خودروساز چینی چری در حال برنامهریزی برای ورود به بازار اروپا با طیفی از خودروهای الکتریکی شده است.
مدیر ارشد چری که اخیراً با اتوکار صحبت میکرد گفت هر مدلی که این شرکت وارد اروپا خواهد کرد از قوای محرکه الکتریکی شده سود خواهد برد و از نوع میکروهیبرید، هیبرید یا پلاگین هیبرید خواهد بود. او همچنین تأیید کرد که خودروهای باتری الکتریکی نیز از جمله محصولات این کمپانی خواهند بود.
اولین مدل چری که در سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ وارد خاک اروپا خواهد شد مدل TX نام دارد که تحت برند جدید Exeed فروخته خواهد شد. TX یک شاسیبلند بزرگ با گنجایش ۵ نفر است که ماه پیش با قوای محرکه پلاگین هیبریدی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد. این خودرو از باتری با ظرفیت ۱۲ کیلووات ساعتی سود برده و در حالت تمام الکتریکی میتواند تا محدوده ۷۰ کیلومتری حرکت کند.
این شاسیبلند در زمان عرضه با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه در دسترس خواهد برد. هنوز مشخص نشده کدام محصولات دیگر چری در اروپا فروخته خواهند شد.
سیروس
۱۹ مهر ۱۳۹۶تاسف برای خودروسازی ایران که دهه ها قبل از این چشم بادومی های تازه کار ولی با پشتکار شروع به ساخت خودرو کردند!!! حسرت و حسرت و حسرت و دیگر هیچ
رضا
۱۹ مهر ۱۳۹۶کشوری که در آن نخبه ها بیکار و بیسوادان سرکار باشند همین است
hussein
۱۹ مهر ۱۳۹۶کدوم نخبه؟ این مدرک گرایی و دکترهای بیسواد دیگه اینقدر گندش در اومده که تو المان همه دارن راجعش حرف میزنن
دویچه وله تا الان چندین مقاله کار کرده
تیاگو
۱۹ مهر ۱۳۹۶کشوری که توش واسه طراحی وتوسعه ی سمند
یک میلیارد دلار خرج کردند ( خوردند ) همین میشه
توی چین قوانین با شدت اجرا می شه
پس باید هم پیشرفت کنند
ADAK
۱۹ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز این عدد یک میلیارد دلار منبع اش کجاست ؟!
میشه بفرمایید ما هم مطلع بشیم !
تو مملکت ما فقط کافیه از هر انسان ، کالا ، خدمات و … داخلی بَد گفته بشه ، علی ماشاالله مردم دیگه فکر نمی کنن فقط ادامه میدن …
در عجبم از کسایی که دَق دَق لایک میزنن
hussein
۱۹ مهر ۱۳۹۶سایپا یه موتور طراحی کرد ماه پیش خبرشو گذاشتن سیصد و خورده ایی میلیون هزینش شد . اول گفتن طراحی سایپا هست، بعد گفتن با همکاری یک شرکت اتریشی هست
یه مثال خیلی خوب میزنم تا بهتر متوجه بشید
ولوو یه زمان کل ارزشش یک میلیارد دلار بود، ده سال پیش برای به روز کردن و طراحی موتورهای جدید دویست و پنجاه میلیون دلار سرمایه گذاری کرد، با این دویست و پنجاه میلیون دلار پنج تا موتور از نو طراحی کرد دیزلی و بنزینی، از این پنج تا هم سی چهل نوع مختلف که تفاوتهایی داشت طراحی کرد، بعد با همین سرمایه گذاری دویست و پنجاه میلیون دلاری کارخانه جات تولید انجین یا موتور رو به روز کرد و خط تولید جدیدی هم ایجاد کرد، بعد سایپا فقط و فقط یه موتور سه سیلندر طراحی کرد تازه بعدش همه فهمیدیم با کمک یه شرکت اتریشی بوده بعد سیصد و خورده ایی میلیون دلار شد. این موتور سایپا تو پدال هم منتشر شد دنبالش بگردید
حالا با این حساب برای سمند اگه یک میلیارد دلار خرج کرده باشن بازم جای شکرش باقیه ولی فکر میکنم بیشتر از یک میلیارد بوده
hussein
۱۹ مهر ۱۳۹۶شما هنوز درگیر ایرانی ملی بخر هستید؟
کدوم ملی؟ تو چین کارخونه میزنن میارن اینجا
کدوم برند الان ملی مونده که ما این رگ غیرت ملیگراییمون باد کنه و بعدم ملی بخریم؟
کل شرکتها ورشکسته هستن با پول نفت میچرخن بعد شما حرف از خدمات و کالای داخلی میزنید
چشممون رو بستیم فقط به همون شعارهای تلویزیونی گوش میکنیم
این شعارها دیگه جوک شده
تولید ملی فقط همون پسته و فرش و قالی مونده که محصولات دوره ی یکجانشینی هست الان دیگه تا اون حد عقب گرد داشتیم
ADAK
۲۰ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز
چرا فرافکنی میکنی مثل اون خدا بیامرز ؟!!
من عرض کردم رقم دقیق یک میلیون دلار را از کجا آوردی ، اگه منبع داری اعلام کن
همین .
hussein
۱۹ مهر ۱۳۹۶همین حرفا رو زدیم زدیم زدیم که واقعا باورمون شده که همه چیمون بهتره
فقط یه سی چهل سال پیشرفت کردیم
قبل اون هم فقط قبل ساسانیان و صفویه و و بعضی سالها بهتر بودیم البته بازم اون موقع از اروپا و عثمانی بهتر نبودیم تاریخ کاملا اینو میگه عثمانی توپ داشت ما کمان و نیزه داشتیم
عثمانی تفنگ داشت ما شمشیر داشتیم
هیچیمون بهتر نیست این همه ادمهای موفق که تو خارج هستن تو ایران موفق نشدن، تو سیستم اون کشورها موفق شدن کدوم شخص رو سراغ داری تو خود کشور موفق شده باشه؟ همشون تو همون امریکا و اروپا و موفق شدن که دیگه فرقی نداره چینی باشی هندی باشی ایرانی باشه. اینقدر گفتیم گفتیم گفتیم که ما بهتریم که اخرش همین شد باور کردیم که بهتریم و بدونه تلاش هم انتظار داریم به همه جا برسیم
دیگه حال بهم زنه این حرفا واقعا ادم حالش بهم میخوره یکم دنیا رو ببنید هند بهترین رشد اقتصادی رو داره و از این نظر چین و برزیل رو هم پشت سر گذاشته و الان به همون راهی میره که چین قبلا رفت حالا هی شما بقیه رو مسخره کن ببینیم با این مسخره کردنا به کجا میرسیم
چشم بادومیها تازه کار نبودن بیست ساله خودرو میسازن هر کشوری هرچقدر هم جهان سوی باشه نتیجه ی بیست سال زحمت و تلاش و سرمایه گذاری رو میبینه
ستار
۱۹ مهر ۱۳۹۶ما چیمون با چینی ها قابل مقایسه اس که خودروسازی مون و مقایسه میکنین
ما فقط ادعاییم فک میکنیم از همه بهتریم.برین رتبه بندی iqکشور ها رو ببینین.ما در آخر جدول در کنار کشورهای افریقایی هستیم
hussein
۱۹ مهر ۱۳۹۶وقتی یه فرد تازه میاد سوئد اولش که تحت تاثیر این تبلیغات هست پیش هرکی که میشینه سریع از موفقیت ایرانیها حرف میزنه اینکه فلانقدر مهندس داریم کلی تو ناسا ایرانی کار میکنن کلی نماینده و وزیر داریم و اون ژن برتر رو به صورت غیر مستقیم به مخاطبش القا میکنه
منم اوایل که اومده بودم یادمه این چیزا رو هرجا که مینشستم جار میزدم
ولی بعد که کم کم با جامعه ی سوئد و با اروپا و امریکا اشنا میشه خجالت میکشه از این حرفا
اونوقته که میبینه کلی ادم تو اروپا و امریکا و ناسا هست که از کشورای دیگه اومدن و حتی موفق تر هم شدن
شایان
۱۹ مهر ۱۳۹۶فقط به خاطر بیارید که این کمپانی 15 سال پیش چه ماشینی تولید میکرد؟؟ سنگ پا 110 سه سیلندر!! و تنها طی 15 سال به کجا رسیده!! پیشرفتشون واقعا قابل تحسینه و باید دیگه براشون احترام قائل شد
کوروش
۱۹ مهر ۱۳۹۶دوستان محترمی که سال گذشته حرف های من را افسانه و محال می دانستند امید وارم ازین دست اخبار لذت کافی رو برده باشند
MehdiTurbo
۱۹ مهر ۱۳۹۶نگاه کن تو رو خدا اینا پول تیگو ۵ ماهاسسس،برا ما تیگو ۵ میزنحد برا اونا چی میزنند البته خداییش حقشونه.دولت ک فقط میچاپ از مردم میریزه تو جیب خودش هیچی مردم دلسوزیم نیسیم.
hussein
۱۹ مهر ۱۳۹۶اونا تیگو پنجو به همه کشور ارزون میدن این دیگه از لطف دولت خودمونه که کلی مالیات وعوارض میبنده قیمتش بالا میره
تیگو پنجو به همون قیمت به ایران صادر میکنن که به هند و بنگلادش و این کشورهای افریقایی صادر میکنن تنها بازارشون هم همینا هستن
چون استاندار این کشورها اونقدر پایین هستن که این ماشینا میتونن وارد بشن
یه زمانی گفتم فرقی نمیکنه ماشین چینی باشه یا امریکای. وقتی استاندارهاشون رو بالا ببرن اجازه ی صادرات به اروپا و امریکا رو هم میگیرن چون اونا براشون مهم نیست تولیدشن ملی باشه و باعث غرور مردمشون بشن برای اونا مهمه که مردمشون اتومبیل با کیفیت و طبق استاداردهای سخت کشورشون سوار بشن
حالا ما هم پز بدیم که یه سایپا داریم موتور با کمک اتریش طراحی میکنه سیصد و خورده ایی میلیون دلار هزینش میشه
ما هم پز بدیم که سه هزار تاریخ و تمدن داریم بعدم هی تز بدیم که ما برتریم
جمع کنید این حرفا رو برتر بودیم که اواره ی این کشور اون کشور نبودیم
حمیدرضا
۱۹ مهر ۱۳۹۶احتمالا تا چند سال آینده چری بتونه کیفیت خودروسازیش رو به سطح اول برسونه البته الان هم خیلی بدکار نکرده ولی باید صبرکرد و دید چقدر میتونه در بازار رقابتی اروپا دوم بیاره ممکنه مثل کره ای ها موفق باشه و مثل ژاپنی ها و امریکایی ها کم تر موفق
این همون شرکتیه که ما نصف تولیداتشونو به علت مصرف سوخت ممنوع الپلاک کردیم و خودمن عقب نشستیم و احتمالا در آینده با وضع قوانینی که موجب امنیت خودروسازی خودمون بشه بازم محدودش می کنیم
hussein
۱۹ مهر ۱۳۹۶کار ما هم شده خوردن حسرت،
اینکه یه سایپا ایران خودرو و هزاران شرکت دیگه داریم که فقط مایه ی ابرو ریزی هست
این فولاد مبارکه هم حکم دادگاهش اومد و نه تنها خودش بلکه بقیه فولادسازها رو هم با مشکل مواجه کرد
از خودمونه که بر ماست