گزارشهای منتشر شده از اهداف سال ۲۰۲۴ بی وای دی نشان میدهد چینیها به دنبال فروش ۴ میلیون خودرو در سال جاری هستند.
بی وای دی چین که در سال ۲۰۲۳ تعداد ۳.۰۲ میلیون دستگاه خودروی انرژی جدید NEVs به فروش رسانده است به دنبال فروش ۴ میلیون دستگاه در سال جاری میلادی خواهد بود. قرار است چینیها در کنفرانسی خبری هدف فروش ۴ میلیونی خود در سال ۲۰۲۴ را اعلام کنند. همچنین گفته میشود بی وای دی میتواند به ظرفیت تولید کل ۴.۲ میلیون دستگاه در کارخانههای خود برسد. برخی رسانهها نیز خبر پیشبینی فروش ۴.۲ میلیون دستگاهی و اعلام آن به تأمینکنندگان را منتشر کردهاند.
از میان ۴.۲ میلیون دستگاه پیشبینی شده تعداد ۲ میلیون خودرو از نوع تمام برقی و ۲.۲ میلیون دستگاه دیگر نیز از پلاگین هیبریدی خواهند بود. ظاهراً خودروهای ارزانقیمت سهم بیشتری از اهداف فروش بی وای دی خواهند داشت. این خودروساز چینی در سال قبل تعداد ۳,۰۲۴,۴۱۷ خودروی انرژی جدید به فروش رساند و به هدف ۳ میلیون دستگاهی خود رسید. این رقم نشان دهنده رشد فروش ۶۲.۳ درصدی نسبت به یک سال قبلتر است. از بین خودروهای فروخته شده در سال قبل تعداد ۳,۰۱۲,۹۰۶ دستگاه از نوع سواری و ۱۱۵۱۱ دستگاه از نوع تجاری بودهاند.
چینیها در سال ۲۰۲۳ توانستهاند ۱,۵۷۴,۸۲۲ دستگاه خودروی برقی و ۱,۴۳۸,۰۸۴ دستگاه خودروی پلاگین هیبریدی را به دست مشتریان برسانند. بی وای دی کاملاً توانسته در برابر تسلا قد علم کند و به احتمال زیاد در سال جاری میلادی نیز عملکرد بهتری نسبت به این خودروساز آمریکایی خواهد داشت. تسلا که تنها خودروهای برقی تولید میکند سال قبل به فروش ۱,۸۰۸,۵۸۱ دستگاهی دست یافت اما بی وای در سهماهه پایانی سال قبل با فروش ۵۲۶,۴۰۹ دستگاهی خودروهای برقی توانست برای اولین بار از تسلا با فروش ۴۸۴,۵۰۷ دستگاه عبور کند.
تسلا در سال ۲۰۲۳ همچنان یکهتاز بازار خودروهای برقی بود و سهم ۱۹.۹ درصدی از این بازار در سراسر جهان را به خود اختصاص داد. رده دوم بازار خودروهای برقی هم به بی وای دی با سهم ۱۷.۱ درصد رسید. در واقع فاصله چینیها با تسلا کاهش یافته و تنها به ۲۴۸ هزار دستگاه رسیده است. هدف فروش ۴ میلیون دستگاهی این شرکت در سال جاری به معنی رشد فروش ۳۳ درصدی نسبت به سال قبل است که البته بسیار چالشبرانگیز خواهد بود. ظاهراً بی وای دی برای تحقق این هدف روی به کاهش قیمتها آورده است. قبلاً شاهد معرفی نسخههای گلوری ادیشن از خودروهای شین پلاس، چیسر ۰۵ و دلفین بودهایم که قیمت پایینتری دارند. همچنین در آینده نزدیک نسخههای بهروز شده هان و تانگ هم معرفی خواهند شد.
پس از عرضه مدلهای شمپیون ادیشن در سال قبل، محصولات اصلی بی وای دی در سال ۲۰۲۴ با تریم گلوری ادیشن عرضه خواهند شد که معمولاً ۲۸۰۰ دلار ارزانتر از مدلهای قبلی هستند. به منظور تقویت استراتژی کاهش قیمتها، از برخی تأمینکنندگان بی وای دی خواسته شده هزینهها را کاهش دهند. این شرکت چینی همچنین به دنبال کاهش ۱۰ درصدی قیمت باتری در نیمه اول سال ۲۰۲۴ است و در نیمه دوم هم ۱۰ درصد دیگر از قیمتها را کاهش خواهد داد.
در واقع افزایش فروش در بازارهای جهانی یکی از راههای بی وای دی برای دستیابی به هدف فروش ۴ میلیونی در سال جاری خواهد بود و به همین منظور موسسه مهندسی بی وای دی در ساوادیکا تأسیس شده است. ساوادیکا در زبان تایلندی به معنی سلام است. کارخانه بی وای دی در ازبکستان از اواخر ماه ژانویه کار تولید خود را شروع کرده و چینیها به دنبال تأسیس کارخانههای دیگر در تایلند، برزیل و مجارستان هستند. این خودروساز امیدهای زیادی به کارخانه تایلند خود دارند، کارخانهای که انتظار میرود ظرفیت تولید ماهانه ۱۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری را داشته باشد.
کار تأسیس کارخانه بی وای دی در تایلند از مارس ۲۰۲۳ شروع شده و این خودروساز قبلاً اعلام کرده به دنبال شروع تولید از سال جاری با ظرفیت سالانه حدود ۱۵۰ هزار دستگاه خواهد بود. بی وای دی همچنین در حال افزایش سرمایهگذاری خود در زمینه تکنولوژیهای هوشمند است. به همین منظور مرکز ارتباطات هوشمند و مرکز رانندگی هوشمند چینیها با یکدیگر ادغام و موسسه تحقیقات تکنولوژی جدیدی تأسیس خواهد شد. به این ترتیب تجارت هوشمند و خودران بی وای دی با یکدیگر و در سطوح مختلفی کار خواهند کرد تا هزینهها کاهش یابد.
Car love
۸ اسفند ۱۴۰۲باید از سد جاپونیا بگذره اول چون اونا هرکدوم سالی ۵ میلیون برقی میفروشن 😞
amir
۸ اسفند ۱۴۰۲باز شروع کردی ؟ چیز ببخشید یادم نبود خوده جاپونی های عقب مونده هم به کره ای های فضایی با فروش یک میلیاردی نمیرسن
فندق
۱۰ اسفند ۱۴۰۲جاپون ، کره با هم متحد هم بشن حریف چین نمیشن
آمریکا و اروپا جلوش کم آورده ، پورشه واسه برقیاش از چین باتری میخره (با اون همه سرمایه فولکس خودشون عرضه تولید یه باتری در حد byd و کتل ندارن) بعد تو از مثلا نیسان یا میتسوبیشی توقع رقابت با byd داری؟ تویوتا تنها برندیه که شاید(شایدددد) بتونه تو برقی ها اگر باتری حالت جامد بسازه با چین رقابت کنه ، شاید! و البته تسلا با اون دلقک بازی های تبلیغاتی ایلان ماسک و نفوذ رسانه ای آمریکا
بجز تسلا و تویوتا به هیچ کمپانی امید رقابت با چینی ها تو برقی هارو نداشته باش
بعد تو میای مثلا از ژاپن بد بگی و طرفداری کره رو بکنی؟
parhamiof
۸ اسفند ۱۴۰۲چین داره دنیا رو میبلعه.
ارسلان
۸ اسفند ۱۴۰۲همین الان بگه ۴ میلیون میفروشه 🤣 دنبال لازم نیست ، مثل بقیه دروغ هایی که میگند
Ehsan
۸ اسفند ۱۴۰۲آمار مستنده،چه دروغی.تو خود چین خیلی فروخته
علی
۸ اسفند ۱۴۰۲هههههههههه
علی
۸ اسفند ۱۴۰۲نمیدونی بیدون!!! سال ۲۰۲۲ توی دنیا ۷۹ میلیون خودرو جدید به فروش رسیده بود که تنها ۲۷ میلیونش توی چین به فروش رسید. با این حساب و با این بازار بزرگ بی وای دی میتونه ۴ میلیون دستگاه را در سال ۲۰۲۴ به فروش برساند، چون محبوبیت خیلی خوبی توی چین دارد.
در سال گذشته یعنی ۲۰۲۳ شاید میزان فروش خودرو جدید توی چین از کل اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا بیشتر بوده باشه، پس فروش ۴ میلیون دستگاه برای بی وای دی غیر ممکن نیست چون بازار چین خیلی بزرگه و بی وای دی هم محبوب بازار.
Mercedes
۱۰ اسفند ۱۴۰۲مثل آمریکا که رفت ماه ؟ ولی بعد نتونست تکرارش کنه ، چون تمام تجهیزاتش به طور کاملا اتفاقی نابود شد و اسناد و مدارکش هم گم شده (تو ناسا! گم شدن؟😂) و اینکه علم ساخت دوباره اون تجهیزات هم از ذهن دانشمنداشون پاک شده و نقشه های ریاضیش هم از بین رفته 😂
(گفته های رئیسان ناسا وقتی میپرسند ازشون دوباره تو این چند دهه نرفتید فضا !)
دانیال_Surrey،England
۸ اسفند ۱۴۰۲بحث اصلی اینه که کجا میفروشه؟
تو خود چین و چند تا کشور خاص.
خودروسازی چین مثل صنعت فیلم سازی بالیوود هنده،یه عمره با انواع روش ها بالیوود رو بولد کردن آخرشم جایگاهش تغییری نکرده،همونقدر چرت و مسخره مونده.
اینام فکر کردن روزی 300 تا ماشین با اسمای عجیب و غریب و مشخصات عجیب تر معرفی کنن،تو دنیا معروف میشن و همه هجوم میبرن به سمت اینا.
اینقدر خودروساز معروف و معتبر با انواع محصولات وجود داره،که صرفا اینا میتونن با قیمتای زیر 20 هزار دلار اسمی در کنن.
تازه همونا هم بعضی مدلاشون با کاهش فروش مواجه شدن.
حالا نمیدونم اینا چه فکری کردن.
علی
۸ اسفند ۱۴۰۲چین داره پیشرفت سریع در تمام بخشها از جمله خودروسازی میکنه و قطعا صنعت خودروسازی چین تبدیل به صنعت جهانی در حد صنعت خودروسازی ژاپن، آلمان و آمریکا میشود وله نیاز به زمان دارد.
دانیال_Surrey،England
۸ اسفند ۱۴۰۲چند وقت پیش یه خبری میخوندم که چندین خلبان جنگنده از انگلیس و چندتا کشور اروپایی و…از چین پیشنهاد حقوق و مزایای نجومی رو دریافت کرده بودن و اونام رفتن.
این یعنی منتقل کردن کلی تجربه و دانش به صنعت هوایی چین.
خبرشو به انگلیسی سرچ کنی میاد.
چین برای بار هزارم میگم صاحب صنعت نیست،فقط با جاسوسی و پول و نیروی کار ارزان به این جایگاه حبابی رسیده.
مثالش شوروی،که توی جنگ جهانی دوم یه دونه جنگنده درست و حسابی نداشت،تکرار میکنم یک دونه!!،بعد از جنگ یهو صاحب جایگاه فضایی و ساخت جنگنده شد.
مثال از این واضح تر نداریم.
..
..
زمانی که شما برای مثال از آمریکا،ژاپن و آلمان و… ماشین های الکتریکی رو داریم که هر کدوم بردشون بین 1000 تا مثلا 1200 کیلومتره،چرا باید بری چینی بخری؟
یا باید چین زندگی کنی یا زیر دست چینیا باشی یا به شدت ارزون تر از رقبایی که نام بردم باشن.
قرار نیست چون ژاپن اونطوری شروع کرد هر کشوری بتونه.
کره ی جنوبی هم ملت بیشتر به خاطر اون ذهنیتی که از برندهای سامسونگ و الجی و برخی موارد فرهنگی دارن میرن سمتش ولی بازم کره در حد اونا نیست.
به نظرم دیگه بازار خودروسازی بر حسب کشورها کاملا اشباع شده و نیازی وجود نداره و مردم قطعا پس میزنن،مگر تو موردهای خاص مثل ماشین های تاکسی و حمل و نقل چینی ها بتونن خودی نشون بدن،سواری و شخصی احتمالش 0 درصده،تو این مورد هم میتونن،فقط در صورتی که رقبای اصلی ورشکست بشن!!
Mercedes
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ماشین های از آمریکا و ژاپن با برد 1000 کیلومتر؟؟؟؟؟
تو زمان سفر کردی؟
تنها برندی که تونسته به مرز 1000 کیلومتر برد الکتریکی برسه NIO چین هست ، خبرشو نخوندی ولی متاسفانه شما چون شما کلا اخبار شورولت و فورد رو دنبال میکنی 😂
Golden cup
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ژاپن که برقی سازیش زبانزد خاص و عامه
اصلا اسوه پیشرفت هستن این عزیزان
آمریکا هم که یه پلاستیکی ساز داره بنام تسلا
یه جنرال موتور که بیشتر از پیشرفت تمرکزش رو آروم کردن کارگراش هست که هر دوهفته یبار اعتصاب میکنن
یه لوسید که الحق ماشینای عالی میسازه منتهی فقط اسما تو آمریکاست سهامش واسه عربستانه !
آلمان و فولکس هم با اینکه خودم بهشون امید داشتم تو برقی ها تنها رقیب چینی ها در آینده باشن ، منتهی اخیرا اصلی ترین زیرمجموعه فولکس یعنی پورشه واسه یکی از پرفروش ترین محصولاتش ، در نسخه الکتریکی از باتری ها catl چینی استفاده میکنه! (پورشه ماکان) چرا ؟ چون خودشون باتری با اون راندمان و عملکرد ندارن! ، پس اونم ول معطل
دقیقا میشه بگی کدوم یکی از معشوقه هات (آمریکا ، آلمان و ژاپن) میتونن با چین جاسوس و بدون صنعت (به صنعتی ترین کشور دنیا میگه بدون صنعت 😂 کلاس چندمی عمو؟) در بحث خودروی های الکتریکی رقابت کنن؟ (نگو انگلیس و فرانسه که از خنده میترکم ، چون یکیشون همه برند های خودروسازیش رو فروخته به آلمان و چین ، دومی هم که وضعش مشخصه)
در مورد صنعت خودرو کره زیاد اطلاعاتی ندارم و نظر نمیدم (برند هاشو میشناسم ولی در مورد عکلکردشون نظر نمیدم چون جزئیاتشون رو نمیدونم)
منتهی با وجود شکست بقیه احتمال اینکه کره بتونه تو الکتریکی ها موفق بشه زیاد بالا نیست
آمریکا و متحدانش جایی به چین باختن که فکر کردن شکست ناپذیرن و هیچ راه میانبری واسه برتری وجود نداره! درسته چینی ها دیدن تو درونسوز به بقیه نمیرسن ، بجاش رفتن سراغ الکتریکی ها و سالها زودتر شروع کردن و فراهم کردن زیرساخت ها و رشد شرکت و با تلاش زیاد تونستن بقیه رو کنار بزنن ، جایی که اکثر کشور های دیگه هنوز تو نوستالژی های صدای موتور گیر کردن چینی ها برترین تکنولوژی باتری سازی دنیارو دارن
توی همه صنایع دیگه هم همینه ، آمریکا و اروپا زیادی تو دوران انقلاب صنعتی و دوران کلاسیک گیر کردن و اصلا خودشون رو فناوری های مدرن یا نوآوری وفق نمیدن ،اینگار اصلا علاقه ای به روبه جلو بودن و نوآوری ندارن و تو خاطرات دهه ۷۰ میلادی گیر کردن
یه سری چیزا رو نمیشه با کلمات بیان کرد
مثل همین قضیه
شما هم امیدوارم باش معجزه بشه ایلان ماسک با چش و ابرو یه باتری بسازه که ۱۰۰ هزار کیلومتر شارژدهی داشته باشه
منتهی در حال حاضر باتری های تیغه ای byd و تکنولوژی جدید nio با برد ۱۰۰۰ کیلومتر در دنیا بی رقیب هستن
Elmiraj
۸ اسفند ۱۴۰۲این فروش ۳,۰۱۲,۹۰۶ دستگاهی تماما زیر ۵۰ هزار دلار و اکثریت زیر ۲۵ هزار دلار هم ۹۲ درصد در بازار داخلی چین بوده ، بازاری که با وجود بیش از ۳۵۰ مدل الکتریکی ! اشباع شده ، به همین دلیل دولتش یارانه خودرو ساز هاشو کاهش داده و گفته که باید فعالیت شونو در خارج از چین گسترش بدن ، جایی که به مشکل بر میخورن و با این سود ناچیزی که دارن اگر حمایت دولتی چین پشت شون نباشه زود تر از آنچه که تصور میکنیم زمین میخورن .
بازم میگم با این وضعیتی که دارن فقط بدرد بازار داخلی خودشون میخورن.
کوکوتا
۱۰ اسفند ۱۴۰۲استاد شما باید تو سازمان بورس ایران عضو شید با این تحلیل هات
دیشب خوراک لوبیا زدی در بدن نه؟