چانگان در سال ۲۰۲۰ کراساوور جدید خود بهنام یونیتی (UNI-T) را معرفی کرد. خودرویی که فصل تازهای از طراحی و نوآوری را در این شرکت گشود.حالا این خودرو توسط سایپا به بازار ایران رسیده است.
این خودرو اولین محصول از خانوادهٔ جدید UNI چانگان است که در زبان چینی Yinli به معنای جاذبه خوانده میشود. یونیتی نهتنها از زبان طراحی کاملاً جدید چانگان و کابین خانوادگی برخوردار است بلکه به سیستمهای هوشمند جدید و پیشرانهٔ موسوم به نهنگ آبی چانگان هم مجهز شده که با استانداردهای آلایندگی CN-6b چین مطابقت دارد.
طراحی چانگان یونی-تی
استفاده از زبان طراحی کاملاً جدید در ظاهر یونیتی کاملاً آشکار است. این کراساوور کامپکت در جلو از جلوپنجرهٔ بسیار گستردهای سود میبرد که با برشهای ذوزنقهای، طراحی منحصربهفردی دارد. دیلایتهای LED با فرمی تیک مانند در گوشههای دماغهٔ خودرو جای گرفتهاند و چراغهای اصلی جلو با فرمی غیرمعمول و منحصربهفرد، به شکلی جالب درون جلوپنجره کار شدهاند. پروفیل جانبی یونیتی با خط سقفی که با شیبی ملایم به سمت ستون C جریان یافته و همینطور پنجرههای باریک، فرم کوپه مانندی دارد. برای بهبود آئرودینامیک، دستگیرهٔ درها هم بهصورت مخفی طراحی شده است. برای این کراساوور چینی رینگهای ۱۹ یا ۲۰ اینچی قابل انتخاب است.
فرم کلی طراحی بخش عقبی یونیتی شباهت زیادی به دماغهٔ آن دارد و چراغهای باریک، سر اگزوزهای ذوزنقهای عکس هم و دیفیوزر بزرگ، نمای جذابی را ایجاد کردهاند. همچنین تریمهای رنگی در بدنهٔ خودرو نیز موجب تنوع و جوانپسندی شدهاند.
چشمگیرترین بخش طراحی یونی تی، اسپویلر V شکل دوتکه عقب آن است که در امتداد خط سقف و به صورت شناور بوده و نمایی کاملاً اسپرت به آن بخشیده است. یونیتی با ۴,۵۱۵ میلیمتر طول، ۱,۸۷۰ میلیمتر عرض و ۱,۵۶۵ میلیمتر ارتفاع، کراساووری کامپکت محسوب میشود؛ بنابراین این کراساوور جدید در مقایسه با CS55 کنونی، کشیدهتر و عریضتر اما کمارتفاعتر است. محورهای این خودرو نیز ۲,۷۱۰ میلیمتر از هم فاصله دارند.
یونیتی از کابین بسیار مدرن و جذابی هم برخوردار است. در اینجا کنسول میانی T شکل نامتقارن و غربیلک فرمان D شکل جلبتوجه میکنند درحالیکه صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آنهم با زاویهٔ ۸.۱ درجه به سمت راننده متمایل شده و صفحه آمپر دیجیتالی خودرو به زیبایی به آن متصل شده است. در بخش تکنولوژی هم یونیتی به سیستم هوشمند جدیدی مجهز شده که روی تعامل انسان و ماشین تمرکز دارد. این اولین سیستم هوشمند خودرویی است که از تراشههای ساخت AI چین استفاده میکند. علاوه بر این، گفته شده یونیتی به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح سه هم مجهز خواهد شد.
مشخصات فنی چانگان یونی-تی
زیر کاپوت این کراساوور جدید چینی یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ جدید ساخت چانگان قرار گرفته که ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. راندمان حرارتی این موتور تا ۴۰ درصد است و همانطور که گفته شد با استانداردهای آلایندگی ۶b چین مطابقت دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت را برای خودرو فراهم میکند. یونیتی از سه حالت رانندگی معمولی، اکو و اسپرت برخوردار است درحالیکه سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مکفرسون و در عقب چند اتصالی است.
از نظر ایمنی چانگان یونی تی توانسته در آزمون تست تصادف NCAP چین در سال ۲۰۲۱ پنج ستاره ایمنی را کسب کند.
همانطور که گفته شد، یونیتی از سری جدید محصولات چانگان بوده و از محصولات فعلی این شرکت متفاوت است. طی سالهای گذشته چانگان برای بهبود موقعیت محصولات خود بسیار تلاش کرده که عرضهٔ موفقیتآمیز سری محصولات پلاس یکی از این اقدامات است. این محصولات بهتدریج به پرفروشترین ساختههای چانگان در چین تبدیل شدند و تصویر بهتری نسبت به محصولات قدیمی این شرکت از خود بجای گذاشتند. حال این شرکت قصد دارد از طریق سری جدید یونی یا جاذبه بهعنوان برندی سطح بالا، خریداران جدیدی را به سمت خود جذب کند. معرفی سری محصولات جدید یونی، گامی روبهجلو برای چانگان است تا بتواند با برندهای خارجی در بازار چین و همچنین در بازارهای صادراتی رقابت کند. استقبال خوب از عرضه این خودرو در کشورهای مختلف مخصوصاً خاورمیانه و قریب به یقین در ایران میتواند موید جهتگیری صحیح چانگان در تحول خط مشی آنها باشد.
بعد از موفقیت یونیتی، چانگان چندین عضو دیگر اسپرت و کراساوور را هم در خانوادهٔ یونی معرفی کرده است. اکنون یونی خود به یک زیربرند جذاب مبدل شده است. البته ایجاد برندهای خودرویی جدید چینی اتفاق جدیدی نیست زیرا پیشازاین بسیاری از خودروسازان چینی تصمیم به ارائهٔ برندهای جدید برای رقابت با خودروسازان خارجی گرفتند. بهعنوانمثال، گریت وال برند Wey را ایجاد کرد، جیلی لینکاند کو را تأسیس کرد و چری برند اکسید را معرفی کرد و حالا چانگان هم با سری جدید یونی در مسیری مشابه گام نهاده است.
قیمت چانگان یونی-تی
کراساوور کامپکت چانگان یونیتی چیزی بین ۱۲۰ هزار یوآن (۱۷ هزار دلار) تا ۱۵۰ هزار یوآن (۲۱ هزار دلار) قیمت دارد. قیمت یونی تی وارداتی به ایران هنوز مشخص نشده است اما باتوجه به اینکه مطابق قانون باید عرضه ان در بورس شروع شود و باتوجه به قیمت رقبای آن در بازار ایران نظیر لاماری ایما، دیگنیتی و فونیکس FX می توان قیمتی حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای آن پیشبینی کرد.
تماشا در یوتیوب (برای حمایت از ما لطفاً کانال پدال را در یوتیوب سابسکرایب نمایید):
ارش
۲۸ اسفند ۱۳۹۸چین چقدر سریع پله های ترقی رو طی میکنه.
مسعود
۲۸ اسفند ۱۳۹۸یا ابرفرض !!! ببین به چه سطح از طراحی و پرفرمنسی رسیدن …
کار به جایی رسیده که کمتر ایرادی میشه گرفت از محصولات جدیدشون
ممد ژانگولر
۲۹ آذر ۱۴۰۱فوق العاده زیباست
فقط تو عمل هم باید ببینیم ماکتی بیش نیست یا واقعا حرفی برای گفتن داره
مشکل اصلی الان فقط نحوه قیمت گذاری و عرصه بصورت مستقیمه
بهترین ماشین جهان هم بیاد ایران با این قیمتها و مسخره بازی عرضه هیچ منفعتی برلی مصرف کننده نداره
باید اول قیمت دلار به ۸۸۸۸تومان برسه بعد هم FATF امضا بشه و تمام مشکلات تجارت بین الملل درست بشه اون موقع حق مصرف کننده جاری میشه وسلام نامه تمام .
سعید
۲۳ دی ۱۴۰۱همین راهو کره ژاپن رفتن هندم داره میره چند سال دگ میگین چینی دست دو از هندی بهتره..
s.h
۲۸ اسفند ۱۳۹۸کپی از لکسوس جیلی کپی از بی ام چری کپی از مرسدس کوپا کپی از کاین
رضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۸عقبش کامل کپی اینفینیتیه
سعید
۲۸ اسفند ۱۳۹۸کاش ما می تونستیم یکی از همین بگیریم اخه 5 ساله تلاش می کنم یه خودرو بخرم نمی شه
سورنا
۲۸ اسفند ۱۳۹۸شماهارو که میبینم میگم الحق که ما ایرانیا فرقونم برامون زیاده : )
***
چه ایرادی داره کپی باشه و برای مردمشون محصول خوب بسازن ؟
واقعا خسته نشدید ؟ خودت چه …. کردی که داری از اونا ایراد میگیری ؟
s.h
۲۹ اسفند ۱۳۹۸پسر خوب من قرار نیست کاری کنم .
به عنوان یه مشتری هیچ وقتم نخریدم حتی برای دم دستی ولی به درد نمیخوره من از ماشین چینی ایراد نمیگیرم اصلا ولی فکر کن از دور میبینیش فکر کنی لکسوسه میاد جلو میبینی اینه یا اونایی که جدید اومده کوپا نامیه میبینی میگی کاینه یا ماکان میری جلو میبینی اینه .
خب این از این دوم اینکه وسیله که موتورش 1500 و نمیدونم 1800 باشه حتی نمیشه ماشین صداش کرد چه برسه به شاسی
اخه شاسی که از جوب نتونه رد شه چه به دردی میخوره ؟؟؟ هیچ وقت از هیچ شاسی خوشم نیومده و پولمو تو جوب نریختم .
من از چین و کپی هم ایراد نگرفتم ولی از اینکه وسیلم ادای چیزی رو رو دربیاره خوشم نمیاد
الانم پدال طبق معمول نظر من رو تایید نمیکنه
علی نورزاده
۳ فروردین ۱۳۹۹خوب چه ایرادی داره شما هم کپی کنید. از بنز بی ام و لکسوس . چرا از صفر شروع کنیم؟
محسن
۲۹ آذر ۱۴۰۱ایرانخودرو هم کپی از فرغون،سایپا کپی از گاری!!!!کپی کردن هم خودش ی هنره!ما کجا و چین کجا!
رزیتا
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ماشینهای چینی هنوز حتی در حد برندهای کره ای و ژاپنی هم نیستن چه برسه به اینکه بخوان با سلاطین اروپایی و آمریکایی مقایسه بشن ……. فکر کنم بعضی از دوستان چون خودشون چینی سوار هستن میان در حمایت از ماشینای چینی به کامنتها لایک و دیسلایک میدن و انتظار دارن بقیه هم از ماشین چینی تعریف و تمجید کنن !!!!!!
امیر
۲۸ اسفند ۱۳۹۸چین شاید خیلی تو موتورهای درون سوز حجم بالا حرف برای گفتن نداشته باشه و محصولاتش تو اروپا آمریکا هنوز جا باز نکردن اما دهه بعدی احتمالا فضا برای کره ژاپن تنگ میشه
چون محصولات اقتصادی چینی ها به شدت رقابتی کیفیت امکانات خوب قیمت پایین تری دارن البته بازار داخلی بزرگ هم یه دلیلش
ابوالفضل
۹ تیر ۱۴۰۰داداش یکم میشه منطقی صحبت کنی اخه یجوری حرف میزنی انگار بچه اروپایی فعلا که تو ایرانی چین با ما مقایسه کن خیلی از ما جلوترن من چانگان c35 دارم نزدیک ۵ سال جلو بندی دست نزدم فقط دارم روغن ابشو میبینم تو بگو کوچیک ترین صدا الان تو تعمیرگاهای مارو بری ببینی جز سمند پراید پارس اینجور چیزا چیزه دیگه ای نمیبینی اکه طرز فکرت اینه پس همون داخلی سوار شو چون پولت به برند معتبر نمیرسه همچین عقیده ای داری موفق باشی عزیزم
امیرحسین
۲۹ آذر ۱۴۰۱دقیقا… دمت گرم. حالم از چین و چینی و کمونیست و بلوک شرق بهم می خوره
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۹ آذر ۱۴۰۱چینی ها به شدت به کره ای ها نزدیکن و اگه بتونن خوب خودشون را تو بازار های دیگه جا کنن عرصه برای کره ای ها خیلی تنگ میشه
مزدا
۲۹ اسفند ۱۳۹۸اینجاست که باید بگی : هی چینی به دنیای حرفه ای خودرو خوش امدی
DoctoR
۲۹ آذر ۱۴۰۱آقای دهقان سایپا این ماشین رو اورده خبر گزاری های خودرویی از گذر موقتش گزارش تهیه کردن
4wheeled
۲۹ آذر ۱۴۰۱چانگان برند خوبیه الان تو الکتریکی هم خیلی خوب داره میره جلو به صورتی که مثلا ژاپنی هارو با اختلاف رد کردن
net
۲۹ آذر ۱۴۰۱کمی از لکسوس کپی کرده.چرا ماشینهای چینی در قسمت ستون شیشه عقب متضاد مشکی هست و خط سفید اطراف شیشه دربها در قسمت ستون شیشه عقب قطع میشه و به سمت شیشه عقب میره
Hemn
۲۹ آذر ۱۴۰۱زیاد طول نمیکشه چینیا کاری میکنن که تصور بدی که از محصولاتشون داشتیم از از بین بره
رامتین
۲۸ اسفند ۱۳۹۸چانگان هم واقعا پیشرفتش قابل تحسینه، همونطور که من کاملا تحسین میکنم خودروسازی چری را بخاطر تولید اکسید که در بازار آمریکا هم مجوز گرفته.
سال99 که واردات ممنوع شد اما 1400 حتما مجوز داده میشه. النترا هم دیروز رونمایی شد که پدال خبرشو لطفا بگذارید. کاملا نسبت به قبل بهتر شده و زیباتر از سوناتاست. سری n این خودرو هم یا 280 اسب تولید خواهد شد که مجوز ورود به کشور را راحت داره. در کنار اپتیما gt دو دیفرانسیل، محصولات کره ای جذاب خواهند شد.
F22RAPTOR
۲۸ اسفند ۱۳۹۸اونوقت اینسا و نت پر شده از رندر های بیش از حد زشت نخستین شاسی بلند ویران خودرو
#سیل
رزیتا
۲۸ اسفند ۱۳۹۸حیف پول که بدی واسه خریدن ماشین چینی
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۹ آذر ۱۴۰۱از سمند شما خیلی بهتره
علیرضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۸فقط میتونم بگم باورم نمیشه
meysam
۲۸ اسفند ۱۳۹۸راندمان 40 درصدی موتورش با موتورهای تویوتا برابری میکنه. دمش گرم.
مهدی
۲۸ اسفند ۱۳۹۸بعیده چون فقط روی کاغذ این راندمان داره
Khan
۲۸ اسفند ۱۳۹۸به صورت کلی قشنگه ولی میشه گفت جلوی NX یا UX رو پیوند زدن با عقب CHR بعد دستکاریش کردن
فری
۲۸ اسفند ۱۳۹۸پدال خیلی زحمت میکشی ولی چرا از ماشینهای متان سوز خبر نمی گذاری و موتورهای پرقدرت گازسوز ؟ البته برای خیلیها جالب نیست ولی یکم مطلب بگذار تشکر
بی طرف
۲۸ اسفند ۱۳۹۸مانیتور دوتکه و تکنولوژی های دیگه بنز آخرش تاثیرش رو روی صنعت خودرو گذاشت،ب ام و i4 کانسپت،خودرو های جدید کیا،کادیلاک اسکالید جدید و الان هم این!
phonix
۲۹ آذر ۱۴۰۱دستگیره های مخفی شونده رو هم حقیقتا بنز باب کرد قبل از بنز هم بود ولی بعد از اومدن اس کلاس جدید همه زدن تو کار مخفی کردن دستگیره ها
لامصب ناخدای صنعت خودروعه
احمد
۲۸ اسفند ۱۳۹۸خود هیوندا هم نمیتونه همچین خودرویی بسازه که چینی ها ساختن
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اسفند ۱۳۹۸میگفتن چین رقیبی میشه برای کره اما مثل اینکه رقیبی میشه برای تمام دنیا .
باریکلا به چین با چنین پیشرفتی در تولید و طراحی خودرو .
اما بگم که هیچگاه چینی نمیخرم حتی اگر مجبور باشم .
مهدی
۲۸ اسفند ۱۳۹۸این فقط یک رندره که کاملا فضایی هستش. کزه ای ها بازار امریکا واقعا قدرتمند هستن این حتی وجود خارجی هم نداره
Amir Machine
۲۸ اسفند ۱۳۹۸رندره؟!!! وجود خارجی نداره؟!!! مگه ایرانخودرو و سایپاس؟!!!
این ماشین رسما معرفی شده، حتی قرار بود تو نمایشگاه ژنو هم به نمایش در بیاد که نمایشگاه برگزار نشد
مهدی
۲۸ اسفند ۱۳۹۸معمولا تو نمایشگاه پیش نمونه یا کانسبت ها میران حتی ایرانخودرو و سایپا این کار میکنن اما نمونه اقتصادی و اصلی بستگی به بازخورد ها داره از روی عکس چیزی نمیشه فهمید باید از نزدیک دید و حتی امتحان کرد .قبل نمایشگاه سال ۹۴ عکس یک یه لیفان ایکس ۵۰ تو مجله دیدم گفتم قبر صنعت خودرو سازی ژاپن کنده شد عجب چیزی است اما وقتی تو نمایشگاه پلاستیک خشک و بدنه عروسکی اون دیدم و زمانی که همراه یکی از دوستان که تازه خریده بود سواره این ماشین شدم سواری خشک اونو حس کردم تازه به حقانیت ضرب المثل معروف شنیدن کی بود مانند دیدن افتادم
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اسفند ۱۳۹۸مهدی میگه ، کره ایها در بازار آمریکا واقعاً قدرتمندند ، درسته قدرتمندند ولی از آخر به اول? .
اگر بگی از چه لحاظ قدرتمندند ، خیلی خوبه ، احتمالاً کیا k900 منظور شماست با فروش اعجاب آور ۲۵۰ عددی در یکسال یا جنسیس های خاک خورده در نمایندگی و….. .
سخن زیاد و حوصله کم .
مهدی
۲۹ اسفند ۱۳۹۸النترا و سوناتا و حتی سانتافه تو امریکا فروش بالایی دارن و همیشهکیا سول جزو انتخاب های اونا یوده حالا شما برای ۱۴۰۰ ثبت نام لگن جات بکن و بشین و بگو بو میده
4wheeled
۲۹ آذر ۱۴۰۱تو اول جواب این دوتا سوالو بده نوید جون
چرا لندکروز و اف جی کروز تو امریکا فروششون متوقف شد؟ 🤣
چرا ال اف ای (سوژه خنده) بقول پدال هنوز نمونه صفر کیلومترش موجوده؟ 🤣
اینم اضاف کنم،تیتر قشنگ یک ماه پیش پدال: ژاپنی ها بازنده بازار امریکا بدلیل کوچک تر شدن بازارشون در کنار افزایش فروش رقبا 🤣🤣🤣
aliHOZA
۳۰ آذر ۱۴۰۱عزیزم خیلی پرتی. این ماشین الان نمونه گذر موقتش تو ایرانه!!!!!!!!!!!!!
سایپا برای تست و مجوز آورده.
مهدی
۲۸ اسفند ۱۳۹۸دیگه برای کسی که پراید سوار ۹۰ میشه معلومه کره ای هیچ حتی چینی هم نمیتونه بخره
کورش
۲۸ اسفند ۱۳۹۸درصد بالایی شبیه به CHR است. هرچند که ایرادی به این شباهت نمیشه گرفت. ایکاش ما هم به این حد و اندازه ای برسیم که خودروی اختصاصی طراحی کنیم هرچند همانند این خودرو شبیه به خودروهای دیگر باشد.
محمد
۲۸ اسفند ۱۳۹۸خیلی ها عرضه همین کپی کاری هم ندارن…
حسن
۲۸ اسفند ۱۳۹۸این طراحی ها در برابر ساینا نیوفیس هیچ چی نیست.رسما ساناتا ۲۰۲۰ رو منهدم کرده??
حمید رضا
۱ فروردین ۱۳۹۹۱۷ تا ۲۱ هزار دلار؟؟؟کسی اونوقت نمیخرش چون برند های مطرح تو این رنج قرار دارن…
کیوان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹کاربرهای محترم دقت کنند میبینند که لایک چانگان بیشتر از دیلایک است کاربر خانمی میگه چینی سوار ها حمایت میکتتد من الان تویوتا سوارم اما حمایت من بخاطر پیشرفت سریعه چانگان cs75میفرستاد بازار ایا همینuni-t یا فرق دارن
سعید
۲۹ مرداد ۱۳۹۹واقعاشماخسته نمیشین ازبس هی میگین کپی کپی کپی!!! خب چه ایرادی داره ک شماباتوجه به چنتاماشین دیگه یماشین یاهرچیزدیگه ای طراحی کنی وخلاقیت به خرج بدی زیباترش کنی امکانات قابل قبول براش درنظربگیری وباقیمت اقتصادی به بازارعرضه کنی ماایرانیاجزغرزدن هیچ کاری بلدنیستیم حتی کپی کاریم بلدنیستیم پس واقعابی انصافیه ک اینهمه پیشرفت چینیاروتوصنعت ماشین سازی نادیده بگیریم!!!!
AMD
۲۹ آذر ۱۴۰۱خبر مال سال ۹۸ هست ؟
مجتبی .
۲۹ آذر ۱۴۰۱ظاهر قشنگی داره ولی باید توسط موسسات استاندارد اروپا وآمریکا تست بشه تاماهیت واقعی کیفیت وایمنیش مشخص بشه.
❤BMW❤
۲۹ آذر ۱۴۰۱شاید این ، بهترین خودروی چینی کشور باشه
پیام
۲۹ آذر ۱۴۰۱همتون چسبیدین به این موضوع که ابن ماشین کپیه کدوم ماشین هست یا نیست اصل موضوع را که شرکت اشغال ساز و کلاهبرداری به نام سایپا همین کپی را با چندین برابر قیمت جهانی فرو میکنه به ملت ساده لو فراموش کردین
# صف بکشیم
Jamshid
۲۹ آذر ۱۴۰۱ماشاالله چی ساختن
تعریف نمیکنم بگین تعصب میکشی
درسته که قطعا یه موتور داره که سه سال طول عمر مفیدشه یا خیلی زود میوفته رو خرج
ولی طراحی و ایمنی رو ببین واقعا قیمت منصفانه بدن خوبه
نه اینکه اندازه یه رولز رویس فانتوم بکنن تو پاچه
ولی منو بکشی چینی نمیخرم فقط آلمانی یا ژاپنی یا آمریکایی
اصلا با محصولاتشون حال نمیکنم ولی تعصب بیجا هم نمیکشم ولی آفرین داره نگاه کن چی ساختن
۲۹ آذر ۱۴۰۱ماشین چینیا همشون بدن
ماشینای ایرانی بهترن
با یه پراید ماشین چینی ۳ میلیاردی رو راحت میشه زد
مجید
۱۳ دی ۱۴۰۱اصلا بحث کمونیست غیره نیست مگه همین دوستان کره ای ژاپنی وفرانسوی نبودند که با یه تشر آمریکا عهد شکنی کردندو رفتن ودست خودروسازها رو تو پوست گردو گذاشتن خائن خائنه میخواد با هر مسلکی باشه باید ببینی کی در هر شرائطی با تومیمونه . دوما باید قبول کنی که کیفیت این خودروها از داخلی اونم با این قیمتها خیلی بهتره . فقط قرار بود خودرو واردبشه رقابت ایجاد بشه قیمت خودرو داخلی گرون نشه ولی مثل اینکه زور سرمایه دارها خیلی بیشتر از عامه ی مردمه ولی گوشت دادن دست گربه ؟!!قراره خودرو سازها با خودشون رقابت کنن؟!! مثلا توباخودت مسابقه دو بدی اول بشی !! خنده داره نه . به قول آقای قالیباف که قبلا طرف مردم بود حالا شده سخنگو ، ۲۰۷ صدو هشتاد تومنی توی بورس کشف قیمت شد ۴۷۰ میلیون . قرار بود خودرو راحت برسه به دست مردم باز هم همه ی راهها رو بستن فقط یه جارو باز گذاشتن همه مجبورن اونجا برن بعد میخوان خودرو ارزون بشه ؟ جناب قالی باف عزیز وقتی یه چیزی انحصار داره میشه اینکه ظرف یک هفته ۲۰۰ میلیون قیمت خودرو میره بالا .بعد به بهانه ی بازار بورس هم میره بالا بعد به بهانه ی بورس دوباره بازار میره بالا و دوباره بورس بره بالا . من نمیدونم شما چقدر سواد داری ؟ هیچ وقت واردات خودرو های ۴ میلیاردی لوکس اونم عرضه توی بورس هیچ وقت نه ایجاد رقابت میکنه نه کنترل قیمت . میگی نه حالا میبینیم ؟؟!! اگه قرار بود بورس جواب بده که اینقدر قیمتها نجومی نمیشد . اشکال کار جای دیگه هست . هر وقت هرچی رو محدو کنی قطره چکانی کنی همینه . جناب قالیباف عزیز من نمیدونم شما چجوری فکر میکنی ؟این خیلی واضحه برای کنترل قیمت باید عرضه ها متنوع از لحاظ قیمت زمان .نوبت وغیره باشه هر کس هر جوری دوست داره خرید کنه . نه با محدود کردن واجبار کردن به خرید فقط از بورس اونم با هزار جور اما اگر و شرط و شروط .مگه نباید بورس جای معامله آزاد باشه ؟ شما خودتون میخواید این وضعیت باشه . مگه میشه یه دولت نتونه این وضعیت رو کنترل کنه شما که میگید بالای ۸۵ درصد تولیدات داخلی سازی شده پس بهانه دلار هم نمیتونید بیارید پس مشکل معلومه کجاست دیگه نه ؟؟؟؟
رامتین
۲۹ آذر ۱۴۰۱موتورش زیاد جالب نیست. گویا موتور 2 لیتری توربو 233 اسبی هم داره که اون جذابیت بیشتری ایجاد میکرد. گیربکس دوکلاجه در ایران جواب نمیده. بهتر بود یک گیربکس ساده مثلا 6 یا 8 سرعته میگذاشتند. طراحی کاملا اوکیه. اگر همین خودرو را پسفردا ببرن تست یوروانکپ و 4 ستاره بگیره چشم بسته از نظر من خریدش اوکیه. حرفهای دوستان که میگن من هیچوقت چینی نمیخرم بنظرم مسخره هست!
حسین
۲۹ آذر ۱۴۰۱ماشینهای چینی که به اروپا صادر شدن همه4 یا 5 ستاره گرفتن از یوروانکپ: بی وای دی اتو 3 ، گریت وال گود کت، و مدلهای ام جی. البته چانگان هنوز به اروپا صادر نشده.
محسن
۳۰ آذر ۱۴۰۱چقدر زشته
amirboss
۳۰ آذر ۱۴۰۱پسرای خوب پیشرفتی که چین در صنعت خودرو داره چند برابر استاندارد جهانیه.تو ایران خودمون خودرو های ده پانزده سال پیش چین که وارد شدن رو با واردات الآن مقایسه میکنیم انگار پنجاه سال تفاوت طراحی و کیفیت ساخت دارن
F14
۳۰ آذر ۱۴۰۱خیلی از دوستانی ک از ماشین های چینی ایراد میگیرن و از ماشینهای اروپایی و ژاپنی تعریف میکنن شرط میبندم بالاتر از پژو و پراید د سمند سوار نشدن.باید قبول کنیم چینی ها هر چ باشن از ماشینهای ایرانی بهترن.من خودم جک اس فایو دارم مدل ۹۶ کوچکترین ایراد و حتی سروصدایی تو کابین نمیاد.بابام پارس مدل ۹۸داره انگار فرغون سواری دربرابر اون. برا کسی ک نداره ماشین ژاپنی و اروپایی سوار بشه چینیا حداقل خیلی خییییلی بهتر از ایرانیا هستن. یا حق
۱ دی ۱۴۰۱ایرانی سوار نشدی که اینو میگی
مجید
۱۲ دی ۱۴۰۱اصلا بحث کمونیست غیره نیست مگه همین دوستان کره ای ژاپنی وفرانسوی نبودند که با یه تشر آمریکا عهد شکنی کردندو رفتن ودست خودروسازها رو تو پوست گردو گذاشتن خائن خائنه میخواد با هر مسلکی باشه باید ببینی کی در هر شرائطی با تومیمونه . دوما باید قبول کنی که کیفیت این خودروها از داخلی اونم با این قیمتها خیلی بهتره . فقط قرار بود خودرو واردبشه رقابت ایجاد بشه قیمت خودرو داخلی گرون نشه ولی مثل اینکه زور سرمایه دارها خیلی بیشتر از عامه ی مردمه ولی گوشت دادن دست گربه ؟!!قراره خودرو سازها با خودشون رقابت کنن؟!! مثلا توباخودت مسابقه دو بدی اول بشی !! خنده داره نه . به قول آقای قالیباف که قبلا طرف مردم بود حالا شده سخنگو ، ۲۰۷ صدو هشتاد تومنی توی بورس کشف قیمت شد ۴۷۰ میلیون . قرار بود خودرو راحت برسه به دست مردم باز هم همه ی راهها رو بستن فقط یه جارو باز گذاشتن همه مجبورن اونجا برن بعد میخوان خودرو ارزون بشه ؟ جناب قالی باف عزیز وقتی یه چیزی انحصار داره میشه اینکه ظرف یک هفته ۲۰۰ میلیون قیمت خودرو میره بالا .بعد به بهانه ی بازار بورس هم میره بالا بعد به بهانه ی بورس دوباره بازار میره بالا و دوباره بورس بره بالا . من نمیدونم شما چقدر سواد داری ؟ هیچ وقت واردات خودرو های ۴ میلیاردی لوکس اونم عرضه توی بورس هیچ وقت نه ایجاد رقابت میکنه نه کنترل قیمت . میگی نه حالا میبینیم ؟؟!! اگه قرار بود بورس جواب بده که اینقدر قیمتها نجومی نمیشد . اشکال کار جای دیگه هست . هر وقت هرچی رو محدو کنی قطره چکانی کنی همینه . جناب قالیباف عزیز من نمیدونم شما چجوری فکر میکنی ؟این خیلی واضحه برای کنترل قیمت باید عرضه ها متنوع از لحاظ قیمت زمان .نوبت وغیره باشه هر کس هر جوری دوست داره خرید کنه . نه با محدود کردن واجبار کردن به خرید فقط از بورس اونم با هزار جور اما اگر و شرط و شروط .مگه نباید بورس جای معامله آزاد باشه ؟ شما خودتون میخواید این وضعیت باشه . مگه میشه یه دولت نتونه این وضعیت رو کنترل کنه شما که میگید بالای ۸۵ درصد تولیدات داخلی سازی شده پس بهانه دلار هم نمیتونید بیارید پس مشکل معلومه کجاست دیگه نه ؟؟؟؟