چانگان لومین کورن (به معنای ذرت!) یک خودروی برقی کوچک درونشهری محسوب میشود که برای رقابت با هموطن پرفروش خود، «وولینگ مینی EV»، رونمایی شده است. مسئولیت ساخت لومین کورن برعهده مجموعه «چانگان نیو انرژی» و شرکت «CATL» بوده که از پلتفرم EPA0 چانگان استفاده میکند.
این خودروی کوچک نیز مانند وولینگ مینی ابعاد بسیار کمی دارد؛ طول، عرض و ارتفاع آن بهترتیب برابر ۳.۲۷، ۱.۵۴۵ و ۱.۷ متر است و فاصلهمحوری برابر با ۱.۹۸ متر دارد. سازنده با توجه به اندازه کوچک لومین، آن را با دو نوع باتری ۱۲.۹۲ و ۱۷.۶۵ کیلووات ساعتی روانه بازار میکند.
نکته جالبتوجه این در مشخصات این خودرو، گستره مسافت قابلپیمایش آن است؛ لومین با باتری ۱۲.۹۲ و ۱۷.۶۵ کیلووات ساعتی رانندهاش را بهترتیب تا ۱۵۵ و ۲۱۰ کیلومتر همراهی میکند که برای یک خودروی کوچک درونشهری رقمی بسیار مناسب است. براساس گزارش «مجموعه خبری خودروی چین»، اگر خریداران مایل به پیمودن مسافت بیشتری باشند، میتوانند از باتری بزرگتر ۲۷.۹۹ کیلووات ساعتی استفاده کنند که بعدها دردسترس قرار خواهد گرفت و میتواند تا ۳۰۱ کیلومتر را طی کند.
تمام نمونههای اولیه این خودرو با یک موتور برقی کوچک به فروش خواهند رسید که تنها ۴۱ اسب بخار قدرت دارد. چانگان در برنامه خود عرضه یک نمونه قویتر ۴۸ اسب بخاری را نیز درنظر گرفته است. سازنده این هاچبک کامپکت را با دو در و ظرفیت ۴ سرنشین معرفی کرده که در جلو و عقب از چراغهای بانمک، خمار و گرد سود میبرد. زیر جایگاه پلاک خودرو نیز شاهد جایگیری یک ورودی هوای کوچک هستیم. رینگهای این هاچبک سهپره سیاهوسفید هستند و بیشتر سطح چرخ را برای بهبود وضعیت آیرودینامیکی خودرو میپوشانند. چانگان برای ادامه روند بهبود آیرودینامیک خودرو دستگیره در را با بدنه یکی کرده و فرمپردازی کلی بدنه را نیز بهشکلی نرم طراحی کرده است.
کابین این خودرو با فناوری پر شده است. برای نمونه میتوان به نمایشگر سرعتسنج و یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعات سرگرمی اشاره کرده که درکنار کلیدهای فیزیکی کنترل سیستم تهویهمطبوع و فرمان نسبتا جذاب سهپره به انجاموطیفه میپردازند. بسیار بخشهای خالی داشبورد و صندلیها نیز با پارچه و چرم پوشش داده شده است.
چانگان هنوز چیزی درباره شیوه قیمتگذاری ذرت کوچک خود منتشر نکرده است اما مطمئن هستیم که این خودرو در نیمه دوم سال جاری میلادی و منحصرا در بازار چین رونمایی خواهد شد. سازنده برای پیروزی در رقابت و جذب بیشتر مشتریان، لومین را با گارانتی سه ساله و ۱۲۰ هزار کیلومتری به همراه گارانتی ۸ ساله یا ۱۲۰ کیلومتری موتور روانه بازار خواهد کرد. نظر شما درباره این خودرو چیست؟! آیا یک هاچبک کوچک چینی ارزش هزینهکردن دارد یا بهتر است خریداران به سراغ نمونههای اروپایی بروند؟!
F22RAPTOR
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱این دیگه جدی جدی از نمایه بغلش شبیه
شبیه جارو برقیه 😉مخصوصا مدل رینک لاستیکش
کافر مقدس
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اخباری از ایمنی و تست ش نمیدن ولی رونمایی سریعا دست به کار میشن
اول رونمایی میکنن بعد میرن تست اونم cncap اللخصوص برای بازار چین نیاز به یورو انکپ نیست
شما فقط ببین توهمین عکسهای رندر و واقعی ش چقدر تفاوت هست. در رندر همیشه اون فضای خالی بین لاستیک و بدن رو محو و مشکی میکنن ولی در عمل نمیشه اینکار رو کرد
برقیه جارو برقی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱معلومه جارو برقی ضعیفی هم هست از قرار معلوم
ولی هوندا e به قول یکی از دوستان عزیز در همین پدال گوگولی تره
Who
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱توی کشوری که بیشتر مردم سوار پراید تیبا و کوئیک میشن
و با اینکه مفت نمی ارزه ولی قیمتش سر به فلک میکشه بازم مردم همچین آهن پاره هایی میخرن
دیگه نبای این ماشینای شیک و ساده مسخره کنه😂😂
F22RAPTOR
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱آقای آهن سالم و آهن تر تمیز خر
هیچ کی جلوی اظهار نظر و انتقاد کسه دیگه ای رو نمیتونه بگیره
شما اگه چاینا فن هستی سعی کن به نظرات بقیه احترام بذاری
Khosrow
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱رپتر درست میگن / فن بیانشو داری؟ / احترام ریخت و پاش کردن ایشون 😁 ..
برقیه جارو برقی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱یه ف ش های تو دلمه برای این مم لکت و مردم هیییییییییییی هییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
اتش خشمم جهانشان را خواهد سوزاند این را به یاد داشته باش
پدال پخشش کن
AMIR / ARMI
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱چقدر با نمک
ولی اگه مخصوص بازار چین اسم انگلیسی روش میزارن ؟
ارزش داره واسه داخل شهر که تنگ باریک تو شهر های شلوغ هند و چین بخریش
تو آمریکا توسط هامر تو جاده احتمال له شدنش هست نمیشه !! 😂
Mad.z.Max
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱آره! به قول خودت هامر یا رم یا سیلورادو و باقی غولای آمریکایی مثه یه سرعتگیر میتونن رد شن از روش! مخصوصا اگه لیفت هم شده باشن :)
کافر مقدس
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ارزشش اینجوری تعیین نمیشه . ارزشش تو کاربرد و راندمان مشخص میشه در بحث جاده و خیابان اندازه یک فیات 500 هم کاربرد ندارن
پیگیر اخبار ماشین های چینی اللخصوص ev باشید در کامیونیتی چینی ها فراوان نام میبرن از ماشین هایی که مشکل فنی و تامین قطعات و…دارن
خیل از این ماشین ها به مرحله buyback میرسند تو بازار چین . مردم چین هم بیخود استقبال نمیکنن از نیسان و هوندا چون تولیدات خودشون رو میذارن مقابل این تولیدات
پویان
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱جناب کافر مقدس خودروهای چینی دارن از نیسان و هوندا بهتر میشن. فروش نیسان وهوندا فقط تو بخش بنزینی ها بهتره.
چانگان هم میخواسته قیمت رو بیاره پایین. و گر نه نیسان و هوندا که سهله چانگان با تسلا هم رقابت میتونه بکنه
Jdm باز
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱صحیح
AMIR / ARMI
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱آخه قیمت های خیلی ارزونن مثلاً ۵ هزار دلار که پول موتور سیکلت تک سیلندر هست قیمت دارن
جای موتور سیکلت خوبه نه جای فیات ۵۰۰ که بعضی نسخه هاش لوکس گرونه
Jdm باز
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱میان وعده خوبی برای رمtrx خواهد بود😀
برقیه جارو برقی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱بندازه پشتش بعد ببره تو لونه با سس روغن و گریس و بنزین بخوره
اوففففففففففف که چه مزه ای بده
meysam
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اینجور ماشینا بیشتر تو خود چین طرفدار دارن
حتی تو ژاپن با اون خیابونای باریک و تنگ کسی سراغ این اندازهها خیلی نمیره.
تویوتا بصورت خیلی محدود برای بازار ژاپن تولید میکنه بنام C pod که اجارهایه و فعلا برنامهای برای فروشش نداره چون استقبال بالایی نمیشه بخاطر همین خط تولیدش کاملا دستیه
مانی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظر من چند سطر آخر این متن کاملا بی ربط و بیخودی هست.اونجا که نویسنده متن نوشته که : آیا این هاچ بک چینی ارزش هزینه کردن دارد یا خریداران بهتر است سراغ نمونه های اروپایی بروند؟!..سئوال من از این نویسنده یا مترجم این متن اینه که کدوم هاچ بک برقی اروپایی رو الان سراغ داری که با قیمت حدود 5 هزار دلار به مشتری فروخته بشه؟ این ماشین در کلاس ووولینگ مینی است و قراره که با اون رقابت کنه یعنی جای این ماشین تو کلاس هاچ بک های برقی خیلی ارزون قیمت هست.قرار نیست که این ماشین در کلاس قیمتی فولکس واگن گلف برقی یا پژو 208 برقی رقابت کنه که فکر کنیم که مشتری مثلا بین لومین و گلف یکی رو انتخاب بکنه.چون این ماشین ها اصلا در یک سطح قیمتی نیستند که با هم مقایسه بشن.متأسفانه خودرونویس هایی ایرانی به ماشین های چینی که می رسن از سر بغض و نفرت یا به دلیل برخی منافع شخصی یا توهمی پارامتری به نام »قیمت» را عمدا فراموش می کنند.رویکرد خودرونویس های ایرانی به ماشین های چینی و بازار چین اصلا علمی نیست و در حد دلال ها و عوام جوگیر و نادون کوچه و بازار است.این مشکل رو ما تو دهه 70 شمسی هم در مقابل خودروهای کره ای شاهد بودیم و تبلیغات بسیار منفی و مغرضانه اغلب خودرونویس های اون زمان بر علیه ماشین های کره ای باعث شد که پای خیلی از ماشین های خوب و به روز کره ای تو بازار ایران قطع بشه و مثلا ایران خودرو به جای اینکه روی ماشین اقتصادی مثل هیوندای اکسنت سرمایه گذاری کنه رفت روی یک ماشین از رده خارجی مثل پیکان 1600 سرمایه گذاری کرد که در عمل همون دور ریختن پول و هدر رفتن زمان بود. در حالی که تو همون دوره هیوندای با قدرت وارد بازار ترکیه و هند شد.البته جای شکرش باقیه که اون زمان فضای گند مجازی نبود و گرنه مطمئن باشید با همون جوسازی های مسخره حتی همین پراید و ریو و دوو هم تو ایران مونتاژ نمی شد.یادم هست که در اوائل دهه هشتاد شمسی شرکت کرمان موتور ماشین های به روز کره ای مثل هیوندای ورنا و هیوندای آوانته رو با تیراژ کم مونتاژ می کرد و قیمت این ماشین ها هم بین 15 تا 20 میلیون تومان بود ولی اینقدر جو بر علیه ماشین های کره ای سنگین بود که این دو ماشین خوب هم بازار چندان پر رونقی نداشتند و ملت می رفتن برای خریدن پژو پارس و زانتیا صف می بستن…حالا همون ملت جوگیر برای ماشین های کره ای شعر عاشقانه میگن و اونا رو تا حد اعلاء می پرستن!…هیچ چیز بهتر از صداقت و تعادل و انصاف نیست.چیزی که متأسفانه تو بین ما ایرانی ها خیلی کمه.
پدرام
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم طراحی قابل توجه تر و پخته تری داره نسبت به وولینگ داره
new RAMIN
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱((مسئولیت ساخت لومین کورن برعهده مجموعه «چانگان نیو انرژی» و شرکت «CATL» بوده که از پلتفرم EPA0 چانگان استفاده میکند.))
چانگان نیو انرژی جوینت ونچری بود بین چانگان و NIO چین که سال 2018 رخ داد. اما اتفاقات خاصی رخ نداد تو این چند ساله برای همین هواوی دستبکار شد و سال 2021 هواوی 30 درصد و catl هم 30 درصد سهامشو خرید و چانگان هم خودش 38درصد سهامشو داشت 2 درصد هم شد nio که کلا خارج شد از این پروژه. نامش هم از چانگان نیو انرژی به چانگان آواتر تغییر کرد.
بگذریم
وقتی طراحی داخلی و بیرونی این ماشینو با رقباش مثل چری qq بستنی و وولینگ مینی ev مقایسه کنید ناخودآگاه میفهمید با یه ماشین درست حسابی طرف هستیم…قیمتش هم زیر 6هزار دلار است احتمالا.عکسی چند وقت پیش انتشار داده شد که باتری ماشین93درصد شارژ داشت و زده بود 186کیلومتر میشه رفت…با 100درصد شارژ هم همون 200کیلومتر میشه رفت.خود من زیاد epa و wltp و nedc و cltc و خلاصه هرچی تست هست رو قبول ندارم…هرچی شارژ ماشین بزنه میتونید برید رو قبول دارم.چون میزان پیمایش بستگی به نوع رانندگی داره.پیمایش 200کیلومتر هم باتوجه به کاربرد ماشین و قیمت ماشین خیلی خوبه.
((آیا یک هاچبک کوچک چینی ارزش هزینهکردن دارد یا بهتر است خریداران به سراغ نمونههای اروپایی بروند؟!))
رقبای اروپایی؟طنز سال 1401 هم اومد…والا تنها رقیب خارجی این خودرو به طور کلی مینی کوپر se و هوندا E و فیات 500برقی هست که 4 برابرش قیمت دارن رقبای این خودرو میشن انواع موتورهای برقی که مقایسه منطقی نیستش.
Khosrow
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱پت پستچی / خیلی با نمکه / بیاد ایران بازار رو _ ج ر میده ..
genius
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱یکی از راه های کنترل ترافیک و مصرف سوخت و آلودگی شهرهای بزرگ بالاخص تهران رو اوردن به همین هاچبک های کامپکته اونم وقتی ۸۰ درصد خودروها تو تهران تک سرنشین هستن.اما نمیدونم مونتاژکننده های چینی چرا انقد اسیر و عاشق انواع cuvها شدند