ام وی ام MVMتجربه و آزمایشچریخودروهای چینی

ام‌ وی‌ ام 530 (راهنمای خرید)

جی‌فاکتور: پس از معرفی و استقبال مناسب از کپی چینی دوو ماتیز یا همان ام وی‌ام۱۱۰، در بازار داخلی؛ شرکت مدیران خودرو که از همکاری با کمپانی چری به‌عنوان بزرگترین و شناخته شده ترین خودروساز چین خرسند به نظر می‌رسد تصمیم به نفوذ به دیگر رده‌های بازار گرفته و دو محصول جدید یعنی چری A5 و چری تیگو X33 را معرفی کرده است.

(Chery A5 (MVM 530

سدان رده متوسط A5 که از سال ۲۰۰۶ میلادی تولید می‌گردد، یکی از محصولات مهم و استراتژیک چری شناخته می‌شود؛ چراکه علاوه بر چین در کشورهای ترکیه، مصر، روسیه و به تازگی ایران مونتاژ می‌شود؛ و مهم‌تر آنکه مدل ISG این خودرو عنوان اولین خودری هیبریدی چینی را در اختیار دارد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** نمای ظاهری ***********

چری A5 تلاش فراوانی دارد که یک چهره شیک اما ساده و عاری از هرگونه خطوط رادیکال و احجام اغراق شده را ارائه کند. درنمای جلو؛ چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه می‌کند اما فرم کلی مجموعه سپر و پنل جلو و حتی برجستگی طولی روی درب موتور کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده و به همین دلیل است که جلوپنجره عریض و کروم آن به مرکز ثقل طراحی جلو تبدیل شده است.

(Chery A5 (MVM 530

در نمای جانبی نیز ترکیب خطوط منظم، ورم گلگیرها و قوس ملایم منحنی سقف، دنباله‌رو همان فلسفه چهره شیک اما ساده و هماهنگ است که بخش مدرن آن فرم خاص طراحی درهای عقب و ستون C آن است. البته سایز و قطر کوچک رینگ اسپرت در زیبایی جانبی آن تأثیر منفی گذاشته است.

(Chery A5 (MVM 530

اما در نمای عقب، به نظر می‌رسد طراحان با بی‌حوصلگی کامل خودرو را طراحی کرده‌اند چراکه در این بخش سادگی و محافظه‌کاری به اوج خود رسیده و شما با یک طرح فوق‌العاده ساده و البته قدیمی مواجه هستید.

ترکیب خطوط کاملاً صاف و اتوکشیده با زوایای شارپ و احجام ساده؛ طراحی این بخش را فاقد هرگونه هیجان و نوآوری ساخته به‌گونه‌ای که یک خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی را تداعی می‌کند.

در این میان طرح فوق‌العاده ساده سپر و گرافیک ابتدایی چراغ‌های عقب این موضوع را تشدید کرده که مشخصاً طراحی و فرم سپر عقب آن انتقادآمیز است. البته همین طراحی مکعب گونه منجر به ایجاد صندوق عقب حجیمی شده که ارتفاع و لبه بارگیری آن نیز مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** فضای داخلی ***********

با باز کردن درب خودرو؛ تصویری که از یک خودروی سدان با طرح ساده ظاهری از آسیای شرقی در ذهن داشتید به چالش کشیده می‌شود. در ابتدا پارکابی‌های با نشان چری و سپس رنگ‌بندی روشن و گرم مجموعه‌تریم داخلی توجه شما را جلب می‌کند. ضمن آنکه رودری ها نیز با حفظ همین ترکیب رنگ‌بندی؛ از مواد با کیفیت مناسبی انتخاب شده‌اند.

(Chery A5 (MVM 530

داشبورد خودرو نسبت به نمای ظاهری آن تا حدودی مدرن‌تر بوده و چیدمان منظم اجزا به‌خصوص در بخش میانی و کنسول از جذابیت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پارکابی و طرح رودری ها می‌توان به دسته‌دنده کروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی اشاره کرد. البته برخلاف نمای بیرونی که دارای لوگو و نام مدیران خودرو بود؛ غربیلک خودرو به لوگوی چری آراسته است!

(Chery A5 (MVM 530

چینی‌ها در توجه به جزئیات طراحی نظیر رعایت اصول ارگونومی هرچند پیشرفت محسوسی کردند اما هنوز کاملاً مسلط نشده‌اند و به‌عنوان نمونه؛ می‌توان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده یا محل قرارگیری کلیدهای چراغ مه شکن اشاره کرد که در بالای بخش میانی داشبورد و در مکانی غیر متعارف قرار دارند در حالیکه قاعدتاً مانند بسیاری از خودروها می‌بایست بر روی اهرم راهنما قرار می‌گرفت.

(Chery A5 (MVM 530

نکته عجیب دیگر؛ حجم کم و زاویه تند جعبه داشبورد است. جنس کلیدهای سیستم تهویه مطبوع نیز چندان جالب نیست اما بدون تردید عجیب‌ترین نکته منفی در خوانایی صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع آن است که در نور خورشید به‌هیچ‌وجه خوانا نبود و می‌بایست حتماً در سایه یا تاریکی به مطالعه اطلاعات آن بپردازید!

جنس و کیفیت پوشش صندلی‌ها نیز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روکش صندلی کار معقولانه‌ای است! البته گفته می‌شود در سری جدید تولیدات، کیفیت پوشش صندلی‌ها بهبود یافته است. فضای کابین در هر دو ردیف جادار بوده و به همراهی صندوق عقب حجیم آن؛ برای یک مسافرت خانوادگی مناسب است.

(Chery A5 (MVM 530

*********** تجهیزات رفاهی و ایمنی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی هیچ کمبودی نداشته و با ارائه شیشه‌ها و آیینه‌های برقی، فرمان هیدرولیک، پوشش چرم غربیلک فرمان، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم ضدسرقت (ایموبلایز)، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سانروف دو حالته برقی، سیستم پخش صوت MP3 دارای پورت USB و کلیدهای کنترل روی فرمان، تنظیم شدت نور زمینه نشانگرهای جلو، سنسور فاصله‌سنج عقب و با تجهیز به دو ایربگ، دیسک ترمز برای هر چهار چرخ و سیستم ترمز EBD به همراه سامانه ضدقفل ABS؛ نه تنها در مواجهه با رقبای هم قیمت (۱۸ الی ۲۴ میلیون تومان) بلکه حتی در مقابل اکثر خودروهای یک رده بالاتر از خود (رده ۲۴ الی ۳۰ میلیون تومان) نیز کمبود خاصی احساس نمی‌کند که مشخصاً سانروف برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک برگ برنده این چینی مجهز در قیاس با رقبا محسوب می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی ***********

چری A5 در بازارهای مختلف با موتورهای چهارسیلندر ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری بنزینی و با گیربکس‌های ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک ارائه شده که نمونه وطنی آن از قویترین موتور بهره می‌برد. با باز کردن در موتور ام وی‌ام ۵۳۰؛ مجموعه موتور و متعلقات فنی را به صورت منظم و بدون شلوغی مشاهده می‌کنید.

(Chery A5 (MVM 530

موتور ۲ لیتری با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ آن که طبق ادعای چری استاندارد یورو ۳ را پاس می‌کند به صورت عرضی نصب شده و توانایی تولید حداکثر ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ rpm و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ rpm دارد که از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد.

سیستم تعلیق در جلو مک فرسون مجهز به میله ضدلغزش بوده و جالب آنکه تعلیق محور عقب آن مولتی لینک می‌باشد. وزن این خودرو با توصیفات فوق ۱۲۹۰ کیلوگرم می‌باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** آزمایش رانندگی ***********

با استارت پیشرانه؛ صدای موتور کمی به کابین نفوذ پیدا می‌کند که در نمونه مورد آزمایش به دلیل کارکرد پایین و انجام نشدن سرویس اولیه، صدای پیشرانه کمی خشن به نظر می‌رسید که قاعدتاً با تنظیم موتور و تعویض روغن؛ بهبود پیدا می‌کند.

اولین نکته مثبت؛ زمان جازدن و تعویض دنده‌ها رخ می‌دهد چراکه این خودرو از پدال کلاچ سبک و تعویض دنده‌های نرم برخوردار است و نیازی به کلنجار رفتن با دنده‌ها و پدال کلاچ نمی‌باشد.

نکته دوم در میزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زیرا طرح ساده و زوایای شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بیاید و نقطه کور برای راننده وجود ندارد ضمن آنکه آیینه‌های جانبی نیز میدان دید مناسبی را پوشش می‌دهند. نکته سوم، نفوذ کم صدا از محیط بیرون به داخل خودرو می‌باشد و حین حرکت کابین ساکت و ایزوله‌ای دارد.

(Chery A5 (MVM 530

پیشرانه ۲ لیتری چری به خوبی دور می‌گیرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، کشش و شتاب قابل قبولی دارد ضمن آنکه به لطف گشتاور مناسب پیشرانه، شتاب ثانویه آن نیز راضی کننده است اما مشخص شد نباید از این خودرو انتظار هندلینگ هیجان انگیز و اسپرت داشته باشید چرا که اولاً موقعیت و ارتفاع دسته‌دنده چندان مناسب و اصطلاحاً خوش‌دست نیست، ثانیاً منحنی شتاب گیری خودرو در زمان تعویض دنده‌ها افت می‌کند.

ضمناً واضح است که تیم طراحی چری در این خودرو بر راحتی و نرمی خودرو تمرکز داشته لذا رفتار سیستم تعلیق آن که با همکاری کمپانی لوتوس انگلستان طراحی شده کاملاً نرم و روان بوده و توانایی جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده را دارد اما در عوض همین نرمی بیش از حد در زمان مانورها یا حرکات مارپیچی به نقطه ضعف آن تبدیل می‌گردد.

(Chery A5 (MVM 530

البته سبکی بخش عقب خودرو و سایز نامطلوب رینگ و لاستیک نیز مزید بر علت است. نکته جالب دیگر در خصوص این خودرو افت آرام و با طمأنینه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.

مجموعه این توصیفات نشانگر آن است که ام وی‌ام۵۳۰ یک خودروی خانوادگی است که با قدرت مطلوب پیشرانه‌اش شما را در سبقت‌گیری یا عبور از مسیرهای کوهستانی راضی نگه می‌دارد اما نباید از آن انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.

(Chery A5 (MVM 530

************* خدمات پس از فروش ***********

مالک خودرو که جزء اولین خریداران ام وی‌ام ۵۳۰ بوده در ابتدا با تعدادی ایرادات فنی مواجه شده که تمامی آنها در مراجعه به نمایندگی برطرف شده است. گستردگی شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو اگرچه ایده آل نیست اما نسبت به دیگر خودروسازان و واردکنندگان؛ در رتبه متوسط قرار می‌گیرد. در خصوص قیمت لوازم یدکی نیز با توجه به چینی بودن خودرو؛ بعید به نظر می‌رسد تأمین قطعات آن به نسبت دیگر رقبا هزینه زیادی به همراه داشته باشد.

(Chery A5 (MVM 530

*********** جمع‌بندی ***********

ام وی‌ام ۵۳۰ با حدود قیمت ۲۰ میلیون تومان؛ در میانه رده سدان های متوسط ۱۸ الی ۲۴ میلیون تومانی قرار گرفته و در حال حاضر با دو رقیب مستقیم یعنی هیوندا ورنا و پژو پارس ELX و دو رقیب گران‌تر و بزرگتر اما همکلاس یعنی هیوندا آوانته و رنو مگان ۱۶۰۰ مواجه است که غیر از قدمت و خوشنامی برند سازنده در دیگر زمینه‌ها کم و کاستی خاصی ندارد؛ ضمن آنکه از نظر تجهیزات رفاهی کاملاً از آنها برتر است. ام وی‌ام ۵۳۰ مجموعه‌ای است از طراحی ساده و تا حدودی شیک (غیر از نمای عقب)، کابین جادار و خوش‌ترکیب، تجهیزات و امکانات رفاهی کامل، پیشرانه قوی اما خونسرد، و سواری نرم و روان.

(Chery A5 (MVM 530

چری در این مدل تلاش فراوانی داشته تا خود را یک سدان نیمه لوکس جذاب و کارامد نشان دهد و بایستی پذیرفت تا حد زیادی نیز موفق عمل کرده و لذا با این توصیفات می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای خانواده‌ها و افرادی باشد که به دنبال یک خودروی جدید و مجهز بوده و به نام و قدمت سازنده نیز چندان حساسیت به خرج نمی‌دهند.

(Chery A5 (MVM 530

البته با توجه به سابقه نامطلوب خودروهای قدیمی‌تر چینی که به بازار ایران راه یافته‌اند؛ امید است کیفیت قطعات و دقت مونتاژ این خودرو قابل قبول بوده و در درازمدت دچار مشکلاتی همچون سر و صدای کابین یا خرابی‌های متعدد فنی نشود.

میزان استهلاک خودروی جدید فاکتوری است که در بدو ورود خودرو نمی‌توان آن را ارزیابی کرد و تنها گذر زمان می‌تواند شدت آن را نمایان سازد. البته استقبال نسبتاً مناسب از این خودرو در بازارهایی که طی چهار سال اخیر در آنها حاضر بوده، ما را فعلاً نسبت به کیفیت قابل قبول آن خوشبین نگه می‌دارد.

(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530
(Chery A5 (MVM 530

*********** مشخصات فنی MVM530 ***********

کلاس خودرو: سدان خانوادگی کوچک
گیربکس: 5 دنده دستی
محور محرک: دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر / سوپاپ: 4 خطی / ۱۶
حجم موتور (سی‌سی): 1971
قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): 139/۵۷۵۰
گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه): 182/۴۵۰۰
توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن): 108
توان خروجی مخصوص (اسب بخار بر لیتر): 71
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): 185
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه): 13
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): 1483/۱۷۵۰/۴۵۵۲
فاصله دو چرخ جلو/دو محور (میلی‌متر): 2600/۱۵۰۵
وزن خالص (کیلوگرم): 1290
مشخصات تایر: 195/۵۵ – R15
مصرف ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر): 6.۸
استاندارد آلایندگی: یورو ۳
حجم مخزن سوخت (لیتر): 52

امکانات ایمنی و رفاهی:

کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو مجموعاً ۲ عدد
سیستم‌های ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای / ABS – EBD
سیستم‌های ایمنی: ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت
سیستم‌های فرمان و هدایت: فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
سیستم صوتی، تصویری و مولتی مدیا: سیستم پخش MP3 با پورت USB مجهز به ۴ بلندگوی استریو
سیستم صندلی: تنظیم برقی – صندلی عقب تاشو
سیستم‌های آینه‌ها و شیشه‌ها: تنظیم برقی آیینه‌ها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سانروف برقی
سیستم روشنایی: مه شکن جلو و عقب – تنظیم برقی چراغ‌های جلو
سایر امکانات: سنسور دنده‌عقب
گارانتی: 18 ماه یا ۳۶۰۰۰ کیلومتر

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده‌ای است از مقاله «سدانی جدید از سرزمین چشم بادامی‌ها»؛ به نویسندگی «مهندس البرزکرد»؛ چاپ شده در سیصد و سی و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# تصاویر فوق از وب‌سایت sgcarmart گرفته شده و صرفاً جنبه تزیینی دارند؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد ام وی‌ام ۵۳۰ به سایت رسمی مدیران خودرو مراجعه نمایید.

# این مقاله قطعاً ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا «گروه پدال» صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۵۶۸ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۲۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راستی من یه دوو 82 دارم به نظزتون میشه با 530 عوض کنم

  2. فرامرز

    ۳۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    خودروی خوبی است و من الان حدود 15 ماه که دارم ولی از روز اول کمک عقب درست کار نمی کرد و هرچه رفتم نمایندگی و دفترمرکزی کاری برام نکردند یعنی اگر ایراد جدی پیش بیاید باید ماشینت را بگذاری کنار.

  3. Amin

    ۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به تمامی دوستان ام وی ام سوار

    کیلومتر ماشین ما به 4400 رسیده و دیگه کم کم باید بره برای سرویس اولیه من چندتا از مشکلاتی که ماشین داره را می گم و باقی مواردی که لازم هست به نمایندگی برای حل + راه حل های احتمالی لطفا بهم بگید تا الکی دست خالی بر نگردیم

    1-صدای زیاد کمک ها موقع دست انداز یا هر گونه نا همواری

    2-صدای خیلی زیاد باد در کابین در سرعت های بالای صد کیلومتر

    3-گاهی ال سی دی سیستم تهویه روشن نمیشه اصلا!

    4-بد جا رفتن دنده 2 طوری که انگار یک عامل مزاحم داریم و نمیذاره دنده 2 جا بره

    5-رگلاژ نبودن در ها

    6-گاهی ماشین استارت می خوره روشن نمیشه و بعد از مثلا یکی دو دقیقه مشکل حل میشه (قبلا روی 1500 تا 2500 کلیومتر خیلی زیاد بود و الان به ندرت)

    7-توی دنده معکوس یک دفعه صدا موتور

    فعلا این ها یادمه

    1. علي

      ۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (51 ديدگاه)

      مرسی از اطلاعاتی که دادی ، باعث آگاهیم شد

  4. امین- م

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    سلام افرین خوب چیزهای گفتید – کلا ماشین غیر استاندارد هست -میدونی تا حالا چند تا چپی داده-جالب این جاست ماشین شکست خورده بود-قیمت دست دومش خیلی پایینه کسی نمیخره مدل 90 بی رنگش 23 24 هست شاید هم پایین تر -قیمت این ماشین خیلی کم بالا رفته-هیج جای دنیا این ماشن نیست -بدتری ماشین چینی-لوازمش هم که نیست اصلا -واقعا ماشین چرتی

    1. ممد

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خیلی هم ماشین توپیه ، حداقل از ماشینهای ایرانی که بهتره ، من حدودا 25 ساله راننده هستم ، بعضی افراد 2 روز گواهینامه گرفتن و از ماشین هیچی سرشون نمیشه از خودشون نظرهای گمراه کننده میدن و نظر کسائی که میخواهند این خودرو را تهیه کنند دچار سردرگمی میکنن ، اقایی که تصمیم خرید داری اعتنائی به حرفهای پوچ مردم نکن داداش …

  5. امير

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تازه گرفتم ماشینه خوبیه تنها چیزی که زد تو ذوقم اینه که از لای درز سان روفش اب میده

  6. Hossein

    ۱۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    تو ماشیتای چینی که تو ایران هستن چندتاش بد نیستن به نظر من اگه بخواهیم رتبه بندی کنیم این بهترین رتبه بندیه.
    1-گریت وال ولیکس مدل الیت
    2-جیلی مدل EC7
    3-جیلی مدل SC7
    4-جک توجوی j5 سدان
    5-لیفان1800
    6-mvm530
    7-mvm315
    8-mvm x33
    9-لیفان520i
    10-لیفان x60
    11-mvm110
    12-لوبو
    توی وانتها هم:
    1- گریت وال وینگل
    2-کاپرا
    اینارو بی دلیل ننوشتم یه سایت به اسم: chinaautoweb.com خیلی دقیق همه چیز رو مقایسه کرد. حتی قیمتاشونم نوشته.
    مثلا جیلی EC7قیمتش هست 102هزار یوان که با یوان 400تومانی میشه 42 میلیون،قبلا یوان190 تومان بود که قیمت این ماشین میشد20میلیون!!!

  7. میلاد

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    از دوستانی که این ماشین رو دارم خواهش میکنم جواب بدن ایا واقعا 0-تا 100 13 ثانیه است ؟

    1. حسین

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      نخیر من رفتم 11 ثانیه بود .

  8. علی

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان 530 سوار!
    دو جفت لاستیک زیر صفری مال 530 هست – 195/55/15 GT China – می خوام به قیمت 400 یا 380 بخرمشون.
    سوال این که آیا این لاستیک ها ارزش خریدن رو دارن؟ چون زیاد از بدی این لاستیک ها (البته چینیش) شنیدم!

    واسه 206 تیپ 6 می خوام با رینگ 15.

    با سپاس

  9. اشکان

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام به اقایون از امکانات لیفان620یا ام وی ام530یا پرشیا ویا206 یا ای سی 7 راهنماییب کنید

  10. سامان

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. متاسفانه خوروی ام وی ام 530 رو تحویل گرفتیم ،
    1.جک ماشین پراید توش بود.
    2.آپشناش کامل نبود (تنظیم چراغ های جلو.یکی از ریمو های فرمان)
    3.سینی نداشت.
    4.صندلی ها به کل تعویض شده بود در صورتی که صندلی ها باید تنظیم برقی داشته باشد که نداشت،سیسیتم تهویه صندلی های جلو نداشت،.

  11. korosh

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میبخشیدا ولی‌ اطلاعاتی که بالا داده با سایت مدیران خودرو مغایرت داره و اشتباه ماسلن گارانتی ۶۰۰۰۰کیلومتر

  12. برنارد

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز می خواستم بدونم لوازم ام وی ام530 پیدا می شود.
    می خواهم بخرم نظرتان چیست؟
    سمند سورن ef7 بخرم یا ام وی ام 530

  13. میلاد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان من ام وی ام 530 دارم اصلا قصد ندارم چون که ازش دارم خوبیشو بگم منم قبلش شک داشتم بخرم یا نه
    الان میخوام کاری کنم که دیگه شما شک نکنین
    ام وی ام530 از هر لحاظی واقعا عالیه و تنها عیب ان کمک های اونه که وقتی رو دست انداز میزنی از کمک هاش راضی نیستی و دیگه عیبی نداره حرف کسایی که میگن چین به درد نمیخوره گوش ندین الان همه ی ماشینا دیگه چینی شدن

  14. امین

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    با سلام نه عزیزم این ماشین 530واقعا اشغاله این ماشین به خاطر همون کمک فنر وسبکی عقب چپ می کنه من برادرم باهاش چپ کرد به خدا سرعت نداشت -اکه باور ندارین از بیمه اسیا سوال کنید چون مدیران همه ماشین هاش بیمه اسیا میکنه وقتی ما رفته بودیم برای خسارت بیمه اسیا گفت از اول سال تا الان 17 تا این ماشین چپی داده در شهر کوچک مثل رشت واقعا این ماشین اشغاله- پرشیا 206 یا رانا واقعا خوبن نسبت به این هر چی باشن استاندارد هستن قیمت این ها الکی بالا رفته و دگه هیج کس نمیخره این اشغال— جالب این جاست هیج وسیله این ماشین نیست یادمه به خطر رام موتور ای ماشین تهران هم نبود 4 ماه ماشین تو پارکینگ بود با تشکر

    1. کماندار

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      مطمئنا از تولیدات ایرانخودرو بهتره!!
      مطمئن باش اونا بیشتر خرابی و تصادف میدن…میزان خیلیاشو تقصیر راننده اما…

  15. کماندار

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    البته به نظر من لیفان ارزش بیشتری از این داره

  16. مسعود

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    واقعا ماشین بی کیفیت و چرتی داشتم بعد 2 ماه فروختم کسی هم نمی خرید با بدبختی فروختم خیلی چرته فقظ ی سانروف داره همین—-

  17. لاریجانی

    ۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    این ماشین باید از ایران خارج بشه جون مردم ما رو گرفته خیلی بده این ماشین

  18. حسین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام این خودرو عالیه . همه ی ماشین ها الان چینی اند . این خودرو خیلی بهتر از سمند و راناو دنا و 206 و پارس است . من دوسال دارم خیلی هم راضی ام . این ماشین خیلی تیزه من هم باهاش 230 تارفتم .

  19. Masoud

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام 5 ماهی است که mvm530 خریدم راستش رانندگی با آن راحت و لذتبخشه البته ایراد بزرگش سرو صدای زیاد کمک های آن است . مصرف سوختش ابتدا خیلی کم بود , (بطور ترکیبی 7.6 لیتر در 100 کیلومتر) ولی الآن مدتی است که زیاد شده و نمایندگی ها میگن عادیه , با بنزین معمولی خیلی بد کار می کنه , در بسیاری از موارد خر خر می کنه

  20. سجاد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من ماشین های غیر چینی (پارس/206/L90/ef7 )رو نرجیح می دم من الان یه مدتی سمند ef7روتحویل گرفتم و3000تاباهاش رفتم برخلاف تبلیغات بدی که از این ماشین میشه نگران بودم بد باشه ولی تا اینجا که عالیه عالیه نه صدایی و نه مشکلی…..

  21. حسن

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه ماه پیش 530 خریدم 16000 تا کار کرده اینکه همه میگن خودروی داخلی و خودروی چینی و غیره دوستان یه خودرو نام ببرین که تماما” طراحی شده ایران باشه اگه پیکان و میگین ساخت انگلیسه اگه پراید ساخت کره اگه 405 پارس 206 ساخت فرانسه اند سمند موتورش پژو تازه موتور ملی یا همون EF7هم ساخت آلمانه هر روز یه تغییر رو خودروهای خارجی و یه اسم یا پسوند الکی مثلا” فکر کردین SD یعنی چه S یعنی “صندوق” D هم یعنی “دار” حالا برو دنبال معنی پسوند های پراید
    به نظر من درسته چند تا آپشن 530 مثل صندلی برقی تنظیم لامپها از داخل رو برداشتند اما چیز خاصی نیست در کل من که قبل از این سمند داشتم توی این رنج قیمت ماشین خوبیه و تنها ایرادش صدای کمک فنرهاشه وقتتون گرفتم ببخشید

    1. خودم

      ۶ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      جناب دانشمند اینهایی که فرمودین تفاسیر راننده تاکسیهاست. SD مخفف Sedan هست.

  22. امیر

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    این م اشین چپ میکنه -بیمه اسیا سازمان مرکزی در رشت -گفته از اول سال 21 چپی داشتم -و در تهران حدود 280 تا بخاطر مشکل فنی در کمک فنر و غیره این ماشین خیلی چرت –حرفی برای گفتن ندارم بگم -فقط ی ساروف داره که گول میزنه -کارخانه 40 تومان بیرون 35 تومان صفر -هیچکی نمی خره –

  23. سارا

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    این ماشین من داشتم فروختم اصلا راضی نبودم فکر کنم کسانی که از این 530 تعریف میکنند قبلا پراید سوار بودن -البته همین پراید از خیلی جنبه ها از این بهتر -کمک فنرش هیج وقت درست نمیشه –واقعا چی بگم —————-

  24. امید

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    وسایل این ماشین که اصلا نیست جالبه —

  25. مهدی

    ۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بهترین ماشینی که تا حالا داشتم ! خدایش خیلی ماشین خوبی و تنها ضعفش همون کوبش تو دست انداز های خیلی بزرگ هست.

  26. محمد

    ۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    خداوند […] کسی که الکی میاد تو سایت از این ماشین تعریف میکنه -این ماشین وسایلش اصلا نیست -سواری از پراید ضعیف تر -مصرف نسبتا زیاد و کوبش عقب این ماشین باعث چپ کردن شده -در نمایندگی ها و بیمه اسیا که همه 530 ها بیمه بدنه هستن بپرسید چه قد چپی داشته -دست دومش کسی نمی خره صفر 40 میلیون تو بازار 36 میلیون یک سال کار کنه 29 30 معامله میشه به خاطر رام موتور 5 ماه خوابید تو نمایندگی —–تولید این ماشین تا یک دو سال دیگه میخوابه و ان وقت قیمتش با سر میاد پایین و سر نوشت بدی داره -من با مدرک حرف میزنم و مدرک هم دارم –ایرانی ها هر چی دارن تعریف میکنند

    1. مهدی

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      سلام
      کسی بیخودی از این ماشین تعریف نمیکنه – هندلینگش عالی …. با پراید مقایسه میکنی!!!- مصرفش تو شهر زیاده اما خارج شهر نه-بله کوبش عقب داره اما اینکه باعث چپ شدنش میشه جک محزه!! تو دست اندازه های که خیلی مسافتش زیاد باشه باید فرمانش رو محکمتر بگیری – بازار دست دومش بده بله – اما الان همه ماشین ها داخلی قیمت بازارش از کارخانه ارزونتره؟!!

  27. محمد

    ۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    افت قیمتش خیلی زیاده این 530 بخری از کارخونه بیاری بیرون 4 یا 5 میلیون ضرر میکنی هم صفر بفروشی و————-

  28. مهسا م

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    باعرض سلام دوستانی که این ماشین دارن ناراحت نشین متاسفانه این ماشین مشکل کمک فنر عقبش هیج وقت درست نشده و فرمان نرم این خودرو که در سرعت های بالا همچنان نرم است باعث چپ شدن خودرو گریده بر عکس خودروهای دیگز در سرعت بالا سفت میشود به طور اتوماتیک مثال خودروی مگان وغیره کمک فنر هم در این جا مزید بر علت شده است —و لوازم خودرو در نمایندگی اصلا نیست و در بازار شوش تهران هم موجود نیست و اگر باشد قیمت نجومی —-بازار دست دوم این خودرو که بسیار بسیار بد بخر می باشد وکسی خواهان خرید نیست —این ها واقعیت است و مدیران خودرو خودش گفته این خودرو تا چند وقت دیگر خودرو جدید به جای 530 خواهد امد و امار دوست عزیز ما درست بود چون مدیران خودرو ماشین هاش بیمه اسیا میکنه بدنه میتونید بپرسید — عاقل ترین مردم کسی هست که از تجربه دیگران پند بگیرد از رسول اکرم —

    1. مهدی

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      مشکل کمک که داره ولی حاد نیست (باعث چپ شدن نیست)- فرمان ماشین نرم هست درست اونایکه چپ کردن قطعا فرمان رو ول کرده بودن!! با این ماشین باید فرمان رو تو سرعت بالا سفت نگهداری ؟!

  29. حسین

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    من با این خانم مهسا موافق هستم این ماشین خیلی ایراد داره قابل بحث نیست و واقعا هم چپ میکنه با تشکر

  30. ولایتی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    اخ 530 ماشینی که ادم بخواد در موردش حرف بزنه —این ماشین در اینده قیمتش به 3 یا 4 ملیون تومان میرسه –این قد بده این ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا