چانگانخودروهای چینی

چانگان شی یوان A07 با شعاع حرکتی 710 کیلومتری راهی بازار شد

چانگان تولید نسخه‌های برقی و هیبریدی سدان شی یوان A07 را آغاز کرد. نسخه برقی این خودرو ۲۵۸ اسب بخار قدرت و شعاع حرکتی ۷۱۰ کیلومتری خواهد داشت.

چینی‌ها نسخه تولیدی شی یوان A07 را در نمایشگاه خودروی چنگدو به نمایش خواهند گذاشت. نکته جالب اینکه خودروی موردبحث توسط کمپانی جی ام سی در چین عرضه خواهد شد. باید دانست جی ام سی و چانگان سابقه همکاری طولانی‌مدتی دارند به گونه‌ای که در سال ۲۰۰۴ این دو شرکت جوینت ونچری مشترک با نام جیانگ لینگ موتور هلدینگ را تأسیس کردند و نتیجه آن نیز تولد برند لندویند بود که البته به موفقیت چندانی دست نیافت. هرچند در سال ۲۰۱۹ جوینت ونچر موردبحث احیا شد و چانگان و جی ام سی ۲۵ درصد سهام آن را در اختیار گرفتند و باقی سهام نیز به شرکت سرمایه‌گذاری اختصاص یافت.

جیانگ لینگ موتور هلدینگ دارای کارخانه‌ای در نانچانگ با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه خودروست هرچند عمده تولیدات این کارخانه به محصولات چانگان از جمله سدان ریتون CC اختصاص دارد و هم اکنون شی یوان A07 نیز به تولیدات آن افزوده می‌شود. اول از همه باید گفت شی یوان برند جدید چانگان است که قبلاً با کد OX شناخته می‌شد و هم‌اکنون سومین برند برقی چانگان پس از شرکت‌های دیپال و آواتر به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد شی یوان محصولات ارزان‌تری را تولید خواهد کرد زیرا عمده محصولاتش نسخه‌های ریبج شده از خودروهای درون‌سوز چانگان همچون یونی وی، لامور و CS55 پلاس هستند.

نسخه تولیدی شی یوان A07 مشابه همان خودرویی است که چند ماه قبل معرفی شد. شکل کلی آیرودینامیک به همراه دستگیره‌های درب تاشو جزو موارد برجسته هستند و در بخش جلوی خودرو نوار LED طویلی را مشاهده می‌کنیم. نوربالای اصلی نیز در سپر جلو جا خوش کرده است. در بخش عقب این سدان یک اسپویلر کوچک و چراغ‌های ساده را می‌بینیم. طول/عرض/ارتفاع A07 به ترتیب برابر با ۴۹۰۵/۱۹۱۰/۱۴۸۰ میلی‌متر است و فاصله بین محوری آن به ۲۹۰۰ میلی‌متر می‌رسد. برای مقایسه باید دانست خودروی موردبحث ۹۰ میلی‌متر کوتاه‌تر و ۱۰ میلی‌متر کم ارتفاع‌تر از بی وای دی هان برقی خواهد بود.

داخل کابین چانگان شی یوان A07 یک نمایشگر شناور بزرگ دیده می‌شود و خبری از پشت آمپرها نیست و بجای آن نمایشگر سربالا وجود دارد. غربیلک فرمان دو پره و دی کات به همراه دنده پشت فرمان جزو دیگر ویژگی‌های قابل‌ذکر هستند. شی یوان A07 از پلتفرم EPA1 مشترک با دیپال SL03 استفاده می‌کند. نسخه هیبریدی این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز است اگرچه قدرت ۸۸ اسب بخار آن خیلی به چشم نمی‌آید اما باید دانست این پیشرانه به عنوان ژنراتور عمل می‌کند تا باتری را شارژ کند. پیشرانه برقی نیز ۲۱۸ اسب بخار قدرت دارد؛ اما مدل برقی A07 به دو پیشرانه برقی با قدرت ۲۱۸ و ۲۵۸ اسب بخار مجهز خواهد بود و باتری‌های ۵۸ و ۸۰ کیلووات ساعتی آن می‌توانند شعاع حرکتی ۵۱۵ و ۷۱۰ کیلومتر را فراهم کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Car love

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (700 ديدگاه)

    یه بنده خدایی هم هنوز تو برد بالای ۲۰۰ کیلومتر و حفظ چرخ مونده!

    موافقم 15
    مخالفم 30
    1. X

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      داداش منظورت شاگرد جدید کلاسBYDهست؟

      موافقم 17
      مخالفم 4
      1. Car love

        ۴ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (700 ديدگاه)

        شاگرد نمیگیره دیگه چون جاپون همه سکشناشو گرفته

        موافقم 2
        مخالفم 15
      2. Killer

        ۴ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (596 ديدگاه)

        شاگرد؟ مگه ۳ چرخه سازا تنها شاگرداشون نیستن؟
        بقیه همکارن اینا شاگرد :))

        مخالفم 13
    2. Absurd Hero

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (308 ديدگاه)

      باز خوبه اون بنده خدا اول از همه خودش اعلام کرد و گردن گرفت و فراخوان داد، یه بنده خدایی میشناسم زباله هاش از شرق تا غرب دنیا ی‌ات‌*ق‌ان میزدن هنوز گردن نگرفته

      موافقم 22
      مخالفم 3
    3. JDM

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1169 ديدگاه)

      کارلاو به نظر و سلیقه شما احترام زیادی قائل هستم ولی خواهشا تو مقایسه و نظرات کمی دقت کنید.
      شما که میخواین بگین ژاپن بده و از این حرفا اینو باید بگم ژاپن یکی سه قطب صنعت خودروسازیه و کل دنیا به این موضوع توجه زیادی دارن
      نوآوری های ژاپنی مسیر این صنعتو اگه عوض نکرده باشه اما متحول کرده.
      از اون طرف صنعت خودروسازی کره که خودم علاقه زیادی مخصوصا کیاموتور دارم برندای خوبین خیلی هم جلو افتادن و حرفای زیادی برای گفتن دارن ولی در برابر ژاپن نه مثلا یه ماشین لنسر evo 40سال تو موتور اسپرت مقام اورده که کیا و هیوندا حتی فکر این مسائل نبودن.

      موافقم 11
      مخالفم 1
    4. JDM

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1169 ديدگاه)

      فقط خواهشا این بحث های بچه‌گانه رو تموم کن.
      فقط یه جهان‌سومی فکر میکنه که ژاپن تو خودروسازی عددی نیست!

      موافقم 15
      مخالفم 2
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خب اینو بیارن ایران که هم برقی هست
    هم خوبه مردم یه چیز خوب سوار شن
    برند خوبی هست چانگان

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. آلمان 🇩🇪🇩🇪

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (35 ديدگاه)

      بزار برات یه چند تا دلیل بیارم که چرا اینو نمیارن
      ۱_ این سدان از لحاظ کیفی سدان خوبی هستش و بنابر این قیمتش یکم نسبت به چینی های دیگه گرونه و اگه مافیای خودرو بخواد رو این خودرو قیمت بزارن قیمتش میشه هم‌رده های ژاپنی و کره ای و اروپایی پس در این صورت فروشش تضمین نیست
      ۲_حالا بگیم وارد کردن ولی زیر ساختی برای حضور این ماشین نیست عملا جایگاه شارژ فعالی توی کشور وجود ندارد و اون فردی که می‌ره و میخره نمیتونه مسافت طولانی رو باهاش طی کنه(مثل سفر)

      موافقم 4
      مخالفم 2
  3. JDM

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    طراحی بیرونی قشنگه ولی نه زیاد اما داخل اصلا چیزخاصی نداره یه فرمون و یه تلوزیون.
    جدا از این ماشین اگه یه مانیتور بزرگ نزارن نمیشه؟ جدیدا شرکت هایی که برقی میزنن با این ابعاد مانیتور و یه فرمون زشت فکر میکنن آخرت طراحی هستن😑
    ازلحاظ فنی بد نیست ولی بدون دونستن وزن و قیمت نمیشه چیزی گفت.
    چانگان از بهترین چینی‌ها

    موافقم 19
    مخالفم 2
  4. Ben

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    80 کیلو وات ساعت و 710 کیلومتر؟؟ معلومه استانداردهاشون آبکیه.

    موافقم 13
    مخالفم 6
  5. Porsche

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    چینی ها تو سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشتن ولی با وجود این همه پیشرفت هنوز هم بین مردم کل دنیا ( نه فقط ایران ) نتونستن به محبوبیت و فروش بالایی دست پیدا کنن ! الان مثل یه برندی مثل nio که الان ۳ سالی میشه وارد بازار آلمان و اروپا شده ، سالی به زور صد تا ماشین تو آلمان میفروشه که حتی در مقایسه با آمار فروش برقی های هیوندا و کیا هیچی نیست ( دیگه تسلا و فولکس بماند ) یه شرکتی مثل byd هم که آمار فروش منتشر میکنه ، ۹۹ درصد فروشش تو بازار داخلی چین هست به هر حال چین بیش از ۱/۵ میلیارد جمعیت داره و دولت چین هم خیلی از خودروسازان بومی تو بازار داخلی حمایت میکنه اما میگم که بحث بازار های خارجی کامل فرق میکنه ! احساس میکنم هنوز مردم اون ذهنیت : جنس های چینی آشغال هستن رو دارن و واقعا سخت میشه نظرشون رو هم عوض کرد ، دو تا سرنوشت برای خودروسازی تازه متولد شده چین وجود داره : ۱- تا همین جا که پیشرفت کردن به دلیل عدم استقبال خارجی متوقف میشن و خودروسازی چین هم مثل صنعت موبایلش تا حد زیادی به حاشیه میره ۲- به همین پیشرفتشون ادامه میدن تا جایی که محصولاتی ارزان قیمت ولی بسیار با کیفیت و ارزنده تولید میکنن و واقعا دیدگاه جهانیان رو نسبت خودشون تغییر میدن و یه امپراطوری بزرگ تو کل دنیا برقرار میکنن ( کاری که تویوتا و ژاپنی ها ۴۰ سال پیش انجام دادن )

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. محمد نصیری نژاد

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چطوری میگی گوشی های چینی در حاشیه هستن وقتی بیشتر از ۵۰ درصد از گوشی های دنیا رو تولید می‌کنند
      از نظر فروش و کیفیت ماشین هم هر سال در حال پیشرفت هستن و واقعا ماشین های خوبی تولید می‌کنند فقط مردم هنوز ذهنیتشون تغییر نکرده

      موافقم 7
      مخالفم 7
      1. پاورقی

        ۵ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        کمیت مهم نیس کیفیت مهمه

    2. اشکان

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (401 ديدگاه)

      محصولات با کیفیت و نمیشه ارزون دست مشتری داد…چون متریال گرید بندی داره ، شرکتی مثل بنز بهترین متریال و می‌خره ، چانگان مطمئنا نمی‌تونه از اون متریال بنز استفاده کنه ، چون مشتری پول زیاد ، خرج چینی نمیکنه!! همون NIO هم برا چینی گرونه…. جایی مثل آلمان چرا باید مردم ماشین چینی بخرند ، اونم با قیمت زیاد ؟! خب بنز از دم قسط می‌خره با ماهی ۵۰۰ یورو…. الان لوسید ملت و دیوونه کرده با تبلیغات ، میگه ماهی ۷۰۰ دلار بده ، ماشین بخر…. ماشین چینی اقساطی ام بخری ، عمر ماشین زودتر از اقساطش تموم شده ! بعدم وقتی مبلغ تو ۶ سال قراره پرداخت شه ۱۰,۰۰۰ دلار بالا و پایین بر مبلغ ماهانه اقساط تأثیر زیادی نداره….
      همین قیمت ارزون و آپشن میتونه باعث فروش چینی بشه ، آمریکای لاتین و کشورهای تحریم زده ام بهترین جا هستند… اونایی ام که بهبه و چهچه میکنند برا چینی ، یه جا درست و حسابی پاشون بگیره ، نگاه به چینی نمی‌کنند….

      موافقم 3
      مخالفم 4
  6. *ALI*

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (323 ديدگاه)

    از شعاع حرکتی و چیز های دیگه که بگذریم طراحیش و قیافه ماشین بد نیست و امروزیه عقبش هم بهتر میتونست باشه این چراغ های به وصل شده همه جا جواب نمیده

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. sina

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    قابل تحسینه واقعا پیشرفت چین تو الکتریکی ها.
    هیچ وقت نمیفهمم چرا یه عده پیشرفت چین رو نادیده میگیرن و مسخره میکنن
    بنظرم بیشتر میتونه الگو باشه برای سختکوشی و توانستن

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. phonix

      ۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      چین با بازار انحصاری و بعد نیمه انحصاری کپی برداری گسترده در تمام دنیا به خصوص نمایشگاه ها ( افرادی میان و جلو چشم همه از ماشین متر میگیرن و ابعادشو ثبت میکنن ) استفاده از تجهیزات بی کیفیت و موتور های کم حجم و عدم حضور پر رنگ در موتور اسپرت و یا نو اوری های زمینه خودرو سازی عجیب نیست که بد نام باشه .
      همه جا خوب و بد داره ولی همین الانم شرکتای خوب چین انگشت شمارن و بداشون خیلی زیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا