معرفی ام وی ام ۳۱۵
۳۱۵ یکی از قدیمیترین محصولات در حال تولید مدیرانخودرو است. نام اصلی این خودرو چری فالوین ۲ است که از سال ۲۰۰۹ به سبد محصولات چری اضافه شد و در ایران از سال ۱۳۹۱ با نام امویام ۳۱۵ عرضه شده است. در سال ۱۳۹۴ نیز مدیرانخودرو نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ ۳۱۵ را تولید و به بازار عرضه کرد. این خودرو در ابتدا در دو نسخهٔ هاچبک و سدان لیفتبک تولید میشد اما چند وقتی است که تولید نمونهٔ سدان آن متوقف شده و صرفاً بهصورت هاچبک به بازار عرضه میگردد.
طراحی بیرونی
همانطور که گفته شد، ۳۱۵ یکی از محصولات قدیمی چری است و بنابراین نباید انتظار طراحیهای مدرن این شرکت را از آن داشت. بااینحال پس از فیسلیفت سال ۲۰۱۲ طراحی این هاچبک چینی مدرنتر از قبل شده است. طی این فیسلیفت عمدهٔ تغییرات در نمای جلویی خودرو انجام گرفته که شامل تغییر کامل چراغهای جلو، جلوپنجره و سپر میشود. در عقب اما تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغها و تغییراتی جزئی در سپر بسنده شده است. همچنین از سال گذشته مدیرانخودرو اقدام به عرضهٔ مدل جدیدی از این خودرو با نام ۳۱۵ اسپرت کرده است که خود در دو نسخهٔ لاکچری و اکسلنت به بازار آمد. این مدل در بیرون به پوششهای پلاستیکی روی بدنه و سپرها، محافظ نقرهایرنگ در زیر سپرها و ریلهای روی سقف مجهز شده که نمای خودرو را بهبود بخشیده است. درکل امویام ۳۱۵ طراحی خاص یا هیجانانگیزی نداشته و میتوان آنرا خودرویی با طراحی ساده و تا حدودی کهنه توصیف کرد که البته به لطف فیسلیفت و افزودن قطعات مذکور بهتر از گذشته شده است.
طراحی داخلی
ام وی ام ۳۱۵ پیش از فیسلیفت از داشبوردی کاملاً قدیمی استفاده میکرد اما پس از فیسلیفت، چری داشبورد کاملاً جدیدی را برای آن ارائه کرده که تا حد قابلتوجهی بروزتر و زیباتر از قبل شده است؛ اما بااینوجود کیفیت متریال داخلی آن پایین بوده و کل داشبورد و رو دریها تماماً از پلاستیک خشک و بیکیفیت ساخته شده است که برای خودرویی با این قیمت آزاردهنده است. علاوه بر این، ۳۱۵ توسط چری با تریم داخلی دورنگ به بازار عرضه میگردد که نمای بهتری به کابین آن بخشیده است اما مدیرانخودرو آنرا با تریم داخلی مشکی عرضه میکند که خستهکننده بوده و کیفیت پایین آنرا بیشتر نشان میدهد. همچنین غربیلک فرمان نیز فرمی کاملاً قدیمی و کسلکننده دارد که حتی از غربیلک فرمان محصولات از رده خارج ایرانخودرو مانند پژو پارس هم کهنهتر به نظر میرسد؛ اما در مدل جدید اسپرت، یک نمایشگر لمسی هفت اینچی به خودرو اضافه شده که نکتهای مثبت بشمار میرود.
قوای محرکه
ام وی ام ۳۱۵ با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ به بازار عرضه میشود که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین این هاچبک چینی از لحاظ بازدهی پیشرانه دقیقاً همسطح پیشرانهٔ TU5 پژو قرار میگیرد. نیروی موتور نیز توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت میگیرد؛ اما درحالیکه خروجی پیشرانهٔ ۳۱۵ روی کاغذ برای یک هاچبک نسبتاً کوچک مناسب و قابلقبول به نظر میرسد، در دنیای واقعی عملکرد چندان مناسبی نداشته و خودرو شتاب و کشش قابلقبولی را ارائه نمیکند تا جایی که شتاب صفرتاصد آن به ۱۵ ثانیه میرسد و مطمئناً این وضعیت در صورت پُر بودن خودرو بدتر هم میشود. از سوی دیگر، نسخهٔ پیش از فیسلیفت ۳۱۵ از مشکل داغ کردن و عمر کوتاه دیسک و صفحه رنج میبرد که گویا این مشکل پس از فیسلیفت برطرف شده است.
مزایا و معایب
یکی از عیوب عمدهٔ ام وی ام ۳۱۵، کیفیت پایین آن خصوصاً در کابین است که برای خودرویی با قیمتی بیش از پنجاه میلیون تومان واقعاً ناامیدکننده است. این موضوع با مراجعه به جدول گزارش کیفیت خودروهای تولید داخل نیز تأیید میشود چراکه ۳۱۵ موفق به کسب تنها دو ستارهٔ کیفیت از سازمان بازرسی کیفیت ایران دریافت کرده است. مشکل دیگر این خودرو که البته در اکثر خودروهای چینی وجود دارد افت قیمت بسیار بالا در نمونههای دستدوم و فروش دشوارتر آن نسبت به محصولات ایرانخودرو است که نقطهٔ منفی بزرگی محسوب میشود. به دیگر معایب این هاچبک چینی یعنی شتاب گیری و کشش ضعیف و همینطور غربیلک فرمان قدیمی هم در بالا اشاره شد. همچنین سیستم تهویهٔ ۳۱۵ نیز دستی است که در این رنج قیمت عجیب به نظر میرسد.
امویام ۳۱۵ هاچبکی سابکامپکت با طولی کمی بیشتر از چهار متر است اما بااینوجود از فضای داخلی مناسب و جاداری سود میبرد که از این لحاظ کاملاً بر خودرویی چون پژو ۲۰۶ برتری دارد. همچنین صندوق بار ۳۱۵ نیز برای خودرویی با این ابعاد و در این کلاس واقعاً بزرگ و مناسب است. یکی دیگر از ویژگیهای مثبت این خودرو تعلیق نرم آن است که با توجه به کیفیت جادهها و خیابانهای کشورمان اهمیتی دوچندان پیدا میکند. البته این نرمی تعلیق به هندلینگ خودرو لطمه زده است تا جایی که در پیچها کاملاً حرکت گهوارهای ماشین حس میشود اما بااینوجود چسبندگی ۳۱۵ قابلقبول و مناسب است.
تجهیزات، قیمت و رقبا
همانطور که گفته شد ام وی ام ۳۱۵ از سال ۱۳۹۶ در نسخهٔ جدید اسپرت و در دو مدل لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه شد اما چند وقتی است که مدیران خودرو ۳۱۵ را تنها در بالاترین تیپ یعنی اکسلنت عرضه میکند و خبری از دیگر تیپها نیست؛ بنابراین در اینجا تجهیزات مدل اکسلنت را ذکر میکنیم که اصطلاحاً نمونهای فول آپشن بوده و از تجهیزاتی چون نمایشگر هفت اینچی لمسی، ناوبری، بلوتوث، کیت اسپرت بدنه، سیستم صوتی با شش بلندگو، آینهها و پنجرههای برقی، سنسور دندهعقب، صندلیهای چرمی، رینگ آلومینیومی و دوربین دید عقب سود میبرد. قیمت ۳۱۵ اما پس از چندین مرتبه افزایش از ۴۷,۷۰۰,۰۰۰ تومان هماکنون به ۵۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان رسیده که منصفانه بگوییم برای چنین خودرویی مبلغ گزافی محسوب میشود چراکه با این قیمت و حتی کمتر از آن میتوان خودروهای بهتر یا بروزتری خریداری کرد. بااینحال رقبای مستقیم این خودرو رنو ساندرو و برلیانس H320 هستند که هردو خودروهای محبوبی محسوب میشوند درحالیکه دنا پلاس هم میتواند گزینهٔ مناسبی در این رنج قیمت باشد.
مشخصات فنی ام وی ام ۳۱۵
مدل | ۱۳۹۶ |
---|---|
ویژگی | خودروی مونتاژ داخل |
مشخصات پیشرانه | |
موتور | ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ |
حجم موتور | ۱۴۹۷ سیسی |
قدرت | ۱۰۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ |
گشتاور | ۱۴۰ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰ |
گیربکس | دستی ۵ سرعته |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
ابعاد و وزن | |
طول | ۴۱۸۸ میلیمتر |
عرض | ۱۶۸۶ میلیمتر |
ارتفاع | ۱۴۸۰ میلیمتر |
فاصله بین دو محور | ۲۵۲۷ میلیمتر |
حجم صندوق بار | - |
وزن خالص | ۱۲۱۰ کیلوگرم |
ابعاد چرخ ها | ۱۸۵/60R15 |
سرعت و شتاب | |
شتاب صفر تا صد | - |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
سوخت و آلایندگی | |
مصرف سوخت در شهر | - |
مصرف سوخت در جاده | - |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۵ لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو ۴ |
حجم باک بنزین | ۵۰ لیتر |
امکانات | |
امکانات ایمنی | ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسهای مجهز به ABS و EBD، ایربگ سرنشینان جلو، چراغ ترمز سوم، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، سیستم هشدار سرقت |
امکانات رفاهی | تهویه مطبوع دستی، نمایشگر لمسی هفت اینچی، ناوبری فارسی، سیستم مالتیمدیا با MP3 و USB و بلوتوث، شش بلندگو، کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، دوربین دید عقب، کیت اسپرت بدنه، سیستم مدیریت پیمایش، سنسور دنده عقب، صندلیهای چرمی، رینگ اسپرت آلومینیومی، قفل مرکزی با ریموت، تنظیم برقی آینههای جانبی، بالابر برقی پنجرههای جلو و عقب، گرمکن شیشه عقب |
آپشن ها | - |
وحید
۱۷ آذر ۱۳۹۷سلام خدمت دوستان.من به مدت 6 سال ام وی ام 315 داشتم ازصفر دست خودم بود و تا چند ماه پیش.ماشین واقعا با کیفیتی بود فرمون فوق نرم صندلی های راحت هندلینگ نسبتا خوب و بدنه محکمی.اخه ماشین فرانسوی که نه هندلینگ نه فرمون و نه صندلی راحت و ایمنی که ماشالله 206 و ال 90 و مگان چپ کردن رو شکستن.فرانسه خودش هیچ ادعایی نداره ولی مردم ما بزرگش میکنن
امیر سام
۶ دی ۱۳۹۷باسللممن این خودرو رو چند ماهه دارم.
از ایراداتش بگم که روی دور موتور ۳۰۰۰ به بالا با زور از ۱۱۰ کیلومتر سرعت به بالا میره.. صدای ماشین زور زدنشو نشون میده. دوم بلندگوهای عقب ندارع. سوم اینکه روی داشبورد آمپر امپر نیست و دیگر مشکل چراغ داخل کابین برای سرنشینان پشت وجود نداره.. صندلی ها قابلیت تنظیمارتفاع هم نداره .خودرو محل کابل aux نداره
امین
۶ فروردین ۱۳۹۸در مورد مشکل اول اینکه من هم همین مشکل را داشتم که با تعویض و یا کوبیدن صفحه کلاچ میتونی مشکلتو حل کنی.
مهدی
۳۰ آبان ۱۳۹۸سلام
من از اسفند 95 تا الان 90هزار کیلومتر رانندگی کردم.
تا الان در جاد ها و سینه کش ها زیر 130 تا نمیرم و در کفی زیر 150تا .
شتاب ماشینم عالی هست.
متریال داشبورد و درب زیاد جالب نیست. نیاز به مراقبت بیشتر داره.
اما در نرمی و شتاب و سرعت خیلی رضایت بخش هست و حال میده.
اما افسوس ، اگر ایم ناشین 6 دنده بود ، چه میشد؟
عرشیا
۲۸ شهریور ۱۳۹۹سلام به پشت ماشین با دقت نگاه کن دو باند کوچک است ۳۱۵ها خیلی رادیاتشون خیلی داغ نمیکه بعد چراغ جلو پر نور به عقب میرسه
کاوه
۲۱ دی ۱۳۹۷دو ساله ام وی ام 315 دارم ، بعد از یک مسافرت ده روزه با ام وی ام رفقا که امانت گرفته بودم به محض برگشت منم یکی برا خودم خریدم چون در طول مسافرت ده روزه کولر روشن واقعا امتحانشو خوب پس داد ، قبل از این پارس و 206 داشتم که دیگه با تجربه ام از ام وی ام 315 عمرا سراغشون نمیرم ، اتاق بی صدا و شیک و راحت و نرم و کاملا عایق در مقابل صدا و باد ،شتاب ثانویه ی فوق العاده توی جاده پس از دور گرفتن موتور ، تعلیق نرم و راحت ، کولر و بخاری فوق العاده قدرتمند ، سیستم ضد سرقت با بسته شدن اتومات شیشه ها هنگام قفل در ها ، آلارم باز بودن صندوق و درها و کمربند با نمایش روی نمایشگر ، باز شدن برقی صندوق با ریموت و از داخل اتاق ، آینه های برقی با المنت حرارتی …. با کلی امکانات ریز و درشت دیگه و در نهایت ایمنی عـــــــالی این ماشین که باعث میشه آدم از رانندگی باهاش لذت ببره ، توی این دو سال فقط مصرفی هاشو عوض کردم و خرجی برام نداشته و با توصیه ی من چند نفره دیگه توی فامیل هم این مدل رو خریدن ، در کل نسبت به قیمتش عالیه و از لحاظ کیفیت و امنیت با ماشین های ایرانی قابل مقایسه نیست و خیلی خیلی بهتره
Hasti
۲ بهمن ۱۳۹۷سلام
به نطرتون مدل های جدید هم کارایی مدل های قدیمی تر رو دارن از همه لحاظی که شما عنوان کردین؟
pedram
۶ بهمن ۱۳۹۷مدل ام وی ام شما برای چه سالی هست؟
مجید
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلی جالبه که شما همه جا دقیقا همین نظر رو میبینید . به نظر من آشغال چینی هستش
عرشیا
۳۱ تیر ۱۳۹۹از ماشین ایرانی که بهتره
هادی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰از پراید فکر کنم بهتره اخوی
پاشا
۱۸ خرداد ۱۴۰۱فکر کنم چون شما از تولید داخل پراید استفاده میکنید همچین نظری دارید
جنازه ماشینهای چینی به ماشبنهای صفر ایرانی می ارزه
شینا
۲۲ دی ۱۳۹۷منم یه ساله همین مدل 315 را دارم واقعا راضیم و خیلی خیلی ماشین خوبیه
پدرام
۶ بهمن ۱۳۹۷کسی اطلاعات در باره ام وی ام مدل ۳۱۵ سال ۹۳ داره که کمکم کنه لطفا؟؟
س
۸ فروردین ۱۳۹۸بنده حدود ۱ ماه است گرفتم. یک ال ۹۰ هم دارم که از صفر دست خودم بوده به مدت ۶ سال. یک تیبا مدل ۹۰ هم قبلا داشتم.
فقط راجع به بند اول صحبت شما باید بگم بعد اینکه حدود ۸۰۰ تا راه رفت، امروز انداختمش تو جاده و تستش کردم.گرچه شاید به ال ۹۰ نرسه ولی اصلا حرف شما درست نیست. به راحتی تا ۱۳۰ رفتم ولی چون فرمون یه مقدار میزد (به نظر من البته میزد، که احتمالا به خاطر بالانس نادرست چرخها بود چون لاستیکها رو عوض کردم و کرهای سایز ۱۹۵ انداختم) بیشتر نرفتم. ۲ نفر سرنشین جلو و یک کودک با صندلی بچه هم در عقب. مشکلی در شتاب و سرعت نداشت. در حد و قد و قواره خودشه، نه کمتر و نه بیشتر. صدای باد و … هم اندازه ال ۹۰ هستش تقریبا. فقط یک صدای تِرتِر مانندی موتور داره که موقع در جا کار کردن شنیده میشه. دو تا امویام ۳۱۵ دیگه رو هم تو نمایندگی چک کردم، همین صدا رو میداد. موتور و گیربکس ضعیفتری از ال ۹۰ داره ولی در حد خودش خوبه. فرمان بسیار نرم که در مقایسه با ال ۹۰ لذت بیشتری به رانندگی میده.
حالا باید یک سالی کار بکنه تا ببینم آیا ایراد و مشکلی پیش میاد یا نه. در کل به نظرم اگر اهل فشار آوردن به ماشین نباشید، خودروی بسیار خوبی در این رنج قیمتی هست.
س
۵ مهر ۱۳۹۸الان حدود ۷ ماه گذشته. ۶۰۰۰ تا کار کرده. چون خودرو دست همسرمه نمیتونم خیلی دقیق نظر بدم. سفر هم باهاش رفتیم. یک نکته مثبتش اینه که کمپرسور کولر، زمانی که قصد شتاب گرفتن دارید، به صورت اتوماتیک قطع میکنه. سیستم تعلیق در قسمت عقب خیلی خشکه و میکوبه و باعث اذیته. توی سربالاییها در مقایسه با خودروهای هم کلاس خودش ضعیفتره. به علت کمتر بودن نسبت توان موتور به وزن خودرو. هنگام سبقت گرفتن در جاده دوطرفه احتیاط کنید چون شتابش خیلی زیاد نیست. با این حال در هنگام رانندگی استارت خوردن کمپرسور رو حس نمیکنید و تأثیری در حرکت ماشین نداره ولی در سربالاییهای طولانی و با شیب زیاد، اگر بخواهید سرعت بگیرید لازمه کولر رو خاموش کنید که این در ال ۹۰ هم وجود داشت. متأسفانه لرزش فرمان به شکل آزاردهندهای همچنان ادامه داشت و نمایندگی هم در سرویس دوره ای مرتفعش نکرده بود.
نرمی فرمان داخل شهر بسیار کارایی شما رو افزایش میده. پارک کردن و مانور دادن باهاش خیلی راحته.مصرف سوخت قطعا بالاتر از چیزیه که در کاتالوگ نوشته. به لحاظ زیبایی و ظاهر هم که مشخصه از ماشینهای هم کلاس خودش بالاتره. فضای داخل ماشین با توجه به هاچ بک بودن، کاملا مناسبه.
در کل همچنان نظر اولم پابرجاست: ماشینی مناسب برای رانندگی داخل شهر . بدون آرتیست بازی و کورس گذاشتن.
این خیلی مهمه که در مقایسه خودروها، رنج قیمتی و کلاس خودرو رو در نظر داشته باشید. قطعا اینکه بگید از پراید بهتره، نمیتونه اظهارنظر به درد بخوری باشه، چون قیمتش حدود ۳ برابر پرایده و فقط بهتر بودن کفایت نمیکنه. اگه هم بگید از سراتو بدتره، باز هم یک نظر بیخوده. چون سراتو حداقل ۲ برابر این قیمت داره پس طبیعیه که بهتر باشه.
محسن
۲۱ فروردین ۱۳۹۸خودروی قبلی بنده رنو L90 بودباتوجه به نحوه ی رانندگی خودم ۳سال به بعد داشبورد ش به صدا افتاد واینکه بطور نامعلومی وسط جاده سیستم برقی قطع میشد و با روشن خاموش کردن درست میشد الان mvm315 hخریدم سواری نسبتا نرمی داره سبک راحت ولی معایبی هم داره خودروی های داخلی بیش از حد تکراری شدن. مدیران خودرو واقعا این خلاء رو پر کرده انواع مدل خودرو شهری را مردم میتونند انتخاب کنند
احسان
۲۵ فروردین ۱۳۹۸من دنبال خرید ماشین هستم بین ۲۰۶ صندوق دار و سورن ef7 و پارس tu5 خودرو ۳۱۵ هم از گزینه هامه و دوستش دارم.راهنمایی کنید لطفا.مصرفم روزانه ۲۰ کیلومتره و یه خانواده ۴ نفری دارم.بعضی اوقات هم خارج از شهر ماموریت میرم تا ۲۰۰ کیلومتر
مهدی
۳۰ آبان ۱۳۹۸سلام
من روزی 100 تا 200 کیلومتر رانندگی میکنم .
راحت و خوب برون .
زیر دور 3200 دنده عوض نکن ، شتابش کم میشه.
به چاله ها ی بزرگ دقت کن ، دسته موتور جلو ضعیفه ، احتمال داره خراب بشه.
البته دسته موتور جلو رو بید هر 15 ماه عوض کرد چون خورد میشه.
مهمتر از همه ، بدنه خیلی محکمی داره ، سقف بسیار مقاومه ، مختصر بگم داخلش خیلی ایمنی.
پنجره هاش رو کوچک طراحی کردند که امکان پرتاب شدن سرنشین کمتر بشه.
امیر
۸ بهمن ۱۴۰۰سلام عزیز دل بنظر بنده خودرو 206 کلا منتفیه پارس تی فایو هم نسبت وزنش به قدرت موتور بیشتره، ام وی ام ۳۱۵ هم ماشین بدی نیست ولی یه ایرادات جزئی داره که جای گفتن نیست ولی سورن elx بهترین گزینه است باتفاوت فاحش البته اگر وسع شنا برسه توربو شارژش ذو بگیرید دیگه حدیثی نمیمونه بردار
آیهان
۳ مرداد ۱۳۹۸دوستان من یکساله ۳۱۵ خریدم، ازش راضی هستم، مشکلش بنظرم هنگام استفاده از کولر هستش که ماشین واقعا بهش فشار میاد، و گرنه عروس جاده هاست،
نصیری
۸ مرداد ۱۳۹۸من تازه ماشین ۳۱۵ اکسلنت خریدم ایا مصرف سوختش برای کسایی که تجربه داشتن بالاست ؟
س
۵ مهر ۱۳۹۸الان حدود ۷ ماه گذشته. ۶۰۰۰ تا کار کرده. چون خودرو دست همسرمه نمیتونم خیلی دقیق نظر بدم. سفر هم باهاش رفتیم. یک نکته مثبتش اینه که کمپرسور کولر، زمانی که قصد شتاب گرفتن دارید، به صورت اتوماتیک قطع میکنه. سیستم تعلیق در قسمت عقب خیلی خشکه و میکوبه و باعث اذیته. توی سربالاییها در مقایسه با خودروهای هم کلاس خودش ضعیفتره. به علت کمتر بودن نسبت توان موتور به وزن خودرو. هنگام سبقت گرفتن در جاده دوطرفه احتیاط کنید چون شتابش خیلی زیاد نیست. با این حال در هنگام رانندگی استارت خوردن کمپرسور رو حس نمیکنید و تأثیری در حرکت ماشین نداره ولی در سربالاییهای طولانی و با شیب زیاد، اگر بخواهید سرعت بگیرید لازمه کولر رو خاموش کنید که این در ال ۹۰ هم وجود داشت. متأسفانه لرزش فرمان به شکل آزاردهندهای همچنان ادامه داشت و نمایندگی هم در سرویس دوره ای مرتفعش نکرده بود.
نرمی فرمان داخل شهر بسیار کارایی شما رو افزایش میده. پارک کردن و مانور دادن باهاش خیلی راحته.مصرف سوخت قطعا بالاتر از چیزیه که در کاتالوگ نوشته. به لحاظ زیبایی و ظاهر هم که مشخصه از ماشینهای هم کلاس خودش بالاتره. فضای داخل ماشین با توجه به هاچ بک بودن، کاملا مناسبه.
در کل همچنان نظر اولم پابرجاست: ماشینی مناسب برای رانندگی داخل شهر . بدون آرتیست بازی و کورس گذاشتن.
این خیلی مهمه که در مقایسه خودروها، رنج قیمتی و کلاس خودرو رو در نظر داشته باشید. قطعا اینکه بگید از پراید بهتره، نمیتونه اظهارنظر به درد بخوری باشه، چون قیمتش حدود ۳ برابر پرایده و فقط بهتر بودن کفایت نمیکنه. اگه هم بگید از سراتو بدتره، باز هم یک نظر بیخوده. چون سراتو حداقل ۲ برابر این قیمت داره پس طبیعیه که بهتر باشه.
س
۵ مهر ۱۳۹۸بله
علی
۱۵ اسفند ۱۳۹۹نمیشه گفت بالاس ولی از tu5 کمتره، تو اتوبان 6.5 رو میسوزونه، درحالی که این عدد برای سوخت ترکیبی اعلام شده
رضا
۲۱ مهر ۱۳۹۸با سلام/من حدود یکساله 315 اسپورت اکسلنت دارم.قبلش 206 و پرشیا داشتم.اقا سگش می ارزه به ایران خودرو و سایپا.ادم توقع بی جا نباید داشته باشه از ماشین.چون دارم 130 میلیون میدم باید صفر تا صدش 5 ثانیه باشه.نه اینطور نیست.بالاخره هر ماشینی یه معایب و مزایا داره.عیب ما اینه که از تغییر میترسیم.حاظریم پرشیای 25 سال پیشو سوار شیم.ولی یه ماشین چون جدیده کمتر ازش تو خیابونا هست .بگیم ماشینه خوبی نیست.تو ماشینای تو این رنج قیمت خوبه.حداقلش اینه یه حسه خوبی داری وقتی میشینی پشتش.تنها ضعفش دسته موتورشه که اونم نمایندگی عوض میکنه .شاید سالی یکی دوبار اینطور بشه.در کل ماشینه بدی نیست.لطفا از کسایی نظر بپرسید که ازین ماشین استفاده میکنن.یا علی
MOHAMAD
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹من میخوام بخرم ولی بین ۳۱۵ و ۲۰۶ گیر کردم نمیدونم کدوم رو بگیرم لطفا راهنماییم کنید
mohammad
۲۷ مهر ۱۳۹۸سلام من ی سمند ای اف سون دارم میخوام بفروشم ی ام وی ام بگیرم 9ساله سمند دارم خیلیم راضیم از شتابو قدرتش میشه متورشو با ای اف سون مقایسه کرد بدجور شک کردم همه دارن میگه صفه کلاچ ام وی ام خیلی ضعیفه کلر روشن کنی سربالایی از پراید کم میاره .ممنون میشم اگه کسی قبلان سمند ای اف داشته ولی الان 315 سوار میشه ی راهنمایی کنه
مهدی
۳۰ آبان ۱۳۹۸توی سربالای ماشین ماشین با موتور زیر 2500 ، کولر بزنه کم میاره
شهروز
۲۸ مهر ۱۳۹۸سلام دوستان با مشکل کوبش فنرها چه کردید من تازه خریدم ولی حس میکنم یکم خشکه
احمد
۲۲ آبان ۱۳۹۸سلام دوستان منم میخواستم بخرم اینکه میگند قطعاتش نیست درسته مصرف سوختشم زیاده لطفا راهنمایی کنید
احمد
۲۲ آبان ۱۳۹۸سلام دوستان منم میخواستم بخرم اینکه میگند قطعاتش نیست درسته مصرف سوختشم زیاده لطفا راهنمایی کنید یعدش چرا بین سفر کارکردش اینقدر افت قیمت داره
مهدی
۳۰ آبان ۱۳۹۸قطعاتش الان توی همه فروشگاه ها هست
ایرانیش هم ساخته شده.
مصرف سوختش شهر 7.5 ، جاده 6.5 تا 7 و با کولر در شهر 8
سعادت
۲۲ آذر ۱۳۹۸سلام من یه تیبا2مدل 94دارم دوست دارم یه ام وی ام بخرم منتهاچون پولم کمه میتونم مدل 91یا92 بخرم بنظرتون خوبه؟یامدل پایینش خوب نیست ؟ممنون
سجاد
۳۰ فروردین ۱۳۹۹نه مدل ۹۴ به بالا بخر
پوریا
۲۵ آذر ۱۳۹۸سلام دوستان وقتتون بخیر … دررابطه با ماشین باید بگم ک فوق العادس حرف نداره تو رده خودش از سایپا و ایران خودرو و شرکت های داخلی خیلی سرتره من زیاد نیست ک ماشین و دارم ولی چون از دست گرفتم مال سال ۹۷ الان ک ۹۸ هستیم این چند وقته امتحانشوووو خوب پس داد داشبورد عالی داره صدای موتور خیلی کم داخل ماشین میاد ولی بالای ۱۲۰ خیلی حس میشه ک اونم نباید به ضعف ماشین شناخته شه چون حجم موتورش کمه و نباید زیاد بهش فشار بیاد انصافا با حجمی ک داره شتابش عالیه من سربالاییم امتحان کردم مشکلی نداشت البته با کولر تاحالا امتحان نکردم ماشین در کل روانه هندلینگ عالی داره از ۲۰۶ هم بهتره صندوق جادار تعلیق مناسب اوناییم ک میگن خشکه بستگی داره ک با چ ماشینی مقایسش بکنن من که راضیم پیشنهادم میکنم ک این ماشین و میخواید بخرید ب دلیل سیاست کثیف سایپا و ایرانخودرو دست دو این ماشین افت قیمت زیادی داره دور و بره ۳۰ تا ۴۰ میلیون حتما ی سال پایین تر بگیرید مث من ولی شک نکنید لذت رانندگی خوبی بهتون میده
اشکان
۲۸ مرداد ۱۳۹۹۳۱۵ از بیرون کوچک به نظر میاد، اما از داخل جادار و راحته، برای افراد قد بلند مناسبه، انواع ماشینای ایران خودرو رو داشتم، الانم یه پژو دیگه دارم، اما این ماشینو ترجیح میدم چون نسبت به قیمتش کم مصرف و با امکاناته، مشکلی که باهاش داشتم داخل پیچهای جاده باید خیلی سرعت کم کرد و بازگشتش به سرعت قبلی کمی سخته، اما با لاستیک پهنتر مشکلش حل شد
احسان
۲۷ مهر ۱۳۹۹نه جناب اصلا اینطور نیست من یک هفته است گرفتم ،قبلا ۲۰۶ تیپ ۲ داشتم به نظرم از هر لحاظی از ماشین های داخلی سرتر شتابش با کولر هم عالیه به نسبت ۲۰۶ که خیلی بهتر از لحاظ سیستم تعلیق و راحتی سواری و نرمی صدای موتور تو این رنج قیمت به نظرم انتخاب خیلی خوبیه
حسبن
۱۸ دی ۱۳۹۹سلام دوستان یه 405 دارم مصرفش زیاده کلافم کرده میخوام یه mvm 315 بگیرم مدل 96 یا 97 کسی سالم داشت من خریدارم راهنمایی کنین ببینم خوبه بخرم ممنون از لطف دوستان
شاپور
۱۸ بهمن ۱۳۹۹باسلام من مدل 98 صفر این خودرو را خریدم ایراد اول این خودرو ناک موتور بود بعلت بنزین مصرفیش که باید یورو 5 باشد ایسیو را ریمپ کردم کاملا بر طرف شد و با بنزین معمولی بدون مشکل کار میکند مقداری هم قدرت موتور افزایش یافت مشکل در بد جا رفتن دنده عقب دارد که احتمالا با تعویض فشنگی تا حدودی حل میشود شتاب خوبی دارد در سربالایی های تند کم نیاورد کولر قوی دارد ولی کمی از قدرت موتور میگیرد که طبیعی است بیشتر در سربالایی ها. صدای موتور زیاد نیست و در کابین آزار دهنده نبود بعلت دریچه گاز برقی تاخیر در گاز داشت که با ریمپ حل شد در دنده سنگین در بعضی مواقع هندل میزند که قابل اصلاح است آپشنهای خوبی دارد که کمک کننده هستند مثل سنسور و دوربین و مانیتور دنده عقب و هشدار دهندها با وجود هاچ بک بودن صندوق عقب جاداری دارد فرمان و ترمزهایش کاملا رضایت بخش بود لاستیکهای خوبی ندارد و مصرف 6.5 لیتر در 100 کیلومتر واقعی نیست و بین 8 تا8.5 لیتر است این خودرو تقریبا یک خودرو میان رده چینی است و قابل مقایسه با برندهای معتبر جهانی نیس ولی در طراحی از آنها تبعیت کرده واصطهلاک کمی دارد ولی چین با سابقه ای که در گوشیهای موبایل از آن دیدم در چند سال آینده بازار خودرو جهان را هم قبضه خواهد کرد در کل خودرو به صرفه ای است ایمنی قابل قبولی دارد در پایان با سلیقه شخصی نمیتوان نظر کارشناسی داد و محصولات دیگر داخلی را تخریب کرد باید یاد بگیریم نظراتمان فقط راجب موضوع مورد نظر باشد تا دیگران با تشکر
venzooo
۱۷ تیر ۱۴۰۰پدال یه متعصب خودروهای داخلی هستش و همیشه خوددرو های چینی رو میکوبه این کاملا واضحه !
حسین
۸ فروردین ۱۴۰۲تو خریدش شک نکنین. من مدل ۹۸ دارم عالی عالیه
بهار
۱۵ فروردین ۱۴۰۲سلام من قصد خرید این ماشین رو دارم ولی مدل 92-93 به بودجم میخوره . با توجه به این معایب هایی که گفته شده یکم مردد شدم بین رانا و این مدل ماشین .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ فروردین ۱۴۰۲آشنایان من رانا خریدن و خیلی راضی هستند
خصوصا راناپلاس که آپشن های جدید مثل کروز کنترل داره
امین
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲من از ۹۴ این ماشین رو دارم تقریبا ۷سال بیشتر
واقعا استهلاک نداره نسبت به ماشینهای داخلی
فقط قطعات مصرفی یه دور عوض کردم بعلاوه رادیاتور آب واتر پمپ
یه خورده سربالایی ضعیف تره موتورش
اما ازهرلحاظ به نسبت قیمتش عالیه : ،تعادل ،سرعت ،مصرف سوخت ،امکانات جانبی ،طراحی ،استحکام بدنه ،جلوبندی،راحتی در رانندگی و…
ایرادات جزئی اولیه که بعضا میگن داشته مثل دنده عقب وغیره را از مدل ۹۴ به بعد رفع شده و مشکلی که بخواد اذیت کنه نداره
شک نکنید ماشین خوبیه
حسام
۱۷ اسفند ۱۴۰۲سلام کسی میدونه ام وی ام ۳۱۵ چقدر وزن رو میتونه بکشه و یدک کنه؟
ممنون