برند دیپال متعلق به چانگان چین شاسیبلند آفرود G318 را با حداقل قیمت حدود ۲۴ هزار دلار راهی بازار کرد.
مشتریان این خودرو میتوانند از بین شش نسخه یکی را انتخاب کنند. چانگان دیپال G318 بهصورت تک دیفرانسیل و چهار چرخ محرک در دسترس است و قیمت آن از حدود ۲۴ هزار دلار شروع شده و به ۴۴ هزار دلار میرسد. باید دانست نسخه استاندارد تک دیفرانسیل این خودرو تا ماه آگوست عرضه نخواهد شد و فعلاً نیز پیشفروش مدل فول ووری فری کراسینگ ادیشن شروع شده و انتظار میرود این مدل در سال ۲۰۲۵ به دست مشتریان برسد.
طول/عرض/ارتفاع چانگان دیپال G318 به ترتیب برابر با ۵۰۱۰/۱۹۸۵/۱۸۹۵ میلیمتر است و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۸۸۰ میلیمتر میرسد. چینیها ادعا میکنند مقاومت پیچشی آفرودر جدید یاد شده به ۴۵ هزار نیوتون متر میرسد و ارتفاع آن از سطح زمین نیز ۲۷۸ میلیمتر است. نکته دیگر اینکه زاویه حمله و فرار آفرودر چانگان نیز ۲۷ و ۳۱ درجه خواهد بود. در بخش عقب دیپال G318 از طرحی موسوم به “دروازه فضا” استفاده شده است. لاستیک زاپاس این شاسیبلند در بیرون نصب شده تا بیشتر بر هویت بیراهه نوردی آن تأکید داشته باشد. همچنین نسخه چهار چرخ محرک G318 ظرفیت یدک کشی ۱۶۰۰ کیلوگرمی دارد.
با ورود به داخل کابین شاهد استفاده سخاوتمندانه از جیر و چرم در آن خواهید بود. تریم های متالیک و تزئینی به همراه سه رنگ انتخابی مشکی، آبی و سبز نیز جزو ویژگیهای شاخص این بخش هستند. از دیگر ویژگیهای چانگان دیپال G318 میتوان به دو نمایشگر ۱۰.۲۵ و ۱۴.۶ اینچی برای پشت آمپرها و نمایشگر مرکزی، فرمان دی کات و دکمههای فیزیکی زیاد به ویژه زیر نمایشگر مرکزی اشاره کرد. سیستمعامل خودرو نیز توسط خود دیپال مهیا شده است.
شیفتر دنده عریض، تشخیص صوتی، بلوتوث، ضبط کننده رانندگی فابریک، شارژ بیسیم گوشی هوشمند، گرمکن و سردکن صندلی جلو و سیستمهای کمکراننده سطح ۲ جزو دیگر خصوصیات آفرودر چانگان خواهند بود. یکی از ویژگیهای جالب خودرو را میتوان طراحی تخت صندلی با لمس یک دکمه دانست که باعث میشود صندلیهای جلو به تخت خواب تبدیل شوند. همچنین با خواباندن صندلیهای عقب ظرفیت فضای بار از ۸۱۸ به ۱۷۴۷ لیتر میرسد. طراحان در کابین نیز ۳۱ فضای قرار داشتن اشیا را تعبیه کردهاند.
اما نیروبخش شاسیبلند جدید چانگان یک مجموعه برقی با سیستم افزایش دهنده توان پیمایش است که از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و یک یا دو موتور برقی تشکیل میشود. حداکثر سرعت خودرو ۱۷۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود و در عرض ۳۰ دقیقه میتوان شارژ باتری را از ۳۰ به ۸۰ درصد رساند. چانگان شعاع حرکتی مجموع G318 را نیز ۱۰۰۰ کیلومتر اعلام کرده است. جزئیات مدلهای تک دیفرانسیل و چهار چرخ محرک چانگان دیپال G318 به شرح زیر است:
- مدل تک دیفرانسیل
موتور برقی در عقب با ۱۴۸ اسب بخار قدرت، قدرت و گشتاور ترکیبی ۲۴۸ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتون متر، مصرف سوخت ۶.۱ لیتر در صد کیلومتر، صفر تا صد ۸.۳ ثانیه، باتری با ظرفیت ۱۹ و ۳۵ کیلووات ساعت و شعاع حرکتی ۱۸۴ و ۱۹۰ کیلومتر در حالت برقی
- مدل چهار چرخ محرک
موتور برقی در عقب با ۱۷۶ اسب بخار قدرت، موتور برقی در عقب با ۲۴۸ اسب بخار قدرت، قدرت و گشتاور ترکیبی ۴۲۴ اسب بخار و ۵۷۲ نیوتون متر، مصرف سوخت ۶.۷ لیتر در صد کیلومتر، صفر تا صد ۶.۳ ثانیه، باتری با ظرفیت ۳۵ کیلووات ساعت و شعاع حرکتی ۱۷۴ و ۱۸۴ کیلومتر در حالت برقی
علاوه بر این، خودروی موردبحث دارای ۱۶ حالت رانندگی شامل ۵ حالت روزانه، ۵ حالت مربوط به نوع مسیر، ۳ حالت ویژه (چرخش تانک، پایین آمدن از سراشیبی، آفرود) و ۳ حالت مدیریت انرژی است.
Saeed Farshchian
۲۸ خرداد ۱۴۰۳الان یک نفر میاد میگه ببین عجب امکاناتی با ۲۴هزار دلار میده!!
قافل ازین که تو ایران اگر اسمون به زمین بیاد و این ماشین وارد بشه باید به اندازه رنجروور پول بدی بهش
تهشم اینه که ماشین آشغال داری که بعد گارانتی باید عوض کنی یکی دیگه بخری
خب این میشه مصرف گرایی!
قابل توجه اقای اشتری
عمو مایک
۲۸ خرداد ۱۴۰۳اگه این ماشین با همین فیس و کیفیت ساخت و موتور و آپشن ، روش آرم هیوندای بود ( که هیوندای نداره )
همین شخص شما می گفتی به به عجب ماشین مدرن و با اصالت و کیفیتی !
کاری با این ماشین ندارم ، ولی خیلی ها از روی برند فقط حرف میزنن ، بدون اینکه چیزی هم ازش بدونن .
با ۲۴ هزار دلار نهایتا میتونی کرتا بخری اون کجا این کجا
Saeed Farshchian
۲۸ خرداد ۱۴۰۳با همین فیس اره ولی همون هیوندایی که شما میگی با اینکه کره ای هست(هرچند من خودم کره ای هارو قبول دارم) کیفیتش قابل قیاس با این آشغال چینی نیست
خرید خودروی چینی یعنی صرفا مصرف ماشین
ماشین باز ها به عنوان یه موجود زنده با ماشین برخورد میکنن حتی اگر برقی باشه
ولی ماشینی که با هدف دامپینگ ساخته شده باشه هیچ روحی درش نیست
عمو مایک
۲۸ خرداد ۱۴۰۳بخوای به عنوان یه موجود زنده و ماشین باز برخورد کنی کلا دور چین و کره رو خط بکشید
۷۰ درصد ماشین های امروزی رو هم همینطور
و ماشین های شهری و اکونومی هم همینطور
پس ماشین بازی محدود میشه به چند مدل خاص که ارزون قیمت هم نیستن
مگه اینکه کلاسیک بگیری که داستان ش فرق داره
بخوای ماشینت روح داشته باشه و مثلا ماشین باز به حساب بیای برو بالای ۵۰ ، ۶۰ هزار دلار
البته یه ماشین باز با همه ماشین ها میتونه روح بگیره و ارتباط برقرار کنه و رفیقش بشه
اگه واقعا خودش بخواد و الکی تلقین نکنه بگه آره این ماشین اینه اونه .
یه ماشین باز تو هر شرایطی با هر ماشینی میتونه لذت ببره
وگرنه ماشین مدل بالا داشتن و لذت بردن کار همه س
اوس ممد
۲۸ خرداد ۱۴۰۳آها شما رفتی دبی اینو سوار شدی؟
یا از کف شانگهای میای؟
دانش اموز ازیز
این ماشین با تیگو ۷ شما فرقش مثل تفاوت ائودی و ایران خودرو میمونه
علی
۲۸ خرداد ۱۴۰۳چه خوشتون بیاد چه نیاد قدرت خودرو سازی قرن اینده چین با اختلاف 🇨🇳
Mercedes
۲۸ خرداد ۱۴۰۳نه عزیزجان
خودروسازی همین قرن
احتمالش کمه چین تو قرن بعدی هم ابرقدرت بمونه
پیش بینی کردن تا سال 2080 به اوج قدرتش میرسه و بعدش جاشو میده به هند و کم کم افت میکنه.(بخاطر جمعیت و …)
حالا نمیدونم درسته یا نه
به هر حال پیش بینی
ولی خب یه راه گریز هم هست
اینکه تا اونموقع چین و ژاپن سعی کنن صنایع رو تا حد امکان رباتیک کنن و نیازشون به جمعیت بالا کمتر بشه
یا اینکه مثل امریکا بزنن به تنبلی و برون سپاری کنن صنایع رو بقیه واسشون کار کنن
Mostafa
۲۸ خرداد ۱۴۰۳وقتی همه دارن تعرفه میزارن مگه از در عقب قدرت خودرو سازی بشه
𝐀𝐥𝐢
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ظاهر نچسبی داره
زیزیگولو
۲۸ خرداد ۱۴۰۳من که چشمم آب نمیخوره این بره آفرود و دوباره سالم برگرده
شمال
۲۸ خرداد ۱۴۰۳بلا نسبت کره ای ها اول واشر میزنه و بعد یاتاقان میزنه و آخر سر صفحه کلاچ و گیربکسش دود میشه میره هوا
دیجی
۲۸ خرداد ۱۴۰۳رنو داستر چینی
Taha Ayoobi
۲۸ خرداد ۱۴۰۳حال های رانندگیش رو الکی جمع زدن اینجوری شده.
حالت تانکی اسمش حالت تانکیه، حالت رانندگی نیست.
پایین اومدن از سراشیبی هم اسمش کنترل کشش در سر پایینیه، حالت رانندگی نیست.
Reza-a
۲۸ خرداد ۱۴۰۳به قسمتهای دیگه کاری ندارم، طراحی کابینش با این ترکیب رنگ واقعا جذابه
Amir Enzo
۲۸ خرداد ۱۴۰۳چه فیس بی روحی داره
علی
۳۰ خرداد ۱۴۰۳هرچی تعریف کنی به پای تویوتا وفرد وشولت نمی رسه
حتی اگه با طلا ساخته بشه