شرکت آواتر که همه آن را با نادر فقیه زاده به عنوان مدیر طراحیاش میشناسیم از کراس اور آواتر ۱۵ برای رقابت با تسلا مدل Y پردهبرداری کرد.
این شرکت که حاصل همکاری چانگان، هواوی و CATL است آواتر ۱۵ جدید را در نیمه دوم سال جاری میلادی و با قوای محرکه تمام برقی و برقی مجهز به سیستم افزایش پیمایش عرضه خواهد کرد. جدیدترین محصول آواتر در قامت یک کراس اور فست بک با طراحی آیرودینامیک و برخی ویژگیهای برجسته و خاص تولید خواهد شد.
آواتر شرکت نوپایی محسوب میشود و سال ۲۰۱۸ به عنوان جوینت ونچر مشترک چانگان و نیو تأسیس شد اما همانطور که میدانید نیو در ادامه به خاطر مشکلات مالی از این همکاری انصراف داد و در شرکت CATL جایگزین آن شد. در حال حاضر چانگان ۴۰ درصد سهام آواتر را در اختیار دارد درحالیکه بیش از ۱۷ درصد سهام نیز به CATL و بخش باقی مانده نیز به سرمایهگذاران محلی اختصاص دارد. هواوی نیز جزو مهمترین تأمینکنندگان این شرکت محسوب میشود.
سبد محصولات کنونی آواتر از دو خودروی شاسی بلند آواتر ۱۱ و سدان ۱۲ تشکیل میشود اما همانطور که گفتیم شاسیبلند جدید آواتر ۱۵ نیز برای رقابت با محصول پرفروش تسلا راهی بازار خواهد شد. آنگونه که در تصاویر رسمی خودرو دیده میشود، چینیها از پوششهای استتاری زیادی برای آواتر ۱۵ استفاده کردهاند هرچند با دقت میتوان دنبالهروی این خودرو از زبان طراحی شناخته شده شرکت را تشخیص داد.
نمای جلوی آواتر ۱۵ دارای ورودی هوای فعال در بخش پایینی سپر و چراغهای روز روشن LED است. در پروفایل جانبی نیز دوربینها جای آینههای سنتی را گرفتهاند و دستگیره در نیز طراحی متفاوتی دارند. آواتر ۱۵ یکی از چندین رقیب چینی تسلا مدل Y خواهد بود. این شاسیبلند میان سایز طولی در حدود ۴۷۵۰ میلیمتر دارد و از پلتفرم CHN مشترک چانگان، CATL و هواوی استفاده میکند. این پلتفرم توانایی پشتیبانی از قوای محرکه تمام برقی و برقی با سیستم افزایش پیمایش را دارد. از دیگر رقبای محصول موردبحث میتوان به ژیپنگ G6، بی وای دی سانگ پلاس و سی لاین ۰۷ جدید اشاره کرد.
آواتر در تصاویر منتشر شده از خودروی جدید خود به محل تست آن نیز اشاره کرده است. با بررسی مختصات جغرافیایی روی تصاویر به شهر یاکشی در مغولستان میرسیم که بنا به گفتهها جزو سردترین شهرهای چین است و پایینترین دمای آن به منفی ۵۰ درجه سانتیگراد میرسد. چینیها با این نوع تبلیغ میخواهند به تواناییهای آواتر ۱۵ در آبوهوای نامساعد اشاره کنند. جزئیات بیشتر شاسیبلند جدید آواتر در هفتههای آینده منتشر خواهد شد. همچنین باید دانست چینیها به دنبال گسترش حضور در سایر بازارها هستند و میخواهند ابتدا راهی بازار تایلند شوند. آواتر همچنین بازارهای هدف خود را آسیای مرکزی، شمال آفریقا، جنوبی آمریکا، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا اعلام کرده است. این خودروساز در آینده میخواهد وارد بازار اروپا نیز شود.
علی جردن
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳چین اصولی میره جلو هرچی مهندس و طراح بازنشسته بنز بیامو آئودی فراری لامبورگینی و… هستو استخدادم کرده تا مثل خودروسازای تراز اول خودروی باکیفیت تولید کنه
خسرو
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳اتفاقاً این نشون میده حتی اگر طراحان از بهترین شرکتهارو استخدام کنی همچنان کافی نیست بلکه ذات شرکت مهم هست. ذاتی که یک شرکت چینی با نهایت یک دهه قدمت نمیتونه بمانند یک شرکت اروپایی یا آمریکایی صدساله داشته باشه…
حتی کوچکترین چیز… تاریخچه نامگذاری شرکتهای غربی رو بخون، لذت میبری. برعکس، آواتر؟ انگار که یک نفر میخواسته بگه «آواتار» اما در زبانش نمیچرخیده!
Rambo
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳خیر . آوا یک نام فارسیه
آواتر یعنی دسته گلی که آوا به آب داده
خسرو
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳خوشم میاد ملت منظورت رو نگرفتن …!
علی جردن
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳الان پونتیاک ذات داشت کجاست؟ چرا کارخونه جمع شد؟
تسلا خودش نوظهور هست توی مدت کم تونست سهم بزرگ برقی ها رو بگیره پشت بندش چین غوغا بپا کرد خودشو یک شبه رسوند به تسلا!
خسرو دیگه چی میخوای.
ممد ژانگولر
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش نادر فقیه زاده کارش درسته .واقعا افتخاریه.
راست یا دروغ میگن طراحی ماشینهای آواتارو بر اساس فرم سر خودش انجام داده .
خسرو
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳البته اینکه دقیقاً از فرم سر کجاش الهام گرفته همچنان مورد بحث هستش…
ممد ژانگولر
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳😂
Taha Ayoobi
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳خسرو دهنت سرویس
S
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳فقیه زاده کجا بود کجا رسید
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳من تو کتم نمیره.یه جار کار میلنگه.بیشتر از اونی که همه میدونیم.نیروی کار ارزون دیکتاتوری فشار بی رویه به کارگر و چاپیدن کشورهایی مثل ما برای مواد اولیه.من میگم چیزی فرای ایناست.شما سوزوکی رو در نظر بگیرید یه غولیه یعنی همین الان اراده کنه انواع پیشرانهای پرفورمنس رو میاره.در این حد که الان بخواد یه چیزی بهتر از lt6 کوروت میسازه.ولی این وضع ماشینهاشه.بحث برقی هم نیست الان تو همین درون سوزها چیزی برای عرضه در مقابل مثال همین تیگو۸ ندارن.من تو کتم نمیره هر چی هست هست
MC20
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا هم که آواتره …
نادر جون تر زده به آوازه کاری خودش …
M6 کجا و این کجا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این اصلا طراحی نشده …
یه طرح گنگ و خامه که در مرحله اسکچ مونده …
نادر جون هم باهوشه ، دلی نمی سوزونه …
می دونه اون بیرون نه کسی منتظر آواتره نه کسی از چینی ها توقعی داره و نه اونها رو به حساب میاره …
Taha Ayoobi
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳حیف که ایشون به طراحی ماشین چینی افتاده