جیفاکتور: پس از معرفی و استقبال مناسب از کپی چینی دوو ماتیز یا همان ام ویام۱۱۰، در بازار داخلی؛ شرکت مدیران خودرو که از همکاری با کمپانی چری بهعنوان بزرگترین و شناخته شده ترین خودروساز چین خرسند به نظر میرسد تصمیم به نفوذ به دیگر ردههای بازار گرفته و دو محصول جدید یعنی چری A5 و چری تیگو X33 را معرفی کرده است.
سدان رده متوسط A5 که از سال ۲۰۰۶ میلادی تولید میگردد، یکی از محصولات مهم و استراتژیک چری شناخته میشود؛ چراکه علاوه بر چین در کشورهای ترکیه، مصر، روسیه و به تازگی ایران مونتاژ میشود؛ و مهمتر آنکه مدل ISG این خودرو عنوان اولین خودری هیبریدی چینی را در اختیار دارد.
*********** نمای ظاهری ***********
چری A5 تلاش فراوانی دارد که یک چهره شیک اما ساده و عاری از هرگونه خطوط رادیکال و احجام اغراق شده را ارائه کند. درنمای جلو؛ چراغها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه میکند اما فرم کلی مجموعه سپر و پنل جلو و حتی برجستگی طولی روی درب موتور کاملاً محافظهکارانه طراحی شده و به همین دلیل است که جلوپنجره عریض و کروم آن به مرکز ثقل طراحی جلو تبدیل شده است.
در نمای جانبی نیز ترکیب خطوط منظم، ورم گلگیرها و قوس ملایم منحنی سقف، دنبالهرو همان فلسفه چهره شیک اما ساده و هماهنگ است که بخش مدرن آن فرم خاص طراحی درهای عقب و ستون C آن است. البته سایز و قطر کوچک رینگ اسپرت در زیبایی جانبی آن تأثیر منفی گذاشته است.
اما در نمای عقب، به نظر میرسد طراحان با بیحوصلگی کامل خودرو را طراحی کردهاند چراکه در این بخش سادگی و محافظهکاری به اوج خود رسیده و شما با یک طرح فوقالعاده ساده و البته قدیمی مواجه هستید.
ترکیب خطوط کاملاً صاف و اتوکشیده با زوایای شارپ و احجام ساده؛ طراحی این بخش را فاقد هرگونه هیجان و نوآوری ساخته بهگونهای که یک خودروی ارزانقیمت و اقتصادی را تداعی میکند.
در این میان طرح فوقالعاده ساده سپر و گرافیک ابتدایی چراغهای عقب این موضوع را تشدید کرده که مشخصاً طراحی و فرم سپر عقب آن انتقادآمیز است. البته همین طراحی مکعب گونه منجر به ایجاد صندوق عقب حجیمی شده که ارتفاع و لبه بارگیری آن نیز مناسب است.
*********** فضای داخلی ***********
با باز کردن درب خودرو؛ تصویری که از یک خودروی سدان با طرح ساده ظاهری از آسیای شرقی در ذهن داشتید به چالش کشیده میشود. در ابتدا پارکابیهای با نشان چری و سپس رنگبندی روشن و گرم مجموعهتریم داخلی توجه شما را جلب میکند. ضمن آنکه رودری ها نیز با حفظ همین ترکیب رنگبندی؛ از مواد با کیفیت مناسبی انتخاب شدهاند.
داشبورد خودرو نسبت به نمای ظاهری آن تا حدودی مدرنتر بوده و چیدمان منظم اجزا بهخصوص در بخش میانی و کنسول از جذابیت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پارکابی و طرح رودری ها میتوان به دستهدنده کروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی اشاره کرد. البته برخلاف نمای بیرونی که دارای لوگو و نام مدیران خودرو بود؛ غربیلک خودرو به لوگوی چری آراسته است!
چینیها در توجه به جزئیات طراحی نظیر رعایت اصول ارگونومی هرچند پیشرفت محسوسی کردند اما هنوز کاملاً مسلط نشدهاند و بهعنوان نمونه؛ میتوان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده یا محل قرارگیری کلیدهای چراغ مه شکن اشاره کرد که در بالای بخش میانی داشبورد و در مکانی غیر متعارف قرار دارند در حالیکه قاعدتاً مانند بسیاری از خودروها میبایست بر روی اهرم راهنما قرار میگرفت.
نکته عجیب دیگر؛ حجم کم و زاویه تند جعبه داشبورد است. جنس کلیدهای سیستم تهویه مطبوع نیز چندان جالب نیست اما بدون تردید عجیبترین نکته منفی در خوانایی صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع آن است که در نور خورشید بههیچوجه خوانا نبود و میبایست حتماً در سایه یا تاریکی به مطالعه اطلاعات آن بپردازید!
جنس و کیفیت پوشش صندلیها نیز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روکش صندلی کار معقولانهای است! البته گفته میشود در سری جدید تولیدات، کیفیت پوشش صندلیها بهبود یافته است. فضای کابین در هر دو ردیف جادار بوده و به همراهی صندوق عقب حجیم آن؛ برای یک مسافرت خانوادگی مناسب است.
*********** تجهیزات رفاهی و ایمنی ***********
ام ویام ۵۳۰ نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی هیچ کمبودی نداشته و با ارائه شیشهها و آیینههای برقی، فرمان هیدرولیک، پوشش چرم غربیلک فرمان، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم ضدسرقت (ایموبلایز)، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سانروف دو حالته برقی، سیستم پخش صوت MP3 دارای پورت USB و کلیدهای کنترل روی فرمان، تنظیم شدت نور زمینه نشانگرهای جلو، سنسور فاصلهسنج عقب و با تجهیز به دو ایربگ، دیسک ترمز برای هر چهار چرخ و سیستم ترمز EBD به همراه سامانه ضدقفل ABS؛ نه تنها در مواجهه با رقبای هم قیمت (۱۸ الی ۲۴ میلیون تومان) بلکه حتی در مقابل اکثر خودروهای یک رده بالاتر از خود (رده ۲۴ الی ۳۰ میلیون تومان) نیز کمبود خاصی احساس نمیکند که مشخصاً سانروف برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک برگ برنده این چینی مجهز در قیاس با رقبا محسوب میگردد.
*********** مشخصات فنی ***********
چری A5 در بازارهای مختلف با موتورهای چهارسیلندر ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری بنزینی و با گیربکسهای ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک ارائه شده که نمونه وطنی آن از قویترین موتور بهره میبرد. با باز کردن در موتور ام ویام ۵۳۰؛ مجموعه موتور و متعلقات فنی را به صورت منظم و بدون شلوغی مشاهده میکنید.
موتور ۲ لیتری با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ آن که طبق ادعای چری استاندارد یورو ۳ را پاس میکند به صورت عرضی نصب شده و توانایی تولید حداکثر ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ rpm و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ rpm دارد که از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخهای جلو منتقل میگردد.
سیستم تعلیق در جلو مک فرسون مجهز به میله ضدلغزش بوده و جالب آنکه تعلیق محور عقب آن مولتی لینک میباشد. وزن این خودرو با توصیفات فوق ۱۲۹۰ کیلوگرم میباشد.
*********** آزمایش رانندگی ***********
با استارت پیشرانه؛ صدای موتور کمی به کابین نفوذ پیدا میکند که در نمونه مورد آزمایش به دلیل کارکرد پایین و انجام نشدن سرویس اولیه، صدای پیشرانه کمی خشن به نظر میرسید که قاعدتاً با تنظیم موتور و تعویض روغن؛ بهبود پیدا میکند.
اولین نکته مثبت؛ زمان جازدن و تعویض دندهها رخ میدهد چراکه این خودرو از پدال کلاچ سبک و تعویض دندههای نرم برخوردار است و نیازی به کلنجار رفتن با دندهها و پدال کلاچ نمیباشد.
نکته دوم در میزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زیرا طرح ساده و زوایای شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بیاید و نقطه کور برای راننده وجود ندارد ضمن آنکه آیینههای جانبی نیز میدان دید مناسبی را پوشش میدهند. نکته سوم، نفوذ کم صدا از محیط بیرون به داخل خودرو میباشد و حین حرکت کابین ساکت و ایزولهای دارد.
پیشرانه ۲ لیتری چری به خوبی دور میگیرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، کشش و شتاب قابل قبولی دارد ضمن آنکه به لطف گشتاور مناسب پیشرانه، شتاب ثانویه آن نیز راضی کننده است اما مشخص شد نباید از این خودرو انتظار هندلینگ هیجان انگیز و اسپرت داشته باشید چرا که اولاً موقعیت و ارتفاع دستهدنده چندان مناسب و اصطلاحاً خوشدست نیست، ثانیاً منحنی شتاب گیری خودرو در زمان تعویض دندهها افت میکند.
ضمناً واضح است که تیم طراحی چری در این خودرو بر راحتی و نرمی خودرو تمرکز داشته لذا رفتار سیستم تعلیق آن که با همکاری کمپانی لوتوس انگلستان طراحی شده کاملاً نرم و روان بوده و توانایی جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دستاندازها و ناهمواریهای جاده را دارد اما در عوض همین نرمی بیش از حد در زمان مانورها یا حرکات مارپیچی به نقطه ضعف آن تبدیل میگردد.
البته سبکی بخش عقب خودرو و سایز نامطلوب رینگ و لاستیک نیز مزید بر علت است. نکته جالب دیگر در خصوص این خودرو افت آرام و با طمأنینه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.
مجموعه این توصیفات نشانگر آن است که ام ویام۵۳۰ یک خودروی خانوادگی است که با قدرت مطلوب پیشرانهاش شما را در سبقتگیری یا عبور از مسیرهای کوهستانی راضی نگه میدارد اما نباید از آن انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.
************* خدمات پس از فروش ***********
مالک خودرو که جزء اولین خریداران ام ویام ۵۳۰ بوده در ابتدا با تعدادی ایرادات فنی مواجه شده که تمامی آنها در مراجعه به نمایندگی برطرف شده است. گستردگی شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو اگرچه ایده آل نیست اما نسبت به دیگر خودروسازان و واردکنندگان؛ در رتبه متوسط قرار میگیرد. در خصوص قیمت لوازم یدکی نیز با توجه به چینی بودن خودرو؛ بعید به نظر میرسد تأمین قطعات آن به نسبت دیگر رقبا هزینه زیادی به همراه داشته باشد.
*********** جمعبندی ***********
ام ویام ۵۳۰ با حدود قیمت ۲۰ میلیون تومان؛ در میانه رده سدان های متوسط ۱۸ الی ۲۴ میلیون تومانی قرار گرفته و در حال حاضر با دو رقیب مستقیم یعنی هیوندا ورنا و پژو پارس ELX و دو رقیب گرانتر و بزرگتر اما همکلاس یعنی هیوندا آوانته و رنو مگان ۱۶۰۰ مواجه است که غیر از قدمت و خوشنامی برند سازنده در دیگر زمینهها کم و کاستی خاصی ندارد؛ ضمن آنکه از نظر تجهیزات رفاهی کاملاً از آنها برتر است. ام ویام ۵۳۰ مجموعهای است از طراحی ساده و تا حدودی شیک (غیر از نمای عقب)، کابین جادار و خوشترکیب، تجهیزات و امکانات رفاهی کامل، پیشرانه قوی اما خونسرد، و سواری نرم و روان.
چری در این مدل تلاش فراوانی داشته تا خود را یک سدان نیمه لوکس جذاب و کارامد نشان دهد و بایستی پذیرفت تا حد زیادی نیز موفق عمل کرده و لذا با این توصیفات میتواند گزینهای مطلوب برای خانوادهها و افرادی باشد که به دنبال یک خودروی جدید و مجهز بوده و به نام و قدمت سازنده نیز چندان حساسیت به خرج نمیدهند.
البته با توجه به سابقه نامطلوب خودروهای قدیمیتر چینی که به بازار ایران راه یافتهاند؛ امید است کیفیت قطعات و دقت مونتاژ این خودرو قابل قبول بوده و در درازمدت دچار مشکلاتی همچون سر و صدای کابین یا خرابیهای متعدد فنی نشود.
میزان استهلاک خودروی جدید فاکتوری است که در بدو ورود خودرو نمیتوان آن را ارزیابی کرد و تنها گذر زمان میتواند شدت آن را نمایان سازد. البته استقبال نسبتاً مناسب از این خودرو در بازارهایی که طی چهار سال اخیر در آنها حاضر بوده، ما را فعلاً نسبت به کیفیت قابل قبول آن خوشبین نگه میدارد.
*********** مشخصات فنی MVM530 ***********
کلاس خودرو: سدان خانوادگی کوچک
گیربکس: 5 دنده دستی
محور محرک: دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر / سوپاپ: 4 خطی / ۱۶
حجم موتور (سیسی): 1971
قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): 139/۵۷۵۰
گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه): 182/۴۵۰۰
توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن): 108
توان خروجی مخصوص (اسب بخار بر لیتر): 71
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): 185
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه): 13
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر): 1483/۱۷۵۰/۴۵۵۲
فاصله دو چرخ جلو/دو محور (میلیمتر): 2600/۱۵۰۵
وزن خالص (کیلوگرم): 1290
مشخصات تایر: 195/۵۵ – R15
مصرف ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر): 6.۸
استاندارد آلایندگی: یورو ۳
حجم مخزن سوخت (لیتر): 52
امکانات ایمنی و رفاهی:
کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو مجموعاً ۲ عدد
سیستمهای ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسهای / ABS – EBD
سیستمهای ایمنی: ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت
سیستمهای فرمان و هدایت: فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
سیستم صوتی، تصویری و مولتی مدیا: سیستم پخش MP3 با پورت USB مجهز به ۴ بلندگوی استریو
سیستم صندلی: تنظیم برقی – صندلی عقب تاشو
سیستمهای آینهها و شیشهها: تنظیم برقی آیینهها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سانروف برقی
سیستم روشنایی: مه شکن جلو و عقب – تنظیم برقی چراغهای جلو
سایر امکانات: سنسور دندهعقب
گارانتی: 18 ماه یا ۳۶۰۰۰ کیلومتر
………………………………………………………………………………………….
# متن فوق چکیدهای است از مقاله «سدانی جدید از سرزمین چشم بادامیها»؛ به نویسندگی «مهندس البرزکرد»؛ چاپ شده در سیصد و سی و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را میتوانید از اینجا مشاهده نمایید.
# تصاویر فوق از وبسایت sgcarmart گرفته شده و صرفاً جنبه تزیینی دارند؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد ام ویام ۵۳۰ به سایت رسمی مدیران خودرو مراجعه نمایید.
# این مقاله قطعاً ایرادات و نقاط ضعفهایی نیز با خود دارد؛ لذا «گروه پدال» صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.
M h
۱۳ خرداد ۱۳۹۱سلام به همه دوستان گرام:
من میخواستم ماشین تو مایه های20 میلیون بخرم. بین ام وی ام 530 با پارس elx موندم.خواهشا راهنمایی بفرمایید. در ضمن میخواستم ببینم شتاب ام وی ام و از نظر موتور چه طوره؟
Ferya
۲۱ خرداد ۱۳۹۱ماشین های چینی اگه خیلی بی کیفیت هم باشن بازم از تولیدات ایران خودرو و سایپا با کیفیت ترن .
منم شرایط شما رو دارم و بین ام 530 و لیفان 620 موندم.
امیر
۲۱ خرداد ۱۳۹۱لیفان 620 بخر . مدل 1800 (سان روف). امکاناتش هم خوبه . تحویل شهریور :24 و خورده ای
حامد
۲۷ خرداد ۱۳۹۱سلام به همه دوستان
منم موندم 530بخرم یا یه ماشین داخلی مثل 206sdبنظر شما کدومش بهتره هرکی میتونه راهنمایی کنه ممنون میشم
موفق باشین
رحیم
۲۷ خرداد ۱۳۹۱206 که دیگه تولید نمیشه برادر من. خدا بیامرزدش
nima
۱۵ تیر ۱۳۹۱عزیز 206 1600 عالیه
حسین
۱۵ خرداد ۱۳۹۱از محصولات ایران خودرو که بهتره
sunmartin
۱۶ خرداد ۱۳۹۱چری یه خودرو زیبا داره که دقیقا شبیه “سراتو” هست بنام 3 A
M h
۱۸ خرداد ۱۳۹۱شتاب ام وی ام 530 نسبت به پرشیاelx چه طوری هست ؟
امیر
۲۰ خرداد ۱۳۹۱پدرم ام وی ام 530 داره.ماشین فوق العاده راحتی. ما که خیلی راضی هستیم . پیشنهاد میکنم بجای ماشیه های ایران خودرو که همش چینی هستش این ماشین ر بخرید که خیلی سرتر از پرشیا هستش
میلاد
۶ تیر ۱۳۹۱شتابش خیلی پایینه 13 ثانیه یعنی تو اینه ی پرشیا مثل نقطه میشه من خودم اینو دوست داشتم اما به خاطر شتابش مجبور شدم تندر بخرم
کیان
۲۲ خرداد ۱۳۹۱در خرداد 91 این امکان برایم فراهم شد تا با این خودرو حدود 1500 کیلومتر را بهمراه سه نفر دیگر مسافرت نمایم. این خودرو 5000 تا کار کرده بود و سرویس اولیه نیز روی آن انجام شده بود.با توجه به قد 185 سانتی متری من بسیار راحت و جادار بود، قسمت عقب و همچنین صندوق خوب بود، جنس روکش صندلی متوسط، با استفاده از کولر قدرت موتور کاهش پیدا میکرد و در سربالایی هایی که با سرعت کم حرکت میکردیم خودرو دچار مشگل میشد، یکبار در اتوبان دنده ها جا نمیرفت که با گرفتن چند بار کلاج دنده بالاخره جا رفت. همیشه هنگام توقف از زیر ماشین (پشت موتور، تقریبا زیر داشبورد) آب میچکید که متوجه نشدیم علت آن چیست. شتاب ماشین در کل خوب نیست، کمکهاش بعد از اینکه تو نمایندگی سرویس شد(گفتند که بوش زدن) خوب کار میکرد(قبلا میکوبید) و نسبتا نرم بود.این خودرو ماشین زیبایی نیست بخصوص عقب اون، درب صندوق را باید محکم میبستیم وگرنه بسته نمیشد. موتور ماشین صدای وحشتناکی داشت، مدام صدای تق تق از موتور به گوش میرسید، سرویسکار گفته مال بلبرینگ سر میل لنگه که باید عوض شه، البته بلبرینگ اون موجود نیست و تو نوبت برای تعویض است. ولی سیستم عایق بندی طوری است که صدا کمتر به داخل ماشین نفوذ میکنه. این خودرو 5000 تا کارکرده بود ولی به نظر بیشتر میومد انگار موتور ماشین خسته است. بنظر من باید رو این خودرو موتور 2400 نصب کنند چون خیلی لشه، سایز رینگ و لاستیکش نسبت به بدنه کوچیکه و بهتر بود چرخها رو بزرگتر میگرفتند. حدود 1500 کیلومتر رو با 160 لیتر بنزین طی کردیم که با توجه به مسیرهای اتوبانی و خلوتی جادهها بنظر زیاد میاد. من مالک این ماشین نیستم و بدون تعصب باید بگویم که این ماشین برای خانواده هایی 4 و 5 نفره مناسب است که قصد فروش اونو نداشته باشند چون بازار دست دوم خوبی نداره و همچنین برای سفر مناسب است، این خودرو مناسب تیپ جوان نیست و افراد صبور احتمالا با امکانات اون بیشتر حال میکنند.
امیر
۲۲ خرداد ۱۳۹۱با سلام خدمت اقا کیان بعرض میرساند تمامی ایرادات با مراجعه به نمایندگی های مجاز مدیران خودرو قابل رفع می باشد در ضمن در قسمت تهویه مطبوع در مورد ریختن اب در زیر ماشین توضیحات کافی داده شده است وعادی میباشد با تشکر
ARYAN GTR
۲۵ خرداد ۱۳۹۱جون تو مگه آشغال هم خریدنیه؟
علی
۲۶ خرداد ۱۳۹۱درمورد حرفهای اقای کیان باید بگم خیلی در اشتباهی چون من ماشینو دارم وخیلی خیلی راضیم و هیچ گونه عیب ارادی نداره بجز کمکهای عقبش که اونم قول دادن درستش کنند.خلاصه خیلی راضیم
پدرام
۲۶ خرداد ۱۳۹۱من تجربه ی رانندگی هم با این ماشین و هم پارس elx رو دارم..
در مورد پارس باید گفت هزینه های بالای نگهداری وکیفیت پایین مونتاژ و همینطور ظاهر تکراری(بیش از یک دهه از مونتاژ پارس و8 سال از مونتاژ elx میگذره!!)در کنار مصرف سوخت بالا از معایبش به شمار میره اما از نظر قدرت موتورelx در مصاف رقبای همیشه جاودان! توان بالایی داره.همینطور از شبکه ی خدمات پس از فروش مناسب و تا حدودی بازار مناسب برای نمونه های دست دوم(بر خلاف پارس معمولی)برخوردار هستش.
اما در مورد این خودرو باید بگم مشکلاتش و معایبش به شرح زیره:
مشکلات:
1.سیستم کمکهای عقب ضعیف البته در بعضی از نمونه ها!
2.بازار به شدت ضعیف فروش نمونه های دست دوم.
3.طراحی ضعیف قسمت عقب خودرو که بنده هیچوقت نتونستم با اون کنار بیام!
4.کیفیت پایین رنگ خودرو که زود جلای خودش رواز دست میده ودر مفابل خط وخش به شدت حساس هست!
5.شبکه ی خدمات پس از فروش ضعیف در شهر تهران!
مزایا:
1.ظاهر جدید در بازار انحصاری داخلی!
2.امکانات و آپشنهای فراوان به نسبت بهای خودرو
3.پیشرانه ی پرقدرت و کم مصرف در برابر رقبای داخلی
از لیفان شناختی ندارم..نظر همه ی دوستان عزیز هم محترم هستش.این فقط نظر و تجارب ششخصی بنده بود..
حالا انتخاب با شما!
پدرام
۲۶ خرداد ۱۳۹۱از سایت پدال هم تقا ضا دارم فقط به کپی و پیست مقالات یکسال و اندی پیش مجله ی ماشین نپردازه!
برادر یک ماه تبلیغ میکنید بررسی mvm530 بعد میرید مقالات یکسال پیش رو میارید؟؟
خواهشمندم نوآوری رو چاشنی کارتون قرار بدید.خواه یا ناخواه انتظارات از شما دوستان خیلی بالا رفته..
همیشه موفق باشید…
حامد
۲۷ خرداد ۱۳۹۱این ماشین امکاناتش وسوسه اندازه
رضا مردانی
۲۷ خرداد ۱۳۹۱در مورد خرید ام وی ام 530 یه مدت پرس و جو کردم به دو مورد برخورد کردم که هر دو به دلیل کیفیت نامناسب آن بعد از یکسال مجبور به فروش شده بودند با ضرر زیاد. یک مورد ایکس 33 هم به سرنوشت مشابهی دچار شده بود.
نهایتا اینکه علیرغم میل باطنی مجبور شدم ال 90 بخرم ( بخاطر قیافه ناجور)
MH
۲۷ خرداد ۱۳۹۱میخواستم ببینم میشه با ام وی ام 530 مثل پرشیا لایی بازی کرد و تیک آف کشید وهمچنین در مورد ترمز دستیش؟
رضا
۳۰ خرداد ۱۳۹۱خودروی ایرانی مفت بدن نمیارزدحالا خودتون قضاوت کنید با خودروهای خارجی
فريا
۳۰ خرداد ۱۳۹۱لطفا اینو با لیفان 620 مقایسه کنید.لطفا. هزار بار درخواست کردم. نویسنده ای نیست جواب منو بده .؟؟؟؟
حسام
۱ تیر ۱۳۹۱به تظر من با توجه به امکانات و موتور خوب و اینکه حتی کیفیت داخلش هم خوب هست(تجربه شخصی) می تونه بهترین انتخاب برای این رده قیمتی باشه
پلتفرم پژو واقعا دیگه منسوخ شده
چه 405 که ازش انواع سمند و پرشیا و … با پسوند های مختلف میدن بیرون
و چه 206 که ازش رانا و sd و … میدن
رضا
۱ تیر ۱۳۹۱من تقریبا یک سال و نیمه که دارمش . فوق العاده هست.من که بینهایت راضیم.
علیرضا
۲ تیر ۱۳۹۱باسلام خدمت دوستان عزیز من هم مثل بقیه دوستان مانده ام که لیفان 620 -1800 را بخرم یا ام وی ام خواشمندم یکی از دوستان وارد در این زمینه راهنمائی کند با تشکر
حامد
۳ تیر ۱۳۹۱اگه این دوماشین یعنی لیفان 620 با ام وی ام مقایسه کنن منم ممنون میشم
علی
۴ تیر ۱۳۹۱من gen2 دارم.وقتی پشت فرمون mvm نشستم ورانندگی کردم کلا با موتور 2 لیتریش حالمو گرفت
این ماشین به درد افراد جون نمیخوره
من ازاین ماشین خوشم نیومد
سید علیرضا
۴ تیر ۱۳۹۱من از 520 اش راضی بودم شاید رفتم چین یکی وارد کردم ولی به احتمال زیاد صبر می کنم وارد بشود ماشین خوبی است ولی نه در حد پژو فرانسه
علیرضا
۸ تیر ۱۳۹۱من 6 ماهه mvm 530 دارم خیلی هم توپه هر کی میگه خوب نیست از ماشین چیزی نمیدونه.چون این ماشین هم قیمت ماشینهای ایرانیه فرقش هم این که ماشینهای ایرانی آتیش میگیره و زن و بچه ادم تو ماشین کباب میشن
شهاب
۸ تیر ۱۳۹۱ازماشینای ایرانی بهتره
ولی به درد افراد موسن وپیر میخوره
جالب نیست
ممد
۸ تیر ۱۳۹۱پراید یه چیز دیگست….
علی
۸ تیر ۱۳۹۱با این موتور 2لیتریش اشغاله
من با پارس elx از هر نظر امتحانش کردم
شتاب کمتره/لایی بازی و اسلالوم وحراکات نمایشی اصلا خوب نیست/
فقط امکاناتش بهتره
معین
۹ تیر ۱۳۹۱من خودم 530 دارم و بشدت تکرار میکنم بشدت ازش راضیم خیلی از ماشینای ایران خودرو بهتره نسبت به پولی که میدی بهترین گزینه هست
پویان
۱۰ تیر ۱۳۹۱من ماشینو ندارم اما از نظر قیمت از خودرو داخلی بهتره با توجه به آپشن حجم موتور2000- 16 سوپاپ و امکاناتش و طرح جلو آن خوبه عقبشم بهتر از ال 90 هست ترمزebd با ایربک سان روف وکنترل ضبط روی فرمان ان قابل تحسن هست.وکسی در مورد کارت سوخت ان صحبت نکرد؟
سینا
۱۰ تیر ۱۳۹۱مزخرفه
شاهین
۱۰ تیر ۱۳۹۱اشغاله
صادق
۱۱ تیر ۱۳۹۱سلام من امروز این خودرو رو ثبت نام کردم خیلی تحقیق کردم بنظرم با کلی دودلی بالاخره دل به دریا زدم… اولش رفتم از محصولات وطنی بخرم با توجه به شکل و طر ح های قدیمیشون نتونستم با خودم کنار بیام.امیدوارم اشتباه نکرده باشم ….فقط نگران بازار دسته دومش هستم………….برام دعا کنید.
علی
۱۳ تیر ۱۳۹۱اقا عالیییییییییییییییییییییییییییییییییی من اس دی داشتم سوار این شدم حالم از اس دی بهم میخوره وافعا نرمه واقعا نرمه امکاناتشم که از […] ایران خودرو خیلی بیشتره فقط قیمتش قیمت واقعی نیست تو این مملکت