چانگان

نقد و بررسی چانگان CS35 پلاس، مزایا، معایب و ارزش خرید

چانگان CS35 پلاس که توسط سایپا به‌صورت وارداتی در کشورمان عرضه می‌شود، چه مشخصاتی دارد و آیا ارزش خرید خواهد داشت؟
چانگان CS35 پلاس

حدود یک دهه پیش، کراس‌اوور چانگان CS35 به‌صورت وارداتی راهی بازار کشورمان شد و سپس در سال ۱۳۹۵ سایپا مونتاژ آن را آغاز کرد. این خودرو به لطف طراحی بیرونی متناسب و مشخصات فنی قابل‌قبول، با استقبال مواجه و به یکی از کراس‌اوورهای چینی محبوب بازار کشورمان تبدیل شد. بااین‌حال، این شرایط خیلی دوام نیاورد و حدود سه سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۸ به دلیل وضع تحریم‌ها علیه کشورمان، تولید CS35 در ایران به‌ناچار پایان یافت. بااین‌حال، با گذشت چند سال و آزادسازی واردات خودرو، سایپا دوباره سراغ این خودرو رفت و نسل جدید آن را که با نام CS35 پلاس شناخته می‌شود به ایران آورد. این کراس‌اوور چینی مدتی است که در ایران عرضه می‌شود و مثل گذشته سایپا قصد مونتاژ آن را هم دارد ولی این بار قرار است CS35 پلاس با برند سایپا و نام ۴۲۱P عرضه شود تا از این طریق بتواند تحریم‌ها را دور بزند.

همچنین بخوانید:

چانگان CS35 پلاس

معرفی اجمالی چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 کراس‌اوور ساب‌کامپکتی است اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۲ رونمایی شد. این خودرو به فروش بالایی در چین دست پیدا کرد و در نمایشگاه چنگدو ۲۰۱۸ چانگان از نسل دوم آن رونمایی کرد. ابتدا قرار بود این خودرو جایگزین نسل قبلی شود ولی ازآنجایی‌که CS35 قدیمی همچنان فروش بالایی داشت، تولیدش ادامه یافت و نسل جدید با پسوند پلاس در کنار آن به‌عنوان مدلی لوکس‌تر و گران‌تر عرضه شد. CS35 پلاس در اوایل سال ۲۰۲۱ فیس‌لیفت شد و در قسمت دماغه نمای مدرن‌تری به خود گرفت. این کراس‌اوور کوچک ابتدا با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی عرضه شد اما مدتی پس از معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت، چانگان پیشرانهٔ قوی‌تر ۱.۴ لیتری توربو را برای آن ارائه کرد یعنی همان موتوری که در نمونه‌های وارداتی به کشورمان می‌بینیم.

چانگان CS35 پلاس

طراحی چانگان CS35 پلاس

هرچند حدود شش سال از زمان معرفی CS35 پلاس می‌گذرد ولی این خودرو به لطف فیس‌لیفت سال ۲۰۲۱ همچنان ظاهر مدرنی دارد که با رقبای جدیدتر قابل‌رقابت خواهد بود. این خودرو برخلاف نسل قبلی خود، فرمی ساده و اطوکشیده دارد که دیرتر رنگ و بوی کهنگی خواهد گرفت. در جلوی این کراس‌اوور چینی شاهد چراغ‌های دوقسمتی با دی‌لایت‌های باریکی در بالا و چراغ‌های اصلی کمی پایین‌تر هستیم که جلوپنجره‌ای مشکی‌رنگ و نسبتاً ساده‌ای را احاطه کرده‌اند. طراحان چانگان همچنین با استفاده از تریم قرمزرنگ روی سپر جلو و بالای رکاب‌ها، سعی در ایجاد نمایی جوان‌پسند داشته‌اند درحالی‌که روی ستون C هم تریم مشکی‌رنگی به چشم می‌خورد که طرح سقف شناور را ایجاد کرده است. در قسمت عقب نیز چراغ‌های سراسری را می‌بینیم که تا حدودی فاقد ظرافت به نظر می‌رسند.

چانگان CS35 پلاس

چانگان در فیس‌لیفت سال ۲۰۲۱ برای CS35 پلاس داشبورد کاملاً جدیدی را طراحی کرد که هنوز هم مدرن و بروز به نظر می‌رسد. غربیلک فرمان D شکل، دریچه‌های تهویه طرح سراسری که در کل عرض داشبورد کشیده شده است و نمایشگر ۱۰ اینچی متصل به صفحه آمپر دیجیتالی، از ویژگی‌های داخلی این کراس‌اوور چینی هستند. کنسول مرکزی با دستگیرهٔ بزرگی در سمت سرنشین، طراحی جالبی دارد و کیفیت متریال و مونتاژ مناسب به نظر می‌رسد. CS35 پلاس ۴,۳۳۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۲۵ میلی‌متر عرض و ۱,۶۶۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر ۲,۶۰۰ میلی‌متر است.

چانگان CS35 پلاس

امکانات چانگان CS35 پلاس

سایپا ابتدا چانگان CS35 پلاس را در دو تیپ با نام‌های تیپ ۲ و تیپ ۳ به بازار عرضه کرد که در سطح تجهیزات باهم متفاوت هستند. تجهیزاتی که در هردو تیپ ارائه می‌شود عبارت‌اند از:

  • ترمز کمی
  • کنترل پایداری
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • سیستم کمکی پایین رفتن از سراشیبی
  • دو ایربگ
  • آنتن کوسه‌ای
  • روکش چرمی صندلی‌ها
  • تنظیم برقی آینه‌های جانبی با گرم‌کن
  • سنسور پارک عقب
  • تنظیم دستی شش جهته صندلی راننده
  • تنظیم دستی چهار جهته صندلی سرنشین جلو
  • دی‌لایت
  • صفحه آمپر دیجیتالی
  • سیستم نمایش باد تایرها
  • نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی
  • چراغ‌های جلو خودکار
  • دوربین عقب
  • سیستم ورود بدون کلید
  • استارت دکمه‌ای
  • کروز کنترل
  • اتوهلد

در تیپ سه چند آپشن دیگر به این موارد اضافه می‌شود که به شرح زیر است:

  • ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • سقف شیشه‌ای بازشو
  • دوربین جانبی سمت راست

در نمونه‌های وارداتی مدل ۲۰۲۴، سایپا به عرضهٔ تیپ ۲ پایان داده و CS35 پلاس را فقط به‌صورت فول یا همان تیپ ۳ عرضه می‌کند. بااین‌حال، کراس‌اوور کوچک چانگان حتی در تیپ فول هم از لحاظ امکانات در قیاس با رقبای هم‌قیمتی مثل ام‌وی‌ام X55 پرو کمبودهایی دارد. به‌عنوان‌مثال، تنظیم برقی و گرم‌کن صندلی‌های جلو، شارژر بی‌سیم گوشی و دوربین ۳۶۰ درجه ازجمله امکانات هستند که جای خالی آن‌ها کاملاً در CS35 پلاس احساس می‌شود.

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

همان‌طور که اشاره شد، CS35 پلاس با یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربو در کشورمان عرضه شده که علیرغم حجم کمتر نسبت به رقبای خود، به لطف سیستم تزریق مستقیم سوخت، خروجی قابل‌توجهی برابر با ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۴ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌کند که برای کراس‌اوور کوچکی با وزن ۱۳۹۰ کیلوگرم، ارقام مناسبی هستند. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو هم توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. مصرف سوخت ترکیبی این کراس‌اوور وارداتی ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده و باک خودرو ۵۳ لیتر ظرفیت دارد. رینگ‌های CS35 پلاس در تیپ ۲ آلومینیومی ۱۷ اینچی با لاستیک‌های ۲۱۵ و در تیپ ۳ آلومینیومی ۱۸ اینچی با لاستیک‌های ۲۲۵ هستند.

نمای پشتی چانگان cs35 پلاس

نقاط قوت و ضعف چانگان CS35 پلاس

ازجمله نقاط قوت چانگان CS35 پلاس می‌توان به کیفیت ساخت و مونتاژ بالا به دلیل وارداتی بودن، پیشرانهٔ قدرتمند و هماهنگ با گیربکس، شتاب بالا، سواری نرم و کابین ساکت اشاره کرد. همچنین ازآنجایی‌که سایپا قصد مونتاژ این خودرو را دارد، از لحاظ خدمات پس از فروش و تأمین قطعات یدکی هم نسبت به دیگر خودروهای چینی جدید بازار شرایط بسیار بهتری خواهد داشت. تنها نقطه‌ضعف اصلی این خودرو اما کمبود امکانات و آپشن‌ها در قیاس با رقبای هم‌قیمت است. به‌عنوان‌مثال، تنظیم برقی صندلی‌های جلو حتی در خودروهای ارزان‌تر از این هم وجود دارد درحالی‌که تنظیم صندلی‌های جلوی CS35 پلاس به‌صورت دستی است. علاوه بر این، پیشرانهٔ توربوشارژ GDI این خودرو هم به بنزین باکیفیت یا مکمل سوخت نیاز دارد و با بنزین بی‌کیفیت کشورمان به مشکل خواهد خورد.

چانگان CS35 پلاس

مزایا

  • شتاب بالا
  • کیفیت متریال و ساخت بالا
  • سواری نرم و راحت
  • کابین ساکت

معایب

  • کمبود امکانات
  • حساسیت پیشرانه به بنزین ایران

قیمت، رقبا و ارزش خرید چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس در حال حاضر از سوی سایپا با قیمت یک میلیارد و ۳۶۲ میلیون تومان عرضه می‌شود و یکی از ارزان‌ترین خودروهای وارداتی به‌حساب می‌آید. قیمت این کراس‌اوور کوچک در بازار هم حدود ۱.۵ میلیارد تومان است. با این قیمت، ام‌وی‌ام X55 پرو اصلی‌ترین رقیب کراس‌اوور وارداتی سایپا محسوب می‌شود که سال‌ها است در بازار حضور دارد و به‌نوعی جاافتاده است. یکی دیگر از رقبای CS35 پلاس هم ری‌را ایران‌خودرو است که با قیمت یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان برای فروش عرضه شد و به‌زودی راهی بازار خواهد شد. هرچند هردوی این خودروها از تجهیزات بیشتری بهره می‌برند ولی CS35 پلاس به لطف مزیت‌هایی که در بالا برشمردیم، در برابر آن‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قطعاً اگر در تعداد بیشتری وارد یا مونتاژ شود، می‌تواند در این بخش از بازار نظر خریداران زیادی را جلب کند.

چانگان cs35 پلاس

جدول مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربو GDI
قدرت ۱۵۷ اسب بخار
گشتاور ۲۵۴ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
مصرف سوخت ۷.۶ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۵۳ لیتر
وزن ۱۳۹۰ کیلوگرم
طول ۴,۳۳۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۲۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۶۶۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۰۰ میلی‌متر

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ریرا را ترجیح میدم

    موافقم 9
    مخالفم 81
    1. سهیل

      ۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (110 ديدگاه)

      قیمت ریرا در بازار ازاد به ۱۵۰۰ میرسه احتمالا و حتی جک S5 هم ارزش خرید بیشتری نسبت بهش داره.

      موافقم 10
      مخالفم 25
      1. کولول خودرو شناس

        ۳ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (74 ديدگاه)

        همین ماشین قیمت بازارش بالا 1.700 پس ریرا بازم منطقی تره

        موافقم 5
        مخالفم 22
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۳ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2795 ديدگاه)

          این ماشین چانگان CS35 و X55 مدیران خودرو الان ۱/۴۰۰ تا۱/۵۰۰ قیمت دارند

          موافقم 13
    2. Taha Ayoobi

      ۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4040 ديدگاه)

      منم

      موافقم 4
      مخالفم 5
  2. هراکلیوس

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (228 ديدگاه)

    برنامه واردات ماشین دقیقا اینطوری که تا یکی دوسال قطره چکون وارد کنن بعد دوباره بخاطر حمایت از تولید کننده نبود ارز وتحریم و هزار کوفت دیگه جلوش بگیرن بعد این اشغال وچندتا اشغال دیگه رو شروع به مونتاژ کنن

    موافقم 29
    مخالفم 10
    1. مهردادکمال

      ۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      انشالله دیگه بساط این داستان ها جمع میشه

      موافقم 7
      مخالفم 3
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1501 ديدگاه)

    طراحی معقول و خوبی داره به نظرم

    موافقم 23
    مخالفم 8
  4. Ali.d

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    خداوکیلی از هر چیز این ماشینا چه ایرانی چه چینی توی ایران حرف میزنید،از ارزش خرید حرف نزنید که آدم واقعا عصبی میشع

    موافقم 20
    مخالفم 11
  5. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (748 ديدگاه)

    به نظر من در بازار ایران،فعلا بهترین و کیفی ترین و با ارزش ترین خودرو برای مشتری در قبال مبلغ پرداختی،همین چانگان CS35 پلاس وارداتی شرکت سایپا هست.اگر قصد خرید خودروی وارداتی با کیفیت و مقرون به صرفه ای دارید حتما یک نگاهی به این خودرو در نمایشگاه بیاندازید.من خودم این ماشین را از نزدیک دیدم و کیفیت بالای ساخت و مونتاژ آن من را کاملا تحت تأثیر قرار داد.رنگ آمیزی بدنه آن نیز بسیار خوب و شبیه به ماشین های کره ای و ژاپنی هست.

    موافقم 31
    مخالفم 7
  6. Nismo

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1253 ديدگاه)

    شتاب بالا رو من متوجه نمیشم؟ چجور شتابی؟ مشخصات فنیش از ویتارای 10 سال پیش ضعیف تره شتابش هم فکر نکنم بهتر از 11 ثانیه بزنه. حجم موتور هم که از نوشابه کوکاکولا کمتره

    موافقم 12
    مخالفم 21
    1. Kiarash

      ۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (373 ديدگاه)

      دقیقا 😂😔

      موافقم 10
      مخالفم 7
    2. OM.01

      ۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (536 ديدگاه)

      تو تست سالار ریویوز در 9.71 ثانیه از 0 تا 100 رسید در تست آخرین خودرو 10.99 و در تست اسب بخار تایم 10.93 ثبت کرد
      نکته اینجا هست که تو تست سالار از تمام خودروها سریعتر بود فیدلیتی دیگنیتی پرستیژ و… چند دهم کندتر از هایما 8s با اون همه اسب بخار!
      تو تست آخرین خودرو و اسب بخار هم از همه رقبا ازجمله ریرا بهتر تایم زد. هماهنگی موتور گیربکس این ماشین در نوع خود بسیار خوبه. مثل mg 360 هماهنگی با موتور رو داره

      میشه گفت میانگین 10 ثانیه هست شتابش که باتوجه به قیمت 100 هزار یوانی که حدود همون 14 هزار دلار هست بد نیست. 6 ایربگ هم مناسب هست امکانات معقولی هم داره

      برای من آپشن خیلی اهمیت نداره خودم ترجیح میدم اونایی که لازم دارم رو روی ماشینم بزارم و بنظر من بهترین خودروی چینی که تا رنج 1.7 تومن میشه خرید همین cs35 پلاس هست کیفیت راندمان طراحی بنظرم از بقیه چینی ها بهتره فقط آپشن کمه که مهم نیست.
      تا 2 تومن هم cs55 پلاس هست. هاوال H6 و جیلی ازکارا اللخصوص گک امکو ارزونتر بشن اونا هم تا 2 تومن میتونن رقیب جدی برای cs55 پلاس باشن و تعدیدش کنن

      پ.ن= سوزوکی ویتارا ؟؟؟
      دوستان اهل فن میدونن چه ماشینی هست… چیزی نمیگم داستان درست نشه ولی حداقل عاشق یه چیزی باش بشه ازش دفاع کرد…
      خودم خیلی طرفدار چینی ها نیستم یه تک توک مدل هارو دوست دارم تازه تو ایرانم نیستن اونا ولی دیگه داستان سرایی نمیکنم!

      موافقم 15
      مخالفم 9
  7. علی جردن

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2116 ديدگاه)

    من نمی دونم چرا نسخه فول وارد ایران نمیشه چانگان دودف گذاشتن تک دف وارد کردن بی ام و M3 گذاشتن بی ام و 320i وارد کردن و مرسدس ..

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. Kiarash

      ۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (373 ديدگاه)

      واقعا فکردی بی ام و و مرسدس بنز وارد کردن اگر هم وارد کنن که به جانبازان نمیرسه یا دست دلال ها میوفته یا برای خوداشون یا ۱۰ سال بعد میان تو مزایده می زارن البته امیدورام تا ۱۰ سال آینده ح…
      امیدورام منظورم رو فهمیده باشید .

      موافقم 13
      مخالفم 5
      1. علی جردن

        ۳ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2116 ديدگاه)

        نه(!) لطفا واضح تر توضیح بدین فکرم آدم هزارتا راه میره

        موافقم 4
        مخالفم 4
  8. mickeyy

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    این چانگان هم مثل جیلی آزکارا از بقیه چینی ها از نظر کیفی سطح بالاتری داره ولی حقیقتا خریدش توصیه نمیشه به دلیل کمبود یا فقدان لوازم یدکی.

    موافقم 13
    مخالفم 6
  9. OM.01

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (536 ديدگاه)

    نکته عجیب برای چانگان cs35 پلاس وجود داره اینکه تو تست داینو که گرفتن سر چرخ 144 اسب بخار دور 5500 دور و 195 نیوتون گشتاور در دور 4700 دور داره.
    بزنید تست داینو cs35 پلاس براتون میاد بالا چندماه پیش داینو شده توسط یک مجموعه تیونینگ

    در گاتالوگ نوشته شده 156 اسب بخار و 260 نیوتون متر گشتاور. نسخه ای که تو امارات هست 158 اسب بخار قدرت و 280 نیوتون گشتاور

    حالا کاری ندارم سایپا چه کاری برای استاندارد کرده ولی همه مون میدونیم اختلاف قدرت اعلامی موتور با سر چرخ حدود 20 درصد هست برای همه ماشین های دنیا و اینطوریه. ولی برای اسب بخار اختلاف قدرت سر چرخ با فلایویل 7.5 درصد است اما برای گشتاور 25 درصد!

    علت اصلی رو کسی میدونه؟
    یعنی چانگان دروغ گفته اعداد خروجی موتور رو؟
    یا نه همچین چیزی شدنی هست؟

    موافقم 4
    مخالفم 5
  10. رامتین

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3239 ديدگاه)

    در کل خیلی جالب نیست ولی یک سر و گردن بهتر از ریرا هست. هماهنگی موتور و گیربکسش خوبه. کیفیت رنگ وارداتی هاش فوق العاده بالا بوده. اینها را یکی از دوستان که داره گفته.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  11. hosen

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (475 ديدگاه)

    چانگان جز برند های خوب چینی هستش
    این ماشینم بین چینی ها از کیفیت ساخت خوبی برخورد داره.

    موافقم 12
    مخالفم 3
  12. علی منصوری

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (287 ديدگاه)

    چانگان ماشین خوب و قیمتشم معقوله ، دوستان ک میگن لوازمش پیدا نمیشه اگه بشر برن نمایندگی میبینن اونجوری ک فک میکنن نیست، متاسفانه ینفر میاد رو حساب حرف کسی ک شنیده اینو میگه و نفر بعدی و نفر بعدی….منکر نقص و نبودن قطعات نیستم ولی اینجوریام ک مثلاً چند ماه بخوابه ماشین و اصن نباشه نیست، اکثر این چینیا قطعاتشون مشترکه ،در مورد خود ماشینم خیلی بهتر از محصولات ام وی ام الخصوص خدمات بعد فروشش ، البته من اینو از یکی دوتا مشتریام شنیدم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. مهدی

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه اشغال به اشغال های قبلی اضافه شد با احترام

  14. رضا

    ۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر چانگان در سایپا تولید شود خدا وکیلی یک چرخش به صدتا ریرا ارزش داره چون ریرا دارای موتور پژو ۴۰۵است معروف به ای آف سوند که برای آب و هوای اروپا مربوط به سی الی ۳۵سال قبل است و بدونه نو آوری یک چیز رو سر هم کردند مثل پژو آردی یا آریسان ما خودرو وطنی نمی خواهیم غلط کردیم مونتاژ خارجی در ایران شرف داره به این شتر گاو پلنگ ها مردم حمایت خودشون را با خرید خودرو بی کیفیت داخلی که روز به روز بی کیفیت تر می سه انجام دادند و بنظرم حق دارند خودرو با کیفیت سوار شوند

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا