سام کاویانی: چندی پیش، شرکت مدیران خودرو از جدیدترین محصول خود که همانا یک خودروی کراساوور است رونمایی نمود. این خودرو در بازارهای جهانی با نام چری تیگو ۳ و در داخل کشورمان با نام MVM X33s فروخته میشود.
نخستین سری از تیگو که امروزه با نام تیگوی کلاسیک از آن یاد میشود اواخر دهه هشتاد شمسی وارد کشورمان شد. این خودرو با بهای ۲۸ میلیون تومانی خود در آن دوره سروصدای زیادی به راه انداخت و خیل قابلتوجهی از هموطنان مشتاق را هم به گرد خود جمع نمود؛ اما این خودرو به سبب مشکلات کیفی متعددی که با آن دستبهگریبان بود خیلی زود تصویر مطلوب اولیه خود را نزد عامه هموطنان از دست داد؛ اما این مسئله در جای خود مانعی در برابر ورود نسخه فیسلیفت تیگو ایجاد نکرد، فیسلیفتی که با نام “X33 نیو” وارد بازار شد و انصافاً کیفت بهتری را برای تیگو به ارمغان آورد و تصویر مخدوش پیشین آن را نیز تا حدی بازسازی نمود. مهمترین تغییر حائز اهمیت در این فیسلیفت، تغییراتی نسبتاً ملایم در بدنه و کابین و نیز تجهیز این خودرو به گیربکس اتوماتیک CVT بود. بهرغم تمامی فرازوفرودها، انواع تیگو در ایران نسبتاً موفق ظاهر شدند و تاکنون نیز بیش از ۵۰ هزار دستگاه از این کراساوور شرقی در کشورمان به فروش رفته است.
اما چری تیگو ۳ که در ایران با نام امویام X33s فروخته میشود دومین یا واپسین فیسلیفت از تیگوی کلاسیک محسوب میشود و برای نخستین بار، در ماه می سال ۲۰۱۴ میلادی در بازار چین رونمایی شد. در تیگو ۳، پلتفرم تیگوی کلاسیک کماکان حفظ شده ولی فرم ظاهری بدنه و داخل کابین آن دستخوش تحولاتی اساسی و یا فیسلیفت ماژور شده است.
نمای خارجی
چری تیگو ۳ را شاید بتوان یکی از نمونههای مثالزدنی از فیسلیفتی صحیح در دنیای امروز خودروسازی برشمرد. همه المانهایی از بدنه که در نخستین سری از تیگو تا حدی ناشیانه، ناهماهنگ و تا حدی زشت به نظر میرسیدند جای خود را با المانهایی جذاب، هماهنگ و مدرن تعویض نمودند. تنها کافی است که سری اول تیگو را در کنار نسخه فعلی آن جای دهید تا تکامل در مسیری درست را شاهد باشید.
در قیاس با سری اول، تمامی اجزای بدنه نسخه فیسلیفت تا ستون A دستخوش تحولی اساسی شده است. در وهله نخست، این چراغهای باریک، کشیده و لنزهای شفاف درون آن است که به همراه جلوپنجره ششوجهی این خودرو توجه هر بینندهای را به خود جلب میکنند. در کنارش، سپری کاملاً متمایز را میبینیم که جهت سهولت حرکت هوا و نیز خنک کاری بهتر پیشرانه، در دل آن یک شکاف نسبتاً بزرگ جای گرفته است. در کنارههای سپر نیز دو مه شکن زیبا نصب شدهاند، مه شکنهایی که اینک گرداگردشان را هوزینگ های کرومی فرا گرفته است و در درخشش نور خورشید سخت دلبری میکنند. فرم برجسته و عضلانی کاپوت نیز، از دیگر اجزایی است که به جذابیت بیش از پیش ناحیه جلویی این خودرو مدد رسانده است.
همچون دیگر خودروهای فیسلیفت، در بخش کناری تیگو ۳ ما هیچگونه دگرگونی خاصی را شاهد نیستیم و شاید تنها بتوان زههای کرومی ضخیم، رکابهای جدید و رینگهای آلومینیمی ۱۷ اینچی را از موارد تأثیرگذار در جذابیت بصری این بخش دانست.
با آنکه بخش عقب آن به وضوح از تویوتا RAV4 نسل دوم الهام گرفته است ولی با این وجود، طراحی آن به نحو درخوری صورت پذیرفته و هر چند اندک، حالت و روحیه یک آفرودر توانمند را از این خودرو خود بازتاب میدهد. چراغها نیز، گرافیک متفاوتی به خود دیده است و طلق پلاستیکی پررنگیتری برای آنها در نظر گرفته شده است. همین خود کمی روح تازگی را در این قسمت تزریق نموده است. در نهایت نیز، کاور یدک با ظاهری اسپرت بخش پشتی این خودرو را تکمیل میکند.
اما آنچه به جذابیت بدنه این خودرو سخت مدد رسانده است، رنگآمیزی دوگانه بدنه آن است، امری که امروزه میرود که به سنتی فراگیر در اکثر کراساوورهای مدرن بدل شود و نکته جالب اینجاست که تمامی نسخههای تیگو ۳ مونتاژ کشورمان بهطور استاندارد مجهز به این آپشن هستند.
کابین
بیشک، متریال موجود در کابین سری نخست تیگو از کیفیت پایینی رنج برده و عمده اجزای آن به نحو ناشیانهای به هم جفتوجور شده بودند اما در تیگو ۳، شاکله کابین رنگ تحولی ژرف را به خود دیده است و کیفیت متریال به کار رفته و مونتاژ قطعات نیز، بهمراتب نسبت به نسخههای پیشین تیگو بهبود یافته است.
از دیگر سوی، شیشه بزرگ جلو، آینههای بغل با ابعادی شایان توجه و پنجرههای پهن این خودرو، هر نقطهای کوری را به بهترین نحو ممکن در خود حذف نموده و یک دید فوقالعاده از مناظر پیرامونی را در اختیار راننده قرار میدهند. با فاصله بین دو محور معادل ۲۵۱۰ میلیمتر – کمی کوتاهتر از فاصله بین دو محور ۲۶۷۰ میلیمتری رنو داستر – چری تیگو فضای کافی برای حمل چهار سرنشین بزرگسال را در راحتی کامل داراست.
پیشرانه
در دل کاپوت این کراساوور شرقی، یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری نصب شده است. پیشرانهای که از توانی معادل ۱۳۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۸۰ نیوتن برخوردار است. با تکیه بر چنین پیشرانهای و با بهرهگیری از یک گیربکس اتوماتیک ۷ مرحلهای CVT، چری تیگو ۳ شتاب نسبتاً خوبی، آنهم با بالا بردن آوای پیشرانه، در مسیر روبهجلو از خود بهجای میگذارد.
بنابر ادعای برخی از نشریات و وبسایتهای خودرویی، عملکرد ترمزها در چری تیگو ۳ در قیاس با سریهای پیشین تیگو، بهبود شایان توجهی یافته است و ترمزها به اندک اشارهای خودرو را متوقف میکنند. چرخهای جلوی این خودرو به دیسکهای ترمز خنک شونده مجهز هستند و چرخهای عقب آن نیز به دیسکهای معمولی. این دیسکها به سرعت گرمای حاصل از عمل ترمزگیری را از خود دفع نموده و درمجموع، در فرایند ترمزگیری پایدار هستند. ترکیب سامانههای ترمز ABS و EBD، آمادگی این خودرو را در شرایط ترمز اضطراری بهخوبی تضمین میکند.
سیستم تعلیق این خودرو از نرمی درخوری برخوردار است و حتی در مسافتهای طولانی نیز مسافران را خسته نمیکند. گرچه فرمان آن از دقت بسیار خوبی بهره برده و سیستم تعلیق مستقل آن نیز در شرایط سخت و دشوار رانندگی، میزان قابلتوجهی از چسبندگی را از خود ارائه میدهد، ولی بااینحال، گیربکس CVT آن در هنگام شتاب گیری تا حدی از لذت رانندگی میکاهد.
یکی از معایب چری تیگو ۳ از نظر برخی از سایتهای خودرویی، ارقام متغیر مصرف سوخت در آن است. مثلاً اگر این خودرو در معرض گرمای شدید فصل تابستان و یا تحت فشار دائمی باشد حتی مصرف سوخت آن از رقم ۱۷ لیتر نیز بالاتر میرود که در جای خود سخت شگفتانگیز است. این موضوع نیز در یکی از تستهایی که از این خودرو در ماه مرداد امسال و در یکی از کشورهای عربی حوزه خلیجفارس صورت پذیرفت، دیده شده که البته صحتوسقم این ادعا برای ما به اثبات نرسیده است.
با آنکه ارتفاع چری تیگو ۳ از سطح زمین معادل ۱۹۰ میلیمتر است ولی به سبب طرح تک دیفرانسیل محور آن و نبود دنده کمکی و قفل دیفرانسیل نمیتوان به آن به یک چشم یک خودروی آفرود واقعی همچون تویوتا پرادو و یا میتسوبیشی پاجرو و… نگریست. چری تیگو ۳ تنها یک کراساوور شهری است و بس!
داوری نهایی
چری تیگو ۳ خودرویی است که در سرزمین مادری خود تا حد زیادی موفق ظاهر شده است، مثلاً در بین ۱۰۰ کراساوور پرفروش این کشور در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی، مقام نوزدهم را با فروشی معادل ۱۴,۳۲۹ دستگاه به دست آورده است. فروشی که تنها در عرض یک ماه صورت گرفت است.
مشخصات فنی چری تیگو ۳
حجم موتور: ۱۹۷۱ سیسی
ضریب تراکم: ۱۰:۱
توان: ۱۳۶ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۸۰ نیوتن متر در ۴۳۰۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم فنربندی جلو: مستقل، مکفرسون استرات با فنر پیچشی و میله نگهدارنده و ضد لغزش
سیستم فنربندی عقب: مستقل، اتصال چندگانه (MULTI LINK) با فنر پیچشی
حداقل شعاع چرخش خودرو: ۵.۵ متر
نوع گیربکس: ۷ سرعته CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۱۹/۱۷۶۵/۱۶۵۱ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۵۱۰ میلیمتر
حجم باک بنزین: ۵۵ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۶۰ R 17
وزن خالص: ۱۴۲۰ کیلوگرم
ایمنی
نسخه اولیه تیگو و یا همان تیگوی کلاسیک در آزمون تصادفی که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی بر روی آن در موسسه ایمنی ANCAP استرالیا صورت پذیرفت تنها توانست ۲ ستاره را از آن خود نماید که در جای خود امتیاز ضعیفی محسوب میشود؛ اما ازآنجاییکه در چری تیگو ۳ به بهبود و تقویت کلی ساختار بدنه اقدام شده است میتوان انتظار نتایج بهتری را داشت.
2 عدد کیسه هوای ایمنی (سفارش ایران)- نسخه فول این خودرو در بازار چین با ۴ عدد کیسه هوا عرضه میشود.
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
کمربندهای ایمنی سهنقطهای برای سرنشینان جلو و عقب
تجهیزات (نسخه مونتاژ ایران)
این خودرو در دو تیپ X33S و X33 SPORT در بازار ایران عرضه میشود. تنها تفاوت بین آنها نیز مربوط به وجود یک کیت اسپرتی در بدنه است.
کیت اسپرت بدنه (فقط در نسخه X33 SPORT)
کروز کنترل + سوئیچ آن بر روی غربیلک فرمان
مجهز به دوربین دید عقب و قابلیت نمایش آن بر روی صفحه نمایش لمسی
طراحیتریم داخلی به دو رنگ قرمز و مشکی
صندلیهای چرمی
سانروف برقی دو حالته
تهویه مطبوع هوشمند
صفحه نمایش لمسی به سایز ۸ اینچ
قابلیت رانندگی در حالت مصرف بهینه سوخت (ECO MODE) و حالت پرشتاب (SPORT)
قابلیت اشتراکگذاری محتویات موبایل و تبلت بر روی صفحه نمایش چندرسانهای خودرو MOBILE MIRROR LINK
کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان
کنترل سیستم صوتی از روی فرمان + MP3 با پورت USB و بلوتوث
4 بلندگو استریو
سیستم نمایش اطلاعات خودرو (مسافت، مصرف سوخت و…)
طراحی داخل دو رنگ قرمز و مشکی
تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت و کنار راننده در ۴ جهت به صورت دستی
سنسور پارک
تنظیم برقی آینههای جانبی
قفل مرکزی با ریموت
مه شکن جلو و عقب
سیستم ضد سرقت الکترونیکی (IMMOBILIZER)
و…
قیمت
در ایران: ۷۶.۷ میلیون تومان (تیپ معمولی) و ۷۸.۷ میلیون تومان (تیپ اسپرت)
در امارات: ۴۵,۹۰۰ درهم (نمایندگی رسمی چری در دوبی)
منابع:
WIKIPEDIA.COM
CARNEWSCHINA.COM
YALLAHMOTOR.COM
و…
حسین
۲۱ بهمن ۱۳۹۵کمبود هاش:
یک موتور قوی و کم مصرف با گیربکس اتومات
و نسخه فول ، دو دف باشه
فورد
۲۱ بهمن ۱۳۹۵کیفیت چیزی نیست که به راحتی بتونید بدست اورد بلکه نتیجه دههه ها تجربه و تلاش و تحقیق هست مثل الیاژ های بکار برده شده در بدنه و موتور و گیربکس که در مورد بنز گفته میشه تا اکنون نتونستن فرمول اونو بدست بیارن پس اگه شرکت چینی یا ایرانی گفت که از سال اینده کیفیت خودرو رو ارتقا میدیم درو غ گفته کلا خودرو های چینی برای دوسال استفاده ساخته شدن نه بیشتر اگه ماشین چینی خوب بود ارگان های دولتی استفاده میکردن
amin
۲۲ بهمن ۱۳۹۵شهرداری از وانت های وینگل به صورت گسترده استفاده میکنه.اداره برق و آب هم از کاپرا استفاده میکنند.وزارت راه هم از پاژن استفاده میکنه
alpha
۲۲ بهمن ۱۳۹۵کیفیتشون خوب نیست.
همه میدونن.
به خاطر قیمت ارزونش استفاده میکنن.
amin
۲۲ بهمن ۱۳۹۵پیکاپ ریچ هم یادم رفته بود که هم شهرداری استفاده میکنه هم شرکت نفت
اگر کیفیتشون بد بود ارگانهای دولتی که مشکل بودجه ندارند استفاده نمیکردند
SS
۲۲ بهمن ۱۳۹۵وقتی بودجه نباشه مجبورن استفاده کنن
بی کیفیتی در مونتاژ پاژن که زبانزده
چینی ها هم بعد چند سال حداقل تعمیر اساسی سیستم انتقال قدرت نیاز دارن
جدیدا هایلوکس و تندر خریداری میکنن
اگر دقت کرده باشید هایلوکس نیوفیس با پلاک دولتی زیاد شده
sunmartin
۲۲ بهمن ۱۳۹۵شما بخاطر اینکه چینی سواری چرا مدام میخوای حقیقت کتمان کنی خود چینی ها هم اعتقادی به حرف شما ندارند خودشون میدونن چه ملغمه ای درست کردند و بعنوان خودرو راهی کشور های توسعه نیافته میکنند کدام کیفیت کدام دوام از هرزگردی بیش از حد فرمان تا لاستیک سابی و عدم کشش موتور خودرو در چری ایکس 33 داد داراندگان این خودرو را در هر فروم و سایت و وبگاهی بلند کرده همکارم یکی از همین خودروهای شرایطی بواسطه 70 درصدی که به ارگان ها میدهند بعنوان کاهش از اصل قیمت خرید در واقع طمع کرد اکنون وی دچار سردرگمی شده چون مخارج بالا و کیفیت بسیار پایین اینخودرو برایش قابل درک نیست اما مشکل اینجاست که مشتری ندارد وی حاضر شده با 5 ملیون ضرر در نمایشگاه هودروی خویش را تنها پس از 3 ماه برای فروش قرار دهد اما همینکه مشتریان نام x33 را پس از ساخت چین میشنوند پا را عقب تر میگذارند و یک نه! بلند میگویند واقعا دور ریختن پول در این دوره وانفسا به پای محصولات سراسر ایراد و بی کیفیت و بنجل چینی دل شیر میخواهد
amin
۲۲ بهمن ۱۳۹۵اتفاقا جناب سانمارتین ماشین بنده هیچکدوم از این مشکلاتی که میفرمایید رو نداره و در کلوپ هواداران مدیران خودرو هم هیچکس دادس در نیومده!!!!در ضمن ارگانهای دولتی مشکل بودجه ندارند مخصوصا شرکت نفت و ملی حفاری ولی با این حال از ریچ به طور گسترده استفاده میکنند
Ali bayani
۶ اسفند ۱۳۹۵جناب sunmartin شما کاملا ناشیانه درباره ایکس ۳۳ نظر میدین بنده خودم ایکس ۳۳ داشتم و دو سال و نیم استفاده کردم و واقعا راضی بودم قیمت تسمه تایمش از ال ۹۰ ارزونتر دراومد برام چطور میگی خرجش بالاست!
من ماشین خودم رو تو دیوار با قیمت عرف بازار گذاشتم به ۲ روز نرسید که فروش رفت الانم ایکس ۳۳ اس ثبت نام کردم و تحویل گرفتم و از انتخابم راضیم و به نظر من چه شما و چه اطرافیانتون تاحالا از این خودرو استفاده نکردین
alpha
۲۱ بهمن ۱۳۹۵76 میلیون تومن ?
سامان اذری
۲۱ بهمن ۱۳۹۵با 60 تومن یه رونیز توپ میشه خرید که همه این چینی هارو لوله میکنه
هر هفته افرود میریم بخدا دیدم که این رونیزها با یکم رسیدگی چه کارها که نمیکنن
سامان اذری
۲۱ بهمن ۱۳۹۵http://divar.ir/v/_ozCb4GLj/
اینو ببینید
تخفیف خوب هم.میشه گرفت ازش
سر معامله 56-57 تومنم میشه خرید
فرامرز
۲۲ بهمن ۱۳۹۵190000 هزار تا کارکرده.به نظرم اگه مشکل نداشت نمیفروخت.
دانیال
۲۲ بهمن ۱۳۹۵قیمت اماراتش میشه نزدیک 46میلیون، دلیل فروش بالاش توی چین هم قیمت نسبتا مناسب (نسبت به کیفیتش) هست، پس اینو به عنوان یک امتیاز براش ذکر نکنید چون اینجا قیمتش بالاست، مدیران خودرو واقعا یکی از بی انصاف ترین شرکت هاست اینو با قیمت گذاریهای فضاییش ثابت کرده (بارزترینش آریزو5)
SS
۲۲ بهمن ۱۳۹۵قیمتش 46 هست ولی چه کسی میخره؟
هیچ امار فروشی از چری در امارات نیست
تو روسیه قیمتش از این هم پایین تر هست (کمتر از 40 ) اما باز هم فروش قابل توجهی نداره (کل برند چری 4000 دستگاه )
اگرچه به نظر من اگر قیمتش بین 30 تا 40 بود و خدمات پس از فروش مناسبی هم داشت برای کسی که عشق شاسی بلند !! هستن مناسب بود و ارزش خرید داشت
silver
۲۱ بهمن ۱۳۹۵چقدر ما بدبختیم که چینی ها یه پلتفرم رو با دوبار فیس لیفت کردن و انواع تکنولوژی های داری ضعف رو بدون صرف هزینه روی ما آزمایش کردند و خودشون رو برای بازار های بزرگتر آماده میکنن.
و ما همچنان اندر خم وام ۲۵ میلیونی خودرو هستیم .
كورش مسگرلو
۲۱ بهمن ۱۳۹۵این بررسی بود یا تبلیغ!!!!!!!!!
جواد
۲۱ بهمن ۱۳۹۵فعلا تنها شرکتی که به طور مستمر داره خودروهاش به روز میکنه همین چری هستش بقیه که ول معطلن
روح الله
۲۱ بهمن ۱۳۹۵پشتش همچنان زشته.
دانیال
۲۱ بهمن ۱۳۹۵از 60 تومن رسید به 76 تومن فقط با فیس لیفت
حسن
۲۱ بهمن ۱۳۹۵پیشرفت چری در طراحی و کیفیت واقعا جای تقدیر داره.از طرفی چون چری بزرگترین صادرکننده خودروی چین هست همواره در محصولاتش سلایق دیگر کشورها را در نظر میگیره برای همین محصولاتش شبیه کره ای ها شده اند.
مسعود
۲۱ بهمن ۱۳۹۵به دور از تعصب ، درود به شرف چینی ها که حداقل دارن تلاششون رو میکنن تا محصولات جدید تولید کنند و به روز بشن و بیشتر فروش کنن نه مثل خودروسازای ما که نفع در جیب خودشون بببینن.درسته تو جیب چینی ها ها هم سود میره ولی اینا کجا و امثال ایرانخودرو و سایپا کجا…
Sina
۲۱ بهمن ۱۳۹۵یعنی چه..!!؟
قیمتش تو امارات 45هزار درهمه یعنی حدودا 45میلیون تومن بعد تو ایران داره منتاژ هم میشه بعد منتاژ شدش که تو مملکت خودمونم درست شده و شکم نکن کیفیتش کمتر چینیشه که تو دوبیه میدنش 78تا
***
mohsen
۲۱ بهمن ۱۳۹۵برادرانی که زیاد دوبی میرن بگن دیدن این ماشینو اونجا؟ چندتا دقیقا؟
سام
۲۲ بهمن ۱۳۹۵برای اطلاع از قیمت انواع خودروهای چری در بازار دوبی می توانید به سایت ذیل مراجعه کنید :
http://WWW.CHERYUAE.COM
Khan
۲۱ بهمن ۱۳۹۵من نزدیک دوهزارکیلومتر با سری دومش (new) مسافرت کردم؛ نه که بگم ارزشش این قیمتیه داره، ولی انصافا با توجه به این قیمت و وضعیت کیفی که خودروهای داخلی دارن ماشین خوبی بود.
گیربکس اتوماتیک و ترمزش تا حدود زیادی در حد خودش خوب بود. گرمکن صندلی های جلو داشت داخلش هم در حد متوسط از نظر راحتی راضی کننده بود.
ولی سیستم پخش و اینها افتضاح، یه AUX یا حتی جای فلش نداشت تازه سی دی هم میذاشتی بعد یه مدت قفل میکرد باید چنددقیقه خاموشش میکردی.
دانیال
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ما که نفهمیدیم بالاخره به نظر شما از نظر قیمت ماشین خوبی بود یا نه اول گفتی قیمتش بده بعد گفتی نسبت به قیمتش خوبه!
بعد تنها ایرادی هم که داشت ضبطش بود؟!!!
amin
۲۲ بهمن ۱۳۹۵والا من نسل اول این خودرو رو ۵ساله که دارم.حتی نسل اولش هم ضبطش فلش خور هستش.ماشین من تا الان نزدیک به ۱۰۰ هزارتا کارکرد داره و تا به حال به غیر از سرویس های دوره ای و تعویض لنت هیچوقت تعمیرگاه نرفته.لنت اولیه این ماشین ۹۲۰۰۰ تا کارکرد.به نظر من رو رنج ۳۴ میلیون انتخاب خوبیه.
Matin
۲۱ بهمن ۱۳۹۵بهرغم تمامی فرازوفرودها، انواع تیگو در ایران نسبتاً موفق ظاهر شدند و تاکنون نیز بیش از 50 هزار دستگاه از این کراساوور شرقی در کشورمان به فروش رفته است.
از ماست که بر ماست هرچی سرمان بیاد حقمونه
ahmad
۲۲ بهمن ۱۳۹۵نگران نباش
این مردم غیور فروششو میلیونی میکنن!
حالا ببین چجور واسه سری جدید این لگن از شش ماه قبل پیش ثبت نام کنن و توی صف وایسن…
Matin
۲۱ بهمن ۱۳۹۵از اون وقتی که mvm 530 اومد چری از همون موتور ۲۰۰۰ برای بهترین مدلاش استفاده می کنه ایران خودرو هم تو این مدت ef7 توربو رو معرفی کرد خیلی باید داغون باشی که از ایران خودرو جا بمونی البته وقتی ملت ایران هر لگنی رو بهشون معرفی کنی برای خریدش صف می کشن همین میشه
کریم
۶ اسفند ۱۳۹۵ینی شما میگی ef7 از موتور 2000 چری بهتره ?!!!!!!!!!!!!!!!! اینروزا چه چیزا که نمیشنویم والله
محمد
۲۲ بهمن ۱۳۹۵اصن دقیقا این پلتفرم و حالت کلی شه که بسیار رو مخه.حالا هر چقدرم فیس لیفتش کنن?
باز بقیه کراسای چینی هیکلشون از این قشنگ تره?
احسان(احسان سابق)
۲۲ بهمن ۱۳۹۵تو ایران وقتی خودرویی فیس لیفت میشه به اندازه حقوق یک سال کارمند افزایش قیمت پیدا میکنه. این مملکته داریم؟
حسین وی
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ریپورتاژ
Radison
۲۲ بهمن ۱۳۹۵کسایی که تجربه ی استفاده از آریزو5 رو دارن بگن چطور ماشینیه.
به نظرم بهترین و مناسب ترین کراس اور چینی بازار فعلا جک اس 5 هستش که اونم نیاز به فیس لیفت داره.
فريدون
۲۳ بهمن ۱۳۹۵بهترین خودروهای چینی:
1- ام جی که بیشتر انگلیسی است تا چینی
2-خودروهای چانگان cs35 و cs75 و ایدو . مدل cs35 سایپا کاشان با سیستم رباتیک نسبتا” پیشرفته ای مونتاژ می کنه و اتفاقا ” کیفیت مونتاژ ش خوبه.
سلطان ای بی اس
۲۴ بهمن ۱۳۹۵با آنکه ارتفاع چری تیگو 3 از سطح زمین معادل 190 میلیمتر است ولی به سبب طرح تک دیفرانسیل محور آن و نبود دنده کمکی و قفل دیفرانسیل نمیتوان به آن به یک چشم یک خودروی آفرود واقعی همچون تویوتا پرادو و یا میتسوبیشی پاجرو و… نگریست. چری تیگو 3 تنها یک کراساوور شهری است و بس!
منم یه بند اضافه می کنم، چنانچه این خودرو به صورت دو دیفرانسیل عرضه می شد رقیب خودرو هایی چون تویوتا سکویا، شورلت تاهو و هامر h2 می شد.
پیمان
۲۷ بهمن ۱۳۹۵سلام
من البته خودم این ماشین رو ندارم اما یادمه اون زمانی که دوو و پراید هم اومده بود همه میگفتن اینا اشغاله و پیکان بهترین ماشینه و قبل ترشم یادمه که ÷درم می گفت ادم دیوانه است پولشو بده ماشین ژاپنی بخره …اما حالا ماشین ژاپنی و کره ای برامون آرزو شده .. تا سر همه گرمه به اینکه این ماشین چینی ها اشغالن و از این حرفا .. اونا دارن پیشرفت می کنن و از تولید چری A15 رسیدن به تیگو ۷ و خودروسازی ÷رابهت داخلی از سمند رسیده به دنا ….. خودمون رو با این حرفا گول نزنیم بزودی همین چینی ها می شه برامون آرزو … باید خودروسازیهای داخلی احساس خطر کنن از وزود این تازه واردهای بی ادعا … که البته نمی کنن .. من موافقم که خودم یه نمونه از این خودرو و یا لیفان ۸۲۰ رو بخرم که هم ارامش بیشتر و هم امکانات بیشتر رو نصیبم بکنه و اطمینان دارم از این داخلی های دری وری بهتره … افت قیمت هم دیگه همه ماشین ها دارن اینا هم روش … خودرو دیگه سرمایه تلقی نمیشه …
swedish arrogant tiger
۳۰ بهمن ۱۳۹۵قیمتشو کار ندارم . ولی واقعا طراحیش خوب شده مخصوصا جلوش .من اگه بخوام یه کراس اوور چینی بخرم انتخابم اینه.با طراحیش خیلی حال میکنم
حسین
۴ اسفند ۱۳۹۵واقعا بعضی از افراد فقط از رو ظاهر عکس و نظر یک نفر دیگه میان یه نظر دیگه رو میدن که اصلاً درست نیست . تو این رنج قیمت این ماشین هم از نظر موتوری و هم از نظر آپشن و بدنه و ظاهری معقوله . نمیشه گفت خوبه ولی معقوله و برای کسی خوبه که میخواد یه ماشین صفر با 30 تا 40 پیش بخره و یه مدت هم قسطی بده ولی اگه پول نقد داشته باشی میتونی دنبال ماشین کره ای یا ژاپنی دست دوم باشی که اونم ریسک های خودشو داره . در خصوص یکی بودن موتور خودرو ها هم این یک استراتژی شرکت ها است برای تامین لوازم یدکی چند خودرو تولیدی شون که به نظر من یک امتیاز برای خریداران محسوب میشه و این حتی در مورد قطعات تزئینی و یا آپشن ها هم بعضاً از سوی شرکت ها اعمال میشه.
ali.persis
۶ فروردین ۱۳۹۶چن ماهه ک داریم مدل اسپرتشو داریم حدود10 هزار باهاش رفتیم خیلی عالیه چه از نظر کیفیت و چه نظر نرمی و بی صدایی و چه قدرت
اینایی ک میگن بدرد نمیخوره این ماشینو نه تجربشو دارن و نه سوار شدن فقط حرف بیخود میزنن
ali.persis
۶ فروردین ۱۳۹۶داداچ عکسای داخلشو اشتباه گذاشتیااا اصن اینجوری نیس
مهدي
۲۱ بهمن ۱۳۹۶این ماشینهای چینی هر چی هست از اشغالای ایران خودرو و سایپا صد برابر بهتره
قریب به چهل ساله دارن سر ملت بیچاره ایران کلاهی به گشادی کلاه عمشون می زارن اونم قطعات درجه 9و 10 چین رو
دیگه این ماشینای چینی هر چی که باشه اقل کم قطعاتش درجه 9 و 10 نیست شرکت چری با سایقه کمی که داره تونسته خودشه به اینجا برسونه ولی این شرکت خاک برسر ایران خودرو و سایپا بدبخت چکار کردن چه غلطی کردن که ما ندیدم جز اینکه خون ملت رو تو شیشه کردن و اشغالاشونو به قیمتهای فضایی بیخ ریش من تو بند کردن
دوستانی که از تولیدات این شرکت بد می گن یه بار بشینن پشت فرمون یکی از این ماشینها بعد قضاوت کنن
خواهشا رو هوا حرف نزنن