جیفاکتور: پس از معرفی و استقبال مناسب از کپی چینی دوو ماتیز یا همان ام ویام۱۱۰، در بازار داخلی؛ شرکت مدیران خودرو که از همکاری با کمپانی چری بهعنوان بزرگترین و شناخته شده ترین خودروساز چین خرسند به نظر میرسد تصمیم به نفوذ به دیگر ردههای بازار گرفته و دو محصول جدید یعنی چری A5 و چری تیگو X33 را معرفی کرده است.
سدان رده متوسط A5 که از سال ۲۰۰۶ میلادی تولید میگردد، یکی از محصولات مهم و استراتژیک چری شناخته میشود؛ چراکه علاوه بر چین در کشورهای ترکیه، مصر، روسیه و به تازگی ایران مونتاژ میشود؛ و مهمتر آنکه مدل ISG این خودرو عنوان اولین خودری هیبریدی چینی را در اختیار دارد.
*********** نمای ظاهری ***********
چری A5 تلاش فراوانی دارد که یک چهره شیک اما ساده و عاری از هرگونه خطوط رادیکال و احجام اغراق شده را ارائه کند. درنمای جلو؛ چراغها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه میکند اما فرم کلی مجموعه سپر و پنل جلو و حتی برجستگی طولی روی درب موتور کاملاً محافظهکارانه طراحی شده و به همین دلیل است که جلوپنجره عریض و کروم آن به مرکز ثقل طراحی جلو تبدیل شده است.
در نمای جانبی نیز ترکیب خطوط منظم، ورم گلگیرها و قوس ملایم منحنی سقف، دنبالهرو همان فلسفه چهره شیک اما ساده و هماهنگ است که بخش مدرن آن فرم خاص طراحی درهای عقب و ستون C آن است. البته سایز و قطر کوچک رینگ اسپرت در زیبایی جانبی آن تأثیر منفی گذاشته است.
اما در نمای عقب، به نظر میرسد طراحان با بیحوصلگی کامل خودرو را طراحی کردهاند چراکه در این بخش سادگی و محافظهکاری به اوج خود رسیده و شما با یک طرح فوقالعاده ساده و البته قدیمی مواجه هستید.
ترکیب خطوط کاملاً صاف و اتوکشیده با زوایای شارپ و احجام ساده؛ طراحی این بخش را فاقد هرگونه هیجان و نوآوری ساخته بهگونهای که یک خودروی ارزانقیمت و اقتصادی را تداعی میکند.
در این میان طرح فوقالعاده ساده سپر و گرافیک ابتدایی چراغهای عقب این موضوع را تشدید کرده که مشخصاً طراحی و فرم سپر عقب آن انتقادآمیز است. البته همین طراحی مکعب گونه منجر به ایجاد صندوق عقب حجیمی شده که ارتفاع و لبه بارگیری آن نیز مناسب است.
*********** فضای داخلی ***********
با باز کردن درب خودرو؛ تصویری که از یک خودروی سدان با طرح ساده ظاهری از آسیای شرقی در ذهن داشتید به چالش کشیده میشود. در ابتدا پارکابیهای با نشان چری و سپس رنگبندی روشن و گرم مجموعهتریم داخلی توجه شما را جلب میکند. ضمن آنکه رودری ها نیز با حفظ همین ترکیب رنگبندی؛ از مواد با کیفیت مناسبی انتخاب شدهاند.
داشبورد خودرو نسبت به نمای ظاهری آن تا حدودی مدرنتر بوده و چیدمان منظم اجزا بهخصوص در بخش میانی و کنسول از جذابیت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پارکابی و طرح رودری ها میتوان به دستهدنده کروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی اشاره کرد. البته برخلاف نمای بیرونی که دارای لوگو و نام مدیران خودرو بود؛ غربیلک خودرو به لوگوی چری آراسته است!
چینیها در توجه به جزئیات طراحی نظیر رعایت اصول ارگونومی هرچند پیشرفت محسوسی کردند اما هنوز کاملاً مسلط نشدهاند و بهعنوان نمونه؛ میتوان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده یا محل قرارگیری کلیدهای چراغ مه شکن اشاره کرد که در بالای بخش میانی داشبورد و در مکانی غیر متعارف قرار دارند در حالیکه قاعدتاً مانند بسیاری از خودروها میبایست بر روی اهرم راهنما قرار میگرفت.
نکته عجیب دیگر؛ حجم کم و زاویه تند جعبه داشبورد است. جنس کلیدهای سیستم تهویه مطبوع نیز چندان جالب نیست اما بدون تردید عجیبترین نکته منفی در خوانایی صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع آن است که در نور خورشید بههیچوجه خوانا نبود و میبایست حتماً در سایه یا تاریکی به مطالعه اطلاعات آن بپردازید!
جنس و کیفیت پوشش صندلیها نیز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روکش صندلی کار معقولانهای است! البته گفته میشود در سری جدید تولیدات، کیفیت پوشش صندلیها بهبود یافته است. فضای کابین در هر دو ردیف جادار بوده و به همراهی صندوق عقب حجیم آن؛ برای یک مسافرت خانوادگی مناسب است.
*********** تجهیزات رفاهی و ایمنی ***********
ام ویام ۵۳۰ نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی هیچ کمبودی نداشته و با ارائه شیشهها و آیینههای برقی، فرمان هیدرولیک، پوشش چرم غربیلک فرمان، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم ضدسرقت (ایموبلایز)، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سانروف دو حالته برقی، سیستم پخش صوت MP3 دارای پورت USB و کلیدهای کنترل روی فرمان، تنظیم شدت نور زمینه نشانگرهای جلو، سنسور فاصلهسنج عقب و با تجهیز به دو ایربگ، دیسک ترمز برای هر چهار چرخ و سیستم ترمز EBD به همراه سامانه ضدقفل ABS؛ نه تنها در مواجهه با رقبای هم قیمت (۱۸ الی ۲۴ میلیون تومان) بلکه حتی در مقابل اکثر خودروهای یک رده بالاتر از خود (رده ۲۴ الی ۳۰ میلیون تومان) نیز کمبود خاصی احساس نمیکند که مشخصاً سانروف برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک برگ برنده این چینی مجهز در قیاس با رقبا محسوب میگردد.
*********** مشخصات فنی ***********
چری A5 در بازارهای مختلف با موتورهای چهارسیلندر ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری بنزینی و با گیربکسهای ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک ارائه شده که نمونه وطنی آن از قویترین موتور بهره میبرد. با باز کردن در موتور ام ویام ۵۳۰؛ مجموعه موتور و متعلقات فنی را به صورت منظم و بدون شلوغی مشاهده میکنید.
موتور ۲ لیتری با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ آن که طبق ادعای چری استاندارد یورو ۳ را پاس میکند به صورت عرضی نصب شده و توانایی تولید حداکثر ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ rpm و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ rpm دارد که از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخهای جلو منتقل میگردد.
سیستم تعلیق در جلو مک فرسون مجهز به میله ضدلغزش بوده و جالب آنکه تعلیق محور عقب آن مولتی لینک میباشد. وزن این خودرو با توصیفات فوق ۱۲۹۰ کیلوگرم میباشد.
*********** آزمایش رانندگی ***********
با استارت پیشرانه؛ صدای موتور کمی به کابین نفوذ پیدا میکند که در نمونه مورد آزمایش به دلیل کارکرد پایین و انجام نشدن سرویس اولیه، صدای پیشرانه کمی خشن به نظر میرسید که قاعدتاً با تنظیم موتور و تعویض روغن؛ بهبود پیدا میکند.
اولین نکته مثبت؛ زمان جازدن و تعویض دندهها رخ میدهد چراکه این خودرو از پدال کلاچ سبک و تعویض دندههای نرم برخوردار است و نیازی به کلنجار رفتن با دندهها و پدال کلاچ نمیباشد.
نکته دوم در میزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زیرا طرح ساده و زوایای شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بیاید و نقطه کور برای راننده وجود ندارد ضمن آنکه آیینههای جانبی نیز میدان دید مناسبی را پوشش میدهند. نکته سوم، نفوذ کم صدا از محیط بیرون به داخل خودرو میباشد و حین حرکت کابین ساکت و ایزولهای دارد.
پیشرانه ۲ لیتری چری به خوبی دور میگیرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، کشش و شتاب قابل قبولی دارد ضمن آنکه به لطف گشتاور مناسب پیشرانه، شتاب ثانویه آن نیز راضی کننده است اما مشخص شد نباید از این خودرو انتظار هندلینگ هیجان انگیز و اسپرت داشته باشید چرا که اولاً موقعیت و ارتفاع دستهدنده چندان مناسب و اصطلاحاً خوشدست نیست، ثانیاً منحنی شتاب گیری خودرو در زمان تعویض دندهها افت میکند.
ضمناً واضح است که تیم طراحی چری در این خودرو بر راحتی و نرمی خودرو تمرکز داشته لذا رفتار سیستم تعلیق آن که با همکاری کمپانی لوتوس انگلستان طراحی شده کاملاً نرم و روان بوده و توانایی جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دستاندازها و ناهمواریهای جاده را دارد اما در عوض همین نرمی بیش از حد در زمان مانورها یا حرکات مارپیچی به نقطه ضعف آن تبدیل میگردد.
البته سبکی بخش عقب خودرو و سایز نامطلوب رینگ و لاستیک نیز مزید بر علت است. نکته جالب دیگر در خصوص این خودرو افت آرام و با طمأنینه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.
مجموعه این توصیفات نشانگر آن است که ام ویام۵۳۰ یک خودروی خانوادگی است که با قدرت مطلوب پیشرانهاش شما را در سبقتگیری یا عبور از مسیرهای کوهستانی راضی نگه میدارد اما نباید از آن انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.
************* خدمات پس از فروش ***********
مالک خودرو که جزء اولین خریداران ام ویام ۵۳۰ بوده در ابتدا با تعدادی ایرادات فنی مواجه شده که تمامی آنها در مراجعه به نمایندگی برطرف شده است. گستردگی شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو اگرچه ایده آل نیست اما نسبت به دیگر خودروسازان و واردکنندگان؛ در رتبه متوسط قرار میگیرد. در خصوص قیمت لوازم یدکی نیز با توجه به چینی بودن خودرو؛ بعید به نظر میرسد تأمین قطعات آن به نسبت دیگر رقبا هزینه زیادی به همراه داشته باشد.
*********** جمعبندی ***********
ام ویام ۵۳۰ با حدود قیمت ۲۰ میلیون تومان؛ در میانه رده سدان های متوسط ۱۸ الی ۲۴ میلیون تومانی قرار گرفته و در حال حاضر با دو رقیب مستقیم یعنی هیوندا ورنا و پژو پارس ELX و دو رقیب گرانتر و بزرگتر اما همکلاس یعنی هیوندا آوانته و رنو مگان ۱۶۰۰ مواجه است که غیر از قدمت و خوشنامی برند سازنده در دیگر زمینهها کم و کاستی خاصی ندارد؛ ضمن آنکه از نظر تجهیزات رفاهی کاملاً از آنها برتر است. ام ویام ۵۳۰ مجموعهای است از طراحی ساده و تا حدودی شیک (غیر از نمای عقب)، کابین جادار و خوشترکیب، تجهیزات و امکانات رفاهی کامل، پیشرانه قوی اما خونسرد، و سواری نرم و روان.
چری در این مدل تلاش فراوانی داشته تا خود را یک سدان نیمه لوکس جذاب و کارامد نشان دهد و بایستی پذیرفت تا حد زیادی نیز موفق عمل کرده و لذا با این توصیفات میتواند گزینهای مطلوب برای خانوادهها و افرادی باشد که به دنبال یک خودروی جدید و مجهز بوده و به نام و قدمت سازنده نیز چندان حساسیت به خرج نمیدهند.
البته با توجه به سابقه نامطلوب خودروهای قدیمیتر چینی که به بازار ایران راه یافتهاند؛ امید است کیفیت قطعات و دقت مونتاژ این خودرو قابل قبول بوده و در درازمدت دچار مشکلاتی همچون سر و صدای کابین یا خرابیهای متعدد فنی نشود.
میزان استهلاک خودروی جدید فاکتوری است که در بدو ورود خودرو نمیتوان آن را ارزیابی کرد و تنها گذر زمان میتواند شدت آن را نمایان سازد. البته استقبال نسبتاً مناسب از این خودرو در بازارهایی که طی چهار سال اخیر در آنها حاضر بوده، ما را فعلاً نسبت به کیفیت قابل قبول آن خوشبین نگه میدارد.
*********** مشخصات فنی MVM530 ***********
کلاس خودرو: سدان خانوادگی کوچک
گیربکس: 5 دنده دستی
محور محرک: دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر / سوپاپ: 4 خطی / ۱۶
حجم موتور (سیسی): 1971
قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): 139/۵۷۵۰
گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه): 182/۴۵۰۰
توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن): 108
توان خروجی مخصوص (اسب بخار بر لیتر): 71
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): 185
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه): 13
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر): 1483/۱۷۵۰/۴۵۵۲
فاصله دو چرخ جلو/دو محور (میلیمتر): 2600/۱۵۰۵
وزن خالص (کیلوگرم): 1290
مشخصات تایر: 195/۵۵ – R15
مصرف ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر): 6.۸
استاندارد آلایندگی: یورو ۳
حجم مخزن سوخت (لیتر): 52
امکانات ایمنی و رفاهی:
کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو مجموعاً ۲ عدد
سیستمهای ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسهای / ABS – EBD
سیستمهای ایمنی: ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت
سیستمهای فرمان و هدایت: فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
سیستم صوتی، تصویری و مولتی مدیا: سیستم پخش MP3 با پورت USB مجهز به ۴ بلندگوی استریو
سیستم صندلی: تنظیم برقی – صندلی عقب تاشو
سیستمهای آینهها و شیشهها: تنظیم برقی آیینهها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سانروف برقی
سیستم روشنایی: مه شکن جلو و عقب – تنظیم برقی چراغهای جلو
سایر امکانات: سنسور دندهعقب
گارانتی: 18 ماه یا ۳۶۰۰۰ کیلومتر
………………………………………………………………………………………….
# متن فوق چکیدهای است از مقاله «سدانی جدید از سرزمین چشم بادامیها»؛ به نویسندگی «مهندس البرزکرد»؛ چاپ شده در سیصد و سی و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را میتوانید از اینجا مشاهده نمایید.
# تصاویر فوق از وبسایت sgcarmart گرفته شده و صرفاً جنبه تزیینی دارند؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد ام ویام ۵۳۰ به سایت رسمی مدیران خودرو مراجعه نمایید.
# این مقاله قطعاً ایرادات و نقاط ضعفهایی نیز با خود دارد؛ لذا «گروه پدال» صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.
امیر
۱۹ مرداد ۱۳۹۱ظاهرا قراره یه فیس لیفت جدید از MVM530 راهی بازر باز بشه ! ظاهرش که از جلو دیدم از این 530 حال حاضر خیلی بهتره.احتمالا قیمتش هم بیشتره.
رضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۱من مالک یک دستگاه 530 هستم . این خودرو نسبت به قیمت فعلی بسیار خودروی مطلوبی بوده ونسبت به پژو پارس و سمند که خودروهای قبلی من بودند اصلا قابل مقایسه نیست .
نیما
۲۰ مرداد ۱۳۹۱اینو بگم این ماشین بعد از 7 8 ماه سیستم تعلیق جلو بهم میریزه و هنوز هم میگن راهی واسه تعمیرش نیست..و هر سال فراخوان میکنن اما هنوز فنر تصحیح شدهای وجود نذاره..
نیما
۲۱ مرداد ۱۳۹۱میتونید از تمام نمایندگهاش بپرسید…من 2 ماه تحقیق کردم…امکاناتش تو رده خودش بهترینه…اما بازم میگم همه چیز امکانات نیست…mvm 110 خواهرم داشت 1 ماه تو نمایندگی خوابید تا تونستن سر پاش کنن….اینم برادر بزرگه اونو…
بهزاد صادقی
۲۵ مرداد ۱۳۹۱سلام
من این ماشین را وارداتی فول اپشن شو دارم فوق العاده هستش و تو این رنج بی نظیره از هر لحاظ هم امکاناتی و هم استحلاک و مطمن هستم در اینده قطعا افزایش قیمت داره و من ازش راضیم
معین
۲۵ مرداد ۱۳۹۱عالیه اصلا با ماشینای ایران خودرو قابل مقایسه نیست
امید
۲۶ مرداد ۱۳۹۱کافیه سوار ماشینهائی مثل پژو 206 یا 405 بشی و بعد ام وام رو امتحان کنی .متوجه می شی نرمی وراحتی وامنیت و مصرف معقول و شتاب قابل قبولی داره .ایران از بس ماشین تکراری داده ادم اصلا میلی به ماشینهای ایرانی نداره.
فرامرز
۳۱ مرداد ۱۳۹۱شهریور پارسال ام وی ام 530 خریدم همه چیزش خوبه غیر از این کمک فنرش که اصلا نمی خواهند تعوض کنند و خدمات بدهند حتی دفتر مرکزی هم سر کارم گذاشت
روزی که میخریدم گفته بودند که مشکل کمک ها حل شده اما نشده.
نيما
۳۱ مرداد ۱۳۹۱لطفا در یک کلام بگید بخرمش یا نه؟
این ماشینو دوست دارم چون اگه اینو نخرم یا سمند ای ال ایکس میتونم بخرم یا 206وی9 یا سمند ال ایکس یا پرشیا اتوماتیک که همشو داشتم و چون ماشین فعلیم را میخوام تنوع بدم دوست دارم ام وی ام بخرم نظرتون چیه؟
آخه دیوانگی نیست سمند بدم پرشیا بگیرم یا سمند صفر؟
متشکرم راهنمایی فرمایید
محمدعلی
۳۱ مرداد ۱۳۹۱5 ماه که این ماشین و دارم عیبش کمکهای ای خودروست
رضا
۳۱ مرداد ۱۳۹۱دوستان امروز 31 مرداد ماه قیمت نقد 530 رو تو سایتش زدن 23800 واقعا شرم آوره چرا اینقدر گرون؟؟؟؟چه خبره آخه؟؟؟؟!!!!اینم میگن دزدی تو روز روشن اگه راست میگین اینها رو جلوشونو بگیرین.چه خبره چه خبره چه خبره خودرو چینی از 19 تومن تا 23800؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خداوکیلی نخرین
Ferya
۱۱ شهریور ۱۳۹۱نیست که ال90 فول از 12تومن به 21 نیامد .ال90 بخریم ؟
فريا
۱ شهریور ۱۳۹۱اناالله و انا الیه راجعون غفر الله لملت ایران الفاتحه.
ام530 = 24 تومن
فريا
۱ شهریور ۱۳۹۱میگفتم لیفان1،8 نمیخرم 24 تومنه اما اون 2 هفته پیش بود ولی حالا 530 24 تومنه و لیفان 31.
محسن
۲ شهریور ۱۳۹۱با این مشخصات پس چرا شتابش اینقدر ضعیفه
omid
۲ شهریور ۱۳۹۱ماشینه خوبی در حد قیمت خودشه ولی ماشینهای ایرانی در حد قیمت خودشون نیستند.امکاناتش خوبه فقط سیستم تعلیقش خوب نیست.کسی میدونه تو تحویلیهای امسال سیستم فنر ام وی ام 530 بهتر شده یا نه؟
ali
۷ شهریور ۱۳۹۱ترمز های عقب هم دیسکی هستند!
غفاري دولت آباد
۷ شهریور ۱۳۹۱من تصمیم داشتم از این ماشین بخرم
اماافزایش ناگهانی قیمت به 24میلیون منصرم کرد .البته ایرادهای قیدشده در کامنت افراد نیز بی تاثیر نبود.امیدواریم روزی ماشین خوب همه بخرند.
مرادی
۹ شهریور ۱۳۹۱من هم 5/5/91 ثبت نام کردم ولی تا امروز که 9/6 هستش تحویل نگرفتم ولی خیلی ها که این خودرو رو دارند تعریفشو کردند انشاالله که همینطور باشه
حامد
۱۱ شهریور ۱۳۹۱سلام به همه
من یکی خریدم البته کارکردشو تقیبا1500تا سوار شدم تنها مشکلش کمکای عقبشه که بخاطر این که خیلی نرم تعادل ماشین تو سرعت یه خورده بهم میریزه شتابشم خیلی خوبه تو شربالایی ها حرف نداره نه پارس نه 206 تو سر بالایی ها بهش نمیرسن جفتشونم عقب میموندن .
موفق باشین
ابوالفضل
۱۲ شهریور ۱۳۹۱دوستان سلام من 530 خریدم ولی الان 15 – 16 روزه نمره اش نیامده میگن افسر کارشناس راهنمایی رانندگی بم سی دی بازدید رو به نمره گذاری ارسال نکرده شما بگید شرکت مقصر نیست تعطیلات تموم داره میشه مدیران شرکت برای این مسائل یه فکری بکنید . یک موضوع دیگه اینکه چرا دنده اتومات این خودرو را به بازار عرضه نمیکنید. دوستان اگر جایی اتومات سراغ دارید اطلاع دهید ممنون
میلاد
۱۳ شهریور ۱۳۹۱من یه هفتس تحویل گرفتم ازش خیلی راضیم در مقایسه با سمند و 206 تیپ 5 و ریو و ال90 خیلی بهتره کمک های من اصلا مشکل نداره آقا نظر منو میشنوی بخر آقا بخر
M-J
۱۴ شهریور ۱۳۹۱من 7/5 اعتباری ثبت نام کردم هنوز تحویل نگرفتم ماشین فوق العاده خوبی هستش نسبت به قیمت
حسین
۱۴ شهریور ۱۳۹۱ماشین چینی درکل مزخرفه.باتشکر
فريا
۱۷ شهریور ۱۳۹۱ولی از ماشین ایرانی مزخرفتر نیست.
M-J
۱۵ شهریور ۱۳۹۱جنابعالی دلت خوشه سوار ماشین چینی با اسم فرانسه هستی تا جایی که میتونم بهتون ثابت کنم همین ایرانخودرو و سایپا هنوز نمیتونن سانروفشم بزنن چه برسه به اینکه موتور 2000 با مصرف پایین بعدشم موتور ملی زدن تو سر سیلندرش موندن نمیتونن حتی آچار تعمیرشم ندارن تو این سال تولید ملی
سعید
۱۶ شهریور ۱۳۹۱من که هرچی گشتم نتونستم یه تست ایمنی معتبر ازش پیدا کنم چرا یه موسسه چینی بود که ازش تست گرفته بود ولی من اونو قبول ندارم ماشین باید تو موسسه euroncapتست ایمنی شه چون معتبره بعضی از دوستان که میگن ایمنیش از ال 90 بالاتره بر چه اساسی این حرف رو میزنن ال 90 تو موسسه euroncapتست ایمنی شده و سه ستاره ازش گرفته ولی ام وی ام 530 تو همچین موسسه ای تست نشده
shahin
۱۷ شهریور ۱۳۹۱سلام.
معایب:
1-استایل و قیافه(سلیقه ای)
2-کیفیت متوسط اجزاء داخلی
3-کوبش کمک فنرهای عقب با توجه به شدت برخورد در خیابانها و چاله چوله ها(قابل اغماض)
5-عدم امکان تنظیم ارتفاع صندلی خودرو
محاسن:
1-جا دار بودن
2-قیافه و استایل(کاملا سلیقه ای)
3-صندوق بسیار جادار
4-قابل توجه بودن امکانات فارغ از برند و فقط در این ماشین در مقایسه با برندهای هم رده
5-موتور 2000 نسبتا خوب.البته در قیاس با هم رده ها
6-نرمی رانندگی و عدم وجود تنش و تکان حین حرکت و رانندگی
7-با توجه به تعداد نسبتا زیاد فروش اخیر خوشبختانه مشکل قطعات و پوشش خدمات در حال گسترش بوده
8-بسیار مناسب برای سفرهای برون شهری همراه با ایجاد خستگی کمتر برای سرنشینان.
حالا با توجه به معایب و محاسن هر کس میتواند خرید مناسب برای خود با ایجاد حق انتخاب برای خود داشته باشد.
sina
۲۰ شهریور ۱۳۹۱شنیدم که کمک های ثبت نامی های جدید مشکل ندارن.دوستان اگه کسی تازه تحویل گرفته لطفا ما رو هم بی نصیب نزاره.شک دارم که بخرم
sina
۲۰ شهریور ۱۳۹۱دوستان بگن حرارت موتور داخل کابین نمیاد؟سر و صدا و لقی هایی که مثلا بعد از چند وقت تو سمند مشاهده میشه تو این ماشین خبری ازشون هست یا نه؟
بابک
۲۰ شهریور ۱۳۹۱یکی از دوستان نوشته ماشین چینی کاملا مزخرفه-دلش خوشه بابا انگار که پژو و بقیه ماشینای ایران فرانسوی یا آلمانین-بابا لااقل این یکی خودش داره میگه ساخت کارخانه چری چینم-من یک ماهه این ماشین رو گرفتم-بدک نیست ولی ایراداتی داره-در ضمن صندلیش به سمت بالا حرکت نمیکنه-کمکاش مشکلی ندارن-شتابش عالیه-حرارت موتور داخل نمیاد ولی صدای موتور چرا
سعید هاشمی نژاد
۲۰ شهریور ۱۳۹۱بی کیفیت خودروی که ممکنه باشه 530 است 1:به گفته نمایندگی همشون گیریبکس شون صدا میده 2 سان روف همشون صدا میده 3 کمکهای عقب وجلوی همشون مورد دارد 4 خدمات اصلا ندارند میگن قطعه نداریم 5 هیچ مرجع جواب گو به شکایاتم ندارند خرید این خودرو خریت محض است این شماره من است زنگ بزنید تا همه این موارد را با مدرک ثابت کنم 09133104917
نوید .audi
۲۰ شهریور ۱۳۹۱سلام.یکی از فامیلامون حدود یه ساله که گرفته.منم یه چند ساعتی رو باهاش روندم.هیچ مشکلی موقع رانندگی باهاش نداشتم.ولی یه چندتایی عیبو ایراد داشت که وقتی از مالکش پرسیدم حرفمو تایید کرد.
1-تودست اندازها ماشین تکان های اضافی زیاد داره.
2-ازدنده ی2به3و3به4باتاخیرعوض میکنه که گویا مشکل گیربکس ماشینای چینی عادیه وتوهمشون هست.
3-به دلیل ارتفاع کم صندلی راننده نمیشه جلوی ماشینو دید واین تو شهرهای پر ترافیکی مثل تهران کار مشکل سازه.
4-شتاب نسبت به اسب بخار زیادی که داره خیلی کمه.