چری فعالیت خود را در بازار بریتانیا با عرضهٔ فونیکس FX آغاز کرده و قصد دارد طی دو سال آینده سه خودروی دیگر را هم در این کشور عرضه کند.
چری با برند اومودا رسماً فعالیت خود را در بازار بریتانیا آغاز کرده است. این شرکت ابتدا دو خودرو را در این کشور عرضه خواهد کرد و قصد دارد بهسرعت شبکهٔ نمایندگیهای خود را در بریتانیا گسترش دهد. اولین خودروهای چری در این کشور اومودا ۵ (همان فونیکس FX) و نسخهٔ الکتریکی آن با نام اومودا E5 هستند. به گفتهٔ چری، اولین نمونههای بریتانیایی کراساوورهای اومودا از خط تولید در کارخانهٔ ووهو در چین خارج شدهاند.
اومودا ۵ که تقریباً هماندازهٔ نیسان قشقایی است، انتظار میرود با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی با ۱۸۷ اسب بخار قدرت برای رقابت با هیوندای کُنا و امجی ZS در بریتانیا عرضه شود. این همان پیشرانهای است که در کشورمان هم ارائه میشود. اومودا E5 اما از یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و یک پکیج باطری ۶۱ کیلووات ساعتی استفاده میکند که طبق معیارهای WLTP اروپا با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا حدود ۴۱۵ کیلومتر را فراهم میکند.
البته آزمایشهای رانندگی با این خودرو شعاع حرکتی واقعی حدود ۳۷۰ کیلومتر را نشان داده است. اومودا E5 از قابلیت شارژ سریع تا ۸۰ کیلوواتی هم برخوردار است که میتواند ظرف ۲۸ دقیقه باطریها را از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ کند. این کراساوور الکتریکی چینی در بازار بریتانیا باید با خودروهایی مثل سانگیانگ کوراندو e-Motion و امجی ZS EV رقابت کند. چری بهزودی قیمت هردو نسخهٔ کراساوور خود را برای بازار بریتانیا اعلام خواهد کرد اما انتظار میرود قیمت اومودا ۵ از حدود ۲۵ هزار پوند و اومودا E5 از حدود ۳۳ هزار پوند آغاز شود.
این خودرو موفق به کسب پنج ستارهٔ ایمنی از یورو انکپ شده است و انتظار میرود اولین نمونههای آن در آگوست امسال به دست خریداران بریتانیایی برسد. اومودا همچنین قصد دارد طی چند سال آینده چندین خودروی دیگر را هم در این کشور عرضه کند. یکی از این خودروها، اومودا ۹ است (همان اکسید RX که در برخی بازارها با نام اومودا ۹ عرضه میشود) که قرار است اواخر سال ۲۰۲۴ راهی بازار بریتانیا شود. در سالهای ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ نیز به ترتیب اومودا ۷ و اومودا ۳ به سبد محصولات بریتانیایی چری اضافه خواهند شد.
علاوه بر اومودا، چری برند دیگری بنام جیکو را هم برای بازار بریتانیا در نظر گرفته است. این دو برند از طریق شبکهای متشکل از ۷۰ نمایندگی که قرار است تا پایان سال جاری به ۱۰۰ نمایندگی افزایش پیدا کند، خودروهای خود را در بریتانیا عرضه خواهند کرد.
رضا
۲۲ شهریور ۱۴۰۲چقدر فاصله داره با خودروهای ژاپنی، کرهای و اروپایی از لحاظ قیمت؟ احساس میکنم نصرفه خیلی چینی بخوای بخری.
X
۲۲ شهریور ۱۴۰۲این موتور 1.6 یکم گاز بدی خیلی مصرفش یکدفعه میره بالا توی انگلیس هم که بنزین گرونه و کسی که بگیره پشیمون میشه
اگر همون موتور 1.5 تیگو7 پرو میرفت روش خیلی موتور خوب و کم مصرفیه
رامین صفایی
۲۵ شهریور ۱۴۰۲انگلیسی ها ضرب المثلی دارند که میگه :
ما آنقدر ثروتمند نیستیم که کالای بنجل بخریم
اطمینان دارم که انگلیسی ها حاضر به خریدن لگن پاره های چینی نخواهندبود
و چینی ها مجبور خواهند شد دست از
پا درازتر و با حقارت از انگلیس خارج شوند
PARSA
۳ مهر ۱۴۰۲عزیزم ، موتور ۱.۵ لیتری هم داره
اینی که تو میگی نسخه پریمیومشه
NAVID۰۰۹۸
۲۲ شهریور ۱۴۰۲چینیهای مهاجر متعصب خریدارش هستند و اگر نه مغز خر باید خورد که رُقبا را نخرند و این بچهچینی رو بخرند !
البته من اینجا تحسینش میکنم به سبب اینکه در
یک بازار رقابتی وارد شده و باید بجنگه تا موفق بشه و این ارزشمنده اما نه در ایران که بازار رو انحصاری کرده تا محصولات کثیفش فرو..ش بره به مشتری بیسواد ایرانی !
رضا THP
۲۲ شهریور ۱۴۰۲حرفات دقیقا مث این دلالای نمایشگاهی هست که یه ماکسیما یا مزدا سه پونزده سال کارکرده درب و داغون رو میخوان هم قیمت یه ماشین صفر بکن تو پاچه آدم ملت …
بله بله این ماشین ژاپنیه مرگ ندااااره . ملت بیسواد هستن که چینی میخرن ، سوار ماکسیما شدن هوش و ذکاوت شما رو میرسونه .
و مشتری باسواد کمتر از یکسال بعد در به در دنبال گیربکس استوک ژاپنی :)
X
۲۲ شهریور ۱۴۰۲آقا نوید یار و یاور اوراقچی های تهران هست از سگ دست تویوتا کارینا تا سوکت چراغ مزدا 3
NAVID۰۰۹۸
۱۲ خرداد ۱۴۰۳چه جالب
به کامنتها که برای حدود ۹ ماه پیش میشه توجه کنید!!!
قیمت خودروهایی که من موافق و مخالفشون هستم را با امروز مقایسه کنید!
به لایکها و دیسلایکها توجه کنید تا بفهمید چرا مردم ما در مقابل حقیقتی روشن جبهه میگیرند ولی با با رویابافی و دروغ شیرین رازی و سرحال هستند!!!
اونی که حرف من رو میفهمه ، میدونه که بهتره به جای چینی جماعت یه خودروی وارداتی کارکرده بخره تا هم ارزش پولش حفظ بشه هم یه ماشینی سوار بشه که اصالت داره به همراه لذت رانندگی و البته خدمات و قطعات در دسترس!!!
میگن آدمها از تاریخ درس میگیرند ولی تاریخ هم همیشه تکرار میشود!!!
در ایران راحت میشه زندگی کرد فقط اگر بدونی از یک لونه یکبار گزینده میشوی نه بیشتر!!!
کوروش کمپانی و شرکهای هولدینگ فروش خودرو در ایران همیشه بوده و هستند به سبب کسانی که دوست دارند بیش از یکبار گزیده شوند!!!
کوروش کمپانی دزدی کرده رفته ، بعد یارو اومده گفته پول بدید به من تا بشم وکیلتون و پیداش کنم ، اونم تا پولهارو گرفته زده به چاک😂!!!
تو ایران کسی بخواد بیزینس بکنه باید اول یه ترم با درس ۲۴ واحدی روانشناختی رد بکنه تا سرش کلاه نره و راه موفقیت را در انبوهی از جنگل سیاه طی بکنه تا بلکه شاید به روشنایی برسه اونم شاید !!!
کرگدن باواریا
۲۲ شهریور ۱۴۰۲بین این ماشین و کیا پیکانتو کدوم رو بر میداری ؟ به نظرم میشه به کره ایی ترجیحش داد
NAVID۰۰۹۸
۲۲ شهریور ۱۴۰۲قیمت کیا پیکانتو صفر در ایران هیچ توجیهی نداره و بیخود گرونه !
بین این و پیکانتو ، من کیا اپتیما ۲۰۱۰ رو انتخاب میکنم که در نمونههای تمیز و کمکارش تا ۱/۳ میلیارد قیمت داره به پائین !
در رنج یک تا دو میلیارد ، خیلی از وارداتیهای کمکار و تمیز رو میشه پیدا کرد !
واقعاً نمیفهمم این متعصبهای عشق بنجل چینی که اتفاقاً بیسواد هم هستن (( بیسواد درسی رو نمیگما ، جو ندید دوباره ، منظورم بیسواد از شناخت و درک خودروهاست )) به چیچیهی لگنهاشون مینازند وقتی که دربهدر موقع تصادف و خرابی یا باید دنبال قطعه بگردند یا در انتظار رسیدن قطعه برای ماهها زمان (((((( جالبتر اینکه قیمت قطعاتشون هم بعضاً گرونتر از خودروهای ژاپنی و آلمانی در ایران در میاد 😂👋🏻 )))))) !
خداوکیلی برید کنار ، زیاد جو ندید ، بوق بوق هم تو محله خودتون بکنید با بنجلاتون !
فن کرهایها رو هنوز تو هیچ جمعی راه نمیدن ، بعد فن چینیها دنبال کدخدای دِه میگردند !
آی متعصبان و جوگیران فن چینی ، برو دنبال نون باش که خربزه آبِ عزیز / این گوری که دارید سرش زارررر میزنید مردهای نخوابیده ، خیلی وقته سرکارید !
حسین
۲۳ شهریور ۱۴۰۲یه اصطلاح هست که میگه he’s living under the rock یعنی یارو زیر سنگ زندگی میکنه اصلا از تغییر تحولات دنیای اطرافش خبر نداره، داستان زندگی نویده.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ شهریور ۱۴۰۲یه اصطلاحی هست میگن طرف تو آخور بَ بَ میکنه ، اینم داستان زندگی حسین !
اینکه جانب محصولات بنجل رو میگری حکایت تلخیست !
به اجبار به دنیا اومدی به اجبار هم تحمیلت میکنن ، برات عادی شده ، ادامه بده پهلوان !
......
۲۴ شهریور ۱۴۰۲کلا خریدن خودروی قدیمی که عمرش رو کرده حماقت محضه چون دیگه اون ماشین یه سطل آشغال متحرک شده ان خودروی ژاپنی و دیگه به هیچ دردی نمیخوره اون خودروی ژاپنی و دیگه یه سطل آشغال متحرکه و به هیچ دردی نمیخوره بعد مدتی هم باید در به در دنبال گیربکس استوک و رینگ و پیستون فابریک و یاتاقان و استارت و… بگردی و کلا هرکی این کارو انجام بده کارش مثل اینه که تو آخور بَ بَ میکنه ، ! چون وقتی خودرو ها به روز و پیشرفنه میشن دیگه رفتن دنبال محصولات بنجل قدیمی ژاپنی حماقت محضه اون ماشین ژاپنی هم که دیگه تبدیل به گاری شده هر لحظه هم ممکنه وسط راه ولت کنه به حرفای هر ننه قمری هم توجه نکنید که بگه این ماشین کار میکنه یا .. طرف ممکنه دلال و…. باشه و بفکر معامله و خرید و فروش خودش باشه و نباید دروغش باعث گمراهی بقیه بشه منم برای این مینویسم برای این که بعضیا که اطلاع ندارن با بعضی حرفا گمراه نشن چون ماشینی که از عمرش گذشته باشه دیگه ماشین نمیشه هزاران پارامتر هست که باید ازش گذشت از مواد شیمیایی موجود در ماشین بگیرید ( چسب ها اتصالات و…) در علم شیمی که مواد شیمیایی درون ماشین بعد از تاریخ گذشته شدن مواد سمی و سرطانزا منتشر میکنن علاوه بر این کارایی خودشون هم از دست میدن تا علم متالورژی و بحث خستگی فلز و کاهش مقاومت تسلیم و بحث ترمودینامیک و بازدهی و … که همه اجزای مکانیکی ماشین رو تحت تاثیر قرار میده و اون ماشین کارایی اولیه رو نداره این موارد به ظاهر و با تجربه هم قابل لمس نیستن و ممکنه کسی متوجه نشه ولی در عمل مشکل آفرینه کلا موارد زیادی هست که قطعا ماشین نو رو نسبت به ماشینی که عمرش رو کرده ارجح می کنه.
ماشین نو نه ماشین داخلی و نه حتی خیلی از ماشین های چینی که بد و سطح پایین هستند
حد اقل باید ماشین معمولی استاندار سطح متوسط که از برند های کره ای و ژاپنی و بعضی برند های چینی هستند باشه
اگه هم ماشین های سطح بالا که از برند های اروپایی و امریکایی باشه که عالی میشه و بهترین حالتش هست
بطور کلی کسی که ماشین کارکرده که عمرش تمام شده و به هیچ دردی نمیخوره رو توصیه کنه اشتباه میکنه چون اون ماشین ژاپنی یه سطل آشغال متحرک شده و دیگه به هیچ دردی نمیخوره کسی هم که میخره باید مغز خر خورده باشه و کسی هم که توصیه میکنه بیسوادی بیش نیست چون دلایل علمی اش گفته شده و خیلی ها ممکنه ندونن.
مهدی
۲۳ شهریور ۱۴۰۲تولید اتوموبیل تو دنیا به حدی مکانیزه شده که کارگر ارزون چینی اینقدری تفاوت معنا داری تو قیمت ایجاد نمیکنه برلی همین ماشینچینی سخت بتونه با ماشین کره ای و اروپایی های رده پایین یا حتی ژاپنی های معتبر رقابت کنه.
JDM
۲۲ شهریور ۱۴۰۲از امروز شاهد افزایش قیمت فونیکس باشین چون تو انگلیس عرضه شده! (WOW)
با این قیمت خودروهای بهتر و مطمئن تری هست اما انگلیسی ها علاقه خاصی به خودرو چینی دارن.
ولی این اصلا نباید امیدی برای فروش خوب داشته باشه
محی
۲۲ شهریور ۱۴۰۲جالبه که با وجود نیسان قشقایی میتونه ماشین بفروشه،ایران این دو تا هم قیمت عرضه بشن بعید میدونم کسی سمت فونیکس بره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ شهریور ۱۴۰۲در انگلیس هم مشخص نیست چقدر موفق بشه
ظاهر این خودرو خیلی مشتری پسند هست و از نظر قدرت پیشرانه نسبت به رقبای هم قیمتش در انگلیس، برتری داره
حسین
۲۲ شهریور ۱۴۰۲یک خودرو چینی ایمن که در ایران هم نسخه فولش (۲۷ هزار پوندی) عرضه شده !
حالا ببینیم این دوستان که میگفتن چرا خودرو ایمن و با کیفیت چینی نمی یاد میخرند یا نه؟
امیر حسین
۲۲ شهریور ۱۴۰۲چه اعتماد به سقفی داره چری :)
Ali Reza
۲۲ شهریور ۱۴۰۲هر رسانه
چیزی رو منتشر میکنه
که کسی که بهش پول میده
میگه منتشر کن
sina
۲۲ شهریور ۱۴۰۲کنجکاوم بدونم امار فروشش چقد خواهد بود.
new reventon
۲۲ شهریور ۱۴۰۲در مقابل راه فور
قشقایی
و سایر برندا که هم قیمت اینن چه حرفی برا گفتن داره؟
نه طراحی داره نه کیفیت
کیفیت داخلی داغون، طراحی خارجی نسبت به رقبا داغون
بخاطر همینه که اقتصاد چین داره به اف میره
کرگدن باواریا
۲۲ شهریور ۱۴۰۲در مقابل ژاپن واقعا شانسی نداره ؛ من به چشمم دیدم خارج مشتری های ماشینای ژاپنی وفاداری خاصی نسبت به نیسان و تویوتا و بقیه ژاپنی ها دارن
کاری به دوام بالاشون ندارم البته همین دوام بالا باعث این اتفاق شده
amir
۲۲ شهریور ۱۴۰۲کیفیت متریال داخلش فاجعه است پلاستیکی رو داره که تیبا داره ولی ظاهرش خوبه واقعا
رضا THP
۲۲ شهریور ۱۴۰۲امیر واقعا جدی هستی ؟
آمودا و تیبا
دست بردار برادر …
Soroush
۲۲ شهریور ۱۴۰۲هیچ دلیلی نمیبینم که بجای رقیباش اینو انتخاب کنم
Enzo Ferrari 2008
۲۲ شهریور ۱۴۰۲بدنه خوبی داره دقت کنید لاستیک های خیلی کوچیکه
A1
۲۲ شهریور ۱۴۰۲نیسان قشقایی سال 22 چهل و دو هزارتا توی انگلیس فروخت و پرفروشترین ماشینه بریتانیاس حالا اینکه چری گفته ده هزارتا به نظرم رقم بلند پروازانس ولی تب داغ کراس اورها و از اونور تنوع پسندی مردم میتونه کمکشون کنه دوس دارم ماشینایی که ما میبینیمو ببینم چه میکنن تو بازار های بهتر
sunmartin
۲۲ شهریور ۱۴۰۲من تا بحال هیچ خودروی چینی نتونستم قبول کنم چون همکاران و افراد میدیدم ک بعد از ۳ تا ۵ سال چطور خودروی چینی اونها بدون قطعه و یا اتاقش افتاده بود یعنی اتاق خسته شده بدلیل جوش های نامرغوب و بدون استاندارد بین قطعات منفصله مونتاژ بسیار نابلد و طراحیربسیاد ضعیف
تنها خودرویی که توجه من کمی جلب کرد گگ ترامپ چی بود که هم طراحی منطقی هم انجین و ۳درتمشخص داشت
کسرا
۲۲ شهریور ۱۴۰۲من که دارم فعلا که خیلی راضیم
همه جور امکانات با پیشرانه جی دی آی پر قدرت داره
تنها مشکلش هزینه قطعات و بنزین سوپر هستش
ab0lf4zl
۲۲ شهریور ۱۴۰۲فکر نکنم بازار انگلیس جوری باشه ک بنجل راه بدن .
قطعا کیفیت مدنظر اونجا رو داره ک قراره بفروشه .
چه از نظر ایمنی و فنی .
حسن
۲۲ شهریور ۱۴۰۲اصلا کاری به انگلیس نداریم ولی در ایران به هیچ فردی توصیه نکنید بخره 4 یا 5 تا مدل چینی رند بازار هستن که هم فروش دست دومشون بد نیست هم قطعات و یدکی دارن بهتره اونا را بخرن این چینیهایی که مثل قارچ دارن با نامهای جدید سبز میشن تو بازار اذیتتون میکنه
پارامترهای خرید خودرو
اول پول بشه
دوم قطعه و یدکی داشته باشه
سوم مکانیک داشته باشه
اصلا از صد متری خودرویی که خوش فروش نیست رد هم نشید
حسین
۲۳ شهریور ۱۴۰۲شما چه تجربه چه خودروهای چینی داشتین؟
Anti Tesla
۲۲ شهریور ۱۴۰۲رقبا رو به راحتی شکست میده، اگه لحاظ طراحی بخواهیم به خودرو نگاه کنیم صد درصد از رقبایی که نامبرده شده سر تر هست و انسان ها همیشه ظاهر قضیه رو نگاه می کنند و فونیکس رو با اون طراحی فوقالعاده ش انتخاب می کنند.
طراحیش از نیسان قشقایی ۵ سال جلو تر هست و اشکودا که کلا شوته!
خیلی مضخرفه!آخه عقب ماشین رو ببین🤦♂️
PARSA
۳ مهر ۱۴۰۲هرچی هم بگید چینی آشغاله و…
اما طراحی واقعا خیره کننده ای داره
من علاقه مند به طراحی ماشین هستم و زیاد راجبش خوندم و راجب طراحی هر ماشینی که ببینم تحقیق میکنم
واقعا طراحی FX یک شاهکاره نسبت به این که ماشین چینی هست و زیاد دست طراحان باز نیست
چینی ها در طراحی قطعا از کره ای ها جلوترن و پیشرفت زیادی هم در امکانات دارن ، اما در کل هنوز راه درازی در پیش دارن……
Esi
۲۳ آبان ۱۴۰۲من که کره ای اروپایی نداشتم٫رافور دارم اینو هم خریدم٫واقعا هم سواریش بهتره هم امکانات.هر کی هر جی میخواد بگه.بخرید حالشو ببرید
Arshia m3csl
۱۲ خرداد ۱۴۰۳آخر عاقبت امودا 5 تو انگلیس مثل گریت وال میشه از شدت کم فروشی دفتر کمپانی چری تو انگلیس رو میبندن احتمالا
🤡
۱۲ خرداد ۱۴۰۳یه دوست مکانیک دارم میگه هزینه تعمیر توربو ماشین چینی از گیربکس کامل لکسوس بیشتر در میاد
معین
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ینی قیمت این تو بریتانیا با ایران تقریبا یکیه؟