بیوایدی نسخهی بهروزشدهی کراساوور الکتریکی Atto 3 را در چین با قیمت پایه ۱۱۵,۸۰۰ یوان (۱۵,۹۴۰ دلار) معرفی کرد. این مدل ۱,۰۰۰ یوان (۱۴۰ دلار) ارزانتر از نسخهی ۲۰۲۴ است. تغییرات اصلی شامل طراحی جدید، سیستم پیشرفتهی کمکی راننده (ADAS) “چشم خدا” (DiPilot 100) و یک یخچال داخلی است.
طراحی و تغییرات ظاهری بیوایدی Atto 3 جدید
نسخهی جدید این کراساوور دارای تغییرات ظاهری جزئی ازجمله ورودی هوای بزرگتر، چراغهای دودی، ستونهای D مشکی و اسپویلر سقفی جدید با دو چراغ ترمز است. همچنین، لوگوی “Build Your Dreams” در عقب خودرو با نشان BYD جایگزین شده است.
🔹 ابعاد خودرو بدون تغییر باقی مانده است:
طول (mm) | عرض (mm) | ارتفاع (mm) | فاصله محوری (mm) |
---|---|---|---|
۴۴۵۵ | ۱۸۷۵ | ۱۶۱۵ | ۲۷۲۰ |
کابین و امکانات داخلی جدید
مدل ۲۰۲۵ بیوایدی Atto 3 با دو رنگ داخلی جدید (بژ و خاکستری) عرضه شده است. تغییرات دیگر شامل موارد زیر است:
✅ دستهدندهی جدید پشت فرمان
✅ کنسول مرکزی بازطراحیشده با دو جا لیوانی، دکمههای فیزیکی و پد شارژ بیسیم ۵۰ واتی
✅ صفحهنمایش ۸.۸ اینچی پشت فرمان و نمایشگر هدآپ ۱۲ اینچی
✅ دوربین نظارت بر راننده روی ستون A
✅ یخچال داخلی جدید برای کابین
سیستم ADAS جدید “چشم خدا”
مهمترین ارتقای Atto 3، سیستم هوشمند رانندگی God’s Eye C (DiPilot 100) است. این سیستم با استفاده از یک مجموعه دوربین سهگانه در زیر شیشه جلو، قابلیتهای پیشرفتهی کمکی راننده ازجمله رانندگی خودکار در بزرگراه (Navigation On Autopilot – NOA) را فراهم میکند. در آینده، این سیستم با قابلیت NOA برای رانندگی در شهر بهروزرسانی خواهد شد.
مشخصات فنی و پیشرانه
پیشرانهی این خودرو تغییری نکرده و همچنان از یک موتور الکتریکی ۱۵۰ کیلوواتی (۲۰۱ اسب بخار) روی محور جلو استفاده میکند.
🔋 گزینههای باتری:
ظرفیت باتری (kWh) | برد (CLTC) |
---|---|
۴۹.۹ | ۴۳۰ کیلومتر |
۶۰.۵ | ۵۱۰ کیلومتر |
قیمت و تیپهای مختلف بیوایدی Atto 3 جدید
این خودرو در ۵ تیپ مختلف عرضه شده است.
💰 محدوده قیمتی: ۱۱۵,۸۰۰ تا ۱۴۵,۸۰۰ یوان (۱۵,۹۴۰ تا ۲۰,۰۷۰ دلار)
🔸 مدل پایه ۱,۰۰۰ یوان ارزانتر شده، اما نسخهی فولآپشن ۱,۰۰۰ یوان گرانتر شده است.
BYD با این بهروزرسانی قصد دارد جایگاه Atto 3 را در بازار رقابتی چین حفظ کند. این مدل در سال ۲۰۲۴ با افت فروش ۱۱.۱ درصدی مواجه شد و با اضافه شدن امکاناتی مانند یخچال و سیستم پیشرفته ADAS، جذابیت آن برای مشتریان افزایش یافته است.
ارسلان
۱۶ اسفند ۱۴۰۳منظور کمونیست از خدا کیه ؟! اسم گذاشتنشون ام غلط اضافه است…
آرین
۱۶ اسفند ۱۴۰۳۳۳٫۴٪ بوداگرا
۲۵٫۲٪ بیدین
۱۹٫۶٪ تائوئیسم
۱۷٫۷٪ دیگر باورهای سنتی
۲٫۵٪ مسیحیت
۱٫۶٪ اسلام
منبع = ویکی پدیا
به جز 25 درصد بقیه یه خدایی (در هر نوع) دارن
محمود
۱۶ اسفند ۱۴۰۳مسلمانها هرکس که جزو ادیان ابراهیمی نباشه رو ملحد و بی خدا میدونن. ولی این به این معنی نیست که اونها خدا نشناسن و یا قبول ندارن؛ فقط باورشون متفاوته. به چینیها که میرسن میشن مسلمون دو اتیشه ولی برای ژاپن یا کره همچین حسی ندارن!
Sina_carshow
۱۶ اسفند ۱۴۰۳لابد فولکس Id every1 دو پست قبل خوبه
فعلا شرکتهای محبوبت توانایی اینکه به سطح 3 کامل هم برسن نداشتن که بخوان اسم روش بزارن و تنها برند رقیبش تسلا هس و همین الانش رانندگی تمام خودکارش به صورت فول کار میکنه
و همینکه تو این قیمت همچین آپشنی میزاره خودش یه شوک به دنیای خودرو های مدرنه
خوشم میاد شرکتاتون خراب کاری میکنن میاید زیرپستای خودرو های چینی حتما یه جوری ربطش به سیاست و کمونیست میدید حتی اسم گذاری تکنولوژی هاشون رو
این دیگه خیلی جدید بود
محمود
۱۶ اسفند ۱۴۰۳وای مچشونو گرفتی ارسلان؛ چین بی ابروی عالم شد و قطعا افت فروش خواهند داشت. ربط کمونیسم و بی خدایی رو هم یه توضیح بده جمیعا روشن شیم