چانگان جدیدترین سدان خودرو را با نام ییدا معرفی کرده که از پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری ۱۷۰ اسب بخاری استفاده میکند و قیمت مناسبی دارد.
در چین سدانهای جدید بنزینی کمتر و کمتر میشود زیرا خودروسازان این کشور با سرعت زیادی در حال حرکت به سمت مدلهای الکتریکی هستند ولی بااینحال، چانگان همچنان در حال گسترش خانوادهٔ سدانهای بنزینی خود بوده و حالا مدل جدیدی بنام ییدا (Yida) را معرفی کرده است که البته طراحی آن بیشتر شبیه مدلهای الکتریکی به نظر میرسد. ییدا سدان زیبا و اسپرتی با سقف کوپه مانند و اسپویلر جذابی در عقب است. یکی دیگر از ویژگیهای ظاهری قابلتوجه این خودرو نیز نوار مشکیرنگی است که در ادامهٔ چراغهای جلو تا روی گلگیر کشیده شده است.
در جلوی خودرو شاهد جلوپنجرهٔ بدون قابی هستیم که مدلهای سری یونی را به یاد میآورد درحالیکه در عقب هم دیفیوزر مشکی و سر اگزوزهای افقی تزئینی به همراه اسپویلر مذکور نمای اسپرتی ایجاد کردهاند. رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی، چراغهای دودی، دستگیرههای در مخفی و چراغ ترمز سوم جالبی روی سقف هم از دیگر ویژگیهای بیرونی قابلذکر ییدا هستند. این سدان جدید چینی با ۴,۷۷۰ میلیمتر طول، ۱,۸۴۰ میلیمتر عرض و ۱,۴۴۰ میلیمتر ارتفاع، خودروی نسبتاً بزرگی است و دو محور آن از هم ۲,۷۶۵ میلیمتر فاصله دارند.
ییدا در داخل حتی بیشتر از بیرون شبیه خودروهای الکتریکی به نظر میرسد زیرا در اینجا شاهد نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی عمودی بسیار بزرگ ۱۳.۲ اینچی هستیم که بر داشبورد چندلایهٔ خودرو سلطه دارد. همچنین بالای غربیلک فرمان تقریباً مربع شکل خودرو نیز یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی بهصورت افقی تعبیه شده است. روی کنسول میانی خودرو نیز شیفتر گیربکس با طراحی مدرن دیده میشود.
ییدا بر اساس پلتفرم محرک جلوی جدید چانگان بنام Ark ساخته شده که قابلیت تجهیز به پیشرانههای بنزینی و پلاگینهیبریدی را دارد. این پلتفرم در مجموعهای از محصولات جدید چانگان مثل یک سدان بزرگتر و چند کراساوور استفاده میشود. ییدا از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ سری نهنگ آبی استفاده میکند که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل میشود تا نیروی خود را به چرخهای جلو انتقال دهد. مصرف سوخت این موتور هم ۶ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
در سبد محصولات چانگان، ییدا بین سدانهای ریتون و ایدو قرار خواهد گرفت. این خودرو در اواخر سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۳ در چین عرضه خواهد شد و انتظار میرود قیمت آن از حدود ۸۵ هزار یوآن معادل ۱۲,۳۴۰ دلار آغاز شود.
Souls_Master
۱۵ دی ۱۴۰۱طراحی و قیمتش رو خیلی دوست دارم.
علی جردن
۱۵ دی ۱۴۰۱اگه از طراحی های عجیب و غیر اصولی خوشت میاد حتما طرفدهر کوئیک و تارا هم هستین شما
Ali
۱۵ دی ۱۴۰۱وای ممنونم ایراد گرفتین استاد بزرگ
طراح چنتناریو
Moro
۱۵ دی ۱۴۰۱ببین چی رو با چی مقایسه میکنن خلق الله
علی جردن
۱۶ دی ۱۴۰۱شرمنده خودروهای چینی رو بجا ایرانی ها با آلمانی و ایتالیایی ها مقایسه کنم شما خوشحال تر شی
*****اما واقعیت همینه خودروهای چینی مثل خودرو های ایرانی هستن فقط ایرانی ها گیربکس اتوماتیک و سانروف و گرم کن ندارن وگرنه هیچ شتاب و اسب بخار شاخی ندارن چینیا….
TESLA
۱۵ دی ۱۴۰۱با توجه به قیمتی که داره قطعا یکی از گزینه های واردات هست ، از این روزا قراره از این آشغالا زیاد ببینیم 🤦♂️🤦♂️😒😒😒
Avan
۱۵ دی ۱۴۰۱با در نظر گرفتن قیمت دلار آزاد که ۴۰۰۰۰ تومان است قیمت این خودرو ۴۸۰ میلیون تومان میشه، اونوقت پژو پارس ۶۰۰ میلیون و کوییک پلاس ۴۰۰ میلیون قیمتش هست. به نظرم آشغال یه چیز دیگه است نه این خودرو!!
پویان
۱۵ دی ۱۴۰۱اگر گزینه واردات باشه عالیه.
شما به چانگان میگی اشغال؟!!!
اگر کمترین مطالعه ای هم در بحث خودرو داشتی همچین چیزی نمیگفتی.
چانگان جزو پونزده شرکت برتر خودرویی دنیاست
RADMEHR
۱۵ دی ۱۴۰۱1 Porsche 90.74%
2 Tesla 90.50%
3 Kia 90.40%
4 Peugeot 89.28%
5 Honda 88.94%
6 Jaguar 88.90%
7 Mazda 88.89%
8 Volvo 88.35%
9 MINI 88.34%
10 Toyota 88.30%
11 Hyundai 87.93%
12 Lexus 87.89%
13 Citroen 87.88%
14 Land Rover 87.58%
15 Nissan 87.34%
16 BMW 87.21%
17 SEAT 87.18%
18 Volkswagen 86.98%
19 Vauxhall 86.97%
20 Skoda 86.96%
21 Suzuki 86.42%
22 Audi 86.04%
23 Mercedes 85.97%
24 Renault 85.86%
25 Ford 85.22%
26 Mitsubishi 85.11%
27 Dacia 85.05%
28 MG 84.16%
29 Fiat 83.77%
شما بهتره بری مطالعه کنی
پویان
۱۵ دی ۱۴۰۱اولن من میخواستم بنویسم 15 برند اول اسیا اشتباه تایپی شد.
دوما بحث مطالعه رو بنده درباره کیفیت چانگان گفتم. دوستمون گفتن اشغاله در صورتی که معلومه مطالعه ای نداشتن.
Avan
۱۵ دی ۱۴۰۱البته این هم فکر نکنم درست باشه. پورشه قاعدتا از نظر میزان تولید اولین نیست. بحث بزرگترین معمولاً با توجه به میزان تولید است نه کیفیت. این فکر کنم میزان رضایت مشتریان است.
Royal Driver
۱۵ دی ۱۴۰۱این درصد قابل اعتماد بودنه فکر کنم
حالا یکی
۱۵ دی ۱۴۰۱چانگان رو دوست دارم خیلی به روز هست
ماشینهایی که تو ایران ازش دیدم باکیفیت هست.
این یکی هم خیلی خوبه
طراحی زیبا
امکانات و مشخصات خوب
تازه با چه قیمتی.
ما هم اینجا گیر یک عده زالو افتادیم که خون مردم را میمکند
خدایا ما را از شر این قوم یأجوج و مأجوج نجات بده
مشتاقی
۱۵ دی ۱۴۰۱چانگان بالاترین ضریب اطمینان و اعتماد به نفس رو تو بین برندهای خودرویی آسیا داره
حسین
۱۷ دی ۱۴۰۱قبول دارم اینو واقعا
این ماشین جایگزین احسن
سمند و پارس تو بازار کشوره
در صورت عرضه با قیمت واقعی
خیلی هم بخوان بخورن روش و گمرکی
بکشن بین ۱۷ هزار تا ۲۰ هزار تا
کمتر ک بعیده
بیشتر هم هیچ ارزشی نداره
خود ماشین
طراحی مستقل و خوبی داره واقعا
پلتفرم جدید
موتور و فنی خوب
مشخصه جزو موتور های با کیفیت برتر چین
نه عدد و رقم الکی
و در کل هم اجمعین
برند چانگان حسابش جداست یکم
جدا از همه اینا
دقت کنین طراحیش
به سبک و صیاق خودشون
مستقل شده و داره به بلوغ میرسه
مخصوصا و بیشتر تو برند های
موفق و
دولتی شون
۱۲ هزار دلارم برا این ماشین
تو چین میتونست اعداد ۹ هزار و ۸ هزار
هم باشه
قیمت کاملا رقابتی و واقعی هست
همین فرمونو بره جلو چانگان
یخورده پخته تر بشه
دانش فنی و اینا
یه چینیه با اصالت بیرون میاد ازش
در آینده 👍
هیچ شرکتی بدون سختی و تلاش به جایگاه
خاصش نرسیده
MASOUD 0099
۱۵ دی ۱۴۰۱فرمونش انگار بر عکسه 😂حالا در بهس قیمت من حساب کردم شد ۴۹۳۶۰۰۰۰۰میلیون تومان شد حالا اگر واردات بشه قیمت میره رو ۲ میلیارد چون اینا قانونشونه دیگه بدبخت تر از مردم ایران ما نداریم
# رییس………. خسته نباشید .
Reza-a
۱۵ دی ۱۴۰۱واقعا عالیه 👌
از خیلی از ماشینهای چینی به دلایل زیادی خوشم نمیاد ولی این واقعا به نظر مشکلی نداره، طراحی خوب و مستقل، موتور معقول، امکانات مناسب(به احتمال زیاد)، ظاهراً پلتفرم بروزی هم داره و از همه مهمتر قیمت به صرفه
محسن
۱۵ دی ۱۴۰۱کجاش شیک و جذابه؟ پدال هم جدیدا شده نمایندگی آشغالای چینی.
Reza-a
۱۵ دی ۱۴۰۱نکته عصبانی کننده اینکه قیمت معادل یورویی و خرید عمده این میتونه زیر ده هزار یورو باشه و در این صورت طبق قوانین جدید واردات که برای ماشینهای زیر ده هزار یورو تعرفه چهل درصدی وضع شده و معافیت از مواردی مثل اسقاط خودروی فرسوده و عوارض سازمانهای مختلف باید نهایت با قیمت حدود ۱۵ هزار یورو (حدود ۶۵۰ میلیون تومان) تو بازار ایران بیاد اما ماشینهایی با این حدود قیمت مبدأ تو بازار با رقمهای خیلی بالاتر از این حرفا فروخته میشن!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ دی ۱۴۰۱یاد فیلم های وسترن افتادم
گاوچرون وارد می شه، ازش میپرسن چی می خوری؟
خسته جواب می ده: همون همیشگی
داستان خودروسازی چین و موتور 1/5 توربو :)
پویان
۱۵ دی ۱۴۰۱جناب اشتری سلام خسته نباشی. به نظر انتخاب بدی نیست.مصرف کمی داره و قابلیت اطمینان بالا.
چون چینی ها از ده سال قبل فکر خودرو برقی بودن به این مورد توجه نکردن خیلی
خود من بیشتر 7 ساله درباره بی وای دی مطلب میخونم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ دی ۱۴۰۱اتفاقا خیلی هم خوبه
زیزیگولو
۱۵ دی ۱۴۰۱آقای اشتری این مشکل کامنتها رو درست کنین چون خیلی از بچه های پدال همین مشکل رو دارن و خواهشاً نیاین بگین که بخاطر فلان و بهمان و این اکانت و اون اکانت و ایمیل و تشخیص خودکار سیستم و غیره و ذالک هستش که اصلاً قابل قبول نیستش چون خیلی وقته که همین جواب رو شنیدیم و دیگه تا الآن باید درست میشد!!!!!
زیزیگولو
۱۶ دی ۱۴۰۱جواب دادن انقدر سخت بود!!!!
رامتین
۱۵ دی ۱۴۰۱طراحیش اصلا جالب نیست.
زیزیگولو
۱۵ دی ۱۴۰۱هموطنای عزیز ماشینای چینی نخرین، شاید بعضیشان شکلو قیافه خوبی داشته باشن که تازه همونم کپی هستش ولی باطناً هیچی نیستم و کیفیتی ندارن و هرگز به پای ماشینای خوب و بروز آمریکاییو اروپاییو کره اییو ژاپنی نمیرسن …….. فکر نکنم فعلاً اروپایی وارد بشه ولی ماشینای ژاپنی و کره ای خوبی تو رنج قیمتی ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار قراره وارد بشه
زمستانم
۱۵ دی ۱۴۰۱وقتی این بچه تمیزا رفتن بلوار…….و نتونستن چیزی تور کنن و برگشتن خونه حالا بابای فلانشون میخواد سوییچ رو ازشون بگیره خخخخخخخ
https://s2.uupload.ir/files/999999999999_1v9r.jpg
روزگار بدیه این طراحی ها کجا رفت این ابهت و استحکام کجا رفت
کادیلاک Cien
https://s2.uupload.ir/files/888888888_0nu2.jpg
فرامرز
۱۵ دی ۱۴۰۱عجب قیمتی داره واقعا
بعد ما اینجا واسه ۲۰۷ رده خارج باید ۱۵ هزارتا پول بدیم و واسه ۲۰۷ اتوماتیک حدود ۲۰ هزار دلار 🤦♂️🤦♂️
فرامرز
۱۵ دی ۱۴۰۱با اینکه خودم طرفدار ماشین چینی نیستم اما اگه ماشین چینی با قیمت واقعی به دست مصرف کننده ایرانی برسه بد که نیست اتفاقا خیلیم خوبه
بخدا یک چرخش میارزه به کل بنجل های ویران خودرو و سایپا پلاستیکی
Bmwgg6
۱۵ دی ۱۴۰۱چبنیها نه معلومه خوردرو اسپرت میخوان بسازن نه لوکس.
مخلوط میکنی شبیهه…. میشه
RADMEHR
۱۵ دی ۱۴۰۱1 Porsche 90.74%
2 Tesla 90.50%
3 Kia 90.40%
4 Peugeot 89.28%
5 Honda 88.94%
6 Jaguar 88.90%
7 Mazda 88.89%
8 Volvo 88.35%
9 MINI 88.34%
10 Toyota 88.30%
11 Hyundai 87.93%
12 Lexus 87.89%
13 Citroen 87.88%
14 Land Rover 87.58%
15 Nissan 87.34%
16 BMW 87.21%
17 SEAT 87.18%
18 Volkswagen 86.98%
19 Vauxhall 86.97%
20 Skoda 86.96%
21 Suzuki 86.42%
22 Audi 86.04%
23 Mercedes 85.97%
24 Renault 85.86%
25 Ford 85.22%
26 Mitsubishi 85.11%
27 Dacia 85.05%
28 MG 84.16%
29 Fiat 83.77%
برای اون دوست عزیزی که گفت چانگان تو 15 تای برتر دنیاس
Radmehr
۱۵ دی ۱۴۰۱چرا دوباره اومد
پویان
۱۵ دی ۱۴۰۱چون دو بار نوشتی.
پاراگراف اخر فرق داری.
پس دو بار نیومده.
برو مطالعه کن
حسین۲
۱۵ دی ۱۴۰۱دیگه وقتش هست به ماشینای چینی آشغال نگیم . من خودم ۵ ساله چانگان دارم لامصب لنتش هم مستهلک نمیشه . یه بار روی مکانیک و زیر بند ساز ندیدم فقط تیغه برف پاکن عوض کردم . و سرویس دوره ای مصرفش هم عالیه راحتی نرمی همه که معروفه قیمتش هم یخورده از پارس فرق میکنه
Avan
۱۵ دی ۱۴۰۱,,من هم ام وی ام ۵۳۰ دارم.لنتاش را ۱۰۰ هزارتا عوض کردم هنوز هم جا داشت.دیسک صفحه اش هم ۱۴۰ هزارتا کار کرده و هنوز هم جا داره. خداییش خیلی کم خراب میشه.شاید سالی دو سه بار برم تعمیر کار بیشتر هم برای مصرفی ها
علی
۱۶ دی ۱۴۰۱من هم ام وی ام 315 اسپرت لاکچری دارم 141 هزارتا کارکرده اما یبار خرابی فنی نداشته تنها عیبی که میتونم بهش بگیرم رنگ حساسشه اونم بخاطر اینکه رنگ جوهره وگرنه همه جوره تا الان عالی بوده
M.Kkarimi
۱۶ دی ۱۴۰۱12 هزار تا واقعا ؟!؟! :/
متین
۱۷ دی ۱۴۰۱این خودرو هنوز نیومده بیرون همه میگن آشغال
دوستان خودروهای چینی چند سالی میشه خیلی فرق کردن
همین آشغالای چینیه چند سال پیش درجه سه و چهار باز هم خیلی با دوام تر از خودروهای داخلی محسوب میشن
برند چانگان در کشور های حوزه خلیج فارس هم فروش خوبی رو داشتن