سام کاویانی: خبر منتشره شده در یکی از رسانههای خبری چنان بهتآور بود که لحظاتی مرا در وادی شوک فرو برد. ۱۲۰ الی ۱۳۰ میلیون تومان و آنهم بابت یک کراساوور چینی!. آنهم بلندقامتی که به نظر میرسد بیشتر از نعمت زیبایی و آپشن برخوردار است تا سابقهای طولانی و پربار. خودرویی که پیش از این قرار بود با ارقامی حولوحوش ۱۰۰ الی ۱۱۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود، ولی حال در نهایت شگفتی شاهد ذکر چنین ارقامی برای آن هستیم. منظور از کراساوور چینی، همان خودروی چری تیگو ۷ است؛ کراساووری برخوردار از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو بنزینی با توان خروجی ۱۴۳ اسب بخار. کراساووری که به قرار معلوم هر اسب بخار تولیدی آن حدود یک میلیون تومان قیمت خورده است و این در تاریخ چینیهای بازار این دیار بیسابقه است!
بهراستی معلوم نیست که نماینده ایرانی چری در کشور روی چه حسابوکتابی چنین ارقام عجیبی را برای قیمت آن تعیین نموده است. آیا مدیران خودرو به سیم آخر زده و یا دارد حدومرزهای کشش بازار را بیش از پیش تست میکند؟ آیا جذابیت ظاهری این خودرو ملاکی برای تعیین قیمت آن بوده است؟
رک و پوستکنده بگویم که چری وارد بازی خطرناکی در بازار ایران شده است. این درست است که ساختههای این برد طی سالیان اخیر، چه از حیث جذابیت طرح و چه از حیث کیفیت و پرداخت نهایی محصول، پیشرفت شایان توجهی را شاهد بودهاند ولی با این وجود، هنوز هم از لحاظ اعتبار و ارزش جهانی محصول چند پلهای از رقبای کرهای، ژاپنی و اروپایی خود عقبترند. اگر چنانچه این شرکت بهای تولیدات خود را با قیمت محصولات برندهای پرسابقه شرقی و غربی یک کاسه و حتی نزدیک کند با شکست محتملی در بازار ایران مواجه خواهد شد و تهمانده اعتبار خود را هم بر باد خواهد داد. اعتباری که طی این سالها با سختی و سماجت بسیار به دست آمده است.
البته در پایان باید گفت که همهچیز در نهایت بستگی به واکنش بازار “غیر قابل پیشبینی” کشورمان دارد و امیدوارم که خریداران ایرانی این خودرو با تدبیر و تأمل بیشتری عمل نموده و با غلبه بر وسوسههای درونی، تمامی داروندار خود را بهپای زیبایی و وجاهت این الهه گران چینی قربانی نکنند!
جواد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶دیونه نشدن دیدن ایران خودرو وسایپا چطور مردم میدوشن گفتن ما هم اره ولی داداچ داری اشتباه میزنی ایران خودرو استاد این کار شما هنوز شاگرد هم نیستی
سامان اذری
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶شرمنده که بد حرف میزنم
ولی کسی که این ماشین رو میخره فکنم عقلش رو به کلی از دست داره
اسپورتیج 2013 بدون رنگ با کارکرد 60 الی 70 هزار تا
دقیقا 125 الی 130 تومن قیمتشه
با 140 تومن میشه یه پرادو خرید
با 140 تومن میشه یه اریون 2011 خرید و یک عمر از موتور 3.5 لیتری لکسوس es زیرکاپوتش هست لذت برد
اینا خودشونو مسخره کردند
جک اس5 موتورش 2 لیتری توربو هست زیر صد تومنه
اوف اوف مموتی خدا لعنتت کنه
دلار هزار تومن بود لکسوس RX350 حدود 100 تومن قیمتش بود
الان این اشغال رو 143 تومن میخوان بدن دست مشتری
ولی مقصر اصلی خود مردمه
من قول میدم اگه هیشکی نخره قیمتش 40 تومن میاد پایین
Hamid.Hellcat
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶سامان جان اریون ۲۰۱۱ بدون رنگ ۱۷۰ فی میخوره
سامان اذری
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶نه داش مدل 2010 و 2011 قیمتش از 130 تا 150 تومن قیمت واقعیشه که من حد وسط رو نوشتم
سایت دیوار یا باما رو ملاک قرار ندید
اونجا قیمتها کاملا فضاییه مهم اون پوله که زمان معامله پای ماشین داده میشه نه اون قیمتی که فروشنده تو اگهی ها مینویسه
من دوستام تو کار خرید و فروش ماشینهای 100 الی 250 میلیونی اند تمامی قیمتهارو ازشون خبر میگیرم
سامان اذری
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ضمنا حمید هلکت جان برای نمونه
میتونی یه اگهی تو دیوار یا باما بزاری با عنوان اریون 2010 قیمت رو بنویس 170 بعد ببین بهت زنگ میزنن و چند تومن میخوان اونو ازت
E 36
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶تقصیر خودمونه نباید بخریم نه فقط این هرچی وارد میکنن قیمتش کذاییه ، یه سری اصلن رنگ و لعاب ماشینو میبینن از خود بی خود میشن میرن تو صف ثبت نام! بدون اینکه بدونن پول به چی دارن میدن در واقع طرف حساب چری و امثالهم هم همین افرادن وگرنه کسی که ماشین باز باشه پول به این آشغالها نمیده
shahin
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶خب طبیعیه این قیمت بزاره حضور چند ساله این شرکت تو ایران به اوناهم فهموند که اگه اشغال رو به ایرانیا بدیم با قیمت ده برابری حاضرن بخرن مشکل اینا نیستن مشکل مایممم
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶140 میلیون
چه خبره
با این قیمت از بین چینیا جک صد برابر ارزش خریدش بیشتره تا این
140 میلیون پول بی زبون برای یه چینی 140 اسب بخاری
TRX
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶بی وای دی s6 بدنه بزرگتر پل فرم لکسوس موتور کم استهلاک
مسعود
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ازماست که برماست….
فقط همین.
امره Emrah
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶صاحب نداره دیگه
Amir
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶(( تویوتا از 80 سال سابقه پربار و تجربه فراگیر بهرهمند است ولی جوانکی چون چری تازه 20 سالگی خود را با هیاهوی بسیار جشن گرفته است! ))
چری یا هر خودروساز دیگه ای 2000 سالش هم که بشه از حیث کیفیت به تویوتای 80 ساله نمیرسه.
حامد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶با35000 دلار چه کراس اووری ؟!
جیپ واگنیر یا بی ام و X1 یا فورد اج یا جیپ رنگید یا هوندا CRV یا چریه نمی دونم چی چی( تیگو7 ظاهرا) !!!!!
خو آخه چرا؟!
علی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶با همین قیمت اگه شتاب بخوای میتونی ام جی جی اس بگیری
کیفیت میتونی رنو کولئوس بگیری
اگرم ظاهر میخوای تیوولی و کپچر و توسانو اسپورتیجم هستن
sardar
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶نهایتش تا 110 توجیه داره. ولی 110 به بالا بیشتر میخوره شوخی باشه
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶قیمتش مهم نیست. از ذم قسط میدن ماهی دو تومن، میبینی پر شده خیابونا. مهم اینه که دست دومش و کسی نمیخره، صفرشم مقد نمیخره. کلا چینیا به لطف شرایط فروش خوبه که زیاد شدن، اولویت های بعدی ظاهر و آپشن هستش.
حسن
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶این یک خبر موثقه یا بر اساس شنیده ها و حدس ها؟
سام
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶خبر موثق است و آخرین سطرهای متن این خبر چنین است : «….بر طبق گفته مسئولان مدیران خودرو این محصول در محدوده قیمت 130 تا 140 میلیون تومان قرار خواهد گرفت».منبع خبر: سایت IRANJIB مورخ 19 اردیبهشت 1396.
شاهین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶قیمت ماشین تو هیچ دولتی حساب و کتاب نداشته که الان اوضاعش اینه.بعد از نفت و گاز و میعانات خودرو بهترین محل کسب درآمده.بعدم اینا موذی تر از این حرفا هستن.میان میزارن 140. با پیش پرداخت 35 تومن و 20 سال قسط ماهی 500 هزار تومن که خیلی راحت آبش کنن بره.
میلاد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶لیاقت مردم ایران همین چینی ها هم نیست، شاید هندی باشه لیاقتمون. مردمی که هنوز میرن پای صندوق رأی تا برای خواستشون بهشون خائن گفته بشه.
ROHAM
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶اوایل دهه هشتاد نرفتیم پای صندوق ( مشارکت 17% تهران) احمدی نژاد شهردار شد و در ادامه رئیس جمهور شد دیدی که چطور گند زد به زمین و زمان!
اروپا 5 قرن زمان خواست تا اروپای امروزی بشه
انتظار داری یک روزه و با نرفتنت پای صندوق فردا صبح SLS رو بذارن تو سوپر مارکت با تیکت 1500 تومن!؟!!!
SINA-GERMANY-PORSCHE
۳ تیر ۱۳۹۶***
این اشغال هم این قیمت نمی ارزه…اما قطعا چری شکست نخواهد خورد چون هستند کسانی که براش صف بکشن…!!!!!
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶مشکل میدونی چیه شما قیمت الان توسان رو با قیمت زمانی که تیگو 7 عرضه میشه مقایسه میکنی از کجا معلومه وقتی فروش تیکو 7 شروع بشه قیمت توسان نشه 250 تومن
اونوقت چی ؟ مدیران خودرو خوب میدونه چه کار میکنه بیگدار به آب نمیزنه
حتما یه چیزایی از آینده قیمت ماشین ها میدونه
محمدامین
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز الان قیمت اسپورتیج ۲۰۱۴ فول در بازار دست دوم با کارکرد کم شده ۱۳۴ میلیون…توسان هم همینطور(فیس لیفتش)…توسان سال ۲۰۱۲ قبل از فیس لیفت در حدود ۱۱۵ میلیون هم پیدا میشه!!بعید میدونم قیمت دست دوم ها یدفه ۶۰ میلیون بیاد بالا!!!!…بنظر من کار چری دیوونگیه!مخصوصا الان که قراره کرمان موتور نسل جدید توسان رو مونتاژ کنه!
رامتین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶با این پول اگه چینی هم آدم بخواد بگیره میره امجی gs میگیره که 217 اسبه و اصالت انگلیسی هم بالاخره یکم داره. مغز … آدم نخورده که بره چینی بگیره.
ahmad
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶اصالت انگلیسی رو خوب اومدی! خخخخ
معنی جدیدی برای لغت اصالت تعریف کردی!
اکبر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶صد تومانش نقد است ، بقیه اش وام بدون بهره ، ماهی پانصد هزار تومان .
ROHAM
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶پدال تبلیغ پایین خیلی رو مخه
لطفا…
Mersedes benz
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶مگه این که آدم دیوونه باشه به این پول بده. خوب با این پول میرم هوندا آکورد.اپتیما سوناتا کمری کرولا و…. میخرم?
مهدی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶تو نمایشگاه دیدم زیاد جالب نبود ضمنا چون میدانند کسی نمیخرد حتی با قیمت 80 تا 90 گفتند حالا بگیم 140 تا با این ترفند چری تیگو 5 را بفروشیم این سیاست شان است گول نخورید
و چون تیولی تو بازار هست و و هیوندای کرمان آی 10 و آی 20 و البته پژوه 2008 بیاد این دیگه جایی نداره و البته من با قیمت و کیفیت 2008 از نظر کیفیت بدنه و رنگ و داخل خودرو و فضا مشکل دارم که اگر 2008 قدرتش تا 110 اسب باشه حداکثر 55 می ارزد و ایضا هیوندای ولی نامردها بالای 70 تا مرز 100 رفتند جلو …………..
آریا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶بدون شک فروش پایینی خواهد داشت.
علي
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶حماقت شاخ و دم نداره بزار بیاد ببین چی بشه بازم استقبال میشه بدی چینیا اینکه بازار دست دومش به قول دوستمون چنگی به دل نمیزنه البته جک اس5 رو استثنا میگیریم
ye pesar
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶مدیران خودرو فاجعه اااااس
وقتی ام وی ام 110 اس رو با 33 تومن قیمت می فروشن باید اینم 140 بدن
تنها برگ برنده مدیران خودرو***!!!! تو ایران فروش اقساطی دراز مدت و سهل الوصول تر نسبت به رقباس
احمدرضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶این قیمت بالاست توی این رنج قیمت اگه بخوام خودرویی بخرم البته سراغ دسته دوم نمیرم حدود ده میلیون میگذارم روش و سراتو یا النترا میخرم. در کل کراس آورهای تک دیفرانسیل خیلی با خودروهای سدان متفاوت نیستند. صرف اینکه بخواهیم کراس آور سوار بشیم دلیل نمیشه هر قیمتی رو پرداخت کنیم. امیدوارم چری سیاستهای معقولی که قبلاً داشت ادامه بده و این خودرو هم با قیمت معقولی در نهایت حدود 110 میلیون به بازار بفرسته. بعیده غیر این قیمت شانسی برای رقابت داشته باشه و موفقیتهای قبلی در مورد خودروهایی مثل تیگو 5 رو تکرار کنه
متین
۹ خرداد ۱۳۹۶سلام خوب یادم دارم زمانی که ایران خودرو پژو407رو وارد کرد خودم ازش تست فنی گرفتم
به راستی که موتوربس جالبی داشت
اولین موتوربا نسبت تراکم متغیر که وارد ایران شد
بدون اقراق بگم از تمام کره ای ها که وارد شدن موتوری سرتر داشت و داره
ولی آخر چی شد
بیچاره قربانی قیمت نابجا وعجیب ایران خودرو شد وبه حاشیه رفت
الان کجاست؟ اینهم همونطوری میشه
احمد
۲۶ خرداد ۱۳۹۶کاش ایران خودرو و سایپا یه شاسی بلند ملی مناسب قیمت و کم مصرف تولید کنند که این محصولات گرون رو نخریم
مصرف کننده
۵ تیر ۱۳۹۶دوستان ، تاکتیک مدیران خودرو این هست که 50 درصد قیمت ماشین را وام میگذاره. کوته فکرهایی مثل امثال بنده میرن با 30 درصد پول پیش، ماشین تحویل میگیرن ومیگن برای الباقی اش خدا بزرگه.تا سه سال باید بشن نوکر مدیران خودرو. کار کنن و چک پاس کنن. ماشینهای کارکرده ای که شما نام بردید را که با 30 درصد پرداخت اولیه تحویل نمیدن. مگر 315 واقعا 49 میلیون ارزش داره که الان داره میفروشه؟ ویا 110 کامفورت که بیش از 30 میلیون میده. یک 315 با شرایطش نزدیک به 60 میلیون درمیاد بعدش باید بفروشه 30 تومن. قیمت واقعی محصولات مدیران همون ماشینهای چند ماه کارکرده است که با افت 30 درصد و بیشتر داره خرید و فروش میشه. از تجربیات دیگران استفاده کنید و گرنه براتون گرون تموم میشه.
مدرس دروس فني دانشگاه ( مكانيك خودرو )
۱۸ تیر ۱۳۹۶سلام به همه ؛ بعد از بازار سنجی ، کمی دید مدیران شرکت مدیران خودرو تغییر کرده بود و در نمایشگاه خودرو البرز صحبت از قیمت 120 تا 125 تومانی این ماشین بود اما اگر با همان معیار و مقیاس خودشون هم حساب کنن نهایت قیمت این ماشین بیشتر از 105 میلیون ( اون هم تو بازار بسیار جالب ایران که از هیچ قانونی تبعیت نمی کنه ) نخواهد بود ، قیمت نسخه لوکس بازار چین این خودرو فقط 3000 یوان با تیگو 5 فرق داره که می شه حدود یک و نیم میلیون تومان نه 25 میلیون . ضمنا در هیچ جای دنیا فنی یک ماشینی چینی تک دیفرانسیل را با ماشین های جهانی دو دیفرانسیل مقایسه نمی کنند اصلا این ماشین قابل قیاس با برندهایی مثل هیوندای و کیا نیست چه رسد به هوندا و تویوتا ؛ و در پایان یک نکته برای دوستان مدیران خودرو ، عصر عصر ارتباطات است قیمت ماشین با یک کلیک قابل دریافت در تمام دنیاست ؛ بالاترین قیمت این ماشین در دنیا با لحاظ گرانترین مالیات ، عوارض و…. 87 میلیون تومان است . لطفا به شعور مردم توهین نکنید.
مصرف کننده
۲۵ تیر ۱۳۹۶در تایید فرمایش شما یک سایت آمریکایی را معرفی میکنم که انواع ماشین صفر و کارکرده را برای فروش داره . برید ببینید مقایسه کنید و افسوس…
http://www.carsforsale.com
داود
۲۸ تیر ۱۳۹۶بااین پول میشه نیسان جوک اسکای خرید 133تومن
و خداییش نیسان کجا چری کجا
یا همین پژو2008یا رنو کپچر با اینکه ایران خودرو گرون میفروشه ولی حداقل رنو و پژو میخره
کیوان
۲۹ تیر ۱۳۹۶بایک و هاول هم ابتدا اتومبیلهای سدان و اس یو وی را با قیمت بالا اعلام کردند بدنبال عدم استقبال پائین امد اما فروش نکرد این اتفاق برای تیگو ۷ هم میافتد
احسان منیری
۲۹ تیر ۱۳۹۶نمیرزه ۱۴۰ چه خبره من باشم توسان کم کار میخرم یا سوزوکی کلاس ۹