خودروسازان چینی در سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و این اواخر خودروهای قابل قبولی را معرفی کردهاند. بعلاوه چینیها بهشدت به بازار خودروی ایران توجه داشته و خودروهای فراوانی را راهی کشورمان کردهاند. نفوذ چینیها در صنعت خودروسازی ایران بهقدری گسترده شده است که دو قطب اصلی خودروسازی ایران یعنی ایرانخودرو و سایپا را نیز درگیر کردهاند. علاوه بر این حتی بخش کامیونتها، کامیونها، کشندهها، مینیبوسها و اتوبوسها نیز از نگاه تیزبین چینیها در امان نمانده است. در این مطلب قصد تحلیل حضور خودروهای چینی در بازار ایران و خوب یا بد قلمداد آنرا نداریم اما شاید واردات این حجم بالا از خودروهای چینی به کشور چندان مناسب نباشد چراکه به ماشینهای چینی میتوان بهعنوان راهحلهای موقتی برای بازار محدود و کم تنوع خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان ایران نگریست که به لطف وضع تعرفهٔ واردات خودرو کاملاً تحت سلطهٔ خودروسازان داخلی قرار دارد.
بپردازیم به موضوع اصلی مطلب یعنی بررسی یکی از تازهواردترین چینیهای بازار ایران یعنی چری آریزو ۵. شرکت مدیرانخودرو را میتوان اولین شرکتی دانست که به سراغ خودروهای چینی رفت و با عرضهٔ چری QQ یا همان امویام ۱۱۰ برای اولین بار پای چینیها را به بازار خودروی ایران باز کرد. سپس این شرکت محصولات دیگر چری را نیز بانامهای امویام ۵۳۰، ۳۱۵، X33 و ۵۵۰ به بازار عرضه نمود؛ اما چندی است مدیرانخودرو تصمیم گرفته محصولات گرانقیمتتر و بهاصطلاح لوکس چری را در ایران با همان نام و برند چری عرضه کند. اولین خودرویی که از سوی این شرکت با برند چری عرضه شد، کراساوور تیگو ۵ بود. حال مدیرانخودرو از سدان کامپکت آریزو ۵ نیز در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد که دومین خودرویی است که با برند چری در بازار ایران عرضه میگردد. در ادامه به بررسی اجمالی این نورسیدهٔ چینی میپردازیم.
معرفی چری آریزو ۵
آریزو ۵ یکی از سدانهای جدید چری بشمار میرود که بین مدلهای آریزو ۳ و آریزو ۷ قرارگرفته و در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۵ رونمایی شد. تولید این سدان کامپکت در سال ۲۰۱۶ آغازشده و شیلی اولین کشوری بود که آریزو ۵ بهعنوان بازار صادراتی در آن عرضه گردید. غیر از ایران و شیلی، کشورهای روسیه، مصر و برزیل نیز از دیگر بازارهای صادراتی این خودرو هستند.
طراحی بیرونی آریزو فایو
چینیها همواره به کپی کاری و تقلید در طراحی خودروهایشان مشهورند که آریزو ۵ هم از این قاعده مستثنی نیست. بااینحال در قسمت جلو شاهد تقلید چندانی نیستیم و آریزو ۵ چهرهای تقریباً خاص خودش را دارد؛ اما با نگاه به قسمت عقب خودرو با طراحی آشنایی روبرو میشویم چراکه طراحی این قسمت و بخصوص چراغها با نگاهی کامل به محصولات هیوندای بهویژه مدل الانترا انجامگرفته است. البته طراحی چراغهای عقب آریزو ۵ تا حد زیادی به نسخهٔ هاچبک الانترا شباهت دارد. در کل طراحی آریزو ۵ بااینکه در قسمت عقب کپی فاحشی از هیوندای الانترا هاچبک است اما مدرن و زیبا بوده و شیوهٔ طراحی جدید چری را نشان میدهد. آریزو ۵ با طول، عرض و ارتفاع ۴.۵۳، ۱.۸۱ و ۱.۴۸ متر ازلحاظ ابعاد در حد و اندازهٔ هیوندای الانترا است.
طراحی داخلی arezzo 5
در قسمت داخلی آریزو ۵ بازهم با طراحی الهام گرفته از محصولات هیوندای مواجه میشویم. بااینحال در این قسمت هم با طراحی زیبا و اسپرتی طرف هستیم که هرچند ازلحاظ کیفیت هنوز بهپای کرهایها نمیرسد اما داشبورد و ادوات داخلی کیفیت بالاتری نسبت به ساختههای گذشتهٔ چری دارند. علاوه بر این، جزئیاتی چون دوخت قرمزرنگ برجستۀ روکش فرمان، صندلیها و کنسول وسط موجب شده داخل خودرو اسپرت و پویا به نظر برسد.
قوای محرکه آریزو ۵
چری برای این خودرو دو پیشرانه ارائه کرده است. یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۲ نیوتن متر گشتاور و یک واحد ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور که نمونهٔ دوم برای عرضه در ایران انتخابشده است. بااینحال به نظر میرسد ۱۱۶ اسب بخار قدرت برای جثهٔ ۱۳۵۵ کیلوگرمی آریزو ۵ کم باشد. برای انتقال این نیرو به چرخهای جلو دو گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی و CVT ارائهشده که هر دو نوع در ایران قابل خریداری هستند. شتاب صفرتا صد آریزو ۵ با موتور ۱.۵ لیتری ۱۱ ثانیه اعلامشده است که باید با شک و تردید به آن نگریست زیرا پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قدرتی تقریباً مشابه و ۳۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، شتاب ۱۱.۶ ثانیه دارد.
تیپها و تجهیزات
مدیرانخودرو آریزو ۵ را در سه تیپ ساده، Luxury و Excellent عرضه کرده است که تیپ ساده با گیربکس دستی و دو تیپ دیگر با گیربکس اتوماتیک CVT ارائه میشوند. تیپ پایهٔ آریزو ۵ دارای تجهیزاتی چون ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، شیشههای برقی چهاردر، آینههای جانبی برقی، کروز کنترل، رادار و سنسور عقب و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان است درحالیکه در بالاترین تیپ، ایربگهای جانبی و پردهای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کولر برقی، سانروف و صفحهنمایش لمسی ۷ اینچی به خودرو اضافه میگردند. بااینحال کمبود برخی تجهیزات چون تهویه برای سرنشینان عقب، GPS، تهویه دیجیتال و… کاملاً احساس میشود.
قیمت روز خودرو آریزو ۵
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
ام وی ام آریزو ۵ | اسپرت FL | ۱,۲۹۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تاریخ به روز رسانی: ۲ آذر ۱۴۰۳
جمعبندی
چری آریزو ۵ خودرویی با طراحی مدرن، کیفیتی نسبتاً مناسب و موتوری نهچندان قدرتمند است که با امکانات و تجهیزات نسبتاً مناسب خود میتواند نظرهای زیادی را بهسوی خود جلب کند. البته ضعف قدرت برای خودرویی در این کلاس ممکن است مشکلساز باشد. با مرور مشخصات این خودرو متوجه میشویم که چینیها روزبهروز در حال کم کردن فاصلهٔ خود با بزرگان صنعت خودروسازی هستند و این زنگ خطر بزرگی برای خودروسازان داخلی محسوب میشود چراکه اگر به فکر افزایش کیفیت محصولات فعلی و عرضهٔ محصولات جدید نباشند شاید بهزودی سهم بالای خود از فروش خودروی ایران را به چینیها واگذار کنند.
رامین هورسان
۱۰ شهریور ۱۳۹۶با سلام خدمت همه مردمان عزیز کشورم ایران
دوستان بنده قبل از خرید آریزو ۵ مثل خیلی ها نظرات رو خوندم و نهایتا آریزو ۵ سفید اکسلنت رو خریداری کردم
بعد از بیست هزار کیلومتر تجربیاتم از این ماشین رو در اختیارتون قرار میدم تا راحت تر تصمیم بگیرید
ماشین قبلی بنده هم سراتو وارداتی بوده
***********
اول ۱۰ مورد از محاسن این ماشین :
۱. نسبت به پولی که هزینه میکنید انتخاب های زیاد بهتر از این برای خرید خودرو صفر با تسهیلات وجود ندارد
۲. از نظر طراحی بدنه و زیبایی ماشین معقول است.
۳. آپشن های موجود در تیپ اکسلنت اکثر موارد ضروری و مورد نیاز رو پوشش میده. کولر بسیار عالی است.
چون همشو میدونید نام نمیبرم.
۴. فضای داخلی و صندوق جای کافی و مناسب برای خانواده دارد.
۵. نشیمن صندلی ها بسیار راحت است.
۶. مصرف سوخت متعادل و قابل قبول. خصوصا در جاده.
۷. سیستم صوتی نرمال مقبول.
۸. ایمنی خودرو از نظر پوشش ایربگ های پرده ای و درب های تقویت شده و سیستم کنترل پایداری و آژیر باز شدن درب در صورت قصد سرقت.
۹. فرمان نرم خودرو. عدم وجود کم فرمانی یا بیش فرمانی
۱۰. تعادل خوب ماشین سر پیچ ها.
*********
معایبی که نام میبرم واقعا بدون غرض در طول ۲۰۰۰۰۰ کیلومتر رانندگی جهت اطلاع دوستان عنوان میکنم
ده مورد از معایب آریزو ۵ :
۱. بازار فروش بسیار پر افت این خودرو. هر چند شرکت مدیران خودرو در حال انجام امکان فروش یا تعویض این خودرو از طریق سایت است. ولی همچنان بطور مثال خودرویی مثل ماشین بنده بعد ۲۰ هزار کیلومتر بدون هیچ خط و خشی
با حدود ۸ تا ۱۰ میلیون ضرر شاید بفروش بره.
۲. سیستم تعلیق و کمک فنر ها بسیار ضعیف هستند و کوبش این ماشین حتی در ریزترین ترک های جاده بسیار ملموس است. بنده تا به حال ۲ مرتبه کمک عوض کردم ولی بعد از ۲ هفته همان مشکلات بوجود خواهد آمد.
۳. شتاب اولیه بسیار مایوس کننده است. در بسیاری از سفرها حتی باعث خجالت راننده در حضور پراید و ۲۰۶ میگردد. البته این موضوع به گیربکس سی وی تی و ماهیت آن مربوط میشود. ولی در هنگام حرکت و شتاب ثانویه بسیار معقول و نرمال می باشد. که احتمالا در نسخه توربو این مشکل نباید وجود داشته باشد.
۴. عدم وجود دریچه تهویه سرنشینان عقب و همچنین چراغ مطالعه عقب که ضروری است برای چنین خودرویی با این ابعاد. آپشن هایی مثل گرمکن صندلی و آینه تاشو برقی و صندلی برقی نسبت به بهای پرداختی عدم وجودشان منطقی است.
۵. جعبه فرمان خودرو ضعیف است. از کیلومتر ۱۵ هزار با چرخاندن فرمان به هر دو طرف صدای تق تق جعبه فرمان به گوش میرسد. که حاکی از بی کیفیت بودن آن دارد.
۶. سنسور ایربگ مدام روشن است. هر بار با مراجعه به نمایندگی خاموش میشود و بعد از ۲ روز مجددا روشن می ماند.
۷. عدم وجود پروژکتور جلو و نور نسبتا کم در شب. و همچنین سنسور نور و باران.
۸. سرو صدای داخل کابین بعد از ۱۲ هزار کیلومتر اینجانب بسیار محتاط و با رعایت کافی رانندگی کردم ولی تمام شیشه ها مثل سمند تاکسی در عبور از جوبها صدا می دهد و لذت رانندگی بسیار کاهش میابد. بعلت ضعف کمکها جلوی ماشین هم در دست اندارها صدای تلق تلق دارد.
۹. جنس داشبورد و تودریها معمولی است و در هنگام بازو بسته شدن درها با گرفتن دستگیره داخلی متوجه آن خواهید شد.
۱۰. لاستیکای این ماشین با توجه به رینگ ۱۷ اینچی از نوع جی تی چین بوده که چون عمر زیادی دارد طبیعتا لاستیک خشک و سفتی است با توجه به مشکل کمک ها پیشنهاد میشود قبل از ایجاد سر و صدای کابین به محض خرید با لاستیک ۲۱۵/۵۵R۱۷ هانکوک تعویض بفرمایید.
*********
دوستان خوبم این تجربه بنده از این ماشین بعد ۲۰ هزار کیلومتر رانندگی بود امیدوارم جهت خرید به درد همه بخوره. و نهایتا خرید ماشین کاملا سلیقه است تعریف یا انتقاد از برند خاصی به تجربه هر نفر متفاوت است. امیدوارم در این اوضاع اول مردم در نظر گرفته بشن. تخریب یک خودرو به قصد بازارآفرینی خودروهای دیگر کاری دور از شخصیت است.
آریزو ۵ هم مثل بسیاری از ماشینهای دیگر ایراداتی دارد که بسته به نظر مصرف کننده میتواند بهترین یا بدترین انتخاب باشد.
پیشاپیش هر چه میخرید مبارک باشد و لذت ببرید.
مقدم
۱۱ شهریور ۱۳۹۶جناب هورسان گرامی : با سلام من تا به حال تو هیچ صفحه ای مطلبی نذاشتم اونهم به جهت درگیری لفظی که متاسفانه به جهت جانبداری از برندهایی خاص پیدا میشه اما مطلب شما بسیار مودبانه و درعین حال نشان از یک تجربه کامل از داشتن این خودروست لذا ضمن تشکر از نکات مفید شما عرض میکنم تا به حال بیشتر ماشینهای بنده از برند رنو و پژو و گاهی هم ماشینهای کره ای بوده اما حالا به دلیل عدم امکان هزینه کردن برای یک خودروی 100 میلیونی به دلیل شرایط خوب مدیران خودرو مایل به خرید این خودرو هستم و قابل توجه عده ای که میگن با 80 تومن میشه یه مگان ، مزدا نیو ویا غیره خرید فرمایش همه عزیزان درست ولی کی مزدای 90 یا آزرا ، ماکسیما ، سوناتا ، اسپورتیج و توسان و غیره 2006 یا 2007 خودشو با 23 میلیون پیش و 1500 در ماه میفروشه ؟ گاهی مواقع ناچاریم چون مسلما 64 تومن برای ساندرو علیرغم موتور خوبش و یا ال 90 که خودم داشتم با 54 تومن یه کمی غیر معقوله به هر حال راحتی و آپشن های خودرو هم شرطه و الا الان یه 206 فرانسه 84 دارم که هنوز شکر خدا هیچ رنگی نداره و تمام لوازمش رو تا الان فرانسوی پیدا کردم و تا 20 تومن هم مشتری داره ولی حقیقتش دیگه کلاچ گیری تو ترافیکها ی سنگین تهران دیگه کلافم کرده سرتون رو درد نیارم ضمن احترام به تمامی نظرات دوستان لطفا اگه کسی راهنمایی از این دست داره بزاره ممنون میشم.
امیر علی
۱۵ شهریور ۱۳۹۶سلام . من این ماشینو حدودا 120 هزار کیلومتر روندم عالیه نه صدایی هست نه ایرادی داده قبل از این آزرا 2009 داشتم کیفیت متریال داخلش برابره راحتیش برابره هیوندای و کیا و … فقط اسم در اوردن من که از این ماشین راضی ام کولرش عالیه راحتی و ایمنیش حرف نداره مخصوصا ترمز هاش خیلی عالیه اولا فکر میکردم موتورش نسبتا ضعیفه اما با مسافرتی که با چند تا ماشین داشتیم اریزو 5 و پرشیا و ساندرو و 206 این سه تا ماشین تو سربالایی هایی که من با 120 میرفتم نمیتونستن با 40 بالا بیان خلاصه اگه قصد به خریدنش دارین بخرین بدون هیچ شکی بخرین واقعا ماشین عالییه مخصوصا رنگ سیاهش
امیر
۲۸ شهریور ۱۳۹۶امیرعلی جان، مطمئنی ماشینت آریزو 5 هست. نکنه رنو تلیسمان یا لکسوس گرفتی که با آرزا برابری میکنه؟؟؟؟؟؟؟
سهراب
۳۱ شهریور ۱۳۹۶دوستان عزیز خواهشمندم یه جوری دروغ بگین که بشه واسه دو یا سه دقیقه باورش کرد.همه می دونن که شتاب اولیه آریزو پایین هست و این به دلیل نسبت قدرت موتور به وزنش طبیعی است.
احسان
۲ مهر ۱۳۹۶فکر کنم شما قبلا پیکان یا پراید داشتی .اخه این ماشین با ازرا قابل مقایسه هست؟
ARIZO۵
۱۶ فروردین ۱۳۹۹باسلام با هیوندای ازراهای۲۰۰۹و۲۰۱۰با این نسل ها منظورشونه. نه با ازرا هایی که ۸۰۰میلیون ناقابل باید پرداخت کنید.
رک
۱۸ آبان ۱۳۹۷من تو جاده ورودی به یاسوج از سمت شهرکرد سربالا خیلی بدی داره با سرعت 120 تمام ماشین های را جا گذاشتم و رفتم به سمت یاسوج
علی
۱۵ شهریور ۱۳۹۶سلام
من سه ماهه آریزو5 دنده ای خریدم .نسبت به پول که دادم خوبه.نرم وراحته شتاب اولیه کمه ولی قدرتش خوبه وسرعت که بگیره عالیه.کولرشم عالیه.درکل مزایاش خیلی بیشتر از معایبشه .ماشین فقط دنده ای
وحید
۱۶ مهر ۱۳۹۶با سلام
بنده حدود 10000تا با این ماشین رانندگی کردم
ماشین بسیار خوبیه ولی همونطور که دوستمون گفتن صدای کمکش ویرانگره یعنی اعصاب راننده رو درگیر میکنه
گویا قراره برای مدل های اکسلنت و لاکچری برای کمک ها فراخوان بزنن و اصلاح کنند .اگه ایم مشکل حل بشه به نسبت پولی که دادین سواری خوبی میده و از همه مهم تر اینکه مصرفش عالیه .
ولی به نسبت جک جی 5 و لیفان های 620 و 820 سواری لذت بخش تری داره ضمن اینکه تیپ عمومی ماشین هم بهتر از نمونه های ذکر شده هست .
البته این نظر شخصی بنده است .
احسان
۱۷ مهر ۱۳۹۶من حتی راضی شدم هزینش رو بدم کمک های ماشین رو عوض کنن تو نمایندگی زرند.باز هم عوض نکردن.آخرش باهاشون درگیر شدم کارمون به کلانتری کشید.اگه قسطش تموم بشه یک روز هم نگه نمیدارم این ماشین رو.خیلی متاسفم که مردم همینجوری دارن میخرن.توروخدا قبل از خرید برین تعمیرگاه نمایندگی ها از مشتری ها بپرسین.این ماشین پر از ایراده.به خدا انقدر کمک هاش صدا میده اعصابم رو بهم میریزه.هر کی خواست از نزدیک بیاد ببینه.شماره من ۰۹۱۲۲۰۲۰۷۲۱
رضا
۱۷ مهر ۱۳۹۸راه کارش چیه
عرفان
۱۴ آذر ۱۳۹۸میشه دروغ نگید من هم با دنده ای و هم با توربوش مسابقهه دادم توربوش عالیه دنده ایش هم خیلی خوبه ولی برای خونوادهای 4 و5 نفره مناسب تره ولی یه خواهش دارم لطفا اصلا نسخه اتوماتشو اکسلنت شو نخرید چون واقعا مزخرفه
جواد
۷ آبان ۱۳۹۶با سلام
بنده نه از کارمندان مدیران خودرو هستم و نه دشمن سایپا وایران خودرو.بعد از سه ماه تحقیق وبررسی و پرس وجو بالاخره آریزو 5 سفید اکسلنت خریدم.الان یک هفته اس که تحویل گرفتم.خداییش خیلی راضیم.از همون ابتداش که قول داده بودن یه هفته ای تحویل بدن که دادن برخورد خوب ومودبانه نمایندگی (قزوین) که با حوصله آموزش های لازمه رو دادن.الانم که رانندگی میکنم واقعا لذت میبرم.من قبلا 206 داشتم تازه فهمیدم بلانصبت قاطر سوار میشدم.نه هندلینگ درست وحسابی نه امنیت ونه هیچ چیز دیگه ای.تازه میگن 206 تو ماشینای ایرانی از همه بهتره.خلاصه اونایی که از چینیا بد میگن دو دسته هستن یا نمیتونن بخرن یا تعصب الکی وبیجا به ماشینای ایرانی دارن.یه سری خرده میگیرن که چرا به فکر تولید ملی نیستید.منم در جواب گفتم چرا اونا نباید ب فکر ما باشن همش ما به فکر اونا باشیم.چرا ماشینی تولید نمیکنن که هم قیمت تمام شدش مناسب مردم باشه هم امنیت داشته باشه وهم کیفیت قابل قبول.تا زمانی که اونا اینطور کار میکنن ما هم از برندهای چینی حمایت میکنیم شاید به خودشون بیان و ارتقا بدن…..از این حرفا بگذریم.از خود ماشین بگم براتون.سواری خوب و راحت ودلنشین.کیفیت قابل قبول .تو جاده که میری حس میکنی که چقدر ماشینت محکم و به اصلاح یوقوره.صدای اضافه نداره تمام سیستمش خوب وبه موقع عمل میکنه.ترمزش خوبه .فرمون برقیش خیلی خوب و بی صداس.خیلی جاداره.صندلی عقبش که نگو خیلی جاش زیاده.تا حالا کولر نگرفتم چون تقریبا هوا سرده.بخاریش خوبه .زیباییش که واقعا چشم نوازه و هر کی میبینه خیره میشه چه داخل چه بیرون.در مورد موتورش هم بگم که خیلیا منو میترسوندن موتورش ضعیفه اصلا اینطور نیست.در حد 1500 سی سی خوبه چون این ماشین یه ماشینه اقتصادیه وبرای خانواده طراحی شده نه برای کورس و رالی.من که از شتاب وسرعتش رضایت دارم.روز تحویل ماشینم سوار کیا سراتوی برادرم شدم که مقایسه کنم از لحاظ سواری و زیبایی نه تنها کم نداره سر تر هم هست.موتور سراتو به دلیل حجم 2000 سی سی بودنش سر تر از آریزو بود اما نه اینکه بگم آریزو ضعیفه.در کل من خیلی ازش راضیم…موفق باشید دوستان
پوریا
۹ آبان ۱۳۹۶من بعد از کلی پول جمع کردن وسختی پول پیش این ماشینو جمع کردم و برای راحتی خانواده میخوام بخرم و قبلش هم پراید و ۲۰۶ داشتم لطفا کمکم کنید خواهش اگه مشکلی داره کمکش صدا بیفته یا بدرد نمیخوره اخلاقا انصافا بگید تا من هم اشتباه نکنم چون نه وقت بردن نمایندگی نه پولش رو دارم روز برم نمایندگی کمکم کنیذ تا من هم به مشکل نخورم اگه میخواد با این افت قیمت سالانه ۷میلیونی خراب هم بشه من همون ۴۰۵ صفر بخرم بهتر ولی اگه اشتباه میگم و ماشین خوبی هست کمک کنید آگاه بشم دوستان عزیز فقط درباره کمک هاش همه میگن صدا میده درسته یا نه باز هم ممنون که لطف میکنید متن من را میخوانید سپاس گذارم????
تابان
۲۸ آبان ۱۳۹۶کمکای این ماشین هیچ ایرادی نداره ، لااقل مال منکه ۱۲۰۰۰۰تا رفته مشکلی نداشته ، ما ایرانیا کلا جو گیر و هوچی هستیم ، یه چین و لقلقه زبونمون میکنیم ،الکی ایراد میگیریم ، این ماشین چیزی کمتر از برند های معروف هم قد قواره خودش نداره و در ممواردی بهتر هم هست ،
مصطفی رستمی
۲۰ آذر ۱۳۹۶باسلام خودروهای چینی رو نمیشه با برندهای کیا و هیوندا و… مقایسه کرد
فقط تنها ایرادی که دارن قیمتشون نسبت به خودرو خیلی بالاست و قطعات و خدمات هم که افتضاح
شرکتهای ما مثل انتخابات ماست
خرشون که از پل میگذره دیگه مشتری رو نمیشناسن
من لیفان x60داشتم چهارسال خداییش موتور گیربکس سگ جونی داشت ولی عیبهای جزیی زیاد داشت
جعفری
۲۸ آذر ۱۳۹۶لطفا در مورد اریزو ۵ توربو اگه دوستان دارن راهنمایی بفرمایید
محسن
۳ دی ۱۳۹۶با درود. من اریزو 5 توربو گرفتم:
ایراد ها: صدای جلو بندی- صدای سانروف. غیر از این دو مورد ایرادی نداشتم. ویژگی اصلی این ماشین شتابش هست که عالیه و لذت میبری البته برای کسانی که اهلش هستن.
لیلا
۱۳ دی ۱۳۹۶ماشین واقعا خوبیه، دیگه تا ۸۰۰۰۰تا باید هرچی ایراد داشت رو میشد، مال من هیج ایرادی نداره، شتابشم خوبه، مگه میخوام چکار کنم؟
یه عده دلالن پشت سر ماشینا صفحه میزارن، من مصرف کننده باید عاقل باشم
ابراهیم
۲۰ دی ۱۳۹۶بنده دو ماهه اکسلنت خریدم تا 15 روز پیش خیلی باهاش حال کردم مسافرتم رفتم قبل این 207 داشتم .واقعا از خریدم رازی بودم فقط راه افتادنی پاتا که از ترمز برمیداشتی صدای کمکا در میومد .بماند.یه بنده خدایی از پشت زد سپرا خورد کرد.الان 15 روزه سپر برام نیومده میگن تو کارخونه موجود نیست مگه میشه.همین داستان زد تو پرم خدا نکرده یه مشکل بزرگتر بود که نشه رانندگی کرد چی باید ماشین میخوابوندم خونه یا تعمیرگاه.
. اگه تامین قطعه بشه خوبه بخرین پشیمون نمیشین
sajad
۱۲ بهمن ۱۳۹۶با سلام.بنده 405 سمند206اتومات و پارس و ال نود داشتم اولا بگم سگش شرف داره به ماشینای ایرانی حداقل به روزه دوما بعد اریزو ال نود و بعد 206اینم بگم مقایسه این ماشینا با هیوندای کاملا اشتباه
کیوان
۱۳ بهمن ۱۳۹۶من یک سفید اتوماتش رو گرفتم و از نمایندگی اومدم سمت خونه تو راه دنده عوض نمیکرد هر چی گاز میدادم که یکهو متوجه شدم بوی سوختن و دود از ماشین بلند شد پیاده شدن دیدم از چرخهاست سریع برگشتم نمایندگی گفتن بزار برو فردا بیا فردا رفتم باز همونجوری بود تا بلخره روز سوم پی بردن سنسور ترمزش ایراد داره و ایراد بعدی هم صدای چکش مانند کمکهاشه واقعا میره رو اعصاب کیلومتر که ۱۲۰۰۰۰رسید صدای وز وز از داخل داشبورد میاد و گیربکس هم صبحها که سرده زوزه میکشه بردم بفروشم پونزده تومن ضرر میکنه شده تف سربالا واقعا اونهایی که تعریف و تمجید میکنن نمیخان به اشتباهشون اعتراف کنن شما بتونی یک ماشین کره ای ده سال کار کرده بخری شرف داره به این ماشین بهتره برید هم نمایندگیها و هم نمایشگاههای ماشین و یک سری هم به سایتهای فروش ماشین بزنید تا قیمت دست دوم و کیفیت دستتون بیاد .
مجید
۲۱ بهمن ۱۳۹۶سلام
دوستان لطفا میشه بفرمائید که آیا موتور آریزو 5 تحت لیسانسه یا کلا چینی هست؟
بهروز
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ماشین خیلی باهالیه، سواریش عالیه،
جواد
۱۵ فروردین ۱۳۹۷از نظر بنده که شش ماهه این ماشین را دارم واقعا ماشین خوبیست ولی مشکل جلوبندی آریزو توربو با اینکه با احتیاط رانندگی میکنم واقعا کلافم کرده از مدیران خودرو خواهشمندیم فکری به حال این مشکل کنه یک فراخوان بزنه مثل تمام نمایندگی های معتبر دنیا و این مشکل را حل کنه بخدا من دیگه خجالت میکشم از دوستام و خانوادم از بس که جلوبندی این ماشین سرو صدا داره
moji
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ممنون از نظرات دوستان من انتخاب خودمو کردم
تازه
۸ دی ۱۳۹۷ماشین بسیار خوب و پایداریه. دو ساله دارم ـ همه جوره هم باهاش رفتم. ماشین خوبیه. پول بابت کره ای و ژاپنی و اروپایی با اون قیمت های نجومی ندین. این هم همونه و همون کیفییت نسبی را داره و از طریق مدیران خودرو حمایت میشه. سایپ و ایرانخودرو هم که دیگه هیچ. بنظرم خرید معقولی داشتم
مهدی
۱۱ اسفند ۱۳۹۷کاش در نقد و بررسی هاتون در مورد توان موتور و گیربکس و فنربندی مقایسه ای با وضعیت خودروهای رایج بازار مثل سمند و پارس و ۲۰۶ می شد تا موضوع برای خواننده ملموس تر می شد
موسوی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام دوست عزیز فنر بندی ماشینهای ایرانی بخاطر دست اندازهای خیابونهای ایران طراحی شده. شما ماشین بی ام و هم سوار بشید کوبش رو داره و نسبت به ایرانی خشکه. اینا فاق لاستیک کمی دارن و بخاطر اون دست اندازها معلوم میشن، دقیقا مثل سوناتا وای اف و ماشینهای دیگر.
بنده هم همه ماشینهای ایرانی رو داشتم و با اکثر ماشینهای برند رانندگی طولانی داشتم مانند: ماکسیما_آزرا_سوناتا_مگان و دیگه حوصلم نمیگیره اسم ببرم. حدود 2سال هس آریزو5دارم سگش به ماشینهای ایرانی میارزه. زیاد اهل مسافرتم و کیش بندر عباس، چند بار مشهد و شمال هم که فراوان..
من خیلی باهاش راحت بودم و الانم اگه عوض کنم از محصولات چری میخوام بخرم. بخدا یه سره میره مشهد و وقتی میرسم میگم چرا رسیدم و دوست دارم دوباره برگردم و رانندگی کنم. مبلمان و امنیت عالی و اتاق کیپ داره و موتور بیصدا.
شتاب هم عالیه فقط دنده یک تا 20تا کند هس مگر نه همه ماشینهای ایرانی رو میگیره.
10کیسه هوا داره،کنترل پایداری،ئی اس پی که ماکسیما و سراتو سایپا ندارن،ووو
خیلی عالیه از هر لحاظ.
هر ماشین نقطه ضعف و مثبت داره من نمیخوام زیاد بحث کنم ولی نگران نباشید حتما بخرید و پشیمون نمیشید.
09120411698
۱۵ اسفند ۱۳۹۷سلام اساتید محترم برقکار شرکت مدیران خودرو / ماشین اریزو5 دارم که متاسفانه بدلیل اب در بخشی از موتور ان ماشین روشن می شود ولی خاموش نمی شود بسته های باطری باز بشود هم خاموش نمی شود و باید فیوز مخصوص انرا بکشیم تا خاموش شود ضمنا داخل سیستم و جلوی راننده خاموش می شود ولی موتور کار می کند . لطفا راهنمایی بفرمایید
علی
۱۹ اسفند ۱۳۹۷سه ساله دارمش اکسلنته. من که راضیم
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۸بالاخره نفهمیدم این ماشین نرمه یا خشکه؟
امير
۱۲ آذر ۱۳۹۸سلام،هر کس میتونه از ماشینی که میخره معایب و محاسنی پیدا کنه،اما در یک نگاه کلی،تمامی ماشینهای چینی که وارد مملکت ماشده هیچ کدامش به پای خودروهای کره ای نمیرسه چ برسه به ژاپن و…یک کلام هر کس خودروی چینی خرید باید اول فکر ضررش کنه و تنها نکنه خوبش اقساطی بودن در پرداخت هست،بنده هم ضرر کردم ولی مجبور به خرید اقساطی بودم
رامین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹دوستان عزیز من قبلاً یک ام وی ام ۱۱۰ و یک ام وی ام ۵۳۰ از این خودرو ساز داشتم. هردو ماشین خیلی خوب بودند مخصوصاً ۱۱۰ . از ایرادهای مشترک هردو ماشین، بحث کمک و جلوبندی بود که توی بعضی از ناهمواری ها صدای اون آزار دهنده میشد. مثلاً توی سرعت ۶۰ کیلومتر، جلوبندی هردو ماشین روی ترکهای معمولی آسفالت، صدای ناخوشایندی میداد، انگار دو قطعه فلزی با هم درگیرند. تجربه این ماشین رو ندارم اما گویا خیلی از خودروهای چری دچار این مشکل هستند.
البته اشاره کنم که از هردو ماشین به شدت راضی بودم.مخصوصا ۱۱۰.