این روزها بازار خودروی ایران شاهد تغییرات بسیار سریعی است که خواستگاه اصلی آن را میتوان جامعه بزرگ مصرفکنندگان دانست. تقاضای بازار در کلاسهای مختلف روزبهروز افزایش مییابد و همین موضوع باعث شده تا فعالان این عرصه اعم از خودروسازان یا واردکنندگان رقابت شدیدی را با یکدیگر آغاز کنند!
شرکت مدیران خودرو آذرماه سال گذشته (۹۵) جدیدترین محصول خود را با نام اِمویاِم X22 و با هدفگیری جامعه جوانان به بازار کشور معرفی کرد. کراساووری که با تکیه بر نمای ظاهری متناسب و زیبا، دانش مهندسی و فناوری روز توانسته بهعنوان یک یک خودروی موفق شناخته شود.
X22 پیش از ورود به بازار بیش از ۲۰۰ آزمایش مختلف شامل سرعت، سرما، نفوذ آب، افزایش دمای غیرعادی مجموعه فنی و کوهستان و مناطق مرتفع را پشت سر گذاشته که نتیجه آن دریافت فراتر از یکصد گواهینامه و تأییده مختلف در زمینه ایمنی و کیفیت بوده است.
قلب ۱.۵ لیتری ۱۶ سوپاپه این چینی جوان با استاندارد یورو ۵ پلاس مطابقت کامل دارد و از فناوری زمانبندی متغیر سوپاپها سود میبرد. بیشینه قدرت و گشتاور این بلوک تنفس طبیعی به ترتیب برابر با ۱۰۵ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتنمتر میباشد که از طریق جعبهدنده ۴ سرعته خودکار یا ۵ سرعته دستی به چرخهای جلو میرود و میتواند خودرو را تا سقف سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت پیش ببرد. از طرفی وجود حالت رانندگی اقتصادی (Eco Mode) این امکان را فراهم میسازد تا (در مدل خودکار) مصرف سوخت را در مسیرهای پرتردد شهری کاهش داده و نهایتاً در سیکل ترکیبی به عدد متوسط ۶.۱ لیتر دست پیدا کنید.
کابین X22 به لطف طراحی مدرنتر، کیفیت ساخت مناسب و امکاناتی نظیر سانروف دو حالته، صندلیهای چرمی و صفحهنمایش ۸ اینچی لمسی داشبورد با کاربری چندمنظوره و پشتیبانی از تلفن همراه هوشمند فضای دلنشین و قابلقبولی دارد. کروز کنترل، دکمههای کنترلی مختلف روی غربیلک فرمان و رینگهای ۱۶ اینچی ده پره اسپرت هم برخی دیگر از تجهیزات آن را تشکیل میدهند. از طرفی نباید فاصله ۱۸۶ میلیمتری کف خودرو تا سطح زمین را فراموش کرد، چراکه در مسیرهای غیر همسطح و خارج شهری شدیداً به کمکتان خواهد آمد.
در بحث ایمنی بهمنظور حصول بالاترین میزان محافظت از سرنشینان، تمامی اقدامات لازم برای دریافت ۵ ستاره ایمنی انجام شده که ازجمله آن میتوان تعبیه ترمزهای دیسکی، سامانه ترمز ضد قفل (ABS)، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو را نام برد. همچنین در جهت افزایش ضریب ایمنی خودرو در تصادفات، داخل دربها از میلههای فولادی مقاوم استفاده شده است.
اِمویاِم X22 با طراحی جذاب و جوانپسند و نیز برخورداری از امکانات رفاهی مناسب و کیفیت ساخت بالا میتواند انتخاب کسانی باشد که به دنبال یک خودروی مناسب و باکیفیت هستند. این محصول هماکنون با دو جعبهدنده دستی (MT) و خودکار (AT) و در قالب دو تیپ پایه و اسپرت بهصورت پیشفروش و با سود مشارکت ۲۲ درصد در دسترس خریداران است. علاقهمندان میتوانند جهت اطلاع کامل از قیمت و شرایط فروش به نمایندگیهای مدیران خودرو در سراسر کشور یا پایگاه اینترنتی این شرکت به نشانی www.mvmco.ir مراجعه فرمایند.
رپورتاژ آگهی
جواد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶مدیران خودرو اگه کمی قیمت محصولاتش کم کنه خیلی میتونه موفقتر بشه هر چند فکر نکنم اقایون اجازه بدن چون اینطوری کسی دیگه 405 و سایر برادرهای اشغالش اون نمیخره
Erfan
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶شاید ماشین خوبی باشه ولی این قبیل ماشین ها متاسفانه افت قیمت وحشتناکی دارن و فروختنش صبر ایوب مطلبه….
توی ۲ سال حدود 12 الی 15 میلیون افت دارن و اگر قسطی هم بگیری حدود 12 میلیون سود قسطاش هست…
ینی شما توی ۲ سال حدود 25 الی 30 ضرر خواهی کرد…
بهنام
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶مدیران خودرو که شنیدم الان تحت مالکیت چری هست و از دست کرمان خودرو بیرون امده متاسفانه قیمت گذازی غیرمنطقی برای محصولاتش داره و تقریبا میتوان گفت گرانفروشی در تمام محصولات این شرکت دیده میشه x22 در واقع از شاسی-پیشرانه-گیربکس 315 استفاده میکنه و فقط با کمی تغییر چهره و افزایش ارتفاع و البته اتاق با کیفیت تر و جدیدتر 14میلیون تومان از مدل پایه 315 گران تر هست البته حتی 315 هم با توجه به اینکه تقریبا هیچ امکانات و اپشنی در مدل پایه نداره حداقل حدود چهار تا پنج میلیون تومان گرانتر از قیمت واقعی البته در مقایسه با رقبا مثلا برلیانس h220 فروخته میشه من خودم 315سفیدرنگ اسپرت دارم البته این هم بگم که خرید من بیشتر از سر ناچاری بود با توجه به نبود تنوع و تکراری بودن خودروهای رقیب مثل 206 این خودرو انتخاب کردم که با توجه به مبلغ پرداختی 44.500 واقعا از خریدم راضی نیستم جالبه 315 حتی در مدل اسپرت لاکچری هم سانروف نداره! حالا شما بیاید و این ماشین را با h30cross مقایسه کنید گیربکس اتوماتیک تهویه هوای اتوماتیک نمایشگر سانروف ترمز دیسکی عقب رینگ 16اینچی اتاق ارامتر و…
شاید خنده دار باشه ولی حتی شیشه ها در حالت به اصطلاح one touch فقط به صورت رو به پایین عمل میکنه و به روبه بالا عمل نمیکنه باید دکمه را برای بالا بردن شیشه نگه دارید تهویه هوا دستی هست نمایشگر فقط در مدل اسپرت لاکچری هست ترمز عقب کاسه ای هست و ترمز نسبتا ضعیفی داره اینه ها با اینکه برقی هست ولی حتی با دست هم جمع نمیشند و در کل بهتون بگم اصلا با این قیمت کنونی ارزش خرید نداره x22 که اصلا و ابدا ارزش خرید نداره برای یک گیربکس نیمه اتوماتیک amt هشت میلیون تومان باید پرداخت کنید خب شما با64میلیون تومان میتونید چانگان cs35 خریداری کنید هم گیربکس cvt داره پیشرانه قویتر ودر مجموع کیفیت بهتری هم مسلما نسبت به محصول چری داره البته من در هفته نامه خودرو امروز مقاله ای در مورد 315 خواندم که نوشته بود دیده شده در مواردی موتور خودرو در کارکرد 30هزار کیلومتر و بالاتر دچار افت توان میشه و هیچ کاریش نمیشه کرد همچنین اگر اشتباه نگنم نوشته بود که تسمه تایم 315 هم بسیار حساس و ضعیف هست که خودم نمیتونم تایید کنم این موارد را در مجموع من به عنوان دارنده 315 خرید این خودرو و همچنین x22 که در بسیاری از موارد با هم مشترک هستند را پیشنهاد نمیکنم امیدوارم برای دوستان مفید بوده باشه
آرین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶متن بسیار مفید بود بهنام جان بعنوان خریدار همین ماشین کاملا باهات موافقم
عطا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶اوج جهان سومی در این خودرو و امثالهم و ایرانخودرو تجلی میشود :) ( سایپا و کرمان موتور که یار ثابت تیم هستند .
الف.ی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶کار به نظر بقیه ندارم ولی به نظرم خودروی خوبیه.
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اصلا از قیافش خوشم نمیاد
عقبش یه جورایی یاد 315 میندازم
محمدرضا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶این که تو تست پیست آزادی چپ کرد !
sardar
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶عیبش اینه فضای پای عقبش کمه و ارتفاع تا سقفش هم کم هست
سامان اذری
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶رپورتاژ آگهی و بزرگنمایی به میزان کافی ?
Amir
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶نیاز امروز بازار ایران !
سامان اذری
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶امیر دوستم پاترول رو فروخت یه رونیز مدل 89 بدون حتی یه نقطه رنگ
40.000 تا کارکرد داره 2 تومن سیستم داره روش (مانیتورو دوربین عقب) رینگ اسپورت 2.5 میلیونی و تایر کوپر روش
75 تومن پول داده
ماشین ماشالله مثل توپه
رونیز بخدا همه این چینی ها رو لوله میکنه
جمعه میریم افرود چندتا عکس ازش میندازم نشونت میدم
amir
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶فدا داداش
مرسی سامان جان….
تلگرام میبینمت.
شاهين
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظر من که نیاز امروز بازار ایران خودرهای هیبریدی و کم مصرف از برندهای معتبر با تعرفه پایین هستند.نه این عجیب الخلقه های بی شرم.
Landscape
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶شاهین جون گل گفتی دمت گرم??
ASTON
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶شاهین جان واقعا دمت گرم حرف حساب رو زدی
الان دو روزه دارم فکر میکنم چی میشد رئیس جمهور، ایران خودرو رو مجاب میکرد با تویوتا قرار داد ببنده و سایپا هم با نیسان فقط هم تو این کشور مجوز تولید و واردات خودروهای برقی و هیبریدی صادر بشه + یه قرارداد و تامین بودجه هم واسه بهسازی و تبدیل خوردوهای با کارکرد بالای 10 سال + بالابردن تعداد قطارهای مترو و اتوبوس ها همچنین کمم کردن فواصل تایم تردد مترو و اتوبوس
به خدا ظرف چهار سال مشکل ترافیک و آلودگی شهر های بزرگ حل میشه و تاثیر شگرفی تو تامین اشتغال جوانان خواهد گذاشت
نامردم اگه هر جمعه نرم نماز جمعه
و تو تمام مناسک و مراسم مذهبی و روز قدس و … صف اول خواهم بود
سالی یه بار هم جلوی سفارت امریکا در کشورهای گوناگون به قید قرعه تظاهرات ضد امپریالیستی میکنم
یعنی با پول این مفاسد اقتصادی امثال بابک زنجانی نمیشه بودجه این کارها رو تامین کرد
کورش
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶کی بدش میاد با بزرگان خودروساز قرارداد ببنده. اونها راضی نیستند. ایران را فقط به چشم یک بازار مصرف نگاه می کنند. مسئولین خودروساز ما اگر کمی عاقل باشند از همین دو شرکت رنو و پژو می توانند بهترین استفاده را برای ارتقاء دانش خودروسازی ببرند. اما متاسفانه……
دانیال
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶عزیزم قرارداد ی چیزه دو طرفه است. ما راضی باشیم هیچی حل نمیشه، تویوتا و نیسان ایران بیا نیستن حتی همین هیوندایی کل ناز داره. حاضر نیستن بازار های بزرگ شون توی آمریکا رو به خطر بندازن بیان ایران. پس تز شما حداقل با این خودرو سازها شدنی نیست. در ضمن اگه مافیا خودرو سازی ایران بزارن. فعلا همین قرارداد ایدرو که برای اولین بار در تاریخ خودرو سازی ایران ی شرکت خارجی مستقیم تولید کنه دستاورد بزرگه،حالا ببینیم چیزی ازش در میاد یا این هم به گند کشیده میشه.
E.H.SAN
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ایکس ۲۲ همون ۳۱۵ ارتقاع یافتست که اثلن هفتادو خورده ایی نمیرزه پیشرانشم ۳۱۵ یه من خودم ۳۱۵ داشتم خوب راه نمیرفت از نظر جلو بندی و زیر بندی ظعیف بود
دانیال
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶از پشت و بغل انگار 315 رو گرفتن کشیدن آوردن بالا. قدرت موتور هم همونه. بعد قیمتش پول خون باباشونه. چینی ها چه پولی می خورن تو مملکت ما! این ماشین برین ببین توی روسیه چنده! واقعا خریدش ***
ميلاد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶یه تنبله بی خاصیته??
sevlan
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶نمیگم ماشین بدیه ، ولی کاملا معلومه که یه جور بازارگرمیه این توضیحات ، یعنی یه ایراد نداره که اشاره ای بهس بشه، و در آخر اینکه دوس ندارم پدال یه خودروی معلوم الحال رو تا عرش اعلا بکشه،در حد همون مثلا کراس اورهای دیگه چینیه ، ولی قبول دارم از محصولات ویران خودرو و سایبان بهتره!!!
mohsen
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶تبلیغات بود یا بررسی!
فرزاد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶خخخ خیلی شک کردم به ادبیاتش…میخواستم بنویسم بزنین رپوتاژ اگهی که زحمت کشیدین…
delport
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶امیدوارم کامنتم بمونه.پدال جانه عزیز مردمه و جوونایه فهمیده کشورمون خوب درک میکنن.قبلا هم این ماشینو نقد کرده بودی!!!!!ولی ان کجا و این کجا.امیدوارم به دلایلی سمته برندی غش نکرده باشی که این خیانته بزرگیه به دنبال کننده های سایتتون.و اگر اینجور باشه هیچ تفاوتی با اون کسی که تو چشایه مردم نگاه میکنه و پرایدو ایمن به ذور و خوب و با قیمتی عالی توصیف میکنه نداذید.جوونایه ما.دوستایه خوبه دنبال کنندت فهیم ترین ادمان
امین قوام
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست من مطمئن باشید پدال هیچوقت “غش” نمیکنه سمت کسی؛
شما اگر معنی رپورتاژ رو متوجه باشید و روند کارها و امور رسانهای رو بدونید به ما یا رسانههای دیگه همچین نسبتی نمیدین :)
ما همیشه حقیقت رو گفتیم و میگیم!
عطا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶اصلا گیرم خدا نکنه که هیچ وقت اتفقا نمیفته ، پدال کاری رو کهdelport گفته انجام داده باشه..
اصلا این ماشین در حدی نیست که بیام و نظر بدم و وارد مقاله بشم .چیزی مثل همین پراید :)
Amir.dp
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶خوبه حالا در عنوان ننوشتید” نیاز بازارهای جهانی”
k1
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶با سلام خدمت دوستان بزرگوار در پی فرمایشات بزرگواران خواستم ب چندتا نکته اشاره کنم و ی چند تایی هم سوال بپرسم.. من خودم ایران خودرویی هستم اول از همه بگم تولید ماشین در ایران شانسی هستش یعنی ی ماشین رو شما میخرید فقط بنزین و روغن مصرف دارید یکی دیگه کل وقتش تو تعمیرگاه میگذره.. دوم افت قیمت وا3 همه ماشینها هستش من خودم sd v8 سالم مدل 94 رو ماه پیش با بدبختی فروختم 31400 حالا قیمت چند بود 38800.. بازار خرید و فروش کلن تو دست دلالها هستش مگر اینکه شما وقت کافی داشته باشید اونوقت میتونید ماشینتون را با قیمتی بالاتر بفروشید البته نه خیلی بالاتر.. سوم اینکه خیلی از قطعات ماشینها چینیهای بی کیفیت هستن.. و اما برگردیم سر بحث همین مدل.. من ماشینهای چینی زیادی رو چک کردم ب عنوان مثال ام جی 6 رو واقعا میپسندم یا تو چالوس با ام وی ام 550 اتوماتیک براحتی رانندگی میکردم بدون اینکه کوچکترین فشاری ب ماشین بیاد با کولر روشن براحتی راه میرفت ک البته با متریال داخلش هیچ کاری ندارم سراتو سایپایی رو هم ک اصلن حرفش رو نزنید تا سوارش میشید در جا جنس متریال داخل تو ذوقتون میزنه.. همونطوری ک گفتم چون ماشینمو فروختم و قصد ندارم هزینه زیادی کنم دنبال ماشین چینی میگردم وقتی رفتم نمایندگی جهت آشنایی داخل x22 نشستم در کمال تعجب متوجه شدم ک تیپ ترونیک نداره من تو سایتهای مختلف سرچ کردم جالبه ک هیچ اشاره ای ب این موضوع نشده حالا میخواستم بپرسم کسی از دوستان تجربه سواری با مدل اتوماتیک رو داره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید چون با این وضعیت فکر کنم تو سینه کشها باید بکسل بشه:}
علی
۳ خرداد ۱۳۹۶تیپ ترونیک نداره ولی دنده های یک و دو رو دستی میتونی تعویض کنی دوستان هم نظر مخالف میدن یه بار سوار ماشین بشین بعد نظر بدید اخه یکی میگه چون چینی آشغاله بعد صد نفر هم لایک میکنن خوب اگه راست میگی بگو اشکالش چی
k1
۱۸ خرداد ۱۳۹۶دوست گرامی من در مورد آشغال بودن یا نبودن صحبت نکردم در مورد قدرت موتورش صحبت کردم ولی خوشبختانه الان با توجه ب اینکه یکی از آشنایانم این ماشین رو گرفته با قاطعیت میگم از لحاظ قدرت و گیربکس ب هیچ عنوان بدرد نمیخوره… ما 5 نفری داخل ماشین وا3 تستش رفتیم .. ماشین تو یادگار کم آورد حالا جاده و گردنه و کولر روشن رو حساب کنید… در ضمن موقع گاز دادن وحشتناک صدا تو اطاق میاد
سام
۱۶ خرداد ۱۳۹۶اخه داداشم.اگر پراید بگیرم میدونم چندماه بعدش یه دو میلیونی ضرر میکنم,توجه داری چند ماه بعد,بیام هفتادمیلیون بدم جایه این خودرو که مشخص نیست پدرش کیه یا صاحبش کیه چندروز بعد کسی نگاشم نکنه ضرر به جهنم نگاشم نمیکنن انگار از پشته کوه تو گله گرفتم اوردمش بو میده.بعدشم انصافا داخلشو نگاه بطری اب معدنی از داشبردش میباره.کیلومتر انگار اسباب بازیه نومه,,یه ال سی دی گذاشتن بینه کیلومتر برا رد گمکنی,پشتشم انگار دارن جک میزنن زیرش.برادر من من چندساله پدالو دنبال میکنم وقتی شما بودین کسی نبود,این اشغالارو نیار تو سایت اصلا همون ۲۰۶ یه عمری داره حداقل.x22.خدایا شکره نعمتت و سلامتیت
علی
۲۳ خرداد ۱۳۹۶واقعا ماشین خوبیه در ضمن من خودم دارم خیلی راضیم از موتور و کولر و هرچی
اقایون داداشام این ماشین فقط در عقب یکم چاشنی mvm 315 داره مگر نه نه از جلو و نه از بغل شبیه mvm 315 نیست
و در ضمن طراح این ماشین که در سایت چری هم هست طراحان bmw و benz و ،، بوده اند
و طراحی اش فوق العاده بوده
و فروششم فوق العاده بوده
فقط یاد گرفتیم بگیم چینی اشغاله و مثل بلبل میگیم اقا تعصب رو رها کنید صنعت خودروی ایران ورشکسته و سقوط کرده است
هر کی از اطرافیان دید خیلی خوشش اومد الان هم مارک کیا زدم کسی نمی فهمه