mvm x33 محصول شاسی بلند شرکت چینی چری است که در بازار ایران نیز اکنون شناخته شده و محصولات مختلف آن کم و بیش دیده می شوند. این خودرو که بنام MVM Tiggo و در ایران X33 نامیده می شود، اکنون در شرکت مدیران خودرو مونتاژ می شود.
این محصول با موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ ۲۰۰۰ سی سی توان ۱۳۹ اسب بخار را تولید می کند که به چرخهای جلو منتقل می شود. X33 همچنین دارای گیربکسی ۵ دنده دستی است و قرار است سال آینده مدل اتومات آن نیز وارد بازار کشور شود. حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر اعلام شده اند اما در سایت سازنده خبری از اعلام شتاب نیست.
این خودرو با باک بنزینی ۵۷ لیتری خود در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل شهری، بالای ۱۱ لیتر بنزین می سوزاند. مصرف سوخت این شاسی بلند در سیکل اتوبان نیز به ۷ لیتر می رسد و در حالت ترکیبی نیز حدود ۹ لیتر بنزین را می بلعد.
تجهیزات ایمنی و امکانات این خودرو شامل سیستم ترمز ضد قفل ABS، کیسه ایمنی هوا (ایربگ) برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت الکتریکی، فرمان هیدرولیک، چراغ های مه شکن، سانروف (سقف متحرک) برقی و آینه های جانبی برقی اشاره کرد.
X33 هم اکنون با قیمتی معادل ۲۹ میلیون تومان در نمایندگی و ۳۰ میلیون در بازار فروخته می شود.
امیرحسین
۲۷ اسفند ۱۳۹۰ببخشید آقا وهاب . چقدر اصرار داری این ماشین رو بخری!
خب برو بخر ….
این همه بحث نداره که!
مبارکت هم باشه!
وهاب
۱ فروردین ۱۳۹۱یعنی اجازه نیست از این همه تحقیق و تفحصم در مورد این ماشین و قرار دادن اطلاعاتم به مردم در مورد بد بودن این خودرو بگم؟واقعا 29800 دادن واسه این ماشین دور ریختن پوله
افشین
۲ فروردین ۱۳۹۱از اول خودت رو راحت می کردی می گفتی بازاریاب کدوم شرکتی. این همه پیچوندن نداشت که؟ حالا چی می فروشی؟ آر دی؟
علي
۲۸ اسفند ۱۳۹۰سلام دوستان. من حدود دوماه پیش آپشن دارشو خریدم نسبت به 32 تومنی که دادم می ارزه . ولی خوب در کل قیمت انواع ماشین در ایران بیشتر از کیفیت ماشینه.
موضوعی که هست اینه که ویوی رانندگی با شاسی بلند بهتر از سواری هستش و احساس خستگی کمتری به راننده دست میده در نتیجه مقایسه بین سواری و شاسی بلند معنی دار نیست.
مهرداد
۱ فروردین ۱۳۹۱شاسی بلند؟!!!!!!!!!!!!!ویو؟!!!واقعا به نظرت شاسی بلنده؟!!!این یه سدان هست که شبیه اس یو وی درستش کردن.از نظر ارتفاع صندلی هم با ال90 برابره.کافیه واسه امتحانشم یدونه پارک شدشو کنار ال90 ببینی!یه خودروی کاملا حسرتی هست قربان.چه شاسی بلندیه که 4wd نیست.لاستیکاش 215 هست!ارتفاع شاسی 20 سانت هست!چه کلاهی میزارن خودرو سازا سر این مردم بنده خدا!!!
افشین
۲ فروردین ۱۳۹۱واحد اندازه گیریت چیه/ حتما وجب
افشین
۲ فروردین ۱۳۹۱داداش سالاره و شاسی بلند. خیلی بلندتر از ماشین شما کوتوله ها
فرهاد
۲۹ اسفند ۱۳۹۰بادرود و سباس حضور مدیریت سایت محترم بدال
افزودن شماره های برگشت به صفحات گذشته بسیار مفید و لازم بوده.
افشین
۲ فروردین ۱۳۹۱با تشکر این بنده خدا هم مخالفید؟
پوریا سلمانیان
۵ فروردین ۱۳۹۱آقا افشین لطفا به سوالات صفحه ی 11 جواب بده .البته اگه جوابی داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
افشین
۵ فروردین ۱۳۹۱پایین تر جواب صفحه 11 رو هم دادم. بخون حال کن. سالاره ایکس 33 بگو ماشاالله
محسن
۲۹ اسفند ۱۳۹۰رفته بودم نمایندگی بوشهر رنگ البالویی اورده بودندخیلی قشنگ بود ولی زوار دور چراغای جلو خوب جا نیافتاده بود وسپر جلو هم تنظیم نبود
maziar
۱ فروردین ۱۳۹۱جدا ماشین بی کیفیتی هست.اون از درزبندی درها،اون از کیفیت داشبوردو صندلی،اون از تعادل نداشتنش توی برف و بارون،اون از وضع رنگش توی رطوبت و گرما،اون از موتور ضعیفش،اون از ضبط صوتش که هر از گاهی قاطی میکنه.اون از سیستم تعلیق ضعیفش که هر از چندی بهم میریزه.واقعا دست چینی ها درد نکنه با این آشغالایی که روانه بازار ایران میکنن.
طاها
۱ فروردین ۱۳۹۱آقا من رفتم ماشینو دیدم.خدایی مواردی که آقا میثم گفته بود رو تماما میشد دید و ایرادا همگی بهش وارد بود اما برای من بعضی از اونا زیاد مهم نبود بعضیاشم خیلی مهم بود.در کل با توجه به اینکه اقبال عمومی با این ماشین نیست از خریدش فعلا منصرف شدم تا زمانی که کیفیتش بهتر بشه.دلایل نخریدن این ماشین رو هم با توجه به اینکه خیلی اصرار به خرید داشتم میگم بهتون توی پست بعدیم
saeed
۱ فروردین ۱۳۹۱آقا باز نشدن ایر بگا توی تصادفا که اپیدمی شده یادتون رفت.خیلی صحنه جالبی بود اونروز توی شریعتی،ماشینه نابود بود اما از همین 2تا ایر بگی که روی پرایدم اینروزا پیدا میشه هیچ کدوم عمل نکرده بود. :-)
محمود
۱ فروردین ۱۳۹۱من که قبلا گفتم اینو.حتی با دلایل فنی اینو گفتم اما همه از کنارش رد شدن.اسمامی مثل افشین،سحر،شروین،علی،سورن،حسین. سایت پدال رو با این همه شهرت و با توجه به اینکه اکثر افراد این سایتو مرجع میدونن خراب کردن!!
افشین
۲ فروردین ۱۳۹۱حتما تو درستش کردی. باز هم می گم با تو یکی نمیشه حرف زد چون اصلا اهل گفت و گو نیستی. راستی چی شد؟ قرار بود بعضی جاها رو ببندی و از این حرفها؟ همه دور یه سفره نشسته بودن؟ حالا ما سایت رو بی اعتبار کردیم؟ برو جای دیگه بساط کن عمو.
سحر
۲ فروردین ۱۳۹۱سلام آقا افشین قرار بود در مورد نصب گارد توضیحاتی بدهید خواهش میکنم راهنمایی کنید،جواب دادن به بعضی اشخاص از شخصیت خود آدم کم میکنه
افشین
۲ فروردین ۱۳۹۱سحر خانوم در بالا توضیحاتی راجع به شاسی و انواع آن را از یکی از سایت ها کپی کردم. امیدوارم حوصله این بحث های فنی رو داشته باشید.
بعد از مطالعه این بخش راجع به گارد براتون توضیح خواهم داد انشاالله
محمود
۲ فروردین ۱۳۹۱آقا افشین عزیز.برادر من،فکر نمیکنی ادبیات کوچه و بازار برای جو اینجا مناسب نیست؟!!چرا اینقدر شما به تنش علاقمند هستید؟من خودم از موافقین خرید خودرو هستم اما این حرکات واقعا جو تاپیک رو خراب میکنه.انتقاد پذیر باشید قربان.تعریف از خود نباشه اما بنده انتقادات رو یادداشت کردم و تا حدی هم منطقی دیدم نظرات افراد منتقد رو.با وجود اینکه فعلا با توجه به کیفیت موجود از خرید منصرف شدم اما همچنان منتظر باز شدن نمایندگی هستم تا دلایل بهتری برای قانع شدن پیدا کنم.این خودرو کاملا سازگار با شهر و فوق العاده ناسازگار با جاده هست.یک سری نقص و ایرادات هم داره که بنده در حال تحقیقم که انشااله جواب مناسبی برای انتقادات آقا میثم و دیگران پیدا کنم.به نظرم این حرکات رو کنار بذارین و صحبتهایی بکنیم که کسی که مطالب رو میخونه صرفا یک سری دعوا و توهین از شما شاهد نباشه و بهترین انتخاب رو بکنه.ممنونم.ببخشید اگر صحبتهام لحن نصیحت به خودش گرفت.در شان این سایت نیست این حرکات.مرسی
افشین
۲ فروردین ۱۳۹۱ببین دوست عزیز اگه به صفحه های قبل مراجعه کنی نظرات من رو مطالعه کنید متوجه می شید که کاملا منطقی و در جهت کمک به کسانیه که خرید کردن. من نه کسی رو تشویق به خرید کردم نه دست به تمسخر زدم. تا اینکه یه سری بازاریاب معلوم الحال شروع به تخریب ماشین با عناوین مختلف کردن. کم کم سمت و سوشون هم مشخص شد که از کدوم شرکت هستن و برای چی دارن تبلیغ می کنن. برای خود شما هم اولین کامنتی که گذاشتم این بود که اگه دلت نیست نخر داداش مگه مجبورت کردن. شما به دلایلی که به نظر من بهش می گن اشکالات بنی اسراییلی یه دفعه کشیدی زیر همه چی و اعلام کردی که این ماشین مزخرفه. باز هم می گم تصمیم با خودته اون چیزی که این دوستان بهش می گن آشغال ما بهش می گیم سالار. هزاران ساعت رو هم صرف تحقیق و تفحص کنی امکانات سالار نه کم می شه نه اضافه. همینه که هست. اگر پول بیشتری داری می تونی ماشین های خیلی بهتری بخری. اما تو رنج 33 تومن و این بازار به نظر من ایکس 33 واقعا سالاره.
اگه ناراحت شدی ازت عذر می خوام. عیدت هم مبارک
vahid
۱ فروردین ۱۳۹۱من که از خرداد خریدم سوار شدم تا به حال راضی بودم و مشکلی نداشته باید کسایی نظر بدن که سوار شدن نسبت به قیمتش عالیه به نظر من جالب اینجاست که در2 تصادف جزیی هم که داشتم هیچ خرابی به ماشین وارد نشد در صورتی که در تصادفات مشابه با ماشین قبلی (پارس) ماشین کمی آسیب می دید به نظر من استحکامش هم خوبهو مشکلاتی که در بالا ذکر شده کاملا غرض ورزیه
saeed
۲ فروردین ۱۳۹۱دوستان غرض ورزی های بنده و آقا میثم رو یادداشت کنین تشریف ببرین نمایندگی از نزدیک مشاهده کنین.آقا وحید یه جوری میگی غرض ورزی انگار خریدار به حرف من و یا شمای بازار یابه.چیزیرو که دیدم توی شریعتی خیلیهای دیگه هم دیدم.مردم این چیزارو میخونن و از نزدیک چک میکنن.گذشت عصر حجر که تبلیغات خوب یا بد باعث خرید یا عدم خرید میشد.
vahid
۱ فروردین ۱۳۹۱در مجموع هر کی که داره و سوار شده راضیه و معمولا کسایی ناراضی هستن که یا اصلا سوار نشدن یا با جناق و یا جاری شون x33 داره که خوب نظرشون هم معلومه دیگه ولی جالبه هر کی داره راضیه
محمود
۲ فروردین ۱۳۹۱من داشتم بی اندازه ناراضی بودم فروختمش اونم بعد از 6 ماه با 3 ملیون ضرر.
امیر
۲ فروردین ۱۳۹۱آقا منم داشتم اصلا راضی نبودم.پول حروم کردنه
افشین
۲ فروردین ۱۳۹۱فناوری شاسی خودرو
در این مقالات تلاش شده است مفاهیم و محاسبات مربوط به شاسی خودرو به شکل ساده شدهای مورد بررسی قرار گیرد. در این میان نویسنده تلاش کرده است از پیچیدگیهای مربوط به محاسبات و طراحی شاسی خودرو دوری کند و مفاهیم را به شکلی که برای عموم قابل درک باشد ارائه دهد چرا که علم شناخت و طراحی شاسی به تنهایی یک رشته دانشگاهی است که نیاز به پیش زمینههای زیادی برای درک مفاهیم دارد. به همین دلیل نویسنده در بخشهایی مفاهیم و فرمولها را سادهسازی کرده است اما برای علاقهمندانی که مایل هستند بیشتر در این مورد مطالعه کنند در پایان این سری از مقالات کتب مرجعی در این زمینه معرفی خواهیم کرد.
تعریف شاسی
شاسی در صنعت خودرو با تعاریف مختلف بیان میشود. در یک تعریف، شاسی شامل سازه شاسی و متعلقات آن شامل قاب و فنرهای تحملکننده بار، مکانیزم فرمان، ترمزها، موتور و سیستم انتقال قدرت یا مکانیزمهای انتقال قدرت به چرخها است. در تعریف دیگر در یک خودرو اگر قسمتهای مولد قدرت، انتقال قدرت و دستگاههای الکتریکی جدا شوند، هر آنچه باقی بماند شاسی و بدنه نامیده میشود.
در تعریفی دیگر، شاسی، اسکلتی است که زنجیره انتقال قدرت، سیستم هدایت و کنترل و بدنه را در کنار یکدیگر نگه میدارد. در هر حال، صلبیت شاسی باید به گونهای باشد که موقعیت قطعات و تجهیزات سوار بر آن نسبت به یکدیگر تغییر نکند و تغییر شکل آن در اثر بارهای اینرسی و عکسالعملها کمترین مقدار باشد.
ترکیب های مختلف شاسی خودرو
به طور کلی سه ترکیب از شاسی وجود دارد:
ساختار سه جزئی: این ساختار اغلب در خودروهای بزرگ و خودروهای تجاری بکار رفته است. در این ساختار خودرو از سه جزء اصلی شاسی، اسکلت اصلی و ورقهای بیرونی تشکیل شده است. بارهای اصلی در این طرح، توسط مقاطع مناسب کفی بدنه حمل شده و سپرهای جلو و عقب خودرو بعداً به شاسی متصل میشوند. در اینگونه شاسیها که بیشتر در خودروهای سنگین و نیمه سنگین و بعضی خودروهای سبک استفاده میشود، کابین به صورت جداگانه بر روی شاسی سوار میشود. در این حالت، شاسی به اندازه کافی صلب ساخته میشود تا بتواند بارهای ناشی از اجزاء و قطعات را تحمل کند.
ساختار دوجزئی: در این ساختار، اسکلت اصلی و ورقهای بیرونی، یک ساختار یکپارچه تشکیل میدهند. به این ترتیب سازه خودرو متشکل از دو جزء اصلی بدنه و شاسی است.
ساختار واحد یا یکپاچه: در اغلب خودروها، سه جزء بالا در یک ساختار واحد گنجانده شده که به یکدیگر متصل هستند. در این حالت، بار اصلی توسط تمامی مقاطع قوطی شکل بدنه با سختی پیچشی و خمشی مناسب حمل میشود. از جمله مهمترین مزیتهای اینگونه از شاسیها، وزن کم در مقابل سختی زیاد و امنیت بیشتر در تصادفات است و توسط جذبکنندههای انرژی به کار رفته در کل سازه، میتوان در هنگام برخورد، میزان شتاب وارده به بدن سرنشینان خودرو را به میزان قابل ملاحظهای پایین آورد. از این ساختار بیشتر در انواع خودروهای سواری، اسپرت و خودروهای باگی (Buggy) استفاده میشود. با این تفاوت که انواع پروفیلهایی که در ساختار آنها استفاده میشود، متفاوت است. مثلاً در انواع خودروهای سواری از پروفیلهای ورقی یا پروفیلهای باز استفاده میشود ولی در خودروهای باگی از پروفیلهای مقطع بسته استفاده میشود.
از میان ساختارهای فوق، ساختار یکپارچه با توجه به برتریهای زیر برای خودروهای سواری شهری بیشتر مورد استقبال قرار میگیرد و مزایای زیرا را در بر دارد:
1- استفاده موثر از مواد و در نتیجه کاهش وزن و افزایش سختی نسبت به وزن
2- پایینتر بودن هزینه تولید، ابزار و قید و بند با حذف تجهیزات مورد نیاز برای سوراخکاری شاسی و کار روی ورق و تیر.
3- حذف امکان جابهجایی بدنه و شاسی نسبت به یکدیگر و آسیبهای احتمالی در این زمینه.
4- مناسب بودن برای خودروهای کم ارتفاع و خودروهای با ارتفاع کفی پایین.
5- ایمنی بهتر بدنه در تصادفات، به دلیل وزن کمتر و افزایش نسبت استحکام به وزن
فرمهای متداول شاسی
شکل کلی شاسی به نحوه اتصال فنرها به شاسی، مکانهای عبور محور چرخها و فاصله میان چرخهای جلو و عقب (بر پایه معیار پایداری جهتی خودرو) وابسته است. شاسی، تکیهگاه و محل نصب موتور، بدنه، سیستم تعلیق، سیستمهای نگهدارنده چرخ و سیستم انتقال قدرت است.
شاسی مستقل، از اجزایی با مقطع نبشی، C و یا I شکل جوشکاری یا پرچکاری شده به یکدیگر ساخته میشود. برای نگهداری موتور و محور چرخها از تیرهای عرضی استفاده میشود. موتور خودرو به سه یا چهار نقطه از شاسی اتصال دارد. برای آن که ارتعاشات ناشی از لرزش موتور مستقیماً به شاسی منتقل نشود، از لاستیکهای دسته موتور در محل اتصال موتور، استفاده میشود. برای کاهش ارتعاش حاصل از موتور به کمترین میزان ممکن، یا باید سطوح لاستیکهای دسته موتور در صفحه گذرانده از مرکز جرم موتور باشد که در این حالت، گشتاور اینرسی حول مکانهای اتصال که منشأ لرزش زاویهای است ایجاد نشده و اینرسی توسط پیچهای اتصال جذب میشود و یا زاویه لاستیکهای دسته موتور نسبت به خط قائم به گونهای اختیار گردد که امتداد محور عمود بر آنها که امتداد نیروهای تماس نیز هست، از محور نوسان مجموعه بگذرد. در نتیجه نیروهای تماس پیرامون محور نوسان، گشتاوری نخواهند داشت. برای جلو گیری از انتقال ارتعاشات شاسی به بدنه از لاستیکها یا کمک فنرهای ظریف استفاده میشود.
فرمهای متداول شاسی، عبارتند از:
شاسی نردبانی (Ladder frame)
شاسی مرکزی (Central)
شاسی ضربدری (X)
شاسی محیطی (perimeter frame)
فرمهای دیگر شاسی را میتوان متعلق به یک یا ترکیبی از گونههای بالا دانست. همچنین شاسی نردبانی را نیز میتوان به گونهای شاسی محیطی یا ترکیبی دانست، چون عملاً محیط بدنه را دور میزند و فضای میان آن کاملاً قابل استفاده است.
شاسی نردبانی
شاسی نردبانی (Ladder chassis) یکی از اولین گونههای شاسی است. دلیل استفاده از لفظ نردبانی در این نوع از شاسی فرم ساخت کلی شاسی است که شبیه به یک نردبان با دو تیرک طولی و تعدادی تیرک عرضی جهت تقویت و اتصال تیرکهای طولی شاسی است.
امروزه این نوع شاسی در اکثر خودروهای تجاری نظیر انواع کامیون، اتوبوس، برخی گونههای وانت و همچنین بعضی از SUVها مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع شاسی، تا قبل از دهه 60 ، شاسی استاندارد اکثر خودروهای سواری نیز بود. همچنین آمریکاییها تا اواخر دهه 70 همچنان از این نوع شاسی، در خودروهای سواری استفاده میکردند.
شاسی نردبانی مزایایی نظیر قابلیت تحمل وزن بالا، مقاومت خوب، هزینه ساخت پایین و تکنیک ساخت ساده و غیرپیچیده دارد. همچنین تعمیرات بر روی اتاق خودرویی که از این نوع شاسی استفاده میکند به سادگی امکانپذیر بوده و شاسی خصوصیات خود را پس از تصادفات سنگین همچنان حفظ میکند. معایب این نوع شاسی شامل وزن بالا، حجم اشغال شده زیاد (هم در طول و هم در عرض)، قابلیت کم در جذب ضربات و ارتعاشات طولی به سبب سختی در این شاسی است. همچنین سر و صدا و انتقال ارتعاشات در این نوع شاسی بالاست. این نوع شاسی قابلیت تغییر فرم در نقاط حساس در موارد مورد نیاز را ندارد. ضمناً مقاومت پیچشی این نوع شاسی کم بوده و باعث عدم بکارگیری آن در خودروهای اسپرت میشود.
خصوصیات این شاسی به سبب قابلیت تحمل وزن بالا موجب بکارگیری آن در خودروهای تجاری شده است. این شاسی، محکم بوده و در یک خودروی تجاری به سبب این قابلیت و همچنین اهمیت پایین فضا و قیمت پایین استفاده میشود. در بعضی از انواع وانتهای سنگین و همچنین برخی از انواع SUVهای بزرگ و البته غیرلوکس با قیمت پایین یا شرایط کاری سخت، هنوز از این نوع شاسی استفاده میشود. ولی استفاده از این نوع شاسی با توجه به معایب ذکر شده و آسایش بسیار پایین آن، در خودروهای سواری چند سالی است که منسوخ شده است. شاسی نردبانی از عضوهای طولی با مقاطع باز تشکیل شده است که در مقابل خمش در راستای عمود بر آنها مقاومت دارند. عضوهای عرضی بکار رفته در سه ناحیه جلو، وسط و عقب خودرو، دارای اشکال و اتصالات مختلفی است. مهمترین کلی تجهیزات انتقال قدرت نظیر میل گاردان و گیربکس به شاسی متصل میشوند. به طور کلی وظایف اعضای عرضی شاسی عبارتند از:
– ثابت نگه داشتن فاصله دو عضو طولی
– ایجاد مقاومت پیچشی لازم در شاسی
– ایجاد مقاومت در برابر متوازیالاضلاع شدن
– تحمل بارهای لازم به صورت یک تیر دو سر گیردار
– انجام وظایف ذکر شده به صورتی که تنشها در اتصالات بیشتر از حد مجاز نگردد. فنرهای جلو و عقب شاسی و نگهدارندههای آنها به عضوهای طولی متصل میشوند و نگهدارندههای فنرهای عقب، درست در مقابل عضوهای عرضی نصب میشوند. این نگهدارندهها طوری نصب میشوند که نقطه اثر نیروی اعمالی از طرف سیستم تعلیق، از مرکز برش ناودانی عبور کنند.
پوریا سلمانیان
۲ فروردین ۱۳۹۱این کم بود فکر کنم مدیران خودرو داره یه شاسی بلند زشت و آشغال رو معرفی میکنه
افشین
۲ فروردین ۱۳۹۱بپا دوباره گول نخوری بخریها. مواظب باش چون شرکت های دیگه هم دارن شاسی بلند چینی تولید یا وارد می کنن. توهم خرید نزنی برات خوب نیست
محمود
۲ فروردین ۱۳۹۱آقا ایکس33 اونی نیست که باید باشه.پر از ایراده این ماشین.حالا شما از پشت پرایدو تیبا پاشدی سوار این شدی معلومه که برات خوبه.اما واقعیت اینه که با استانداردهای ماشین توی این رنج قیمت همخونی نداره و ضعیفه
علی
۵ فروردین ۱۳۹۱سلام عید مبارک
اق من خریدم سی میلیون یک هفته نیست شده سی وهشت میلیون . هم سواریش خوبه هم سودش
saeed
۶ فروردین ۱۳۹۱قربان مگه چیه که بشه 38 تومن.واسه اینکه کیفیتش اینقدر بده شده38 تومن؟والا اینجا که همون 30 تومن دارن میدن.ظاهرا نشنیدین که مجبور کردن به قیمت پایه برگردن خودروسازها.تازه همون موقع هم 32 تومن بود نه 38 تومن.ضمنا اونم واسه تب بازار شب عید بود نه الآن.اگر هم هنوز نمایندگی هست که میده 32 تومن میتونین به تعزیرات شکایت کنین چون ایکس33 از جمله خودروهایی شناخته شد که افزایش کیفیت نداشت و مجوز افزایش قیمت نتونست دریافت کنه.خود مدیران خودرو هم روش نشد پیگیری بیشتر کنه با توجه به کیفیت های خودروهاش.قطعات درجه3 چین مونتاز ایران.البته تونست مجوز فروش با پرداخت وام بجای خودروهای فرسودرو بگیره.میتونین تبلیغاتش رو توی روزنامه ها بخونین.
افشین
۶ فروردین ۱۳۹۱آقا سعید شما جواب سوال ما رو ندادی بالاخره. چی شد دوست متخصصت؟ این بنده خدا احتمالا یه چیزی از جایی شنیده. ما که بفول شما از طرفدارهای غیر کارشناس ایکس33 هستیم پاسخی در تایید یا تکذیبش ندادیم. حالا شما که خودت طرفدار نطرات کارشناسی می دونی چرا خودت رو قاطی می کنی.
ما هنوز منتظریم ها از دوستت بپرس چی شد پس؟!!!!!!
saeed
۶ فروردین ۱۳۹۱والا خیلی علاقمندم جواب شمارو بدم،اما دوستان کاربر،چه موافق چه مخالف تصمیم گرفتن جواب شمارو ندن بخاطر توهیناتون واگرنه اینم مثل بقیه جواب میدادیم.شرمندم.بنده هم طابع جمع هستم
افشین
۶ فروردین ۱۳۹۱ok هیچ اشگالی نداره.
محمود
۳ فروردین ۱۳۹۱واقعا بجا نظر داده:سلام.من نمایشگاه خودرو دارم.کیفیت مواد پلاستیکی داخل نا مرغوبه بخصوص فوم صندلی ها که بعد از 10،12 ماه ممکن هست زدگی یا ترک پیدا کنه،با اینکه همه فکر میکنن مصرفش کمه اما اگر 2 تا مقایسه کنیم میفهمیم که زیادم هست.با یه اس یو وس مقایسه میکنم و یه سدان.رکستون با موتور 3200 و 6 سیلندر و 24 سوپاپ و 240 اسب قدرت و 4wd و اتومات(مصرف ات.مات بیشتر هست تا دنده ای)مصرفش 11/5 هست.اما این با موتور 2000 و 16 سوپاپ و 4 سیلندر و 140 اسب قدرت مصرف ترکیبیش 9.2 هست.حالا مگان با موتور 2000 و 16 سوپاپ و 4 سیلندر و 145 اسب و اتومات مصرف 7.1 رو داره.از نظر آپشن که خیلی معمولیه و ماشینای رنج 20 تا 30 همرو دارن.جای عینک و باکسهای عقب پین داره و پوس باتن نیست که بعد از مدتی همه میدونن پین استحکامشو از دست میده.دکمه های ماشین بی کیفیت هستن و مارو یاد دکمه های اتوبوس های قدیم میندازن.روکش آیینه های آفتابگیر یه تیکه فوم هست که بی نهایت زشت کرده جلوه ماشین رو.این از داخل اما بیرون ماشین.پین پشت چراغهای جلو پلاستیکس هست و در اولین ضربه شکنندگی داره.سپر عقب نداره چون اگر میزاشتن در باز نمیشد و بجاش ضربه گیر گذاشتن که ضخامت 2 سمت اون با هم برابر نیست.طراحی بدنه توسط شرکت انگلیسی انجام شده اما این شرکت همون شرکتی هست که سمند رو هم طراحی کرد و البته تقلید از تویوتا راو 4 هست.شبرنگهای عقب خیلی بد جا تعبیه شدن.گلگیرهای عقب شبیه نیسان وانتهای 10 سال پیش گذاشته شدن.درمورد عملکرد گیربکس و عدم تعادل این ماشین و صدای زیاد موتور بزرگترین ایرادای این ماشین هست.سیستم تعلیق کاملا معمولی روی ماشین هست و ضربه هارو تا حدی حس میکنین.ستون a ماشین دید رانندرو خیلی کور کرده.ضعفهای سیستم صوتی توی این ماشین دیده شده.قیمت ماشین به نسبت کیفیتش بالاست.بر عکس تصور همه نونه وارداتیش اصلا برتری نداره جز اضافه شدن سنسور دنده عقب به ماشین و آرم تیگو و چری که اینا 2/5 میلیون گرونترش میکنه.آنچنان که ازس انتظار میره جادار نیست.یکم ماشین لخت و سنگینی هست.
اینا انتقادات من از این ماشین بود.
حسین
۳ فروردین ۱۳۹۱سلام دوستان:
نوروز باستانی به همه x33 سوارهای عزیز تبریک میگم.
اقا محمود به شما هم عیدو تبریک میگم،انشاالا تو سال جدید چشمت به این ماشینهای چینی نخوره…
من بازهم با مطالب شما مخالفم و هربار هم اینو تو پستهات گذاشتی من اینو به شما گفتم …
کلا شما اینو از کسایی شنیدی یا اون طرف از پسرخاله مامانش یا از پسر دایه عموش ویا از فلان کس شنیدم که این ماشین اینطوریه!!!!…
دوست عزیز به گفته شما خودت نمایشگاه داری یکی از ماشینهارو بگیر یه روز دستت باشه بعدبیا اینجا نظرتو بیان کن…
نظر من ودوستانی که ایکس33 دارند براین نیست که شماها بیان این ماشینو بخرین ، بیشتر جنبه اطلاع رسانی داره که شما تلاشکن اطلاعات درست تحویل مردم بدی ویا اگر داری مقایسه میکنی با یه ماشین هم ردیف خودش مقایسه کن …
امیر
۳ فروردین ۱۳۹۱آقا حسین.بد نمیگه بنده خدا.والا بخدا من این ماشینو داشتم خدایی،میگم خدایی ازش اصلا راضی نبودم.تمام ایرادای بالا بهش وارده.دیگه قسم خوردم که نگی دروغ میگم،عاجزم کرده بود بخدا.البته من قبلش آزرا داشتم شاید توقعم ازش بالا بوده.
افشین
۴ فروردین ۱۳۹۱این گفته ات می تونه منطقی باشه. حالا چرا آزرا رو فروختی؟ حتی اگه انگیزه ات مالی هم بوده بگو چون می تونه روشنگر باشه.
maziar
۶ فروردین ۱۳۹۱مرسی آقا محمود.همه میدونن این ایرادارو داره ایکس33.به نظرم توی تمام صفحات که جدید میشه کپی کن.البته کیفیت پایین رنگ و پوسه شدنش توی رطوبت و گرما،باز نشدن ایربگا توی تصادفات و عدم تعادلش در برف رو هم باید بهش اضافه کرد.واقعا این نطرات برای خریدار خوبه اگر یادداشت کنه و بررسی کنه از نزدیک
سعید
۳ فروردین ۱۳۹۱فقط وفقط وفقط ال90 از نظرشتاب مصرف قدرت استحکام خودروی چینی با مونتاژایران جه آشغالی شود
حرص نخوریدشیرتون خشک میشه
افشین
۴ فروردین ۱۳۹۱یه بازاریاب دیگه. شاید همون بازاریاب با یه اسم دیگه. این دوریه که افتاده توی این تاپیک سر گیجه نگیرید خوبه
راهدار
۵ فروردین ۱۳۹۱آقا این بنده خدا کلا یه نظر داد و رفت.شمایید که از صفخه 8 فقط میگی خوبه اما ایرادای منطقی این ماشین رو نمیتونی جواب بدی یا میپیچونی.بازار یابی به این میگن.چند میدن واسه روزی 4 تا کامنتت.ظاهرا توی یه سایته دیگه هم هستی :-)
افشین
۶ فروردین ۱۳۹۱شما مگه برا کامنت گذاشتن از جایی پول می گیرید؟ بابا دمتون گرم. الان مزنه چه جوری یاست؟
آره تو سایت باشگاه هواداران ام وی ام هم هستم چون سالار ایکس33 رو دارم. خوشت نیومد؟
حمید رضا
۳ فروردین ۱۳۹۱سلام ام وی ام
silverman
۳ فروردین ۱۳۹۱اول تبریک و شادباش و سال نو مبارک به همه دوستان…
ببینید بنده حدود 6 ماه این ماشینو دارم و حدود 10000 کیلومتر شامل دوبار مسافرت طولانی با این ماشین رفتم.
خداوکیلی به نسبت قیمتش بی نهایت ازش راضی هستم. هندلینگ خوب. مصرف سوخت کم.. شاسی فوق العاده نرم از محاسن این خودروئه. البته خب این ماشینم مثل همه ماشینها ایراداتی داره مثل صدای موتوری که به داخل اتاق میاد ولی در کل به نسبت ماشینائی که قبلاً داشتم (زانتیا، 206 تیپ 5) کاملاً از این ماشین به نسبت پولی که دادم راضیم.
یه نکته دیگه هم چون خیلی تابلوئه این آخر بگم: ببینید دوستان هر جائی که یه عده نمایشگاه چی بدون اینکه اطلاعات حدااقلی نسبت به خودرو داشته باشند و در طول مدت روز فقط لنگ به دست ماشینائی که تو نمایشگاهشون هست رو (معلومه که تو این page مگان دارها جمعشون جعمه!!!) به امید مشتری جمع کردن برق بندازن و بیان تو اینجا بدون حتی یک بار تست واقعی خودرو بیان و نظر راجع بهش بدن قابل اعتماد نیست. من پیشنهاد می کنم برای اطلاعات واقعیتر و قابل اعتمادتر حتماً به http://www.mymvm.ir مراجعه کنید. جون اونجا جمع خیلی زیادی از MVM سوارها و به خصوص X33 سوارها هستند که نظراتشونو با هم شیر می کنن.
ممنونم…….
silverman
۳ فروردین ۱۳۹۱فقط یه نکته در مورد کسانی که چین و محصول چینی رو می کوبند بگم که دیگه همه مردم دنیا می دونند که چین خوب و بد داره… چین همون جائی که المپیک پکن رو با اون شکوه برگزار کرد یا همون کشوریه که بزرگترین وامها رو به شرکتهای آمریکائی داده و اگه پولاشو از آمریکا بکشه بیرون خود آمریکاش با مخ می خوره زمین. ولی خب هم محصولی مثل لیفان داره هم محصولی مثل ماشینای MVM که اکثراً ازش راضیند. (البته اخیراً خدائیش لیفانم انگار یکم پیشرفت کرده!!!)
افشین
۳ فروردین ۱۳۹۱خودروسازان داخلی قیمت جدید محصولات خود را اعمال کردند، واردکنندگان نیز قیمتهایی جدید را در سایت فروش خود قرار دادند، تا خودروهای خارجی نیز در واپسین روزهای سال، طعم «گرانی» را بچشند؛ این در شرایطی است که بازار خودروهای وارداتی ماهها است آشفته شده و بیشتر این خودروها افزایش قیمتی شدید داشتهاند و قیمت آنها تا بیش از 30 میلیون تومان نیز رشد کرده است. با این حال، «سازمان حمایت» و «کمیته تنظیم بازار» هنوز واکنشی در قبال افزایش قیمت رسمی خودروهای خارجی نشان ندادهاند.
پس از آنکه خودروسازان داخلی مجوز افزایش قیمت محصولات خود را از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گرفتند، واردکنندهها نیز قیمتهای جدید رو کردند، تا مشتریان در روزهای پایانی سال 90 طعم «گرانی» را بیش از پیش بچشند. آن طور که در سایت رسمی واردکنندگان بزرگ خودرو به کشور مانند آسان موتور و ایرتویا آمده، آنها نیز پس از چراغ سبز سازمان حمایت به افزایش قیمت خودرو، نرخ محصولات خود را بالا برده اند.
این در شرایطی است که هم اکنون بازار خودروهای وارداتی اوضاعی آشفته و روزهایی گران را پشت سر میگذارد و برخی خودروها در دو سه ماه گذشته بیش از 30 میلیون تومان افزایش قیمت داشته اند.
آشفتگی در این بازار پس از آن رخ داد که بازار ارز به هم ریخت و نرخ دلار شدیدا رشد کرد و این اتفاق کمسابقه بهانهای شد تا منحنی قیمت وارداتیها به شکلی غیرمنتظره و عجیب صعود کند.
افزایش قیمتها آنقدر زیاد شد که شکافی بسیار عمیق میان نرخ بازار و نمایندگی خودروهای وارداتی به وجود آمد و این وسط دلالها و واسطهگرها حسابی از خجالت بازار درآمدند و تا توانستند از آب گل آلود افزایش نرخ ارز، ماهی گرفتند و قیمتها را بالا و بالاتر بردند.
به هر حال پای «دلار» در میان بود و قیمت خودروهای خارجی نیز افزایش شدید را تجربه کرد. هرچند گفته میشد خود واردکنندگان نیز در به هم ریختگی بازار نقش دارند و با کاهش عمدی عرضه، مقدمات افزایش قیمت خودروها را فراهم آوردهاند، اما شرکتهای واردکننده هیچگاه واکنشی به این اتهام نشان ندادند و معلوم نیست این «خونسردی» از سر به اصطلاح «بیخیالی» بوده یا اینکه واقعا اتهام وارده را پذیرفتهاند.
هرچه هست، هم اکنون سایت فروش واردکنندگان باز است و مشتریان باید با قیمتهای جدید اقدام به خرید خودروهای خارجی کنند. ظاهرا مدت زمان تحویل خودروها نیز کاهش یافته و به 30 روز رسیده است.
با توجه به آنکه گفته شده کمیته تنظیم بازار با مصوبه سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر افزایش قیمت خودروهای داخلی مخالفت کرده است، باید منتظر ماند و دید آیا این کمیته به افزایش قیمت وارداتیها نیز واکنش نشان میدهد یا به به اصطلاح، کاری به کار آنها نخواهد داشت.
البته آن طور که از زوایای امر پیداست، هنوز ابلاغیه ای مبنی بر لغو مصوبه سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و بازگشت قیمت خودروهای داخلی به حالت قبل، به دست خودروسازان نرسیده و مشخص نیست آیا قیمت خودروهای داخلی باز هم تغییر خواهد کرد یا نه!
با این حساب، کمی دور از ذهن است که واردکنندگان نیز قیمت محصولات خود را به حالت قبل بازگردانند. این در شرایطی است که به نظر میرسد اگر قرار به افزایش قیمتها باشد، طبعا خودروسازان به عنوان تولیدکننده، مستحق تر هستند تا واردکنندگانی که در هر صورت با واردات خودرو ضرر نمیکنند.
حتی اگر فرض کنیم واردکنندگان با استفاده از ارز غیردولتی خودرو وارد میکنند، باز هم نمیتوان ادعا کرد از ناحیه واردات خودرو ضرر میدهند، زیرا همواره سود زیادی را بابت فروش محصولات خود در نظر میگیرند. برخی کارشناسان عنوان میکنند که شرکتهای واردکننده بین هفت تا 10 درصد سود میبرند. این در حالی است که خودروسازان به عنوان بخشی از تولیدکنندگان صنعت کشور، در وضعیت مالی مناسبی قرار ندارند و حتی در برخی محصولات خود ضرر نیز میدهند.
با این حساب اگر قرار به بازگشت قیمتها باشد، طبعا باید واردکنندگان نیز قیمتهای خود را به حالت قبل بازگردانند، نه اینکه فقط خودروسازان داخلی مجبور به این کار شوند.
اما به سراغ واردکنندگان برویم و ببینیم افزایش قیمتها به چه شکل بوده است.
ابتدا از آسان موتور شروع کنیم، شرکتی که محصولات هیوندایی را وارد میکند و در جریان رشد نرخ ارز، محصولات این شرکت افزایش قیمت شدیدی را تجربه کردند.
طبق آنچه که در سایت آسان موتور آمده، تمام محصولات این شرکت با رشد قیمت مواجه شدهاند و در این بین، مدل سنتینال با 163 میلیون و 800 هزار تومان قیمت، گرانترین به حساب میآید. هیوندایی i20 نیز با قیمتی 40 میلیون و 400 هزار تومانی، لقب ارزانترین محصول وارداتی آسان موتور را به خود اختصاص داده است.
خودروهای هیوندایی در ایران افزایش قیمتی شدید را پس از رشد نرخ ارز تجربه کردند؛ به نحوی که قیمت مدلهای آزرا و ix55 به بالای 100 میلیون تومان صعود کرد و ظاهرا هنوز هم پایین نیامده است.
اما همخانواده آسان موتور، یعنی اطلس خودرو نیز که محصولات کیاموتورز کره را به ایران وارد میکند، قیمتهای جدید را سایت خود قرار داده است. به عنوان مثال، مدل موهاوی حدود 98 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد که از این حیث، گرانقیمتترین کیایی بازار خودرو ایران به شمار میرود.
ارزانترین خودرو کیا در بازار خودرو کشور را نیز باید سراتو چهار در محسوب کرد، که قیمتی برابر با 46 میلیون و 250 هزار تومان دارد. محصولات کیا نیز در ماجرای گرانی ارز، افزایش قیمتی شدید را تجربه کردند که در این بین، سورنتو و موهاوی رکورددار به حساب میآیند.
از کیا و هیوندایی که بگذریم، محصولات دیگر خودروساز کرهای به نام «سانگ یانگ» نیز افزایش قیمت را به طور رسمی تجربه کردهاند.
این شرکت در حال حاضر تنها سه محصول به نامهای کایرون، رکستون و اکتیون را به ایران وارد کرده و قیمت هر سه آنها را نیز افزایش داده است. در حال حاضر مدل رکستون، گرانترین محصول سانگ یانگ در ایران به حساب میآید. البته قرار است چیرمن جدید این شرکت نیز روانه بازار شود، که قیمتی بالای 100 میلیون تومان دارد.
سری هم به ایرتویا بزنیم، شرکتی که خودروهای ژاپنی را به ایران وارد میکند و طبق لیست ثبت شده در سامانه http://www.124.1r، قیمتهایی جدید را برای محصولاتش تعیین کرده است.
طبق این لیست، گرانترین محصول حال حاضر تویوتا در بازار خودرو ایران، لندکروز است که حدود 155 میلیون تومان قیمت دارد. لقب ارزانترین تویوتای بازار ایران را نیز یاریس صندوقدار با قیمتی معادل 42 میلیون و 900 هزار تومان به خود اختصاص داده است.
قیمت هیوندای سنتینال : 000/800/163 تومان
قیمت هیوندای جنسیس: 000/800/110 تومان
قیمت هیوندای ix 55 : 000/450/97 تومان
قیمت هیوندای ix 35 : 000/200/73 تومان
قیمت هیوندای آزرا : 000/000/90 تومان
قیمت هیوندای سانتافه : 000/900/81 تومان
قیمت هیوندای سوناتا : 000/150/75 تومان
قیمت هیوندای i30 : 000/100/50 تومان
قیمت هیوندای i20 : 000/400/40 تومان
قیمت کیا موهاوی : 900/247/98 تومان
قیمت کیا سورنتو : 000/738/85 تومان
قیمت کیا اسپورتیج : 900/401/74 تومان
قیمت کیا اپتیما : 600/050/80 تومان
قیمت کیا سراتو دودر : 400/063/51 تومان
قیمت یاریس صندوق دار : 000/900/42 تومان
قیمت یاریس هاچ بک : 000/500/44 تومان
قیمت تویوتا کرولا : 000/900/54 تومان
قیمت تویوتا پرادو : 000/900/127 تومان
قیمت تویوتا هایلوکس : 000/900/76 تومان
قیمت تویوتا راوفور : 000/900/99 تومان
قیمت تویوتا آریون : 500/240/70 تومان
قیمت تویوتا کمری : 000/895/62 تومان
قیمت تویوتا لندکروز : 000/900/154 تومان
قیمت تویوتا فورچونر : 000/900/94 تومان
قیمت ها رو براتو گذاشتم که ببینید وقتی می گیم ایکس33 با این امکانات 33 تومن خوبه حرف مفت نمی زنیم. حرف … رو اونایی می زنن که به خاطر یه قرون دو زار کمسیونشون از فلان خودرو ساز می گن چینیه آشغاله. کی از ماشین بهتر بدش می یاد منتها کو پولش
saeed
۴ فروردین ۱۳۹۱آقا من بالاخره فهمیدم مشکل باز نشدن ایربگای ایکس33 توی تصادفات از کجاست.یکی از دوستام تعمیرکاره نمایندگی سانگ یونگ و همزمان مدیران توی کرمان هست،سربازی با هم بودیم،عید اومده تهران اتفاقا نظرات رو هم دید کلی هم به بعضی از حرفای غیر فنی آقا افشین یا رک بگم منو امثال من خندید.خلاصه ظاهرا کپسول دمنده ایربگ این خودرو جنس شیر ضربه ای اون پلاستیک هست که در اثر بعضی از ضربات(بستگی به شانس داره) ممکن هست پاره بشه و نیتروژن به طور کامل به ایربگ منتقل نشه و یا اصلا نشه.خلاصه از جذابیتهای این اسباب بازی چینی خیلی برام گفت.الآن فهمیدم سر اون بنده خدایی که ایربگش توی شریعتی باز نشده بود چی اومده بود.فقط حرف من نیستا،صفحات رو مرور کنید خیلی از افراد به این نکات اشاره کردن.
saeed
۴ فروردین ۱۳۹۱دوستان خواهش میکنم به جای تعریف شاسی که چیست و از کجا اومده و به جای دادن لیست قیمتهای ماشینهایی که رکابشون ارزش داره به ایکس33 خواهشا در مورد تاپیک صحبت کنین.
افشین
۴ فروردین ۱۳۹۱ببین آقا سعید گذاشتن قیمت ها در پی جر و بحث من با ممود و دارو دستش بود که مدیر محترم جر و بحث ها رو حذف کردن و از اون بحث طولانی این باقی مونده. در ضمن اگه این دوستت.ن برای کرمان موتور کار می کنه حتی به شرکتی که داره نون و نمکش رو میخوره وفادار نیست. معرفت در گرانی است که به هر کس ندهند. باور کن دوستت از خجالتش هم شده باید عذر خواهی کنه.
حالا چند تاسوال کاملا فنی دارم از دوست مهندس پایان خدمت گرفتمون که مشکل خیلی از ایکس 33 سوارها است. چرا صدای موتور به داخل اتاق نفوذ میکنه؟ آیا این صدا واقعا صدای موتوره؟ برای جلو گیری از اون چه راه حلی پیشنهاد می دن؟ چگونه و چرا؟
افشین
۴ فروردین ۱۳۹۱مگه در پی حل مشکلات ایکس 33 نیستید؟ به دوست فنیتون بگین توضیح بدن. به قول شما ایشون کارشناسن و از نظرات ما خندشون میگیره؟!!!!!!!!!! بی صبرانه منتظریم.
راهدار
۴ فروردین ۱۳۹۱ایشالا روزی بیاد که خودروی بی کیفیت مثل ایکس33 نه وارد بازار ایران بشه نه مجوز مونتاژ بگیره.فوق العاده بی کیفیت هست به نسبت قیمت.خودروهای ایران خودرو همون کیفیت آشغال لیکس33 رو داره اما حداقل ارزونترن
پوریا سلمانیان
۵ فروردین ۱۳۹۱سحر خانم که کم اورد و رفت حالا ببینیم افشین خان کی میخواد اعتراف کنه که x33 آشغاله.فقط یه نگاه به مشخصات این خودرو بیندازید تا متوجه این مطلب شوید.تبلیغات فراوان برای این ماشین باعث شده که مردم این را تهیه کنند و از انجا که تن به اشتباه خود نمی دهند از این ماشین تعریف میکنند.مثل آقا افشین.
سحر
۵ فروردین ۱۳۹۱شما فکر کن که کم آوردم ولی این شما هستی که در مقابل x33 کم آوردی و خواب و خوراکتو گرفته…من واقعا از اینکه x33 انتخاب کردم راضی هست اینو هم بدون که فقط شما نمایشگاهی نیستی اتفاقا یکی از فامیل های ما که رییس اتحادیه نمایشگاه دارها هست واسه عید دیدمشون و کلی از ماشینم تعریف کرد؛دیگه هم لازم نمیبینم وقتمو صرف بحث کردن با جنابعالی کنم؛ خدا از دلتون خبر داشته باشه…
پوریا سلمانیان
۵ فروردین ۱۳۹۱افشین خان اگر بگید قبل از x33 چه ماشینی داشتید ممنون میشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
افشین
۵ فروردین ۱۳۹۱توی صفحه 9 همین تاپیک در 1 اسفند 90راجع به ماشین قبلیم توضیح دادم. یه کم وقت بذار مطالب رو با دقت بخون. ماشین قبلی من رونیز مدل 88 بوده. اونجا دلیل فروشش رو هم نوشتم. حتی چرا سالار ایکس33 رو انتخاب کردم هم توضیح دادم. شما که اینقدر بی دفتی که برای رد زنی من هم شده مطالب پیشین من رو با دقت نخوندی؟ چطور می گی من سحرم. این بهترین دلیل برای بی دقتیت. حالا بهت ثابت شد من خودمم با کسی هم خورده پرده ندارم که بخوام پشت اسم یه کاربر دیگه قایم شم. واقعا چه اهمیتی داره. خودت فکر کن. اتفاقا رفتار تو به نسبت شغلت برای من خیلی عجیبه؟!!!! ماشین ماشینه دیگه شما که فروشنده ای یا واسطه یه خرید وفروش. کمسیونت رو می گیری حالا ماشین چی باشه چه فرقی می کنه؟
نصیحت من به تو: دیگه ماشین صفر خرید و فروش نکن چون ظرفیت ضررشو نداری.بیشتر رو ماشین هایی کار کن که گردش مالی راحتتری دارن مثل پراید و آردی و پژو 405 و … ضرر توی این ماشین ها کمتره بازارشون هم به خاطر شرایط اقتصادی و اجتماعی ما بازار بهتریه.
در انتها رونیزم هم سالار بود باز نشست شد یه سالار دیگه اومد جاش. سالاره ایکس33 بگو ماشاالله
پوریا سلمانیان
۵ فروردین ۱۳۹۱در جواب جناب عالی بگم من کی گفتم ضرر کردم بالاخره هر ماشین صفری ضرر داره در ضمن من از اون سه ملیون ضرر x33 ناراضی نیستم چون از شر یه اسباب بازی پلاستیکی راحت شدم در ضمن من اصلا ماشین مدل پایین خرید و فروش نمی کنم و الآن مدل پایین ترین ماشین من پرشیا هست یه جنسیس سفید چهار در هم دارم یه مزدا 3 جدید و یه کمری آبی آسمانی و یه هیونداix55 مشکی هم دارم.در ضمن ما که قانع نشدسم شما همان سحرید.
silverman
۵ فروردین ۱۳۹۱عزیز جان Rav4 هم تو بازارهای مختلف موتور 2000 سی سی داره.. البته آپشنال 2400 هم داره.. ولی همونطور که بنده تو یادداشت قبلی هم گفتم این موتور 2000 سی سی که الان روی X33 هست واسه این وزن کافیه. در ضمن بنده این قضیه رو بعد از 10000 کیلومتر استفاده از خودرو و دو بار مسافرت طولانی می گم نه از روی نوشته های در و دیوار که همش با غرض ورزیه.. چه بخواهیم چه نخواهیم اومدن این خودروی جدید نون خیلیارو آجر کرده.. امیدوارم شما دوشت عزیز جزء اون دسته نون آجر شده ها نبوده باشی!!!
آرمین
۵ فروردین ۱۳۹۱آقا من ایکس 33 ثبت نام کردم ولی خدا وکیلی نمیدونم خوبه یا نه؟خصوصا با نظراتی که توی این سایت خوندم.میخوام بدونم اگه خوب نیست تا صفر کیلو متره بفروشمش.
امیر
۶ فروردین ۱۳۹۱آقا آرمین گل بخدا قسم من داشتم و اشکمو درآورد.اما با این 30 تومن شما میتونی ماشینای اصل و نصب دار و بهتری سوار سی.حتی ماشین دسته2 تمیز.اما ایکس33 واقعا چیزی نیست که باید میبود.منم اول فکر میکردم چه خوب که با این پول کم میشه یه به ظاهر شاسی بلند سوار شد اما واقعا هیچ ارزونی بی حکمت نیست.دلایل بد بودنش رو هم اینقدر گفتن که دیگه نیازی به گفتن من نیست.فروش دسته2 این ماشین هم خیلی با افت و به سختی ممکن هست.بستگی به خواستن کیفیت سواری خودتون داره.اونی که من میخواستم که نبود اصلا.
افشین
۶ فروردین ۱۳۹۱دمت گرم امیر خان. ما هم مدت ها است که داریم همین رو می گیم. بابا یکی خوشش می یاد یکی هم بدش می یاد. می تونیم تجربیات خودمون رو در اختیار همدیگه بذاریم. توهین و تهمت که کاری رو درست نمی کنه. یا این که ایکس33 نخرید بیاد با ذکر نام خودرو، فلان ماشین رو بخرید. یا این که من خریدم آشغاله. این چه معنی می تونه داشته باشه. من خریدم ضرر کردم آی نخرید. شما مشگل داشتی این ربطی به دیگران نداره که. به نطر من این سبک صحبت و اطلاع رسانی کاملا کاسب کارانه است.
maziar
۶ فروردین ۱۳۹۱قربان توصیه میکنم بفروشین.خودروهای بهتری میتونین تهیه کنین.ایکس33 فعلا یه خودروی ریسکی هست.با این ایراداتی هم که بهش وارده چندان داشتنش معقول نیست.البته اگر باهاش حال میکنی برش دار.دنیا 2 روزه قربان
amir
۵ فروردین ۱۳۹۱من طرفدار ماشین خاصی نیستم و فکر میکنم ماشین بسته به اینکه چه بودجه ای داشته باشی وبخری خوبه.فقط من از مطالعه نظرات دوستان فهمیدم که باید یه چیزی باشه که یه عده دارن بد این ماشینو میگن.باور کنید نظرات مفید و بدور از هرگونه تعصب وسودآوری میتونه بسیار کارساز باشه.
افشین
۶ فروردین ۱۳۹۱سلام امیر خان. ببین دوست عزیز هر ماشینی به نسبت پولی که براش هزینه می کنی دارای ویژگی هایی است. خوب ایکس 33 هم به نسبت قیمتش امکاناتی که در اختیارت می ذاره خوبه. بهترین شیوه تست این ماشینه. اگه از دور و وریات کسی این ماشین رو داشت یه دوری باهاش بزن. خود من از هندلینگش بدم نمی یاد. بجز گیربکس که گذاشتم توی سرویس اولیه ببینم چه کاری می تونم براش بکنم. شیوه رانندگی افراد نسبت به خلق و خوشون متفاوته. اساسا ایکس 33 ماشین رام و صلح جوییه. به درد لایی کشی و این کارها یا کل کل سرعت و … نمی خوره. رانندگی باهاش یه حسی از آرامش و وقار رو بهت می ده. بنابراین اگه سنت زیر 35 ساله و دوست داری با ماشینت جوونی و عشق کنی که البته نوش جونت،این ماشین رو پیشنهاد نمی کنم. من خودم گاهی وقت ها تو رانندگی خیلی یاغی می شم. بهترین دیوونه بازیها رو با ریو داشتم. اگه ریو داشتی یا 206، ایکس 33 به اندازه اونها فرز و چقر نیست.
از نظر طراحی داخلی و خارجیش هم می تونی بری نمایندگی یا پیش کسی که داره از نزدیک ببینی. شاید مثل ما بسندی شایدم نه. بستگی به میل و سلیقه خودت داره.
نمی شه این ماشین رو با ماشین های گرون تر از خودش مقایسه کرد. چون اغلب اونها اختلاف قیمت فاحشی با این ماشین دارن در ضمن این ماشین به قول یکی از دوستان یه هچ بک بزرگه پس بدرد مصارف آفرود و ملق وارو تو برف و کوهستان نمی خوره. با این که عقیده شخصییم اینه که با قلق گیریش توی اون شرایط هم می شه یه کارهایی باهاش کرد. فکر نکنم درمونده بذارتت.
زیاد به حرف های ریز و درشت مخالفین توجه نکن که همش از روی عناده. خود من هم سر در نیاوردم که چرا؟
محمود
۶ فروردین ۱۳۹۱آفرین.دقیقا یه چیزی هست.اونم در اختیار قرار دادن تجربیات مفید هست که مردم ما که این همه سال ایران فرغون و سایپا بهشون انداختن حالا یه مشت آدم جدید باز نیان آزمون و خطا ماشینایی که فرستادن بلاروس و همش برگشت خورد رو 30 تومن بندازن به این ملت بیچاره و ما هم بشینیم نگاه کنیم.خیانت به مردم میکنیم اگر ببینیم و اطلاع داشته باشیم که چی هست و فقط نظاره گر باشیم.توصیم به دوست خوبم اینه که ایرادای بجا و نابجای بنده،آقا میثم،مهرداد و چندین نفر دیگرو یادداشت کنن و از نزدیک بررسی کنن،ضرر نمیکنید قربان.اما ماشین چین مونتاز ایران چه شود!!!
کشاورز
۶ فروردین ۱۳۹۱ایرانی لیاقتش بیشتر از این حرفهاست که بخواد به قول دوستان ازین اسباب بازیها سوار بشه .
ما شایسته بهترینها هستیم
اما نکته اینجاست که وقتی به شما تحمیل بشه که فقط بتونی چیز خواصی رو استفاده کنی حالا ماشین باشه یا هر وسیله دیگه اونوقت شما هستی و دارایی مشخص و گزینه های
1. ایران خودرو
2. سایپا
3.پارس خودرو
4.بهمن و مرتب خودرو و …
5.و البته شریک و شاید دوست همیشگی ( چین )
خودرو ایرانی که معرف همه دوستان هست برندی اروپایی یا کره وژاپن و باطنی چینی
خرید خودرو وارداتی هم که به لطف عوارض سنگینش در توان هر کسی نیست
میماند چینی های درجه 5 البته با مونتاژ هموطن
توجه داشته باشید که چین دقیقا راه کره و قبل از اون یعنی ژاپن رو داره طی میکنه زمانی ایران آزمایشگاه وبازار هدف خودرو سازان این کشورها بود وشاید تا چند سال دیگه افغانستان جای چین رو بگیره
بنده ازین خودرو ندارم و تست هم نکردم ولی بنظرم میتونه خودرویی باشه که قسمتی از سهم بازار رو در این کلاس وقیمت البته شاید تا 8 میلیون گران پر کنه چون در این کلاس و قیمت رقیبی معرفی نشده
از بازار دسته دوم هم بهتر صحبت بشه
من تجربه رانندگی با برادر کوچکترش ام وی ام 110 رو داشتم در قسمت بدنه بسیار محکم در قطعات پلاستیکی مثل سپر بسیار ضعیف و خشک ودر قطعات موتوری استهلاک زیاد اما در عملکرد کلی خودروی متوسط رو به بالا شاید گاهی اوقات بهتر از پراید
امیدوارم برادر بزرگترش بهتر عمل کند
افشین
۶ فروردین ۱۳۹۱ممنون آقای کشاورز. خیلی خوشحال شدم وقتی مطلب تون رو خوندم. کاملا درسته ایکس 33 فعلا در مرحله آزمون و خطا است. یکی از دلایلی هم که افرادی مثل بنده این ماشین رو خریدن رضایت نسبی خریداران ام وی ام 110 بود. امیدوارم از آزمایش سر بلند بیرون بیاد.در مورد قیمت هم درست می فرمایید
اصغر
۶ فروردین ۱۳۹۱من 110 داشتم به نظر شما ناشینی که جعبه دندش بعد از 40 هزار کارکرد نیاز به سنگ خوردن داشته باشه از چه آلیاژی برای ساختن قطعاتش استفاده شده؟
به نظر من بهتر بود که برادران عزیز چین کمی هم از برادران کره ایشون یاد میگرفتن
مثلا همین جیپهای معروف ارتشی کا ام که هنوز جوونهای علاقمند به آفرود میخرن و باهاش میرن بیایون گردی اگر موتورش رو نگاه کنی میبینی که روش نوشته کیاموتورز با این همه سابقه باز هم کیا اگر جائی ببینه کارخونش ضعیفه خجالت نمیکشه و از کارخونه دیگه قطعه میخره و به جای ساخت گیربکسی که بعد از 40 هزار کیلومتر آلیاژش خورده میشه میره و خیلی محترمانه مثل کیا به ای زد پورشه سفارش گیربکس میده.
ساسان
۶ فروردین ۱۳۹۱با سلام به همه دوستان.نظرات همه رو با دقت خوندم. به نظر کمی بوی کل کل وتعصب خشک میاد.من x33نداشتم ولی به جهت کنجکاوی مل همکارمو یه تست کوچولوی عامیانه کردم.یه راننده باید برا خودش مشخص کنه که از یه ماشین چی میخاد.x33اصلا ماشین بدی نیست .ولی انتظاری که از یه خودرو ساز قدیمی میره از یه خودرو ساز چینی نمیره.تو امارات مردم خودروهای مارک دار مثل باواریا-مرسدس-پورشه-میباخ-ایودی وغیره سوار میشن چون وضع مالیشون خیلی خوبه.یه مقدار حاشیه رفتم در کل من ضمن تمام احترامی که بهx33سوارها دارم به قیمت هیچوقت خودرو چینی نمیخرم.کیفیت بسیار پایین متریال داخلی-صدای زیاد موتور داخل کابین-چهره ای کاملا مبتدی و بی اصالت-از ایرادهایی است که بنده به x33 وارد میدانم.
افشین
۶ فروردین ۱۳۹۱نظر شما کاملا برای ما ارزنده است. ما هم دوست داریم ماشین های بهتری سوار شیم اما چه کنیم که دست ما کوتاه و خرما بر نخیل. پاینده باشی
محمود
۶ فروردین ۱۳۹۱و البته عدم تعادل در برف،دیده شدن باز نشدن ایربگها در تصادفات.آقا افشین گل ایشالا شما هیچوقت با این خودرو تصادف نکنی چون ممکن به جمع منتقدین که ما باشین اضافه بشی.درزبندی خودرو هم مناسب نیستوبعد از تحویل رگلاژ کردن درهارو میطلبه.
افشین
۶ فروردین ۱۳۹۱درست می گی محمود خان . شاید مسئله من این باشه که من آدم دست به آچاری هستم و خودم این مشکلات ماشین رو مرتفع می کنم. یا به خاطر آموزش هایی که دیدم بیشتر ماشین رو قلق گیری می کنم ببینم چند مرده حلاجه. نمی د.نم اهل بحث فنی هستی یا نه؟ اگه هستی یه پیغام بذار که راجع به رانندگی با ایکس33 توی راههای خاکی و سر بالابب های تند برات توضیح بدم. شلید مفید باشه. راستی عیدت هم مبارک
اصغر
۶ فروردین ۱۳۹۱سلام
این ماشین مگه اصلا شاسی بلند حساب میشه؟
کدوم خصوصیت شاسی بلند هارو داره؟
شاسی مستقل؟
4wd؟
گیربکس کمک سنگین؟
سیتم تعلیق خشک و قوی؟
قابلیت فرمون پذیری در ضربات مربوط به رانندگی خارج جاده؟
موتور پر قدرت؟
گشتاور بالا در دور پائین؟
به نظر من اگر تیگو رو یه سواری معمولی حساب کنید ماشین خوبیه با این مورد که قیمتش بالاست و داداشش 530 رو میشه با 22 میلیون خرید نه 33 میلیون.
اگر کسی دنبال ماشین شاسی بلند است با این پول انتخاب وانت کاپرا یا وانت پیکاپ کاری بسیار عاقلانه تره و هر چند تولید رونیز متوقف شده اما خب با 33 میلیون میشه یه تمیزشو خرید.
تنها نکته ای که این ماشین داره سیستم تعلیق با استفاده از فنر لول است که به نسبت کاپرا یا رونیز سواری شهری نرم تری رو ارائه میده اما خب این هم میگه که ایم ماشین یه ماشین سواریه
تنها شباهتش هم به ماشین شیاسی بلند داشتن رینگ 16 اینچیه D:
محمد
۶ فروردین ۱۳۹۱سلام به همه دوستان عیدتون مبارک
در پاسخ به دوستی که گفته بودند این ماشین 170 کیلومتر بیشتر سرعت نمیره باید عرض کنم من تا 195 تا با این ماشین رفتم البته بیشتر هم میره به شرط اینکه درست آببندی شده باشه من الان 14 ماهه این ماشینو دارم چند مسافرت هم باهاش رفتم ماشین بی ایرادی نیست ولی به نسبت قیمتش (البته در مقایسه با قیمت ماشینای وارداتی دیگه )کاملا نیازای منو بر طرف کرده