درواقع، هم خودروسازان چینی و هم همتایان ایرانیشان، هر دو به دنبال «موفقیت» هستند؛ اما هر یک، تعریف خاص و ویژه خود را از این واژه دارد. از نظر خودروساز ایرانی، موفقیت یعنی اینکه شما در بازاری بیرقیب و با خاطری بس آسوده و خیالی سخت راحت، هر نوع خودرویی را با هر قسم کیفیت و قدمتی تولید نموده و به مشتری فلکزده داخلی قالب کنید و همچون میدانهای ترهبار! که انواع مرغوبتر میوه را از انواع نامرغوبتر آن سوا میکنند و در جعبههایی متفاوت مینهند، شما هم در اینجا، نسخههای نامرغوبتر را به خریداران وطنی حواله نموده و مرغوبترها را با شرایطی بس سهلتر و بهایی ارزانتر به کشورهای دوست و همجوار روانه کنید تا بلکه همواره دعاگو و قدردانتان باشند!
اما از نظر خودروساز چینی، موفقیت در فتح گامبهگام بازارهای داخلی و خارجی خلاصه میشود و هر نوع سهلانگاری در این مورد، حکم نابودی را برایش به همراه دارد. ازاینجهت نام بازار داخلی را در کنار خارجی آن آوردم که سازندگان چینی، برخلاف همتایان کرهای و ژاپنیشان، از همان آغاز، با بازاری مواجه بودند که توسط غولهای خودروسازی همچون فولکسواگن، جنرالموتورز، نیسان و… فتح شده و مرکبهای رنگارنگ این برندهای بیگانه، خیابانها و کوچهپسکوچههای کلانشهرهایی همچون شانگهای، پکن، گوآنگژو و تیانجین و … را اشغال نموده بود. خودروسازان چینی از نقطه صفر و تحت فشار سهمگین رقابت از ناحیه این غولهای گرسنه! کارشان را شروع کردند و با انبانی خالی از تکنولوژی و با دستانی بس تهی، ذرهذره و کمکم خودشان را ارتقاء دادند و همین امر است که به تلاش آنها ارزشی مضاعف اعطاء میکند. سازندگان چینی عاشقانه و خالصانه در پی پیشرفت و بهروزی کشورشان هستند و خیلی از اعمال و سلوکشان در این دوره، شبیه به خودروسازان آمریکایی در دهههای نخستین قرن بیستم است، دوران پرشوری که دهها برند مختلف در بازار بکر آمریکا در حال رقابت و هماوردی با یکدیگر بودند و از تنازع میان آنها هم فصل نوینی در دنیای خودروسازی، ورق خورد. ازجمله شرکتهای چینی که سخت در پی فتح بازارهای داخلی و خارجی است، کمپانی چری میباشد. در طی چند سال اخیر، این شرکت در مقوله کیفیت و طراحی به پیشرفتهای شایان توجهی نائل آمده و از همین رو در عرصه جهانی و سطوح پایینی بازار توجهات صاحبنظران را بیشازپیش به خود جلب نموده است. امروزه این مجموعه بر روی مقوله طراحی و کیفیت نهایی محصول، سرمایهگذاری فراوانی صورت داده و به دنبال یک خانهتکانی اساسی در تمامی محصولات فعلی خود میباشد. از همین روست که شاهدیم این کمپانی با سرعتی شگفتآور و پیدرپی مدلهای جدیدتری را روانه بازار میکند؛ و ناگفته نماند که هر یک از این مدلها و کانسپت ها هم بهنوبه خود از اِلمانهای مدرن و مستقلی بهره میبرند و مهمتر از همه، هیچکدامشان هم نسخههای کپی و یا تقلیدی از دیگر گزینههای موجود در بازار، نیستند. با آنکه کمپانی چری با ۱۹ سال سابقه، از اکثر شرکتهای ایرانی جوانتر است ولی خروجی کارش بهمراتب پربارتر است و از همین حالا میتوان آینده درخشانی را برایش پیشبینی کرد. صادرات به دهها کشور گوناگون در دنیا گواه روشنی است بر این امر. از جدیدترین محصولات چری که اخیراً سروصدای زیادی در محافل و سایتهای خودرویی به راه انداخته، مدل آریزو ۵ است که از آن به عنوان برگ برنده چری در آینده یاد میشود. در این متن سعی میکنیم که به طور مختصر شما را با آن آشنا نماییم. یکی از محصولاتی که شرکت چری اخیراً رونمایی نموده است مدل آریزو ۵ (ARRIZO 5) است. این خودرو برای نخستین بار در هیئت یک کانسپت و در نمایشگاه خودروی شانگهای ظاهر شد، کانسپت مذکور آلفا ۵ نام داشت ولی نسخه اصلی و تولیدی این خودرو، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ و در نمایشگاه خودروی گوآنگژو به نمایش در آمد. خودروی مذکور قرار است که در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی روانه بازارهای جهانی شود. چری آریزو ۵ از نمای ظاهری دلپسندی برخوردار است و با آنکه طراحی برخی از بخشهای بدنه آن متأثر از محصولات روز هیوندای است ولی این تأثیرات آنچنان زیاد نیست و رویهمرفته از طرح مستقل و نوینی بهره میبرد. نمای جلوی آن از طرحی ساده و درعینحال حجیمی برخوردار است و درعینحال، مالامال از المانهای مدرن بوده و با پیشرفتهای روز دنیای طراحی همگام است. چراغها با لنزی شفاف در کنارههای کاپوت کشیده آن جای گرفتهاند و در تلفیق با نوارهای LED، چهره جذاب و عامهپسندی را برای آن مهیا نمودهاند. گرداگرد جلوپنجره خوشترکیب این خودرو را نوارهای کرومی با دقت وافری فرا گرفته است و در میانه آن نیز دو زه کرومی آرم چری را به لبه پایینی چراغهای جلوی آن وصل میکند که البته رعایت دقیق تمامی این ریزهکاریها بر طرح پخته این بخش گواهی میدهند. در قسمت عقب آن نیز یک نوار کرومی به سبکی مدرن و امروزی در میانه چراغهای عقب آن جای گرفته است و یک اسپویلر هم در لبه صندوق آن دیده میشود. علاوه بر آن، بخشهای پایینی لبه پنجرهها را نوارهای کرومی فرا گرفته است. ابعاد چرخهای نیز تا حدی با بدنه آن متناسب هستند ولی هنوز تا حد ایدهآل خود فاصله دارند. داخل کابین چری آریزو ۵ از لحاظ بهکارگیری رنگها و خطوط به کار رفته، کمی شلوغ به نظر میرسد. طبق روال این روزها، یک صفحه نمایشگر اطلاعات در میانه داشبورد آن دیده میشود ولی دکمههای کنترلی نصب شده بر روی آن کوچک بوده و استفاده از آنها برای سرنشینان چندان آسان نیست. صفحه کیلومتر شمار آن از طرحی اسپرتی بهره میبرد و با خطوطی قرمزرنگی مدرج شده است و فرمانی سه پره در پشت آن جای گرفته است. درمجموع، در بیشتر بخشهای کابین این خودرو از پلاستیک سخت و ارزانقیمت استفاده شده است که با توجه به قیمت آن قابل توجیه است ولی هنوز هم از لحاظ دقت مونتاژ و کیفیت مواد به کار رفته سالها نسبت به همتایان کرهای و ژاپنی خود فاصله دارد. بهایی که برای این خودرو تعیین شده بین ۶۰,۰۰۰ یوآن (۹,۸۰۰ دلار) الی ۹۰,۰۰۰ هزار یوآن (۱۴,۷۰۰ دلار) است. چری آریزو ۵، از لحاظ جایگاه در میانه مدلهایی همچون چری آریزو ۳ و چری آریزو ۷ قرار میگیرد. در آغاز، این خودرو تنها با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری در دسترس خریدارانش خواهد بود. این پیشرانه از توانی معادل ۱۱۶ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۸ نیوتن متر برخوردار است و با دو نوع متفاوت از جعبهدنده، اعم از دستی و نیز CVT عرضه میشود. کمی بعد، دو پیشرانه ۱.۲ و ۱.۵ لیتری توربو هم وارد خطوط تولید خواهند شد. پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو از توانی معادل ۱۳۲ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۲ نیوتن متر برخوردار است و پیشرانه ۱.۵ لیتری هم از توانی معادل ۱۴۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۲ نیوتن متر بهره میبرد.طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۵۷۲/۱۸۲۵/۱۴۷۲ میلیمتر و فاصله بین دو محورهای جلو و عقب آن برابر با ۲۶۷۰ میلیمتر است.
CHERYINTERNATIONAL.COM
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM
و…
نوشته: سام کاویانی
mvm550
۲۲ خرداد ۱۳۹۵خلاصه مثال ماشین برند ام وی ام اینه که
هرچقدر پول میدهی آش میگیری
واقعا نسبت به کلاس موتور و آبشن هاش در مقایسه با سایر ماشین های موجود کشور عالی هست
البته افت قیمت ماشین به نسبت ماشین های دیگه متناسب هستش
فقط خدا کنه زمان فروش گرفتار دلال یا بنگاه بی انصافی نشوید
و بتونید به یک مصرف کننده خوب بفروشید
سیدحسین ناصری علوی
۵ تیر ۱۳۹۵آبانماه سال۱۳۹۰ خودروی ام وی ام که با شرکت چری جوینت بوده خودروی۵۳۰ خریده،احساس میکنم بمراتب از خودروهای مونتاژی ایران بهتر بوده،زیرا یک شرکت جهانی مانند چری هیچگاه از قطعات بی کیفیت درخودروی با برند جهانی استفاده نخواهد کرد وحس اعتمادپذیری در طراحان و سازندگان خودرو وجود داشته،ولی خودروسازان ایرانی بدون درنظرگرفتن این شاخص های تاثیرگذار فقط وفقط به فکر منافع زودگذر بوده و فاقد مدیران باکفایت ولایقی میباشد،که طی،۳۵ سال شاهد آن بوده،وتنها از سرمایه گذاران شرکت چری تقاضا دارم که قیمت پایه ای خودروهای تولیدی شان را درسطح معقول نگاه داشته،ممنون
غریب آشنا
۷ تیر ۱۳۹۵آقا جان ،پیشرفت چینی ها بسیار قابل تقدیر می باشد و غیر قابل انکار در مورد محصولات خودرویی انها هم از نظر بنده بسیار خوب وعامه پسند می باشد و از لحاظ قیمتی کمی معقول است البته برای ما ایرانیها .ولی تنها ایراد کار چینیها اینه که اونها فقط دارن به ما می فروشن ،اون هم توسط چند شرکت دلال ایرانی . بعد از فروش اصلا خبر ندارن که اون بدبختی که ماشینو خریده برای تامین لوازم باید به کجا مراجعه کنه ،هیچ احدی پاسخ گو نیست ،تازه همیشه چشمش باید به کارخانه چینی باشه و دعا کنه که نکنه امسال یا سال دیگه کارخانه خط تولید این ماشینو جمع نکنه .خلاصه تمام حرف اینه که چینیها رو ما باید تو ایران پا بندشون کنیم ،با سرمایه گذاری و احداث کارخانه ،که خودشون موظف بشن به تامین قطعات و پاسخگویی ،نه دلالا شون .کلام آخر خودروی چینی با این شرایط پول دادن براش ضرره .
فرهاد
۱۲ تیر ۱۳۹۵قیمت فروش جهانی این خودرو به پول ما 20 میلیون تومان هست حالا ببینید با 20 تومان الان پراید فرقونم به ما نمیدن؟؟؟!!!!
وحيد
۱۶ تیر ۱۳۹۵من ی ۵۳۰ مدل ۹۱ دارم …
چون قبل از اون چند تا ماشین وطنی هم داشتم ، بنظرم با توجه ب پولیکه واسه این ماشین میدید ، هیچ ماشین داخلی با این کیفیت رو نمیتونید باهاش مقایسه کنید …
تنها ایراد این ماشین ، اسم کشور سازندشه …
چند سال بدون خرج خاصی فقط و فقط ازش سواری میگیرم ، اونم در حالی که کیفیت رانندگیش هیچ تغییری نکرده . در حالی که پژو پارسم دقیقاً بعد از نزدیک یک سال شروع ب خرج تراشی و صدا توی موتور افتاد …
در کل فکر کنم باید خودرو سازهای داخلی یکم از ساخت ماشین هایی به این بی کیفیتی از مردم خجالت بکشن …
موفق باشید …
بي طرف
۱۸ تیر ۱۳۹۵قبول کنیم بسیار از ما جلو هستند.
ارش
۲۸ تیر ۱۳۹۵البته اگر دست مافیا نیوفته با قیمت خوبی وارد میشه، ما واقعاً باید پیش جینی ها خجالت بکشیم که خودروسازان غول کشورمان بعد از ۲ دهه هنوز دارن چراغ و داشبورد عوض میکنند و پیش خودشون احساس غرور و سر بلندی میکنند. البته مقصر منو شما هستیم. اگر استقبال نکنیم و سر ماشین قسطی کله همدیگرو نشکنیم … اینا یه روز از خواب بیدار میشن و میفهمن که ملت ایران دیگه … نیستند.
arsham
۲۸ تیر ۱۳۹۵سلام ببخشید می خواستم بدونم قیمت این mvm arizo 4چقدر؟
ممنون
محمد
۱ مرداد ۱۳۹۵ام وی ام نه این چری هستش
ام وی ام یا مدیران خودرو اسم شرکت مونتاژ کننده ایرانی هستش که بعضی از محصولات ضعیف تر چری رو با برند خودش مونتاژ میکنه
ولی چری اجازه نمیده محصولات با کیفیت تر مثل تیگو۵ یا آریزو۵ رو با برند ام وی ام عرضه کنه
علیرضا car
۲۸ تیر ۱۳۹۵این که قیمت خورده اینقدر بحث میکنید 72 میلیون یعنی هم قیمت رنو سیمبل – جیلی – با اینک ماشینش قشنگه ولی من باشم میرم سیمبل میخرم هم کیفیت داره و هم سواری روز اروپا رو داره.
علیرضا car
۲۸ تیر ۱۳۹۵قیمت که خورده این قدر بحث میکنید 72 م یعنی تو رنج قیمتی رنو سیمبل و جیلی با اینکه ماشین قشنگیه ولی من باشم میرم رنوسیمبل میخرم هم محکمتره وهم سواریش بهتره هرچند که سلیقه ایه.
سعید حبری
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ماشین ابشن دار خوبی شکل ظاهرشم خیلی عالی
محمدحسین
۲۸ مرداد ۱۳۹۵سلام
بالاخره بعد از کلی تحقیق و بررسی و اینکه شخصا خاطره بدی از ماشین های چینی ندارم ( تا دلتون بخواد خاطرات بدی از خودروهای داخلی دارم) آریزو ۵ اکسلنت رو ثبت نام کردم. با قیمت ۷۱۷۰۰ هزار تومان. قراره یه ماهه دیگه تحویل بدهند.
مسلما خودروساز چینی که به جهانی شدن می اندیشد بیشتر برای مشتری ارزش قایل است تا خودروسازان داخلی که بازار جهانی براشون مهم نیست.
ali_meshuggah
۳ اسفند ۱۳۹۵سلام.
از ماشین راضی هستی؟
از هر لحاظ سواری؟ موتوری؟
طایفی رنجبر
۱ شهریور ۱۳۹۵محصولات مدیران خودرو باتوجه به اینکه قبلا داشتم واقعا افتضاحه لوازم یدکی ان خیلی گران هست تعویض روغن وفیلتر هوا وروغن 280000تومان تمام میشه وگارانتی هم فقط حرف هیچ خدمات پس از فروش بدون پرداخت پول انجام نمیشه
reza
۵ شهریور ۱۳۹۵این خودرو خودروی خوبی است ولی از انجا که حجم موتور 1500سی سی است در سربالایی ها نسبت به ام وی ام 530 و 550 و ایکس 33 ممکنه کم بیاره بنده 530 دارم براحتی سربالیی های تند را با کولر ودنده 5 میرم ولی با این ماشین بعید میدونم بره ضمنا از مجصولات مدیران خودرو بنده راضی هستم وقیمت این ماشیت باید بین 55تا 60 باشه چون حجم موتورش 1500 است
علیرضا
۱۶ شهریور ۱۳۹۵کولر مدل فول اریزو برقی هست و مانند دوو سیلو از موتور کمک نمیگیره و هیچ فشاری به موتور نمیاره
دانیال
۹ شهریور ۱۳۹۵ماشین بسیار با کیفیت و زیبا .
HòóMaN
۲۹ شهریور ۱۳۹۵من درحال حاضر پارس دارم مدل ۹۳ بخدا تاحالا اندازه قیمت ماشین خرجش کردم دیگه خسته شدم ازش اریزو ثبت نام کردم فرار ابان تحویلم بدن مدل اکسلنتش درسته موتورش ۱۵۰۰ هست ولی ما ذهنیتمون از این سی سی پایین خودرو داخلی خودمونه نه موتوری که تحت لیسانس المانه مثل موتور اریزو۵
ahmad
۳۱ شهریور ۱۳۹۵سلام من اریزو ۵تحویل گرفتم واقعا هندلینگ خوبی داره و تو دور وسرعت بالای ۴۰تا شتاب گیریش هم عالیه و شتاب گیری اولیه ضعیفی داره ولی و سر بالایی یکم کم میاره اگه افت کیفیت نداشته باشه عالیه پیشنهاد میکنم از صد تا ۲۰۷ اتومات هم که داشتم بهتره
مسعود
۱۹ مهر ۱۳۹۵من خودم حدود ۷سال 206 داشتم ۰هرروز که نه ولى سالى إز ۲میلیون تا اخریش رو فروختم مثلا مدل بالا بود به اندازه نصف قیمتش خرج کردم ۰مشکلم سر این بود به این ترییپ ماشین عادت کرده بودم ۰هاچ بک ۰أصلا قابل اعتماد برا مسافرت نبود۰ازان موقع که ام وأم او مد سال۹۱خریدم وتازه فهمیدم گارى سوار میشدم ۰تازه فهمیدم میگن فلان ماشین ابشن داره یعنى چه۰ تازه تعویض روغن با۲۰۶ قیمتش یکیه فقط فیلتر روغنش زانتیا میخوره اونم کل سرویس روغنش میشه ۱۳۰ هزار تومان حد ش ۰لازم نیست ببرى نمایندگى برا سرویس ۰برا تعمیرش هم تا اونجایى که پرسیدم بهتره قطعات رو بخرى إز نمایندگى بد ببرى تعمریگاه مطمئن
محمد مهدی جباری
۳۰ مهر ۱۳۹۵سلام خدمت دوستان.من پرشیا مدل 90دارم به جرات میتونم بگم کیفیت داخل خودرو در حد یه اسباب بازی پلاستیکی میمونه درکل راضی نیستم از طرفی هم به خدمات پس از فروش ماشینهای چینی نمیشه اعتماد کرد. بر فرض همین آریزو5 رو گرفتیم 1سال بعد از خط تولید دراومد اونوقت قطعات و وسایلاش پیدا میشه ؟!؟!؟!؟! من از دارندگان خودروهای چینی زیاد پرسیدم 90 درصدشون از پیدا شدن قطعات ماشینشون ناراضی هستن.
Darush
۲۰ آبان ۱۳۹۵با سلام خدمت دوستان ، من یک ماه اریزو 5 خریدم خیلی عالی شتاب 0تا 100 فقط 11/5 ثانیه و باید به اون دوستانی که فکر میکنن متورش ضعیغه بگم من قبلا پارس و ل 90 و 206 تیپ 2 و زانتیا داشتم و باید بگم شتاب گیریه اریزو 5 واقعا عالیه ، نکته دیگه اینکه گیریبکسه اتومات این ماشین بی نظیره یکی از دوستام هیوندا ولستر داره با ماشینه من دور زد و گفت گیریبکسش حرف نداره ، به هر حال من این ماشینو پیشنهاد میکنم تنها عیب این ماشین اینه که اسمش چینیه اگه همین ماشین مال شرکت هیندا بود 30 – 40 میلیون بیشتر بود و میشد خارجی نه ( چینی ) وقتشه قبول کنیم چینیا خیلی پیشترفت کردن و هدف دارن و به جهانی شدن فکر میکنن نه مثل ایران خودرو و سایپا فقط به فکر سود بشتر باشن
مسلم محمدی
۶ آذر ۱۳۹۵واقعا قیافش به صد تا خودرو داخلی میرزه
محسن
۹ آذر ۱۳۹۵۵سال گارانتی،همراه باداشتن زنجیرتایم و۵ستاره ایمنی وشش ایربگ قابل تامل هست
رضا
۱۹ آذر ۱۳۹۵من ۴۵ روز که ماشین رو خریدم بهاش شمال هم رفتم با توجه به قیمت تجهیزات ایمتی و گارانتی بسیار. ماشین خوب و راحتیه هندلینگ تو پیچها عالی تو سر. بالاییها اگر. میخواهید راضی کننده باشه بهتر. دنده رو تیپ. ترونیک کنید از نظر صدای موتور. در. اطاق هم راضی کننده است و از جیلی و برلیانس و جک جی فایو بسیار. کم صدا تره این سه تا ماشینرو سوار. شدم که میگم
رسول
۲۴ آذر ۱۳۹۵سلام
من تا حالا ماشین خارجی سوار نشدم
ولی اکثر دوستام دارن
مشکل اصلیشون فقط فقط پیدا نشدن قطعاتشونه
اگه این مشکل رو بتونن حل کنن این ماشینا با این قیمتهای مناسب خیلی خیلی مناسبن
سلیمیان
۳۰ آذر ۱۳۹۵سلام من بعد از بررسی آ یزو ۵ والبته با کلی نگر انی ، بلاخر ه با تست درایو این ماشین رو ثبت نام کردم و قراره تا چند روز دیگه تحویل بگیرم .
در کل ماشین خوبیه با کلی آپشن و البته راحتی و هندلینگ خوب . جالب اینه که بغیر از امکانات خوب ، ۵ سال گارانتی داره و سه سال بیمه بدنه .
۵ سال گارانتی دلیل داره حتما رو هوا یه همچین تصمیمی نگرفتن . شاید بگید خوب چه فایده داره وقتی خدماتش ضعیف باشه البته اگر باشه ، ولی داخلیا علی رغم گارانتی کوتاه مدت اصلا خدماتشون افتَضاحه ، من تجربش رو داشتم .پارس ۹۰ داشتم بعد از یک سال گارانتی از بس اذیت شدم از خیر گارانتیش گذشتم .
سعید
۱۵ دی ۱۳۹۵با سلام ضمن احترام به سلیقه دوستان عرض کنم محصولات مدیران خودرو که با تبلیغات گارانتی محصولاتش و به فروش میرسونه هزینه زیادی دست مشتری میزاره هزده هزار کیلومتر سرویس شما باید مبلغ نزدیک به 250هزارتومن خرج کنید وسرویس 20 هزار 300 هزار وسرویس 30 هزار همین طور و40 زار 500 هزار تومن ضمن اینکه در زمان گارانتی دست مزد هم دریافت میکنن .من خودم 315 دارم راظی هستم ولی از خدمات پس از فروش راظی نیستم ومراتب به بازرسی گفته شده ولی عملا کاری صورت نگرفته هست حالا شما اگر از محصولات گرانتر این شرکت میخواهید خریداری کنید هزینه سرویس بیشتر هم خواهد بود با تشکر
محمد
۱۷ دی ۱۳۹۵سلام به دوستان عزیز من خودم جزو اون دسته ادمهای بودم که ماشین چینی رو کلا ماشین نمیدونستم مخصوصا لیفان ولی بعد از کلی گشتن وتحقیق کردن و سواری گرفتن از آریزو فهمیدم تا حالا پولی که واسه 206 پرشیا میدادم تو سطل اشغال مریختم الان آریزو خریدم میتونم بگم از خریدم خوشحالم و در حال لذت بردن از این خرید هستم لطفا دوستانی که تا حالا این ماشینو امتحان نکردن نظر ندن
امیرحسین
۹ اسفند ۱۳۹۵واقعا باید قبول کرد که چینی ها توی خودرو سازی خیلی از ما جلوتر هستن
احسان افتخاری
۱۸ اسفند ۱۳۹۵من یک ماه آریزو خریدم.خیلی پشیمونم.منم گول تبلیغات این سایت ها رو خوردم و دوستانی که اصلا این ماشینو ندارن و از روی ظاهر و تبلیغات دروغین سایت هایی که پول میگیرن تا واسه این کمپانی هایی که این خودرو های بی کیفیت رو تولید میکنن و الکی تبلیغ میکنن.خیلی بی کیفیته.پر از ایراده.جلوبندیش خیلی صدا میده و نمایندگی هم بردم برطرف نشد.کسی خواست از نزدیک ایراد های این ماشینو ببینه ***شماره منه.
امين اسماعيلي
۲۷ مرداد ۱۳۹۶سلام بنده مهندس مکانیک هستم و طراح مکانیزمهای مرکب وتاحدودی با ماهیت مکانیزم اتومبیل اشنا هستم بطوری که همیشه داخل کابین اتومبیل که میشینم از صدای اتومبیل بیشتر لذت میبرم تا سیستم صوتی ان
بنده تمام اتومبیل های داخلی را داشتم که ۹۰درصد ان خودرو صفر بوده اند وهمگی تاسف انگیز بعد تجربه بد خودرو ایرانی طبق تحقیق و موقعیت مالیم یک ایکس۳۳ مدل پایین۹۱گرفتم بشدت رضایت بخش بود تا اینکه تصمیم گرفتم اریزو۵ رو با جرعت بخرم الانم ۳ماه هست دارمش باید بگم این ماشین نسبت به اتومبیل های مثلا ایرانی فوق العاده است بخصوص هندلینگ بسیار عالی آن و ازنظر قدرت هم باید بگم حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی با قدرت116اسب بخار و نسبت تراکم عالی (پایین بودن مصرف سوخت) رضایت بخش است دوستان توجه داشته باشند استاندارد سوخت این اتومبیل فوق العاده۹۲است پس لطفا با بنزین سوپر ماشین رو تست کنید
سپاس