بی وای دی BYDتیگارد موتور - دیارخودرو

رونمای از بی وای دی چین و سانگ پلاس؛ محصولات جدید تیگارد در ایران

دو محصول جدید بی وای دی برای بازار ایران در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۳ توسط تیگارد رونمایی شدند. سانگ پلاس و چین L به زودی پیش‌فروش می‌شوند.

تابستان امسال در نمایشگاه مشهد، گروه بهمن از شاسی‌بلند پلاگین هیبرید بی‌وای‌دی سانگ پلاس رونمایی کرد. شرکت نبکا زیرمجموعه کرمان موتور هم، قبلا بی‌وای‌دی چین را معرفی کرده بود. حالا این خودروها توسط تیگارد به نمایشگاه تهران آورده شدند تا فقدان نمایندگی رسمی بی‌وای‌دی در ایران، محرز شود.

بیشتر بخوانید:

گروه خودروسازی بی‌وای‌دی (BYD)، در مقایسه با دیگر شرکت‌های فعال در صنعت خودروی چین تازه وارد و کم‌سابقه محسوب می‌شود؛ اما با گذشت ۲۱ سال از تأسیس، آنچنان رشد کرده است که گواهی استاندارد اروپا نیز برای محصولات مختلف کسب کرده است. در کشور چین، بی‌وای‌دی یک خودروساز صاحب فناوری و فعال در بحث انرژهای نو، محسوب می‌شود. گروه بی‌وای‌دی در زمینه‌ی تولید انواع خودروهای هیبرید و تمام الکتریکی، خصوصا اتوبوس برقی، فعالیت گسترده‌ای دارد و حتی همکاری فنی با برندهای مشهور دنیا مثل تسلا را عملی کرده است.

سانگ در کلاس کراس‌اور اندازه متوسط، یکی از پرفروش‌ترین محصولات بی‌وای‌دی طی سال‌های اخیر بوده و انواع پیشرانه‌های بنزینی، هیبریدی، پلاگین هیبرید و تمام برقی را تجربه کرده است. از سال ۲۰۲۰، نسل سوم این خودرو به نام سانگ پلاس وارد خط تولید شده که نسبت به مدل‌های قبل (Song Pro)، ابعاد بزرگ‌تر دارد. این خودرو با نام Seal U در اروپا فروخته می‌شود.

ترکیب موتور برقی و پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت. این مجموعه، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. مدل پایه از سانگ پلاس، همراه باتری  ۱۸/۳ کیلووات ساعت، امکان ۸۰ کیلومتر رانندگی تمام برقی دارد. میانگین مصرف بنزین این خودرو پس از شارژ کامل باتری‌ها، یک تا دو لیتر در صد کیلومتر است.

اواسط دهه‌ی ۹۰ خورشیدی، هنگامی که بی‌وای‌دی هنوز به سطح اول خودروسازی چین و رقابت با برندهای مشهور دنیا نرسیده بود؛ شرکت کارمانیا واردات  BYD F3 را آغاز کرد. این خودروی سدان، از نظر کیفیت ساخت در کابین، یکی از بدترین نمونه‌های بازار ایران بود و موفق به جلب مشتری با تعداد بالا نشد. حالا با گذشته چند سال از آن زمان، بی‌وای‌دی یکی از بزرگ‌ترین خودروساز جهان است و سدان BYD Qin که سال ۲۰۱۹ جای‌گزین F3 شد؛ گواهی استاندارد اروپا دارد. در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۵۰۰ هزار دستگاه انواع بی وای دی چین تولید شده است. ظاهرا برای ایران، نسل دوم انتخاب شده و نسل سوم به نام Qin L بعدا وارد می‌شود.

مدل پلاگین هیبرید بی‌وای‌دی چین از ترکیب موتور ۱/۵ لیتر توربو و محرک برقی، ۳۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۷ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. این خودرو دیفرانسیل جلو است و در زمان ۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. بی‌وای‌دی چین توان پیمایش ۱۲۰ کیلومتر در حالت تمام برقی دارد و نهایت سرعت ۱۸۵ کیلومتر برساعت ارایه می‌دهد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1371 ديدگاه)

    یادم میاد چقدر بحث می کردم سر این که آزاد شدن واردات تأثیری نداره و مشکل از قدرت خریده‌.
    یه عده می گفتن درسته پولمون نمیرسه اروپایی و ژاپنی ۳۰۰۰۰ دلاری بخریم ولی اگر واردات آزاد شه چینی با کیفیت مثل BYD می خریم.
    خب بسم الله BYD هم که اومد بخرید.

    موافقم 30
    مخالفم 3
  2. KAIZEN

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (308 ديدگاه)

    بی وای دی F3 که در متن اشاره شد که بخاطر کیفیت پایین موفق به جذب مشتری ایرانی نشد، سال 97 به ایران اومد
    ببینید تنها در 6 سال کیفیت محصولات این شرکت چقدر رشد کرده که به اروپا صادرات داره و تویوتا با اون سطح کیفیت ازش الگوبرداری میکنه و برای توسعه خودروهای الکتریکی و نسل بعدی هیبرید و پلاگین هیبرید با این شرکت قرارداد میبنده

    موافقم 20
    مخالفم 4
  3. Amir

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مطلب رو کپی کردید ایراد نداره حالا هیچ تغییری ندادید ولی اون برای چین پلاس بود این چین L اخه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. Amir

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    انتظار به بررسی ویدیویی ازL تو این سایت واقعا برامون زیاد نبود

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. M

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (208 ديدگاه)

    نمی‌دونم چه جوری بعضی ها میگن BYD برند جهانیه
    اول اینکه بخش اعظم فروشش تو چین هست
    دوم اینکه اکثر مواقع که مجله ای خارج از چین تست کردن نمره بالایی ندادن
    و اینکه تو تست تصادفی که تو خود چین انجام شده واقعا ایمنی ضعیفی داشت نه تنها در برابر برند های کره ای و ژاپنی بلکه در قیاس با خود چینی ها

    موافقم 7
    مخالفم 15
  6. A1

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (248 ديدگاه)

    ماشینای خوب رو شرکتای بد وارد میکنن و گند میزنن تو بازار اون ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا