همه ما بهخوبی میدانیم کراساوورها و شاسیبلندها بازار خودرو را به دست گرفتهاند و هر شرکتی به دنبال کسب سهم از این بازار پرسود است. خودروسازان داخلی نیز همین روند را از چند سال پیش شروع کرده بودند اما از آنجایی که توانایی تولید محصولی مستقل را نداشتند به سراغ شرکای چینی رفتند. یکی از این خودروسازان سایپا بود که پس از تجربه ناموفق برلیانس V5 اقدام به واردات و سپس مونتاژ خودروی چانگان CS35 کرد. این خودرو از همان بدو ورود با حاشیههای عجیبوغریبی روبرو شد و در ادامه به این موضوع میپردازیم اما ابتدا اجازه دهید کمی با چانگان CS35 آشنا شویم.
این خودرو اولین بار سال ۲۰۱۱ میلادی بهصورت مفهومی معرفی و یک سال بعد بهصورت نسخه نهایی تولیدی پدیدار شد. سرانجام در سال ۲۰۱۲ بود که تولید CS35 در چین شروع شد.
سایپا در ابتدا تصمیم گرفت CS35 را بهصورت وارداتی با قیمت گزاف ۸۰ میلیونی روانه بازار کند اما مشتریان استقبال چندانی از آن به عمل نیاوردند و این شرکت مجبور به کاهش قیمت آن به حدود ۶۵ میلیون تومان شد. همین موضوع CS35 را علیرغم شایستگیهایی که داشت نسبتاً به حاشیه راند و این خودرو نتوانست به جایگاه مدنظر در بازار خودروی کشورمان برسد. تولید این شاسیبلند چینی در کشور ما از پاییز ۹۵ شروع شد اما با وضع تحریمهای آمریکا نیز مونتاژ این خودرو پایان یافت و اکنون اگر بخواهید این خودرو را انتخاب کنید ناچار باید به گزینههای کارکرده رو بیاورید. ما میخواهیم در این نوشتار شما را بهصورت کامل با CS35 آشنا کنیم و ببینیم آیا این خودرو ارزش خرید دارد یا خیر. با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری چانگان CS35
کار طراحی بدنه این خودرو با کمک ایتالیاییها انجام گرفته است و در نگاه اول میتوان آن را خودرویی با ظاهر مستقل و به دور از اغراقهای عجیبوغریب چینیها دانست. بدنه این خودرو شبیه محصولات مشهور دنیا نیست و همین موضوع میتواند یک نقطه مثبت برای CS35 تلقی شود. در بخش جلو چراغهای بزرگ با سپری نسبتاً عضلانی و جلوپنجره بزرگ خودنمایی میکنند. وقتی از کنارهها به خودرو نگاه کنید خطوط سیال و قوس چرخهای بزرگ نظر شما را به خود جلب خواهند کرد و این بخش را میتوان جزو نقاط قوت طراحی چانگان دانست؛ اما بخش عقب خودرو شاید با انتقاد برخی خریداران داخلی همراه شود چراکه طول این بخش کمتر بوده و شاید حتی بتوان آن را ناقص دانست. همین نوع طراحی باعث شده فضای بار زیادی نیز وجود نداشته باشد. از دیگر نقاط قوت بدنه این خودرو میتوان به کیفیت مونتاژ مناسب پانلهای بدنه و رنگآمیزی بهتر نسبت به ساختههای دیگر سایپا اشاره کرد.
طراحی داخلی چانگان CS35
کابین این خودرو داستان متفاوتی دارد و قطعاً طراحی بهتری نسبت به بدنه دارد. در این بخش شباهتهایی به برخی محصولات فورد به ویژه در بخش میانی داشبورد را شاهد هستیم. از نظر ارگونومی مشکل خاصی وجود ندارد ولی نباید انتظار کیفیت بالایی را داشته باشید چراکه CS35 نیز همچنان از متریال پلاستیک سخت و خراش پذیر استفاده کرده است. البته باید دانست کیفیت داخلی این خودرو نسبت به محصولات مونتاژی داخلی یک سر و گردن بهتر است و شاید اکثر خریداران از انتخاب خود راضی باشند.
از نظر فضای داخلی باید دانست ۴ نفر بدون مشکلی خاصی در CS35 حضور خواهند داشت اما فضای بار خودرو با توجه به طراحی خاص خود نمیتواند رضایتبخش باشد و بیشتر شبیه فضای بار هاچبکها است تا شاسی بلندها.
پیشرانه و گیربکس چانگان CS35
وقتی کاپوت را بالا بزنید شاهد پیشرانهای با نام Blue Core خواهید بود. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری قدرت ۱۱۳ اسب بخاری و گشتاور ۱۶۰ نیوتون متری تولید میکند و در نگاه اول شاید ناامیدکننده باشد ولی وزن ۱۲۹۰ کیلوگرمی CS35 خیلی بالا نیست و شتاب و کشش خودرو در مرتبه متوسطی قرار خواهد داشت. مشکل این خودرو به گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک با ساختاری قدیمی مربوط میشود که هماهنگی بالایی با پیشرانه ندارد و نباید انتظار سرعتگیری جالبی را به ویژه در سربالاییها داشته باشید. نمونه گیربکس دستی ۵ سرعته این خودرو نیز به تعداد بسیار محدود تولید شده که شاید برای رانندگانی با سبک رانندگی هیجانی بهتر باشد.
در کل باید دانست CS35 خودرویی پرشتاب نیست و بیشتر مناسب سواریهای روزمره و بی حاشیه است تا شتاب گیری بالا و جذاب. البته نیمه پر لیوان هم مصرف سوخت نسبتاً مناسب CS35 در مقایسه با ابعاد و کلاس خودرو است که شما را راضی خواهد کرد. بنا به ادعای سایپا، این کراساوور در سیکل ترکیبی مصرف سوخت ۷ لیتری در هر صد کیلومتر دارد.
تیپ | M/T | A/T |
ابعاد | ||
طول (mm) | ۴۱۶۰ | ۴۱۶۰ |
عرض (بدون در نظر گرفتن آیینهها)(mm) | ۱۸۱۰ | ۱۸۱۰ |
ارتفاع (mm) | ۱۶۷۰ | ۱۶۷۰ |
فاصله بین دو محور (mm) | ۲۵۶۰ | ۲۵۶۰ |
وزن | ||
وزن خالص | ۱۲۷۰ | ۱۲۹۰ |
مصرف سوخت (lit) | ||
سیکل ترکیبی (lit/100km) | ۶/۶ | ۷ |
ظرفیت باک (lit) | ۵۲ | ۵۲ |
تایر | ||
تایر | ۲۰۵/60R16 | ۲۱۵/50R17 |
گیربکس | ||
نوع گیربکس | دستی- ۵ سرعته | اتوماتیک- ۴ سرعته |
پیشرانه | ||
تعداد سیلندر – تعداد سوپاپ | ۴ سیلندر خطی – ۱۶ سوپاپ DOHC | |
حجم موتور cc | ۱۶۰۰ | |
حداکثر قدرت | 113hp@6000rmp | |
حداکثر گشتاور | 160Nm@4000rmp | |
فرمان | ||
نوع فرمان | الکتریکی | |
سیستم تعلیق | ||
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون | مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب | Trailing Arm | Trailing Arm |
ترمز | ||
جلو | دیسکی خنک شونده | دیسکی خنک شونده |
عقب | دیسکی | دیسکی |
امکانات و تجهیزات چانگان CS35
این خودرو از نظر تجهیزات کمبودی ندارد و شاخصترین امکانات آن شامل سانروف، کروز کنترل، نمایشگر مرکزی و چهار کیسه هواست که این آخری یک نقطه قوت برای CS35 محسوب میشود. البته نبود مواردی همچون کنترل کشش و پایداری در شاسیبلند چانگان جای سؤال دارد. در لیست زیر میتوانید تجهیزات کامل این خودرو را مشاهده فرمایید.
تیپ | M/T | A/T |
کیسههای هوای جلو (راننده و سرنشین) | دارد | دارد |
کیسههای هوای جانبی | ندارد | دارد |
سانروف | ندارد | دارد |
کروز کنترل | ندارد | دارد |
مجهز به سیستم ضد سرقت (Immobilizer) | دارد | دارد |
کامپیوتر اطلاعات سفر | دارد | دارد |
صندلی چرمی | ندارد | دارد |
قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت | دارد | دارد |
مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS/EBD/BAS | دارد | دارد |
سنسور پارک دندهعقب | دارد | دارد |
هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی | دارد | دارد |
دکمههای تنظیم بر روی فرمان/ قابلیت تنظیم ارتفاع/فرمان چرمی | ندارد | دارد |
چراغهای جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع | دارد | دارد |
شیشهبالابر برقی جلو و عقب | دارد | دارد |
چراغ مه شکن جلو و عقب | دارد | دارد |
دی لایت و اتولایت (Day Light& Auto light) | دارد | دارد |
زیر آرنجی مرکزی جلو | دارد | دارد |
سیستم تهویه مطبوع دستی | دارد | دارد |
آینههای جانبی برقی مجهز به چراغراهنما | دارد | دارد |
آینههای جانبی با قابلیت تاشو برقی | ندارد | دارد |
سیستم صوتی مجهز به: رادیو +CD Player با قابلیت پخش MP۳ و پورت USB/ مجهز به ۶ بلندگو | دارد | دارد |
کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع | دارد | دارد |
ریموت کنترل تاشو | دارد | دارد |
قفل مرکزی | دارد | دارد |
گرمکن شیشه عقب | دارد | دارد |
برفپاککن عقب | دارد | دارد |
قیمت چانگان CS35
همانگونه که گفته شد با وضع تحریمهای ظالمانه آمریکا، چانگان قید همکاری با سایپا را زد و CS35 دیگر تولید نمیشود اما هنوز هم میتوان نمونههای کارکرده آن را در بازار پیدا کرد.
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
آریا | اتوماتیک - N20 | به زودی | --- |
رقبای چانگان CS35
با توجه به کلاس خودرو و قیمت نمونههای کارکرده، رقبای CS35 را میتوان امویام X22 و لیفان X60 دانست. البته با کمی خرج بیشتر میتوانید امویام X33 و جک S3 را در این لیست بگنجانید. X22 از ابعاد کوچکتر و پیشرانه کمرمقتر در مقایسه با چانگان رنج میبرد و از نظر تجهیزات نیز در مرتبه پایینتری قرار میگیرد. واضح است که CS35 خودروی بهتری در مقایسه با X22 است اما باید دانست لیفان پیشرانه قویتری دارد ولی از نظر کیفیت و تجهیزات بازی را به چانگان میبازد. شاید اصلیترین دوراهی بین CS35 و X33 شکل میگیرد. امویام X33 پیشرانه قویتر و ابعاد بزرگتری دارد و از این نظر میتواند نظر خریدار را جلب کند. این خودرو همچنین خدمات پس از فروش بهتری دارد چراکه از حدود ۱۰ سال قبل تاکنون در حال تولید بوده و همچنان نیز در بازار حضور دارد؛ اما چانگان به تعداد کمتر تولید شده است و شاید افرادی که خواهان خودرویی خاصتر هستند این گزینه را انتخاب کنند.
مزایا و معایب چانگان CS35
طراحی ظاهری CS35 را میتوان جزو مزایای آن دانست. اگرچه با خودرویی شاخص و بسیار زیبا طرف نیستیم اما این کراساوور یک گزینه متفاوت در بازاری تکراری بود. در بخش کابین نیز طراحی مناسبی کار شده است. تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسب نیز جزو دیگر نقاط قوت این خودرو هستند؛ اما این خودرو نقاط ضعفی هم دارد که ازجمله آنها میتوان به پیشرانه ضعیف و گیربکس قدیمی، شتاب کم، امکانات حداقلی، خدمات پس از فروش نهچندان قابلقبول، فضای بار محدود و… اشاره کرد.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری متفاوت | قدرت کم پیشرانه |
طراحی خوب کابین به همراه فضای قابلقبول | گیربکس قدیمی |
ایمنی بالا | فضای بار کم |
جمعبندی
چانگان CS35 یکی از محصولات مناسب چینی در بازار ایران بود که به خاطر تحریمها دیگر تولید نمیشود اما همچنان نمونههای کارکرده آن در بازار حضور دارند. با بودجهای حدود ۵۰۰ میلیون تومانی انتخابهای فراوانی در بازار وجود دارند که صرفنظر از ابعاد، کلاس و نوع سازنده میتوانید آنها را انتخاب کنید. در این نوشتار بهصورت مفصل CS35 را بررسی کردیم اما شاید توجه به این نکته ضروری باشد که تولید این خودرو دیگر انجام نمیشود و بنابراین با توجه به چینی بودن شاهد مشکلاتی از قبیل کمبود قطعات و خدمات و همچنین بازار دستدوم ضعیف خواهید بود به همین خاطر توصیه میکنیم درباره خرید این خودرو تأمل بیشتری داشته باشید.
GMA
۲ خرداد ۱۴۰۱بنظرم این مقاله نسبت به قبلی ها بدرد بخور تر بود چون دیگه تبلیغاتی نبود
ممد ژانگولر
۲ خرداد ۱۴۰۱اول که قیمتشو دیدم فکر کردم نوشته ۶۳ میلیون تومان ، گفتم خوب خوبه با این قیمت
بعد یکمی دقت کردم دیدم نوشته ۶۳۰ میلیون یعنی هم قیمت مدل فول پرستیژ bmw 730 سال ۱۳۹۷
که برگام ریخت
جالبه جعبه فرمون این ماشین انقد ضایست که دوستم تعریف میکرد با ۳ تا حبه انگور وسط جاده چالوس جاده پیچید ولی فرمونه نپیچید ، خلاصه نایب زیارت کف دره رفتیمو بعدش جاتون خالی وسط بیمارستان چه شیشلیکی زدیم به بدن
آخه اصحاب کف انقد تحول و گرونی دیدن که ما تو ۳ سال دیدیم حتی یک تیر هم در نشد
معلوم نیست این همه گرونی واسه چیه
FTB
۲ خرداد ۱۴۰۱متاسفانه و بدبختانه من سوار این لعنتی شدم
صندلی عین سنگگگگگگگ
به خدا قسم 10 دقیقه نشستم واقعن چهار ستون بدنم خورد شد زد رو دست انداز پودر شدم
خلاصه … خدا نصیب هیچکی نکنه دیگه
new RAMIN
۲ خرداد ۱۴۰۱FTB@
شما همونی نبودی که میگفتی 10سیلندر بزاریم ژاپنی پرواز میکنه!؟😆👇🤣
https://www.pedal.ir/vision/lightning-lap-2022/comment-page-1/
اسمتو عوض کنی پروفایلتو عوض کنی عکس جنگنده آمریکایی بچسبونی و دوباره عکس ژاپنی بزاری پروفایلت باز همونی هستی که هستی…کامنت های مسخره بدون هیچ تجربه…نظر از روی تعصب…
((متاسفانه و بدبختانه من سوار این لعنتی شدم صندلی عین سنگگگگگگگ به خدا قسم ۱۰ دقیقه نشستم واقعن چهار ستون بدنم خورد شد زد رو دست انداز پودر شدم خلاصه … خدا نصیب هیچکی نکنه دیگه))
😯🤣 اینو میزار تو کاندید های جوک سال1401…
کافر مقدس
۳ خرداد ۱۴۰۱اصلا تبلیغاتی نبود مخصوصا اونجاش که میگه تحریم های ظالمانه آمریکا :)) ایمنی ماشین رو جز نقاط مثبت ذکر کردن ولی یک خط از ایمنی خودرو مطلب نیست
تجهیزات ایمنی مناسب؟ نمونه دنده یی حتی ایربگ کناری نداره کدام مناسب دقیقا . همه خودروهای چینی به صورت روتین همینارو دارن که در قیاس با ماشین های خارجی به شدت فقر تجهیزات ایمنی دارن همه شون
حسن
۳ خرداد ۱۴۰۱چانگان 4 تا ایربگ داره، 2 تا جانبی روی صندلی، یه سرچ کن
حسن
۳ خرداد ۱۴۰۱چانگان بی نظیره کیفیت فنی عالی
دکتر استاپ
۲ خرداد ۱۴۰۱قیمت گزاف ۸۰ میلیونی روانه بازار کند اما مشتریان استقبال چندانی از آن به عمل نیاوردند و این شرکت مجبور به کاهش قیمت آن به حدود ۶۵ میلیون تومان شد.
*کاش با استقبال نکردن خیلی چیزارو ارزون میخریدیم و غرور خودمونو ارزون نمیفروختیم
کاش
Jdm باز
۲ خرداد ۱۴۰۱خیلی کامنتت حق بود
NAVID۰۰۹۸
۲ خرداد ۱۴۰۱جا داره فقط بگم رامین جان مبارک !
new RAMIN
۲ خرداد ۱۴۰۱((جا داره فقط بگم رامین جان مبارک !))
https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2022/05/61517786250fa60949cc4e3d63e234b7@173665-1.jpg
https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2022/04/image-282.png
https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2022/05/Slide-16_9-1-98-800×460.png
https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2022/05/1488x0_1_autohomecar__ChsEdmKHEr-AW8B0AG-hq4i1FDY516.jpg
ماشین دوست
۳ خرداد ۱۴۰۱عکسهای باحالی بود
اینا فقط ایده است یا ساخته شده؟
کاش نصیب ما هم بشه
Alan.r
۲ خرداد ۱۴۰۱۶۳۰ میلیون!!!!!!!
چند سال پیش با همین پول میتونستی یه سری هفت بخری😔😔
TML BN
۲ خرداد ۱۴۰۱یادش بخیر پسر عموی من داشت خیلی راضی بود که حتی منو تشویق کرد بخرم
که من گفتم چینی بدرد نمیخوره الان خودم چینی سوار میشم😂😂😂
Humer
۲ خرداد ۱۴۰۱این بده 🤣
Jdm باز
۲ خرداد ۱۴۰۱😂😂😂
حالا ماشینتون چی هست؟( ببخشید از روی کنجکاوی میپرسم)
TML BN
۲ خرداد ۱۴۰۱نه بابا خواهش میکنم
تیگو ۵
ماشین دوست
۲ خرداد ۱۴۰۱چانگان برند درجه یک چین است.
این مدل که تو ایران تولید میشه مدل 2012 است.
این بی انصافی است، باید مدل 2022 رو بررسی میکردند.
به امید روزی که مدلهای بروز چانگان به ایران بیاد و با قیمت جهانی فروخته بشه و هممون برای خریدشون صف بکشیم
دکتر استاپ
۲ خرداد ۱۴۰۱داش تو از رفیقای رامینی!!؟ یا خودشی؟
به امید روزی که برای چانگان صف بکشیم؟
حداقل دعا کن ریشه ماشین چینی از ایران کنده بشه خدا خوشش بیاد
Clean energy (صیانت!)
۲ خرداد ۱۴۰۱😐
خداوند همه مارا شفا دهد
Jdm باز
۲ خرداد ۱۴۰۱اها
new RAMIN
۲ خرداد ۱۴۰۱((سایپا در ابتدا تصمیم گرفت CS35 را بهصورت وارداتی با قیمت گزاف ۸۰ میلیونی روانه بازار کند اما مشتریان استقبال چندانی از آن به عمل نیاوردند و این شرکت مجبور به کاهش قیمت آن به حدود ۶۵ میلیون تومان شد))
کمی باور کردنش سخته ولی برخی خریدارها نسخه وارداتی رو با 85میلیون هم خریدن…از جمله خودم…! منتظر همچین پستی بودم تا سرانجام به سوال اساسی دوستان پدال پاسخ بدم..
همه مون زندگی مونو با پراید شروع کردیم…منم همینطور. اون دوران اصلا نمیدونستم ماشین چیه. اصلا خودروسازی چی هست. اصلا ماشین دوست نبودم. ماشینو وسیله ای میدیدم برای رفتن نقطه A و B. قدیم هم یه اشاره کرده بودم که حدود 11_12سال پیش رفته بودم آلمان. جای جالبی بود انصافا. اونموقع پراید و سمند اوج هنرمون بود اونجا چی بودش… فورد فیستا عجب ماشینی بود. ساده باحال بی آپشن و سگ جون… اون موقع ماشین چینی زیاد بحثش تو ایران نبود و من فرق ماشین کره ای و ژاپنی رو تشخصی نمیدادم😂🤦 جوان بودیم تجربه زیر صفر. آلمان رفتیم کیف کردیم با پراید هم زندگی کردیم… اواخر سال 93 بود دیدیم یه چی اومده به اسم سورن توربو… ثبت نام میکنن سال دیگه تحویل میدن…من هم پول دستم اومده بود ماشین جدید هم اومده بود رفتم ثبت نام شانس خوب ما اسم ما زود دراومد… جالبه که من و یه سری همکارا جزوه زودترین افرادس بودیم که وسطها و اواخر 94سورن توربو رو گرفتیم. اصلا توربو چیه… سورن چیه. ماشین چیه…! درسته سورن توربو سال 95 اومد به بازار ولی یه سری های خوشانس ماشین رو زودتر تحویل میگیرن.( الان هم هستش افرادی که زودتر از بقیه ماشین جدید تحویل میگیرن.من تیگو 7 پرو ندیده بودم پلاک که طی هفته گذشته 2 تا دیدم)سورن گرفتیم رو حال کردیم. تقریبا نزدیک 9 ماه صاحبش بودم تا یه دوستی گفت بیا یه ماشین جدید سایپا آورده نسخه خیلی کمش وارداتی مونده بعدش قراره مونتاژ کنه وارداتی بهتره بخریم خوبه. دوباره شانس با ما یار بود پول همینجوری جور شد! 85میلیون رقم گزافی بود… ولی ماشین اگه زیبا باشه حتی اگه بد هم باشه باز چشمتو میگیره… متاسفانه یا خوشبختانه CS35 با تناسب ترین کراس اوور چینی ایران هست با اینکه 10ساله از روی رونماییش میگذره قدیمی نشده. ولی x33 و S5 و x60 مشخصه قدیمی هستن. سورن خان رو فروختم و الان خداراشکر میکنم که فروختمش الان خدامیدونست توربوش چه بلایی سرم میاورد… اما بریم سر cs35…
تجربه 6ساله و 100هزارکیلومتر cs35 رو الان خدمتتون میگم مزایا و معایب.
اولین چیزی که نظر شمارا جلب میکنه فرمان بیش از اندازه نرم و فرمون پذیری عالی ماشین هست نسبت به همه رقبای چینیش. یه جاهایی میتونید پارک کنید خودتون باورتون نمیشه. دومین چیزی که نظرشما رو جلب میکنه فضای خیلی مناسب جلو و ردیف عقب هست. و سومین چیز سواری نسبتا نرم نسبت به رقبا مثل x22 و x33 و s3. اما چیزی که به مرور متوجهش میشید صدای کم باد و عایق بندی خوب ماشین هست که حتی شده بعضی موقع ها 120 ها هم صدای باد کم میاد و حس میکنید دارید 80تا میرید. اما معایبی هم داره. حذف آپشن های فراوان صندوق بار کوچیک. و گیربکس نچندان عالی. البته مصرف سوخت خیلی مناسبه. شتابش هم مناسبه برای من. خطای کیلومتر شمارش 5کیلومتر و واقعا شتاب 0تا100 واقعا 14 ثانیه هست مثل برخی سلاطین پوشالی 20کیلومتر خطا نداره.
در طول اینهمه سال خب خرجهایی هم داشته. البته سرویس ها رعایت بشه مشکل زیاد برنمیخوره. تصادف هم داشتم آفرود هم رفتم باهاش ایران گردی هم کردم باهاش ماشینی هست که اگه از 0کیلومتر دستتون باشه حداقلش اینه پشیمونتون نمیکنه. البته باید با یه سری چیزها کنار اومد مثل فضای صندوق کم و گیریکس تنبل برای شتابگیری سریع. البته شمع سوزنی بندازید و ریمپ کنید یهو اون ور cs35 هم میبینید البته من نکردم چندتا از همکارا کردن گفتن عین چی راه میره…
اما مشکلات پس از 100هزار کیلومتر. خب صندلی ها راحتی روز اول رو نداره کیفیت کابین کاسته شده و عایق بندی عین روز اول نیست همچنین از همه مهمتر مصرف سوختش عین روزهای اول نیست کمی مصرفش زیاد شده. ولی کلیاتش هنوز اوکی هست تا 2 سال دیگه کارمو راه میاندازه… البته حتما حتما نسخه صفر کیلومتر رو خریداری کنید.
هنوز آنچنان به خرج درنیومده ولی حس میکنم یواش یواش وقتش شده بیافته به خرج ولی اکثرا مدل های وارداتی cs35 نگاه کنید برای فروش اکثرا کاکرد بالا120هزارتا هستن ولی نسخه های مونتاژی برای فروش اکثرا زیر 80هزارتا کار.
نکات جالب هنگام رانندگی با این ماشین=
استارتش خیلی ِآروم هست و جالبه درحالت سکون ردلاین تا 600دور هم میاد.
دید ماشین خیلی خوبه مشکل دید ندارید فقط ماشین نسبت به رقبا پهن هست حواس باید به اطراف باشه.وقتی بارون میاد شیشه هارو پایین ندید چون چندبار شده شیشه برقی آب خورده بهش جیر جیر کرده ولی بعد درست شده. حالا نمیدونم مشکل از ماشین منه یا همه ماشینا اینجورین.
سواری ماشین=
بستگی داره قبلش ماشینتون چی بوده باشه… اگه پراید داشته باشید سواری این ماشین براتون حکم پورشه رو داره و اگه پورشه داشته باشید…ولی بطور کلی سواری نرمی داره چاله چوله هارو درست رد میکند البته برخی چاله هارو رولزرویس فانتوم هم با مشکل روبرو میشه تو ایران اینقدر جاده هامون خوبه….😑ولی نسبت به رقباش اللخصوص x33 و x22 سواری یهتری تو چاله چوله ها شهر بهتون میده.
نگرانی درباره قطعات=
باتوجه به اینکه چانگان برای ایران برنامه زیاد داشت ولی تحریم ها اومدش باید بگم قطعات فعلا زیاده ولی اگر زمانی درتهیه قطعات مشکل خوردید قطر کویت امارات عربستان آذربایجان هست میشه قطعات رو از نمایندگی اونجا سفارش داد.ولی بسیاری از برندهای چینی همچین گزینه ای موجود نیست چون اصلا درجه 3 هارو تحویل نمیگیرن. البته چون چانگان نسل جدید ماشینهاش یهو زیررو میشه فکر نکنم بشه سپر آیینه بغل و… پیدا کرد ولی قطعات موتوری میشه پیدا کرد چون بلوکور بلوکور هست… عوض نمیشه…
بخریم یا نخریم=
اگر ماشینی میخواهید کم دردسر و سواری خوب و عایق بندی مناسب و فرمون پذیری خوب و مصرف خوب پیشنهاد خرید میدم البته باید با گیربکس تنبلش و فضای کم صندوق عقبش کنار بیایید. البته خیالتون تخت باشه حالت دنده ای بزارید (تیپ تیرونیک نه اسپرت هم نه. دنده ای رو میگم) به راحتی سلاطین کوچه خلوت رو میگیرید. تو سربالایی هم نقطه میشن🙂
.
.
داستانی که طرفداری این برند رو میکنم صرفا به cs35 بر نمیگیرده…برمیگرده یه ملاقات من به داداش بزرگترش تو جنوب کشور یعنی CS75 مدل 2016 گذرموقت… پارسال هم گفته بودم…تجربه ای که سال 97 بدست آوردم…اون جا بود که فهمیدم اگر این بود فاصله cs35 مدل 2012 و cs75 مدل 2016 پس آینده زیبا نخواهد بود…تجربم کلا 5 دقیقه بود ولی همون 5 دقیقه بیش از اندازه سنگین بود… شاید اگر تجربه نمیکردم هیچگاه نمیگفتم این برند چینی جزوه برترین هاس. اما چون تجربه 2 مدل در 2 بازه زمانی رو کردم اینو میگم…
پاسخ به سوالات دوستان=
آیا ماشین روز نشستی یا فقط پشت چینی نشستی؟
عزیزم اینقدری ماشین نشستم حسابم از دستش در رفته…شرقی غربی…
ماشین مطرح دوست نداری؟ چرا… از بچگی فقط بنتلی…😆
cs35 بخریم یا نه؟پاسخ به این سوال سخته چون سلایق شمارا نمیدانم…فقط شما کافیه پشت جک S3 و ام وی ام x22 بشینی و در آخر cs35 خودت میفهمی با 600تومن کدوم رو باید خرید و باید cs35 خرید یا نه.
END
بی خیال اسم
۲ خرداد ۱۴۰۱آقا رامین شما فقط از برند های مطرح بنتلی دوست داری؟
viper2
۲ خرداد ۱۴۰۱cs35 بخریم یا نه؟ پاسخ به این سوال سخته چون سلایق شما را نمیدانم…فقط کافیه پشت کاپریس ۸۶ تا ۹۰ بشینی و در اخر خودت میفهمی با ۶۰۰ تومن کدوم رو باید خرید . این تصحیح شده فرمایش جناب رامین بود .
ولی انصافا دمت گرم اطلاعاتت خیلی عالیه . و ممنون از وقتی که برای نوشتن این پیام از تجربه و مشخصات این ماشین ها میذاری
viper2
۲ خرداد ۱۴۰۱دوستان یک سوال بنز ۴۵۰ اس ای ال بهتر است یا کادیلاک قدیمی؟ مثل سویل؟
OMID
۲ خرداد ۱۴۰۱کاپریس ماشین زیر پا نمیشه
به هر حال ماشین مال سی چهل سال پیشه
همیشه باید روش کار کنی یا کس دیگری کار کنه ( از خرج زیاد و سخت گیر اومدن قطعات در صورت خرابی هم بگذریم )
ماشین کلاسیک واسه تفریح عالیه ولی به عنوان ماشین اول کابوس میشه واسه همین رقیب اینجور ماشینای اقتصادی روزانه نیست
R@m!n
۲ خرداد ۱۴۰۱حیفه کاربرای قدیمی کم کامنت بزارن آقا امید.
Avan
۳ خرداد ۱۴۰۱با نظر omidکاملا موافقم.
viper2
۳ خرداد ۱۴۰۱شما درست میگی . ولی خب اگر خشکش گیر بیاد خیلی عالیه. با شیشصد تومن کاپریس کلاسیک خشک گیر میاد البته تخم مرغی قیمتش بالاتره . و من کسایی رو میشناسم که این ماشین رو دارن برای روزانه استفاده میکنن و راضی هستن
OMID
۳ خرداد ۱۴۰۱آقا رامین چند وقته بحث ها زیاد به دلم نمیشینه اگرم قاطی بشم فقط خودمو خراب میکنم
ولی در کل توی سایت هستم و از کامنت های پر بار تون لذت میبرم واقعا اطلاعات خوبی توشون هست
Jdm باز
۲ خرداد ۱۴۰۱همینو میتونستی یه مقاله کنی بجای اینکه کامنتش کنی
Mad.z.Max
۳ خرداد ۱۴۰۱من تا اونجا خوندم که نوشته بودی هممون زندگی رو از پراید شروع کردیم و چیزی از ماشین نمیدونستیم…
که باید بگم برای شما اینجور بوده و برای خیلیا از جمله من، کودکیم با بیوک بی 2 و شوی کاپریس گذشت (طبیعتا منظورم خودروی پدرم هست) و بعد از اون هم تا حد امکان از عجایب داخلی سعی کردیم فاصلمونو حفظ کنیم. حتی توی برهه ای دوو اسپروی کارکرده رو به پژوی صفر ترجیح دادیم، و همینجوری شد که از بچگی با عشق ماشین توی دل و روح و جسممون بزرگ شدیم…
علاقه ی شما به خودروی چینی درسته برای من و امثال من تعریف نشده هست، اما خب به هر حال سلیقه ی شماست. اما احساسم اینه اکه خودروهای دیگه ی خارجی ( حتی قدیمی ها) رو لمس کنین، شاید توی این حجم از علاقه ی وافر به چین تجدید نظر کنین.
new RAMIN
۳ خرداد ۱۴۰۱Mad.z.Max@
((من تا اونجا خوندم که نوشته بودی هممون زندگی رو از پراید شروع کردیم و چیزی از ماشین نمیدونستیم…که باید بگم برای شما اینجور بوده و برای خیلیا از جمله من، کودکیم با بیوک بی ۲ و شوی کاپریس گذشت (طبیعتا منظورم خودروی پدرم هست) و بعد از اون هم تا حد امکان از عجایب داخلی سعی کردیم فاصلمونو حفظ کنیم. حتی توی برهه ای دوو اسپروی کارکرده رو به پژوی صفر ترجیح دادیم، و همینجوری شد که از بچگی با عشق ماشین توی دل و روح و جسممون بزرگ شدیم…علاقه ی شما به خودروی چینی درسته برای من و امثال من تعریف نشده هست، اما خب به هر حال سلیقه ی شماست. اما احساسم اینه اکه خودروهای دیگه ی خارجی(حتی قدیمی ها) رو لمس کنین، شاید توی این حجم از علاقه ی وافر به چین تجدید نظر کنین))
تو زندگی اکثر ایرانی ها یه پراید و یه سمند بوده…اصلا نداریم که نباشه…دوما اشتباه کردی که فقط 5 خط اول رو خوندی…تجریبات مزایا و معایب رو وسطش گفتم… (پراید رو نمیگم…)درضمن پدر ما پیکان داشت و یکی از عموم ها هم سویل. یه چیز کلی میگم همیشه یادت باشه. گذشته گذشته. بودم بودم مهم نیست…هستم هستم مهم هست.
کلی ماشین تست کردم(مدلهای جدید رو نمیگم همون مدلهای 2017 به قبل ایران) اکثر ماشین ها چیز عجیبی نداشتن… سانتافه اسپورتیج النترا… خداراشکر تو کیش تاکسی ها همه تویوتاس…فکر کنم تو کیش 8 بار از کمری تاکسی استفاده کردم هربار هم تقریبا 10 دقیقه توش بودم…(البته خداد هزار تومن هم پیاده شدم…🤦)ببین اینکه شما میگی نه فقط تو پشت چینی شنستی چین فلانه… این حرف هارو شما بخاطر این میزنی چون اولا تاحالا ماشین چینی نروندی(لیفان x60 و x50 ام وی ام 315 و…رو نمیگم)دوما فکر میکنی ماشین های اقتصادی کره ای و ژاپنی سفینن که اصلا اینطور نیست و سوما فاکتور قیمت رو در نظر نمیگیری…(از لحاظ قیمتی و کلاسی شما برو همین cs35 رو با ساندرو استیپ وی مقایسه کن…)
.
من طرفداری کل برندهای چینی رو نمیکنم… تاحالا دیدی بگم جک خوبه؟ هایما خوبه؟ من حتی به چندین دلیل از چری هم ایراد میگیرم و زیاد قبولش ندارم. این همه مدت فقط فقط فقط از BYD و گریت وال و هونگکی(جرمی کلارکسون در برسی L5 میگفت هونگکی L5) و جیلی nio و xpeng و چانگان…طرفداری کردم و گفتم اینا با بقیه فرق دارن. من طرفداری چیزیرو میکنم که خود چینی ها قبولشون دارن و ثابت شدن…
چندین بار گفتم که صرفا بیشتر طرفداری CH رو میکنم چون به مردمش کمک کرده… کمک های مالی زیادی به مردم فقیر چبن کرده…همچنین کیفیت و قابل اعتمادی رو این برند چینی هست معنی میکنه…نه دیگر برندهای چینی!(هم کلاس) سرچ بزنی میفهمی چرا. اما در ِآخر درکتون میکنم چرا از چین و ماشین چینی خوشتون نمیاد علتش اینه از همون اول جنس بی کیفیت چینی سرکار داشتید و خیلی کم با جنس درست حسابی چینی برخوردید. در هرچیزی اگر با برند و جنس درجه 1 چینی سرکار داشته باشید میفهمید با 2/3 قیمت برندهای بین المللی چیز عالی بهتون تحویل میدن.
عدم تجربه جنس با کیفیت چینی رو در اکثر مردم حس میکنم… مشکل هم چین نیست… تاجر هست. وگرنه چینی ها همین الان یه سری چیزها میزنن تو برخی زمینه ها همرده برندهای مطرح هست…متاسفانه تاجرهای ایرانی بخاطر سود خودشون یه کشور رو خراب کردن. اکثرا جنس درجه 3 و 4 آوردن
ارین صاحب جمعی
۲ خرداد ۱۴۰۱چرا باید اینو به عنوان یک ماشین تلقی کنم چون تنها شباهتش به ماشین داشتن چهارچرخه
Jdm باز
۲ خرداد ۱۴۰۱هنوزم توسط چانگان تولید میشه تو چین؟؟
افشار
۲ خرداد ۱۴۰۱پدال باید از رامین میپرسیدی که چانگان بخریم یا نه
مهدی
۲ خرداد ۱۴۰۱ماشین خوبیه بی آزاره خیلی از ۲۰۷ بهتره حیف که فروختم
خیلی محکمه
کم هزینس
میشه با ۲۰۷ مقایسش کرد
شتابش مصرفش خیلی خوب بود
207 سوار
۲ خرداد ۱۴۰۱گل پسر، اینو اصلا اصلا نباید با 207 مخصوصا مدل 89 مقایسه کنید. اون یه چیزه، این چیز دیگه. 207 مدل 89 داریم تا امروز آخ نگفته مثه ساعت راه میره . موتور گیربکس پلمپ و اصل فرانسه. این آشغال چینی رو که نباید با اون مقایسه کرد.
Amin.aj
۲ خرداد ۱۴۰۱ما که بهش می گفتیم چنگال
سعید
۲ خرداد ۱۴۰۱سلام این ماشین را من از سال ۹۶ دارم و تا حالا خدا را شکر مشکلی نداشته موتور نسبت به جثه ماشین برخلاف آنچه در مقاله ذکر شد قوی بوده و در سربالایی ها اصلا کم نماره و حتی از پژو ۲۰۶ و 4۰۵ و پژوپارس عملکردخیلی بهتری را دارد. بارها خودم تو سربالایی با سایر ماشینهای در حال حرکت مقایسه کردم و در جایی که به علت شیب زیاد ماشینهای فوق حداکثر با ۸۰ یا ۹۰ بالا میرفتند خودم با ۱۲۰ آنها را گرفتم. اصلا کم نمیاره البته به نوع رانندگی و راننده هم بستگی داره که از امکانات ماشین درست استفاده کند. در هر صورت این ماشین در مقایسه با هم رده های خودش یک سر و گردن بالاتر بوده و از قیمتش بیشتر می ارزه
ایران فرانسه
۳ خرداد ۱۴۰۱برج ۸ سال ۹۷ یدونه تحویل برج ۳ همون سال رو خریدم ۱۲۷ میلیون طرف ثبت نامی گرفته بود هفتاد و خورده ای، حدود دوسال خودم و خانمم همزمان استفاده می کردیم. محاسن کیفیت بسیار بالای مونتاژ و قطعات به خاطر حضور دائم مهندسان چانگان در سایپا کاشان، موتور با کیفیت و کم مصرف و پرتوان با توجه به معمولی بودن موتور ، فضای داخلی غیر قابل تصور به نسبت ابعاد ماشین ، استحکام جلوبندی و درها چون چندباری خودم و همسرم به اینور و اونور زدیم.
معایب گیربکس نا هماهنگ با موتور علی رغم اینکه مال آیسین ژاپن ه این گیربکس شهری ه و ما که مکرر شمال می رفتیم توی سربالایی ها یکسره بین سه و چهار در کشمکش بود، نداشتن مولتی مدیا، داشبورد با پلاستیک سخت.
در کل برندی ه که برای کیفیت ارزش قائل و یکی از دوستان ۵ ساله چانگان ایدو داره و یکسره داره مصرف می کنه ولی تا حالا فقط مصرفی و بس
نادر
۳ خرداد ۱۴۰۱من هم سال ۹۷ صفرش را خریدم.اینقدر بیآزار بوده که بازهم رفتم سمت ماشین چینی و چند وقت هست که دیگنیتی خریدم ولی دلم نمیاد چانگان را بفروشم.😁
پدرام
۳ خرداد ۱۴۰۱همون زمان به صورت خیلی محدود فکر کنم یه نسخه 1/6 توربو هم ازش وارد شد که قدرتش حدود 170 بود اگه همون مدل رو سایپا مونتاژ می کرد حرف نداشت چانگان برند کمی نیست همانطوری که الان در بین چینی ها تو امارات فروش قابل توجهی داره اما مهم ترین ضعف cs35 قدرت متوسط موتور و نداشتن کنترل پایداری بود اما با همین شرایط هم ارزش خریدش از جک s3 و ام وی ام x22 بیشتره
al-ml-kh
۳ خرداد ۱۴۰۱مزایایی که این ماشین نسبت به رقیباش داره (البته اونچنان رقیبایی هم نداره) یکی نداشتن توربوعه و مورد بعدی نداشتن گیریبکس cvt عه
حمید رضا
۳ خرداد ۱۴۰۱من مجبور شدم سراتو رابفروشم
یه ماشین صعیف تر بگیریم خیلی دست وپا زدم بسترن بی ۳۰ یل چانگان بگیرم ….آما تجربه ی ام وی ام ۵۳۰ به ذهنم برمیگشت که با ترس ولرز تو جاده باهاش میرفتم چند بار خراب شد البته منم فشار زیادی به ماشین میآورد م..سراتو رو که گرفتم …قضیه فرق کرد.
خلاصه بالاخره ساندرو گرفتم
خیلی میگفتن فنی ش عالیه
خالا ببینیم چی از آب در میاد..
برقیه جارو برقی
۳ خرداد ۱۴۰۱مام ساندرو داریم بعد از تجربت بگو ببینیم در اثر فشار و استفاده چطور ماشینیه خیلی خیلی ممنون
مرتضی
۳ خرداد ۱۴۰۱من قبلا ریو 206 پرشیا سمند پراید داشتم تو اینا فقط ریو یه چیز دیگه بود 6 سال سوار شدم بدون خرج الان چانگان دارم با ترس خریدم چون تبلیغات بدی درباره ماشین چینی بود ولی تحقیقات که کردم دیدم چانگان بهتره خریدم الان 3 سال دارم واقعا راضی هستم کلا ماشین بی خرجی هست
علی رامین
۳ خرداد ۱۴۰۱من راضی بودم این سه سالی که داشتم. ۹۸۵۰۰ باهاش رفتم و هنوز مشکلی نداشته ام. فعلا از همین استفاده میکنم. بین چینی ها گزینه معقول و خوش قیمتی است. چانگان هم جز کارخانه های رده یک چین است.
فرامرز
۳ خرداد ۱۴۰۱با سلام
در جواب نیو رامین
رامین جان دوست عزیز چون شما خودت عمرت رو با پراید شروع کردی دلیل نمیشه بگی همه ی ما با پراید شروع کردیم
دقیقا واسه کسی که پراید یا هر ماشین داخلی دیگه ای داشته و بعد سوار چینی مثل همین چنگال و منگال شده قطعا چنگال واسش ته ماشیناست اما کسی که واقعا ماشین سوار شده باشه ماشین چینی دقیقا مثل اسباب بازی بچه ها میمونه
پدرم همیشه تویوتا سوار میشد مخصوصا علاقه ی عجیبی به هایلوکس داشت و مدلهای ۱۹۸۳،۸۴،۸۵،۸۶،۱۹۹۰،۱۹۹۱،۱۹۹۲ و در کنار اینها چند مدل کرولا و کرسیدا، همون سالهای ۷۰ که تازه رانندگی یاد گرفته بودم و با اینکه خیلی کوچیک بودم یواشکی ماشین رو برمیداشتم و میرفتم دور دور و توی همون بچگی به تویوتا علاقه مند شدم و الان حدود ۱۱ ساله کرولا مدل ۲۰۰۹ دارم و در کنارش انواع ماشینهای داخلی و چینی هم برای ماشین دم دستی داشتم،کرولا ۳۵۰ هزار کیلومتر راه رفته اما همه چیزش هنوز فابریکه و تا حالا هیچ هزینه ای نداشته اما امان از ماشینهای داخلی و چینی که نگم بهتره اما خدا میدونه که وقتی از کرولا پیاده میشم و سوار چینی یا ماشینهای وطنی میشم تازه میفهمم ماشین با اصالت چیه و اسباب بازی های داخلی و چینی چیه
البته چینی خوبه ولی واسه کسی که از پراید و پژو میره سراغش اما کسایی که ماشین درست و حسابی سوار شدن چینی عذابه و بس
کیفام
۳ خرداد ۱۴۰۱من سالها پیکان پدرم سوار میشدم و در سن جوانی خیلی کیف میکردم تا اینکه به پراید ارتقا دادم. بعدها روزی میخواستم پیکان رو تو کوچه جابجا کنم، سردرد، سرگیجه و حالات تهوع باعث شد ازماشین پرت کنم خودمو بیرون.
احمد
۳ خرداد ۱۴۰۱من ۴ ساله چانگان دارم ماشینی عالی زیبا و نرم و با لوازم بادوام شیک است فقط بنزین و روغن خرجشه به این چرت پرتهای بالا هم توجه نکنید اکثر ماشینهای چینی از ماشینهای ایرانی سرترند
venzooo
۳ خرداد ۱۴۰۱کاش به جای اینهمه انتقاد یکمی از روی فکر نظر میدادید
الان 207 اتومات هم قیمت این ماشینه
این یعنی شما میگید 207 اتومات از این ماشین بهتره ؟