شرکت چانگان در نمایشگاه پکن 2024 از سدان پلاگین هیبریدی و جدید یونی وی iDD با قیمت ۱۶ هزار دلار رونمایی کرد.
سدان موردبحث در سه تیپ و با قیمت ۱۶ تا ۱۷۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد. یونی وی به قوای محرکه پلاگین هیبرید مجهز است و از نظر قوای محرکه و طراحی نسبت به قبل بهبود یافته است. سه حرف iDD در نام این خودرو نیز مخفف عبارت intelligent Dual Drive است. این سیستم از قوای محرکه هیبریدی متنوعی همچون ۴۸ ولتی، پلاگین هیبریدی و برقی با سیستم افزایش دهنده پیمایش پشتیبانی میکند.
نسل دوم یونی وی iDD بر اساس معماری موسوم به آرک توسعه یافته و طول/عرض/ارتفاع ۴۷۲۰/۱۸۳۸/۱۴۳۵ میلیمتری و فاصله بین محوری ۲۷۵۰ میلیمتری دارد. همه نسخههای این سدان چینی بهصورت استاندارد با بال عقب و در پشتی برقی عرضه میشوند. همچنین باید دانست استفاده از معماری آرک باعث شده چانگان یونی وی iDD با شش کیسه هوا عرضه شود و ۷۰ درصد بدنه آن از فولاد با استحکام بالا ساخته شود.
البته از نظر طراحی باید دانست این خودرو تفاوت زیادی با مدل درونسوز ندارد و طراحی متمایز جلوپنجره با چراغهایی تیز ترکیب شده است. البته مهمترین موضوع درباره یونی وی iDD به قوای محرکه پلاگین هیبریدی آن مربوط میشود که توسط خود چانگان توسعه یافته و متشکل از پیشرانه ۱.۵ لیتری و موتور برقی در جلوست. این مجموعه با گیربکس E-CVT همکاری میکند. حداکثر قدرت و گشتاور پیشرانه درونسوز به ۱۰۸ اسب بخار و ۱۴۳ نیوتون متر میرسد درحالیکه موتور برقی قدرت ۲۱۲ اسب بخار و گشتاور ۳۳۰ نیوتون متر دارد.
چانگان یونی وی iDD جدید در عرض ۶.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند. باتری لیتیوم آهن فسفات خودرو نیز میتواند در حالت برقی شعاع حرکتی ۱۳۶ کیلومتری را فراهم کند هرچند با باک پر و باتری شارژ شده حداکثر توان پیمایش خودرو ۱۱۶۰ کیلومتر خواهد بود. با استفاده از شارژر سریع نیز میتوان در عرض نیم ساعت شارژ ۳۰ درصدی باتری را به ۸۰ درصد رساند.
وقتی وارد کابین چانگان یونی وی iDD جدید شوید شاهد طراحی T شکل به همراه نمایشگر مرکزی شناور ۱۰.۳ اینچی، پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۳ اینچی و غربیلک فرمان دی کات دوبل خواهید بود. در کنسول مرکزی خودرو هم شیفتر دنده اسپرتی دیده میشود. خودروی موردبحث از نظر سیستمهای کمک راننده کمبودی ندارد و در لیست تجهیزات آن مواردی همچون ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از مسیر و دستیار حفظ خودرو بین خطوط وجود دارند.
پیام
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳اکثر خبرای ملشین چینی همینه. یه ماشین ارزون که نتیحش دست درازی به حقوق کارگراش و منابع مس و لیتیوم و … کشورهای در حال توسعه بوده. چین خودش این منابع رو نداره. فقط بذارید روزی پاش ازین کشورا قطع بشه معلوم میشه! در واقع رشد فروش ناشیناش ارتباط زیادی با تکنولوژی نداره. فقط به برد کیلومتری یکی دو سال میش لوسید ایر فکر کتید متوجه میشید چی گفتم.
محمود
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳الان شما واقعا غمخوار کارگر چینی هستی یا فشار خوردنتون دلیل دیگه ای داره؟ همهی دنیا کارگران پادشاهی میکنن بجز چین؟ ارزون میدن شاکی هستید، گرون بدن بازم شاکی نمیشی که ماشین چینی ارزش این قیمت رو نداره؟
ارمان
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳اروپایی ها و آمریکا بیش از ۵۰۰ساله همه چیز آفریقایی هارو دزدیدن و صاحاب شدن از خود آدم ها بگیر به عنوان برده تا تمام منابع غنی معادن فلزات گرانبهای اونا،اگه شما واقعا ناراحت هستی چرا فقط چین،چرا بقیه اروپا و آمریکا اشاره نکردی؟؟؟
KAIZEN
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳بزرگترین مزیت رقابتی چین قیمته که خودش به پشتوانه خیلی مسائل از جمله زنجیره تامین گسترده ناشی شده
احساس میکنم با روی کار اومدن ترامپ شرایط تغییر میکنه
MehdiTurbo
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ترامپ فقط عروسک خیمه شب بازی نه ترامپ همه رییس جمهور کشورا مهره های اصلی جاهای دیگن و از تو دید عموم پنهان
تمام اتفاقاتی که با اومدن ترامپ قرار بیوفته اصغر سیبیل قشنگ محله ام بیاد همون اتفاقاذمی افته بدون ذره ای تغییر
باید یه سری مراحل عبور کنی و کنارش رو یه سری چیز ها هم پا بزاری که به همون مرحله عروسک خیمه شب بازی برسی
Mr. gt c
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳خوبست خلاقیت در مانیتور پشت کیلومتر جالب بود، طراحی بیرونی هم ایرادی نمیشه بهش گرفت
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۶ هزار دلار!!!! پس لابُد کیفیتشم در حد و اندازه همون ۱۶ هزار دلار هستش🤦
new reventon
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳همه ماشینا دارن شبیه هم میشن، این چقد شبیه مدلای هونداعه