جیفاکتور: پس از معرفی و استقبال مناسب از کپی چینی دوو ماتیز یا همان ام ویام۱۱۰، در بازار داخلی؛ شرکت مدیران خودرو که از همکاری با کمپانی چری بهعنوان بزرگترین و شناخته شده ترین خودروساز چین خرسند به نظر میرسد تصمیم به نفوذ به دیگر ردههای بازار گرفته و دو محصول جدید یعنی چری A5 و چری تیگو X33 را معرفی کرده است.
سدان رده متوسط A5 که از سال ۲۰۰۶ میلادی تولید میگردد، یکی از محصولات مهم و استراتژیک چری شناخته میشود؛ چراکه علاوه بر چین در کشورهای ترکیه، مصر، روسیه و به تازگی ایران مونتاژ میشود؛ و مهمتر آنکه مدل ISG این خودرو عنوان اولین خودری هیبریدی چینی را در اختیار دارد.
*********** نمای ظاهری ***********
چری A5 تلاش فراوانی دارد که یک چهره شیک اما ساده و عاری از هرگونه خطوط رادیکال و احجام اغراق شده را ارائه کند. درنمای جلو؛ چراغها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه میکند اما فرم کلی مجموعه سپر و پنل جلو و حتی برجستگی طولی روی درب موتور کاملاً محافظهکارانه طراحی شده و به همین دلیل است که جلوپنجره عریض و کروم آن به مرکز ثقل طراحی جلو تبدیل شده است.
در نمای جانبی نیز ترکیب خطوط منظم، ورم گلگیرها و قوس ملایم منحنی سقف، دنبالهرو همان فلسفه چهره شیک اما ساده و هماهنگ است که بخش مدرن آن فرم خاص طراحی درهای عقب و ستون C آن است. البته سایز و قطر کوچک رینگ اسپرت در زیبایی جانبی آن تأثیر منفی گذاشته است.
اما در نمای عقب، به نظر میرسد طراحان با بیحوصلگی کامل خودرو را طراحی کردهاند چراکه در این بخش سادگی و محافظهکاری به اوج خود رسیده و شما با یک طرح فوقالعاده ساده و البته قدیمی مواجه هستید.
ترکیب خطوط کاملاً صاف و اتوکشیده با زوایای شارپ و احجام ساده؛ طراحی این بخش را فاقد هرگونه هیجان و نوآوری ساخته بهگونهای که یک خودروی ارزانقیمت و اقتصادی را تداعی میکند.
در این میان طرح فوقالعاده ساده سپر و گرافیک ابتدایی چراغهای عقب این موضوع را تشدید کرده که مشخصاً طراحی و فرم سپر عقب آن انتقادآمیز است. البته همین طراحی مکعب گونه منجر به ایجاد صندوق عقب حجیمی شده که ارتفاع و لبه بارگیری آن نیز مناسب است.
*********** فضای داخلی ***********
با باز کردن درب خودرو؛ تصویری که از یک خودروی سدان با طرح ساده ظاهری از آسیای شرقی در ذهن داشتید به چالش کشیده میشود. در ابتدا پارکابیهای با نشان چری و سپس رنگبندی روشن و گرم مجموعهتریم داخلی توجه شما را جلب میکند. ضمن آنکه رودری ها نیز با حفظ همین ترکیب رنگبندی؛ از مواد با کیفیت مناسبی انتخاب شدهاند.
داشبورد خودرو نسبت به نمای ظاهری آن تا حدودی مدرنتر بوده و چیدمان منظم اجزا بهخصوص در بخش میانی و کنسول از جذابیت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پارکابی و طرح رودری ها میتوان به دستهدنده کروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی اشاره کرد. البته برخلاف نمای بیرونی که دارای لوگو و نام مدیران خودرو بود؛ غربیلک خودرو به لوگوی چری آراسته است!
چینیها در توجه به جزئیات طراحی نظیر رعایت اصول ارگونومی هرچند پیشرفت محسوسی کردند اما هنوز کاملاً مسلط نشدهاند و بهعنوان نمونه؛ میتوان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده یا محل قرارگیری کلیدهای چراغ مه شکن اشاره کرد که در بالای بخش میانی داشبورد و در مکانی غیر متعارف قرار دارند در حالیکه قاعدتاً مانند بسیاری از خودروها میبایست بر روی اهرم راهنما قرار میگرفت.
نکته عجیب دیگر؛ حجم کم و زاویه تند جعبه داشبورد است. جنس کلیدهای سیستم تهویه مطبوع نیز چندان جالب نیست اما بدون تردید عجیبترین نکته منفی در خوانایی صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع آن است که در نور خورشید بههیچوجه خوانا نبود و میبایست حتماً در سایه یا تاریکی به مطالعه اطلاعات آن بپردازید!
جنس و کیفیت پوشش صندلیها نیز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روکش صندلی کار معقولانهای است! البته گفته میشود در سری جدید تولیدات، کیفیت پوشش صندلیها بهبود یافته است. فضای کابین در هر دو ردیف جادار بوده و به همراهی صندوق عقب حجیم آن؛ برای یک مسافرت خانوادگی مناسب است.
*********** تجهیزات رفاهی و ایمنی ***********
ام ویام ۵۳۰ نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی هیچ کمبودی نداشته و با ارائه شیشهها و آیینههای برقی، فرمان هیدرولیک، پوشش چرم غربیلک فرمان، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم ضدسرقت (ایموبلایز)، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سانروف دو حالته برقی، سیستم پخش صوت MP3 دارای پورت USB و کلیدهای کنترل روی فرمان، تنظیم شدت نور زمینه نشانگرهای جلو، سنسور فاصلهسنج عقب و با تجهیز به دو ایربگ، دیسک ترمز برای هر چهار چرخ و سیستم ترمز EBD به همراه سامانه ضدقفل ABS؛ نه تنها در مواجهه با رقبای هم قیمت (۱۸ الی ۲۴ میلیون تومان) بلکه حتی در مقابل اکثر خودروهای یک رده بالاتر از خود (رده ۲۴ الی ۳۰ میلیون تومان) نیز کمبود خاصی احساس نمیکند که مشخصاً سانروف برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک برگ برنده این چینی مجهز در قیاس با رقبا محسوب میگردد.
*********** مشخصات فنی ***********
چری A5 در بازارهای مختلف با موتورهای چهارسیلندر ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری بنزینی و با گیربکسهای ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک ارائه شده که نمونه وطنی آن از قویترین موتور بهره میبرد. با باز کردن در موتور ام ویام ۵۳۰؛ مجموعه موتور و متعلقات فنی را به صورت منظم و بدون شلوغی مشاهده میکنید.
موتور ۲ لیتری با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ آن که طبق ادعای چری استاندارد یورو ۳ را پاس میکند به صورت عرضی نصب شده و توانایی تولید حداکثر ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ rpm و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ rpm دارد که از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخهای جلو منتقل میگردد.
سیستم تعلیق در جلو مک فرسون مجهز به میله ضدلغزش بوده و جالب آنکه تعلیق محور عقب آن مولتی لینک میباشد. وزن این خودرو با توصیفات فوق ۱۲۹۰ کیلوگرم میباشد.
*********** آزمایش رانندگی ***********
با استارت پیشرانه؛ صدای موتور کمی به کابین نفوذ پیدا میکند که در نمونه مورد آزمایش به دلیل کارکرد پایین و انجام نشدن سرویس اولیه، صدای پیشرانه کمی خشن به نظر میرسید که قاعدتاً با تنظیم موتور و تعویض روغن؛ بهبود پیدا میکند.
اولین نکته مثبت؛ زمان جازدن و تعویض دندهها رخ میدهد چراکه این خودرو از پدال کلاچ سبک و تعویض دندههای نرم برخوردار است و نیازی به کلنجار رفتن با دندهها و پدال کلاچ نمیباشد.
نکته دوم در میزان تسلط راننده به ابعاد خودروست زیرا طرح ساده و زوایای شارپ آن باعث شده به سرعت ابعاد خودرو دستتان بیاید و نقطه کور برای راننده وجود ندارد ضمن آنکه آیینههای جانبی نیز میدان دید مناسبی را پوشش میدهند. نکته سوم، نفوذ کم صدا از محیط بیرون به داخل خودرو میباشد و حین حرکت کابین ساکت و ایزولهای دارد.
پیشرانه ۲ لیتری چری به خوبی دور میگیرد و با توجه به توان مطلوب موتور و وزن مناسب خودرو، کشش و شتاب قابل قبولی دارد ضمن آنکه به لطف گشتاور مناسب پیشرانه، شتاب ثانویه آن نیز راضی کننده است اما مشخص شد نباید از این خودرو انتظار هندلینگ هیجان انگیز و اسپرت داشته باشید چرا که اولاً موقعیت و ارتفاع دستهدنده چندان مناسب و اصطلاحاً خوشدست نیست، ثانیاً منحنی شتاب گیری خودرو در زمان تعویض دندهها افت میکند.
ضمناً واضح است که تیم طراحی چری در این خودرو بر راحتی و نرمی خودرو تمرکز داشته لذا رفتار سیستم تعلیق آن که با همکاری کمپانی لوتوس انگلستان طراحی شده کاملاً نرم و روان بوده و توانایی جذب مطلوب ضربات حاصل از عبور از دستاندازها و ناهمواریهای جاده را دارد اما در عوض همین نرمی بیش از حد در زمان مانورها یا حرکات مارپیچی به نقطه ضعف آن تبدیل میگردد.
البته سبکی بخش عقب خودرو و سایز نامطلوب رینگ و لاستیک نیز مزید بر علت است. نکته جالب دیگر در خصوص این خودرو افت آرام و با طمأنینه دور موتور زمان برداشتن از پدال گاز است.
مجموعه این توصیفات نشانگر آن است که ام ویام۵۳۰ یک خودروی خانوادگی است که با قدرت مطلوب پیشرانهاش شما را در سبقتگیری یا عبور از مسیرهای کوهستانی راضی نگه میدارد اما نباید از آن انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.
************* خدمات پس از فروش ***********
مالک خودرو که جزء اولین خریداران ام ویام ۵۳۰ بوده در ابتدا با تعدادی ایرادات فنی مواجه شده که تمامی آنها در مراجعه به نمایندگی برطرف شده است. گستردگی شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو اگرچه ایده آل نیست اما نسبت به دیگر خودروسازان و واردکنندگان؛ در رتبه متوسط قرار میگیرد. در خصوص قیمت لوازم یدکی نیز با توجه به چینی بودن خودرو؛ بعید به نظر میرسد تأمین قطعات آن به نسبت دیگر رقبا هزینه زیادی به همراه داشته باشد.
*********** جمعبندی ***********
ام ویام ۵۳۰ با حدود قیمت ۲۰ میلیون تومان؛ در میانه رده سدان های متوسط ۱۸ الی ۲۴ میلیون تومانی قرار گرفته و در حال حاضر با دو رقیب مستقیم یعنی هیوندا ورنا و پژو پارس ELX و دو رقیب گرانتر و بزرگتر اما همکلاس یعنی هیوندا آوانته و رنو مگان ۱۶۰۰ مواجه است که غیر از قدمت و خوشنامی برند سازنده در دیگر زمینهها کم و کاستی خاصی ندارد؛ ضمن آنکه از نظر تجهیزات رفاهی کاملاً از آنها برتر است. ام ویام ۵۳۰ مجموعهای است از طراحی ساده و تا حدودی شیک (غیر از نمای عقب)، کابین جادار و خوشترکیب، تجهیزات و امکانات رفاهی کامل، پیشرانه قوی اما خونسرد، و سواری نرم و روان.
چری در این مدل تلاش فراوانی داشته تا خود را یک سدان نیمه لوکس جذاب و کارامد نشان دهد و بایستی پذیرفت تا حد زیادی نیز موفق عمل کرده و لذا با این توصیفات میتواند گزینهای مطلوب برای خانوادهها و افرادی باشد که به دنبال یک خودروی جدید و مجهز بوده و به نام و قدمت سازنده نیز چندان حساسیت به خرج نمیدهند.
البته با توجه به سابقه نامطلوب خودروهای قدیمیتر چینی که به بازار ایران راه یافتهاند؛ امید است کیفیت قطعات و دقت مونتاژ این خودرو قابل قبول بوده و در درازمدت دچار مشکلاتی همچون سر و صدای کابین یا خرابیهای متعدد فنی نشود.
میزان استهلاک خودروی جدید فاکتوری است که در بدو ورود خودرو نمیتوان آن را ارزیابی کرد و تنها گذر زمان میتواند شدت آن را نمایان سازد. البته استقبال نسبتاً مناسب از این خودرو در بازارهایی که طی چهار سال اخیر در آنها حاضر بوده، ما را فعلاً نسبت به کیفیت قابل قبول آن خوشبین نگه میدارد.
*********** مشخصات فنی MVM530 ***********
کلاس خودرو: سدان خانوادگی کوچک
گیربکس: 5 دنده دستی
محور محرک: دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر / سوپاپ: 4 خطی / ۱۶
حجم موتور (سیسی): 1971
قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه): 139/۵۷۵۰
گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه): 182/۴۵۰۰
توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن): 108
توان خروجی مخصوص (اسب بخار بر لیتر): 71
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): 185
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه): 13
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر): 1483/۱۷۵۰/۴۵۵۲
فاصله دو چرخ جلو/دو محور (میلیمتر): 2600/۱۵۰۵
وزن خالص (کیلوگرم): 1290
مشخصات تایر: 195/۵۵ – R15
مصرف ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر): 6.۸
استاندارد آلایندگی: یورو ۳
حجم مخزن سوخت (لیتر): 52
امکانات ایمنی و رفاهی:
کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو مجموعاً ۲ عدد
سیستمهای ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسهای / ABS – EBD
سیستمهای ایمنی: ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت
سیستمهای فرمان و هدایت: فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
سیستم صوتی، تصویری و مولتی مدیا: سیستم پخش MP3 با پورت USB مجهز به ۴ بلندگوی استریو
سیستم صندلی: تنظیم برقی – صندلی عقب تاشو
سیستمهای آینهها و شیشهها: تنظیم برقی آیینهها – شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سانروف برقی
سیستم روشنایی: مه شکن جلو و عقب – تنظیم برقی چراغهای جلو
سایر امکانات: سنسور دندهعقب
گارانتی: 18 ماه یا ۳۶۰۰۰ کیلومتر
………………………………………………………………………………………….
# متن فوق چکیدهای است از مقاله «سدانی جدید از سرزمین چشم بادامیها»؛ به نویسندگی «مهندس البرزکرد»؛ چاپ شده در سیصد و سی و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را میتوانید از اینجا مشاهده نمایید.
# تصاویر فوق از وبسایت sgcarmart گرفته شده و صرفاً جنبه تزیینی دارند؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد ام ویام ۵۳۰ به سایت رسمی مدیران خودرو مراجعه نمایید.
# این مقاله قطعاً ایرادات و نقاط ضعفهایی نیز با خود دارد؛ لذا «گروه پدال» صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.
غرضی
۲۲ تیر ۱۳۹۲با سلام این قد بی جهت تعریف نکن پسر جان –ای خداوندا-چرا ایرانیها هر چی دارن تعریف میکنن اخه چرا -این یک خودروی شکست خورده است با این همه امار چپی و غیره فروش نداره لوازم نداره -دیگه نمی دونیم چی باید عرض کنیم
مهدی
۲۳ تیر ۱۳۹۲فروش نداره بله ! قطعه نداره بله ! ولی چرا چپی اینو من متوجه نمیشم من تا حالا 5 تا مسافرت رفتم دور و نزدیک قدرت موتور عالی کولر زیادی عالی راحتی و بدون خستگی و هندلینگ خوب حالا شما جای من چرا باید بگم چپی !!!! بله سیستم تعلیق ضعبف و کوبش کمک تا حدی خوب من الان دارم تعریف الکی میکنم پدر جان !!! هم ضعفش گفتم هم قوتش!!!
هادی
۱۰ مرداد ۱۳۹۲سلام. دوستان عزیز من این ماشینو 2/5 ساله که دارم و تا امروز باهاش 58000 تا رفتم. هر ماشینی حتی ماشینای با برند های بزرگ مثل بی ام وی ، جنرال موتورز …. ممکنه ایراداتی داشته باشند(مثلا اخیرا کمپانی جنرال موتورز برای یکی از مدل های بیوک در مورد جعبه دنده این خودروها فراخوان جهانی داد) چه برسه به ماشینی مثل چری. اما چند مطلب رو فراموش نکنید:
1- تصوری که از اجناس چینی دارید( ناشی از اسباب بازی های بی دوام چینی) دور بریزید چون چین امروزه کشوریست که در زمینه فناوری جزو 5 کشور اول دنیاست.
2- هیچ گاه قصاص قبل از جنایت نکنید. نه تعصب بی جا و نه تنفر بی جا روش های معقولی نیستند. قضاوت در مورد یک خودرو منوط به این امر است که شخصی در شرایط مختلف از اون خودرو استفاده کرده باشه و نقاط قوت و ضعف اون رو شخصا تجربه کنه.مثلا امروز همه می دونن که طبق تجربه پژو 405 ماشین بادوام و سرحالیه چون سالهای سال تقریبا همه حداقل یک بارم شده سوارش شدن.
3-هر خودرویی از چندین بخش مختلف ساخته شده که مهمترین بخش، قلب خودرو یعنی پلتفرم هست که شامل ( شاسی ، موتور ، جعبه دتده) می شه.بقیه قطعات مثل بدنه و تجهیزات داخلی اگرچه مهم هستند اما در درجه دوم اهمیت قرار دارند. خودروی چری a5 یا همون ام وی ام 530 خودمون بدون اغراق از یک موتور قوی و کم نقص سود می بره که تقویت اون توسط شرکت AVL اتریش صورت گرفته.من این ادعا رو نه از روی حرف و حدیث بلکه از روی تجربیات رانندگی با این ماشین عرض می کنم.
4- این خودرو یک خودروی مونتاژی اسن و بیش از 90 درصد ایرادات وارده به این خودرو توسط دوستان که صحیح هم می فرمایند ( مشکلات سیستم جلوبندی و کمک فنرها ، سزوصدای زیاد در سرعت های بالا ، کیفیت پایین رنگ بدنه و …) مربوط به مونتاژ ضعیف در ایران است. که برخی از این ایرادات توسط نمایندگی و برخی دیگر هم با صرف هزینه ای نزدیک 800000 تومان بکلی اصلاح می شود.
5- اگر قرار بر ایراد گیری های بی جا و مغرضانه باشد به خاطر شریفتان یاد اور می شوم که همین پژو 405 هایی که برخی دوستان ادعا می کنند هزار بار به این خودرو می ارزد !!! تا چند سال پیش در اثر اشتباهات مونتاژ، ناگهان و خودبخود دچار اتش سوزی می شدند و این امر جان بسیاری را هم گرفت.
6- خودروی ام وی ام 530 یک خودروی اسپرت نیست که شتاب 0 تا 100 آن زیر 10 ثانیه باشد بلکه یک خودروی واقعا نرم خانوادگی است که ضرایب گیربکس آن برای یک رانندگی راحت طراحی شده است و به همین دلیل در برخی کشورها همانند مالزی و روسیه به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار می گیرد. مورد دیگر هندلینگ ضعیف تز خودرو نسبت به 206 و تندر 90 و … است که باز هم کاملا عمدی بوده و نتبجه مستقیم نرمی و راحتی خودروست.( هندلینگ بهتر = سواری خشک تر) و بر عکس.
7- مگر خودروهای داخلی کم ایراد دارند؟؟؟؟!!!!!!
8- در نهایت من این خودرو را علیرغم ایرادات وارده به آن در بازار کنونی کشور یکی از بهترین گزینه ها می دانم.
sam
۱۹ مرداد ۱۳۹۲من می خواهم ماشینی بخرم و انتخاب من دو مورد است MVM 530 یا Lifan 620 :1800cc لطفا راهنمایی کنید.
دارا
۲۲ مرداد ۱۳۹۲واقعا که ماشینه بیستیه!باید حتما یه بار امتحانش کنید خودتون میفهمید چه ماشینه گلیه!
دکتر رضا
۲۴ مرداد ۱۳۹۲سلام دوست عزیز اقای سام -هیج وقت این اشتباه نکن–این ماشین الان 6 میلیون زیرقیمت کارخانه است یعنی بازار هیج کس نمی خره –دوستم داره میخواد بفروشه خریدار نیست -اولا لوازم یدکی اصلا نداره -دوما بی کیفیت است -سوم این ماشین کمک فنرش ازمادر زاد مشکل داره -مصرفش تقربیا زیاده -امار چپی زیادی داره میتوتی به پرسی از مکانیک ها و شرکت بیمه اسیا -تمام ماشین های چینی حجم موتورش 500 کم کن اصلا این شتاب سرعت 2000 نداره -کلا لیفان هر چی باشه از این بهتره -ولی من پیشنهاد میکنم راتا یا 206 تیپ 5 بگیری -اگه بعضی قطعات هم چینی باشه لااقل برند معروفی هستن -به همین نماز که میخونم هر چی گفتم راست هست و نیتم خیره -یا حق
محمدی
۲۴ مرداد ۱۳۹۲این ماشین اشغال من داشتم با 7 میلیون ضر ر فروختم خدا لعنت کنه کسی بی جهت تعریف میکنه
امیر
۳۱ مرداد ۱۳۹۲با سلام این ماشین تو همین پدال نوشته بود از مواد سرطان زا توش درست شده -وسایل خیلی کم داره -سواری اصلا نداره-حالت تعادلش ضعیفه زود بر میگرده– -استهلاک زیاد داره -راحت کنم شما رو مردم ما مجبورا این ام وی ام میخرند ولی باز ماشین های ایران خودرو از این بهتر -بیچاره ها مجبورا این اشغال میخرن چون ماشین دیگه نیست تو بازار انتخاب محدوده
مهدی
۱ شهریور ۱۳۹۲ماشین در ایران(داخلی) شانسی اینو همه میدون اما انتخاب 530 هم همینجوری من الان نزدیک 8 ماه دارم و 15000 تا رفتم …. وضعیت نمایندگی افتضاح است و قطعات هم کمه و شاید فقط تعمیرگاه مرکزی داره و هرچند کل ماشینها الان قطعاتش کمه!! کمکاش همچنان میکوبه و لی سواریش خوبه و به هیچ وجه چپ نمیکنه به همین راحتی و موتورش قدرتمنده و امکاناتش خوبه نسبت به قیمت هر کس که میخواد بخره به هیچ وجه صفرش رو نخره بره با 6000 تا 10000 تا که افت کرده و حداقل ضرر توش باشه بخره
کیوان س.
۹ شهریور ۱۳۹۲دوستان سلام
بنده کارشناس خودرو هستم و در یکی از شرکت های خودروی ایرانی کار می کنم. امیدوارم بتوانم به خوبی سوء تفاهم هایی که در نظرات گذشته دیده می شود را برایتان برطرف کنم.
من دو نمونه از این خودرو را حدود یک ماه پیش تست کردم. دوستانی که می گویند این خودرو چپی زیاد دارد، کاملا درست می فرمایند. این خودرو مستعد چپ شدن در سرعت بالا و پیچ ها است به دو دلیل:
1- فرمان بسیار نرم که با یک اشاره کوچک در سرعت بالا جهش نسبتا زیادی دارد.
2- نوع طراحی بدنه و مدل تعادل خودرو
متاسفانه ما ایرانی ها در خرید اشتباهات زیادی انجام می دهیم. این خودرو نسبت به قیمتش بسیار خودروی خوبی است، اما دوستانی که آن را خریده اند و از آن راضی نیستند، انتظار یک خودروی اسپرت و باشتاب را از آن داشته اند.
ام وی ام 530 یک خودرو برای رانندگی با آرامش است و مناسب خانواده ها و افراد خونسرد می باشد. شما نمی توانید به اندازه ی 206، هیجان رانندگی را با این خودرو تجربه کنید. همانطور که نمی توانید با 206، آرامش رانندگی را به اندازه ای این خودرو تجربه کنید.
تنها مشکل بزرگ این خودرو نسبت به قیمت و اهداف آن، کمک فنرش است. به هر حال هر خودرویی مشکلات خاص خود را دارد و کامل نیست!
عرفانه
۹ شهریور ۱۳۹۲سلام
ما میخوایم یه ماشین تو رنج قیمت 30 تا 40 بخریم.
از همچی مهم تر برامون خانوادگی بودن و راحت بودن ماشینه.
بدنه و رنگ هم در درجه ی دوم.
البته خدمات پس از فروش که جای خود داره.
از mvm530 خوشمون اومده مخصوصا آبی کاربنیش.
اگه شما بهتر از این ماشین سراغ دارین لطفا راهنمایی کنید
ممنون میشم.
نانا
۹ شهریور ۱۳۹۲ما میخوایم ام ویام 530 بخریم میشه نظر بدین ممنون میشم
عرفانه
۹ شهریور ۱۳۹۲آهااااااااااای راهنمایی کنید دیگهههههههههههههههه
منتظرم
amir.t.
۱۰ شهریور ۱۳۹۲چین گور داره که کفن داشته باشه.ماشین پلاستیکی ازش بهتره و با کیفیت تر
کاوه
۱۴ شهریور ۱۳۹۲دوستان لطفا من رو هم راهنمایی کنید من میخوام ماشینمو که 206تیپ دو هست روبفروشم چون خیلی وقته دارمش مدلش 83 هست الان میخوام ام وی ام 530 یا لیفان 620 بخرم قیمتشونم نزدیک بهم هست بین 40 تا 42 میلیون فکر کنم،حالا موندم چیکار کنم نظرات همه دوستان رو هم خوندم یکی گفته خوبه یکی گفته بد خدایی خودمم هنگ کردم،از محصولات ایران خودرو وسایپا هم متنفرم ب لعنت خدا هم نمی ارزه.
ممنون میشم اگه کسی واقعا تجربه داره منو راهنمایی کنه،من اهل سرعت نیستم بیشتر برای من قطعات وخدمات پس از فروش مهمه اینکه قیمت لوازمش چطوریه؟؟؟؟ پیدا میشه بیرون ویا در مراکز نمایندگی؟؟؟؟
با سپاس
مهدی
۱۶ شهریور ۱۳۹۲من MVM530 دارم. ماشین خوبیه. اما ایراداتی داره! مثلاً مصرف سوختش در 100 کیلومتر بین 9-12 لیتر هستش. متوسط 100 کیلومتر 10 لیتر. تعادلش کمتر از پژو پرشیا است اما شتابش در همون حدود هستش. از 206 های جدید ایران خودرو سر تره.
ابی
۲۰ شهریور ۱۳۹۲من خودم 530 دارم کارکرد کرفتم ازش رازی هستم امکاناتش خوبه فضای داخلی جادار و زیباست به پولی که میدی با مقایسه با ماشین ایرانی خیلی بهتره خوب ضعف داره با یدمدارا کرد خودم قبلش 405 ریو ال90 داشتم به نسبت در بعضی موارد از شون سرتره
هادی
۲۴ شهریور ۱۳۹۲سلام کاوه جان اگه یه راهنمایی واقعی می خوای، نظر من رو در همین صفحه بخون. در ضمن باید اضافه کنم که خدمات پس از فروش در حد متوسط ولی برخی قطعات مخصوصا در شهرستان به اندازه ماشینهای ایرانی فراوان نیست. مثلا من حدود 10 روز صبر کردم تا درب صندوق عقب رو نمایندگی از تهران بیاره تبریز.
محمدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۲با سلام من نمی دونم به کی باید قسم بخورم تا باور کنید که این ماشین خوب نیست این همه حرف زدیم بازم سوال میکنه که بخرم یا نه —–میخوای بخر 10 میلیون ضرر بکن -چپ بکن -به خاطر قطعات چند ماه بمون تجربه بکن بعد خودت نتیجه بگیر دوست عزیز –
محمدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۲با سلام مدل های 90 این ماشین در حد صفر بی رنگ 28 میلیون پیدا میشن شاید پایین تر این مشخصه که واقعا کسی نمی خره -من با گرفتاری فروختم
soheil
۲۷ شهریور ۱۳۹۲سلام.به نظر من باید به نظر افرادیکه این ماشینو دارن گوش داد نه افرادیکه رو هوا حرف میزنن..تو ایران طوری جا افتاده که اسم چین که میاد همه ذهنشون منفی میره.. ماشالا ملت ایرانم عشقشون شایعه و حرف در آوردنه.من این ماشینو دارم واقعا ماشین خوبی ..قبل این من 207 داشتم.مقایسه نمیکنم چون هر کدوم یه سری مزایا دارن و یه سری معایب.منتها با 40 میلیون پول بهترین انتخاب 530 هستش.نمای داخلی بسیار شیک و زیر پای عالی.کلاچ و دنده این ماشین فوق العاده است..از نظر خدمات هم من الان 1 سال این ماشینو دارم چون باهاش خوب برخورد میکنم تا حالا هیچ مشکلی نداشته ک بخوام برم نمایندگی..در ضمن اینو بگم اینکه دوستمون میگه من 10 تومن زیر فی فروختم عزیزم این اصلا توجیه خوبی نیست برای بد بودن این خودرو..شاید خیلی ها ریسک نمیکنن همون پژو و ال 90 رو ترجیه میدن..در انتها دوستانی که میخوان واقا یک ماشین خانوادگی سوار شن بدون شک 530 رو انتخاب کنن..با تشکر
مسعود
۲ مهر ۱۳۹۲سلام من قبلا ماشین های ایران خودرو رو می خریدم (پژو) سالی یک بار هم بدون استثنا واشر می سوزوند به خاطر اینکه از شیرهای رادیات آب کم می کرد و نشتی داشت پیش هر نمایندگی هم که رفتم گفت طبیعیه
الان ام وی ام 530 دارم به جز مشکل کمک فنر ماشین نسبت به پولی که می دی ماشین عالیه
مشکلات نمایندگی ها هم برای همه خودروها هست مثلا همزمان با من دوستم سمند گرفت از اول ماه رمضان تا حالا ماشین تو نمایندگی خوابیده و موتورش مشکل داره فقط مونده بدنه اش رو عوض کنن هنوزم درست نشده
آقـــــا ام وی ام 530 نسبت به پولی که می دی عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه
لیفان 620
۲ مهر ۱۳۹۲دوستان یه سوال داشتم خواستم بدونم میشه روی ام وی ام 530 گیربکس ال90 نصب کرد؟
مهدی
۷ اسفند ۱۳۹۲حالت خوبه! چکار گیربکش داری؟
arian
۴ مهر ۱۳۹۲سلام دوستان من خودم mvm530دارم باور کنید با تویوتا کمری مقایسه کردم تویوتا رو شکست داد درضمن مدلی که بااسم چری عرضه میشه محصول شرکت چری انگلستانه .باتشکر از همه.
محمد
۹ مهر ۱۳۹۲داری با تویوتا کمری مقایسه میکنه چپن اگه بدونه بهت جایزه میده -برو پسر جان برو -من به اندازه سن تو ماشین داشتم الکی فضای این جا رو خراب نکن -این ماشین اولین سری من خریدم فهمیدم چی گهواره مرگ بود -بعد همه به حرف من رسیدن -این قد هموطنان جانشون از دست دادن وچپ کردن -جا داره همین جا تسلیت بگیم و کسی که این 530 به ایران اورد به خدا واگذار کنیم که باید جواب بده -خیلی ماشین خطرناکی فرمانش و کمک فنرش کاملا استاندارد نیست بعد اگه خواستید توضیح میدم کاملا -با تشکر
morteza
۱۴ مهر ۱۳۹۲هر کی اصل پولشو دوس داره از مدیران خودرو خرید نکنه ما تیر 91 تو نمایندگی درجه یک مدیران خودرو زاهدی کد228 اصفهان ثبت نام کردیم هنوز هیچ خبری نیس شرکت هم اصلا رسیدگی نمیکنه برید پراید بخرید لااقل صاحب ماشین میشین
مهدی 11
۲۸ مهر ۱۳۹۲آیا می شود گیربکس و دیسک صفحه ی ال 90 را روی این ماشین نصب کرد ؟ لطفا راهنمایی کنید .
محمد حسین محمد حسینی
۲۹ مهر ۱۳۹۲من هم با نظر مهدی 11 موافقم بهتر این کار کنیم (اگر امکانش هست)من هم می خواهم گیربکس ماشین و دیسک صفحه این ماشین را عوض کنم . چون گیربکس و ضریب دنده بدی داره وگر نه با این قدرت موتور 139 اسب بخار شتابش نمی شد : 12 ثانیه
مهدی
۷ اسفند ۱۳۹۲مشتی شتابش همون 10 -11 ثانیه است. برو سایت اینترنتی آپارات ببین شتابش چقدره؟
صمد
۳۰ مهر ۱۳۹۲سلام دوستان عزیزم. من میخاستم بدونم که آیا mvm 530 دنده اتوماتیک در ایران برای فروش موجود است؟ و اگر هست قیمتش چقدر هست دنده اتوماتیکش. ممنون میشم اگر کسی بهم جواب بده.
مهدی
۷ اسفند ۱۳۹۲نه نداره.
arash
۱۶ آبان ۱۳۹۲به نظر من ماشین مزخرفی است چون چینی من این حرف رو می زنم مگر ایران خودش خودرو کم داشت که رفته از چین خودرو اورده برای تاکسی؟
علیرضا
۱۸ آبان ۱۳۹۲ماشین خوبیه ولی کمک فنراش افتضاحه
امید
۲۶ آبان ۱۳۹۲دوستان سلام
من تقریبا اکثر نظرات رو خوندم.من خودم از سال 89 از این ماشین استفاده میکنم.البته نیومدم اینجا کسی رو بکوبم یا تایید کنم فقط نظر خودم رو با تجربیات چند سال استفاده شخصی خودم رو میگم.
اولا درسته سیستم کمک فنرش زیاد جالب نیست.دوما مصرفش یه کم بیشتر از اون چیزیه که شرکتش میگه و فرمانش هم درسته خیلی سبکه.اما دوستان به یاد داشته باشیم این ماشین یه ماشین کورس نیست که بخوای باهاش پرواز کنی.یه ماشین خانوادگی نرم و راحت هستش.و مناسب برای داخل شهر و مسافرتهای خانوادگی هست.بعدش دوستانی که گلایه از فروشش داشتند اتفاقا ماشین خوش فروشی هم هستش.واما چرا دارید با 405 و بقیه ماشین های ساخت داخل (شاید بهتر باشه بگیم قطعات چینی مونتاژ کن های ایران که به اسم فرانسه هم میدن بیرون) مقایسه میکنید.بابا یه کم هم منطقی فکر کنیم.
پژو 405 نسبت به 10سال پیش چه فرقی کرده از نظر امکامات ایمنی و رفاهی آخه؟حداقل این 2 تا ایربگ داره 405 چی اصلا پارس ELX چی و بسیاری چیزای دیگه.آخه والله گذاشتن یه سانروف دیگه خیلی ایراد بزرگیه که به اصطلاح پرچم دار تولید داخل پارس ELX نداره دیگه من نمیدونم فردا راهمون افتاد به یه کشور آفریقایی یا همین افغانستان و عراق بغل گوشمون و ازمون سوال کردن که ماشیناتون ایمنی و رفاهی چی داره موندم چی جواب بدم.
راستی یه چیزی یادم رفت بگم انقد 405 و پارس و سمند و پراید تو مملکت خواهانش زیاده که خودرو سازا وقت نمیکنند یه کمی رو محصولاتشون کار کنند.ملت نمیزاره.