چریخودروهای چینی

آریزو 5، خیز بلند چری در باب طراحی

درواقع، هم خودروسازان چینی و هم همتایان ایرانی‌شان، هر دو به دنبال «موفقیت» هستند؛ اما هر یک، تعریف خاص و ویژه خود را از این واژه دارد. از نظر خودروساز ایرانی، موفقیت یعنی اینکه شما در بازاری بی‌رقیب و با خاطری بس آسوده و خیالی سخت راحت، هر نوع خودرویی را با هر قسم کیفیت و قدمتی تولید نموده و به مشتری فلک‌زده داخلی قالب کنید و همچون میدان‌های تره‌بار! که انواع مرغوب‌تر میوه را از انواع نامرغوب‌تر آن سوا می‌کنند و در جعبه‌هایی متفاوت می‌نهند، شما هم در اینجا، نسخه‌های نامرغوب‌تر را به خریداران وطنی حواله نموده و مرغوب‌ترها را با شرایطی بس سهل‌تر و بهایی ارزان‌تر به کشورهای دوست و هم‌جوار روانه کنید تا بلکه همواره دعاگو و قدردانتان باشند!

Chery Alpha 5
Chery Alpha 5
اما از نظر خودروساز چینی، موفقیت در فتح گام‌به‌گام بازارهای داخلی و خارجی خلاصه می‌شود و هر نوع سهل‌انگاری در این مورد، حکم نابودی را برایش به همراه دارد. ازاین‌جهت نام بازار داخلی را در کنار خارجی آن آوردم که سازندگان چینی، برخلاف همتایان کره‌ای و ژاپنی‌شان، از همان آغاز، با بازاری مواجه بودند که توسط غول‌های خودروسازی همچون فولکس‌واگن، جنرال‌موتورز، نیسان و… فتح شده و مرکب‌های رنگارنگ این برندهای بیگانه، خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های کلان‌شهرهایی همچون شانگهای، پکن، گوآنگژو و تیانجین و … را اشغال نموده بود. خودروسازان چینی از نقطه صفر و تحت فشار سهمگین رقابت از ناحیه این غول‌های گرسنه! کارشان را شروع کردند و با انبانی خالی از تکنولوژی و با دستانی بس تهی، ذره‌ذره و کم‌کم خودشان را ارتقاء دادند و همین امر است که به تلاش آن‌ها ارزشی مضاعف اعطاء می‌کند. سازندگان چینی عاشقانه و خالصانه در پی پیشرفت و بهروزی کشورشان هستند و خیلی از اعمال و سلوکشان در این دوره، شبیه به خودروسازان آمریکایی در دهه‌های نخستین قرن بیستم است، دوران پرشوری که ده‌ها برند مختلف در بازار بکر آمریکا در حال رقابت و هماوردی با یکدیگر بودند و از تنازع میان آن‌ها هم فصل نوینی در دنیای خودروسازی، ورق خورد.
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
ازجمله شرکت‌های چینی که سخت در پی فتح بازارهای داخلی و خارجی است، کمپانی چری می‌باشد. در طی چند سال اخیر، این شرکت در مقوله کیفیت و طراحی به پیشرفت‌های شایان توجهی نائل آمده و از همین رو در عرصه جهانی و سطوح پایینی بازار توجهات صاحب‌نظران را بیش‌ازپیش به خود جلب نموده است. امروزه این مجموعه بر روی مقوله طراحی و کیفیت نهایی محصول، سرمایه‌گذاری فراوانی صورت داده و به دنبال یک خانه‌تکانی اساسی در تمامی محصولات فعلی خود می‌باشد. از همین روست که شاهدیم این کمپانی با سرعتی شگفت‌آور و پی‌درپی مدل‌های جدیدتری را روانه بازار می‌کند؛ و ناگفته نماند که هر یک از این مدل‌ها و کانسپت ها هم به‌نوبه خود از اِلمان‌های مدرن و مستقلی بهره می‌برند و مهم‌تر از همه، هیچ‌کدامشان هم نسخه‌های کپی و یا تقلیدی از دیگر گزینه‌های موجود در بازار، نیستند. با آنکه کمپانی چری با ۱۹ سال سابقه، از اکثر شرکت‌های ایرانی جوان‌تر است ولی خروجی کارش به‌مراتب پربارتر است و از همین حالا می‌توان آینده درخشانی را برایش پیش‌بینی کرد. صادرات به ده‌ها کشور گوناگون در دنیا گواه روشنی است بر این امر.
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
از جدیدترین محصولات چری که اخیراً سروصدای زیادی در محافل و سایت‌های خودرویی به راه انداخته، مدل آریزو ۵ است که از آن به عنوان برگ برنده چری در آینده یاد می‌شود. در این متن سعی می‌کنیم که به طور مختصر شما را با آن آشنا نماییم.
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
یکی از محصولاتی که شرکت چری اخیراً رونمایی نموده است مدل آریزو ۵ (ARRIZO 5) است. این خودرو برای نخستین بار در هیئت یک کانسپت و در نمایشگاه خودروی شانگهای ظاهر شد، کانسپت مذکور آلفا ۵ نام داشت ولی نسخه اصلی و تولیدی این خودرو، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ و در نمایشگاه خودروی گوآنگژو به نمایش در آمد. خودروی مذکور قرار است که در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی روانه بازارهای جهانی شود.
Chery Alpha 5 Concept
Chery Alpha 5 Concept
چری آریزو ۵ از نمای ظاهری دلپسندی برخوردار است و با آنکه طراحی برخی از بخش‌های بدنه آن متأثر از محصولات روز هیوندای است ولی این تأثیرات آن‌چنان زیاد نیست و روی‌هم‌رفته از طرح مستقل و نوینی بهره می‌برد. نمای جلوی آن از طرحی ساده و درعین‌حال حجیمی برخوردار است و درعین‌حال، مالامال از المان‌های مدرن بوده و با پیشرفت‌های روز دنیای طراحی همگام است. چراغ‌ها با لنزی شفاف در کناره‌های کاپوت کشیده آن جای گرفته‌اند و در تلفیق با نوارهای LED، چهره جذاب و عامه‌پسندی را برای آن مهیا نموده‌اند. گرداگرد جلوپنجره خوش‌ترکیب این خودرو را نوارهای کرومی با دقت وافری فرا گرفته است و در میانه آن نیز دو زه کرومی آرم چری را به لبه پایینی چراغ‌های جلوی آن وصل می‌کند که البته رعایت دقیق تمامی این ریزه‌کاری‌ها بر طرح پخته این بخش گواهی می‌دهند. در قسمت عقب آن نیز یک نوار کرومی به سبکی مدرن و امروزی در میانه چراغ‌های عقب آن جای گرفته است و یک اسپویلر هم در لبه صندوق آن دیده می‌شود. علاوه بر آن، بخش‌های پایینی لبه پنجره‌ها را نوارهای کرومی فرا گرفته است. ابعاد چرخ‌های نیز تا حدی با بدنه آن متناسب هستند ولی هنوز تا حد ایده‌آل خود فاصله دارند.
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
داخل کابین چری آریزو ۵ از لحاظ به‌کارگیری رنگ‌ها و خطوط به کار رفته، کمی شلوغ به نظر می‌رسد. طبق روال این روزها، یک صفحه نمایشگر اطلاعات در میانه داشبورد آن دیده می‌شود ولی دکمه‌های کنترلی نصب شده بر روی آن کوچک بوده و استفاده از آن‌ها برای سرنشینان چندان آسان نیست. صفحه کیلومتر شمار آن از طرحی اسپرتی بهره می‌برد و با خطوطی قرمزرنگی مدرج شده است و فرمانی سه پره در پشت آن جای گرفته است. درمجموع، در بیشتر بخش‌های کابین این خودرو از پلاستیک سخت و ارزان‌قیمت استفاده شده است که با توجه به قیمت آن قابل توجیه است ولی هنوز هم از لحاظ دقت مونتاژ و کیفیت مواد به کار رفته سال‌ها نسبت به همتایان کره‌ای و ژاپنی خود فاصله دارد.
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
Chery Arrizo 5
بهایی که برای این خودرو تعیین شده بین ۶۰,۰۰۰ یوآن (۹,۸۰۰ دلار) الی ۹۰,۰۰۰ هزار یوآن (۱۴,۷۰۰ دلار) است. چری آریزو ۵، از لحاظ جایگاه در میانه مدل‌هایی همچون چری آریزو ۳ و چری آریزو ۷ قرار می‌گیرد. در آغاز، این خودرو تنها با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری در دسترس خریدارانش خواهد بود. این پیشرانه از توانی معادل ۱۱۶ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۸ نیوتن متر برخوردار است و با دو نوع متفاوت از جعبه‌دنده، اعم از دستی و نیز CVT عرضه می‌شود. کمی بعد، دو پیشرانه ۱.۲ و ۱.۵ لیتری توربو هم وارد خطوط تولید خواهند شد. پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو از توانی معادل ۱۳۲ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۲ نیوتن متر برخوردار است و پیشرانه ۱.۵ لیتری هم از توانی معادل ۱۴۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۲ نیوتن متر بهره می‌برد.
طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۵۷۲/۱۸۲۵/۱۴۷۲ میلی‌متر و فاصله بین دو محورهای جلو و عقب آن برابر با ۲۶۷۰ میلی‌متر است. منابع:
CHERYINTERNATIONAL.COM
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM
و…
نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸۹ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (243 ديدگاه)

    خجالت برای لگن سازان داخلی که خون مردم بدبخت رو می مکند

    1. سجاد

      ۱۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (72 ديدگاه)

      واقعاً باورم نمیشه که ما تا همین چندسال پیش به چینی ها میگفتیم لگن ساز و برای محصولات داخلی احترام بیشتری قائل بودیم!
      اما الآن چین داره میشه غول خودروسازی و خودروسازی ما همون خریه که تو گل گیر کرده بود . . .

      1. Muhamat Reza

        ۱۱ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (13 ديدگاه)

        گمونم دیگه باید به چین و شرکتاش احترام بزاریم
        دیگه به کنایه نگیم فلان ماشین چینیه!!!!
        شاید خیلی تاپ نباشن ولی ۱۰۰٪ در چند سال اینده جز تاپ ها میشن وحتی شاید یک برند لوکس و حتی یک برند سوپرکار داشته باشن
        حتی بتونن رکوردهایی رو جابجا کنند و یا ب اسم خودشون ثبت کنن

    2. همایون

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایجا کامنت گذاشتم میخوام بدونم نویسنده مطلب می بوده؟ اندازه چرخ واقعا خوبه چرا هنوز نویسنده ماشینی را که عرضه جهانی نشده فکر میکنه چرخهاش کوچیکه؟ در عکس معلومه که سایز ۱۶ اینچیه آلومینیوم و فولادی استاندارد ۱۵ داره یعنی شبیه چرخ سمند و ال نود خودمون، کافی نیست؟
      چند اینچ برای شما کافیه؟

  2. Archi KHAN

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    یکصد برند برتر جهان در سال ۲۰۱۵

    رده بندی شرکتهای بزرگ دنیا بر اساس ارزش برند، همیشه برای فعالان دنیای اقتصاد جالب توجه بوده است.
    جدول ارزش یکصد برند برتر جهان در سال 2015 با توجه به اطلاعات مؤسسه فوربس
    #1 Apple $145.3 B
    #2 Microsoft $69.3 B
    #3 Google $65.6 B
    #4 Coca-Cola $56 B
    #5 IBM $49.8 B
    #6 McDonald’s $39.5 B
    #7 Samsung $37.9 B
    #8 Toyota $37.8 B
    #9 General Electric $37.5 B
    #10 Facebook $36.5 B
    #11 Disney $34.6 B
    #12 AT&T $29.1 B
    #13 Amazon $28.1 B
    #14 Louis Vuitton $28.1 B
    #15 Cisco $27.6 B
    #16 BMW $27.5 B
    #17 Oracle $26.8 B
    #18 NIKE $26.3 B
    #19 Intel $25.8 B
    #20 Wal-Mart $24.7 B
    #21 Verizon $24.5 B
    #22 American Express $23.4 B
    #23 Honda $22.6 B
    #24 Mercedes-Benz $22.5 B
    #25 Budweiser $22.3 B
    #26 Gillette $20.4 B
    #27 Marlboro $19.7 B
    #28 SAP $19.6 B
    #29 Pepsi $19 B
    #30 Visa $18.8 B
    #31 Nescafe $17.3 B
    #32 ESPN $16.2 B
    #33 H&M $15.3 B
    #34 L’Oréal $14.8 B
    #35 Hewlett-Packard $14.7 B
    #36 HSBC $14.4 B
    #37 Home Depot $13 B
    #38 Frito-Lay $13.1 B
    #39 Audi $12.8 B
    #40 UPS $12.5 B
    #41 Ford $12.5 B
    #42 Gucci $12.4 B
    #43 Nestle $12.2 B
    #44 Accenture $12 B
    #45 IKEA $11.8 B
    #46 Siemens $11.6 B
    #47 Wells Fargo $11.4 B
    #48 Fox $11.3 B
    #49 Pampers $11.1 B
    #50 Ebay $11 B
    #51 Hermès $10.6 B
    #52 Starbucks $10.5 B
    #53 MasterCard $10.4 B
    #54 Danone $9.6 B
    #55 Cartier $9.6 B
    #56 J.P. Morgan $9.5 B
    #57 Caterpillar $9.4 B
    #58 Zara $9.4 B
    #59 Kellogg’s $9.3 B
    #60 Kraft $9.2 B
    #61 Colgate $9 B
    #62 Chevrolet $9 B
    #63 Coach $8.6 B
    #64 Hyundai $8.4 B
    #65 Rolex $8.3 B
    #66 Lexus $8 B
    #67 Volkswagen $8 B.
    #68 Thomson Reuters $7.8 B
    #69 Santander $7.6 B
    #70 John Deere $7.6 B
    #71 Chase $7.4 B
    #72 Bank of America $7.3 B
    #73 Canon $7.3 B
    #74 Prada $7.3 B
    #75 Nissan $7.3 B
    #76 Red Bull $7.2 B
    #77 Philips $7.1 B
    #78 Porsche $7 B
    #79 Sony $6.9 B
    #80 FedEx $6.9 B
    #81 Citi $6.9 B
    #82 Boeing $6.9 B
    #83 Adidas $6.8 B
    #84 Subway $6.8 B
    #85 Chanel $6.8 B
    #86 RBC $6.7 B
    #87 Allianz $6.6 B
    #88 Goldman Sachs $6.6 B
    #89 Ralph Lauren $6.6 B
    #90 Heineken $6.6 B
    #91 Exxon Mobil $6.5 B
    #92 Target $6.4 B
    #93 Panasonic $6.3 B
    #94 Hershey $6.3 B
    #95 LEGO $6.2 B
    #96 Lancome $6.2 B
    #97 KIA Motors $6.2 B
    #98 Sprite $6.2 B
    #99 MTV $6.2 B
    #100 Estee Lauder $6.1 B

    1. Erfan

      ۱۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (246 ديدگاه)

      ای جونم مایکروسافت :)

    2. mehdi

      ۱۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پس ایران خودرو کو؟ نه این لیست سیاسیه اینا چشم دیدن برندای ما را ندارن

    3. محمد

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      این برندهای مشهور چه ربطی به خودرو داشت؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. خریدار سردرگم

        ۲۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مگه ندیدی چند تا از برندهای ماشین توی لیست بود مثل بی ام دبلیو،آئودی،هوندا،نیسان،و…
        پس ربط داشته
        ولی اگه قرار بود نام شرکت های ماشین سازی ما رو توی لیست میگذاشتند، ازده هزار،شاید هم بیشتر قرار گرفته بود

  3. hamed

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ماهم از پیشرفت چین استقبال میکنیم
    چون فعلا تنها راه تنوع بخشیدن به این خیابونای با ماشینهای دهه هفتاده!!

  4. مسعود

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (73 ديدگاه)

    انشالله بعد از اینکه کیفیت ماشینای چینی خوب شد میریم از هند، پاکستان،فیلیپین و افغانستان ماشین میاریم و به صنعت اونها هم کمک میکنیم.

    1. sina

      ۱۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      دقیقا

    2. احسان آرسنالی

      ۱۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1953 ديدگاه)

      عجب استدلال جالبی خوشم اومد

    3. h.a

      ۱۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      ماشین های هندی ام بدک نیستن

      1. Hossein

        ۱۱ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (11 ديدگاه)

        اونا که فقط سه چرخه سوار میشن

      2. (*مهرداد*)

        ۱۲ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        وقتی سطح توقعمون در حد ماشین هندی هست و به ماشین هندی هم راضی هستیم چه انتظاری داریم که ماشین چینی نداشته باشیم …

    4. رضا پ

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (216 ديدگاه)

      با سیستم و مسئولینی که ما داریم یه روزم میرسه که حسرت ماشینای هندی و می خوریم

      1. احسان

        ۱۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (122 ديدگاه)

        همین الان هم میتونین حسرت بخورین. ماهیندرا و تاتا دو خودروسازی بزرگ هند هستند که کیفیتشون از بسیاری جهات از چینیها بالاتره. هند هم بازار بزرگی هست و برندهای خوبی در اون حضور دارند.

  5. جواد

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    فکر کنم اگه شرکت زیر مجموعه چری یعنی mvmخودمون بخواد این تولید کنه مابین دو مدل315 و 550 قرارداشته باشه به نظر من به شدت میتونه در صورت تولید در داخل روی بازار رانا و 206 صندوقدار تاثیر بذاره

    1. شایان

      ۱۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (89 ديدگاه)

      اینو زیر 70 به مردم قالب نمیکنن چیکار به بازار 206 و رانا داره!

  6. Hamid

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    خیز بلند چری به سوی سراتو!!!

  7. bahram

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (112 ديدگاه)

    آقا این همون کیا سراتو و جک j5نیست ؟ فقط اسمش عوض شده

    1. پژمان

      ۶ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (39 ديدگاه)

      جک اس ۵ از کجا اوردی؟
      مثل سراتو هم نیس خیلی خوشگل تر از سراتو اکسنت و … هست
      خیلی طراحیش نازه

  8. HoSeIn

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (115 ديدگاه)

    طراحی داخل کابینش اصلا دلچسب نیست

  9. منصور

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    مگه چیه! سراتو و سوناتا رو ترکیب کردن شده اریزوح؛ خو ماهم پیکان و پارسو ترکیب کردیم شده اریسان! خیلی هم شیکتر و مجلسی!

    1. محمد

      ۱۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (37 ديدگاه)

      ما همین کارو هم نمیتونیم بکنیم

    2. سید

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      همون آریوئه شده آریزو

  10. احمد باقری

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    آفرین به چینی ها، فعلا که دارن(هر چند با مواد بی کیفیت) رو به جلو گام بر میدارن.

  11. (*مهرداد*)

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    با دیدن از نزدیک چهارتا کشور درست حسابی متوجه میشید که اینهایی که مردم ایران سوارند اعم از ایرانی و چینی همشان گاری هستند …بله فقط و فقط گاری ….،،.،

  12. رضا

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    طراحب بیرونیش تو کلاس خودش واقعا عالیه ولی داخلش خوب نیست

  13. میثم

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان شما چه مشکلی با چین دارین؟چین کشوری است که هرروز بهتر از دیروز میشه اصلا شما حق اعتراض یا انتقاد ندارین مگه شما تو آمریکا یا ژاپن زندگی میکنین,،در عرض ۱۵سال تولید پرشیا تنها کاری که کردین تعویض داشبورد اونم با جنس اشغال بود کی میخوایین با مسائل منطقی برخورد کنین،درست چین ماشیناش کپیه، چین ماشیناش جنسشون اشغاله، چین ماشیناش دوامشون کمه ولی حداقل از یه پلتفرم برا ۸۰تا ماشین استفاده نمیکنه حداقل اسم ایربقو اپشن نمیذاره حداقل هرروز پیشرفت میکنه وبه فکر رقابت با کشورهای حداقل با چندصد سال سابقه است .دوستان ای دوستان احساسی همیشه منطقی باشین….

    1. (*مهرداد*)

      ۱۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      اولا که بنده ساکن ایران نیستم و ثانیا اینکه وقتی اینجا میبینم حتی اقشار معمولی جامعه و معمولی ترین ماشین ها دو سر و گردن از چینی بالاتر هستن و زیر بار ماشین چینی کسی نمیره ،،،و معمولیترین ماشینها از بهترینهای ژاپنی هستن تاسف میخورم که آیا حد مردم ایران این قدر باید باشه ؟؟؟!!!! ما ایرانیها یه روزی بنز ،شورلت ،فورد ،بی ام و و اینهارو سوار میشدیم حالا به اینجا رسیدیم …! سرمایتون را ماشین چینی نخرید ،،،لطفا …!

      1. یه پسر

        ۱۱ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (1133 ديدگاه)

        با توجه به قیمتی که ماشینای چینی دارن ؛ در بازار ظالمانه ایران ( تعرفه های گمرک و حمایت بی دلیل از بنگاه های ایرانخودرو و سایپا) به نوعی یک انتخاب خوب به حساب میان ؛
        شما چند تا ماشین با برند معتبر و درست حسابی می شناسین که مثل ماشین های چینی (مثلا جک جی 5 ) تو یه سایز مناسب و با قیافه خوب و این سطح امکانات با قیمت زیر 60 میلیون قابل خریداری باشن ؟؟؟
        لابد صندوق صدقات هایی که داچیا میسازه و مارک رنو رو بهش می چسبونن!

        *تازه اگه ترس سرمایه گذاران خارجی در ایران رو نادیده بگیریم

        بعله ما یه زمانی بنز و شورلت سوار می شدیم
        هر چند اون موقع هم یه عده کمی از مردم بنز شورلت سوار می شدن الانم یه عده کمی از مردم بنز و هیوندا سوار میشن

        خرید خودرو چینی به دلیل افت زیاد در بازار دست دوم و هزینه بیشتر نگهداری نسبت به داخلی ها شاید عاقلانه نباشه اما اگه قصد استفاده خونگی از ماشین دارین و حالا حالا قصد فروش ماشین رو ندارین از طرفی هم روحیه آفرودسواری ندارین و خلاصه حواستون به ماشین هست به نظر من مواردی مثل جک جی 5 انتخاب خیلی عاقلانه ای هستن ؛ هر چن ام وی ام ها رو توصیه نمی کنم ؛ لیفان هم تا حدی قابل قبوله

    2. (*مهرداد*)

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      آقای میثم شما چرا سنگ چین را به سینه میزنی ؟؟؟!!!!در ضمن حق اعتراض و انتقاد به ماشینی را شما تایین نمیکنی !!!

  14. میثم

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    در ضمن آقای مهرداد ندیده هم میشه فهمید گاری هستن ولی شما میگین چه باید کرد؟

    1. (*مهرداد*)

      ۱۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      توکل به خدای بزرگ .

      1. خسته شده

        ۱۱ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (623 ديدگاه)

        با توکل همه چی حل میشه؟ عمل چی زحمت چی کار چی
        هیچ جای دنیا با توکل خشک و خالی به جایی نرسید و نخواهد رسید حتی استثنا هم وجود نداره

        1. (*مهرداد*)

          ۱۲ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (353 ديدگاه)

          والله دوست عزیز خسته شده من در جواب اون دوستمون که خیلی سنگ چین را به سینه میزنه گفتم توکل به خدای بزرگ …..چون ظاهرا ایشان خیلی آتیش داغی در مورد ماشین چینی داره …احتمال وارد کننده همین چینی مینی هاست !

  15. Zonda R

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    سپاس از سام عزیز
    پاراگراف اول بسیار کوتاه و نافذ و زیبا بود
    عبارت غول های گرسنه هم ایهام قشنگی داشت
    اخیرا وقتی داخل تیگو 5 نشستم به وضوح پیشرفت و مهندسی خوب به چشم میومد به جرات میتونم بگم کیفیت فرمون به کل یه محصول داخلی میرزید
    اما اریزو رو البته نسل قدیمش رو دیدم حدود یک یا دو سال پیش بود دیدم و از نمایندگی پرسیدم ایا این ماشین قراره مونتاژ بشه گفتن بله
    اما هنوز که هنوزه نیومده
    پیشرفت این نسل هم قابل ستایش و ستایشه
    چیزی که به چشم میاد برنامه ریزی بلند مدت هست
    البته برای پیشرفت واقعی

  16. احسان(احسان)

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    چین که چند سالی هست تو صنعت الکترونیک(نیمه هادی و محصولات الکترونیکی مصرفی) خیلی پیشرفت کرده و مدیرای چینی نشون دادن میدونن منافع چین رو چطور حفظ کنن.اون ها از واقعیت ها بخوبی اگاهن.برعکس مدیرای ایران

  17. علی

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    درسته ماشینای چینی کیفیت و تکنولوژی برندای معروف رو ندارن ولی خداییش نسبت ب بهای پرداختیشون امکانات و تنوع قابل قبولی رو در اختیار خریدار ایرانی گذاشتن.و حداقل تنوعی ب بازار کسل کننده خودرو کشور دادن.بعدشم همین الانشم انواع برندای معتبر تو کشور هستن که حتی اگه تعرفه گمرکیشونم صفر کنند با این قیمت ارز کمتر کسی توان خریدنشون و داره.همین چینیا ب غیر کشورما به خیلی جاهای دیگه هم صادرات دارن حتی کشورای حاشیه خلیج فارس که با اون بازار گسترده ٬ متنوع و ازادشون بازم کسانی هستند ک نسبت ب بودجشون خرید خودروی چینی رو ترجیه میدن.

  18. حکمت

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ماشین چینی افت قیمت شدید دارد و کسی نمی خرد. الاغ بخرید ولی ماشین چینی نخرید.من جیلی ۲۰۱۴ا امگرند دنده اتوماتیک خریدم ۸۳ میلیون از جیلیران الان صفر میفروشم ۵۸ میلیون تازه نقد هم نه این عاقبت کسی است که به برند چینی اعتماد کنه.
    واقعاً جیلی ارزش خرید نداره

    1. (*مهرداد*)

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      آفرین به حکمت عزیز که تجربشو صادقانه در اختیار همه میزاره و نمیاد چون حالا سرمایشو اشتباهن داده ماشین چینی خریده طرفداری الکی از چینی ها بکنه …

      1. امین

        ۱۲ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (133 ديدگاه)

        از کجا معلوم ایشون راست میگن؟؟؟ شما از ذهن ایشون با خبرید؟؟!! چینی هر چه قدر هم آشغال باشه از آشغال های ایران خودرو و سایپا بهتره.

  19. میثم

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوست عزیز من نه وارد کننده ام نه چینی سوار و نه چینی سوار میشم منتهی اینجور هم نیست که کشوری روکه در همه عرصه ها بالاخص خودرو در حال پیشرفت است رو ظالمانه ازش انتقاد کنیم اگر مقام بحث مقایسه باشه شما بیا سابرینا رو با ال۹۰مقایسه کن ببین کدومش مجهزتره !اگر شما دقت کنین بیشتر منتقدان خودروهای چینی محصولات ایران خودرو یا سایپا رو سوار میشن درحالی که خودروهای چینی خیلی بهتر از این محصولاته که مشکل اصلی اینجاست که تو میتونی یدکی مثلا پرایدو از بقالی هم بگیری ولی چینی هارو نمیتونی .ایران در صنعت خودرو در طول ۳۵سال انقلاب اسلامی هیچ پیشرفتی نکرده بلکه پسرفت هم کرده و این پسرفت سبب شده صدها تن از هموطنان جانشونو از دست بدن من میگم ما که۵۰۰پراید سوار میشیم نیاییم به چینی ها که به فکر رقابت با دنیا هستن ایرادبگیریم قضاوت با شماست….

  20. saeid

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    برادران چینی ، جلو و عقب ماشین رو که کپی کردین ، خوب طراحی داشبورد هم کپی میکردین که اینقدر زشت و نافرم در نیاد.من ماشین دست دو ژاپنی یا اروپایی رو به این چینی ها ترجیح میدم.به نظر من یه ماشین ژاپنی با 100 هزار کارکرد از این چینی ها مطمئن تره

  21. adel

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    من خودم به شخصه معتقدم که هنوز برای خرید خودروهای چینی زوده تا وقتی برندهای بهتری در دنیا وجود داره و میشه تقریبا با پولش اونها رو خرید
    ولی یک چیز رو در نظر بگیرد که اکثر شرکت های خودروسازی چین شاید 1 یا 2 دهه وارد بازار شده باشن و با این پشتکار حتما میتونین با کمپانی های غول دنیا که در 2 دهه پیش از همنیجا شورع کردن رقابت کنن . میشه پیشرفت رو به راحتی در چینی ها دید.
    ما باید به حال خودمون دلومون بسوزه که شرکت های ایرانی باسابقه 40-50 ساله و اعتباری که اون زمان داشتن به اینجا رسیدیم که خودمون ارزشی برای ماشین های تولیدی خودمون قائل نیستیم. کاش این شرکت های بی عرضه ی ما یه فکری به حال خودشون بکنن تا ما هم شاهد پیشرفت خودروهای خودمون البته با قیمت واقعی باشیم.

  22. شهریار

    ۱۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (176 ديدگاه)

    من که 315 هاچ بک نیو فیس گرفتم و ازشم راضیم…..قصد فروش هم ندارم که بگم سرمایم دود شد…کدوم خودرویی رو بلدی که افت قیمت نداشته باشه.؟..داداش عزیزم فقط شما نیستی که این بلا سرت اومده…خیلی ها تو اکثر برندها این بلا سرشون اومده….باید موقع خرید دقت بیشتری میکردی…خوبی که امروز روز خودروی چینی مخصوصا چری داره اینه که مثل محصولات ایران خودرو اسیر نمایندگی های دو دره باز و دزد نمیشی..انصافا اون چیزی که در مورد کیفیت ماشین های چینی میگن خیلی هاش حرف مفته…حد اقل در مورد محصولات ام وی ام اینطوریه

  23. masoud

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    در یک کلام طراحی بسیار عالی…حالا هی بیایم بگیم چین و لگن… چین و لگن…اگر در طراحی داشبورد از مواد باکیفیت هم استفاده میشد(که قطعا توان این رو داره ولی به خاطر قیمت تمام شده دست رو مواد ارزون گذاشتن)خدایی چه چیزی تو طراحی کم از از خودروهای مطرح دنیا(حداقل هیوندای و کیا)داره؟؟؟؟؟!!!!!
    پیشرفت پیشرانه هاشم عالیه.مخصوصا 1.2 لیتری توربو…اگه گیربکس مناسبی هم استفاده بشه و عایق بندی صوتی خوبی روش انجام بشه(که بازم اینارو میتونه ولی باز بحث قیمت تمام شده هست) قطعا خودرویی خواهد بود که تو دنیا میتونه خوب مطرح بشه. به کوری چشم خودرو سازهای ایرنی.تو رو خدا یه کم یاد بگیرین…الان ساینا اومده(بدتر از تیبا و گرونتر)…وای اصلا مخ آدم سوت میکشه.من رفتم پل طبیعت خودم و بندازم?

  24. masoud

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یه پیشنهاد اقتصادی برا شرکتهای وارد کننده و ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای چینی دارمهم دارم.
    که میتونن با بهبود ایرادها در قالب یه شرکت جانبی وابسته به خودشون مثلا با عنوان تیونینگ یا هرچی به رفع ایرادها به ترتیب زیر بپردازند(با توجه به اکثر ایرادات وارده بر اکثر خودروهای چینی…و با هزینه کم):
    1.عایق بندی مناسب جهت کاهش صدای موتور و محیط خارجی
    2.افزایش نرمی خوردوها(نوع لاستیک باد نیتروژن یا تغیراتی تو کمک فنرها)
    3.کشیدن پوشش نازکی از چرم طبیعی روی پلاستیک های نرم داشبورد
    4.نصب توربو یا سوپر شارژرها روی پیشرانه ضعیف اکثر خوروهای چینی
    5.افزایش برخی آپشنهای به روز و نه چندان گرون مثل کلید استارت یا گرمکن صندلی ها یا حتی هد آپ دیسپلی
    6.بهبود عملکرد گیربکس(با به کار گماردن مهندسان جوون خبره و بی کار مملکت)
    7.اگه همه اینایی که گفتم بهینه سازی در سطح وسیع انجام بشن قیمت تمام شده خودروها رو بیشتر از 5 ملیون افزایش نمیدن(دیگه رقم پری گفتم که ایرادی بهش وارد نشه)
    8.البته موارد دیگه ای هم خود خودرو سازها میتونن اضافه کنن
    یا مثلا فرض کنین تجهیز خودرو به دسترسی نقاط کور (آپشن وسوسه کننده) با یه شرکت چینی کمپلت قرارداد بسته بشه هزینه خیلی کمی خواهد داشت.

  25. پژمان

    ۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    بخاطر قیمت پایین کیفیت داشبوردش پایینه
    حالا انگار میخواین بشینین روش. مهم زیبایی داشبورده
    کیفیت قطعاتی مثل ترمزها . قطعات گیربکس و موتور و کیفیت شاسی مهمه که ماشین چینی ها همشون تو این موارد خوبن
    کمک هاشونم که همه میدونن خیلی نرمه و …

  26. علیرضاcar

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    شبیه النترا در کل نسبت به چهل میلیونی که میدی می ارزه.

  27. رامتین

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3266 ديدگاه)

    دوستان بزودی قراره این خودرو در ایران عرضه بشه. در سایت اصلی چری رفتم در چند کشور عرضه اش انجام شده و ایران هم در اون لیست هست. قیمت این خودرو بین 60 تا 90هزار یوآن است. بیشک موتور 1500توربو (قویترین نمونه) با تمامی آپشنها باید 90000یوآن و موتور 1500ساده با توان116 (که بهتر از موتور mvm315است) باید 60000یوآن باشه. به عنوان نتیجه گیری mvm315 دقیقا 59000یوآن بوده که در ایران 40میلیون قیمت خورده. حالا فرضا مدل قویترشو هم بیارن حداکثر 50تومن در میاد که من پیش بینیم 45تومن است. حال در این رنج قیمت، یه سئوال داشتم: این خودرو بهتره برای خرید یا رنو ساندرو؟ ساندرو موتور ال90 داره و گیربکس باکیفیت، اما ظاهر زیر متوسط و آپشن هم نداره. ممنون.

  28. محمد رضا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هرچی باشه آخرش چینیه!
    حتی برند های کره ایی هم که چند ده سال زودتر از چینیا شروع کردن از نظر کیفیت به گرد پای ژاپنی ها و آلمانی ها نمیرسن

  29. مجید

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت اتوماتش 70 تومن

  30. محمد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.وقتی که مثل من با ماشینت چپ کنی دوتا ملق بزنی باهاش هیچیت نشه یه خراش بر نداری سالم پیاده شی از ماشینت که همه تعجب کنن میفهمی که ماشین چینی وقدر بهتر بالاتر ماشین های داخلی هستش. بله من با mvm 315 هفته پیش چپ کردم با سرعت ۱۲۰ تا دو تا ملق زدم هیچیم نشد تا عمر دارم سوار ماشین چینی میشم وقتی پولم به ماشین بالاتر خارجی نرسه‌ .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا