بی وای دی BYD

عملکرد تماشایی سدان برقی بی وای دی U7 در آزمایش سیستم تعلیق

به تازگی ویدئویی از عملکرد سیستم تعلیق و فنربندی بی‌وای‌دی U7 یانگ وانگ منتشر شده که تحسین کارشناسان را برانگیخته است.

برای بی‌وای‌دی U7 یانگ وانگ، سرعت‌گیرهای خیابانی به شوخی تبدیل شده‌اند. سدان برقی BYD نه‌تنها پستی بلندی‌های جاده را به راحتی تشخیص می‌دهد و بدون تنش در کابین، حرکت می‌کند؛ یکی از قوی‌ترین خودروهای خانوادگی دنیا است. قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳ ثانیه، U7 یانگ وانگ را به گزینه‌ای جالب برای علاقه‌مندان سدان‌های برقی تبدیل کرده است.

محصول جدید بی‌وای‌دی تا ساعاتی دیگر، رسما رونمایی می‌شود. در کبیپ تبلیغاتی منتشر شده، یک استاد وینگ چان (یکی از سبک‌های کونگفوی چینی) روی سقف نشسته و U7 از روی دست‌اندازهای مختلف عبور میکند تا ثبات سیستم تعلیق پیشرفته با فناوری DiSus-Z مشخص شود. البته نکته مهم، سرعت ۱۵ کیلومتر برساعت خودروی مذکور، حین فیلمبرداری است که برای رانندگی شهری، ناچیز به نظر می‌رسد.

جزئیات فنی از یانگ وانگ U7:

  • سدان ۴در و ۵ نفره با طول نزدیک به  ۵.۳ متر.
  • چهار موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی ۹۵۶ کیلووات (۱۲۸۲ اسب بخار) و گشتاور ۱۵۸۴ نیوتن‌متر.
  • ظرفیت باتری: ظرفیت ۱۳۵.۵ کیلووات ساعت با توان پیمایش ۷۲۰ کیلومتر.
  •  شارژ سریع: پلتفرم  ۸۰۰ ولتی با توان شارژ ۵۰۰ کیلووات  (ذخیره انرژی برای ۳۰۰ کیلومتر در ۱۰ دقیقه).
  • حدود قیمت ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار دلار امریکا

 

فناوری دایسوس بی‌وای‌دی

ویدئوی مذکور در فرودگاه نینگیوان ژانجیاکو  (Hebei) ضبط شد است. خودرو با سرعت ۱۵ کیلومتر بر ساعت از دست‌اندازهای با ارتفاع مختلف (۳۰، ۴۰ و ۵۰ میلیمتر) عبور می‌کند، در حالی که استاد وینگ چان روی سقف، تنها روی یک پا تعادل خود را حفظ کرده است!

 

بی‌وای‌دی  ادعا می‌کند سیستم  DiSus-Z  با کنترل مستقل هر چرخ (به لطف چهار موتور الکتریکی) و تحلیل شرایط جاده، ثباتی مانند کوه دارد.  تا کنون چهار مدل سیستم تعلیق دایسوس برای خودروهای مختلف بی‌وای‌دی  معرفی شده است:

DiSus-A:  مجهز به فنرهای پنوماتیک و تعلیق هوایی.

DiSus-C:  با کمک دمپرهای قابل تنظیم.

:DiSus-P  مبتنی بر سیستم هیدرولیک برای کنترل فعال بدنه.

:DiSus-Z جدیدترین عضو این خانواده که U7 برای‌اولین‌بار از آن بهره می‌برد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۸ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. SS

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (850 ديدگاه)

    به نظر ماشین بدی نمیاد
    ولی قیمت چی میگه 130 هزار تا 150 هزار دلار ؟؟!!
    تسلا مدل اس پلد زیر 100 هزار تا قیمت داره و حتی تسلا با اون همه هایپ که اطرافش هست افت وحشتناک قیمت دست دوم داره
    اگه نصف این قیمت باشه “شاید” بتونه رقابت کنه
    باز هم 70 هزار تا پول به چینی دادن ریسکی نیست که فعلا هرکسی بپذیره

    موافقم 29
    مخالفم 38
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۷ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3238 ديدگاه)

      بی وای دی می خواد از 10 تا 300 هزار دلار ماشین های متنوع داشته باشه
      این شرکت مشکل مالی نداره طبیعتا باتوجه به سودآوری بسیار خوب از محصولات اقتصادی، بعضی مدل ها فقط جنبه تبلیغاتی دارند و قرار نیست پرفروش باشن

      موافقم 92
      مخالفم 4
    2. حسین

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (404 ديدگاه)

      در مورد مدل u8 که بالای ۱۰۰ هزار دلار هست هم همین رو می‌گفتین ولی فروش خیلی خوبی داره.

  2. OM.01

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (641 ديدگاه)

    فراری پورشه شیائومی و nio و byd
    سیستم تعلیق اکتیو یه نسل جلوتر از تمام سیستم تعلیق های فعلی محسوب میشه. 4 موتور الکتریکی تو هر سیستم تعلیق + اسکنر های جاده جوری ماشین رو تنظیم میکنه که انگار شناور هستی
    سواری که این خودروها با این سیستم تعلیق میدن حتی از رولزرویس فانتوم با سیستم تعلیق بادی هم بهتره… رولزرویس هم باید به سیستم تعلیق اکتیو برای خودش توسعه بده…

    تکنولوژی خیلی عجیبی نداره اولین بار bose اونم 3 دهه پیش رونمایی کرد و روی لکسس LS400 سوار کرد و با LS400 و 911 معمولی مقایسه کرد و کاملا از لحاظ هندلینگ و سواری برتر بود اما هزینه توسعه بسیار گرانی داشت. برای هر چرخ 5 هزار دلار یعنی برای سوار کردن روی خودرو 20 هزار دلار هزینش بود که اونموقع 2/3 قیمت یک LS400 بود

    پس از سالها میبینم نسخه تجاری وارد شده با هزینه ای(قطعا) کمتر ولی بزرگترین مشکلش همون پیچیدگی هست،بعد یه مدت به استهلاک قابل توجی خواهد داشت این سیستم تعلیق

    موافقم 36
    مخالفم 2
  3. مازیار

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1394 ديدگاه)

    خودروهای تا محدوده 100k بشدت در معرض خطر چینی‌ها هستن و ظاهرا اگه تغییری در اوضاع بوجود بیاد بسمت وخیم‌تر شدن هست

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. JaMsHiD-B

      ۷ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3181 ديدگاه)

      تقصیر اتحادیه اروپاست
      مشکل توی کار اوناست

      موافقم 16
      مخالفم 2
    2. Mr wrong

      ۷ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (468 ديدگاه)

      وخیم تر شدن؟مگ دارن سم میدن دست مردم ؟ماشینه دیگه هم کیفیت داره هم قیمت مناسب.مردمم همینو میخوان حالا چین بزنه یا مغولستان

      موافقم 36
      مخالفم 4
      1. مازیار

        ۷ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1394 ديدگاه)

        واضحه که منظورم اوضاع خودروسازان قدیمی هست

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. Mr wrong

          ۷ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (468 ديدگاه)

          قدیم و جدید نداره خودروساز های سنتی تا دیروز پشتوانه و تاریخ داشتن.تو بحث برقی الان شرکت های نوظهور خودشون شدن الگوی همونا

  4. مهدی

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    برای سفارش ایران باید رو دست اندازهای ۳۰ ۴۰ و ۵۰ سانتی تست بشه ۳ و ۴ و ۵ برای اسباب بازی خوبه😉

    موافقم 12
  5. Titanium

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (329 ديدگاه)

    چراغهای جلوشو دوست دارم

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. آقا مِهدی

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    انصافا طراحی قشنگی داره

    موافقم 10
    مخالفم 1
  7. علی

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ماشین خیلی زیبا و با کیفیتی به نظر می رسه ، چین واقعا تو صنعت خودرو داره جلو میزنه از رقبا ، هم byd هم شیائومی واقعا عالین و بعدش جیلی و چری و چانگان و هونگچی

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. سوشیانت

      ۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3958 ديدگاه)

      آره تو خواب شما داره جلو میزنه

      موافقم 1
      مخالفم 3
  8. مصطفی

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    اوقت تعلیق برقیه اگه خراب شه چی میشه؟
    فک کنم از نیسان ابی هم بدتر شه😂

    موافقم 4
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا