بیوایدی شاسیبلند الکتریکی آفرودی U8 را با ظاهر الهام گرفته از لندروور دیفندر و قیمتی بین ۱۱۶ تا ۲۱۸ هزار دلار معرفی کرده است.
یانگوانگ (YangWang) که جدیدترین برند بیوایدی محسوب میشود، اولین خودروی خود را رسماً رونمایی کرده است. این یک شاسیبلند آفرودی لوکس تمام الکتریکی با شاسی نردبانی است که U8 نام دارد. این خودرو ظاهر جعبهای شکلی دارد که بشدت از لندروور دیفندر الهام گرفته است ولی بااینحال ویژگیهای منحصربهفردی هم در آن دیده میشود که ازجملهٔ آنها میتوان به چراغهای جلوی جالبی که با جلوپنجرهٔ چراغدار ادغام شدهاند، گلگیرهای جعبهای با دهانههای مربعی، رینگهای ۲۰ اینچی آلیاژی، دستگیرهای در مخفی، کاور ششضلعی چرخ زاپاس و چراغهای دوقسمتی و آیندهنگر عقب اشاره کرد.
متأسفانه هنوز هیچ تصویری از داخل U8 منتشر نشده است اما تصاویر جاسوسی قبلی صفحه آمپر دیجیتالی عریض و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگی را نشان دادهاند. این شاسیبلند الکتریکی بزرگ که روی شاسی نردبانی ساخته شده است، ۵,۳۰۰ میلیمتر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۳,۰۵۰ میلیمتر است که با دیفندر ۱۳۰ قابلمقایسه خواهد بود. U8 از باطریهای Blade بیوایدی استفاده میکند اما هنوز از ظرفیت و برد حدودی آن خبر نداریم. این ماشین به چهار موتور الکتریکی مجهز شده که هرکدام بین ۲۹۵ تا ۳۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ تا ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند و مجموع خروجی آنها بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار خواهد بود.
چنین قدرت عظیمی شاسیبلند بزرگ بیوایدی را ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. همچنین این خودرو از سیستم کنترل گشتاور بُرداری پیشرفتهای هم بهره میبرد که بهصورت الکترونیکی سامانهٔ چهارچرخ محرک را کنترل میکند و گفته شده صد برابر سریعتر از سیستم معمولی خواهد بود. علاوه بر این، به گفتهٔ بیوایدی، شاسیبلند یانگوانگ به لطف بدنهٔ ضدآب، از قابلیت شناور شدن در آب و همینطور حالت خرچنگ برخوردار بوده و میتواند چرخش ۳۶۰ درجه انجام دهد.
برای U8 حالتهای رانندگی اختصاصی برای شرایط مختلف آفرود هم تدارک دیده شده که تواناییهای خودرو در مسیرهای خارج جاده را افزایش میدهد. بعلاوه، به گفتهٔ سازندهٔ چینی، این شاسیبلند الکتریکی میتواند حتی در صورت پنچر شدن لاستیک هم همچنان با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به حرکت ادامه دهد. بیوایدی گفته است که یانگوانگ U8 بین ۸۰۰ هزار یوآن معادل ۱۱۶,۳۰۰ دلار تا ۱.۵ میلیون یوآن معادل ۲۱۸ هزار دلار قیمت خواهد داشت. برای مقایسه، قیمت مرسدس بنز G کلاس در چین از ۱.۹ میلیون یوآن معادل ۲۷۵ هزار دلار آغاز میشود.
mahdi-es17
۱۶ دی ۱۴۰۱طراحی بی روح
اما مشخصات جزاب
و در عمل نا معلوم
زیزیگولو
۱۶ دی ۱۴۰۱نمیدونم واسه چی نمیتونم با ماشین چینی ارتباط بر قرار کنم
Hadi
۱۶ دی ۱۴۰۱چون که روح ندارن و سعی نمیکنن خودشون باشن میخوان از بقیه الگو برداری کنن و اصالت ندارن…
زیزیگولو
۱۷ دی ۱۴۰۱بعلاوه اینکه سطح کیفیتی درست و حسابیم ندارن
Avan
۱۶ دی ۱۴۰۱به نظرم بیشتر پیش داوری و کلیشه های ذهنی است.شاید اگر اسم تویوتا یا رنجرور روش بود حالت دیگه ای داشت.
زیزیگولو
۱۷ دی ۱۴۰۱ربطی نداره چون از قدیم الایام مردم نسبت به جنس چینی نظر خوبی نداشتن
غلط املایی نداشتی
۱۶ دی ۱۴۰۱جزاب :)
DoctoR
۱۶ دی ۱۴۰۱احتمالش هست در محصولات الکتریکی تویوتا از پلتفرم های بی وای دی استفاده بشه این میتونه بیس خوبی برای fjیا لندکروز باشه
فکر کنید نسل جدید لندکروز با صفر تا صد 3 ثانیه بیار
دیجی
۱۶ دی ۱۴۰۱ترکیبی از دیفندر ومیتسوبیشی اوت لندر
ممد ژانگولر
۱۶ دی ۱۴۰۱جلوش از نیسان پاترول اسکی رفته عقبش از دیفندر ۱۱۰
قیمتشم یدونه زده تو گوش لندکروز فول 😄
در کل خوبه ولی قیمت اصلا خوب نیست
کیانوش
۱۶ دی ۱۴۰۱اینا و ولش کن کی دویست هزار دلار میده به این هرچقدرم خوب باشه بازم نمی ارزه
RENAULT5
۱۶ دی ۱۴۰۱طراحیش فانتزی وخاصه هر سلیقه ای خوشش نمیاد از جمله خودم
net
۱۶ دی ۱۴۰۱ماشینهای بی کیفیت کپی چینی
AHMADREZA
۱۶ دی ۱۴۰۱فک کردم پاتروله
اما جالبه طراحی عجیبی داره
مازیار
۱۶ دی ۱۴۰۱شاید اگه سرعت معرفی اتومبیلهای جدید چینی کمتر میشد پذیرفتن پیشرفتشون راحت تر بود
مسئله اینه که جا افتادن تو ذهنیت مردم یه زمان مشخصی لازم داره و چینی ها از این زمان سبقت گرفتن
که البته بازخورد عمومی محصولات هم یه طرف قضیه هست که اون هم زمان مشخص خودش رو داره و باید سپری بشه
OM.01
۱۶ دی ۱۴۰۱(شاید اگه سرعت معرفی اتومبیلهای جدید چینی کمتر میشد پذیرفتن پیشرفتشون راحت تر بود
مسئله اینه که جا افتادن تو ذهنیت مردم یه زمان مشخصی لازم داره و چینی ها از این زمان سبقت گرفتن)
صنعت خودروی چین زمان حال منو یاد صنعت خودرو آمریکا در سال های 1930 الی 1950 می اندازه. اون دوران اینقدر شرکت خودروسازی آمریکایی داشتیم که واقعا حسابش از دست خیلی ها خارجه برید تو ویکی پدیا لیست تمام خودروسازان آمریکا در قدیم رو ببینید اینقدر زیاده که حالتون بد میشه.
از بین 100ها برند چینی که وجود داره طی 20 سال آینده نهایت 10 تا باقی خواهند موند و از آن 10 ها هم 3 یا 4 تاشون غول خواهند بود و بقیه سهم ناچیزی از بازار بدست میارن.
در ادامه باید بگم اگر پای صحبت جماعت ایرانی بنشینید و بحث چینیها وسط کشیده شود، متوجه خواهید شد که 90 درصد این افراد یا پورشه ماکان دارند یا آلفارومئو جولیتا؛ یعنی طوری بمباران میکنند که انگار ماجرای یک پدرکشتگی در میان است. در اینکه خودروهای چینی به دلیل سابقه سیاهشان هنوز هم نتوانستهاند تبدیل به گزینه محبوب عامه بازار شوند، شکی نیست. ولی نکته طلایی اینجاست که نه این BYD U8 بلکه سایر خودروهای چینی را داریم با چه چیزی مقایسه میکنیم؟ با کدام خطکش اندازه میگیریم؟ کیفیت، تجربه، آمار و ارقام یا یک باور سنتی؟
این یک دفاعیه برای خودروهای چینی نیست. دارم میگویم وقتی چیزی را نقد میکنیم، باید مستندی هم ارائه کنیم. بخش اعظمی از قطعات خودروهای داخلی که به قول بعضیها یک قالپاقشان به صدتا چینی میارزد را خود همین چینیها ساختهاند. اگر آنسوی آبها به بنز S500 بگویید فوق لوکس، کسی که رولزرویس دارد هارهار به شما میخندد. یا اگر به تویوتا لندکروزر بگویید حضرت، خودتان را سوژه مالکان شورولت سابربن میکنید. در ایران هم همیشه یک تقابل تند و تیز بین طرفداران خودروهای چینی و بقیه در میان بوده است. هرگز نمیشود با شابلن سلیقه خودمان، سلیقه دیگران را بکوبیم.
در آخر نظر شخصی من پیرامون خودروی چینی این هست که کماکان آشغال میسازن اما این وسط 10تا برند چینی هستن فقط سود و پول براشون مهم نیست و هدف جهانی شدن و محبوب شدن رو دارن و واقعا سخت تلاش میکنن. موفق میشن یا نمیشن رو در جایگاهی نیستم که قضاوت کنم ولی فعلا تونستن در نروژ هلند و بازار حاشیه خلیج فارس به طرز قابل توجه ای خوب بفروشن.
برند NIO هم مدل ES8 عکسش با پلاک کالیفرنیا تو آمریکا مشاهده شده چندین مدل و خودشون برنامه دارن برن به آمریکا
درکل چینی ها تلاش میکنن حالا چه درست چه غلط. ماشین میسازن حالا چه درست و چه غلط اما هیچگاه تسلیم نمیشن حتی وقتی همه مسخرشون میکنن.
مازیار
۱۶ دی ۱۴۰۱در مورد این هجمه علیه خودروهای چینی _ یا شاید همون پدرکشتگی که گفتید مناسب تر باشه _ با شما موافقم و دلیلش هم بحثی مفصل و فراخودرویی می طلبه و راجع به اون نکته طلاییتون هم عرض کنم متر و معیار اول قیمت هست _ که با این حساب این مدل U8 با قیمتش کار سختی در پیش داره _ و بعدش بازخورد عمومی و کارشناسی که نیازمند گذر زمانه
مجید
۱۶ دی ۱۴۰۱من به شخصه دو دوره تمسخر ژاپنی ها و اوج اونها و سپس کرهای ها و اوج اونها رو دیدم. پس چرا دوره تمسخر و اوج چینی هارو نبینم. باید یادمون باشه در این دنیا فقط کسانی برنده هستن که تلاش میکنن و درست حرکت میکنن و فقط حرف نمیزنن. قطعا تا ۵ سال آینده اکثر ما دنبال محصولات درجه۱ و ۲ چینی خواهیم بود با همین احساسی که نسبت به محصولات کره ای داریم.
phonix
۱۶ دی ۱۴۰۱تمسخر ژاپنی ها ؟
داداش ژاپن اون زمانی که جهانی ماشین میفروخت ماکه هیچ پدرامونم نبودن:/
ژاپن قدرت نو ظهور نیست
میر غفار
۱۶ دی ۱۴۰۱ندید قبوله بی وای دی ماشینهای بهتر از اینم داره ولی تجار طمعکار ما آشغالهاش را وارد می کنند
MASOUD 0099
۱۶ دی ۱۴۰۱😐😐😐😐😐😐
Afg
۱۶ دی ۱۴۰۱چه جلوپنجره خاصی داره از دور میشه فهمید کدوم ماشینه نمای بیرونیش که واقعا با عظمت و باقدرت نشون میده خودشو باید منتظر نمای داخلی و باقی مشخصاتش باشیم
مانی
۱۶ دی ۱۴۰۱اولین ماشین چینیه که یه المانی تو طراحیش داره که حال کردم
جلو پنجره که ۴ تا گوشش اینجوری ادامه پیدا کرده به نظر من
اونقدر جالبه که از چینیها انتظار نداشتم
Amin
۱۶ دی ۱۴۰۱چه قدر صنعت خودرو کذب شده … ماشینی هایی که تا چند سال پیش با یه موتور ۲ لیتر توربو و نهایت ۲۰۰ تا ۲۵۰ اسب قدرت تولید میشدن ، الان اگر حتی یه شرکت کوچیک هم اراده کنه ، به راحتی یه هاچپک یا اس یو وی با هر قدرت قابل تصوری میسازه ….
صنعت ماشین هم مثل صنعت مد و خلاصه هر صنعتی دیگه ، افراطی شده ، افراط به شتاب و اعداد
وقتی به این روند نگاه میکنم ، نمیتونم ۱۵ یا ۲۰ سال دیگه رو تصور کنم که چه چیزی در زمینه ی شتاب و اعداد خواهیم دید که آیا تازگی داره ..؟! تا کجا قراره پیش بره ، تا اونجایی که یه کراس اور چینی ۵۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه …
میر غفار
۱۶ دی ۱۴۰۱خدا کنه مافیای خودرو بزارن این ماشین برقی بیاد ایران.
اولین خریدارش هستم
reza-a
۱۶ دی ۱۴۰۱بیشتر شبیه پاتروله تا لندروور در کل فرم اتاق جذابی داره اما نمای جلو و عقبش خیلی بد طراحی شده
بهنام
۱۶ دی ۱۴۰۱خدمت اون دوستانی که صنعت خودروسازی کشور به مردم ایران ربط میدن و تا کسی از آشغال های چینی انتقاد میکنه با تمسخر بهش میگن برو پرایدتو ثبت نام کن.
ما همه علاقه مند به ماشین هستیم و واسه همین اینجا تو سایت پدال هستیم . ما مردم ایران اغلب خودمون رو اسیر دست یه عده میدونیم که اعتبار ، صنعت ،آبروی و پرستیژ و تاریخ این کشور رو دانسته یا ندانسته به فنا دادن و دیگه چیزی برای افتخار کردن برامون باقی نزاشتن. این باعث شده که ما نا تنها به تولیدات داخلی خودمون افتخار نکنیم ، بلکه اون مایه ی شرمساری و سرافکندگی ملتی میدونیم که پتانسیل و لیاقتش خیلی بیشتر از این چیرهاست ولی اون یه عده ی معدود نمیخوان مردم به اون چیزی که لیاقتش رو دارن برسن . و همیشه هم تقصیر عقب ماندگی یا کلا وضع موجود رو به گردن مردم ، یا عوامل خارجی و غیره میندازن. مثل صف کشیدن برای ماشین ، یا سکه ، یا غیره …
مردم اگه پولشونو تبدیل به طلا ، سکه یا دلار نکنن یا ماشین و ملک نخرن چیکار کنن ؟ بشینن ببینن ظرف یک ماه یرمایه شون پنجاه درصد ارزشش رو از دست داد.؟
تازه همه ی مردم که تو صف نبستن. اکثر اینا تو هر جامعهای پیدا میشه و سوار بر موج میشن و کاری ندارن بقیه ی مردم تاوان صف کشیدن اینارو باید بدن.
برگردیم به ماشین چینی . کدوم ماشین باز سابقه داری رو میشناسین که بگه عاشق ماشین چینی و حتی کره ای هستم ؟
کدوم مدل نمادین از خودروسازی این دو کشور خصوصاً چین هست که آدم عاشقش باشه؟ این که میگین چین پیشرفت کرده و ما اندر خم یک کوچه ایم ، ایم ما منطور به کیه؟ به جامعه ای که فکر میکنید توان ساختن خودروی مد روز را نداره یا خودروسازی در دست مافیا که آبرویی برای مردم نزاشته؟
ما میدونیم چرا وضعیت ما اینه و علتش رو هم میدونیم و راه حلش رو هم چهار ماهه داریم طی میکنیم.
زمستانم
۱۷ دی ۱۴۰۱تو که هیچ وقت کادیلاک اسکالید نمیشی
ولی مشخصات خوبی داره دست مریزاد……………….
سوشیانت
۱۷ دی ۱۴۰۱کادیلاک رو با این اصلا نباید مقایسه کرد این فعلا ماشین نمایشی محسوب میشه چون حتی تو سایت بی وای دی هیچی راجب این نیست
❤BMW❤
۱۷ دی ۱۴۰۱ی جوریه