جزئیات و تصاویر اولیه از شاسیبلند پرچمدار چانگان دیپال S09 منتشر شده است.
برند دیپال متعلق به چانگان چین در ماههای اخیر مشغول گسترش سبد محصولات خود بوده و در آیندهای نزدیک از یک شاسیبلند پرچمدار رونمایی خواهد کرد. به لطف وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین هماکنون میتوانیم با جزئیات و تصاویر اولیه دیپال S09 جدید آشنا شویم، خودرویی که در ابتدا فقط با قوای محرکه برقی دارای سیستم افزایش دهنده توان پیمایش EREV عرضه خواهد شد.
طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۵۲۰۵/۱۹۹۶/۱۸۰۰ میلیمتر بوده و فاصله بین محوری آن به ۳۱۰۵ میلیمتر میرسد. در اطلاعات منتشر شده شاهد دو نسخه از این خودرو هستیم که وزن متفاوتی دارند. مدل اول از یک موتور استفاده کرده و وزن آن ۲۵۱۰ یا ۲۵۹۰ کیلوگرم است درحالیکه نسخه دو موتوره وزن ۲۶۶۸ یا ۲۶۹۰ کیلوگرمی خواهد داشت. هر دو مدل توانایی حمل شش نفر را دارند و بنابراین دیپال S09 شاسیبلندی سه ردیفه است. زوایای حمله و فرار هر دو مدل نیز به ترتیب ۱۹ و ۲۱ درجه است و خریداران میتوانند رینگهای ۲۰ یا ۲۱ اینچی را انتخاب کنند.
نیروبخش دیپال S09 تکنولوژی سوپر رنج اکستنشن ۲.۰ است که بخش اصلی آن پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی هیبریدی با حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار است. مدل تک موتوره از یک موتور برقی در اکسل عقب با حداکثر قدرت ۳۱۰ اسب بخار استفاده میکند درحالیکه در نسخه دو موتوره یک موتور برقی ۱۷۶ اسب بخاری به اکسل جلو اضافه میشود. حداکثر سرعت هر دو مدل نیز ۲۰۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود. در بطن نسخههای تک و دو موتوره دیپال S09 باتری لیتیوم آهن فسفات ساخت CATL قرار دارد. در حال حاضر مشخصات این باتریها مشخص نیست اما احتمال دارد دو نوع باتری با ظرفیتهای گوناگون استفاده شود و بنابراین همین موضوع باعث اختلاف وزن نسخههای گوناگون این شاسیبلند میشود.
از نظر طراحی باید گفت در نمای جلو شاهد چراغهای به هم پیوسته در بالا هستیم و کمی پایینتر هم چراغهای اصلی نصب شدهاند. بخش جلو تقریباً مسدود بوده و ورودی هوا در بخش پایین وجود دارد. بخش لیدار بالای شیشه جلو نیز کاملاً جلبتوجه میکند و حاکی از وجود سیستمهای کمکراننده در S09 است. با دقت در نمای جانبی هم میتوانیم پروفایل یک دست و دستگیرههای در پنهان را تشخیص دهیم. از این زاویه، شاسیبلند دیپال کاملاً شبیه محصول لی اتو است. در عقب هم چراغهای به هم پیوسته مشابه بسیاری از خودروهای چینی نصب شدهاند. احتمالاً قیمت این خودرو از حدود ۴۱ هزار دلار شروع خواهد شد و انتظار میرود فروش آن از نیمه اول سال ۲۰۲۵ شروع شود.
F22RAPTOR
۲۱ آذر ۱۴۰۳برگردانش به کردی کرمانجی
دیوار میشه
بهنام
۲۱ آذر ۱۴۰۳اینا چرا انقد ماشین تولید میکنن ؟
amir
۲۱ آذر ۱۴۰۳چرا اینقدر بی جزئیات و ساده طراحی میکنن فقط قیمت پایین و مشخصات فضایی که خریدار رو بکشونه و گول بزنه
hosen
۲۱ آذر ۱۴۰۳بایدم همینطور باشه
وگرنه کی برند های معتبر رو ول میکنه چینی بخره
برای اینا صرفا فروش و سوددهی مهمه نه چیز دیگه ای.
احمد
۸ دی ۱۴۰۳کل دنیا نظرش نسبت به ماشینای چینی عوض شده بجز هم وطنای ما
بابا قبول کنین وحشتناک پیشرفت کردن
وقتی در کشورای عربی که همیشه دنبال لوکس بودندهستن ،ماشینای چینی میپسندن یعنی اونا فاصله خودشون با رقبا رو کاهش دادن
وقتی با 40هزار دلار طرف میتونه ماشینی بخره که امکاناتش از اروپایی های 60-70هزار دلاری بالاتره چرا نخره…
20سال پیش تو قطر و دبی کسی کره ای سوار نمیشد بجز کارگرای آسیایی ،ده سال پیش دیگه عربا هم سوار میشدن ،چینی هم تا چندسال پیش کسی بهش فکر هم نمیکرد ولی الان برو ببین چجوری تو نوبت خرید بی وای دی u8 و u9 هستن!!!
حبیب
۲۱ آذر ۱۴۰۳داداش مثل اینکه تا هنوز طرفدار گوشی دکمهای هستی.
مهردادکمال
۲۱ آذر ۱۴۰۳والله طرحیشم خوبه قیمتشم عالی! بخوایم یه ارزیابی منصفانه ای کنیم نسبت به قیمت طراحی بی نقصی داره.
موفقیتش تضمین شده اس شک نکنین
Kiarash
۲۱ آذر ۱۴۰۳چرا قیمه هارو میریزی تو ماستا
مهدی
۲۱ آذر ۱۴۰۳دیگه از اخبار خودروهای چینی خسته شدم.
Hell
۲۱ آذر ۱۴۰۳خسته نباشید
علی
۲۴ آذر ۱۴۰۳خیلی زیباست طراحی عالی موتور خیلی خوب ابعاد واقعا بزرگ و قیمت مناسب