برند لوکس BYD که با نام یانگ وانگ شناخته میشود از اولین سدان خود با نام U7 که قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار دارد رونمایی کرد.
چینیها پس از پشت سر گذاشتن تسلا و کسب عنوان پرفروشترین برند سازنده خودروهای برقی در سال ۲۰۲۳ به گسترش کسبوکار خود ادامه میدهند. زیرمجموعه لوکس BYD که با نام یانگ وانگ شناخته شده از اولین سدان خود با نام U7 رونمایی کرده است. این محصول پرچمدار به قوای محرکهای با خروجی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار مجهز خواهد بود و البته قیمت قابلتوجهی نیز خواهد داشت.
BYD سال قبل حدود ۱.۶ میلیون خودروی برقی به فروش رسانده که رشد ۷۳ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۲ نشان میدهد. با احتساب خودروهای پلاگین هیبریدی یا وسایل نقلیه با انرژی جدید، فروش این کمپانی به فراتر از ۳ میلیون دستگاه میرسد. چینیها شدیداً در حال ورود به بازارهای جدید هستند و به همین منظور محصولات متفاوتی را نیز تولید کردهاند. کمتر از یک ماه قبل BYD شاسیبلند برقی سانگ L را با قیمت ۲۷ هزار دلار معرفی کرد. این خودرو به عنوان رقیب تسلا مدل Y با یکبار شارژ مسافت ۶۶۲ کیلومتری را طی میکند.
بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی کار فنز چین، شاسیبلند برقی یاد شده در سه روز اول عرضه به بازار بیش از ۸ هزار سفارش خرید را دریافت کرده است. BYD یک ماه قبل از آن نیز یک شاسیبلند برقی میان سایز دیگر با نام سی لاین ۰۷ را رونمایی کرده بود. این خودرو نیز میتواند رقیبی برای تسلا مدل Y باشد؛ اما برند لوکس یانگ وانگ حدود یک سال بعد معرفی شد و قبلاً نیز با رونمایی از پلتفرم e4 اعلام کرده تمامی محصولات جدیدش به این معماری مجهز خواهند بود. یانگ وانگ در سپتامبر سال قبل اولین خودروی خود یعنی شاسیبلند آفرود U8 را رونمایی کرد. قیمت این خودروی لوکس از حدود ۱۵۰ هزار دلار شروع میشود و به لطف قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار، ویژگی چرخش تانک و دیگر ویژگی های جذاب میتواند از مسیرهای صعبالعبور رد شود. U8 حتی دارای حالت شناور است که در حالت اضطراری باعث عبور خودرو از رودخانهها میشود. چینیها چندی پیش نیز سوپرکار برقی U9 با قیمت حدود ۱۴۰ هزار دلار را نیز معرفی کردهاند.
شاسی بلند یانگ وانگ U8 (سمت راست) و سوپرکار U9 (سمت چپ)
طراحی یانگ وانگ U7 جدید از سوپرکار U9 الهام گرفته و دارای زبان طراحی “استایل خانوادگی” است. در این خودرو دی لایت ها و لیدار روی سقف مشابه با U9 را میتوان تشخیص داد. یکی دیگر از ویژگی های U7 جدید شامل ورودیهای هوای بزرگ و رکابهای جانبی فیبر کربنی خواهد بود. در نگاه اول شاید این خودرو را ترکیبی از تسلا مدل S و پورشه تایکان بدانید چراکه خودرو پروفایلی کم ارتفاع و آیرودینامیک دارد.
محصول جدید یانگ وانگ از پلتفرم e4 استفاده میکند و بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد. بنا به گفته شرکت سازنده، U7 محدودیتهای عملکردی خودروها را با طراحی آیرودینامیک و کنترل آنی خود پشت سر میگذارد. چینیها اشارهای به سایر جزئیات سدان پرچمدار خود نکردهاند اما میگویند قیمت آن از حدود ۱۴۰ هزار دلار شروع خواهد شد. احتمالاً این سدان همانند مدلهای U8 و U9 به چهار موتور برقی مجهز شده است. در آینده اخبار بیشتری از یانگ وانگ U7 را در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت.
ARIAN
۲۳ دی ۱۴۰۲قبلا گفته بودم این شرکت خِر تسلا رو میگیره. بفرما. طراحیش هم خوبه و قطعا از تسلا قشنگ تره.پ. ن ( پشتش یکم زیادی شبیه لوسید هست😂)
NAVID۰۰۹۸
۲۳ دی ۱۴۰۲پشتش بیشتر به محصولات لینکلن میرسه !
تسلا ، تسلاییها ، بابا ، اوووودافظ بابایی ، اودافظظظ !
MehdiTurbo
۲۳ دی ۱۴۰۲عرض جلوی خودرو نسبت به طول چراغ کوچیک بیشتر اینه که نازیباش کرده اگه عرض جلو بیشتر بود یا چراغ کوچیکتر زیباتر میشد اینجوری بخش زیادی از جلوش چراغ شده فاصله ی دوتا چراغ جلو خیلی کمه اگه برقی نبود جلو پنجره مجبور میشدن بزارن خیلی واضح مشهود بود این قضیه
سوشیانت
۲۳ دی ۱۴۰۲این میخواد خر تسلا رو بگیره😂😂😂 بی وای دی حتی اعدادی که میگه رو خودش قبول نداره برای u8 اول گفت ۳ میزنه بعد دید داره دروغ میگه گفت ۳.۶
MehdiTurbo
۲۳ دی ۱۴۰۲اتفاقا به نظر من اگه از لحاظ کیفیتی خوب باشه از اونجایی که انتقاد خیلی زیادی به کیفیت کابین تسلا بوده و تو عکسام مشهود بود هرچند تو نسل جدیدش بهتر شد ولی عالی نشد با توجه به قیمت دو تا سه برابری تسلا قطعا خرش میگیره از لحاظ زیبایی بیرونی از سلیقیه من صد هیچ از تسلا جلوتر حالا داخل کابینش نمیدونم و چون برند لوکس با قیمت ۲۷ هزارتا خیلی ارزش بالایی داره همینجوریش الکتریکی زیر ۴۰ هزار دلار پیدا نمیکنی چه برسه برند لوکس باشه
این ماشین اگه کیفیتش عالی باشه فوق العاده است و به نظرم بهترین گزینه تو این رنج قیمت حتی من اگه کیفیت خوبی داشته باشه به تویوتا و کره ای ها ترجیحش میدم حقیقتا من طراحی نسل جدید اپتیما را خیلییی دوست داشتم به نظرم اوج بلوغ اپتیما بود و تو این رنج به نظرم مزدا و اپتیما و این خودرو و سدان نیسان زیباترین و بهترین گزینه ها هستن و این خودرو با توجه به الکتریکی بودن و لوکس بودن هر چند کابینش نزاشته ببینیم لوکسیش در چه حد ارزش بسیار بالایی پیدا میکنه
بعضی از چینی ها تک و توک لا به لاشون یهو یه الماس با توجه به قیمتشان پیدا میشه که اگه کیفیت خوبی داشته باشن الماسن واقعا طراحی این خودرو قشنگ در حد یه خودرو ۵۰ هزار دلاری و با توجه به قیمت تسلا ارزش خرید بالایی داره
اگه هزینه تعویض باتری الکتریکی ها متعادل بشه و این برند بتونه سرویس خوبی ارائه بده چون من ندیده بودم خودرو الکتریکی زیر ۴۰ هزارتا شایدم بوده من ندیدم میتونم بگم خوب میتونه بفروشه و شاید کم کم بازار سوق پیدا کنه به این سمت
سوشیانت
۲۳ دی ۱۴۰۲من از لحاظ پرفورمنس مقایسه کردم و میگم تسلا بهتره وگرنه از لحاظ کیفیت حرف اول رو تو خودرو های برقی نه تسلا میزنه نه بی وای دی بلکه کادیلاک میزنه
حسین
۲۴ دی ۱۴۰۲کادیلاک در دنیای خودروهای برقی بیشتر به جوک شبیهه، هیچکس نمیخره.
سوشیانت
۲۴ دی ۱۴۰۲کسی که چیزی از ماشین سرش میشه به مشخصات ماشین نگاه میکنه نه فروشش
Mercedes
۹ بهمن ۱۴۰۲سوشیانت جانم
بین طلا و پلاتین کی بهتره اکه گفتی؟
آفرین! هلیم!
فندق
۹ بهمن ۱۴۰۲کسی که چیزی از ماشین سرش میشه به مشخصات ماشین نگاه میکنه نه فروشش
.
.
بدتر شد که!
Mercedes-Benz
۲۴ دی ۱۴۰۲فعلا که خر بی وای دی تسلا رو گرفته
Mercedes-Benz
۲۴ دی ۱۴۰۲تسلا که چه عرض کنم تا چند سال دیگه بی وای دی لوسید هم نابود میکنه
Mercedes
۹ بهمن ۱۴۰۲لوسید بنظرم تنها برند غربی که در آینده میتونه با چینی ها رقابت کنه
چرا؟
چون هم نوآوری داره بر خلاف اون عقب افتاده های دیگه آمریکایی (من جمله gm و … در بحث الکتریکی ها)
هم اینکه پشتوانه مالی قدرتمند عربستان رو داره!
شرکت های آمریکا و اروپا بخاطر اهمیت ندادن دولت هاشون یه ضعف بزرگ جلوی چینی ها دارن که دولت تمام قد پشتون وایساده و هرجا نیاز باشه حمایتشون میکنه
منتهی لوسید توسط عربستان حمایت میشه که این ضعف رو پوشش میده
فندق
۹ بهمن ۱۴۰۲لوسید خیلی ساده تره صرفا یک خطه
ولی اینو امر دقت کنی داخل ال ای دی چراغ عقبش طراحی داره و ساده نیست خیلی روش کار شده
نمیدونم چطوری بگم باید خودت ببینی رو عکس زوم کن
چنتو دیه چی رو یادته؟ (بوگاتی) اونم داخل چراغ عقبش بافت داشت
کیان
۲۳ دی ۱۴۰۲بنظرم جلوی ماشین از لحاظ طراحی چرلغها بیش از اندازه شلوغ شده !!!
خطوط کوچک چراغ ک به نوار اصلی اضافه شدن واقعا شلوغی زیاد و نازیبایی رو ایجاد کردن
پیام
۲۳ دی ۱۴۰۲بعضیا فکر می کنن این میزان فروش برای چین زیاده! اصلا زیاد نیست! فقط خودشون یک و نیم میلیارد جمعیت دارن.
amir
۲۳ دی ۱۴۰۲این حتی ماست مالی هم نبود چیز دیگه ای مالیدی
دوستان توجه کنید ایشون خم به ابرو نیورده
پیام
۲۳ دی ۱۴۰۲امیر تو که به محصولات آشغال چینی دوست داری برو به جای فورد و … ازینا بخر! البته مردم هر مملکتی یطورن دیگه! تو برو فکر تویوتا که بیست هزار تا خودرو برقی نفروخته!!! آمریکا به اندازه کافی تو این زمینه جلو هست.
amir
۲۳ دی ۱۴۰۲محصولات آشغال چینی رو دوست ندارم کی گفته اتفاقا ۹۰ درصدشون طراحی بدی دارن منتها این آشغال های چینی خیلی وقته دیگه اون چیزی که تو فکر میکنی نیستن
Mercedes-Benz
۲۴ دی ۱۴۰۲چرا شما سر هر پستی دعوا میکنین؟؟؟؟
واقعیت اینه نسبت به قیمتش عالیه
Barsheen
۲۳ دی ۱۴۰۲به نظرم طراحیش، از سطح قابل قبول بالاتره، ممکنه شباهت هایی به سایر خودرو های شاخص داشته باشه، اما این برند تو مسیر درست به سرعت در حال پیشرفت بسیار چشمگیری هست. برای درک این موضوع به جایگاه فعلی فروش و اعتبار بین المللی این برند یه نگاه داشته باشیم و مقایسه کنیم با محصولات یک دهه پیش این شرکت که تو ایران داریم! البته شاید قیمتش زیاد باشه، که بازار بازخورد میده و مسیر اصلاح می شه. من از این ماشین خوشم اومد.
اولین پیام من بعد از چند سال عضویت در پدال
amir
۲۳ دی ۱۴۰۲طراحی قشنگی داره قدرت خوبی داره منتها ۱۴۰ هزارتا قیمت نکته منفی حتی برای صادرات
B
۲۳ دی ۱۴۰۲طراحی چراغای جلوش مشابه رنو هست با این تفاوت که یکم زیادی بزرگه و هارمونی کمتری داره
ولی چندان هم بد نیست
حسین
۲۳ دی ۱۴۰۲توصیه میکنم کلیپهای آفرود شاسی بلندهای leopard 5 و U8 از همین بیوایدی رو در یوتیوب ببینید واقعا میتونن رقیب لندکروز باشن.
اصغر هستم
۲۴ دی ۱۴۰۲تو چقدر خری که تویوتا را داری با این مقایسه میکنی اولا تویوتا ماشین هزار اسب بخار تاحالا نساخته چه رقی چه بنزینی دوما اون شاسی این سواری
sina
۲۳ دی ۱۴۰۲چینی مورد علاقه و احترام واسه من
Zahid AMG. 2005
۲۳ دی ۱۴۰۲ماشینی خوبی هست طراحیش قشنگه
قدرتش هم که عالی هست
BMW
۲۳ دی ۱۴۰۲مچ تسلا بزنه کافیه😁ولی طراحیش حالب نیست و کپی شده است جلو کمی از مکی زده عقب کمی از هیوندا و لوسید زده🥲😂
سوشیانت
۲۳ دی ۱۴۰۲آره تو خواب مچ تسلا رو بزنه
شهرام
۲۳ دی ۱۴۰۲واقعا آدم عاقل ۱۵۰ هزار دلار میده به ماشین چینی وقتی s 500 هست!!!!
blackwing
۲۳ دی ۱۴۰۲هیییی امان از این تسلا…
کاری کرد که چینیها هر دوماه یه رقیب برای خودش بسازن… الانم عقب افتاده ازشون…
Saman
۲۳ دی ۱۴۰۲تولیدات byd بیشتر در حدو حدود دیگر الکتریکیهای چینی هستش و بپای الکتریکیهای تسلا و بنز و لوسید نمیرسه
حسین
۲۴ دی ۱۴۰۲از نظر کیفیت به قیمت هیچ برندی در حد بی وای دی نیست، فقط تسلا هست.
فندق
۹ بهمن ۱۴۰۲بعضی کامنت ها روزمو میسازع
شما توانایی رقابت در حوزه طنازی با حامد آهنگی عزیز رو داری سامان جان
فرزاد افشار
۲۴ دی ۱۴۰۲جلو ماشین شبیه تالیسمن رنو هست و عقبش بهتر بود چراغ خطر یه تیکه نبود
دارن تو زمینه طراحی پیشرفت می کنن
اصغر هستم
۲۴ دی ۱۴۰۲میخواسته ادای فراری و مک لارن که عشق من در بیاره البته با هزار اسب بخار فوق العاده هست