چانگان سدان برقی چی یوان A07 را با شعاع حرکتی ۵۱۵ کیلومتر و قیمت پایه حدود ۲۱ هزار دلار روانه بازار چین کرد.
پیش از این دو نسخه A07 با قوای محرکه برقی و مسافت پیمایش گسترده معرفی شده است. قیمت مدل کاملاً برقی از حدود ۲۳ هزار دلار شروع شده و به ۲۴ هزار دلار میرسد درحالیکه بازه قیمتی مدل پیمایش گسترده بین ۲۱ تا ۲۴ هزار دلار است. بد نیست بدانید چی یوان زیر برند تازه تأسیس چانگان برای خودروهایی با قوای محرکه نوین است و A07 نیز اولین محصول آن به شمار میرود.
چی یوان A07 از پلتفرم EPA1 چانگان استفاده میکند و به عنوان سدانی میان سایز طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۹۰۵/۱۹۱۰/۱۴۸۰ میلیمتری دارد و فاصله بین محورهای آن نیز به ۲۹۰۰ میلیمتر میرسد. از نظر طراحی باید گفت چینیها خودرویی فست بک را در نظر گرفتهاند و صندوقعقب نیز به همراه شیشه عقب به سمت بالا باز میشود. رینگهای ۵ پره با لاستیکهای ۲۲۵/55R18 یا ۲۴۵/45R19 همراه میشوند.
در بخش جلوی خودرو نوار نورانی طویلی را میبینیم که در پهنای خودرو کشیده شده است. لوگوی چی یوان که از دو عدد ۱ و یک ۰ تشکیل شده و بنا به گفته چانگان ریشه اصلی اعداد امروزی را به نمایش میگذارد. دستگیرههای درب مخفی نیز جزو دیگر ویژگیهای ظاهری این سدان برقی محسوب میشوند؛ اما در کابین فضایی ساده با یک نمایشگر شناور ۱۵.۴ اینچی دیده میشود. غربیلک فرمان دو پره و دی کات به همراه نورپردازی داخلی نیز جزو دیگر موارد قابلذکر هستند. باید گفت اکثر عملکردهای اصلی خودرو در نمایشگر قرار داده شدهاند و تعداد بسیار کمی دکمه وجود دارد. همچنین بجای پشت آمپرهای سنتی یک هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده بکار رفته است.
سیستم صوتی چانگان چی یوان A07 از ۱۶ بلندگو تشکیل شده و حتی داخل پشتسری صندلی راننده نیز بلندگو وجود دارد. علاوه بر این کاکپیت خودرو ۵ فضای گوناگون فراهم میکند که شامل حالتهای استراحت، تماشای فیلم، آواز خواندن و حالت بازیابی است. برای مثال در حالت استراحت فضا برای خوابیدن سرنشین مهیا خواهد شد و در حالت مدیتیشن نیز خودرو به کاهش استرس افراد کمک خواهد کرد. هر دو نسخه پیمایش گسترده و برقی A07 از طراحی دیفرانسیل عقب سود میبرد. مدل اولی به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۹۴ اسب بخار و پیشرانه برقی با خروجی ۲۱۵ اسب بخار مجهز است و میتواند در عرض ۷.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این مدل در حالت برقی شعاع حرکتی ۲۰۰ کیلومتری دارد اما در صورت استفاده از قوای محرکه درونسوز و برقی مسافت پیمایش آن به ۱۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید. نسخه برقی نیز از یک پیشرانه برقی با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متر استفاده میکند و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۹ ثانیهای و شعاع حرکتی ۵۱۵ کیلومتری دارد.
سامان اذری
۸ مهر ۱۴۰۲ماشین خوبیه
۲۳ هزار تا ۵۱۵ کیلومتر خدایی خیلی خوبه شتاب ۵.۹ هم مناسب هست
دمشون گرم
ماشینی که خوب باشه باید بدی که خوبه
حالا میخواد چینی باشه یا افریقایی
احسان
۸ مهر ۱۴۰۲کاملا درسته ،البته تعصب یک عده رو برند مانع این امر میشه ،به نظر من که به جای توجه به برند ها ،افراد باید به خود ماشین توجه کنند ، مثلا یک برندی ممکنه یک خودروی عالی بسازه اما خودرو دیگرش مضخرف باشه اما تعصب رو برند مانع دیدن این حقایق میشه. دست کم گرفتن چینی ها خطای بزرگی هست.
Arshia m3csl
۸ مهر ۱۴۰۲برند نشونه تعهد و سابقه هست تسلا هرچقدر بفروشه ابهت و اصل و نصب نداره پشت برند ماشین های نمادین و اسطوره ای هستن مثلا پشت ائودی rs4 و کواترو و r8 وجود داره یا پشت برند bmw مدلای مثل ۲۰۰۲ توربو و 850 و 507 رودستر و m3 evo هست یا پشت برند پورشه ۹۱۱ یا پشت مرسدس بنز sl گالووینگ و پاگودا و sel و slr و..هست و پشت کادیلاک فلیتوود و الدورادو هست پشت برند ماشین چانگان مدل edo هست برند یعنی سابقه و اصالت و کیفیت
MehdiTurbo
۸ مهر ۱۴۰۲همه چیش خوبه مشخصات و قیمت …
ولی من با این طراحی داخلی اصلا کنار نمیام
تا زمانیکه ماشینایی باشن که این مدل طراحی داخلی دارن هرگز انتخابم نخواهد بود
کافیه از داخل یه پورشه یا حالا هر ماشینی با اون طراحی بشینی تو این ماشین کاملا متوجه میشی چی میگم
به هر حال سلیقه انتخاب فقط امیدوارم همین نسبت طراحی همیشه بمونه و خودروها مثل این نشن
حامد
۸ مهر ۱۴۰۲طراحی داخلیش قشنگنه ولی منم تا این حد مینیمالیستی رو نمیپسندم
دوس دارم کلیدای فیزیکی بیشتری داشته باشن ماشینا
AMANTE
۸ مهر ۱۴۰۲هر جور حساب کنی ماشین خوبی هست.
گلاب
۸ مهر ۱۴۰۲چه خوبه این
کاش با همین قیمت وارد ایران میشد نه با دوبرابرش
ابوالفضل
۸ مهر ۱۴۰۲ماشین خوبیه ولی چرا اکثر ماشین های الکتریکی زبان طراحیشون آنقدر باهم شباهت داره
مهدی
۸ مهر ۱۴۰۲چینی ها با چه شتاب ترسناکی دارن پیشرفت میکنن…
هر روز یه برند جدید با قیمت مناسب و ارزش خرید بالا رو میکنن…
همین فرمونو پیش برن دیگه همون جنسای آشغالشونم به ایران نمیدن و براش ناز میکنن
حالا ما بریم خودروهای تولید ملی با کیفیت دهه 80 میلادی و قیمت بالاتر از محصولات روز دنیا ارایه کنیم ببینیم در نهایت کی ضرر میکنه…
محمد
۸ مهر ۱۴۰۲الان یکی بی مقدمه میاد میگه آشغاله و از تجربیات خیالیش میگه
H2
۸ مهر ۱۴۰۲قیمت یه ماشین برقی باید این باشه
Enzo Ferrari 2008
۸ مهر ۱۴۰۲هرجور حساب کنی برای رقابت با تسلا اومده