بی وای دی BYDخودروهای چینی

معرفی شاسی‌بلند برقی آفرودی بی‌وای‌دی U8 با بیش از 1100 اسب بخار قدرت

بی‌وای‌دی شاسی‌بلند الکتریکی آفرودی U8 را با ظاهر الهام گرفته از لندروور دیفندر و قیمتی بین ۱۱۶ تا ۲۱۸ هزار دلار معرفی کرده است.

یانگ‌وانگ (YangWang) که جدیدترین برند بی‌وای‌دی محسوب می‌شود، اولین خودروی خود را رسماً رونمایی کرده است. این یک شاسی‌بلند آفرودی لوکس تمام الکتریکی با شاسی نردبانی است که U8 نام دارد. این خودرو ظاهر جعبه‌ای شکلی دارد که بشدت از لندروور دیفندر الهام گرفته است ولی بااین‌حال ویژگی‌های منحصربه‌فردی هم در آن دیده می‌شود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلوی جالبی که با جلوپنجرهٔ چراغ‌دار ادغام شده‌اند، گلگیرهای جعبه‌ای با دهانه‌های مربعی، رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی، دستگیرهای در مخفی، کاور شش‌ضلعی چرخ زاپاس و چراغ‌های دوقسمتی و آینده‌نگر عقب اشاره کرد.

BYD U8 برقی آفرودر

متأسفانه هنوز هیچ تصویری از داخل U8 منتشر نشده است اما تصاویر جاسوسی قبلی صفحه آمپر دیجیتالی عریض و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگی را نشان داده‌اند. این شاسی‌بلند الکتریکی بزرگ که روی شاسی نردبانی ساخته شده است، ۵,۳۰۰ میلی‌متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۳,۰۵۰ میلی‌متر است که با دیفندر ۱۳۰ قابل‌مقایسه خواهد بود. U8 از باطری‌های Blade بی‌وای‌دی استفاده می‌کند اما هنوز از ظرفیت و برد حدودی آن خبر نداریم. این ماشین به چهار موتور الکتریکی مجهز شده که هرکدام بین ۲۹۵ تا ۳۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ تا ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و مجموع خروجی آن‌ها بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار خواهد بود.

BYD U8 بی وای دی آفرودر

چنین قدرت عظیمی شاسی‌بلند بزرگ بی‌وای‌دی را ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. همچنین این خودرو از سیستم کنترل گشتاور بُرداری پیشرفته‌ای هم بهره می‌برد که به‌صورت الکترونیکی سامانهٔ چهارچرخ محرک را کنترل می‌کند و گفته شده صد برابر سریع‌تر از سیستم معمولی خواهد بود. علاوه بر این، به گفتهٔ بی‌وای‌دی، شاسی‌بلند یانگ‌وانگ به لطف بدنهٔ ضدآب، از قابلیت شناور شدن در آب و همین‌طور حالت خرچنگ برخوردار بوده و می‌تواند چرخش ۳۶۰ درجه انجام دهد.

BYD U8 بی وای دی برقی

برای U8 حالت‌های رانندگی اختصاصی برای شرایط مختلف آفرود هم تدارک دیده شده که توانایی‌های خودرو در مسیرهای خارج جاده را افزایش می‌دهد. بعلاوه، به گفتهٔ سازندهٔ چینی، این شاسی‌بلند الکتریکی می‌تواند حتی در صورت پنچر شدن لاستیک هم همچنان با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به حرکت ادامه دهد. بی‌وای‌دی گفته است که یانگ‌وانگ U8 بین ۸۰۰ هزار یوآن معادل ۱۱۶,۳۰۰ دلار تا ۱.۵ میلیون یوآن معادل ۲۱۸ هزار دلار قیمت خواهد داشت. برای مقایسه، قیمت مرسدس بنز G کلاس در چین از ۱.۹ میلیون یوآن معادل ۲۷۵ هزار دلار آغاز می‌شود.

BYD U8 بی وای دی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. mahdi-es17

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    طراحی بی روح
    اما مشخصات جزاب
    و در عمل نا معلوم

    موافقم 51
    مخالفم 85
    1. زیزیگولو

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      نمیدونم واسه چی نمیتونم با ماشین چینی ارتباط بر قرار کنم

      موافقم 92
      مخالفم 58
      1. Hadi

        ۱۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (598 ديدگاه)

        چون که روح ندارن و سعی نمیکنن خودشون باشن میخوان از بقیه الگو برداری کنن و اصالت ندارن…

        موافقم 17
        مخالفم 28
        1. زیزیگولو

          ۱۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          بعلاوه اینکه سطح کیفیتی درست و حسابیم ندارن

          موافقم 9
          مخالفم 30
      2. Avan

        ۱۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (421 ديدگاه)

        به نظرم بیشتر پیش داوری و کلیشه های ذهنی است.شاید اگر اسم تویوتا یا رنجرور روش بود حالت دیگه ای داشت.

        موافقم 35
        مخالفم 9
        1. زیزیگولو

          ۱۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          ربطی نداره چون از قدیم الایام مردم نسبت به جنس چینی نظر خوبی نداشتن

          موافقم 10
          مخالفم 18
    2. غلط املایی نداشتی

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (51 ديدگاه)

      جزاب :)

      موافقم 70
      مخالفم 14
      1. DoctoR

        ۱۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1037 ديدگاه)

        احتمالش هست در محصولات الکتریکی تویوتا از پلتفرم های بی وای دی استفاده بشه این میتونه بیس خوبی برای fjیا لندکروز باشه
        فکر کنید نسل جدید لندکروز با صفر تا صد 3 ثانیه بیار

        موافقم 38
        مخالفم 24
    3. دیجی

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (419 ديدگاه)

      ترکیبی از دیفندر ومیتسوبیشی اوت لندر

      موافقم 26
      مخالفم 13
    4. ممد ژانگولر

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (4149 ديدگاه)

      جلوش از نیسان پاترول اسکی رفته عقبش از دیفندر ۱۱۰

      قیمتشم یدونه زده تو گوش لندکروز فول 😄

      در کل خوبه ولی قیمت اصلا خوب نیست

      موافقم 22
      مخالفم 26
    5. کیانوش

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      اینا و ولش کن کی دویست هزار دلار میده به این هرچقدرم خوب باشه بازم نمی ارزه

      موافقم 15
      مخالفم 26
    6. RENAULT5

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      طراحیش فانتزی وخاصه هر سلیقه ای خوشش نمیاد از جمله خودم

      موافقم 6
      مخالفم 8
    7. net

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3397 ديدگاه)

      ماشینهای بی کیفیت کپی چینی

      موافقم 7
      مخالفم 28
  2. AHMADREZA

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (878 ديدگاه)

    فک کردم پاتروله
    اما جالبه طراحی عجیبی داره

    موافقم 56
    مخالفم 7
  3. مازیار

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    شاید اگه سرعت معرفی اتومبیل‌های جدید چینی کمتر می‌شد پذیرفتن پیشرفتشون راحت تر بود
    مسئله اینه که جا افتادن تو ذهنیت مردم یه زمان مشخصی لازم داره و چینی ها از این زمان سبقت گرفتن

    که البته بازخورد عمومی محصولات هم یه طرف قضیه هست که اون هم زمان مشخص خودش رو داره و باید سپری بشه

    موافقم 62
    مخالفم 6
    1. OM.01

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (547 ديدگاه)

      (شاید اگه سرعت معرفی اتومبیل‌های جدید چینی کمتر می‌شد پذیرفتن پیشرفتشون راحت تر بود
      مسئله اینه که جا افتادن تو ذهنیت مردم یه زمان مشخصی لازم داره و چینی ها از این زمان سبقت گرفتن)
      صنعت خودروی چین زمان حال منو یاد صنعت خودرو آمریکا در سال های 1930 الی 1950 می اندازه. اون دوران اینقدر شرکت خودروسازی آمریکایی داشتیم که واقعا حسابش از دست خیلی ها خارجه برید تو ویکی پدیا لیست تمام خودروسازان آمریکا در قدیم رو ببینید اینقدر زیاده که حالتون بد میشه.
      از بین 100ها برند چینی که وجود داره طی 20 سال آینده نهایت 10 تا باقی خواهند موند و از آن 10 ها هم 3 یا 4 تاشون غول خواهند بود و بقیه سهم ناچیزی از بازار بدست میارن.

      در ادامه باید بگم اگر پای صحبت جماعت ایرانی بنشینید و بحث چینی‌ها وسط کشیده شود، متوجه خواهید شد که 90 درصد این افراد یا پورشه ماکان دارند یا آلفارومئو جولیتا؛ یعنی طوری بمباران می‌کنند که انگار ماجرای یک پدرکشتگی در میان است. در اینکه خودروهای چینی به دلیل سابقه سیاهشان هنوز هم نتوانسته‌اند تبدیل به گزینه محبوب عامه بازار شوند، شکی نیست. ولی نکته طلایی اینجاست که نه این BYD U8 بلکه سایر خودروهای چینی را داریم با چه چیزی مقایسه می‌کنیم؟ با کدام خط‌کش اندازه می‌گیریم؟ کیفیت، تجربه، آمار و ارقام یا یک باور سنتی؟
      این یک دفاعیه برای خودروهای چینی نیست. دارم می‌گویم وقتی چیزی را نقد می‌کنیم، باید مستندی هم ارائه کنیم. بخش اعظمی از قطعات خودروهای داخلی که به قول بعضی‌ها یک قالپاقشان به صدتا چینی می‌ارزد را خود همین چینی‌ها ساخته‌اند. اگر آن‌سوی آب‌ها به بنز S500 بگویید فوق لوکس، کسی که رولزرویس دارد هارهار به شما می‌خندد. یا اگر به تویوتا لندکروزر بگویید حضرت، خودتان را سوژه مالکان شورولت سابربن می‌کنید. در ایران هم همیشه یک تقابل تند و تیز بین طرفداران خودروهای چینی و بقیه در میان بوده است. هرگز نمی‌شود با شابلن سلیقه خودمان، سلیقه دیگران را بکوبیم.

      در آخر نظر شخصی من پیرامون خودروی چینی این هست که کماکان آشغال میسازن اما این وسط 10تا برند چینی هستن فقط سود و پول براشون مهم نیست و هدف جهانی شدن و محبوب شدن رو دارن و واقعا سخت تلاش میکنن. موفق میشن یا نمیشن رو در جایگاهی نیستم که قضاوت کنم ولی فعلا تونستن در نروژ هلند و بازار حاشیه خلیج فارس به طرز قابل توجه ای خوب بفروشن.
      برند NIO هم مدل ES8 عکسش با پلاک کالیفرنیا تو آمریکا مشاهده شده چندین مدل و خودشون برنامه دارن برن به آمریکا

      درکل چینی ها تلاش میکنن حالا چه درست چه غلط. ماشین میسازن حالا چه درست و چه غلط اما هیچگاه تسلیم نمیشن حتی وقتی همه مسخرشون میکنن.

      موافقم 67
      مخالفم 4
      1. مازیار

        ۱۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        در مورد این هجمه علیه خودروهای چینی _ یا شاید همون پدرکشتگی که گفتید مناسب تر باشه _ با شما موافقم و دلیلش هم بحثی مفصل و فراخودرویی می طلبه و راجع به اون نکته طلاییتون هم عرض کنم متر و معیار اول قیمت هست _ که با این حساب این مدل U8 با قیمتش کار سختی در پیش داره _ و بعدش بازخورد عمومی و کارشناسی که نیازمند گذر زمانه

        موافقم 18
        مخالفم 3
      2. مجید

        ۱۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من به شخصه دو دوره تمسخر ژاپنی ها و اوج اونها و سپس کرهای ها و اوج اونها رو دیدم. پس چرا دوره تمسخر و اوج چینی هارو نبینم. باید یادمون باشه در این دنیا فقط کسانی برنده هستن که تلاش میکنن و درست حرکت میکنن و فقط حرف نمیزنن. قطعا تا ۵ سال آینده اکثر ما دنبال محصولات درجه۱ و ۲ چینی خواهیم بود با همین احساسی که نسبت به محصولات کره ای داریم.

        موافقم 28
        مخالفم 6
        1. phonix

          ۱۶ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          تمسخر ژاپنی ها ؟
          داداش ژاپن اون زمانی که جهانی ماشین میفروخت ماکه هیچ پدرامونم نبودن:/
          ژاپن قدرت نو ظهور نیست

          موافقم 11
          مخالفم 19
      3. میر غفار

        ۱۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (5 ديدگاه)

        ندید قبوله بی وای دی ماشینهای بهتر از اینم داره ولی تجار طمعکار ما آشغالهاش را وارد می کنند

        موافقم 15
        مخالفم 1
  4. MASOUD 0099

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    😐😐😐😐😐😐

    موافقم 3
    مخالفم 23
  5. Afg

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    چه جلوپنجره خاصی داره از دور میشه فهمید کدوم ماشینه نمای بیرونیش که واقعا با عظمت و باقدرت نشون میده خودشو باید منتظر نمای داخلی و باقی مشخصاتش باشیم

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. مانی

      ۱۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      اولین ماشین چینیه که یه المانی تو طراحیش داره که حال کردم
      جلو پنجره که ۴ تا گوشش اینجوری ادامه پیدا کرده به نظر من
      اونقدر جالبه که از چینی‌‌ها انتظار نداشتم

      موافقم 10
  6. Amin

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    چه قدر صنعت خودرو کذب شده … ماشینی هایی که تا چند سال پیش با یه موتور ۲ لیتر توربو و نهایت ۲۰۰ تا ۲۵۰ اسب قدرت تولید میشدن ، الان اگر حتی یه شرکت کوچیک هم اراده کنه ، به راحتی یه هاچپک یا اس یو وی با هر قدرت قابل تصوری میسازه ….
    صنعت ماشین هم مثل صنعت مد و خلاصه هر صنعتی دیگه ، افراطی شده ، افراط به شتاب و اعداد
    وقتی به این روند نگاه میکنم ، نمیتونم ۱۵ یا ۲۰ سال دیگه رو تصور کنم که چه چیزی در زمینه ی شتاب و اعداد خواهیم دید که آیا تازگی داره ..؟! تا کجا قراره پیش بره ، تا اونجایی که یه کراس اور چینی ۵۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه …

    موافقم 18
    مخالفم 1
  7. میر غفار

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خدا کنه مافیای خودرو بزارن این ماشین برقی بیاد ایران.
    اولین خریدارش هستم

    موافقم 14
    مخالفم 4
  8. reza-a

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    بیشتر شبیه پاتروله تا لندروور در کل فرم اتاق جذابی داره اما نمای جلو و عقبش خیلی بد طراحی شده

    موافقم 5
    مخالفم 8
  9. بهنام

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    خدمت اون دوستانی که صنعت خودروسازی کشور به مردم ایران ربط می‌دن و تا کسی از آشغال های چینی انتقاد میکنه با تمسخر بهش میگن برو پرایدتو ثبت نام کن.
    ما همه علاقه مند به ماشین هستیم و واسه همین اینجا تو سایت پدال هستیم . ما مردم ایران اغلب خودمون رو اسیر دست یه عده میدونیم که اعتبار ، صنعت ،آبروی و پرستیژ و تاریخ این کشور رو دانسته یا ندانسته به فنا دادن و دیگه چیزی برای افتخار کردن برامون باقی نزاشتن. این باعث شده که ما نا تنها به تولیدات داخلی خودمون افتخار نکنیم ، بلکه اون مایه ی شرمساری و سرافکندگی ملتی میدونیم که پتانسیل و لیاقتش خیلی بیشتر از این چیرهاست ولی اون یه عده ی معدود نمیخوان مردم به اون چیزی که لیاقتش رو دارن برسن . و همیشه هم تقصیر عقب ماندگی یا کلا وضع موجود رو به گردن مردم ، یا عوامل خارجی و غیره میندازن. مثل صف کشیدن برای ماشین ، یا سکه ، یا غیره …
    مردم اگه پولشونو تبدیل به طلا ، سکه یا دلار نکنن یا ماشین و ملک نخرن چیکار کنن ؟ بشینن ببینن ظرف یک ماه یرمایه شون پنجاه درصد ارزشش رو از دست داد.؟
    تازه همه ی مردم که تو صف نبستن. اکثر اینا تو هر جامعه‌ای پیدا میشه و سوار بر موج میشن و کاری ندارن بقیه ی مردم تاوان صف کشیدن اینارو باید بدن.
    برگردیم به ماشین چینی . کدوم ماشین باز سابقه داری رو میشناسین که بگه عاشق ماشین چینی و حتی کره ای هستم ؟
    کدوم مدل نمادین از خودروسازی این دو کشور خصوصاً چین هست که آدم عاشقش باشه؟ این که میگین چین پیشرفت کرده و ما اندر خم یک کوچه ایم ، ایم ما منطور به کیه؟ به جامعه ای که فکر میکنید توان ساختن خودروی مد روز را نداره یا خودروسازی در دست مافیا که آبرویی برای مردم نزاشته؟
    ما میدونیم چرا وضعیت ما اینه و علتش رو هم میدونیم و راه حلش رو هم چهار ماهه داریم طی میکنیم.

    موافقم 16
    مخالفم 14
  10. زمستانم

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    تو که هیچ وقت کادیلاک اسکالید نمیشی

    ولی مشخصات خوبی داره دست مریزاد……………….

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. سوشیانت

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3513 ديدگاه)

      کادیلاک رو با این اصلا نباید مقایسه کرد این فعلا ماشین نمایشی محسوب میشه چون حتی تو سایت بی وای دی هیچی راجب این نیست

      موافقم 3
      مخالفم 5
  11. ❤BMW❤

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    ی جوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا