آریزو ۵ سدانی کامپکت است که با آمدن خود چهره جدیدی را از سازندهاش نزد جهانیان ارائه داد. این خودرو از حیث ظاهر و امکانات، از شباهتهای ظاهری بسیاری با نسخههای مدرن امروزی بهویژه ساختههای کرهای و آمریکایی برخوردار است و بهنوعی میتوان آن را نخستین پرچمدار جدی چری در مصاف با رقبای قویتر آن در پهنه گیتی برشمرد.
اکنون آریزو ۵ با قلب قویتری به دیار پهناور ایرانزمین راه یافته است. قلب قویتری که با اتکاء به سیستم توربو شارژ، توان خروجی پیشرانه در آن از ۱۱۴ اسب بخار کنونی به ۱۴۷ اسب بخار ارتقاء یافته و در کنارش، شتاب بهمراتب بهتری نیز حاصل میشود. حال صاحبان وطنی آریزو ۵ میتوانند با اعتمادبهنفس بیشتری به رویارویی با رقبای قدر و حتی گرانتر این خودرو در جادههای طولانی کشورمان برخیزند.
این روزها بهای گونههای متفاوت خودرو، از ایرانی گرفته تا کرهای و تا لوکسهای ژرمنی و ژاپنی در بازار کشورمان بهصورت خزنده و حتی گاهی جهندهای! در حال پیشروی است که البته از دلایل آن خود بهتر آگاهید و شرح چراییاش از حوصله این متن خارج است. به نظر میرسد که آریزو ۵ توربو هم از این فضای آشفته متأثر شده و اکنون در بدو ورود این سدان چینی با رقمی فراتر از ۸۰ میلیون برچسب خورده است که امیدواریم که در آیندهای نزدیک تعدیل و اصلاح شود.
در سطور ذیل توجه شما عزیزان را به ویژگیهای کلی چری آریزو ۵ توربو و یا همان آریزو ۵ TE جلب میکنم.
مشخصات فنی چری آریزو ۵ TE (توربو)
- حجم موتور: ۱۴۹۹ سیسی
- ضریب کمپرس: ۹.۵:۱
- توان: ۱۴۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
- گشتاور: ۲۱۰ نیوتنمتر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
- شتاب صفر تا صد: ۹.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
- سیستم فنربندی جلو: مستقل، مکفرسون استرات با فنر پیچشی و میله نگهدارنده و ضد لغزش
- سیستم فنربندی عقب: نیمهمستقل، محور پیچشی
- ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
- ترمز عقب: دیسکی سالید
- نوع گیربکس: اتوماتیک CVT (هفت سرعته)
- استاندارد آلایندگی: یورو ۵
ابعاد
- طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۳۲/۱۸۱۴/۱۴۸۷ میلیمتر
- فاصله بین دو محور: ۲۶۵۰ میلیمتر
- وزن خالص: ۱۳۷۲ کیلوگرم
- اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۰۵/۵۰ R 17
- ظرفیت باک بنزین: ۴۸ لیتر
ایمنی
- ۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین
- ۶ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای)
- سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
- سیستم کمکی ترمز (EBA)
- سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
- سیستم کنترل پایداری (ESP)
- سیستم ضد لغزش (TCS)
- سیستم کمکی حرکت از سربالاییها (HHC)
- کمربندهای ایمنی سه نقطهای برای سرنشینان جلو و عقب و وسط
- و…
امکانات رفاهی
- سانروف برقی
- کروز کنترل
- سیستم ورود بدون کلید هوشمند
- سیستم استارت بدون کلید
- صندلیهای چرمی
- غربیلک فرمان با روکش چرمی
- تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت
- ریموت کنترل یدکی
- صفحه نمایش لمسی به سایز ۷ اینچ
- تهویه مطبوع اتوماتیک
- سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 با درگاه USB و ipod و کارت حافظه
- قابلیت اشتراکگذاری محتویات موبایل، تبلت و…بر روی صفحه نمایش چندرسانهای خودرو (Mobile Mapping)
- کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
- سیستم کمکی پارک (خطوط کمکی پارک حساس به حرکت فرمان)
- چراغهای روشنایی در روز از نوع LED (دی لایت)
- چراغ همراهیکننده تا درب منزل
- چراغ روشنایی برای استفاده از سیستم استارت خودرو
- خاموش شدن اتوماتیک چراغها در صورت فراموشی راننده
- سیستم رانندگی ECO
- رادار عقب با سه سنسور
- و…
قیمت
- در ایران: ۸۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
- در چین: ۷۶,۹۰۰ تا ۹۷,۹۰۰ یوان
:::فرشاد:::
۲۷ شهریور ۱۳۹۶۸۱ میلیون؟!!!! از فحش بدتره این قیمت. با ۸۱ میلیون خیلی ماشینای قابل تحملتر و بهتری میشه خرید از جمله سیمبل، سوناتا، سراتو، آزرا، مزدا ۳، مگان، ماکسیما، ویترا، i30، اکسنت و. . .
حسین
۲۷ شهریور ۱۳۹۶نمونه چند صد هزار کارکردش….قبول کنیم که چینی ها از ایرانی ها خیلی بهتره و ماشین صفر با شرایط فروش عالی
- A M I R -
۲۷ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز گزینه های صفر کیلومترم هستن ! مثل سراتو آپشنال که خداییش ماشین خوبیه ، تستش کردم که میگم ، از نظر فنی عالیه ، متریالشم شاید در حد وارداتی نباشه اما کمتر از چینیا نیست
amin
۲۷ شهریور ۱۳۹۶سراتو آپشنا ١٠٠ تومنه،٢٠ تومن گرونتره،ماشین خوبیه اما اونجوری هم که بعضیا میگن خاص نیست،
احمدرضا
۲۷ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز سراتو آپشنال خودروی بدی نیست. موتور و گیربکس خوبی داره و ماشین نسبتاً جاداری هم هست. ولی هم نسل قبل سراتو هست و هم امکانات حذف شده زیادی داره و هم 17 میلیون از آریزو 5 گرونتره. حساب کن ماشین 100 میلیونی ترمز عقبش کاسه ایه، ایربگ جانبی و پرده ای و سیستم esp و خیلی امکانات دیگه نداره. در حالی که همه اینها رو آریزو 5 داره.
احمدرضا
۲۷ شهریور ۱۳۹۶من قیمت این خودرو رو توجیه نمیکنم . ولی سیمبل که هم موتور ضعیفی داره و هم گیربکس قدیمی 4 سرعته داره و امکاناتش هم که خیلی ابتداییه. سراتو هم مدل مونتاژیش لااقل ده میلیون گرونتره و هم نسل قبلی هست و هم امکانات کمتری داره. اکسنت هم 16 میلیون گرونتره . مگان هم که مدتهاست تولید نمیشه. بقیه هم که اسم بردی باید دسته دو های با کارکرد بالا باشند که قیمتشون حدود 80 باشه.
aston martin
۲۸ شهریور ۱۳۹۶سراتوهای حالا ساخت داخلن از چینی ها بدترن
peyman
۲۷ شهریور ۱۳۹۶“آریزو 5 سدانی کامپکت است که با آمدن خود چهره جدیدی را از سازندهاش نزد جهانیان ارائه داد. “!!!خدایش با این جمله دهنم کف کرده!!نویسنده یه جوری چری رو تعریف کرد انکار داره نبرد رستم رو مینویسه! خودروی رو تعریف میکنه که چراغای جلو و عقب و کلا بدنه اش کپی محصولات هیوندای هست بعد باید افتخار هم کنیم که هشتاد میلیون قیمتشه.در حالی النترا در منطقه ازاد چهل میلیون هست
امیر
۲۷ شهریور ۱۳۹۶چه ربطی به منطقه آزاد داره؟؟؟؟؟؟ اونجا با ۱۰۰ تومن میشه بنز و ب ام و و شورولت خرید اما بخوای پلاک بزنی بالای ۴۰۰ قیمتش میشه چرا حرف بی ربط میزنید؟! ضمنن دوستی که گفتن آزرا و سوناتا و… ، این ماشین ها زیر ۲۰۰k کارکرد نمیشه با ۸۰ تومن خرید. اگه ۷۵ باشه با این امکاناتش کاملا می ارزه و اینکه سراتو ۲۰ تومن گرون تره و پول کمی نیست
peyman
۲۸ شهریور ۱۳۹۶اقا امیر ربطش به منطقه ازاد اینکه اگه این ماشین یه وقت تو ایران مونتاژ بشه باید قیمتش خیلی کم بشه
کامبیز
۲۸ شهریور ۱۳۹۶در منطقه غیر آزاد چنه؟ 140 میلیون
مهدی
۲۸ شهریور ۱۳۹۶سیمبل که ال نود آبشنالهو قیمتش هم همینقدره تازه 105 اسبه بخاره. سوناتا نواش 200 میلیونه، سراتو 1600 سایپا تقریبا همینه و آبشنالش 100 تومنه وارداتیش بالای 130 تومنه. آزرا بالای 250 قیمتشه. مزدا 3 بالای 120. ویتارا هم همینطور. داداش مگه اینکه مدل ده سال کار کرده بگیری 300 الی 400 هزارتایی دست کم راه رفته باشه که بتونی با 80 تا آزرا بخری.
منم ناراحتم گرونه اما با کمال معذرت میشه بگین چی ارزونه؟؟
کامبیز
۲۸ شهریور ۱۳۹۶بنز مدل 1979 هم میشه خرید. شاید لامبورگینی مدل 1930 هم بشه خرید. ما اینقدر دستمون باز بود نمی دونستیم
Ahmadreza 2002
۳۱ شهریور ۱۳۹۶فک کنم لامبو تازه 50 و چند سال که داره ماشینی غیر از تراکتور میسازه پس به احتمال زیاد تو سال1930 اصلا لامبویی وجود نداشته
#پارازیت
مهدی
۳۱ شهریور ۱۳۹۶این دوستمون داره یه جورایی با اونی که میگفت با 80 میشه سوناتا و آزرا و ال و بل خرید مزاح می کنه وگرنه مدل 1930 یعنی 87 سال پیش و اگه کسی این ماشین رو داشته باشه در واقع یه عتیقه داره. یک ماشین کلاسیک
رضا
۲۸ شهریور ۱۳۹۶تاحالا دیدین چیزی تعدیل پیدا کنه و اصلاح بشه؟
الف.ی
۲۷ شهریور ۱۳۹۶انصافا ماشین خوبیه اگه قیمتش رو فاکتور بگیریم
Mohamad
۲۷ شهریور ۱۳۹۶سراتو سایپا رو به این ترجیح میدم
سامان اذری
۲۷ شهریور ۱۳۹۶پول علفه خرسه
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۷ شهریور ۱۳۹۶من منتظر روزی هستم فارغ از نوع مدل و کمپانی سازنده اگه خودرویی رونمایی شد یا چند اپشن جدید گرفت اون روز کلی روی قیمت ماشین نکشن به امید اون روز
شاهین
۲۷ شهریور ۱۳۹۶من روندمش آریزو توربو رو
مثل اکثر ماشینای توربو اولش مکث داره ولی بعدا خوب دوره میگیره.
نسبت به آریزوی معمولی خیلی بهتر عمل میکنه. 4 میلیون نسبت به اون گرون تر شده و الان صفرش 81/700 هستش. تنها تفاوت ظاهریشم نوشته 1.5T و کالیپرهای ترمز قرمز رنگش هستش.
بنظر من تنها ایرادش داشبورد پلاستیکیشه. اگه بخشیش چرمی بود خوب بود.
نویدی
۲۷ شهریور ۱۳۹۶مورچه چیه که کله پاچش چی باشه!
Omid622
۲۷ شهریور ۱۳۹۶از کجا شتابش بهتر شده ۹.۵ ثانیه
حالا فکرشو بکن با بنزین اشغال ایران هم شتاب ماشین بدتر میشه هم به توربو ماشین اسیب وارد میکنه شعورشون تا این حد کار میکنه که قیمت ها رو به هزار دلیل بی منطق بالا ببرن
سام
۲۷ شهریور ۱۳۹۶شتاب نسخه معمولی و یا پیشرانه تنفس طبیعی آریزو 5 در جاده های ایران در ارقامی بین 13.5 الی 14.5 ثانیه ثبت شده است.به همین خاطر است که می گوییم که شتاب مدل توربو آریزو 5 در قیاس با نسخه تنفس طبیعی آن بهتر شده است.
آروین
۳۱ شهریور ۱۳۹۶خودروهای داخلی همه شتاب های بدتری دارن. یادش بخیر 405 های قدیمی و 206 تیپ پنج های سری اول شتابش 9 بود اما الان همه خیلی بالاتر است.تازه اگر ادعای کارخانه سازنده و بپذیری در عمل شتاب خودروها از آنچه کارخانه اعلام کرده هم بدتر است تندر کارخونه میگه 10 اما شتاب واقعیش 13 است، 204 میگه 11 اما عملا 14 است 405 و پارس معمولی همینطور، سمند 15 است پارس ای ال ایکس باز وضعش بهتره
Ahura
۲۷ شهریور ۱۳۹۶ده سال پیش تویوتا کمری حدود ۳۰ تومن بود الان این لگن سیرابی ۸۰ تومنه اگه وضعیت با همین منوال پیش بره پرایدم برا ملت آرزو میشه
سپنتا
۲۷ شهریور ۱۳۹۶اینجا همچنان کشور گرفتار ماست 81میلیون پول کمری،آکورد،مزدا6،اپتیما،فورد فالکون،پاسات . تیسان آلتیما و ……. در همه دنیاست اینجا به مردم چری چینی میدن . آفرین به ما
کامبیز
۲۸ شهریور ۱۳۹۶دیگه چه جور حساب کردی کمری و اکورد و اپتیما و مزدا 6 شدن 80. دلار 1000 تومنی حساب کردی؟!!
AK_007
۲۸ شهریور ۱۳۹۶شما تشریف ببر تو سایتا قیمت این ماشینا رو دبی بگیر ببین چجوریه
سیاوش
۲۷ شهریور ۱۳۹۶با نصف همین پول h30 cross میشه خرید اونم چینیه حداقل قطعاتش راحتتر پیدا میشه چه کاریه
احمدرضا
۲۷ شهریور ۱۳۹۶کسی که 80 میلیون پول داره دنبال خودروی زیر 50 میلیون نمیره. همینطور که کسی بالای صد میلیون پول برای خودرو داشته باشه سراغ گزینه های زیر 100 میلیون نمیره. صرف اینکه دو تا خودرو چینی باشند دلیل نمیشه که کیفیتشون یکی باشه. اگه اچ سی کراس با گزینه های هم رنج خودش مقایسه بشه شاید خودروی خوبی باشه ولی نمیشه با خودروی 80 میلیونی مقایسه اش کرد. اگه مقایسه اش کنی میبینی به طور واضح طراحی ابتدایی تری داره ، موتور و گیربکس پایینتری داره و امکانات هم فاصله زیادی داره. من نه آریزو 5 دارم و نه قصد خریدش رو دارم. ولی اینگونه استدلالات برای بد جلوه دادن این خودرو رو درست نمیدونم.
رامتین
۲۷ شهریور ۱۳۹۶دوستان جالبه بسترن b50 با 115000یوآن قیمت 76 تومن داره و این ماشین با 98000یوآن قیمت 81 !!! این ماشین نهایت 65 تا 70 باید قیمت بخوره. چرا؟ چون امچی 360 توربو هم با گیربکس غیر cvt و 6سرعته 133 اسبی با قیمت 71 عرضه خواهد شد. بنابراین خرید این ماشین در حال حاضر اشتباس.
اما گذشته از این بحث، در رنج 100تومن خرید خودروی صفر بهترین گزینه سراتو آپشنال سایپا و پژو2008 هست. موافقید؟
کامبیز
۲۸ شهریور ۱۳۹۶قیمت 2008 که قرار بدن بین 16 الی 24 هزار دلاره که البته ارزونترین و بی آبشن ترینش میاد ایران. دلار الان 3905 تومان پس قیمتش 62 میلیونه اما قیمت خودره 104 میلیون با زمان تحویل نا مشخص . سراتو سایپا 10000 دالار بیشتر نمیرزه. حالا کدوم به صرفه تره؟؟
MehdiTurbo
۲۸ شهریور ۱۳۹۶پژو ۲۰۰۸ هیچ امکاناتی نداره حتی امکانات سراتو رو هم نداره ی سانروف ساده ام نداره.
احمدرضا
۲۸ شهریور ۱۳۹۶من خودم بسترن دارم و خودروی خوبیه. توی بازار چین قیمتش از آریزو5 بالاتره و حرفی نیست. ولی توجه کنید که توی آخرین آمار فروش بازار چین مربوط به جولای 2017 بسترن توی صد سدان پرفروش نیست اما آریزو میزان فروشش 8579 بوده و توی رده 33 قرار گرفته. با این میزان فروش از خودروهایی مثل تویوتا کمری ، نیسان تینا و …. فروش بهتری داشته. در اینکه مدیران خودرو گرانفروش هست شکی نیست اما باید توجه کرد که آریزو گارانتی 5 ساله داره و البته با وامهای خوبی هم به فروش میرسه. در مورد پژو 2008 هم قیمت فعلی این خودرو موقت هست و توی بازار آزاد قیمت بالایی داره. بله اگه با صد میلیون بشه پژو 2008 خرید انتخاب آریزو 5 با 80 میلیون اشتباهه.
احسان
۲۷ شهریور ۱۳۹۶اگه دنا پلاس توربو بیاد با گیربکس اتوماتیک ۶ دنده من به این ماشین ترجیحش میدم
A.B
۲۸ شهریور ۱۳۹۶خدایی یه مزدا 3 اتاق قدیم تیپ 3 بخری تصادف نداشته باشه فابریک 65 پولشه اصلا ما میگیم دست بالا 5 تومن خرج فنی داشته باشه که بشه یه عروسک ژاپنی که میدونی 5 سال دیگه خرج رو دستت نمیذاره میشه 70 تومن.ارزش این چینی بیشتره؟! آیا
مصرف کننده
۲۸ شهریور ۱۳۹۶هر وقت به سایتهای خودروی مراجعه کردم و نظرات کاربران را راجع به مدلهای مختلف خواندم فقط به یک نتیجه رسیدم” سرگیجه”
sobi
۱۶ فروردین ۱۳۹۷من این ماشین رو 2000 تا روندم
تجربیاتم رو براتون بیطرفانه میگم امیدوارم بدردتون بخوره…
موتور 1.5 لیتری توربوش متحیرتون میکنه شتاب عالی قدرت کافی مصرف مناسب(برای یک موتور توربو) به راحتی میتونید جلوی خیلی از ماشین ها مثل النترا اسپرتیج قد علم کنید.
سیستم هندلینگش فوق العادست و بسیار راضیتون میکنه
سیستم ترمز و پایداری ماشین عالیه و امکاناتی داره که تو این رنج قیمتی گیرتون نمیاد(esp)
سیستم تعلیقش متوسطه که البته برای خودروهای اسپرت طبیعیه(شبیه ماشینی مثل مزدا3)
امکانات و ابشن های ماشین نسبت به رنج قیمتی عالیه(کاش آینه تاشو برقی و گرمو سرد کن صندلی رو هم داشت)
کیفیت سواری تو این رنج قیمتی بی نظیره
صدای موتور اصلا تو نمیاد. من یه وقتایی یادم میره ماشین روخاموش کنم و تو دورهای بالا هنگام استفاده موتور از توربو میتونیدصدای زوزه لذت بخش توربو رو بشنوید.(سرعت بالای 120)
صندلی های چرمی و ارگونومیک بسیار راحتی داره و رانندگی رو لذت بخش میکنه.
جا برای سرنشینان عقب بسیار مناسبه حتی با 5 نفر هم خسته نمیشین
صندوق بسیار مناسب و خانوادگی.
کولرش برقیه (تهویه و تنظیمش نه)
کیفیت داشبورد عالی نیست مثل بنز یا ازرا یا ماشینای ژاپنی گرون (خب پولش رو هم ندادین) ولی در حد اکسنت و i20 هست و کیفتش قول میدم راضیتون بکنه.
با این ماشین اصلا نگران سربالایی سرازیری سبقت نباشید
نورش برای شب کاملا کافیه اگر کسی نیاز به تنظیم داره ببره نمایندگی
گارانتی محصول هم که 5 سال یا 150000 کیلومتره