سام کاویانی: ممکن است که هر یک از ما، درست یا غلط، انتقاداتی به شیوههای اعمالی شرکت مدیران خودرو داشته باشیم، اما نمیتوانیم به راحتی از این مسئله بگذریم که این خودروساز وطنی تاکنون سعی نموده که نسخههای بهروزی از شرکت مادر، یعنی «چری» را همزمان در کشورمان تولید کند. وجود همین آیتم نقش بسزایی در جلب آن دسته از هموطنانی داشته که از برخی تولیدات قدیمی و کهنه خودروسازان داخلی سخت خسته و دلزدهاند.
در این میان، چری تیگو ۵ بهعنوان گرانترین محصول مدیران خودرو در ایران سرنوشت عجیبی را تجربه نمود. این خودرو در آغاز با استقبال چندانی در بازار مواجه نشد و بسیاری نیز، آن را به دلیل پیشرانه ضعیف و بهای نسبتاً بالای ۸۰ میلیونیاش به سخره میگرفتند و از شما چه پنهان خود بنده حقیر هم تا حدی به موفقیت آن مشکوک بودم؛ اما برخلاف تمامی پیشبینیها، این خودرو رفتهرفته با توجه به طرح زیبا و معقول بدنه و کابین و همچنین، کیفیت ساخت و مونتاژی برتر نسبت به اغلب رقبای هم قیمتی، توانست به یک کراساوور ایرانی پسند بدل شود بهگونهای که در این ایام، بنا به ادعای متولیان مدیران خودرو، روزانه بیش از ۱۰۰ دستگاه از آن به مشتریان تحویل داده میشود که خود رقمی است سخت شایان توجه. این روزها، نسخه فیسلیفت تیگو ۵ به خریداران پیشفروش میشود که طبق ادعای سازنده، درمجموع ۲۰ آیتم در آن دستخوش تحول و دگرگونی شده است. این تغییرات در بدنه شامل مواردی چون: تغییر کلی طرح سپر جلو، الحاق سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT) به زیر چراغهای جلو، نصب آینههای بزرگتر جانبی، تغییر کلی چراغهای عقب و تغییر فرم دیفیوزر در زیر سپر عقب، میگردد.
در کابین نیز، میتوان به تحولاتی مثل افزایش ابعاد صفحه نمایش هوشمند لمسی از ۷ به ۸ اینچ و افزودن سیستم بلوتوث به آن، تغییر کامل کلیدهای سقف اعم از چراغهای سقفی و کلیدهای تغییر حالت سانروف، نصب سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه که با روشن کردن کلید DUAL در آن میتوان دما را برای هر یک از سرنشینان جلو به طور جداگانه تنظیم نمود، افزودن سیستم نمایشگر فشار باد لاستیکها (TPMS)، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و مواردی از این دست اشاره داشت. ضمن آنکه، طراحی پشت آمپر نیز به کلی دگرگون شده و از طرح و گرافیکی بهمراتب زیباتری نسبت به نسخه قبلی (غیر فیسلیفت) خود بهره میبرد.
در راستای شتابگیری بهتر و کاهش صدا، در سامانه جعبه دنده و یا همان گیربکس نسخه فیسلیفت نیز تغییراتی اعمال شده است. همین تغییرات در جای خود اسباب شتابگیری بهتری را برای این کراساوور میانسایز فراهم آورده است. بنا به ادعای شرکت سازنده، چیزی حولوحوش ۱۳ ثانیه زمان میبرد تا سرعت این خودرو از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برسد. در عین حال، بهسازیهای متعددی هم در سامانه فنربندی آن صورت پذیرفته و اینک حالتی نرمتر به خود گرفته است، کوبش کمتری در داخل اتاق احساس شده و تکانهای خارجی کمتری هم در آن دیده میشوند. ناگفته نماند که سیستم کنترل پایداری (ESP) هم در نسخه فیسلیفت به طور استاندارد تعبیه شده است.
از لحاظ ایمنی، چری تیگو ۵ توانسته است ۵ ستاره ایمنی را از موسسه C-NCAP چین دریافت نماید و به طور استاندارد به ۶ کیسه هوا در ۱۰ نقطه از کابین مجهز است. تمامی صندلیهای آن نیز به کمربندی ایمنی سه نقطهای مجهز هستند.
نسخه فیسلیفت چری تیگو ۵ در دو گونه EXCELLENT و LUXURY به بازار عرضه میشود. این دو نسخه به ترتیب با بهایی معادل ۹۳,۹ میلیون تومان و ۹۹,۹ میلیون تومان ثبتنام میشوند.
از رقبای مستقیم چری تیگو ۵ فیسلیفت در بازار کشورمان میتوان به خودروهای چون جک S5 و رنو داستر اشاره نمود.
نه امکان نداره پس با چه دلیلی بیان مدل جدید ارائه کنن؟ با ترس از رغابتی که وجود نداره؟ یا ترس از مردم متحدی که اعتراض میکنن به این روند؟ یا حاکمیت دل سوزی که جلوی این حقه بازی هارو میگیره؟
یکی از دوستان توی دوبی ب ام و X6M 2010 رو خریده بود 97 تومن اونم توی ده قسط ! 555 اسب ، شتاب 4.5 ثانیه ! 97 تومن !! … اینجا با این پول چی بهت میدن ؟؟؟؟
عزیز دل برادر هر کشوری شرایط خودشو داره . شما با اون ماشین تو دبی کجا میتونی بری ؟ اینجا یک وسعت بزرگ با هزاران تنوع در انتظارته. معلومه که اینجا باید پول ش را بدی
داشتم وب سایت خودرو سازها رو نگاه میکردم .جالب بود که فیس لیفت ۲۰۱۷ با مدل ۲۰۱۶ تفاوت قیمتی نداشت با این تفاوت که امکاناتشم بیشتر شده بود .میتونستی ماشین درخواستیتو تغییر بدی بدون تغییر قیمت .جالب تر اینکه با خرید نقدی ۲۰ تا ۳۷ درصد تخفیف میدادن ? از دم قسط دارن ولی رو قیمت ماشین نمیکشن ?آخه چطور زندگی میکنن هیچ هیجانی ندارن
ماشین بدی نیست داره پیشرفت میکنه ولی چه فایبده آدم تو ایران حتی رغبت نمیکنه بنزو بی ام و بخره وقتی میبنی پولی که به ماشین میدی فقط یک هشتم ارزش ماشینه و بقیش صرف دلار چهار تومنو گمرک بیست درصدو انحصارو مافیا وو این کوفتو زهرمار ها میشه دیگه همون بنزشم با دل خوش سوار نمیشی البته اکثر بنز سوار ها خودشون بانیه همون دلار بی ارزشو مافیا بازیو این چیزها هستن و به چشمشون نمیاد ما پرایدو پژو سواراییم که باید بسوزیمو بسازیم جا داره انتقادی هم بکنم از ضعف افتضاح مردم ایران توی یک رانندگی درست حسابی و قانون مند.. اینقدر فرهنگ این مردم تو رانندگی بده که هروقت پشت رولم تو خیابون میگم الاغم از سر این همه قانون گریز زیادیه
گفته شده با بهبود عملکرد پیشرانه شتابش تازه رسیده به سیزده ثانیه!!! این خیلی خنده داره ینی با بهینه سازی تازه اینقدر شده؟ قبلا چقدر بوده پس؟ گول سایر اپشن هاش رو هم نخورید.. مگه اون النترایی که توی مشهد از پهلو زد به گاردریل کنار خیابون EBS یا ایربگ جانبی داشت که اون بلا سر رانندش اومد و مُرد!!؟؟؟ اینا همش حقه بازیه هیچ کدوم این آپشنارو ندارن هیچ کسم وقتی تصادف کردی مردی حتی یه قرون قرامت به کسی نمیده ایران شده مهد دغل بازیو شارلاتانی
با سلام من این ماشین رو البته اسپورت قدیمی رو حدود 6 ماهه دارم اولش خیلی مردد بودم ماشین چینی بخرم ولی فعلا که راضیم به خوبی اونی که شرکت میگه نیست و همچنین به بدی اونایی که سوار نشده نظر میدن نیست همه جور ماشین هم داشته ام بنظر من اگه قیمت توسان رو 200 تومن منطقی میدونین حداقل قیمت این ماشین باید 120 باشه برام جالبه افرادی هستن که بدون آگاهی نظر میدن هرکسی سوالی داشت در خدمت هستم و بدون تعصب جواب میدم
توی متن نوشته که 6 ایربگ داره ولی اینطور که من مشخصاتشو توی سایتها دیدم ایربگهای پرده ای نداره. یعنی 4 ایربگ داره. متاسفانه مشخصاتشو توی سایت مدیران خودرو پیدا نکردم. من هنوز دلیل فروش بالای این خودرو رو متوجه نشدم. هر چند که وامهای خرید خوبی داده میشه ولی این وامها بدون بهره که نیستند. به نظرم چند مورد توی این خودرو نیاز به بهبود داره. یکی ایربگهای پرده ای که اضافه شدنش ضروریه. یکی موتور که لازمه بهبود پیدا کنه و لااقل یک موتور 160 اسب بخار براش استفاده بشه. اگه دو دیفرانسیل هم بشه که دیگه میشه گفت نقص خاصی نداره.
کاری به چیزای دیگه ندارم ولی واسه من یه چیز تو مایه های جوکه که بگی 100 میلیون دادم اینو خریدم میدونم تو این رنج قیمتی ماشین خاصی شاید نباشه ولی تو رو جون هرکی دوس دارین نخرین بزارین این چینی ها این بازار رو ترک کنن
آخه این چه منطقی که بعضیها به سگ و گربه خوردن مردم آسیای شرقی میگیرن؟؟؟؟ حتی اروپاییها هم به گوشت سگ خوردن چینیها معترضن ولی خودشون خوک میخورن خود ایرانیها دهها حیوون و پرنده را میکشن و نوش جان میکنن بعد به اونا معترضیم. اما بحث اصلی که ای کاش خودروسازان وطنی هم به اندازه یک درصد چینیها توی خودرو پیشرفت داشتن اصلا پیشرفت پیشکششون ای کاش خودروسازان وطنی حداقل درجا میزدن پیشرفت نخواستیم لااقل پسرفت نکنن ۴۰۵ مدل ۸۵ از مدل ۹۰ کیفیتش بالاخره و مدل ۹۰ از مدل ۹۵ بهتره و ۲۰۶ مدل پایین تر از مدل بالاتر کیفیتش بهتره و…… به چه روزی افتادیم که باید راضی به درجا زدن باشیم آخه ظلم در حق این ملت تا کی؟؟؟؟؟؟؟ همین کپی کارای چینی کیفیت خودروهاشون و کیفیتشون در حال بهبود شدنه ولی لگن سازان ما چی؟؟؟؟؟؟
شرایط فروش خوب ((ا لبته به نسبت بقیه و نه واقعا خوب)) فقط همین باعث شد رشد فروش خیلی خوبی داشته باشن . اما خدمات دهی بسیار ضعیف و قیمتای قطعات در نمایندگی عجیب !!!!!!!!!متاسفانه بحث ما به جای تویوتا و فولکس واگن و از این دست چیزا شده چری و جک و … البته من مشکلی با بودن اینا ندارم به شرطی که کمپانی های مطرح خودروساز دنیا با قیمت منطقی باشن تو بازار و نمونه های چینی که معقولترن نسبت به بقیه از امتیازشون که قیمت ارزون هست استفاده کنن و کلا هر کدوم بازار خودشونو داشته باشن مثل بقیه جاهای دنیا!! اما این یک خوابه واقعا !!!!
چینی چینی است از امجی گرفته تا جری و چانگان و لیفان و هزاران نام غیر متعارف دیگه مول بابت چینی دادن دلی به وسعت پهنه آسمان میخواهد البته باید قید فروشش را هم زد
قیمتش فاجعس .من اهوازم منطقه آزاد اروند تازگی یه بنز c300 مشکی 2016 کف گمرک 97 گرفتم 13 تومنم خرج گمرک و پلاکش کردم اینجا با 90 تومن مدل 2017 سانتافه یا راوفر میشه خرید
جواد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶میشه یکبار یه خودرو رونمایی بشه ولی با همون قیمت نسل قبل فروخته بشه واقعا امکان این مورد تو ایران هست
ASTON MARTIN
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶نه امکان نداره
پس با چه دلیلی بیان مدل جدید ارائه کنن؟ با ترس از رغابتی که وجود نداره؟ یا ترس از مردم متحدی که اعتراض میکنن به این روند؟ یا حاکمیت دل سوزی که جلوی این حقه بازی هارو میگیره؟
عطا
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶فقط میتونم سکوت کنم.
ماشینی که بعد دو سال بخوای بفروشی فک کنم بیش از 15 میلیون پایینتر میخرن
فرشاد سجادیان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان شما با صد میلیون تومن، چری تیگو 5 فیس لیفت رو میخرین یا شاسی بلندهای کارکرده مثل مورانو، سانتافه، سورنتو، X3 و. . .؟
خریدشاسیبلندهای معتبر کارکرده: لایک
خرید چری تیگو 5 فیس لیفت: دیسلایک
M
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶یکی از دوستان توی دوبی ب ام و X6M 2010 رو خریده بود 97 تومن اونم توی ده قسط ! 555 اسب ، شتاب 4.5 ثانیه ! 97 تومن !! … اینجا با این پول چی بهت میدن ؟؟؟؟
ضیا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶عزیز دل برادر هر کشوری شرایط خودشو داره . شما با اون ماشین تو دبی کجا میتونی بری ؟ اینجا یک وسعت بزرگ با هزاران تنوع در انتظارته. معلومه که اینجا باید پول ش را بدی
مهدي
۱۲ خرداد ۱۳۹۶می بخشی با 100 میلیون چطوری میشه مورانو – سانتافه – سورنتو و یا ایکس3 خردید شاید منظور شما خرید اوراقی این ماشین ها می باشد
japan_cars
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶داشتم وب سایت خودرو سازها رو نگاه میکردم .جالب بود که فیس لیفت ۲۰۱۷ با مدل ۲۰۱۶ تفاوت قیمتی نداشت با این تفاوت که امکاناتشم بیشتر شده بود .میتونستی ماشین درخواستیتو تغییر بدی بدون تغییر قیمت .جالب تر اینکه با خرید نقدی ۲۰ تا ۳۷ درصد تخفیف میدادن ? از دم قسط دارن ولی رو قیمت ماشین نمیکشن ?آخه چطور زندگی میکنن هیچ هیجانی ندارن
sardar
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶کیفیتش بسیار خوب شده و وقتش رسیده چینی ها رو قبول کنیم. کیفیت برند چری خوبه و نسخه جدیدش هم عالیه بنظرم
https://icdn-5.motor1.com/images/mgl/bN7RM/s4/novo-chery-tiggo-5.jpg
http://carplace.uol.com.br/wp-content/uploads/2017/04/Novo-Chery-Tiggo-5-2CP-774×525.jpg
ASTON MARTIN
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ماشین بدی نیست داره پیشرفت میکنه ولی چه فایبده
آدم تو ایران حتی رغبت نمیکنه بنزو بی ام و بخره
وقتی میبنی پولی که به ماشین میدی فقط یک هشتم ارزش ماشینه و بقیش صرف دلار چهار تومنو گمرک بیست درصدو انحصارو مافیا وو این کوفتو زهرمار ها میشه دیگه همون بنزشم با دل خوش سوار نمیشی
البته اکثر بنز سوار ها خودشون بانیه همون دلار بی ارزشو مافیا بازیو این چیزها هستن و به چشمشون نمیاد
ما پرایدو پژو سواراییم که باید بسوزیمو بسازیم
جا داره انتقادی هم بکنم از ضعف افتضاح مردم ایران توی یک رانندگی درست حسابی و قانون مند.. اینقدر فرهنگ این مردم تو رانندگی بده که هروقت پشت رولم تو خیابون میگم الاغم از سر این همه قانون گریز زیادیه
ACE
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
هر وقت این ماشین رو میبینم یاد کاراکتر (نصرت) در سریال (پادری) و (دودکش ) می افتم.
با بازی بی نظیر بهنام تشکر.
ASTON MARTIN
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶گفته شده با بهبود عملکرد پیشرانه شتابش تازه رسیده به سیزده ثانیه!!!
این خیلی خنده داره ینی با بهینه سازی تازه اینقدر شده؟ قبلا چقدر بوده پس؟
گول سایر اپشن هاش رو هم نخورید.. مگه اون النترایی که توی مشهد از پهلو زد به گاردریل کنار خیابون EBS یا ایربگ جانبی داشت که اون بلا سر رانندش اومد و مُرد!!؟؟؟
اینا همش حقه بازیه هیچ کدوم این آپشنارو ندارن هیچ کسم وقتی تصادف کردی مردی حتی یه قرون قرامت به کسی نمیده
ایران شده مهد دغل بازیو شارلاتانی
Matin
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶بریزین بخرین
براش صف خرید تشکیل بدید
از ماست که بر ماست
محمد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶با سلام
من این ماشین رو البته اسپورت قدیمی رو حدود 6 ماهه دارم اولش خیلی مردد بودم ماشین چینی بخرم ولی فعلا که راضیم به خوبی اونی که شرکت میگه نیست و همچنین به بدی اونایی که سوار نشده نظر میدن نیست همه جور ماشین هم داشته ام بنظر من اگه قیمت توسان رو 200 تومن منطقی میدونین حداقل قیمت این ماشین باید 120 باشه برام جالبه افرادی هستن که بدون آگاهی نظر میدن هرکسی سوالی داشت در خدمت هستم و بدون تعصب جواب میدم
علیرضا میرزایی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ممنون داداش
عاااالی گفتی خدایی
ahmad
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶آخه اونایی که شما میگی هنوز عقلشونو از دست ندادن که بیان چنین انتخابی بکنن!
احمدرضا
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶توی متن نوشته که 6 ایربگ داره ولی اینطور که من مشخصاتشو توی سایتها دیدم ایربگهای پرده ای نداره. یعنی 4 ایربگ داره. متاسفانه مشخصاتشو توی سایت مدیران خودرو پیدا نکردم. من هنوز دلیل فروش بالای این خودرو رو متوجه نشدم. هر چند که وامهای خرید خوبی داده میشه ولی این وامها بدون بهره که نیستند. به نظرم چند مورد توی این خودرو نیاز به بهبود داره. یکی ایربگهای پرده ای که اضافه شدنش ضروریه. یکی موتور که لازمه بهبود پیدا کنه و لااقل یک موتور 160 اسب بخار براش استفاده بشه. اگه دو دیفرانسیل هم بشه که دیگه میشه گفت نقص خاصی نداره.
mohsen
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶کاری به چیزای دیگه ندارم ولی واسه من یه چیز تو مایه های جوکه که بگی 100 میلیون دادم اینو خریدم
میدونم تو این رنج قیمتی ماشین خاصی شاید نباشه ولی تو رو جون هرکی دوس دارین نخرین بزارین این چینی ها این بازار رو ترک کنن
سهيل
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶تا وقتی چینیها حیوانات رو آزار میدن و گربه ها و سگها رو میخورن محصولاتشون رو نخرید این یک کمپین جهانیه. لطفن به این کمپین بپیوندید?
Sardar
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶تو هم جوجه کباب میخوری کوبیده میخوری کوفته میخوری . حیوونه حیوونه حالا چه سگ چه گوسفند چه خوک . اونا یه حیوون میخورن ما یکی دیگه
احمدرضا
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶آخه اینها چه ربطی به هم داره ؟ یعنی بقیه دنیا گیاه خوارند ؟
محسن
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶آخه این چه منطقی که بعضیها به سگ و گربه خوردن مردم آسیای شرقی میگیرن؟؟؟؟
حتی اروپاییها هم به گوشت سگ خوردن چینیها معترضن ولی خودشون خوک میخورن
خود ایرانیها دهها حیوون و پرنده را میکشن و نوش جان میکنن بعد به اونا معترضیم.
اما بحث اصلی که ای کاش خودروسازان وطنی هم به اندازه یک درصد چینیها توی خودرو پیشرفت داشتن
اصلا پیشرفت پیشکششون ای کاش خودروسازان وطنی حداقل درجا میزدن
پیشرفت نخواستیم لااقل پسرفت نکنن
۴۰۵ مدل ۸۵ از مدل ۹۰ کیفیتش بالاخره و مدل ۹۰ از مدل ۹۵ بهتره و ۲۰۶ مدل پایین تر از مدل بالاتر کیفیتش بهتره و……
به چه روزی افتادیم که باید راضی به درجا زدن باشیم آخه ظلم در حق این ملت تا کی؟؟؟؟؟؟؟
همین کپی کارای چینی کیفیت خودروهاشون و کیفیتشون در حال بهبود شدنه ولی لگن سازان ما چی؟؟؟؟؟؟
HoSeIn
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶داش سهیل خودتو ناراحت نکن فکرشو بکن اگه کشور ما هم 1.400 میلیارد نفر جمعیت داشت تا حالا همدیگه رو هم خورده بودیم .
مصرف کننده
۶ تیر ۱۳۹۶این سایت تخصصی خودرو هست نه سایت حفاظت از حیوانات
Amir.dp
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶یه شاسی بلند واقعی و ارزون قیمتم آرزوست …..
پرهام
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶شرایط فروش خوب ((ا لبته به نسبت بقیه و نه واقعا خوب)) فقط همین باعث شد رشد فروش خیلی خوبی داشته باشن . اما خدمات دهی بسیار ضعیف و قیمتای قطعات در نمایندگی عجیب !!!!!!!!!متاسفانه بحث ما به جای تویوتا و فولکس واگن و از این دست چیزا شده چری و جک و … البته من مشکلی با بودن اینا ندارم به شرطی که کمپانی های مطرح خودروساز دنیا با قیمت منطقی باشن تو بازار و نمونه های چینی که معقولترن نسبت به بقیه از امتیازشون که قیمت ارزون هست استفاده کنن و کلا هر کدوم بازار خودشونو داشته باشن مثل بقیه جاهای دنیا!! اما این یک خوابه واقعا !!!!
sunmartin
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶چینی چینی است از امجی گرفته تا جری و چانگان و لیفان و هزاران نام غیر متعارف دیگه مول بابت چینی دادن دلی به وسعت پهنه آسمان میخواهد البته باید قید فروشش را هم زد
علی
۱۱ خرداد ۱۳۹۶قیمتش فاجعس .من اهوازم منطقه آزاد اروند تازگی یه بنز c300 مشکی 2016 کف گمرک 97 گرفتم 13 تومنم خرج گمرک و پلاکش کردم اینجا با 90 تومن مدل 2017 سانتافه یا راوفر میشه خرید
مصرف کننده
۶ تیر ۱۳۹۶البته اشاره بفرمایید که با اون بنز نمیگزارن از پل زال رد بشی. تردد داخل استان خوزستان هست.