ام وی ام MVMچریخودروهای چینی

رونمایی از چری تیگو7 در مرکز تجاری کوروش تهران

مدیران خودرو، نماینده دو برند چِری و MVM در کشور، روز گذشته (بیست‌ویکم بهمن‌ماه) محصول جدید خود، تیگو۷ را در مرکز تجاری کوروش تهران به نمایش گذاشت.

tiggo7
این اولین بار نیست که یک خودروی جدید چینی پیش از رونمایی رسمی به کوروش می‌آید. همین چند وقت پیش MVM X22 جدید نیز طی مراسمی در همین مکان حضور یافت که در نوع خود یک ساختارشکنی جالب محسوب می‌شد.

tiggo7
تیگو۷ یک کراس‌اوور اندازه متوسط پنج نفره است که در نمایشگاه پکن امسال رونمایی شد و چندی پیش قائم‌مقام مدیرعامل مدیران خودرو خبر از عرضه آن در بازار کشور داده بود.

tiggo7
نمای ظاهری بر اساس زبان طراحی جدید چری شکل گرفته و نه‌تنها در مقایسه با امثال تیگو۵ وضعیت بسیار بهتری دارد، بلکه از آن سبک ناپخته و نازیبای چینی هم فاصله گرفته است. ابعاد بزرگ و متناسب رینگ و لاستیک، اندازه خوب آینه‌های جانبی، هماهنگی بخش‌های جلو و عقب، نمای جانبی تنومند و گرافیک زیبای چراغ‌ها را می‌توان از نقاط قوت طراحی بیرونی دانست.

tiggo7
زیر کاپوت یک پیشرانه ۲ لیتری با توان ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتون‌متر به چشم می‌خورد که خروجی خود را از گذرگاه جعبه‌دنده هفت سرعته خودکار DCT به چرخ‌های جلو می‌رساند.

tiggo7
سامانه تعلیق هم در محور جلو مک‌فرسون و در عقب از نوع چند اتصالی است، اما با توجه به وزن خشک ۱۴۳۲ کیلوگرمی (نسخه ۲ لیتری)، مشخص نیست آیا می‌تواند در مسیرهای مختلف از پس حفظ تعادل این چینی جوان بربیاید یا خیر.

tiggo7
پس از ورود به داخل اتاق با طراحی منطقی و نسبتاً زیبایی روبرو می‎‌شوید که البته شباهت دور و نزدیکی به مدل‌های ولوو دارد! پنل درب‌ها، کنسول میانی، داشبورد و حوزه فرمان کاملاً ساده و به‌دوراز هرگونه شلوغی طراحی شده و نمای قابل‌قبولی ارائه می‌کنند. صندلی‌ها علاوه بر کیفیت خوب، بدن را کاملاً در خود نگه می‌دارند و موجب آرامش هرچه بیشتر سرنشین می‌گردند. فضای کلی اتاق هم اصلاً حس خفگی و بسته بودن نداشته و به لطف طراحی مناسب ستون‌ها، شیشه عقب و آینه‌های جانبی میزان دید به اطراف کاملاً قابل‌قبول است.

از امکانات و تجهیزات تیگو۷ می‌توان به رینگ‌های آلیاژی، چراغ جلو خودکار، آینه‌های جانبی برقی، سانروف پانوراما، سامانه ورود بدون کلید، دو حالت رانندگی مختلف Eco و اسپورت، کروز کنترل، کیسه هوای جلو و جانبی، تهویه خودکار دو منطقه‌ای، کامپیوتر سفری با نمایشگر ۴.۸ اینچی پشت فرمان، صفحه‌نمایش ۹ اینچی لمسی، GPS، اتصالات بلوتوث، سیستم صوتی با شش بلندگو، پخش DVD، خروجی USB و دوربین دید ۳۶۰ درجه اشاره کرد.
رونمایی رسمی چِری تیگو۷ در نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران انجام شده و پس‌ازآن تقریباً اواخر بهار ۹۶ در سبد فروش مدیران خودرو قرار خواهد گرفت. مشخصات قیمتی و شرایط عرضه هم هنوز مشخص نیست و در تاریخ دیگری اعلام خواهد شد. در پایان از نمایندگی ۳۲۲ گودرزی مدیران خودرو و جناب آقای پدرام معمار جهت همکاری و وقتی که در اختیار بنده قرار دادند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. كاپيتاليسم

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (194 ديدگاه)

    با وجود اینکه بعضی قسمتها از خودروهای دیگه الگو برداری شده ظاهر زیبایی داره ، ایمنی و فنی خودرو رو نمیدونم چطوره اما طراحیش به عنوان یک خودرو چینی خیلی خوبه

  2. فرشاد سجادیان

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    چهره، توان و امکانات معقول و رضایت بخشی داره، فقط قیمتش مثل 99 درصد ماشینای بازار ایران، قطعا بی ربط خواهد بود.

  3. alpha

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    طراحیش خوبه.

    1. Sina

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (831 ديدگاه)

      آخه میدونی چی ذهن آدمو مشغول میکنه
      شرکتهایی مثل تویوتا فولکس واگن نیسان و…برای عموم مردم که سطح وسط جامعن و توانایی خرید ماشینهای آنچنانی ندارن ماشین میسازن یا کیا و هیوندا بازم میاد یکم از سطح کیفی میزنه که ارزونتر در بیاد بعد اگر بازم واسه اونایی که هنوزم توانایی خرید اینارو ندارن مثلا تویوتا ماشینایی مثل کرولا یا یاریس میزنه فولکس واگن شرکتهایی مثل سئات و اشکودا داره که دیگه تا اونجایی که تونستن از سطح کیفی و امکانات زدن تا ماشینو ارزون بزنن ولی با این حال ماشین با کیفیتی و ایمنی باشی
      میخوام بگم این شرکتهای بزرگ دیگه نشستن گفتن ته تهش با رعایت حداقل امکانات و مسایل ایمنی واسه قشر پایین دیگه این ماشینارو میشه ساخت
      بعد حالا سوال اینه این شرکتهای چینی دیگه این ماشینهارو چجور میسازن چقدر از کیفیت و ایمنیش میزنن چقدر بی کیفیت میسازن که قراره انقدر ارزون در بیاد
      خب معلومه دیگه یکجای کار میلنگه بعد دوسال از خرید این زباله های ساخت چین طرف با خونوادش کشته میشه

      1. alpha

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        سلام
        دوست عزیز ماشین های چینی از نظر کیفیت واقعا در رتبه های آخر دنیا هستند.
        ولی با همین ماشین های بی کیفیت ، اگر مواظبت کنی ، سرعت بالا نری ، به ماشین فشار نیاری چند سال بدون دردسر مهمی برات کار می کنن.

        یکی از دلایل تصادفات و سوانح بالای ماشین های چینی اینه که کسایی که این ماشین ها رو میخرن ، اکثرا از قشر متوسط جامعه ی ایران هستن، تجربه ی سواری ماشین های لوکس و سطح بالا رو ممکنه هرگز نداشته باشن ، به عبارتی شوق و ذوق بالایی برای سوار شدن این ماشین ها دارند و خیلی وقت ها قوانین رو رعایت نمیکنن.

        مثال میزنم، از آشنایان من دقیقا تو جاده با جک اس 5 تصادف کرد و همه ی بدنش رو پلاتین گذاشتن. ولی باور کن همش تقصیر خودش بود. هزار بار بهش تذکر دادم که با شاسی بلند چینی تو اتوبان 170 تا نرو . من که میترسیدم باهاش جایی برم.
        چون جک اس 5 اولین شاسی بلندی بود که خریده بودن و بیچاره دلش پر از هوس بود !

        اما کسایی که از محصولات ژاپنی یا آلمانی استفاده میکنن اکثرا افراد بالای 30 سال، با تجربه و مسلط به احساساتشون هستند.

        1. محمدرضا

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (111 ديدگاه)

          با کاین هم 170 تا بری چیزی ازش نمیمونه

        2. شهریار

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (176 ديدگاه)

          با سلام
          ۱۷۰‌ تا با یه شاسی بلند ؟؟؟؟بنده امسال به مدت ۳ ماه در منطقه اروند (بهبهان)یه سانتافه ۲۰۱۶ در اختیارم بود .ازخیلی جهات خودرو عالی بود…با کلی امکانات و سیستم های کنترلی جهت بهبود کیفیت هندلینگ و رانندگی ،ولی چند بار تو مسیری که هر روز تا محل کار میرفتیم به علت سرعت بالای ۱۳۰ تا نزدیک بود چپ کنیم…اصلا اونطوری که آدم فکر میکنه چسبندگی نداره به جاده …شاید خنده دار باشه ولی ۳۱۵ خودم تو همون مسیر عملکرد بهتری از سانتافه داشت
          حالا با جک بیای ۱۷۰‌ تا بری فقط باید خدا رحم کنه
          باور کنید یه ور قضیه تصادفات ما خود ماییم

      2. علیرضا

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (24 ديدگاه)

        دوست عزیز هر ارزونی که به دلیل زدن از کیفیت محصول نیست، شاید یه بخشش اون باشه ولی خیلی از مسائل دیگه مثل نیروی کار ارزون ، بهروری بالا و… هم دخیلن

      3. سامان اذری

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        سینا جان ماشینهای چینی یکم ارزونند ولی سیاست دولت اینه که کلاس گذاشته برا خودرو ها
        ایرانی ها تو یه رنج هستند چینی ها یکم گرونتر بعد اونا کره ای و فرانسوی بعد اونا ژاپن و در اخر خودرو های المانی
        الان تو ایران ماشینهای چینی زیاد نمیکشند روش
        از اون طرف هن کمری کم اپشن رو از سوناتای فول 20-30 تومن گرونتر میدن
        در کل یه سیاستی دارند که همشون به فروش بره هیچ ماشینی هم رو فروش ماشین دیگه تاثیر نگذاره
        الان میگن رنو کوئید بیاد هیشکی تیبا نمیخره
        من قول میدم با یه سیاستی مثل قیمت گذاری یا بازار دلار و ….. کاری مسکنند که هر دو خودرو به فروش بره

      4. هاشم

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (48 ديدگاه)

        به این راحتی نمیشه به خودروهای چینی بگی اشغال.
        فکر کنم سال 88 یا 89 بود که اولین چری وارد ایران شد و اگه تست تصادف و کیفیت اون خودرو را با خودروهای چری که فقط بعد از 6 یا 7 سال داره وارد مملکت شده را با هم مقایسه کنی سرعت سرسام اور پیشرفت را ببینید بعد ما هنوز داریم پیکان یا موتور پیکان را تولید میکنیم.
        بعضی از خودروهای چینی هم که از موتور و گیریبکس کمپانیهای مطرح دنیا استفاده میکنن.

      5. سبحان

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        اگه شما به این میگی آشغال و خطرناک، پس 206 و 207 و تیبا رو چی باید گفت؟ اگه چینی ها و کره ای ها نمی بودن، اون غربی های بی شرف خون مردم دنیارو می کردن تو شیشه و واسه یه آپشن ساده کلی پول طلب می کردن مثه ایران خودرو و سایپای خودمون. چین و کره و ژاپن باعث شدن رقابت بره بالا و غربی ها متوجه بشن دیگه نمی تونن ملت رو بتیغن، مردم دنیا متوجه شدن می تونن کیفیت و پایداری رو با قیمت ارزون با ماشینای ژاپنی و کره ای داشت و این زنگ خطری شد واسه غربی های طماع.

      6. وحید

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (17 ديدگاه)

        دوست عزیز کم بودن قیمت همیشه دلیل کیفیت پایین نیست بلکه میتونه حاصل موفقیت در زمینه بهینه سازی در تولید و رقابت باشه.جنگ ارزی امروز در اقتصاد جهانی امری مهم هستش که چین درش یکه تازه و توانسته با پایین نگه داشتن عمدی واحد پول خودش یعنی یوان قیمت جهانی کلیه صادراتش رو در جهان پایین نگه داره و در عوض به فروش بالاتر دست پیدا کنه.

  4. Fz

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    ای بابا انقدر ماشین چینی رو مسخره کردید که از پیشرفت صنعت خودروسازی چین غافل شدید عجب سرعت پیشرفتی داره چه تنوعی داره واقعا دم چری گرم ضمناً یه بار درگ جک اس 5 با توسانو دیدم توسان بشکل کاملا مفتضحانه ای سوسک شد
    حد اقل ما ایرانیا نباس ماشین چینی رو مسخره کنیم چون الان داریم 405 سی سال پیشو با همون قیافه و موتور ضعیف تر تولید میکنیم

    1. ahmad

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      ما تولید نمیکنم بلکه دولت و *** داره پژو 405 تولید میکنه
      ما مردم ایران مصرف کننده هستیم و با انتخاب هامون مسیر خودمونو نشون میدیم

      وقتی با اشتیاق از آشغال چینی ها استقبال میکنیم و بهشون فضای رشد مجانی میدیم نتیجش میشه همین!

      شما که مصرف کننده ای درست انتخاب کن!

      1. رضا

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (10 ديدگاه)

        شما خودت درآمدت در حد بنزه لابد! خسته شدیم بخدا از این همه بحث.

        1. Sina

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (831 ديدگاه)

          نه عزیز ما درامدمون در حد بنز نیست
          از این خسته شدیم که داریم پول بنز میدیم ولی آشغال تحویلمون میدن
          حالا بنز نخواستیم ولی همین 90 میلیون میشه 90هزار درهم برو توی سایتهای عربی ببین با 90هزارتا چی میشه خرید
          تازه اگه قصد خرید دست دومم داشته باشی ماشینی میتونی بخری که توی رویاهاتم نمیتونی تو ایران تصور کنی
          بله مشکل اصلی اینه

      2. شهریار

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (176 ديدگاه)

        به نظرت ما داریم فضای رشد به چین میدیم.؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا خنده داره…یعنی یه شرکت چینی میاد اینهمه سرمایه گذاری میکنه که ما تو ایران اخ و پیفش کنیم ؟؟؟؟نه عزیز دل برادر…اونا برنامه هاشون گسترده تر از این حرفهاست…اونا خودشونو بستن برای بازارهایی مثل آمریکا و هدف گذاری کردن برای سال ۲۰۲۰ که وارد بازار های آمریکا بشن…حالااین وسط ما خودمونو کنار بکشیم یا نکشیم اصلا مهم نیست..چین نه برادر منه که طرفداریشو بکنم نه باهاش دشمن هستم که بخوام باهاش چپ بیوفتم…اخیرا یه مقاله خوندم که نوشته بود ما ایرانی ها فکر میکنیم باهوش ترین مردم دنیا هستیم ولی این یک اشتباه بزرگه…ما از لحاظ بهره هوشی در رده کشورهای با هوش متوسط رو به پائین قرار داریم با میانگین هوشی ۸۹…
        و اینی که ما فکر میکنیم باهوش تریم…این باهوشی نیست و یک نوع خود زرنگ بینی هست که کلی فرق داره با بهره هوشی…
        و شاید بیشتر این انتقاد یا حمله های بی ربط و با ربط نشات گرفته از همین مطالب بالا باشه..

    2. "Amir"

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      الان مثلا خواستی کره ای هارو تحقیر کنی ؟ یکی از مسخره ترین درگای ممکن درگ بین یه ماشین توربو با تنفس طبیعیه ! اونم توربوی دنده دستی !

      1. alpha

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        همه چیز درگه ؟
        هیوندای توسان معلومه که بهتره.

      2. sunmartin

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1919 ديدگاه)

        اتفاقا ایشان درست میگه اما باید حرف هاش را سرو ته کنی در سایت مجاور درگ بین توسان و جک اس 5 صفر کیلومتر (توسان 4 سال کارکرده ) گذاشته بود که حتی نیم متر هم جک نتونست جلو تر بزنه و جالب اینکه در 200 متر بعدی توسان بصورت خیلی طبیعی جک اس 5 را جا گذاشت از کاربران چینی باز و در آرزوی فرانسوی مانده درخواست میکنم هرجا خواستند صحبتی بکنند تمام جوانب در نظر بگیرند که بلوف آنها رو نشود تمام چینی سواران در آرزوی سوار شدن به ارزانترین خودروی کره ای هستند اما چون نمیتونند میایند و تخریب میکنند بهر حال دست ازین صحبت های بچه گانه بکشید البته رنج سنی شما شاید به همین صحبت ها بخورد
        در ضمن هفته پیش کیفیت خودروهای داخلی جک s5 بی کیفیت خودرو در رنج قیمتی خودش شد از جک چینی توی ذهن آشفته تون چه غولی ساختید؟؟?

        1. علیرضا میرزایی

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (337 ديدگاه)

          داداش درسته چینی اشغاله ولی کره ام همچین تعصبی نداره/ماشینهایی که قیمتاشون تو ایران در حد تویوتا و نیسان ولی استهلاک 10برابر بیشتر از اونها.کره اصلا قابل تعصب نیست

        2. دیانتی

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          این فرضیه که هرکه خودروی چینی سوار می شود، پول خرید خودروی کره ای را ندارد یا هرکه خودروی کره ای سوار می شود، پول خودروی ژاپنی را ندارد و… از پایه غلط است.

          بازار امروز خودرو با توجه به اندک تنوعی که در سالهای اخیر به خود دیده، بازار هوشمندی شده است و افراد به دقت، تناسب قیمت هر خودرو را با کیفیت، دوام، آپشن، زیبایی، خدمات پس از فروش و… می سنجند و دیگر برند تنها ملاک انتخاب نیست.

          شما در ایران می توانید برخی از خودروهای چینی را که به نسبت قیمت، کیفیت قابل قبولی هم دارند، با قیمتی نزدیک به قیمت جهانی آنها بخرید زیرا به دلیل مونتاژ در ایران مشمول تعرفه واردات نمی شوند.

          اما وقتی سراغ خودروهای اروپایی و کره ای می روید به دلیل تعرفه بالای واردات درواقع پول دو خودرو را می پردازید و صاحب یک خودرو می شوید. یعنی سوار خودرویی شده اید که دو برابر ارزشش پول داده اید، پولی که به جیب دولت و دلالان می رود.

          از سوی دیگر خودروهای کره ای یا فرانسوی مانند پژو2008، داستر و توسان TL که صحبت از تولیدشان در ایران بوده و قرار است با دور زدن تعرفه واردات در قیمت پایین تری نسبت به خودروهای وارداتی عرضه شوند نیز در رقابت با خودروهای موجود قرار خواهند گرفت و مسلما اگر به نسبت قیمت کیفیت بالاتری ارائه دهند، استقبال خواهند شد وگرنه مشتری خودرویی را انتخاب کرد که به تناسب قیمت، کیفیت، دوام، آپشن، زیبایی، خدمات پس از فروش و… مناسب را داشته باشد.

  5. Mahdi 392

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    140 اسب بخار
    تو ایران اخرین چیزی که بهش توجه میکنن قدرت موتوره

  6. reza-a

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (455 ديدگاه)

    به نظر ماشین بدی نیست
    تو شرکت های خودروسازی ایران مدیران خودرو بیشترین اهمیت رو به مشتری هاش میده مثلا مدل های جدیدش رو تا حد امکان سریع وارد خط تولید ایران میکنه

  7. سینا زارع

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    این چین قطعاً در آینده نزدیک بازار خودروی جهان را قبضه خواهد کرد.

    1. alpha

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      فعلا کره ای ها خیلی بهتر کار میکنن
      سرعت پیشرفت کره ای ها خیلی بالاتره.

      1. سینا زارع

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (217 ديدگاه)

        شما نهایتاً با این جمله نوک بینیتو دیدی، من از نظر توسعه پایدار دارم میگم. کره خیلی وقته استارت زده ولی چین داره با این شتاب و البته این وسعت حرکت میکنه. مقایسه چین و کره مقایسه استخر و اقیانوسه!

        1. Alireza.GT86

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (236 ديدگاه)

          مخالفم آقای زارع لطفا کمی در این باره تحقیق کنید بعد نظر بدید!

        2. alpha

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          آقای زارع
          جسارت نباشه ، ولی تو این سایت همه هنگام دفاع از شرکت مورد علاقشون یا ماشینی که سوار میشن ، اقتصاد دان ، ریاضی دان، بیولوژیست ،فیزیک دان و … میشن.

          چه دلیلی داره توسعه ی چین پایدار باشه و توسعه ی کره ناپایدار ؟!؟
          چون شما ماشین چینی سوار می شید ؟!؟

          از نظر اقتصادی امریکا قدرت اوله و ژاپن قدرت سوم.
          ولی ماشین های ژاپنی فروششون در امریکا بسیار بالاست.
          آلمان قدرت پنجمه فکر کنم و چین قدرت دوم.
          ولی اختلاف ماشین های آلمانی و چینی اندازه ی زمین تا آسمون هست و خواهد بود.

          من مطمئنم اگر شما ماشین کره ای سوار میشدید میگفتید کره توسعه ی پایدار داره !!

          ضمنا یکم محترمانه تر صحبت کنید ممنون میشم.

        3. بهزاد

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          فکر کنم منظور آقای زارع آینده ی صنعت خودرو و اقتصادش باشه.
          خودروسازان کره ای سالها پیش شروع کردند و روش کارشون ساخت خودروی ارزان بود درست مثل همین امروز چینی ها ولی یک فرق بسیار بزرگ بین چینی ها و کره ای ها وجود داره اون هم منابع مالی عظیمی که الان در اختیار چین هست که برای کره در شروع کار بسیار اندک بود! همین منابع باعث شده راهی که برای خودروسازانی نیم قرن طول بکشه به قول معروف یک شبه طی بشه.
          همان بازارهایی که کره ای ها به خاطر مزیت ارزان بودن و ظاهر زیبا و… تونستن بین رقبا جایی دست پا کنند یا رقیبان را به در کنند بی شک روزی پذیرای چینی ها خواهند بود.

        4. amin

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          جناب آلفا با توجه به اینکه من روابط بسیار نزدیک و تقریبا همنشینی زیادی با چینیها و خصوصا طبقه مهندس و کارشناسشون دارم متاسفانه باید بگم که این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد و چین به قدرت اقتصادی و صنعتی اول جهان تبدیل خواهد شد کما اینکه الان هم رتبه دوم رو داره که البته این امر برای من ایرانی بسیار اتفاق بدی خواهد بود ولی غیرقابل اجتنابه.
          از سوی دیگه شما فقط خودرو رو نبینید،به طور کلی اگر به صنعت نگاه کنید چین رتبه بسیار بالاتری نسبت به کره داره،من اصلا و ابدا ضد محصولات کره نیستم ولی فقط سعی میکنم واقعیات رو بگم.چین به لحاظ صنعتی بسیار قوی و پایدار است دلیلش هم اینه که فقط رو چند تا محصول و صنعت تمرکز نداره،تقریبا در همه زمینه ها حرف برای گفتن داره،چین دارای ایستگاه فضایی است که قطعا همه اذعان میکنیم که تکنولوژی بسیار بالایی میطلبه.نخستین هواپیمای مسافربری پهن پیکر چین تا چند ماه دیگه پرواز میکنه ،بزرگترین و گسترده ترین شرکت های دنیا در رتبه اول تا سوم بانک های چینی هستند وشرکت ملی نفت چین بزرگترین شرکت صنعتی جهان است، چین بعد از آمریکا روسیه و ژاپن تنها کشوری هستش که دانش و توانایی ساخت دکل و سکوهای نفتی رو به طور کامل داره وخیلی چیزهای دیگه و چینیها همیشه بر این اصل تکیه میکنند که دانش رو بومی کنند و به کسی هم منتقل نکنند.
          با شناختی که من از چین و تکنولوژیش دارم میتونم با اطمینان بگم که برای چین تولید کردن خودروی خوب کار بسیار ساده ای هستش و به قول عوام بچه بازیه اما یک نکته ای وجود داره و اینکه اگر خودروی خوب و عالی بسازه قیمتشون تا حدی نزدیک به محصولات برندهای مشهور میشه البته کمتر از اونها خواهد بود ولی قطعا فاصله کمتر خواهد شد و اونجاست که مشتری به جایگاه برند نگاه میکنه و قطعا چینی رو نمیخره.اینه که فعلا سعی در برندسازی و تثبیت خودشون در جایگاه خودروهای ارزان قیمت و رده پایین دارند تا در وقت مقتضی نسبت به تولید خودروهای بهتر اقدام کنند.
          و متاسفانه با شناختی که ازشون دارم باید بگم که متاسفانه برعکس آمریکاییها چینیها اصلا و ابدا پایبند به اصول اخلاقی نیستند و این امر قطعا بیشتر به ضرر کشور ما خواهد شد

        5. alpha

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          رشد اقتصادی و برتری اقتصادی به برتری در صنعت خودرو ربطی نداره.
          ممکنه ، به احتمال بسیار زیاد جین به جایی برسه که روزی مثلا 1000 خودرو تولید کنه و کره 10 تا.
          ولی باز هم من شک ندارم ماشین های کره ای بهتر خواهند بود و انتخاب من همون ماشین کره ای هست.
          چون اصلا سیستم چین کمیت نگر هست نه کیفیت نگر.

        6. amin

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          خب این نظر شماست و نظر من متفاوته با شما.
          بحث من بحث تکنولوژی و دانش بودبه علاوه منابع عظیم مالی جناب آلفا

        7. alpha

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          فعلا که خبری از تکنولوژی و دانش در ماشین های چینی نیست جناب آقا
          در بقیه ی مواردی هم که شما گفتی و من همش رو از کامنتت خوندم ، فقط زمان میتونه پاسخ گو باشه نه حدس و گمانه زنی های ما که از علم اقتصاد چیزی نمیدونیم.

          هند هم پیشرفت های بسیار بزرگی داشته. اگر در جمع نا کسی بود که پیشرفت های هند رو مطالعه کرده بود الان خیلی حرف ها برای گفتن داشت.

          بحث ما این جا فقط و فقط خودروست.
          به ایستگاه فضایی و شاتل سکوی و دکل نفتی و مخابرات و بانک و … اصلا و ابدا کاری نداریم. اینجوری که نمیشه بحث کرد.
          فعلا ماشین های چینی ، هزار پله از ماشین های کره ای عقب ترن.

          .

          اتفاقا مردم چین اخلاق خیلی خوبی دارن.
          خیلی ساده زیست و قانع اند.
          داستانتون در مورد نحوه ی برخورد مهندسان چینی با کارگران ایرانی رو از همین پدال خوندم. تقصیر اونا نیست.

          .

          بازم میگم پیشرفت رو من فقط دوست دارم ببینم.
          از تعریف کردن و قصه گفتن و شنیدن بدم میاد.
          فعلا ماشین های کره ای بسیار بهترن .

          .

          در یک مورد هم شک ندارم و اونم اینه که اگه لیفان X33 میخواست 180 تومن باشه و هیوندای توسان 60 تومن، شما الان داشتی در مورد پیشرفت برق آسای ماشین های کره ای حرف میزدی.

      2. amin

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        وقتی شما حتی نمیدونی که ایکس33 ساخت لیفان نیست من بحث با شما رو بیهوده میدونم.

        1. alpha

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          چرا مغلطه میکنین ؟!؟
          .
          حواسم نبود به جای لیفان X60 و ام وی ام X33 ، دوتاش رو ترکیب کردم شد لیفان X33?
          وقتی جواب مناسبی ندارین بدین ، به این اشباهات کوچیک گیر ندین و بگین دیگه بحث نمیکنم.
          بحث ما جای دیگه ای بود.
          اگر در اون زمینه صحبتی دارین بسم الله وگرنه بگین بحث نمیکنم و خداحافظ.

        2. alpha

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          این که شما گفتی چین شاتل فضایی داره پس ماشین های چینی فلان و فلان ، یعنی سفسطه کردن.

      3. sunmartin

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1919 ديدگاه)

        لطفا جناب آلفا بار دیگر صنعت پیشتاز و غول خوددوسازی کیا هیوندای پنجمین خوودروساز جهان و شرکت چند ملیتی را با چندین و چند جوایز و طرح مختلف را با صنعت سراسر کپی و فیک چینی مقایسه نکنید

  8. ahmad

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    دقت کردید پای ماشینای چینی به تمام مراکز خرید و هایپر استار های تهران باز شده و تقریباً توی هر مرکز خریدی که پا میذاریم میبینیمشون!
    از خیابون میای توی مرکز خرید ولی بازم چشمت از جمال اینا برداشته نمیشه :)

  9. رامکال

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    پدال بازم دارم این موضوع رو بهتون گوشزد میکنم:
    روزنامه کارون
    روزنامه سیاسی اجتماعی اقتصادی ورزشی صبح ایران
    ……………………………………………………………………………………………………
    این روزنامه خوزستانه
    ……………………………………………………………………………………………
    توی شماره 4شنبه 20 بهمنش
    تسلای پلیس
    مطمئن ترین خودروی بازار آلمان
    این ها کار شدند بدون اینکه نامی از شما برده بشه.
    البته به خودتون مربوط میشه شاید هم با اجازه خودتون این کار رو میکنند.
    من فقط گفتم تا بدونید.

  10. نوید جهرمی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    یعنی یه موتور 2.5 لیتری نداشتن بزارن روش؟
    این چری هم گیرداده به این موتور 2 لیتری و گیربکس سی وی تی.
    دوستان درست میگن که ماشین های چینی پیشرفت داشتن. اما مهم ترین نکته ای که توی کشورمون ازش غافل میشن بحث ایمنی ماشینه. هر ماشین چینی که یکم توی ایمنی حرفی برای گفتن داشته باشه توی هزار بوق و کرنا تبلیغ میکنن. اونایی ک هیچی نمیگن خیلی جای تأمل و احتیاط داره.

    1. Alireza.GT86

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      عزیزم CVT نیست گیربکسش ، DCTهستش!

      1. نوید جهرمی

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        آها اشتباه دیدم. ممنون

    2. مهدی

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام ، من MVM 315s دارم که هفته پیش در جاده انزلی یک پیکان وانت با سرعت 120کیلومتر با 1تن بار خیار و گوجه از پشت زد به ماشین.
      خسارتهایی که ماشین من دید جالب بود ، سپر عقب ، سنسورها ، دیاق ، سینی پشت ، درب پشت صدمه جدی دید. سینی کف کمی جا خورد ولی شاسی به ایرادی بر نخورد.
      به جرات میتونم بگم که اگر 206 ، ساندرو ، 405 بود حتما خسارت بسیار بیشتری میدید.
      این درحالی هست که وانت پیکان بطور کامل جلوش جمع شد. رادیاتور سوراخ شد و کاپوت و جلو پنجره و گلگیر راست و چپ و شاسی کلا تعطیل شد.

  11. فرشاد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (74 ديدگاه)

    وقتی تیگو5 رو میدن 90 تومن ، اینو چقدر میخوان بدن؟

  12. حميد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    یک سوْال پدال از تبلیغ ماشینهای چینی چقدر درامد داری
    البته بهت حق میدم
    باید پول در بیاری

    1. شاهین

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      یه سوال
      این مطالب باید پوشش خبری داده بشن یا نه؟

      1. حميد

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        سلام شاهین عزیز
        نه همه اخبار مثلا تو سیتی سنتر اصفهان رفتم هم دی اس بود هم تیولی تو خیلی از فرودگاهای بین المللی ماشین ها نمایش داده میشند
        أصلا أهمیتی نداره
        چون نه بار فنی داره نه بار اطلاع رسانی فقط یک کار تبلیغاتی محض

    2. sunmartin

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1919 ديدگاه)

      هزاران لایک بر شما
      واقعا من در عجبم ازین تبلیغات گسترده “شبه خودرو” های چینی در چنین سایتی??

  13. Am

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یه چیزیو هنوز نفهمیدم mvm مگه همون چری نیس؟ پس چرا یه بار با برند چری تولید میشه یه بار ام وی ام
    چون چند جا شنیدم چری همون ام وی ام هست

    1. یاسین

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (658 ديدگاه)

      چرا دقیقا همونه تو بازار ما اول اومدن اسمشو گذاشتن MVM مثلا الان این 550 در اصل اسمش چری e5 تو دنیا تو ایران اسمشو اینجوری گذاشتن یا x33 همون تیگو 3 چیز خاصی نیست احتمالا برنامه تزمدیران خودرو بوده حالا چرا معلوم نیست

      1. شاهین

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        مدل های لوکس تر چری قراره با نام و برند خودش عرضه بشه.
        بحث بازاریابی و این حرفا…

  14. یاسین

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    چندتا نکته خالی از لطف نیست راجع بهش بگیم
    یکی اینکه در مورد طراحیش خب طراحیش بی تعصب پیشرفت کرده بخصوص طراحی داخلیش و اتاقش و واقعا سرعت رشد چینی ها رو تو کارشون نشون میده
    دو در مورد موتورش این ماشینم مشکل هایما رو تو مرحله اول داره هایما بخاطر قدرت پایین نسبت به وزن بالاش خیلی تو بازار موفق نبود اینم با این موتور 140 اسبی تو بحث قدرت کم میاره و احتمالا باید منتظر نسخه های توربو یا با موتور بزرگترش بود که مثل هایما توربو بیشتر نظرا رو به خودش جلب کرده
    سوم اینکه این امکان نداره قیمتش زیر 100 بیفته حداقل تو بازار ازاد که قیمتش میره بالای صد و شکست میخوره چون میره تو رقابت با مثلا تیوولی که کیفیتش و امکاناتش خیلی بهتر از این خواهد بود
    یا مثلا در رقابت با داستر قرار میگیره که به شخصه اگه خودم باشم داستر رو انتخاب میکنم چون از نظر فنی چند پله بالاتر خواهد بود بخاطر موتور گیربکس خوب و سیستم دو دفرنسیال که هنوز چینی ها با نذاشتنش کار خودشونو خراب میکنن
    به نظرم منطقی ترین کار اینه قیمت تیگو 5 رو کمتر کنن این تو رده قیمتی تیگو 5 بیاد که حداق شانسی داشته باشه

  15. حسين

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    خوبه !

  16. BMW

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (661 ديدگاه)

    آشغال چینی

  17. حمیدرضا

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خوبه خیلی رشد کردن طی دو دهه با سرمایه گذاری صحیح تونستن خودشونو در کشورهای درحال توسعه حا بندازن بگذریم که چری به صورت محدود به اروپا هم صادرات داره ولی به نظر میرسه الان دیگه وقتشه در بحث پیشرانه و سیستم های امنیتی خودروهم وارد بشن و یکم رشد کنن تا بتونن درصدی از سهم بازار جهانی رو کسب کنن

    1. ahmad

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      منظورت از کشور های در حال توسعه چی بود؟
      حالا درسته که چینی ها آشغال سازن و ماشیناشون با لگن رقابت میلیمتری میکنه ولی در حالت کلی اگر بخوایم در نظر بگیریم اقتصاد و کلا اجتماع چین توسعه یافته و جهان اولی محسوب میشه…
      عنوان در حال توسعه براشون نادرسته!

  18. محمد حسن

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببخشید میشه کل محصولات مدیران خودرو یعنی در حال تولید و محصولات اینده رو هم برام بگید میشه جواب بدید

  19. sadegh

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    طراحی به این خوبی…..ولی موتور~!~~!~!~!
    چری انگار کلا یه موتور1500و یه2000داره!!!!

  20. وحید

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ام وی ام ماشینای خوبی می سازه و با بهترین شرایط می فروشه.. فقط نمی دونم چرا از بچگی با راهنما روی آینه بغل مشکل داره .. الان پشت آفتاب گیرشم نیگا کنی آینه نداره.. همینطور چراغ خطر لادری و آمپر آب و.. برا این دو سه تا گزینه نمیتونم جواب پیدا کنم

  21. وحید

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به نظر من ایران اونقدر طی سالهای گذشته آشغال تولید کرده که مردم دیگه از تولید داخلی قطع امید کردن و خودرو های چینی رو جایگزین خودرو های داخلی کردن و حتی پیشرفت چین رو با اشتیاق، سال به سال دنبال میکنن و دقت کنید هر ساله آمار خرید خودرو های چینی بیشتر و بیشتر میشه.. چه دوستان پرشیا سوار این حقیقت رو قبول کنن چه نکنن پیشرفت و تنوع تولیدات چین داره میرسه به کره و دوستان منتقد هنوز منتظرن که ایران خودرو فیس لیفت جدید پرشیا رو بده.. خودرو داخلی خیلی وقته که سرشو کرده زیر برف..

  22. محمد

    ۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    جدیدا خوب کپی میکننا
    جلو نیسان جوک
    بغل راو4
    رینگ و رخ عقب توسان نیو

  23. ماهور

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    برای من جالبه هنوز بعضی ها خودرو های چینی رو می کوبن- یقینا خودروی چینی در حد کره ای نیست-اما باید هر کس برای خرید خودرو شرایط خودشو بسنجه-مثلا با 80 تا 90 میلیون اگه بخوای خودرو بخری 2 گزینه داری یا چینی صفر یا کارکرده برند-الان با 90 تومان یه بنز کارکرده هم میشه خرید اما با چه میزان کارکرد با چه اعتمادی- البته ممکنه یک خودروی کارکرده خیلی خوب هم گیر بیاد اما اگر این خودرو معیوب باشه و بخوای همش دنبال تعمیراتش بری داغون میشی-یکی از دوستان سانتافه 2008 خریده 80 تومان بیش از 20 میلیون خرج ماشین کرده تو یه سال-البته یه 3 تومانش تزیینات بوده-یا اگر منصف باشیم هیوندای ای 20 با 80 میلیون قیمت در برابر جک اس 5 چقدر می ارزد—به هر حال قیمتهای کذایی دامن همه ما رو گرفته -قیمت واقعی اس 5 زیر 60 میلیونه–اگر اس 5 به قیمت بود اونوقت ساندرو باید 35 میلیون فروخته میشد- پس مشکل خودروی چینی نیست نبودن عزم ملی برای بهبود شرایطه- و همه ما مقصریم – ما باید به مدیران کشور خط بدهیم نه اینکه انها ما را مجبور به انتخاب کنند-یه مدت که خرید خودرو نداشتیم صدای همه روسای خودرو ساز در اومد- ولی صبر نکردیم که نتیجه بگیریم

  24. حسن

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این صحبتهایی که دوستان راجع به ماشینهای چینی میکنن قبلا” پدر بزرگای ما راجع به ماشینای ژاپنی و پدرای ما راجع به ماشینهای کره ای میکردند که زمان ثابت کرد چندان درست نبوده . به نظرم چین هم همون راهی میره که کره ژاپن رفتن منتهی با سرعت بیشتر . ضمنا” البته که آلمانی از ژاپنی و ژاپنی از کره ای و کره ای از چینی بهتره ولی آشغال فرض کردن هیچ کدومشون کدومشون معقول نیست. باید تحسینشون کنیم که در مسیر درستی تلاش میکنن و دیروزشون از پریروزشون بهتره و فرداشون بهتر از امروزشونه .

  25. مجید

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام .دوستان ماشین چینی رو بخرید که خوب چیزیه. من خودم 207 اتومات صفر خریدم چون فکر میکردم ماشینهای چینی اشغالن.برادرم که خودش توی ایران خودرو مشغوله رفت و یک ایکس 22 خرید اونم شرایطی . همینکه پشت فرمونش نشستم و یه 10 دقیقه ای سوار شدم از 207 خودم بیزار شدم. همه مدل اپشن. راحت . بلندتر از همه سواریها. قدرت و شتاب عالی البته در حد خودش. سه روزه ماشینمو فروختم و رفتم نمایندگی ام وی ام برای خرید ایکس 22 دستی . از طرز برخورد و خدمات عالی و … شگفت زده شدم. قبلا توی نمایندگیهای ایرانی که میرفتم اصلا جواب نمیدادن . فکر میکردن مردم برده اونان و باید اشغالا شونو بخرن. خلاصه دو ماهی هست دارم سوارش میشم خیلی هم حال میکنم و راضیم. تازه با قیمتی و شرایطی که من خریدم اصلا افت قیمتی هم نداشته. از این به بعد دیگه پاموتوی نمایندگیهای وطنی نمیذارم . اصلا نمیخام از تولید ملی حمایت کنم. اگه بودجه دارین برین ماشینای بالای 100 تومن اروپا و کره بخرین. ولی اگه مث من بودجه تون نمیرسه به حرف هیچکس گوش ندین و برین چینی بخرین. من که خیلی راضیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا