چانگانخودروهای چینی

چانگان یونی Z پلاگین هیبرید با قیمت 18 هزار دلار معرفی شد

شرکت چانگان تا چند روز دیگر شاسی‌بلند پلاگین هیبرید یونی Z را با قیمت حدود ۱۸ هزار دلار در بازار چین عرضه می‌کند.

یونی Z یک شاسی‌بلند کامپکت یا جمع‌وجور پلاگین هیبریدی است که دو نسخه از آن قبلاً پیش‌فروش شده است. قیمت خودروی موردبحث از حدود ۱۸ هزار دلار شروع شده و در نسخه مجهزتر به ۱۹ هزار دلار می‌رسد. طول/عرض/ارتفاع چانگان یونی Z به ترتیب برابر با ۴۷۳۰/۱۸۹۰/۱۶۸۰ میلی‌متر است و فاصله بین محوری آن به ۲۷۹۵ میلی‌متر می‌رسد.

زمانی که از نمای جانبی به این شاسی‌بلند جدید نگاه کنید شاهد ستون C مشکی خواهید بود که حالت طراحی سقف شناور را به وجود آورده است. رینگ‌های آلیاژی چند پره و سانروف پانورامیک نیز جزو دیگر ویژگی‌های یونی Z جدید هستند؛ اما در بخش جلوی خودرو جلوپنجره‌ای بزرگ را شاهد هستیم که با ساختار ماتریکس پیچیده‌ای همراه شده است. در بخش عقب هم چراغ‌ها در ارتفاع بالایی نصب شده‌اند و از نوع LED هستند. دو خروجی اگزوز نیز تکمیل کننده طراحی ظاهری این خودروی جدید است.

با ورود به کابین شاهد استفاده گسترده از چرم و فقدان دکمه‌های فیزیکی متعدد خواهید بود. پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۲۵ اینچی با نمایشگر مرکزی ۱۴.۶ اینچی همراه شده و غربیلک فرمان دی کات نیز طراحی ساده و شکیلی دارد. سیستم صوتی سونی، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، ضبط کننده ویدئویی در زمان رانندگی، به‌روزرسانی از راه دور، تشخیص چهره و دستورات صوتی نیز جزو دیگر ویژگی‌های چانگان یونی Z پلاگین هیبرید خواهند بود. خودروی موردبحث به‌صورت استاندارد با سیستم‌های کمک‌راننده سطح ۲ شامل هشدار خروج از مسیر و برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص علائم ترافیکی و کروز کنترل تطبیقی عرضه می‌شود. همچنین صندلی‌های جلو دارای طراحی یکپارچه با پشت‌سری‌ها هستند. در مدل‌های فول یونی Z صندلی‌ها از تنظیمات برقی و گرم‌کن و سردکن سود می‌برند.

نیروبخش چانگان یونی Z جدیدترین نسخه از سیستم پلاگین هیبرید موسوم به وال آبی iDD خواهد بود. این مجموعه از پیشرانه ۱.۵ لیتری درون‌سوز، موتور برقی و گیربکس CVT تشکیل می‌شود. قدرت و گشتاور پیشرانه درون‌سوز به ترتیب ۹۵ اسب بخار و ۱۲۵ نیوتون متر اعلام شده درحالی‌که خروجی موتور برقی هم به ۲۱۲ اسب بخار و ۳۳۰ نیوتون متر می‌رسد. البته چینی‌ها قدرت مجموع این قوای محرکه را اعلام نکرده‌اند با این حال می‌گویند یونی Z در عرض ۷.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت دارد. همچنین باتری ۱۸.۴ کیلووات ساعتی لیتیوم آهن فسفات خودرو نیز در حالت برقی شعاع حرکتی ۱۲۵ کیلومتری را فراهم می‌سازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (552 ديدگاه)

    زیباست
    بیاد زیر 2میلیارد باشه میگیرم انشالله

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      انشالله زیر 2 میلیارد باشه ولی اگه بهت 3 دادن هم باید خداروشکر کنی

      موافقم 7
      مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    حتی با دلار ۶۰ تومنیم که حساب کنی قیمت این میشه یک میلیاردو ۸۰ میلیون تومن ولی معلوم نیستش حقوقو عوارض گمرکی و سود وارد کننده رو چجوری حساب میکنن که قیمت این که هیچ جای دنیا حتی نگاهشم نمیکنن تو ایران به چند میلیارد تومن میرسه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  3. FY

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    آشغال تکراری و حال بهم زن چینی دیگه که از روی توسان ۲۰۲۳ کپی کرده…

    موافقم 0
    مخالفم 17
    1. کرگدن باواریا

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (777 ديدگاه)

      اون آشغال رو هیچکس کپی نمیکنه حتی هندی ها خیالت راحت…

  4. Hadi

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (344 ديدگاه)

    در کل قیافش خوبه ولی طراحی ماشینای چینی بزرگترین مشکلشون اینه که تابلویه
    یعنی حتی اگه نام و آرم برند روی ماشیناشون نباشه بازم به راحتی میشه تشخیص داد ماشین چینیه
    فکر کنم ببیشترین ایراد طراحی اکثر ماشینای چینی اینه که اجزای ماشین با هم آرگونومی و هارمونی ندارن
    ماشینای چینی که تو ایران هست و طراحی هماهنگی دارن کلا چند تا بیشتر نیست مثل
    دامای X7، تیگو 7 IE، بورگارد BX7، ریگان کوپا، آریزو 5، تیگو 8، آمیکو آسنا، جک T8، فوتون g7، آریزو 6 GT

    موافقم 3
    مخالفم 11
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1542 ديدگاه)

      اریزو ۶ gt طراحی هماهنگی داره؟؟؟ جلوش یه جور عقبش یه جور باز اریزو ۶ ساده رو میگفتی قابل قبول می بود

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Hadi

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (344 ديدگاه)

        آره درسته آریزو 6 معمولی طراحیش بهتره
        اتفاقا خودمم از مدل آریزو 6 پرو زیاد خوشم نیامد نسبت به مدل قبلیش حس زیبایی و لوکس بودن کمتری منتقل میکنه
        البته مدل gt احساس میکنم مثل fx طراحی گیراتری داشته باشه بخصوص در نمای جلو
        ولی خودمونیم بعضی ماشینای 20 30 سال پیش اروپایی و ژاپنی بیشتر به دل میشست مثل زانتیا، ماکسیما، ویتارا، سیتروئن C5،مزدا 3
        کلا همه چی به سمت مصرف گرایی رفته بخصوص با ورود چین به صنعت خودروسازی

        موافقم 3
        مخالفم 2
    2. علی

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      بوگوارد آلمانی هست قدمت زیادی هم داره عزیزم چینی نیست

  5. علی

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    پیشرفت چین سرسام اوره گربه خورها با این سرعت فکر کنم تا ۲۰ سال دیگه دنیا رو تسخیر کنن

  6. علی

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    با این سرعت گربه که هیچ. کفتار هم خواهند خورد هر سه ماه ماشین جدید طراحی میکنند و راهی بازار میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا