گروه خودروسازی چری اعلام کرد خودروهای خود برای بازار اروپا را با برند جدیدی به فروش خواهد رساند. این اتفاق در آیندهای نه چندان دور رخ خواهد داد.
هنوز نام این برند جدید مشخص نشده اما اولین مدل آن را که شاسیبلندی کامپکت است را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که چند روز دیگر آغاز میشود خواهیم دید. این شاسیبلند افراد جوان را هدف قرار خواهد داد.
خودروی موردبحث با کد M13T شناخته میشود و قبلاً تصاویری معدود از پروفایل بیرونی و بخشهایی از داشبورد آن منتشر شده است. شاسیبلند کامپکت جدید چری بر پایه پلتفرم جدیدی ساخته خواهد شد و نیازها و انتظارات مصرفکنندگان اروپایی از نظر طراحی، کیفیت، دینامیک و ایمنی را برآورده خواهد ساخت.
طیف پیشرانههای این خودرو از نمونه بنزینی ۱.۶ لیتری توربو و نسخه هیبریدی ۱.۵ لیتریای تشکیل میشود که از عهده پاس کردن جدیدترین قوانین آلایندگی یورو ۶ برمیآید.
چری تنها خودروساز چینی نیست که تلاش دارد در بازار خودروی اروپا قدم علم کند زیرا برند اصیل و چینی شدهی بورگوارد نیز در نمایشگاه خودروی فرانکفورت کوپهای الکتریکی را رونمایی خواهد کرد. همچنین نباید از گریت وال غافل شد که برای اولین بار در اروپا برندی لوکس را معرفی میکند.
چری دست به تغییراتی در بخش طراحی خود نیز زده و از جولای سال جاری یکی از طراحان اسبق جنرال موتورز به نام Steve Eum به سمت طراح اصلی برند برگزیده است. هدف از این کار رقابتیتر بودن بیشتر در بازارهای بینالمللی میباشد. این برند امیدوار است با کمکهای Eum بتواند در چشم مصرفکنندگان غربی برندی جذاب دیده شود. قطعاً دیدن تلاشهای چری برای جلب نظر خریداران این بخش از جهان بسیار جالبتوجه خواهد بود…
peyman
۴ شهریور ۱۳۹۶کیفیت خودرهای چری تو اروپا با ایران خیلی فرق خواهد کرد .تو ایران خطا و ازمون میکنن نقطه ضعفشونو پیدا میکنن??
aston martin
۴ شهریور ۱۳۹۶بازم اعتباری به کیفیت جنس چینی نیست
همین خودرو اگر در اروپا تولید بشه باید دید در دراز مدت چه خودرویی میشه
الان که خیلی از خودروهای معتبری که توی آمریکا یا اروپا تولید میشن قابلیت اطمیناننشون در دراز مدت افت میکنه(لیستش همین چند وقت پیش تو پدال معرفی شد) این که چینیه
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۶فکر کنید روزی رو میشه دید که محصولات ایرانخودرو و سایپا توی مثلا نکایشگاه فرانکفورت رونمایی بشه؟؟؟
ما صنعت خودروسازی هم داریم؟؟؟
چندساله مونتاژکاریم؟؟؟
این چینیها که تازه ۱۰ ساله خودروسازی دارن
شهداد
۲۱ شهریور ۱۳۹۶از کجا انقدر مطمئن حرف میزنی آقا/خانم aston martin
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۴ شهریور ۱۳۹۶عزیر این چه حرفی هستش میزنید میدونین تولید شرکت چری چقدر هستش و چقدر صادرات داره اونوقت مدیران خودرو با مونتاژ نهایت40 هزار خودرو تو ایران شده مرکز ازمون و خطا پس اون 500 هزار تای دیگه که تو چین یا سایر کشورها فروخته میشه چیه لطفا این حرفها بس کنید
فرشاد
۴ شهریور ۱۳۹۶مطمئن باش اگر اینجوریم که شما میگی باشه، مشکل از چری نیست، مشکل از هموطنته که به فکر سود بیشتره، نه کیفیت بالاتر. در کل من جیلی، BYD، جک، برلیانس و MG رو، سطح بالاتر از چری میدونم.
کامیار
۴ شهریور ۱۳۹۶نظر شما محترمه منتها اعتبار برند به نظر من و شما بستگی نداره بلکه به محبوبیت و میزان فروش و صادرات و… ربط داره که در این موارد چری از بیشتر برندهایی که شما ذکر کردید بالاتر قرار می گیره.
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۶تنها برند چینی که کمتر کپی کاری میکنه چریه
بقیه کلا از صفر تا صد رو کپی میزنن
ehsan
۴ شهریور ۱۳۹۶عزیزم از کی تا حالا ام جی برند چینی هست؟
نزدیک یک قرن متوالی طراحی خودرو از برند ام جی
اگه فکر میکنید برند ام جی چینی هستُ از دنیای بی کران اینترنت فقط یک جمله از منابع معتبر (ویکی پدیا. سایت ام جی.سایت مادر. مجلات و سایت های معتبر اروپایی و…) بیاورید که ام جی چینی هست
حتی خود چینی ها هم میگن برند انگلیسیُ این هم از تبلیغ بد نماینده مثلا انحصاری هست که برند۱۰۰ درصد انگلیسی رو چینی معرفی کرده
تنها جیزی که اسم چین توش باشه اینه
برند بریتانیایی ام جی با مالکیت سایک چین ( که اونم ۷ امین شرکت بزرک دنیاست///
MG Motor UK Limited (MG Motor) is a British automotive company headquartered in Longbridge, Birmingham, United Kingdom,[2] and a subsidiary of SAIC Motor UK,
ونوم اف ۵
۴ شهریور ۱۳۹۶ازمون و خطا انجام شد و ما مثل موش ازمایشگاهی کمکشون کردیم حالا پیش به سوی اروپا
مک میسل
۵ شهریور ۱۳۹۶اتفاقا کیفیت خودرو هایی با برند چری در ایران عرضه میشن جدیدا خیلی خوب شده و در کل پیشرفت خیلی عالی دارن میکنن.نمونش همین تیگو7 که متاسفانه با قیمت گذاری اشتباه روبرو شد.اگر قیمتش زیر115میلیون بود مطمئن باشید همتا نداشت!
Amir_R18
۴ شهریور ۱۳۹۶.
تنها راهی که میتونن با برند های اصیل اروپایی رقابت کنن اینه که تمام مزایای اون ها + قیمت ارزون رو داشته باشند.
بار ها ثابت شده چینی ها اگر بخوان جنس با کیفیت بزنن قیمتش ارزون تر از رقبای اروپایی و ژاپنی و کره ای درنمیاد.
اگر مزیت ارزونی رو نداشته باشن در اروپا هیچ کس به سمتشون نمیره. آخه برای چی اروپایی ها شرکت هایی که مال خودشونه و خودشون توش کار میکنن یعنی Opel ، فولکس. رنو ، سیتروئن و … رو ول کنن تا ورشکست بشن بعد برن سراغ ماشین چینی ؟
ماشین های ژاپنی کیفیتی دارن که رسیدن بهش کار هر کسی نیست ، ولی حتی با این کیفیت بالا هم در بازار اروپا چندان موفق نیستن ، تکلیف بقیه ی برند ها دیگه مشخصه.
شهداد
۲۱ شهریور ۱۳۹۶درباره کره ای ها هم 10 سال پیش همه همینو میگفتن
علي
۴ شهریور ۱۳۹۶فقط اینو بدونین خودروهای چینی داخل بازار ایران هر چی هم باشن از تولیدات داخلی سایپا و ایران خودرو از نظر سواری و کیفیت خیلی بالاترن.من چون خودم دارم و امتحان کردم میگم نه رو هوا و هوس و تعصب.ضمنا یاد بگیریم به چین و محصولاتش احترام بذاریم . گذشت زمانی که مسخرشون میکردیم .هر کشوری صبح تا شب زحمت بکشه و از تمام توان مردمش برای تولید استفاده کنه نتیجش همین میشه. مدیریت درست = قرار گرفتن جز بهترینهای اقتصاد جهان
البته اینو هم اضافه کنم رشد اقتصادی برابر با رشد فرهنگی نیستا . باید هر جفتشو به صورت موازی پیش برد.مثلا شما ی ژاپنی رو با چینی نمیشه مقایسه کرد از نظر فرهنگی.
با تچکر
amin
۴ شهریور ۱۳۹۶قرار گرفتن جزو بهترین اقتصادهای جهان نه دوست عزیز،دومین اقتصاد جهان
ahmad
۴ شهریور ۱۳۹۶همونطور که میفرمایید از محصولات سایپا و ایران خودرو از نظر سواری و کیفیت خیلی بالاترن
باید این رو هم قبول کنید که از ماشینای کره ای و در مراتب بالاتر ژاپنی و اروپایی و آمریکایی خیلی خیلی پایین تر هستن… (و ارزش قربون صدقه رفتن ندارن!)
رضا
۴ شهریور ۱۳۹۶چاره کار عوض کردن اسم نیست جناب چری مشکل بالا بردن کیفیت و عدم کپی کاری است در اروپا کره ای ها نتونستند موفق بشند دیگه چری که جای خود داره. شما اول به بازار آسیا و آفریقا فکر کن اروپا پیش کش
ali
۴ شهریور ۱۳۹۶اینم رفت تو اروپا بعد ما تو بازار افغانستان هم جایگاهی نداریم
ونوم اف ۵
۴ شهریور ۱۳۹۶علی اقا یه گزارش بود در مورد افغانستان که مجله ماشین چاپ کرده بود نکته ی جالبش این بود که بیشتر ماشینهای موجود در افغانستان به صورت کارکرده وارد میشه و اکثرا برند تویوتا و بخصوص مدل کرولا هست اونم بخاطر دوام بالا و عدم نیاز به تعمیرگاه
ونوم اف ۵
۴ شهریور ۱۳۹۶دوستان ببینید کی گفتم اگه این شرکت ها تو اروپا و امریکا جای پا باز کنن اولین کاری که میکنن ناز کردن برای ما هست اگه الان دارن مدلهای مختلف تو ایران تولید میکنن و با خودروسازای ما همکاری میکنن فقط برای افزایش تولید و سود و کسب تجربه برای حضور تو بازارای مهمه
مک میسل
۵ شهریور ۱۳۹۶جک اس7 و ام جی rx5ّ و بی وای دی تانگ و سانگ بیان نظر خیلی ها درباره خودروهای چینی تغییر میکنه
امیرحسین بشیر فرهمند
۵ شهریور ۱۳۹۶جوری که چین از بازار ایران استفاده کرد ،***
بعد این که چین رو اباد کردید ، بازار و پول مردم ایران رو در اختیار کمپانی های هندی بگذارید ، اونها هم نیاز به کسب تجربه و سود دارند تا مسیر کمپانی های چینی و ادامه بدهند ، بعد از هند راه خودرو و اجناس بنگلادشی ، سریلانکایی ، میانماری ، کونگویی ، سومالیایی ، مراکشی ، یمنی ، جیبوتیایی ، …
هنوز خیلی کشور مونده که ما ابادشون کنیم ،
MehdiTurbo
۶ شهریور ۱۳۹۶این یعنی بی احترامی به مشتری های اسیایی از جمله ایران.
یکی چین مشتری مدار یکیم ژاپن!بعد این همه سال ماشینای ژاپنی عین روز اول تو ایران کار میکنند،قیمتشونم زیاد نیس از سود اقازادها ک بگذریم و گمرک،الان نسبت به ۵ ۶ سال پیش قیمت هر ماشینی ک وارد ایران میشد ۴ برابر شده به خاطره دلار،شما همین قیمتای الان با گمرک و تقسیم بر ۴ کن ببین خودش چقد ارزون میشه،حتی قیمت بعضی چینیا رو اگ تو سایتای خارجی نگاه کنید میبینید خیلیخیلی نزدیک ژاپنیاس شاید هزار دلار فرقشون باشه،فقط اون شاسی بلند اون شاسی کوتاه،حالا کی ژاپنی ول میکنه چینی بخر ؟؟؟