جدیدترین محصول چانگان، نهتنها یک کراس اوور برقی مجهز به امکانات پیشرفته است؛ بلکه از طراحی نادر فقیهزاده با سابقهی درخشان سود میبرد. آواتر (Avatr)، محصول مشترک چانگان و هوآوی خواهد بود.
نادر فقیهزاده متولد ۱۳۵۵ تهران، فارغالتحصیل طراحی خودرو از دانشگاه فورتسهایم آلمان است. او در سن ۱۰ سالگی به مونیخ مهاجرت کرد و مدت کوتاهی پس از اتمام دوران دانشجویی، وارد همکاری با بیامو شد. مهمترین دستآوردهای نادر فقیهزاده، طی ۲۰ سال حضور در دپارتمان طراحی بیامو، سرپرستی تیم طراحی داخلی سری ۷ و طراحی بدنهی سری ۶ کوپه هستند. او همچنین نفش مهمی در طراحی بیامو i8 و مدل مفهومی iNext داشت.
ساخت یک کراس اوور برقی همراه با امکانات پیشرفتهی الکترونیک، برنامهای مهم در شرکتهای خودروسازی طراز اول جهان است. طی سالهای اخیر، چانگان با بهبود شرایط فنی و طراحی محصولات خود به خوبی موفق شد به سطح اول خودروسازان چینی برسد و حالا تلاش میکند تا سهمی از بازار جهانی داشته باشد. در سمت دیگر ماجرا، هوآوی غول صنعت تلفن همراه و مخابرات چین نیز، تصمیم به سرمایهگذاری روی خودروهای آیندهنگر گرفته است و این برنامه را با همکاری چانگان، دنبال میکند. همچنین، شرکت CATL به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باتری خودروهای برقی، در این پروژه حضور داد.
هنوز اطلاعات کامل و تصاویر رسمی متنوع از آواتر e11 منتشر نشده اما حضور نادر فقیهزاده در تیم طراحی چانگان، تایید شده است. این خودرو، اولین محصول تمام برقی با برند چانگان و یک مدل هوشمند پیشرفته (Premium smart car) خواهد بود. البته باید توجه داشته باشیم چانگان، سهامدار برند خودروهای الکتریکی نیو (NIO) محسوب میشود. خودروهای برقی چانگان از سال آینده با برند آواتار تولید خواهند شد.
خودروی آواتر e11، مجهز به سیستمهای الکترونیکی ساخت هوآوی خواهد بود. همچنین طرح بلندپروازانهی چانگان و هوآوی با نام شبکهی خودروهای هوشمند برقی (intelligent electric network) روی e11 عملیاتی خواهد شد. براساس اطلاعات دریافتی از مصاحبههای مدیران چانگان، آواتار e11 توان پیمایش ۷۰۰ کیلومتر خواهد داشت و همراه دو موتور برقی با مجموع قدرت ۴۰۰ اسب بخار، سرعتگیری صفر تا کیلومتربرساعت ۴ ثانیه ارائه خواهد کرد. پیشبینی قیمت برای این خودرو، ۳۰۰,۰۰۰ یوان معادل ۴۷ هزار دلار است.
این مطلب با دریافت اخبار تکمیلی بهروزرسانی میشود.
M.K karimi
۲۶ آبان ۱۴۰۰واقعا در سطح یه کراس اوور چینی طراحی خوبی داره 👌
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۰محصولات فعلی چانگان در گوگل سرچ کنید، واقعا طراحی خوبی دارند
Changan Uni-T
Changan Uni-K
Changan CS75
Porsche 911
۲۶ آبان ۱۴۰۰بله آقای اشتری طراحیشون خوبه ولی باطن و خیلی جاهای دیگه مشکلات زیاد داره و فعلا راه زیادی واسه طی کردن تو این صنعت دارن…
زیزیگولو
۲۶ آبان ۱۴۰۰با عرض پوزش 👎👎👎👎👎
محمدرضا
۲۶ آبان ۱۴۰۰آقای اشتری اینجا اگر بگی چینی خوبه بی کلاسیه هالا هرچقدر هم حرفتون منطقی باشه🤣
اینجا باید بگی چینی کره ای برقی به خصوص تسلا آشغاله🤣منطق هم نداریم🤣
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۰من شرمنده همه دوستان هستم
ولی خودروهای چینی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار، به نظر من کیفیت و تجهیزات مناسبی ارائه می دن
مدل های برقی چینی با قیمت بالا مثل همین موردی که امروز معرفی کردیم، واقعا برای من هم جالب نیستن
——————-
اگر شرایط جور دیگری بود با 10 هزار دلار بهترین ماشین های دست دوم دنیا سوار می شدیم
NAVID۰۰۹۸
۲۶ آبان ۱۴۰۰کاربر محمد رضا ( داداش )
مظلوم نمایی نفرمایید ، قیمهها را هم قاطی ماستها نفرمائید !
تا وقتی نگاه و تفکرت شما داخل حصاری باشه به نام بازار کشور ایران ، توقعی از شما نمیرود !
برو ببین و کمی تحقیق کن در مورد بازار آزاد بینالمللی ، تا خوب و بد را درک کنی و بدانید دنیای مجازی با دنیای حقیقی که برایش دلار خرج میکنند یعنی چی !
در بازار آزاد و حقیقی ، محصول و محصولاتی موفق هستند که در عمل خودشان را ثابت کردهاند و نه در نمایش و شوآف راه انداختن !
دقیقاً هم با شما موافقم حتی اگر به طنز و فشار نوشته اید (چین کره تسلا ) در برابر رقبایشان آشغال و لگن به حساب میآیند !
تسلا حتی خودش هم میداند آیندهای در صنعت خودرو ندارد اما آینده را با دیدگاهش عوض کرده و بسیار قابل ستایش است .
چینیها مطمئناً در آینده ، بازار خودروسازی جهان را به دست میگیرند چه خوب باشد چه بد !
و اما کرهایها که در جهان به عنوان ماشین فُقَرا و یکبار مصرف تعریف شدهاند و نه در ایران که طرف فکر میکنه سفینه فضایی سوار شده و با فروشهای اعتباری فقط میفروشند در بازارهایی مثل آمریکا کانادا خاورمیانه روسیه و … !
عزیز ، خودروهای اصیل یعنی شرکتهای آلمانی آمریکایی ژاپنی ایتالیایی انگلیسی و تمام $
دقیقاً تمام کشورهایی که خودروی اصیل دارند یه زمانی در جنگها آزمون و خطا میکردند و از دل همین جنگهای جهانی بوده که امروزه شاهد وجود خودروهای بزرگ و نامدار هستیم و دقیقاً این کشورها هستند که اصالت را درک میکنند چون از دل مشکلات بیرون کشیده شدند با هزاران بدبختی و مکافات و چیزی نیست که یک شبه و با ۲۰ یا ۴۰ سال حاصل شده باشه !
شرکتهای بزرگ نامدار ، با فراز و نشیبهای فراوان بزرگ شدهاند که امروزه شدهاند پرچمدار جهان (( بنز ، فراری ، تویوتا ، نیسان ، هوندا ، پورشه ، فولکس ، جنرال موتورز ، رولزرویس ، بنتلی ، آلفارومئو ، کرایسلر ، فورد ، لینکلن ، کادیلاک ، ( سیتروئن ، رنو ، فرانسه را با تمام گذشتهاش باید فاکتور گرفت چون همیشه سازِ ناکوک خودشان را زدند و همیشه در بازارهای خاص فروش داشتهاند ) . ، بوگاتی ، جگوار ، لندرور ، مینیماینر ، bmw )) !
به اینها میگویند خودروساز و نه به آنهایی که عاشق شوآف راه انداختن هستند چون پوشالی هستند و تو خالی !!!
محمدرضا
۲۶ آبان ۱۴۰۰آقای نوید ۰۰۹۸
صف های خرید مدل۳ نکنه فکر کردی در ایران اتفاق افتاده یا ایران خودرو بوده
هیچ وقت در طول تاریخ خودرویی با افزایش قیمت ۳۰٪ در بازار آمریکا همراه نبوده.
شاید هم فروش میلیونیه کره ای ها در ایران بوده دشمنان به نام آمریکا ثبت کرده اند
سال گذشته فروش هیوندا به تنهایی بیش از هر برند غیر آمریکایی بجز تویوتا بیشتر بوده
اگر بازار آمریکارو آزاد میدونی
پس بدان که فولکس واگن و هوندا و نیسان و… در پس هیوندا قرار میگیرند.
Reza Waffen SS
۲۷ آبان ۱۴۰۰خیلیم عالی شده واقعا جای همچین شخصیت هایی خالیه تو ایران
Reza
۲۴ تیر ۱۴۰۲با عرض سلام . من امروز این ماشین تو چین دیدم قیمت از ۳۰۰ هزار یوان شروع تا ۴۰۰هزار تا فول آپشن بود . در جایی که ما بودیم ماشینهای زیادی بودند تسلا مازراتی بنز بی ام دبلیو رنجروور وخیلی ماشینهای خوب دنیا
ولی یه چیزی بگم آواتار ۱۱ پدیده ای بود من تو اون جمع اگه حق انتخاب داشتم بااینکه طرفدار ماشینهای آلمانی هستم حتما اواتارو انتخاب میکردم . بینهایت زیبا و کابین بسیار لوکس
در ضمن چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد دنیا آینده به ماشینهای برقی تعلق دارد
ارسلان
۲۶ آبان ۱۴۰۰این بیشتر فیس لیفت دیگینیتی هست تا طراحی اونم فقط تغییر فیس جلو وگرنه نمای جانبی و پشتی یکی هست و فقط دستگیره و چراغ عقب یه کوچولو تغییر داده شده خودتون برید سرچ کنید و مقایسه بزنید کاملا به حرفم پی میبرید
میثم
۲۶ آبان ۱۴۰۰کار به جایی رسیده که شنیدن عباراتی مثل:
. ماشین چینی آشغاله
. کیفیت ندارن
. زشتن
. هرچی هم باشن به ژاپن و آلمان و … نمیرسن
. شتر گاو پلنگ
و ……
نشانه مغز متعصب و مقاوم در برابر تغییر و واقعیت است.
چین داره دنیا رو میگیره، ولی این سطح افکار هنوز بین ایرانیها رواج داره متاسفانه
من فکر میکنم از این اتحاد ماشینی بیاد بیرون که رقیب واقعی تسلا باشه
از شرکتهای قدیمی فعلا که بخاری در نیامده
GT
۲۶ آبان ۱۴۰۰فوقالعاده زیبا، اینم چون یه (غیر چینی) ایرانی طراحی کرده
علی
۳۰ آبان ۱۴۰۰بیا چری و چانگان و کلی شرکت دیگه چینی دارن خودشون و میکشن طراح های معروف و میارن اونموقعه این تازه داره میگه ( غیر چینی ) حاجی تیگو 5 هم یه غیر چینی طراحی کرده !
حتی 315 جدید یا فالوین 2 هم تو ایتالیا طراحی شده
بعد جناب عالی تازه میگی غیر چینی ؟؟
new RAMIN
۲۶ آبان ۱۴۰۰@ashtari
ممنون از پوشش مطلب.
چندتا نکته…
نکته اول مثل اینکه این خودرو تمام آلومینویمی هست(هنوز تایید نشده) دوم اینکه این کراس اوور 5 در نیست… بلکه 4 در است!(به صندوق عقب دقت کنید)همچنین این خودرو اسپویلر متحرک هم داره
https://avatars.mds.yandex.net/get-ynews/3116109/8fb0cecd3c9c4c37791decd3670f7bc2/800×400
نکته سوم = The combined processing computing power is 400 TOPS.
نکته چهارم اینکه فکر کنم قدرت موتور الکتریکی هرکدوم 270 اسب هست…چون 2 موتور الکتریکی داره. من تو سایت های خارجی ندیدم به قدرتش اشاره کنن.
نکته بعدی اینکه این خودرو از سیستم شارژ سریع 200کیلووات هم پشیتبانی میکنه
that is has a high-voltage overcharge capability of more than 200kW
اطلاعات بیشتر 19 الی 20 نوامبر در نمایشگاه گوانگژو گفته خواهد شد.
درضمن قسمت” # ” لطفا #چانگان هم بزنید🙏فقط زدید #خودرو برقی
new RAMIN
۲۶ آبان ۱۴۰۰آقای اشتری گفتم متن را درست کنید ولی اینجوری که بدتر شد!!!😑
(همراه دو موتور برقی با مجموع قدرت ۴۰۰ اسب بخار، سرعتگیری صفر تا کیلومتربرساعت ۴ ثانیه ارائه خواهد کرد.)
شما نوشتید 400اسب قدرت!! کل سایت های خارجی که درباره این خودرو مطلب گذاشتن رو زیر رو کردم قدرتش هنوز چیزی نگفتن…
https://autoreview.ru/news/changan-huawei-i-catl-predstavili-sovmestnyy-krossover-avatar-11
این سایت روسی هست ولی مترجم گوگل و دیکشنری اون قسمت میشه:
تاکنون تنها چند ویژگی منتشر شده است. به عنوان مثال، گفته شده است که آواتار 11 می تواند در حدود چهار ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و با یک بار شارژ تا 700 کیلومتر را طی کند و شارژر DC قدرت تا 200 کیلو وات را پشتیبانی می کند.پردازنده مرکزی دارای عملکرد 400 تاپ (تریلیون عملیات در ثانیه) است.
اون قسمت نمیشه 400 اسب قدرت میشه 400 تاپس که میشه همون تریلیون عملیات پردازشی در ثانیه. اون قسمت رو اصلاح کنید بی زحمت
https://carnewschina.com/2021/11/16/changan-launches-new-avatr-11-ev-with-catl-and-huawei-but-nio-is-out/
پیشنهاد میکنم با توجه به این سایت که پدال معمولا اخبار چین رو از اینجا میاره قسمت انتهای خبر رو بهبود ببخشید. قسمت اول مطلب خوب است و صحیح. اما انتهای مطلب ناقص است. سپاس 🙏
NAVID۰۰۹۸
۲۶ آبان ۱۴۰۰مطمئناً منتظر کارهای جدید از چانگان باشید ، میدانید چَرا ؟
چون نادر فقیهزاده در چانگان آزادانه میتونه تواناییهایش را نشان دهد ، چیزی که در شرکتهای آلمانی وجود ندارد و طبق گفتهی تمام طراحانی که از آلمانیها جدا شدند این بوده که آلمانیها گزینشی عمل میکنند و محدود میکنند دست طراح را !
اما در شرکتهای آسیایی چنین نیست و دست طراح بازه برای ارائهی طرح .
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۶ آبان ۱۴۰۰برقی شدن راهی برای پیشرفت راحتتر چینیهاست ، چون تا الان مثل الان شرکتهای یبزرگشون تو طراحی مشکلشون حل شده بود ولی تو قوای محرکه مونده بودن ، الان با برقی شدن اون رو هم دارن حل میکنن ، فقط مونده بحث کیفیت و ماندگاری که اطلاع چندانی ازش ندارم ، ولی اگر با قیمت خوب عرضه شه گزینه خوبیه
ارسلان
۲۶ آبان ۱۴۰۰این تیز کردن لبه ی بخش جلوی ماشین بین دو تا چراغ جلو که از تسلا شروع شد و الان مد شده هر کی برقی میزنه لبه ی جلویی رو شارپ میکنه و جلو پنجره پلاستیکی میزنه من از این طرح حس خیلی بدی میگیرم
در مورد طراحی هم بقیه رو نمیدونم ولی وقتی من به جلوی ماشین که نگا میکنم حس میکنم نیسان جوکا رو ریختن توی تسلاها البته فقط از نمای جلو
نمای جانبی و پشتی ماشین هم که همون دیگینیتی هس
AMG GT R
۲۶ آبان ۱۴۰۰رامین کجایی
به فرما عشق جناب عالی رو آوردن
زیباست
امیر
۲۶ آبان ۱۴۰۰طراحی زیبایی داره ، ولی بیشتر از نمای جانبی و پشت من رو یاد جگوار و استون
می اندازه.
حسین
۲۶ آبان ۱۴۰۰استایش رو یه جورایی از استون مارتین dbx الهام گرفتن انگار. کلا قسمت بغلش خیلی شبیه dbx شده
مهدی
۲۶ آبان ۱۴۰۰دمه فقیه زاده گرم عالی شده اگر دیجی کالا رنگ لاجودی بیار من میخرم . خخخخخخخخ
چین از نظر های تکنولوژی صنعت برق بسیار پیشرفته است هوش مصنوعی رباتیک کنترل فضا نیروگاه خورشیدی
یک نونه آن شرکت چینت است که بسیار بسیار قدرتمند است
در آینده صنعت برق و انشعاباتش برای چین است
خودرو برق چینی با کیفیت های مختلف ( درجه 1 و2 و 3 و4 ) تمام دنیا را میگیرد شما باید پول خوب بدی درجه 1 بخری
درجه 1 در حد برندهای مطرح است خودرو های خودران از آن چین است
پویان
۲۶ آبان ۱۴۰۰آقا مهدی ممننن. شرکت چینی که نوشتی چه فعالیتی میکنه؟ تولید پنل خورشیدی؟
مهدی
۲۶ آبان ۱۴۰۰سلام این شرکت چینی بنام چینت هرگونه فعالیتی دارد
احداث نیروگاه برق آبی هسته ایی خورشیدی در مقیاس های کوچک تا بزرگ و بسیار بزرگ هوش مصنوعی و غیره …
تولید تمامی محصولات برقی کوچکترین تولیدش برای لوازم صنعت برق است
یک نمونه بسیار کوچک آن کلید مینیاتوری است برای فقط یک مثال کوچیک براتون بگم اینه که ایران در سایزهای مختلف سالانه 2 میلیون کلید مینیاتوری مصرف داره این شرکت چینی در روز 2 میلیون تولید داره !! عظمت این شرکت وقتی ملموس تر که بدانید
یک قسمتی از مترو ژاپن در حد چندین خط کنترل مترو کاملا هوشمند است و اپراتور و راننده نداره و انسان دخالتی نداره !! در قلب ژاپن راه اندازی شده است عظمت تولیدات این شرکت برابر تولید و فعالیت اروپاست
جالبه که بدانید در یکی از کلیدهای مینیاتوریش زیمنس المان تقلب کرده بود و در دادگاه محکوم شد این شرکت بسیار قدرتمند است
افشار
۲۶ آبان ۱۴۰۰این خبر خوراک اون رامین چانگانیه هست
GT
۲۶ آبان ۱۴۰۰کجای کاری؟ خودش زمان رونمایی اونجا بوده😅
پویان
۲۶ آبان ۱۴۰۰البته آقا رامین لطف کرد هبود دربارش گفته بود.خودرو خوبیه
یه مشکل داره که تولید انبوه حدودا تا 6 ماه دیگه انجام میشه که دیره. چانگان روی برقی ها دیر اقدام کرد. هنوز هم شتاب و سرعت خوبی نداره
Clean Energy
۲۶ آبان ۱۴۰۰واقعا این متن خیلی درد داره….
چرا نباید اینا توی کشور خودمون باشن…
ولی جدای ازون عالیه
امیرعلی
۲۶ آبان ۱۴۰۰یک سوال که خیلی ذهن من رو مشغول کرده اینه که چرا شرکت های خودروسازی چینی که یک چهارم شرکت های مطرح خودروسازی جهان مثل فولکس واگن یا تویوتا یا بنز یا جنرال موتور درامد ندارن طراح های موفق رو با حقوق بیشتر از سایر شرکت های آلمانی یا ژاپنی و امریکایی استخدام میکنند
منظورم اینه چطوری با درآمد کمتر از سایر خودروسازان کشور های دیگه در حد اونها یا حتی بیشتر از اونها میتونن خرج کنند؟ لطفا توضیح بدید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۰درآمد و هزینه برای سرمایه گذاری، دو موضوع متفاوت هستند
شما باید سرمایه گذاری کنی تا درآمد بیشتر داشته باشی
حقوق سالی چند میلیون دلار برای طراحان خودرو، فشار مالی چندانی به خودروسازان چینی یا کره ای وارد نمی کنه
شاید در فکر من و شما، برندهایی مثل چانگان ثروتمند نباشند؛ اما سودآوری بسیار خوب و درآمد چندصد میلیون دلار در سال دارند
new RAMIN
۲۶ آبان ۱۴۰۰(شاید در فکر من و شما، برندهایی مثل چانگان ثروتمند نباشند؛ اما سودآوری بسیار خوب و درآمد چندصد میلیون دلار در سال دارند)
CH از ابتدا سال2021 تا کنون درامد ناخالص حدود 22میلیارد یوان بوده و درامد خالص 1.2میلیارد یوان و سود خالص 1.1میلیارد یوان.
اگه بخوام به دلار تبدیل کنم میشه در این 9ماه درامد ناخالص 3.3میلیارد دلار،درامد خالص 183میلیون دلار، سود خالص 170میلیون دلار.
امیرعلی
۲۶ آبان ۱۴۰۰خب مسئله همینه
برای مثال درامد جنرال موتور از اول سال میلادی تا الان حدود ۱۰۰ میلیارد دلار و سود خالص ۸ میلیارد دلاری داشته یعنی درامد و سود چانگان در برابرش شوخیه ولی توی سرمایه گذاری ها چانگان پا به پا جنرالموتورز میاد یعنی منابع مالی بیشتر از درآمدش داره
میشه گفت یک جور هایی کمک دولت چین به چانگان و بقیه خودروساز های چین حساب میشه؟
Porsche 911
۲۶ آبان ۱۴۰۰CH منظورت یه عطره دیگه😂😂😂😂🙄😒
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۶ آبان ۱۴۰۰CH = CHANEL درست میگم؟
new RAMIN
۲۶ آبان ۱۴۰۰@امیر علی
(ولی توی سرمایه گذاری ها چانگان پا به پا جنرالموتورز میاد یعنی منابع مالی بیشتر از درآمدش داره میشه گفت یک جور هایی کمک دولت چین به چانگان و بقیه خودروساز های چین حساب میشه؟)
چانگان خودروسازی دولتی چین هست دولت چین هم از خودروساز هاش حمایت میکنه. جدا از اون واحد پول چین یوان هست. ارزش هر یوان 0.15 دلار هست برای همین فکر میکنی سود کمی میکنن و درامد کمی دارن…ولی با سودشون میتونن کلی سرمایه گذاری کنن و موفق باشن.
.
@ porsche911
@mercedesbenz benz
یاد کامنت های یه عده سال 97 افتادم که میگفتن ژن سیس با آرم آستون مارتین و سیس مسخرش میخواد بره با بنز bmw رودرو بشه…حالا همون برند که مسخرش میکردن بعد حدود 3 سال تنها تهدید برای اوناس…همین عطر اتکلن chanel به زودی تهدیدی برای برندهای مطرح که یه عده میپرستنش خواهد شد…
1123
۲۷ آبان ۱۴۰۰در کنار خیلی از عوامل دیگه حمایت بیش از حد دولت چین هم جالب توجه هست
بطوریکه داخل چین خودرو هایی رانده میشود که در نگاه اول شبیه کانسپت است نه یک خودروی تولیدی
دلیل این امر هم قوانین نسبتا آزادتر برای خودرو های تولیدیه
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۲۶ آبان ۱۴۰۰هنوز یه طراحی برای خودشون ندارن که بتونن روی ماشین اشون سوار کنن الان شبیه جگوار هست جلوشم آشنا میزنه یه خطوط طراحی مشخص باید داشته باشن وگرنه نمیشه
بهنام
۲۶ آبان ۱۴۰۰زباله ای دیگر از زباله دان چین .
ARMAN
۲۶ آبان ۱۴۰۰اگه این دو تا آشغال ساز قدر همچین طراح هایی رو می دونست الان وضع خیلی فرق می کرد
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۶ آبان ۱۴۰۰نمیدونم چه جوی بوجود اومده که انگار همه بخاطر آقای فقیه زاده میخوان بگن چقدر زیباست، سری 6 زیبا بود و هنوزم هست ولی این نه، مثل اکثر الکتریکی ها و همه چینی ها.
Philipp
۲۶ آبان ۱۴۰۰استایل بدنه تناسبات چراغ های عقب و نبود جلوپنجره و ماست مالی نکردن قضیه مثل ب ام و بنز و آئودی خیلی خوب و عالیه من نمیدونم ب ام و چرا دیگه از همچین طراحی استفاده نمیکنه
فقط به نظر من باید اون دوتا تیکه بالایی چراغ جلو هم حذف بشه تا به عنوان یکی از زیباترین خودروهای برقی بعد از لوسید ایر ریمک نورا و پینین فارینا باتیستا بشه قرارش داد
کوبیده
۲۶ آبان ۱۴۰۰کپی اوروسه
نیما
۲۶ آبان ۱۴۰۰راستی دعوا سر چی هست. کی خوب هست کی بد هست. پیشرفت هر کشوری از مدارسش از آرزوی دانش آموزانش از تفکرات مردمانش از نگرش مثبت به آینده حاصل میشود. آیا شما دیده اید آرزوی یک دانش آموز ایرانی پیشرفت کشورش باشد طراز اول صنعت دنیا باشد. آرزوها کوچکترند مثل اینکه من میخوام دکتر یا خلبان بشم. فقط من من این منیتها تمام ارکان کشور را احاطه کرده دیگر همه خودشان را صاحب اندیشه صاحب علم و سیاست میدانند چوپان در خصوص سیاست در خصوص اقتصاد نظر میدهد. نمیشود پیشرفت حاصل نمیشود.
Matin
۲۶ آبان ۱۴۰۰درود به چانگان که نادر خان رو به کار گرفته
البته چانگان باید از خداش هم باشه طراح بی ام و سری ۶ واسش کار کن …
مهدی
۲۸ آبان ۱۴۰۰نظر شخصیمو میگمو احساسم و
پشت خودرو ک بیش از اندازه سادس ظاهر از بقل خودرو عالیه شبیه به پورش طراحی شده یا کپی برداری شده ولی بدترین جا جلوی خودرو هست ک شبیه یک اسکل خندان مهربون هست معمولا ظاهر خودرو ها خشن طراحی میشن ک تداعی کننده قدرت باشه
من چیز زیادی از طراحی نمیدونم حسمو نوشتم امیدوارمکسی ناراحت نشه
یوسف
۲۸ آبان ۱۴۰۰سلام
بنده همیشه سعی کردم دور از هر بد بینی به محصولی که معرفی میشه نگاه کنم
واقعا چانگان در یکی دو سال اخیر طوفانی عمل کرده
ومحصولاتش قابل قبول بوده
یا حتی محصول لوکس هونگچی که لقب رولز رویس چینی بهش دادن
درکل اگه از منظر سیاسی و اقتصادی نگاه کنید مهاجرت سرمایه به کشور چین روز به روز درحال افزایشه
ایران اگر بخواهد به مقصدی از تکنولوژی که مد نظر دارد برسد چین مسیر نزدیک تریست تا اروپا
کیانوش
۲۹ بهمن ۱۴۰۰به امید روزی که مد چراغ های احمقانه پیوسته باریک از بین بره