اکسید که مدتزمان زیادی از تأسیس آن بهعنوان برند لوکس و سطح بالای چری نمیگذرد، بهسرعت در حال گسترش سبد محصولات خود است. این شرکت کار خود را در ابتدا با کراساوور میان سایز TX آغاز کرد و پس از معرفی کراساوور کامپکت LX حالا در حال آمادهسازی کراساوور فول سایزی بنام VX بهعنوان پرچمدار خود است. نسخهٔ کانسپت این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژوی ۲۰۱۹ رونمایی شد و حالا تصاویری ازنسخهٔ تولیدی آن منتشر شده است.
VX در طراحی ظاهری دنبال کنندهٔ همان طراحی خانوادگی برند اکسید است که جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی با چراغهای باریک LED در طرفین از شاخصههای اصلی آن هستند. ورودی هوای ذوزنقهای در پایین و دیلایتهای LED عمودی هم از دیگر ویژگیهای نمای جلویی این ماشین هستند. در پروفیل جانبی شاهد طراحی ساده و یکنواختی هستیم که ویژگی خاصی ندارد اما انتظار میرود همین طراحی ساده، کابین بسیار کاربردیای را پدید آورده باشد.
در بخش عقبی VX از طراحی محبوب این روزها یعنی چراغهای نواری متصلبههم استفاده شده که با استایل مربع شکل خودرو همخوانی دارد. این کراساوور فول سایز که ظرفیت حمل هفت نفر را دارد، با ۴,۹۷۰ میلیمتر طول، ۱,۹۴۰ میلیمتر عرض و ۱,۷۹۵ میلیمتر ارتفاع، بزرگترین کراساوور تاریخ چری محسوب میشود. فاصلهٔ محوری VX نیز برابر با ۲,۹۰۰ میلیمتر بوده و برای آن رینگهایی با سه اندازهٔ مختلف ۱۸ اینچی، ۱۹ اینچی و ۲۰ اینچی ارائه خواهد شد.
اکسید VX در داخل از کابین لوکس و مدرنی برخوردار است که برای یک کراساوور چینی بسیار قابلتوجه به نظر میرسد. در اینجا یک صفحهنمایش بزرگ بهصورت یکپارچه با کنسول مرکزی تعبیه شده که برای کنترل سیستم تهویه مورداستفاده قرار میگیرد. در بالا نیز یک نمایشگر بزرگ دوقلو به سبک مرسدس بنز برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی در نظر گرفته شده است. انتخابگر دندهٔ الکترونیکی و دریچههای تهویهٔ افقی از دیگر ویژگیهای قابلتوجه داخل این کراساوور چینی هستند درحالیکه سعی شده با استفاده از چرم باکیفیت با دوخت برجسته نیز فضای لوکسی ایجاد گردد.
کراساوور فول سایز لوکس چری با همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژی ارائه خواهد شد که زیر کاپوت کراساوور میان سایز XT هم قرار گرفته است. این موتور ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که انتقال آن به چرخها توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت میگیرد. فعلاً ارائهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک برای اکسید VX تأیید نشده است.
پیکان جوانان گوجه ای
۱۹ دی ۱۳۹۸چه عجب بالاخره چینی با رینگ بزرگ دیدیم
Just bentley continental
۱۹ دی ۱۳۹۸اخه این هیکل
موتور ۱۶۰۰ سی سی ۱۹۷ اسبی!!!!
طراحی زیباییم به نظرم نداره.
ایرانی
۱۹ دی ۱۳۹۸موتور پایه هست. موتور اصلی 2 توربو با 240 اسب بخار قدرت و 380 گشتاور هست که ظاهرا چند ماه بعد از مدل اولیه عرضه میشه.
بعد اینکه تصویر نمای داخلی lx هست و مدل vx نمای داخلی متفاوتی داره البته به جز نمایشگر یکپارچه که یکسان هست.
با تشکر از سایت پدال.
سروش
۲ خرداد ۱۴۰۰نه موتور ۲ لیتر این ماشین ۲۵۴ اسب و ۳۹۰ نیوتونه
پرسپولیس
۱۹ دی ۱۳۹۸قیمت ؟؟؟
ممد ژانگولر
۱۹ دی ۱۳۹۸این بیاد ایران بالای ۱ میلیارد قیمت میخوره . ملت همیشه در صحنه هم آماده برای ثبت نام ساعت ۷ صبح با چک بانکی جلوی دفتر فروش ?
مانی
۱۹ دی ۱۳۹۸عجب پیشرفتی
موتور ۱۶۰۰ بخاطر قوانین چین هست
احتمالا برای بازارهای خارجی موتور قویتری در نظر بگیرن
ده سال دیگه ماشین چینی رو به خواب هم نمیبینیم
باید بریم دنبال ماشینهای ماداگاسکار
هادی 8 سیلندر
۲۰ دی ۱۳۹۸من همیشه برام سوال بود چرا دست از ۱.۶ و ۱.۵ برنمیدارن خدا خیرت بده
واقعا حیف موتور ۶ به بالا نیمزنن واقعا خیلی تاثیر داشت
Behrouz. anzali
۲۰ دی ۱۳۹۸واقعا اگه نگیم پیشرفت کردن بی انصافیه. من خودم تجربه چری اریزو ۵ توربو رو دارم و این ماشینو داشتم . واقعا فوق العاده بود .هم از نظر کیفیت و دوام .سواری نرم و دلپذیر چیزی کم نداشت .این ماشینم جای خودش داره. و فکر کنم خیلی ماشین خوبی باشه اگه قیمت خوبیم داشته باشه ارزش داره. که متاسفانه توی ایران ماشین خوب به قیمت مناسب نداریم??