یانگوانگ U8L، شاسیبلند لوکس جدید بیوایدی با ابعادی عظیم، قدرت خیرهکننده ۱۱۸۰ اسب بخار و فناوریهای پیشرفته در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ رونمایی شد.
برند لوکس یانگوانگ، زیرمجموعه BYD، در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ از شاسیبلند پرچمدار خود با نام یانگوانگ U8L رونمایی کرد. این مدل که نسخهای کشیدهتر و مجهزتر از U8 است که با طراحی ششنفره و کابین مجلل، رقبایی مانند مرسدس بنز GLS، رنجروور و حتی رولزرویس کالینان را هدف قرار داده است. این شاسیبلند با طول ۵,۴۰۰ میلیمتر (۸۱ میلیمتر بیشتر از U8 استاندارد)، عرض ۲,۰۴۹ میلیمتر، ارتفاع ۱,۹۲۱ میلیمتر و فاصله محوری,۳۲۵۰ میلیمتر (۲۰۰ میلیمتر افزایش نسبت به U8)، ابعاد بسیار بزرگی دارد. افزایش ابعاد، بهویژه در بخش ستون B، فضای جاداری برای ردیف سوم فراهم کرده و راحتی سرنشینان را تضمین میکند. طول این خودرو حتی از رنجروور و رولزرویس کالینان نیز بیشتر است.
از نظر ظاهری، U8L همچنان از طراحی نسخهٔ معمولی خود بهره میبرد اما طرح جدید دورنگ مشکی طلایی و نشانهای یانگوانگ از طلای ۲۴ عیار (که بهصورت اختیاری برای نشان فرمان نیز ارائه میشود) به این شاسیبلند جلوهای اشرافی میبخشند. این خودرو روی رینگهای ۲۳ اینچی فورجشده با طراحی هشتپره حرکت میکند که علاوه بر زیبایی، مقاومت آیرودینامیکی را کاهش میدهند. در بخش عقب، یانگوانگ U8L با حذف لاستیک زاپاس خارجی و استفاده از درب عقب دوتکه برقی، کاربردیتر شده است. بخش بالایی درب با فضای کمتری باز میشود و بخش پایینی، با تحمل وزن تا ۲۰۰ کیلوگرم، میتواند بهعنوان سکو برای فعالیتهایی مانند کمپینگ یا تماشای مناظر استفاده شود. طراحی چراغهای عقب و سپر سادهتر نیز نمای عقب را متمایز کردهاند.
یانگوانگ U8L از پیشرانه هیبریدی بردافزا بهره میبرد که شامل یک موتور ۲ لیتری توربو بهعنوان ژنراتور و چهار موتور الکتریکی است. این ترکیب ۱۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. پلتفرم e⁴ و سیستم هیدرولیکی هوشمند DiSus-P، امکاناتی بینظیر مانند شناوری اضطراری در آب، رانندگی پایدار با تایر پنچر و چرخش ۳۶۰ درجه درجا را به این شاسیبلند اضافه کردهاند.
در بخش فناوری، U8L مجهز به سیستم کمکراننده پیشرفته «چشم خدا» ست که با استفاده از سه لیدار، قابلیتهایی نظیر رانندگی خودکار در بزرگراه و شهر، پارک خودکار، پارک از راه دور و سیستم پارک e⁴ را ارائه میدهد. این فناوریها، U8L را در رده پیشروترین خودروهای هوشمند جهان قرار میدهند. یانگوانگ U8L قرار است اواخر سال جاری در بازار چین عرضه شود اما جزئیات قیمت هنوز اعلام نشده است.
Lyting
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴بسیار زیبا و فوق العاده است
طراحی مکعبی شکل بسیار زیباست
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴سایتتون عکسا رو باز نمیکنه هی ناز میکنه ولی این تبلیغ این لگن چینیه هست چی بود اسمش اکستیریم رو باز میکنه ولی عکسای اون یکی لگن چینی رو باز نمیکنه البته همشون کپی هستن این لگن های چینی همشون اشغالن همشون کپی
کسرا
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴تو هم که خیلی علافه به دیدن لگن داری
اگه لگنه نیگا نکن…
KOP
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴رعایت ادب را در حد محیط عمومی سایت رعایت کنید ، نه در حد محیط شخصی زندگیتون. با تشکر.
محمدرضا
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴یه موقعی منتظر نمایشگاه خودرو ژنو بودیم تا آخرین دستاوردها وزیبایی های خودرویی را ببینیم
اکنون شانگهای! زمانه عوض شده است؟!
Arash Kashani
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴باشه
تو خیلی خوبی
ولی یه بار از خودت نپرسیدی
با 150000 دلار پول بی زبون
کی میره مرسدس GLS رو ول که
بیاد منو بگیره…
هر چه قدم ادعا داشته باشید
تو هیچ موردی حریف لوکس های آلمانی نمیشید
از خودروسازی فقط بلدن رو یه ماشین معمولی
روی یه چرخش فقط
یه موتوری بزارن که قدر سوپر کار های یه زمانی قدرت داره
بزرگای خودروسازی که رفته بودن تو این مسخره بازی های الکی
مثل پورشه
همه کنار کشیدن
بعد اینا هنوز دارن روی این چیزا مانور میدن
تا وقتی یه موتور درست حسابی زیز ماشین هاشون نباشه
همین آشه و همین کاسه
اونجاست که معنای مهندسی آلمانی ها رو میفهمی..
KOP
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴دوست عزیز زمانه عوض شده.
و بی وای دی مرتب افزایش فروش داره ، آمار فروش این زیر برند اش منتشر شده و نشون میده فروش مناسب داره برای یک برند چند ساله جوان.
یعنی برعکس تصور شما یک عده حاضرند بجای لوکس با سابقه ، این مدلهای جدید بخرند. و بیش از 100 هزار دلار هزینه کنند. اینه که آینده سخت برای برندهای قدیمی نمایان میکنه.
من مالک و طرفدار برند آلمانی هستم، از انتخابم لذت میبرم و دوباره سراغ آلمان ها خواهم رفت و پولی که با زحمت بدست آوردم هزینه میکنم. اما همه قرار نیست مثل من فکر کنند.محیط زندگی تاثیر زیادی در انتخابها و سلیقه داره.
Sina_carshow
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴دلیل این همه هیت رو متوجه نمیشم
موتور درست و حسابی به شرطی خوبه خروجی درستو حسابی داشته باشه نه مثل بنز که صدی 20 لیتر بنزین میسوزونه به جز AMG هاش صدای موتوری هم نداره پات رو پدال بزاری تا بخواد برسه به 100 کیلومتر رسیدی مقصدت
بی شوخی این ماشینو چشم بسته به gls ترجیح میدم از هر لحاظ بهتره کروز کنترل هوشمند هم آپشن سفارشی توش نیس (به صورت پیش فرض رادار رانندگی تمام خودکار داره)
تعریف شما از لوکسی چیه؟ این ماشین کیفیت ساختش بالاتر از gls معمولی هستش آپشن هاش از نسخه فول آپشنش خیلی بالاتره موتور بسیار قوی تری داره از نظر ظاهری مدرن تر و با جزئیات تره ( دیگه gls خیلی قدیمی شده مال 2019 هس)
مازیار
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴شما از کجا میدونی کیفیت ساختش بالاتر از GLS هست؟
دیا
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴فقط دارید با حقیقت مبارزه میکنید. قبلا هم گفتم عاشق ماشینهای ژاپنی بعد امریکایی هستم ولی حقیقت اینه که چین داره با کمترین قیمت غوغا میکنه . درسته ماشیناش اون روح پویای ماشین های ژاپن آلمان امریکا و ایتالیا رو ندارن ولی ۸۰ درصد قشر الان جامعه تو این فاز نیستن و بیشتر میرن طرف ماشین های چینی با اپشن بیشتر و قیمت مناسب تر.
مکانیک
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴زمانی که بوگاتی ویرون با ۱۰۰۱ اسب بخار معرفی شد همه انگشت به دهان مونده بودیم
ولی الان …! هر روز معرفی یک ماشین بالای ۱۰۰۰ اسب