جیفاکتور: پس از معرفی و استقبال مناسب از کپی چینی دوو ماتیز یا همان ام ویام۱۱۰، در بازار داخلی؛ شرکت مدیران خودرو که از همکاری با کمپانی چری بهعنوان بزرگترین و شناخته شده ترین خودروساز چین خرسند به نظر میرسد تصمیم به نفوذ به دیگر ردههای بازار گرفته و دو محصول جدید یعنی چری A5 و چری تیگو X33 را معرفی کرده است.
سدان رده متوسط A5 که از سال ۲۰۰۶ میلادی تولید میگردد، یکی از محصولات مهم و استراتژیک چری شناخته میشود؛ چراکه علاوه بر چین در کشورهای ترکیه، مصر، روسیه و به تازگی ایران مونتاژ میشود؛ و مهمتر آنکه مدل ISG این خودرو عنوان اولین خودری هیبریدی چینی را در اختیار دارد.
*********** نمای ظاهری ***********
چری A5 تلاش فراوانی دارد که یک چهره شیک اما ساده و عاری از هرگونه خطوط رادیکال و احجام اغراق شده را ارائه کند. درنمای جلو؛ چراغها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه میکند اما فرم کلی مجموعه سپر و پنل جلو و حتی برجستگی طولی روی درب موتور کاملاً محافظهکارانه طراحی شده و به همین دلیل است که جلوپنجره عریض و کروم آن به مرکز ثقل طراحی جلو تبدیل شده است.
در نمای جانبی نیز ترکیب خطوط منظم، ورم گلگیرها و قوس ملایم منحنی سقف، دنبالهرو همان فلسفه چهره شیک اما ساده و هماهنگ است که بخش مدرن آن فرم خاص طراحی درهای عقب و ستون C آن است. البته سایز و قطر کوچک رینگ اسپرت در زیبایی جانبی آن تأثیر منفی گذاشته است.
اما در نمای عقب، به نظر میرسد طراحان با بیحوصلگی کامل خودرو را طراحی کردهاند چراکه در این بخش سادگی و محافظهکاری به اوج خود رسیده و شما با یک طرح فوقالعاده ساده و البته قدیمی مواجه هستید.
ترکیب خطوط کاملاً صاف و اتوکشیده با زوایای شارپ و احجام ساده؛ طراحی این بخش را فاقد هرگونه هیجان و نوآوری ساخته بهگونهای که یک خودروی ارزانقیمت و اقتصادی را تداعی میکند.
در این میان طرح فوقالعاده ساده سپر و گرافیک ابتدایی چراغهای عقب این موضوع را تشدید کرده که مشخصاً طراحی و فرم سپر عقب آن انتقادآمیز است. البته همین طراحی مکعب گونه منجر به ایجاد صندوق عقب حجیمی شده که ارتفاع و لبه بارگیری آن نیز مناسب است.
*********** فضای داخلی ***********
با باز کردن درب خودرو؛ تصویری که از یک خودروی سدان با طرح ساده ظاهری از آسیای شرقی در ذهن داشتید به چالش کشیده میشود. در ابتدا پارکابیهای با نشان چری و سپس رنگبندی روشن و گرم مجموعهتریم داخلی توجه شما را جلب میکند. ضمن آنکه رودری ها نیز با حفظ همین ترکیب رنگبندی؛ از مواد با کیفیت مناسبی انتخاب شدهاند.
داشبورد خودرو نسبت به نمای ظاهری آن تا حدودی مدرنتر بوده و چیدمان منظم اجزا بهخصوص در بخش میانی و کنسول از جذابیت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پارکابی و طرح رودری ها میتوان به دستهدنده کروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی اشاره کرد. البته برخلاف نمای بیرونی که دارای لوگو و نام مدیران خودرو بود؛ غربیلک خودرو به لوگوی چری آراسته است!
چینیها در توجه به جزئیات طراحی نظیر رعایت اصول ارگونومی هرچند پیشرفت محسوسی کردند اما هنوز کاملاً مسلط نشدهاند و بهعنوان نمونه؛ میتوان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده یا محل قرارگیری کلیدهای چراغ مه شکن اشاره کرد که در بالای بخش میانی داشبورد و در مکانی غیر متعارف قرار دارند در حالیکه قاعدتاً مانند بسیاری از خودروها میبایست بر روی اهرم راهنما قرار میگرفت.
نکته عجیب دیگر؛ حجم کم و زاویه تند جعبه داشبورد است. جنس کلیدهای سیستم تهویه مطبوع نیز چندان جالب نیست اما بدون تردید عجیبترین نکته منفی در خوانایی صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع آن است که در نور خورشید بههیچوجه خوانا نبود و میبایست حتماً در سایه یا تاریکی به مطالعه اطلاعات آن بپردازید!
جنس و کیفیت پوشش صندلیها نیز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روکش صندلی کار معقولانهای است! البته گفته میشود در سری جدید تولیدات، کیفیت پوشش صندلیها بهبود یافته است. فضای کابین در هر دو ردیف جادار بوده و به همراهی صندوق عقب حجیم آن؛ برای یک مسافرت خانوادگی مناسب است.
*********** تجهیزات رفاهی و ایمنی ***********
ام ویام ۵۳۰ نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی هیچ کمبودی نداشته و با ارائه شیشهها و آیینههای برقی، فرمان هیدرولیک، پوشش چرم غربیلک فرمان، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم ضدسرقت (ایموبلایز)، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سانروف دو حالته برقی، سیستم پخش صوت MP3 دارای پورت USB و کلیدهای کنترل روی فرمان، تنظیم شدت نور زمینه نشانگرهای جلو، سنسور فاصلهسنج عقب و با تجهیز به دو ایربگ، دیسک ترمز برای هر چهار چرخ و سیستم ترمز EBD به همراه سامانه ضدقفل ABS؛ نه تنها در مواجهه با رقبای هم قیمت (۱۸ الی ۲۴ میلیون تومان) بلکه حتی در مقابل اکثر خودروهای یک رده بالاتر از خود (رده ۲۴ الی ۳۰ میلیون تومان) نیز کمبود خاصی احساس نمیکند که مشخصاً سانروف برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک برگ برنده این چینی مجهز در قیاس با رقبا محسوب میگردد.
*********** مشخصات فنی ***********
چری A5 در بازارهای مختلف با موتورهای چهارسیلندر ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری بنزینی و با گیربکسهای ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک ارائه شده که نمونه وطنی آن از قویترین موتور بهره میبرد. با باز کردن در موتور ام ویام ۵۳۰؛ مجموعه موتور و متعلقات فنی را به صورت منظم و بدون شلوغی مشاهده میکنید.
موتور ۲ لیتری با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ آن که طبق ادعای چری استاندارد یورو ۳ را پاس میکند به صورت عرضی نصب شده و توانایی تولید حداکثر ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ rpm و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ rpm دارد که از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخهای جلو منتقل میگردد.
سیستم تعلیق در جلو مک فرسون مجهز به میله ضدلغزش بوده و جالب آنکه تعلیق محور عقب آن مولتی لینک میباشد. وزن این خودرو با توصیفات فوق ۱۲۹۰ کیلوگرم میباشد.
*********** آزمایش رانندگی ***********
با استارت پیشرانه؛ صدای موتور کمی به کابین نفوذ پیدا میکند که در نمونه مورد آزمایش به دلیل کارکرد پایین و انجام نشدن سرویس اولیه، صدای پیشرانه کمی خشن به نظر میرسید که قاعدتاً با تنظیم موتور و تعویض روغن؛ بهبود پیدا میکند.
اولین نکته مثبت؛ زمان جازدن و تعویض دندهها رخ میدهد چراکه این خودرو از پدال کلاچ سبک و تعویض دندههای نرم برخوردار است و نیازی به کلنجار رفتن با دندهها و پدال کلاچ نمیباشد.
نکته دوم در میزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زیرا طرح ساده و زوایای شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بیاید و نقطه کور برای راننده وجود ندارد ضمن آنکه آیینههای جانبی نیز میدان دید مناسبی را پوشش میدهند. نکته سوم، نفوذ کم صدا از محیط بیرون به داخل خودرو میباشد و حین حرکت کابین ساکت و ایزولهای دارد.
پیشرانه ۲ لیتری چری به خوبی دور میگیرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، کشش و شتاب قابل قبولی دارد ضمن آنکه به لطف گشتاور مناسب پیشرانه، شتاب ثانویه آن نیز راضی کننده است اما مشخص شد نباید از این خودرو انتظار هندلینگ هیجان انگیز و اسپرت داشته باشید چرا که اولاً موقعیت و ارتفاع دستهدنده چندان مناسب و اصطلاحاً خوشدست نیست، ثانیاً منحنی شتاب گیری خودرو در زمان تعویض دندهها افت میکند.
ضمناً واضح است که تیم طراحی چری در این خودرو بر راحتی و نرمی خودرو تمرکز داشته لذا رفتار سیستم تعلیق آن که با همکاری کمپانی لوتوس انگلستان طراحی شده کاملاً نرم و روان بوده و توانایی جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دستاندازها و ناهمواریهای جاده را دارد اما در عوض همین نرمی بیش از حد در زمان مانورها یا حرکات مارپیچی به نقطه ضعف آن تبدیل میگردد.
البته سبکی بخش عقب خودرو و سایز نامطلوب رینگ و لاستیک نیز مزید بر علت است. نکته جالب دیگر در خصوص این خودرو افت آرام و با طمأنینه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.
مجموعه این توصیفات نشانگر آن است که ام ویام۵۳۰ یک خودروی خانوادگی است که با قدرت مطلوب پیشرانهاش شما را در سبقتگیری یا عبور از مسیرهای کوهستانی راضی نگه میدارد اما نباید از آن انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.
************* خدمات پس از فروش ***********
مالک خودرو که جزء اولین خریداران ام ویام ۵۳۰ بوده در ابتدا با تعدادی ایرادات فنی مواجه شده که تمامی آنها در مراجعه به نمایندگی برطرف شده است. گستردگی شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو اگرچه ایده آل نیست اما نسبت به دیگر خودروسازان و واردکنندگان؛ در رتبه متوسط قرار میگیرد. در خصوص قیمت لوازم یدکی نیز با توجه به چینی بودن خودرو؛ بعید به نظر میرسد تأمین قطعات آن به نسبت دیگر رقبا هزینه زیادی به همراه داشته باشد.
*********** جمعبندی ***********
ام ویام ۵۳۰ با حدود قیمت ۲۰ میلیون تومان؛ در میانه رده سدان های متوسط ۱۸ الی ۲۴ میلیون تومانی قرار گرفته و در حال حاضر با دو رقیب مستقیم یعنی هیوندا ورنا و پژو پارس ELX و دو رقیب گرانتر و بزرگتر اما همکلاس یعنی هیوندا آوانته و رنو مگان ۱۶۰۰ مواجه است که غیر از قدمت و خوشنامی برند سازنده در دیگر زمینهها کم و کاستی خاصی ندارد؛ ضمن آنکه از نظر تجهیزات رفاهی کاملاً از آنها برتر است. ام ویام ۵۳۰ مجموعهای است از طراحی ساده و تا حدودی شیک (غیر از نمای عقب)، کابین جادار و خوشترکیب، تجهیزات و امکانات رفاهی کامل، پیشرانه قوی اما خونسرد، و سواری نرم و روان.
چری در این مدل تلاش فراوانی داشته تا خود را یک سدان نیمه لوکس جذاب و کارامد نشان دهد و بایستی پذیرفت تا حد زیادی نیز موفق عمل کرده و لذا با این توصیفات میتواند گزینهای مطلوب برای خانوادهها و افرادی باشد که به دنبال یک خودروی جدید و مجهز بوده و به نام و قدمت سازنده نیز چندان حساسیت به خرج نمیدهند.
البته با توجه به سابقه نامطلوب خودروهای قدیمیتر چینی که به بازار ایران راه یافتهاند؛ امید است کیفیت قطعات و دقت مونتاژ این خودرو قابل قبول بوده و در درازمدت دچار مشکلاتی همچون سر و صدای کابین یا خرابیهای متعدد فنی نشود.
میزان استهلاک خودروی جدید فاکتوری است که در بدو ورود خودرو نمیتوان آن را ارزیابی کرد و تنها گذر زمان میتواند شدت آن را نمایان سازد. البته استقبال نسبتاً مناسب از این خودرو در بازارهایی که طی چهار سال اخیر در آنها حاضر بوده، ما را فعلاً نسبت به کیفیت قابل قبول آن خوشبین نگه میدارد.
*********** مشخصات فنی MVM530 ***********
کلاس خودرو: سدان خانوادگی کوچک
گیربکس: 5 دنده دستی
محور محرک: دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر / سوپاپ: 4 خطی / ۱۶
حجم موتور (سیسی): 1971
قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): 139/۵۷۵۰
گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه): 182/۴۵۰۰
توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن): 108
توان خروجی مخصوص (اسب بخار بر لیتر): 71
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): 185
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه): 13
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر): 1483/۱۷۵۰/۴۵۵۲
فاصله دو چرخ جلو/دو محور (میلیمتر): 2600/۱۵۰۵
وزن خالص (کیلوگرم): 1290
مشخصات تایر: 195/۵۵ – R15
مصرف ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر): 6.۸
استاندارد آلایندگی: یورو ۳
حجم مخزن سوخت (لیتر): 52
امکانات ایمنی و رفاهی:
کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو مجموعاً ۲ عدد
سیستمهای ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسهای / ABS – EBD
سیستمهای ایمنی: ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت
سیستمهای فرمان و هدایت: فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
سیستم صوتی، تصویری و مولتی مدیا: سیستم پخش MP3 با پورت USB مجهز به ۴ بلندگوی استریو
سیستم صندلی: تنظیم برقی – صندلی عقب تاشو
سیستمهای آینهها و شیشهها: تنظیم برقی آیینهها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سانروف برقی
سیستم روشنایی: مه شکن جلو و عقب – تنظیم برقی چراغهای جلو
سایر امکانات: سنسور دندهعقب
گارانتی: 18 ماه یا ۳۶۰۰۰ کیلومتر
………………………………………………………………………………………….
# متن فوق چکیدهای است از مقاله «سدانی جدید از سرزمین چشم بادامیها»؛ به نویسندگی «مهندس البرزکرد»؛ چاپ شده در سیصد و سی و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را میتوانید از اینجا مشاهده نمایید.
# تصاویر فوق از وبسایت sgcarmart گرفته شده و صرفاً جنبه تزیینی دارند؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد ام ویام ۵۳۰ به سایت رسمی مدیران خودرو مراجعه نمایید.
# این مقاله قطعاً ایرادات و نقاط ضعفهایی نیز با خود دارد؛ لذا «گروه پدال» صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.
محمد حسین
۱۴ مهر ۱۳۹۱ب نظر من تو ماشین های چینی 530از همه بهتره
منx33داشتم مفت نمی ارزید ولی الان 530 گرفتم راضیم
nima
۱ آذر ۱۳۹۱بابا بیخیال 140 اسب بخار من سوارش شدم اصلا خوشم نیومد سمند خودمون بهتر زات داره اونم فرانسوی چیه اینا اشغال
علي
۱۸ مهر ۱۳۹۱لیفان۶۲۰ خیلی بهتر از mvm530 هست
سينا
۲۹ مهر ۱۳۹۱من هم همین نظر را دارم أصلا mvm در مقابل لیفان صفر.
بهزاد
۲۱ مهر ۱۳۹۱سلام.من 4 ماه است ام وی ام 530خریده ام.
محاسن:فرمان نرم.امکانات جانبی خوب مانند سان روف برقی و سنسور دنده عقب وبالا رفتن خودکار شیشه ها پس از قفل کردن.شتاب خوب
معایب:بزرگترین عیب صدای زیادی است که در دست اندازها واز کمک فنرهای جلو و عقب شنیده می شود.
سر و صدای جاده و موتوررا هم به ان اضافه کنید.این
عیب کاملا آزار دهنده است.
رضا
۲۹ مهر ۱۳۹۱با سلام خدمت دوستان
من قصد دارم یک دستگاه پژو پارس سال صفرمو که تازه تحویل گرفتم بفروشم و ام وی ام 530 بخرم
تقریبا 15 روزی میشه که دارم تحقیق می کنم که این کارو بکنم یا نه از جمله کلیه نظرات شما عزیزان را هم در این فروم مطالعه کردم.
جالبه در این فروم اینقدر پراکنده گویی شده که فکر نمی کنم کسی بتونه با مطالعه این محل به نتیجه برسه.
از دوستان خواهش می کنم فقط راجع به موضوع فروم و تجربیات واقعی خودتان از این خودرو صحبت کنید نه از برداشتهای شخصی و احساسی تا تجربیات دوستان بتونه واقعا به درد بخوره.با سپاس از همه
مهرداد
۳۰ مهر ۱۳۹۱به نظرم کسی که میگه ماشین اگه چینی باشه پس حتما آشغاله اصلا حرفش منطقی نیست
متاسفانه از بس اجناس چینی دست 2 و 3 با کیفیت پایین و ارزان وارد کشور ما شدند که باعث شده همه نسبت به کالای چینی بد بین بشن
شما اگه میدونستید که امروزه کالاهای چینی درجه 1 که وارد بازارهای اروپا و امریکا میشن از چه کیفیت بالایی برخوردار هستند نظرتون کلا عوض میشد و متوجه میشدین که چرا چین تبدیل به ابرقدرت اقتصادی در جهان شده
خودم به شخصه کسی رو نمیشناسم که این خودرو رو مدتی داشته ولی ازش ناراضی باشه … 95% کسانی هم که میگن خودرو چینی ارزش خریدن نداره توی عمرشون یکبار هم سوار این ماشین نشدند!
خودروی تندر 90 هم اوایل بدلیل داشتن طراحی ظاهری بسیار بد و نامطلوب اوایل به هیچ وجه مورد استقبال قرار نمیگرفت اما الان همه میدونیم که چقدر توی بورس رفته و گران شده
mvm530 در کنار قابلیت های بسیار زیادش و داشتن ظاهر زیبا در حد ماشینهای 30-40 میلیونی و بهره وری از موتور قدرتمندی که داشت بدلیل توی بورس نبودن و استقبال نه چندان مردم و ترس از چینی بودن خودرو, شرکت مدیران خودرو با قیمت 21 میلیون و 800 هزار تومن میفروخت و به ازای فروش هر خودرو سود چندانی بدست نمیاورد
الان با گذشتن زمان که این خودرو امتحان خودش رو پس داده و تا حدودی توی بورس رفته و از طرفی خودروهای دیگه داخلی افزایش قیمت سرسام آوری داشتند (پژو 405 بیست میلیون!) باعث شده تا این خودرو بیش از پیش مورد توجه و اصتقبال مردم قرار بگیره که همین امر باعث شده تا شرکت مدیران خودرو فروش اقساطی خودش رو کاملا برداره و قیمت جدید رو 28 میلیون و سیصد اعلام کنه که البته همین امروز یعنی 30 مهر 91 که من تماس گرفتم با شرکت اعلام کردند که فعلا دیگه ثبت نام انجام نمیشه و احتمالا از هفته دیگه با قیمتی حتی بالاتر دوباره ثبت نام این خودرو شروع خواهد شد
هرچند افزایش قیمت دلار هم عامل بسیار مهمی در گران شدن این خودرو داشت ولی مطمئن باشید حتی اگر قیمت دلار مجددا به قیمت یکی دو سال پیش برگرده قیمت خودروهای داخلی ارزان میشن ولی قیمت این خودرو همچنان بالا خواهد ماند و افت قیمت نچندان زیادی خواهد داشت که دلیل اون هم بیشتر شدن آگاهی مردم و توی بورس رفتن و یهتر شدن خدمات پس از فروش این خودرو هست.
بردیا
۹ آبان ۱۳۹۱ماشین چینی همش آشغاله …
1. مواد بکار رفته توش سرطان زا هست (از پلاستیک داشبوردش تا آزبستی که در سیستم اگزوز و لنت ها هست)
2. استهلاک بالا … (تجربه لیفان 520 و چری a15)
3. قطعات گرون و کمیاب و بی کیفیت (تجربه لیفان 520 و چری a15)
4. موتور کم بازده … که توی شتاب معمولآ کم میاره
5. هندلینگ بد
6. پیدا شدن معایب موتوری بعد از حداکثر 2 سال
البته اگر کسی وجدان خودش رو در نظر بگیر با استناد به همون دلیل شماره 1 از خرید ماشین چینی انصراف میده
m-s
۱۰ آبان ۱۳۹۱ماشینای ایرانی که خود سرطانه
عليرضا
۱۶ آبان ۱۳۹۱سلام من یه م وی ام 530 رو یه سال دارم خداییش ماشین خوب وکم مصرفیه ولی میتونم بگم 2عیب بزرگ داره بی رو دروایستی امیدوارم مسئولین این شرکت(مدیران خودرو )گوش کنند ورفعش کنند 1-سیستم کمک فنر ماشین -که تویه دست انداز تا اون دست اندازو نبینی باورت نمیشه این صدا از این دراومده چون من یه رنو5هم دارم این صدارم تو دست اندازا نمیده 2-بزرگترین عیب نمایندگیها وخدمات که افتضاحند چون هر وقت میبری عیباشو میگی اگه رفعش کردند ایمیلم هست من بهشون جایزه میدم
عليرضا
۱۶ آبان ۱۳۹۱اگه میشه یه نفر از این شرکت درمورد کمک فنرای ام وی ام 530بهم کمک کنه 09379128811سیرانی
فرزاد
۱۶ آبان ۱۳۹۱بالاخره 530 بخرم یا نه ؟ اگر نباید بخرم پس با 30-35 تومن چه ماشینی بگیرم؟
امیر
۲۱ آبان ۱۳۹۱اقای علیرضا با 35 تومان جای ماشین صفر برو یه ماکسیما دست دوم بگیر حالشئ ببر ارزش نداره بخای اینقدر پول این ماشینو بدی
متین
۲۱ آبان ۱۳۹۱سلام من ام و ام دارم , مدلش 91 خیلی راضیم ازش.
قبلا هم 206 sd v8 داشتم و ال90 واقعا سره , کیفیت سواریش هم عالیه در خریدش شک داشتم اما دل به دریا زدم خریدم و الانم خیلی راضیم – هر کی میخواد بخره فکر نکنه عجله کنه -چون قیمتش تا سر ماه به 50میرسه حتما قول میدم
غفاری
۲۷ آبان ۱۳۹۱سلام من سه ماهه خریدم
محاسن:
1-امکانات خوب(سانروف. تهویه اتومات.نمایشگر لحظه ای مصرف بنزین و…)
2-نرم بودن ماشین
3-مصرف خوب البته با در نظر گرفتن موتور 2000
4-قدرت و شتاب خوب
معایب:
1-سیستم تعلیق (کمک فنر ها )
2-نا مشخص شدن صفحه تهویه مطبوع در نور آفتاب
3-کمبود قطعات و پاسخ دهی نا مناسب نمایندگی ها
مجید سلطانی
۱ آذر ۱۳۹۱من ایکس33 دارم بسیارراضی هستم هرکس ازمدیران بخره ضررنکرده فقط خدمات پس از فروش کمی ضعیف است انشاا…ام وی ام 530باید بهتر باشه باذکراین نکته که ایکس 33توی شاسی بلندها واقعا تکه
mohsen
۲ آذر ۱۳۹۱ایکس 33 توی شاسی بلندا تکه . .
میشه بگی اصا شاسی بلند یعنی چی ؟
نزن این حرفارو بهت میخندن .
مجید سلطانی
۱ آذر ۱۳۹۱محصولات مدیران نسبت به تولیدات سایپاوایران خودرو مسلما”بهترند چون هم پراید وهم پژو هم سمندداشتم الان ایکس 33دارم ازش خیلی راضیم شرکت مدیران اگر شرایط فروش اقساطی متعادل تری برای محصولاتش بگذاره حتما قشر مردمی که درآمد متوسط دارن حتما” به آن روی می آورندونسبت به حالابسیار مشتر مدارتر خواهد شد
امیر
۱ آذر ۱۳۹۱کسی که میخاد بخره لینک زیر رو ببینه حتما
http://www.khouznews.ir/fa/news/24083/تصاویر-تصادف-خونین-در-جاده-اهواز-خرمشهر
حسین
۱۶ اسفند ۱۳۹۱سرعتش چقدر بوده؟
مهدی
۱۰ اسفند ۱۳۹۲دوست عزیز شما کدوم ماشینو میتونید اسم ببرید که تو رنج قیمتی 530 باشه بعد با سرعت 120 کیلومتر در ساعت با یه مینی بوس شاخ تو شاخ بشه و وضعیتش بهتر از این باشه ، ضمناً این عکس ها در واقع بعد از بریدن درب ها و سقف ماشین توسط گروه امداد و نجات برای بیرون آوردن افراد توی ماشین گرفته شده .
سهيل
۵ آذر ۱۳۹۱بابااین ماشین با قیمت کنونی خیلی گرونه.یک سری به کشورهای همسایه اگه زده باشید می فهمید این ماشین های چینی رو همچکس سوار نمیشه.با این قیمت ها یعنی بین 30 تا 35 میلیون ماشین های اروپایی خوب میشه خرید.شما نگاه کنید شرکت کرمان موتور چند سال قبل ماشین گل از فولکس واگن را مونتاژ می کرد اما حالا داره توجوی یا جک چینی را مونتاز می کنه.واقعا شما مقایسه کنید.بهر حال هنوز هم که هنوزه تو ماشین های داخلی 206 اونهم تیپ 5 حرف اول را از همه لحاظ می زنه.چراکه هنوز برند پژو را یدک می کشه.
مهدی
۱۰ اسفند ۱۳۹۲من فکر میکنم همیشه برند چینی با قطعات اروپایی ، بهتر از برند اروپایی با قطعات چینیه میگی نه به محصولات ایران خودرو و سایپا نگاه کن
پدرام
۵ آذر ۱۳۹۱سلام
جالبه برام 140hp ولی شتاب 13 ثانیه
این دقیقا اینو میرسونه که چینی ها هنوز به تولید خوب گیریبکس (انتقال قدرت ) نرسیدن و دقیقا مثل یه دوچرخه ای که هر جقدر قدرت هم برای پا زدن بزاری روی دنده ی سبکه و .. .
من به دقت این خودرو رو از نظر طراحی و بررسی کردم و در سایت تیونینگ تاک قرار دادم !این خودرو از نظر طراحی خارجی خیلی در رتبه ی پایینی قرار داره و ضعف ها رو خیلی راحت میشه پیدا کرد و به جرات میگم 405 با طراحی قدیمی که داره طراحی منظم تری نسبت به این داره
ولی طراحی داخلی زیبایی دارخ تودوزی کرم رنگ و سانروف حسی خوبی بهت میده و یه حس خوب از داخل که واقعا ماشین زیبایی داری چون داخل خودرو زیباس و این خیلی بده *
در کل من پارس و سمند و … رو ترجیح میدم به این چون میدونیم طراحی با اصالتی دارن و پدر مادر دارن
m-s
۷ آذر ۱۳۹۱شنیدن کی بود مانند دیدن اگه نداری چرا نظر میدی فقط از روی عکس صحبت میکنید
Arash
۶ آذر ۱۳۹۱اقا فرزاد اگه خاستی در حد 30 35 بخری زانتیای 88 خیلی بهتر از ام وی ام
مومن زاده
۸ آذر ۱۳۹۱دوست عزیز،میدونی که زانتیا به خاطر پایین بودن ایمنی داشت باعث ورشکستگی سیتروئن میشد،زانتیا یعنی فقط موتور،زانتیا فقط 1 ستاره ایمنی کسب کرده اما 530،تونسته 3ستاره کسب کنه،برای اثبات حرفم پیشنهاد میکنم تو اینترنت تست تصادف زانتیا رو و بعد 530 رو سرچ کنی،فیلم و عکس فرقی نداره،خیلی زود متوجه میشی،شاید دیگه هرگز سوار زانتیا نشی.
Arash
۶ آذر ۱۳۹۱بله امیر خان
عکس ها واقعا تکان دهنده بود
انصافا مدیر شرکت mvm خودش 530 سوار میشه
واقعا شاسی و بدنه ی 530 ضعیفه دقت کنید کاملا پودر شده .
ولی جدا از این بحث تحلیل 530 اگه یکم حوصله و صبر و مقداری هم رعایت قوانین را چاشنی آن می کردند شاید هیچ وقت چنین اتفاقی نمی افتاد .
دوستان ازتون خواهش می کنم در جاده ها با حوصله و احتیاط برانید تا دیگر شاهد چنین صحنه هایی نباشیم .
mojtaba
۷ آذر ۱۳۹۱با سلام.
من نه مدافع ماشینم نه مخالف ولی چند تا نکته!!
1- ایکس 33 اس یو وی نیست!! یه سدانه که اتاقش تو موقعیت بلندتری قرار داره!!!
2-طراحیش داد میزنه که چینیه و نا موزون!
3-در مورده تصادف: واقعا” دردناکه ولی چجوری وقتی نوع برخورد و نیروش معلوم نیست میشه در مورده ایمنی نظر داد؟
من با چشمای خودم تو یادگار یه ایودی ا6 دیدم که دو تکه شده بود! و تمام سرنشیناش مرده بودن!!!
یعنی ایودی ایمنی نداره؟ تازه تو عکسا میبینید که ایربگها عمل کردن
محمد
۸ آذر ۱۳۹۱به نظرتون ماشین ارزون میشه؟ الان بگیرم یا نه؟
روزیتا
۹ آذر ۱۳۹۱میخوام یه آبیشو بخرم ولی میترسم.سر دو راهی موندم.لطفاکمک کنید که بخرم بهتره یانخرم وبه جاش آوانته بخرم؟دوستون دارم.
m-s
۱۱ آذر ۱۳۹۱بخرید پشیمون نمیشید ولی رنگ سفید از همه بهتره نما داره چه از جلو چه از عقب و بقل.
این ماشین نسبت به قیمت ارزش خرید داره
امین- معیر
۱۲ آذر ۱۳۹۱با عرض سلام دوستان والا به خدا -این 530 چپ میکنه-من توی شهر زندگی میکنم که این ماشین خیلی زیاده-جون مردمش ظاهر بینن-من خودم چپ کردم -ی ماشین باید 2 یا 3 سال از عمرش بره که نظر داد-بیمه اسیا تحقیق کنید-اینده تاریگی داره-دوو اگه یادتو باشه ماشین خوبی بود ولی چون کارخونه معتبری نبود-الان 2 یا3 میلیون بیشتر نیست ولی کالانت های همون مدل 10 یا12 میلیون معامله میشن ان زمان هر دو هم قیمت بودن-نخرین 530
رضا
۱۲ آذر ۱۳۹۱با سلام
من از خرداد 91 تا الان این ماشینو دارم.پس از کلی تحقیق از کسایی که این ماشین رو داشتن و دیدن کیفیت تولیدش تو سایت تحقیقات استاندارد ، با این وجود روزی که ال90 رو فروختم تا این ماشینو ثبت نام کنم و حتی روزی که داشتم تحویلش می گرفتم ، همش می گفتم خدا کنه اشتباه نکرده باشم.الان که دارمش بدون بزرگنمایی می گم که ماشین خوبیه در حد قیمتش امکانات فوق العاده ای داره.تقریباًطراحی به روزی داره(بجز عقبش) اما دوتا عیب وجود داره که البته اگه بتونی باهاش کنار بیای واقعاً ارزش خریدنش رو داره:
معایب : 1- نرمی کمک ها که باعث تولید صدا در دست اندازها میشه البته اگر روی دست اندازها با سرعت کم برونی صداش در نمیاد 2- برای خدمات پس از فروش(مثل سایر کارخانجات داخلی) 2 ماهه بهت وقت میدن که زمان زیادیه و خیلی هم به حرفات گوش نمی دن و کار خودشونو می کنن!
محاسن این خودرو: 1- امکانات رفاهی نسبتاً زیاد نظیر ارکاندیشن خودکار، سانروف دو حالته،تودوزی چرم و صندلی های مبله،کنترل سیستم صوتی روی فرمان،بالابر خودکار شیشه ها بهمراه دزدگیر ،سنسور پارک با نمایش فاصله از مانع ، کامپیوتر سفری و…
2- نرمی فرمان3-فضای نسبتاً خوب کابین و صندوق عقب
4-ترمز مناسب (چهر چرخ دیسکی)5- قدرت بالای موتور که در مواقع روشن کردن ارکاندیشن اصلاً کم نمیاره
5- طراحی نسبتاً به روز و زیبای داخل کابین
حامی
۱۲ آذر ۱۳۹۱منم با نظر دوستان موافقم.تنها ایرادی که بهش وارده صدای کمکهاشه.وگرنه شرف دار ه به محصولات ایران خورو و سایپا.در ضمن سواریش و اپشن هاش کمی از زانتیا و مگان نداره که هیچ از اونا سر تر هم هست.از خریدش پشیمون نمیشید.
علی
۱۳ آذر ۱۳۹۱سلام :
بنده دوماه است که ام وی ام530خریدم.نسبت به ال90که داشتم خیلی بهتر است والبته باپژوپارس وسمندهم نمیشودمقایسه کردزیرابرتری فوق العاده ای دارد.ونبایدبادیگرخودروهای چینی مقایسه کرد.زیرادرترکیه هم اگرمسافرت برویدازاین نوع خودروزیاد می بینید.
بیتا
۵ شهریور ۱۳۹۲من هم یک ساعت از خریدن 530 گذشته خیلی……………….. راضیم
امین- معیر
۱۳ آذر ۱۳۹۱با سلام مجدد ما ایرانی ها ی بدی که داریم هر چی که داریم خوبه -اقای کی میاد میگه 530از زانتیا یا مگان بهتره یعنی از ماشین هیجی نمی دونه-فقط سانروف این متحب کرده -من وکیلم و با مدرک حرف میزنم- با تشکر
امین- معیر
۱۳ آذر ۱۳۹۱با سلام مجدد خدمت سروران عزیز-ما ایرانی ها یک بدی که داریم هرچی داریم خوبه-اقای که میاد میکه 530 از مگان یا زانتیا بهتره -هیچی نمیدونه از ماشین -اگه حرف منو قبول ندارین از کارشناسان بیمه اسیا سوال کنید که تا الان چند تا چپی داده بیرون -من وکیلم با مدرک حرف میزنم-با سپاس فراوان
امیرت
۲۶ آذر ۱۳۹۱من این ماشینو تازه خریدم از نظر داخلی حرف نداره فقط زیاد نرم نیست حتی نسب به 206 وگرنه امکاناتاش عالیه مخصوصا تهویه اتوماتیک و روکش صندلی سیستم صوتی و …..
مجید
۲۶ آذر ۱۳۹۱یه سوال میشه کمک هاشو عوض کرد تا تو دست اندازها صدا نده