ام وی ام MVMچریخودروهای چینی

نگاهی به ام وی ام X33

mvm x33 محصول شاسی بلند شرکت چینی چری است که در بازار ایران نیز اکنون شناخته شده و محصولات مختلف آن کم و بیش دیده می شوند. این خودرو که  بنام MVM Tiggo  و در ایران X33 نامیده می شود، اکنون در شرکت مدیران خودرو مونتاژ می شود.


این محصول با موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ ۲۰۰۰ سی سی توان ۱۳۹ اسب بخار  را تولید می کند که به چرخهای جلو منتقل می شود. X33 همچنین دارای گیربکسی ۵ دنده دستی است و قرار است سال آینده مدل اتومات آن نیز وارد بازار کشور شود. حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر اعلام شده اند اما در سایت سازنده خبری از اعلام شتاب نیست.


این خودرو با باک بنزینی ۵۷ لیتری خود در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل شهری، بالای ۱۱ لیتر بنزین می سوزاند. مصرف سوخت این شاسی بلند در سیکل اتوبان نیز به ۷ لیتر می رسد و در حالت ترکیبی نیز حدود ۹ لیتر بنزین را می بلعد.


تجهیزات ایمنی و امکانات این خودرو شامل سیستم ترمز ضد قفل ABS، کیسه ایمنی هوا (ایربگ) برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت الکتریکی، فرمان هیدرولیک، چراغ های مه شکن، سانروف (سقف متحرک) برقی و آینه های جانبی برقی اشاره کرد.

X33 هم اکنون با قیمتی معادل ۲۹ میلیون تومان در نمایندگی و ۳۰ میلیون در بازار فروخته می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۶۱۳ دیدگاه‌ها

  1. فرنوش

    ۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من دارم تحقیق می کنم که این ماشین رو بخرم یا نه ولی نفهمیدم این همه جرو بحث برای چیه؟
    همه اجناس مارک دار در بازار ااز هر نوع که بگی چینی شده وهمه از کیفیت نامطلوب اجناس چینی درایران خبر دارند ولی در بسیاری از موارد حق انتخاب نداریم
    هر نوع موبایل و وسیله الکترونیکی واسباب بازی ووسایل کامپیوتری ولوازم خانگی و لباس خارجی(چینی و ترک است)و…….البته به تازگی میوه و سیرو ….که بخواهی همه چینی هستند حالا چرا در برای ماشین این همه جنجال به پا میشه من نمی دونم
    به نظر من کیفیت اجناس چینی در حد تولیدات داخلی شاید با کمی تفاوت بیشتر یا کمتر باشد اما به طور کلی اگه دنبال یک ماشین شاسی بلند با حداقل بودجه باشی مناسب است البته بازم تکرار می کنم که به همان اندازه که پول می دهی باید ازش انتظار داشته باشی

  2. فرنوش

    ۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    بدنبال این ماشین بودم که از اینجا سر در آوردم
    متوجه نشدم این همه جنجال برای چیه ؟
    اگه موضوع کیفیت اجناس و تولیدات چینی که همه می دونن واونیکه منکر شود جای سوال داره
    اگه انتخاب این اجناس زیر سواله باید بگم چاره ای نداریم چون در بسیاری از موارد حق انتخاب دیگه ای نداریم:
    تولیدات چین بازار دنیا به ویژه ایران را تسخیر کرده اند و به اندازه قیمتشان کار می کنند
    در مورد انتخاب موبایل و لوازم الکترونیکی و کامپیوتری و لوازم خانگی و لباس خارجی (به جز لباس های ترک) و حتی میوه و سبزی مثل سیر و توت فرنگی و گلابی و… و خلاصه به هر چیزی که اشاره کنی چینی ها هم سهم دارند حالا زورتون به ماشین رسیده به هر حال این ماشین به اندازه قیمتش خدمات می دهد و به همین اندازه هم باید از آن انتظار داشت
    تنها شاسی بلندی که قیمتش به این ماشین نزدیک است سوزوکی گرند ویتارا است با اختلافی حدودا زیر ده میلیون
    حالا صاحب نظران این سایت این دو ماشین را مقایسه کنید تایه چیزی هم ما یاد بگیریم

    1. saeed

      ۶ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      فرنوش خانوم،نظرتون خیلی تکراری و آشنا هست برام.بهر حال بحث کل کل نیست،بحث اینه که ایکس33 اونی که تبلیغ میکنن نیست و حداکثر 25 تومن میارزه که دارن میدن 29800.درضمن فقط محض اطلاع ویتارا 2400 فول آپشن الآن 60 تومن شده که البته اونم بیخودی گرونه.یعنی 2 برابر قیمت ایکس33.فقط محض اطلاع گفتم چون بنظر میاد زیاد وارد نیستین

  3. پوریا سلمانیان

    ۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (106 ديدگاه)

    امروز در سایت پدال مطلبی خوندم که برای شما مینویسم:کرمان خودرو قصد دارد شاسی بلندx60 رو که برای کمپانی چینی لیفان هست رو مونتاز کند که همه ی قابلیت های اون از x33 بهتر هست مثل دنده که6 دنده دستی است .موتور این خودرو 1.8 لیتری vvt است .که این خودرو نمونه ی کپی شده ی تویتا rav4 است وبا قیمت حدود 30 ملیون تومان عرضه خواهد شد. این خودرو چهره ای بسیار زیبا تر از x33 داره و این طور که مشخصه از x33 خیلی بهتره.با ورود این به ایران x33 باید به جمع خودرو های چون ویاناو سیناد و……خودروهای که زیاد خرید و فروش نمیشود بپیوندد.

    1. پوریا سلمانیان

      ۶ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (106 ديدگاه)

      در ضمن برای اطلاعات بیشتر به سایت in cars.ir سر بزنید و عکس ها و مشخصات فنی این خودرو را ببینید.البته در سایت پدال 6 دنده دستی ذکر شده ولی در سایتی که آدرسش راگفتم 5 دنده دستی و اتوماتیک ذکر شده .کدام درست است من اطلاعی ندارم اگر شما میدانید به من هم بگویید.

      1. افشین

        ۶ فروردین ۱۳۹۱
        سوابق: (117 ديدگاه)

        مهندس من یه دونه وارداتیش رو توی یکی از نمایندگی های لیفان دیدم. اصولا لیفان ماشین هاش از چری خوشگل تره. موتور و گیربکسش عین لیفان 620 است. نمی دونم می خوان چند بدن اما توی نمایندگی توی نمایشگاه نذاشته بودن. چون هنوز هیچ برآورد قیمتی بهشون نداده بودن.

      2. پوریا سلمانیان

        ۶ فروردین ۱۳۹۱
        سوابق: (106 ديدگاه)

        کدام نمایشگاه ؟اگه قیمت رو میذونی به من هم بگو؟؟؟؟

      3. افشین

        ۶ فروردین ۱۳۹۱
        سوابق: (117 ديدگاه)

        توی نمایشگاه خسروانی. توی یکی از فرعی های خیابان آزادی. ماشبن توی کوچه جنب نمایشگاه پارک بود. قیمت هم اعلام نمی کردن و حدودش همون 30 تومن باید باشه. نمی دونم. می گفتن بعد از عید شرکت قیمت رو اعلام می کنه. نمایشگاه خسروانی سایت هم داره www. khosravani.com به خاطر شما یه سری به سایتشون زدم چیزی از ایکس 6 توش نبود. آدرس و شماره تلفن شون رو گذاشتن اگه مایلی می تونی باهاشون تماس بگیرید.موفق باشید

      4. پوریا سلمانیان

        ۷ فروردین ۱۳۹۱
        سوابق: (106 ديدگاه)

        خیلی ممنون افشین خان.راستی اگر امکان داره بگید رونیز تون رو چند فروختین؟

      5. افشین

        ۷ فروردین ۱۳۹۱
        سوابق: (117 ديدگاه)

        سلام مهندس. اوایل دی ماه سال گذشته 28.200 فروختمش. یه در و یه گلگیر عقب رنگ داشت. ماشین 35000 بیشتر راه نرفته بود. همون موقع اگه می خواستین از نمایشگاه همین ماشین رو بخرید شاید تا 29 یا شاید بیشتر هم بهتون می فروختن. اما برای خرید این قیمت ها بر نمی داشتن. من زیاد اهل مسافرت های توی کوه و خارج از جاده نیستم. شاید یه بار هم از دنده کمکش استفاده نکرده بودم. پس ترجیح ام یه ماشین شهری مسافرتی سبک تر بود که ایکس 33 رو برداشتم. واقعیتش ترمزهاش هم کمی منو ترسونده بود.

  4. پوریا سلمانیان

    ۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (106 ديدگاه)

    به قول یکی از دوستان :اخه چین اگه بلد بود ماشین بسازه که خودش سوار چزخ نمی شد!!!!!

    1. حسن

      ۸ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (50 ديدگاه)

      اونها اگه سوار دوچرخه میشن بخاطر جمعیت زیادشونه و فرهنگ کم مصرف کردنه . اگه درست نیست بگو تا باز جواب بدهم

      1. پوریا سلمانیان

        ۹ فروردین ۱۳۹۱
        سوابق: (106 ديدگاه)

        بله درسته اگر دقت کنیین این هم حرف من نیست حرف یکی از دوستان هست

  5. silverman

    ۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام مجدد خدمت همه دوستان..

    همونطوری که یکی از دوستان متذکر شد، این ماشین یه خودروی شاسی بلند برای مصارف شهری طراحی شده..
    ببینید بر طبق استانداردهای Global Insight (مرجع رسمی جهانی برای طبقه بندی محصولات مختلف از جمله خودرو) خودروهای شاسی بلند در segment های مختلفی تقسیم بندی می شن. از Compact SUV (که می شه همین تیگو یا X33، کیا اسپورتیج، تویوتا RAV4، هیوندای توسان یا IX35، سوزوکی گراند ویتارا و….) تا Premium SUV مثل کیا سورنتو تا Large SUV مثل پرادو و همینطور Premium Large SUV مثل هامر یا تویوتا لندکروزر.

    توی کلاس SUVهای کوچک یا همون Compact SUV خودروسازها به نسبت بازارهای هدفشون و توانمندیهای خودروهاشون از قابلیتهای 4*4 و 2*4 استفاده می کنن. 2*4 برای مصارف شهریه که X33 هم واقعاً برای مصرف شهریه. برای آدمی مثل من که پول پرادو و…. ندارم و ظاهر شاسی بلند و دوست دارم و بیشتر مصرفم مصرف شهریه این خودرو با توجه به قیمتش بهترین گزینست. در ضمن من سمت مدیریتی در یکی از شرکتهای خودروسازی داخلی دارم و با توجه به اطلاعات دقیق فنی که در مورد این خودرو کسب کردم، در کل این ماشینو به همه شما کسانی که مردد هستید پیشنهاد می کنم.

    در ضمن مصرف ترکیبی من حدود 9 لیتر (با لاستیکهای پهن 235) و قیمت بعضی از قطعات یدکی مصرفی هم که جستجو کردم به شرح زیره:

    یک جفت لنت جلو: 25 هزار تومان
    فیلتر هوا: 8 هزار تومان
    فیلتر روغن: 11 هزار تومان
    کلاچ دیسک: 120 هزار تومان
    سپر جلو: 110 هزار تومان (بخاطر نرخ بالای تصادفات تو ایران، قطعات بدنه هم یجورائی مصرفیند!!!)

    پاینده باشید…

    1. maziar

      ۶ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      پس قراره یه اسباب بازی چینی دیگه با نرخ خون بابای جومونگ بفروشن به ایرانیا.البته به نظر میاد از این ایکس33 بهتره

    2. اصغر

      ۷ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      من با نظر جنابعالی موافق هستم
      اما به نظر من طلب قیمت 33 میلیونی برای این خودرو بی انصافیه به نظر من این خودرو اگر بین 20تا 25 بود مناسب تر بود

  6. silverman

    ۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان برای اطلاعات بهتر و قابل اعتمادتر باز هم پیشنهاد می کنم به http://www.mymvm.ir مراجعه کنید.

  7. maziar

    ۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من با اجازتون باز نظرات آقا میثم رو کپی پیست میکنم،چون به نظرم خریدار با یادداشت این ایرادات و انتقادات میتونه تمامشو بررسی کنه و بعد اگر دید واقعیت داره تصمیم بگیره.اکثرا که این ایرادات رو وارد دونستن کم و بیش.اینم نظرات آقا میثم:
    سلام.من نمایشگاه خودرو دارم.کیفیت مواد پلاستیکی داخل نا مرغوبه بخصوص فوم صندلی ها که بعد از 10،12 ماه ممکن هست زدگی یا ترک پیدا کنه،با اینکه همه فکر میکنن مصرفش کمه اما اگر 2 تا مقایسه کنیم میفهمیم که زیادم هست.با یه اس یو وس مقایسه میکنم و یه سدان.رکستون با موتور 3200 و 6 سیلندر و 24 سوپاپ و 240 اسب قدرت و 4wd و اتومات(مصرف ات.مات بیشتر هست تا دنده ای)مصرفش 11/5 هست.اما این با موتور 2000 و 16 سوپاپ و 4 سیلندر و 140 اسب قدرت مصرف ترکیبیش 9.2 هست.حالا مگان با موتور 2000 و 16 سوپاپ و 4 سیلندر و 145 اسب و اتومات مصرف 7.1 رو داره.از نظر آپشن که خیلی معمولیه و ماشینای رنج 20 تا 30 همرو دارن.جای عینک و باکسهای عقب پین داره و پوس باتن نیست که بعد از مدتی همه میدونن پین استحکامشو از دست میده.دکمه های ماشین بی کیفیت هستن و مارو یاد دکمه های اتوبوس های قدیم میندازن.روکش آیینه های آفتابگیر یه تیکه فوم هست که بی نهایت زشت کرده جلوه ماشین رو.این از داخل اما بیرون ماشین.پین پشت چراغهای جلو پلاستیکس هست و در اولین ضربه شکنندگی داره.سپر عقب نداره چون اگر میزاشتن در باز نمیشد و بجاش ضربه گیر گذاشتن که ضخامت 2 سمت اون با هم برابر نیست.طراحی بدنه توسط شرکت انگلیسی انجام شده اما این شرکت همون شرکتی هست که سمند رو هم طراحی کرد و البته تقلید از تویوتا راو 4 هست.شبرنگهای عقب خیلی بد جا تعبیه شدن.گلگیرهای عقب شبیه نیسان وانتهای 10 سال پیش گذاشته شدن.درمورد عملکرد گیربکس و عدم تعادل این ماشین و صدای زیاد موتور بزرگترین ایرادای این ماشین هست.سیستم تعلیق کاملا معمولی روی ماشین هست و ضربه هارو تا حدی حس میکنین.ستون a ماشین دید رانندرو خیلی کور کرده.ضعفهای سیستم صوتی توی این ماشین دیده شده.قیمت ماشین به نسبت کیفیتش بالاست.بر عکس تصور همه نونه وارداتیش اصلا برتری نداره جز اضافه شدن سنسور دنده عقب به ماشین و آرم تیگو و چری که اینا 2/5 میلیون گرونترش میکنه.آنچنان که ازش انتظار میره جادار نیست.یکم ماشین لخت و سنگینی هست.مشکل رنگ در رطوبت و گرما،باز نشدن ایربگ هم کمابیش برای این ماشین گزارش شده.عدم تعادل این ماشین در برف هم که معروفه.
    اینا انتقادات من از این ماشین بود.

    1. محمود

      ۶ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (38 ديدگاه)

      کاره خوبی کردی قربان.واقعا نظراتش بی غرض و واقعی هست.بی طرف نظر دادنش خیلی زیبا و بدرد بخور کرده نظرشو

    2. حسین

      ۷ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (44 ديدگاه)

      اقا این کلمه(رکستون) خیلی قشنگ اومدی …
      موتور مگان وارداتی(2000)136 اسب بخاره …
      موتور تیگو مونتاژداخل(2000)139 اسب بخاره…
      اقایون یکم برین اطلاعاتتونو قوی کنید …

      1. saeed

        ۷ فروردین ۱۳۹۱
        سوابق: (11 ديدگاه)

        آقا اطلاعات قویه.شما عامیانشو شنیدین.لطفا به سایت پارس خودرو برین اونجا نوشته مگان 2000، 135 اسب اما نمونه وارداتی از ترکیه میاد و 145 اسب هست.اون رکستون هم خیلی بچگانست اگر بخوای فکر کنی با ایکس33 قصده مقایسه داشته.در واقع هر کسی میفهمه که خواسته بگه اون با اون هیکل و امکانات و وزن و سیستمهای پیشرفته موتور و توان و حجم بالا و تعداد سیلندر مصرفش زیاد با ایکس33 متفاوت نیست.این یعنی اینکه ایکس33 همچین کم مصرف و کم اصطهلاک که میگن نیست.حالا شما تشریف ببرید مطالعه کنید.نمیفهمم چرا قصد پیچوندن موضوع به این سادگی رو داری.آقا افشین دیگه،درست گفتم؟!

  8. آرمین

    ۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقا خدائی یه نفر یه بحث فنی درست بکنه میخوام بخرم ایکس33 رو.

    1. افشین

      ۸ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (117 ديدگاه)

      سلام آرمین خان.چند تا از نظرات فنی رو از صفحه هتی قبل عینا برات کبی بیست کردم. امیدوارم مفید واقع بشه.
      خودت باید تصمیم بگیری. خود من هم که این خودرو رو خریدم نمی تونم با صراحت نه این ماشین رو ته هیچ خودرو دیگه ای رو بهت پیشنهاد کنم. خرید خودرو یه کار کاملا سلیفه ایه که به تجربه سلیقه و ذائقه آدم ها بستگی داره. مثل غذا می مونه. باور کن شاید خنده دار باشه. امکان داره یکی از مزه یه غذا خوشش بیاد یکی از بوی اون غذا هم بدش بیاد. یه سری فاکتورهای فیزیکی وجود داره که خریدار راجع به اونها می خونه بررسی می کنه از نزدیک تجربشون می کنه ولی در انتها اونچه رو دلش می خواد می خره.
      شاید یکی از دلایای که شرکت های مختلف در سال این همه مدل های مختلف به بازار ارائه می کنن همین خصوصیت ما در خرید ماشینه
      من هم با نظر افشین خان موافقم ولى میخوام نکته ای رو اضافه کنم و اون هم اینه که وقتى قصد خرید خودرو داریم بعداز مشخص کردن مقداربودجه و کلاس خودرو (که مثلا suv باشه یا سدان یا کوپه)و خلاصه یکسرى از اطلاعات دیگه، چندتا برند نزدیک به هم رو مشخص و با توجه به معایب و محاسن هرکدوم نهایتاً یکى رو انتخاب میکنیم.
      اینها رو گفتم تا برسم به اینجا که علاوه بر نبود برند دیگه اى که لااقل به لحاظ قیمتى به این ماشین نزدیک و قابل مقایسه باشه، اساساً عمر حضور این ماشین در کشورمون اونقدرى نیست که بشه در موردش قاطعانه نظر داد! اونطورى که من فهمیدم بیشترین مدت زمان تجربه این ماشین یکسال و نیم و دیگه حداکثرزیر دو ساله.
      بنابر این آیا اونهایى که به شما نظرمخالفشون رو ابراز کردند مبنای مقایسه و دلیلشون رو هم گفتند؟
      بنظر من اگرهفتادمیلیون دارى برو پرادو 2008 دو در بگیر ولى اگر میخواى 57 میلیون بدى و ویتاراى تیپ هشت بگیرى جسارتاًبه نظرمن این ماشین باقیمت 30 میلیون بهتره!
      بقول افشین خان این قضییه سلیقه اى! مثلاً من در جایى از خوزستان هستم که با اجازت تاچشم کار میکنه یه تپه کوچولو هم نمیبینى بنابراین حتى ویتاراى اگر اشتباه نکنم تیپ دو هم که 44 میلیون قیمت داره برام جالب نبود کما اینکه انتخابم قبل از آشنایى باx33 همین ماشین بود. ” یا حق ” مخلصیم امین

      سلام
      من هم چند وقتی که دارم تحقیق میکنم
      از نظر قیافه خوبه ولی صدای موتور داخل میاد و از یکی شنیدم که در ترافیک گیر بکس داغ میکنه و دنده جا نمیره از دوستانی که در ترافیک تست کرده اند نظر بدهند

      سلام. سعید خان من ماشین رو دو سه تا ترافیک های خیلی سنگین تست کردم. یه نکته اساسی راجع به کلاچ این ماشین وجود داره. کلاچ این خودرو پمپیه یعنی بر اساس فشار روغن هیدرولیک کار می کنه. از طرفی زیر هر کدوم از پدال های ماشین سنسورهایی وجود داره که با کوچکترین فشار به اونها ای سی یو فرامینی رو به اجزایی از ماشین صادر میکنه. نگه داشتن پدال کلاچ در زمانها و مسافت های طولانی باعث تحمیل فشار زیادی بر پمپ کلاچ می شه بنابراین بر اساس فرمان ای سی یو پمپ کلاچ یه سره درگیره و داغ می کنه. این باعث مد شه که دنده ها درست جا نرن.
      این کلاچ پمپی یکی از بهترین و ایمن ترین مزایای این ماشینه. افرادی که ماشین های قدیمی امریکایی داشتن با این مسئله به خوبی آشنا هستن. خوب یادمه که کادیلاک ایران ها اگر پمپ کلاچ شون داغ می کرد ماشین از حرکت باز می موند.
      بهترین راه استفاده از ترمز دستی در ترافیک های طولانیه. ماشین رو خلاص کنی و با خیال راحت پاتو از رو کلاچ برداری. من همین جوری دو بار یک ساعت و نیم تو ترافیک همت گیر کرده بودم و هیچ مشکلی هم برای ماشین پیش نیومد.
      البته این مدل رانندگی تو ترافیک رو یه راننده تاکسی کهنه کار که ممکنه ساعت های طولانی در طول روز تو ترافیک گیر کنه بهم یاد داد.

      کمپانی چری در سال 2006 میلادی اولین محصول شاسی بلند اما تک دفرانسیل خود را با نام تیگو معرفی کرد که تولید ان علاوه بر چین در کشورهای مصر- اندونزی – ترکیه – روسیه و اروگوئه ادامه دارد. اما جالب انکه کمپانی ایتالیایی DRMTORS این خودرو را فیس لیفت کرده و با نام DR5 در ایتالیا مونتاژ میکند!!!!!
      تیگو با 3 موتور 1/6 و 1/8 و 2 لیتری با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه میشود. البته تنها مدل 2 لیتری با گیربکس 4 دنده خودکار را می توان به صورت 4 چرخ متحرک سفارش داد. هم زمان با رونمایی نسل جدید تیگو توسط کمپانی سازنده , شرکت مدیران خودرو مونتاژ نسل کنونی ان با نام X33 مجهز به پیشرانه 2 لیتری و جعبه دنده 5 سرعته دستی را اغاز کرده است.

      طراحی ظاهری

      در کاتالوگ های تبلیغاتی شرکت چری تیگو با عبارت NEW CONCEPT VEHICLE که مخفف ان NCV می باشد معرفی شده که دلیل اصرار فراوان بر این اصطلاح عجیب برای ما تا الان پوشیده است. چرا که اگر منظور معرفی سبک طراحی جدیدی بوده باید گفت طرح و ابعاد تیگو به وضوح به سبک طراحی تویوتا RAV4 است و چنانچه منظور کلاس کاربردی ان بوده از انجا که شاسی و پلت فرم تیگو با سدان چری A5 مشابه و البته به صورت تک دیفرانسیل است , این خودرو در کلاس کراس اور یا دورگه کوچک شهری قرار میگیرد که تنها در مدل 4WD توانایی افرود هم خواهد داشت.
      در نمای جلو چراغ هایی با ابعاد بزرگ و لنزهای شفاف , جلو پنجره ساده مزین به دو نوار کرومی در ترکیب با سپری خوش فرم و کاپوت عضلانی , چهره ای نسبتا بدون ایراد و پویایی دارد اما به روشنی اشکار است با یک خودروی اقتصادی از اسیای شرقی روبرو هستید.
      طرح تکراری نمای جانبی , کاملا محافظه کارانه و خالی از هر گونه نواوری بوده که تنها نقطه قوت ان قوس مناسب منحنی سقف است.
      خط کمر افقی و ساده بدنه در میانه راه تا حدودی ناپدید شده و دوباره از میانه در عقب بیشتر به چشم می اید که در انتها به چراغ عقب می پیوندد. درها استاندارد و مطابق اصول طراحی شده اند تا سوار و پیاده شدن به این خودرو بدون هیچ دردسری انجام شود.
      ایینه های جانبی نیز بدون هیچ گونه هیجان اما متناسب و استاندارد هستند. بزرگترین نقطه ضعف در نمای پهلو , اندازه کوچک رینگ و لاستیک برای یک خودروی شاسی بلند است ان هم با رینگ اسپرتی که فاقد زیبایی یا تمایز خاصی است.

      طرح تیگو در نمای پشت تا حدودی شما را غافلگیر میکند زیرا اثری از سپر عقب به شکل عادی و کلاسیک وجود ندارد. در واقع این بخش به سه قسمت مجزا بدل شده که 2 تکه ان از گلگیرهای عقب تا لبه در پنجم به بدنه متصل بوده و تکه سوم به جای اتصال به شاسی , به صورت یک لایه محافظ روی نیمه پایینی در عقب مونتاژ شده و نقش ضربه گیر را ایفا میکند. ضمن انکه ضخامت این لایه خیلی کمتر از سر سپرهای دو طرف ان است. این ترکیب عجیب و غیر عادی توازن نمای عقب خودرو را به هم ریخته است. زیرا اشکاف بزرگی بین در عقب با بدنه با بدنه و سپر هر سمت وجود دارد.
      در برخوردهای از پشت سر نیز مطمئنا ضربه به جای انتقال مستقیم به شاسی ابتدا به در پنجم وارد می شود , قسمتی که بعید به نظر میرسد در تصادفات نقش ضربه گیر و محافظ را ایفا کند. البته مزیت خاص چنین طرحی این است که در عقب تا پایین ترین حد ممکن امتداد دارد که موجب پایین امدن ارتفاع لبه بارگیری و استفاده راحت تر از فضای پشت می شود.
      مه شکن های عقب که به صورت دو چراغ گرد و بسیار ساده و مشابه MVM110 روی لایه محافظ در قرار دارند یکی دیگر از بد سلیقگی های این قسمت محسوب میشوند. اما محل نصب لاستیک زاپاس به همراه پوشش محافظ ان را باید از نقاط قوت طراحی تیگو دانست.
      به طور کلی در مورد چهره این چینی قد بلند و رعایت تناسب طراحی در ان غیر از ترکیب نامتوازن سپر عقب می توان نمره تا حدودی قابل قبول را برای ان در نظر گرفت. زیرا با طرحی قدیمی و محافظه کارانه مواجه هستید و هیچ امتیاز ویژه یا مورد هیجان انگیزی در ان وجود ندارد.
      کیفیت رنگ کاملا معمولی بوده و فواصل قطعات بدنه و درزها به خصوص در نمای عقب به خوبی تنظیم نشده اند.
      فضای داخلی

      با باز کردن درهای خودرو و ورود به داخل کابین , فضای داخلی تیگو را جذاب تر از انچه تصور میکنید خواهید یافت. ترکیب و حجم قابل توجه داشبورد و کنسول وسط , همراه با رنگ بندی روشن و کرم زیبایی داخل اتاق را تا جایی بالا برده که کیفیت معمولی مواد و پلاستیک خشک داشبورد کمتر جلب توجه میکند.
      از لحاظ ارگونومی باید گفت دریچه های میانی تهویه با ابعادی کوچک , در ارتفاع بالایی تعبیه شده اند و همچنین محل کلیدهای گرمکن صندلی ها مناسب نیست ولی سایر ادوات و تجهیزات در دسترس قرار دارند.
      طرح فرمان نیز ساده و مجهز به کلیدهای کنترل مجموعه پخش صوت است اما جنس پلاستیک مصرفی برای غربیلک نسبت به داشبورد و رودری ها در سطح پایین تری قرار دارد. ناگفته نماند درا ین میان قطعات کابین , بی تردید کلیدهای گردان تهویه مطبوع بدترین ظاهر و کمترین کیفیت را به خود اختصاص داده اند. ترکیب و چیدمان مجموعه نشانگرها کاملا معمولی بوده و با نور ابی در زمینه سفید درخشش چراغ های هشدار دهنده ان در طول روز کافی نیست.
      صندلی های جلو طرح قابل قبولی داشته اما کیفیت پشت سری های ان چنگی به دل نمیزند.
      راننده تیگو در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته و فضای کافی در مقابل پا و بالای سر خواهد داشت اما جای پای سرنشین کناری با توجه به حجم زیاد داشبورد در این بخش کافی نیست. در صندلی های ردیف دوم نیز فضای بالای سر و جلوی پا کافی برای سرنشین تا قد حدود 180 سانتی متر وجود دارد اما نشیمنگاه صندلی عقب کوتاه است که در سفرهای طولانی می تواند خسته کننده باشد از مزایای تیگو قابلیت تنظیم صندلی 2 تکه ردیف عقب در راستای طول و زاویه پشتی صندلی است که بای به ان طرح و جنس پوشش ستون ها , سقف و پوشش فضای بار نیز افزود. چینی ها هنوز هم در قطعه سازی به درجه مطلوبی نرسیده اند و ناهمخوانی بعضی از قطعات و همچنین وجود برخی زائده های ریز در لبه برخی از قطعات خودروی مورد بحث را ازار میدهد , ضمن اینکه در مونتاژ همین قطعات هم توسط سازنده داخلی دقت کافی وجود ندارد و در هر نمونه ضعف مونتاژ قابل مشاهده است. در مجموع میتوان از طرح و ترکیب کابین تیگو به عنوان خودرویی که هنوز تا رده متوسط فاصله دارد ایراد خاصی گرفت اما اگر کیفیت قطعات تزیینی داخلی ارتقا یافته و دقت بیشتری در فرایند مونتاژ اعمال شود جذابیت فضای داخل ان پیش از پیش افزایش میابد.
      تجهیزات رفاهی و ایمنی
      تیگو مونتاژ مدیران خودرو از نوع فول اپشن بوده که قفل مرکزی با ریموت کنترل – ایموبیلایزر – شیشه ها و ایینه های جانبی برقی – فرمان هیدرولیک – کولر – سانروف برقی 2 حالته – گرمکن صندلی های جلو – سیستم پخش صوت MP3 مجهز به درگاه یو اس پی با قابلیت کنترل از روی فرمان – تنظیم زاویه نوردهی چراغ های جلو – روکش چرم صندلی ها – تنظیم ارتفاع صندلی راننده – صندلی عقب تنظیم و جمع شونده – را شمامل میشود تا با قیمتی در حدود 30 میلیون تومان تجهیزات راضی کننده ای ارائه دهد.
      در این میان سانروف برقی دو حالته و به خصوص گرمکن صندلی های جلو غافلگیر کننده اند اما فقدان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک – نبود پوشش چرم فرمان و حس گر دنده عقب کاملا احساس میشود.
      تجهیزات ایمنی تیگو 2 ایربگ برای سرنشینان جلو – ترمز دیسکی در هر چهار چرخ مجهز به سامانه ABS – EBD را در بر میگیرد. چری تیگو با استاندارد EURO NCAP ازمایش شده است و به دلیل ضعف سپرجلو – انتقال مستقیم ضربه توسط موتور به کابین و عملکرد ضعیف ایربگ از 16 امتیاز ممکن موفق به اخذ نمره 2/8 و کسب یک ستاره ایمنی شده است که واقعا باعث تعجب و ناامید کننده است.

      مشخصات و ازمایش فنی

      قبل از بررسی ازمایش فنی باید نگاهی به مشخصات تیگو انداخت. پلت فرم تیگو مشابه چری A5 یا همان MVM530 بوده و از همان پیشرانه عرضی به حجم دقیق 1971 سی سی با بیشترین توان 139 اسب بخار و بالاترین گشتاور 182 نیوتون متر به ترتیب در 5750 و 4500 دور بر دقیقه بهره میبرد که یک جعبه دنده 5 سرعته دستی با انتقال بازده موتور به محور جلو جثه 1375 کیلوگرمی ان را که دقیقا 85 کیلوگرم از MVM530 سنگین تر است به حرکت در می اورد.
      با گردش سوییچ پیشرانه 2 لیتری تیگو با لرزش محسوسی بیدار شده و با صدای بلند و خشن هوشیاری خود را به شما اعلام میکند.

      نفوذ صدای پیشرانه به داخل اتاق با افزایش دور موتور تشدید شده تا در دورهای بالا واقعا ازار دهنده باشد. به گونه ای که احساس میکنید موتور داخل اتاق قرار دارد. پدال کلاچ نرم است و تمامی دنده ها به نرمی در جای خود قرار میگیرند اما فرایند تعویض کند و و ارام صورت میگیرد. این خودرو در دنده یک به خوبی راه می افتد اما با سبک تر شدن دنده ها کشش ان رفته رفته کاهش میابد که بخشی از این موضوع به فاصله نسبتا زیاد ضریب دنده های 1 تا 3 و همچنین تاخیر در درگیری دنده ها و بخش دیگری به توان کم پیشرانه 2 لیتری برای خودرویی به ابعاد تیگو باز میگردد.
      به همین دلیل شتاب خودرو در زمان تست با 4 سرنشین و کولر روشن چندان مطلوب نبوده و برای انجام مانورها دنده معکوس بیشتری لازم است. البته نمیتوان ان را یک خودروی تنبل نامید و با توجه به گشتاور قابل قبول شما را در سبقت و شتاب ناامید نمی کند.
      سیستم تعلیق تیگو که چری حسابی روی ان مانور میدهد در جلو از نوع مک فرسون و در عقب چند جزئی است. که توسط کمپانی خوش نام لوتوس طراحی شده و در جلو به استرس بار نیز مجهز است. این مجموعه فنر بندی در طول سواری ثابت میکند به خوبی ضربات حاصل از دست اندازها را در هر دو محور جذب میکند. و فرمان با دقتی قابل قبول تا حد امکان از انتقال ضربات جلوگیری میکند. البته فرمان نرم ان در مانورها واکنشی کند و در کل شعاع گردش زیادی دارد.
      سیستم ترمز با اتکا به چهار دیسک و همراهی ABS عملکرد قابل قبولی دارد اما با فشردن پدال ترمز احساس اطمینان کافی وجود ندارد.
      بزرگترین مزیت تیگو کنترل و تسلط عالی بر ان است زیرا علاوه بر مشاهده خطوط برجسته روی کاپوت , شیشه های بزرگ جلو و کنار به همراه اینه های بزرگ مربعی شکل به خوبی راننده را بر اطراف مسلط میکند. قوس مطلوب و ضخامت کم ستون A خودرو نیز به هیچ وجه میدان دید را کاهش نمیدهد.
      فراموش نکنید ارتفاع زیاد خودرو و نرمی سیستم تعلیق ان در مانورها سنگین نقطه ضعف جدی ان است حتی اگر امضای لوتوس پای ان باشد.
      تیگو در مجموع یک خودروی به ظاهر شاسی بلند جمع و جور اما با رفتاری مشابه یک سدان خانوادگی و مناسب برای رانندگی ارام و متعادل است که قیمت ان تا حدودی بالاست اما در بازار بسیار محدود شاسی بلندهای موجود رقیب مستقیمی پیش روی ندارد. این خودرو یک کراس اور کوچک شهری تک محور متحرک است که غیز از فاصله زیاد شاسی تا زمین و چهره ای مشابه شاسی بلندها هیچ شباهتی به انها نداشته و البته ادعایی هم در این خصوص ندارد.
      در حقیقت تیگو مستقیما خریدارانی را نشانه گرفته که تنها به دنبال ظاهر یک خودروی شاسی بلند بوده و ارتفاع بلندتر و تسلط بهتر برایشان مهم است و در عین حال توقع سواری نرم با امکانات رفاهی کافی مشابه یک سدان خانوادگی را دارند.
      در خصوص دوام قطعات و وضعیت استهلاک این چینی تازه وارد نیز فعلا تا مدتی نمیتوان نظر داد و باید دید در اینده چه حرفی برای گفتن دارند ولی با ذهنیت منفی ایرانیان به کالای چینی راه سختی جهت اثبات خود و کسب اعتماد بازار به کیفیت احتمالی خود خواهد داشت.

      1. محمود

        ۸ فروردین ۱۳۹۱
        سوابق: (38 ديدگاه)

        و این بود کل نظرات موافق از صفحه 1 تا الآن.اینم بعد از خوندنش آدم متوجه میشه 4 تا حرف درست و فنی توش نیست.یا اینکه خواسته فقط بگه ایکس33 خوبه.خب بالاخره کسی که نمیگه ماست من ترشه.از نظر فنی ایکس33 اصلا توان بالایی نداره و فوق العاده ضعیفه.بر عکس تصور عوام که فکر میکنن خیلی کم مصرف و کم اصطهلاکه با دلایل فنی که دوستمون قبلا گفتن میبینیم که اصلا اینطوری نیست.یه سدان با اتاق مینی اس یو وی هست.(جریان موتور پیکان روی پژو که گذاشتن).یه محصول درجه 3 و 4 چین که در ایران مونتاژ میشه.یه خودروی 30 ملیونی که اندازه خودروهای 20 تا 25 آپشن داره.الآنم که در مرحله آزمون و خطاست.حالا اونایی که این وسط میشن موش آزمایشگاهی واقعا ضرر میکنن.وقتی با 30 ملیون دستمون برای خرید خودروهایی که جواب دادن و کیفیتشون مشخصه بازه چرا ایکس33 چینی مونتاژ ایران که گرونتر از کیفیت و حقش فروش میره؟!!!

      2. افشین

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۱
        سوابق: (117 ديدگاه)

        متاسفم و متعجب که یه نفر چقدر می تونه دروغگو و مزور باشه؟!!!!!!!!!! آیا واقعا تما نظرات موافق همین هاست؟ یعنی خوانندگان تورقی توی صفحات گذشته نخواهند کرد. شرم بر شما

  9. بهنام

    ۷ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.نظرات رو خودندم و گفتم منم نظرم رو بنویسم:
    اولا میشه گفت ماشین بیریخت و قواره ای هستش خصوصا غقبش که احمقانه ساخته شده و سپر عقب نداره و بعضی یه گارد مسخره نصب کردن.دوما یک ماشین درجه 3 چینیه و تو این آشفته بازار و بیچارگی مردم دارن اینو به ملت غالب میکنن بقولی:شهرکه شلوغ شد قورباغه هفت تیرکش میشه!
    اگه نظرم غیر منطقی بود عذر میخوام اما واقعا زورم میاد فورد موستانگ 2013 مدل پایه اش 22 هزار دلاره بعد این فرقون رو کسی 30 و خورده ای مجبور باشه بخره//چرا؟چون اینجا ایرانه..
    خلاصه که اکثر مردم “ما” شاسی بلند رو واسه کلاس و تشریفات و در درجه بعدی راحتی تو سفر میخرن که این هیچ کدومو نداره.اگه کسی قابلیت آفرود که کاربرد اصلی ای سو ویه رو بخواد بنظرم ژیانم بهتر از اینه!حداقل واسه بیابونای الجزایر طراحی شده!!

    1. افشین

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (117 ديدگاه)

      مطمئن باش که اونی که الان بهش می گی غورباقه مدتهاست هفتیرش رو کشیده. الان هم لوله اش رو شقیقه اته. به زودی ماشه رو براتون می کشه و شما همچنان با حسرت به ماشین های آمریکایی و اروپایی نگاه کنبد و حسرت بخورید

  10. فراز

    ۷ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز
    من اولین بار است که وارد این سایت شدم برای اینکه ببینم اتومبیل ام وی ام ایکس ۳۳ خوب است یا نه اما بیشتر وقتم صرف خواندن دعواهای افراد شد.
    لطفا موافق یا مخالف هر کسی نظر خودش را اعلام کند و هر کسی که مطالب را میخواند میتواند تصمیم درست را باتوجه به درک خودش از توضیحات بگیرد.
    عادت کردیم برای حاشیه ها بیشتر از اصل موضوعات وقت بگذاریم؟
    من ۳ سال است خودرو پروتون جن ۲ دارم و خیلی هم از آن راضی هستم اما بدلیل خدمات ضعیف شرکت زاگرس خودرو و کمبود نمایندگی مجاز قصد تعویض آنرا دارم و نمیدانم با بودجه ای در حدود ۳۵ میلیون تومان چه خودروی مناسبی میتوانم تهیه کنم؟
    آیا برای مصرف درون شهری ام وی ام ایکس ۳۳ مناسب است یا خیر؟

    1. maziar

      ۷ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      قربان حالا این ایکس33 که میخواین بخرین،(مدیران خودرو) به نظرتون خیلی خدمات گسترده تری نسبت به زاگرس خودرو داره؟!!!اینم همونه اگر بدتر نباشه.یکم صبر کن قیمتا ثبات پیدا کنه و بیاد پایین بدید مزدا 2 یا هیوندای ای 20

    2. افشین

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (117 ديدگاه)

      بسیار ماشین مناسبیه دوست عزیز. اگر منطقی باشید با خواندن نظرات کسانی که این ماشین رو دارن ودارن از اون استفاده می کنن متوجه این موضوع خواهید شد. از مزایای اون کم گغته نشده.
      در ضمن مخالفان امروز ایکس 33 همون هایی هستن که دیروز برای مقاصد کاسب کارانشون زاگرس خودرو را زدن زمین. اما راجع به ایکس33 این آرزو رو به گور خواهند برد انشاالله

  11. پوریا سلمانیان

    ۷ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (106 ديدگاه)

    این رو در یکی از سایت ها دیدم شاید به دردتان بخورد:مشخصات فنی

    حجم موتور (cc)

    1971

    تعداد سیلندر

    4 سیلندر خطی

    مکانیزم سوپاپها

    16 سوپاپ DOHC

    کورس پیستون * قطر داخلی سیلندر (میلیمتر)

    83.5 * 90

    ضریب تراکم

    10 : 1

    انتقال نیرو

    5MT

    حداکثر قدرت (hp/rpm)

    139 / 5750

    حداکثر گشتاور (n.m/rpm)

    182 / 4300~4500

    حداکثر سرعت (کیلومتر)

    170

    حجم باک

    57

    ابعاد و وزن MVM X33

    طول خودرو (میلیمتر)

    4285

    عرض خودرو (میلیمتر)

    1765

    ارتفاع خودرو (میلیمتر)

    1705

    فاصله چرخها (میلیمتر)

    2510

    حداقل شعاع گردش

    5.5

    وزن خالص (کیلوگرم)

    1375

    سایز لاستیک

    215 / 65 R16

    سیستم ایمنی و تعلیق MVM X33

    کیسه هوا

    از نوع SRS برای راننده و سرنشین جلو

    دارد

    کمربند ایمنی

    کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای سرنشین جلو

    دارد

    کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای سرنشین عقب (چپ وراست)

    دارد

    کمربند ایمنی برای سرنشین وسط

    دارد

    سیستم ترمز ABS + EBD

    سیستم ترمز دیسکی برای چرخهای جلو

    دارد

    سیستم ترمز دیسکی برای چرخهای عقب

    دارد

    سیستم ضد سرقت

    سیستم ضد سرقت الکتریکی immobilizer

    دارد

    چراغهای مه شکن

    مه شکن جلو

    دارد

    مه شکن عقب

    دارد

    چراغ ترمز سوم

    دارد

    تعلیق جلو

    سیستم مستقل Mc Pherson با فنر پیچشی و میله نگه دارنده و ضد لغزش

    دارد

    تعلیق عقب

    سیستم تعلیق کشنده چندگانه با فنر پیچشی

    دارد

    تجهیزات جانبی MVM X33

    سنسور دنده عقب

    دارد

    صندلی با روکش چرمی

    دارد

    سان روف برقی

    دارد

    سیستم پخش MP3 با پورت USB و مجهز به 4 بلندگوی استریو

    دارد

    کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان

    دارد

    کامپیوتر سفری

    دارد

    تنظیم صندلی راننده در 6 جهت

    دارد

    تنظیم صندلی جلو کنار راننده در 4 جهت

    دارد

    رینگ آلومینیومی

    دارد

    قفل مرکزی با ریموت

    دارد

    آینه های جانبی برقی

    دارد

    شیشه بالابر برقی برای 4 در

    دارد

    استاندارد آلایندگی

    استاندارد آلایندگی

    استاندارد EU III

    دارد

    1. پوریا سلمانیان

      ۷ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (106 ديدگاه)

      مبع مطلب بالا :خودرو برتر

  12. کامران

    ۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سوار پیکان بشید بهتر از x33 کافیه به موتورش یه نگاه بندازید فکر کنم موتور پراید رو روش گذاشتن

  13. کشاورز

    ۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چرا انقدر بحث جدل بی مورد میکنید
    انتخاب خودرو یک امر سلیقه ایه یه نفر خوشش میاد یکی نه
    بنده یه فامیلی دارم که یه پی کی مدل پایین داره از نظر ایشون پی کی وصد البته پی کی ایشون بهترین ماشین دنیاست
    و هر وقت نیت میکنه ماشین جدیدی بخره اون ماشین جدیده بهترین در دنیا میشه البته هنوز از پی کی نتونسته بالاتر بره
    بنده تا به حال 206 . 405 وپراید داشتم و به نظرم هیچ کدام ماشین خوبی نبودن البته با این قیمت که به ما تحمیل میکنند
    اینجاx33 سوارها نظرشون رو راجع به عملکرد این خودرو میدن که نقاط ضعف وقوتش مشخص بشه چون دارندگان خودرو بهترین تجربه رو از اون دارن ونظرات درست بدون اغراق میتونه در انتخاب به خریدارن جدید کمک کنه
    کسی مثل بنده که تا به حال تجربه رانندگی با اون رو ندارم چطور میتونم نظر بدم حالا خوب هست یا بد چینی هست یا هر چی یا خوشتون میاد میخرید یا اگر بدتون میاد میخواید رو کم کنید
    کسی که این ماشین رو خریده بخاطر نظر منفی شما اونو پس نمیده

  14. دیاکو

    ۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بنده حدود نیم ساعت،چندین صفحه از کامنت ها رو مطالعه کردم،درحالیکه فقط دو یا سه مورد از آنها فنی بودند.بسیار باعث تأسفه که برخی از دوستان بدون توجه به هدف این سایت به مشاجرات سخیف خود ادامه میدهند.چون حتی اگر قصد بازار یابی داشته باشند،با چنین ادبیاتی که بکار میبرند کسی مایل و مشتاق خواندن نظراتشان نخواهد بود. باآرزوی تعدیل و بهسازی فرهنگ مناظرهء ایرانیان در سال جدید.
    زنده و پاینده باشید.

  15. مسيح

    ۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان به نظرات افرادی مثل مهرداد و محمود اصلاً توجه نکنین، من سه ماه پیش میخواستم بخرم به خاطر همین حرفا پشیمون شدم ولی اوایل اسفند دیگه تصمیم گرفتم و خریدم شانس آوردم همون 29 تومن بود قبل از عید هم تحویل گرفتم که نمایندگی قیمت رو 33 کرده بود و ثبت نام نداشت دیگه، خودش گفت اگه میخوای 37 برات میفروشمش. من الان از ماشینم خیلی راضیم مطمئن باشید اگه ماشینی خوب نباشه اینقدر افزایش قیمت ظرف دو سه هفته پیدا نمیکنه، مگان هم ماشین خوبیه ولی برا اتوماتش که امکاناتش تو مایه X33 هست باید بیشتر از 40 پول بدی که نمی ارزه ولی X33 ظاهر شاسی بلند و قشنگتر و امنیت بیشتری داره، مگان 1600 هم که امکاناتش خیلی داغونه و یه ماشین عادیه، درکل مگان بیشتر پول برند میخوره تا خود ماشین

  16. حسین

    ۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سلام دوستان:
    اقا محمود سلام من از وسط های این سایت بااین پست ها که شما گذاشتید اشنا شدم و الان با اینکه 14 صفحه از این ماشین بحث دعوا شده ،شما تو اکثر صفحات به دوستان که مثلا میخوان این ماشینو بخرن !!! شما نهی کردی،یا اینکه مسائل غیر فنی این ماشینو به چالش کشیدین … حالا سوال من اینه که این ماشین باعلمی که مردم میدونند این ماشین چینی هستش و بقول شما درجه 4 چینی هست!!! چرا روز به روز به تعداد این ماشین اضافه میشه وبیشتر تو خیابانهااینو می بینیم؟

    1. افشین

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (117 ديدگاه)

      خیله بامزه است حسین جان وقتی کم می یارن جواب نمی دن. بهانه شون هم اینه که همه شما منید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بامزه است نه؟ من متوجه شدم که اینا یه گنگن که جایی تو فیس بوک یا هر جای دیگه با هم در ارتباطن و هماهنگ شده عمل می کنن. این محمود هم اگه اسم مستعارش نباشه به ادعای خودش ناجی اونهاست. با دو سه تا اسم کامنت می ذاره. مطمئنم که خودش هم نمی دونه چی می خواد. اوایل به عنوان پشیمان کامنت می ذاشت.الن هم که کارش شده تکرار کامنت های دیگران. الخیرو فی ماوقع

  17. مسيح

    ۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعضیا انگار یه چیزای خیلی ساده رو هم نمیفهمن، آقاجون وقتی X33 مثلاً با مگان یا ویتارا مقایسه میشه منظور مدلهای دستیشون هست نه اتومات، بله ویتارای اتومات فول کلاس 8 تو بازار 70 میلیونه خیلیم خوبه اگه پولشو داری برو بخر نوش جونت، مگان دستی هم قیمت نمایندگیش 31 تومنه که میبینی از X33 یعنی 33 تومن کمتره و قیمتش تو بازار آزادم حداقل یکی دو تومن از X33 کمتره، یکم اطلاعاتتو بیشتر کن تو اینترنت بگرد یا از نمایشگاهها بپرس بعد بیا اینجا صحبت کن، البته شما حق دارین چون احتمالاً واسه مگان که امکاناتش از خیلی ماشینای ایرانی کمتره با قیافه زشتش کلی پول دادین حالام خیلی دارین میسوزین

  18. علی

    ۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    فقط یک کلام اشغال ممنونم توجه کردین

    1. مسيح

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      فکر کنم از بس این کلمه زشت رو بهت گفتن یاد گرفتی همه جا به کارش ببری، ادبم خوب چیزیه به خدا

  19. پوریا

    ۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    باسلام و خسته نباشید.من قصد خرید این ماشینو دارم ولی اطلاعات خاصی نسبت بهش ندارم یه خواهشیم دارم این کلمه چینی رو هی نکوبین تو سر هم بابا ولله چینی جنسای خوبیم داره یه نظرم به قیمتش داشته باشین با هم پله های خودش مقایسه کنید نه بالا یا پایینتر…

  20. faeze

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.من x33 دارم.راضی ام ازش.اگه وسایل چینی رو دوست ندارید نخرید,اگه خیلی پول داری خب برو پرادو بخر چرا مث عقده ای ها عیب میذاری رو ماشین, در حد قیمتشه امکاناتش مگه ماشین 100میلیونیه که هیچ ایرادی نداشته باشه اگه چیزایی رو که میگید نداره,داشت خب الان قیمتش در حد پرادو بود دیگه,ب نظر من بیشتر می ارزه,تبلیغ مگان رو نکن حسرت آزرا,ظاهرش خنده داره,فک کنم از اینکهx33پرفروشه زورت گرفته و اینکه ماشینات رو دستت مونده,خیلی شیکه.

  21. silverman

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعاً برای بعضی از افراد باید عمیقاً تأسف خورد. تا کی ما ایرانیها می خوایم از این اخلاق مغرورانه و تحقیر کردن بقیه دست برداریم؟! چرا باید بگیم:”به قول یکی از دوستان :اخه چین اگه بلد بود ماشین بسازه که خودش سوار چزخ نمی شد!!!!!”
    آخه مگه ما خودمون چی هستیم که انقدر ادعامون می شه.. عوض یادگیری از بقیه فقط می خوایم بقیه رو تحقیر کنیم که اینجوری چند تا افراد چشم و گوش بسته و ناآگاه و بعضی وقتها آگاه و خود را بدلایلی به خواب زده برامون هورا بکشن.. بله درسته 50 سال پیش مه صنعت خودروی ایران شروع بکار کرد توی چین اسم ماشین رو حتی نمی تونستند تلفظ کنند ولی الان نزدیک 20 میلیون خودرو در سال تو این کشور ساخته می شه.. همه خودروسازهای معتیر تو اونجا بعضی وقتها بیشتر از 2 تا کارخونه دارند. چرا؟! چون چین واقعاً پیشرفت کرده… چه بخواهیم چه نخواهیم. بنده هم از جو بسیار مسموم اینجا که انگار توسط چند تا آدم بی خبر با عمداً بی خبر داره اداره می شه متأسفم…. باز هم برای عزیزانی که می خوان اطلاعات واقعی در مورد خودروهای MVM بگیرند پیشنهاد می کنم برن به سایت http://www.mymvm.ir باشگاه هواداران مدیران خودرو..
    به امید اصلاح انسانهای مغروض!
    یا حق…

  22. zorg

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    دنیای‌خودرو- حمیدرضا بهداد: ماه گذشته یک خودرو چینی دیگر در کشور رونمایی شد تا سطح همکاری خودروسازی چین و ایران بیشتر از قبل شود و پس از چری، لیفان و هافی موتور، شرکت JAC نیز صنعت و بازار خودرو ما را تجربه کند. اما آیا توسعه همکاری خودروسازان داخلی (خصوصی و دولتی) با چینی‌ها به صلاح است؟

    آیا این ارتباط مثبت است یا به ضرر صنعت خودرو کشور تمام می‌شود؟
    این روزها همان‌طور که بیشتر بخش‌های اقتصادی چین با سرعت زیادی در حال رشد است، خودروسازان این کشور نیز با روندی سریع در حرکت بوده و قصد دارند در آینده‌ای نه ‌چندان دور، به یکی از بازیگران اصلی صنعت خودروسازی دنیا تبدیل شوند.
    چین اگرچه نسبت به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها سابقه‌ای طولانی در صنعت خودروسازی ندارد، اما با سرعتی بسیار زیاد وارد این صنعت بزرگ شده و هم‌اکنون نیز میزبان برندهای معتبر دنیاست، برندهایی که توان فنی ـ مهندسی خودروسازان این کشور را بالا برده‌اند. عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان نیز مزید بر علت شده که خودروسازان معتبر دنیا حساب ویژه‌ای روی این کشور باز کنند و حتی بسیاری از آنها سایت تولیدی نیز در چین احداث کرده‌اند.
    به گواه تاریخ، چینی‌ها از حدود 30 سال پیش با مونتاژ خودروهای سنگین وارد این صنعت شده‌اند، اما آن زمان هیچ ادعایی در خودروسازی و به خصوص تولید محصولات سواری نداشتند. این در شرایطی است که چین از اوایل سال 1994 میلادی، رسماً ورود خود به عرصه خودروسازی را جشن گرفت و با دعوت از بزرگان این صنعت، راهی سخت اما هدفدار را آغاز کرد.
    خوبی کار اینجا بود که دولت چین از همان ابتدا حمایت‌های ویژه‌ای را از این جنبش خودرویی به عمل آورد و اجازه داد تا خودروسازان بزرگ دنیا مهمان سرزمین اژدها شده و در کنار استفاده از بازار بکر این کشور، تکنولوژی و فناوری خود را در اختیار چشم بادامی‌ها قرار دهند. این موضوع باعث شد شرکت‌های چینی رشد مناسبی را در سال‌های اخیر تجربه کرده و در برخی موارد پیشرفت‌هایی خیره‌کننده را تجربه کنند.
    سرعت پیشرفت‌های خودرویی چین در سال‌های اخیر به حدی بوده که خودروسازان این کشور هم‌اکنون نام‌هایی نسبتاً آشنا برای بازار دنیا محسوب می‌شوند و حتی برخی از آنها توانسته‌اند وارد بازارهایی مانند ایتالیا و برزیل شوند. شاید چندان باور‌کردنی نباشد، اما با وجود آن‌ که خودروهای الکتریکی از سابقه چندانی برخوردار نیستند، یکی از شرکت‌های چینی توانسته خودروی برقی نیز طراحی و تولید کند. آن‌طور که کارشناسان می‌گویند، چینی‌ها با روی آوردن به ایتالیایی‌ها، اقدامات مناسبی را در بحث طراحی خودرو انجام داده و یکی از اهداف بزرگ آنها ارائه محصولات جدید به بازار خودرو است.
    همچنین‌ بحث تحقیق و توسعه جزو اولویت‌های اساسی خودروسازان چینی به شمار می‌رود، به ‌نحوی که سرمایه‌گذاری آنها روی این موضوع بسیار بالاست. حال در این شرایط، برخی کارشناسان معتقدند خودروسازان داخلی باید باب بیشتری را برای همکاری با چینی‌ها باز کرده و به ‌واسطه انجام فعالیت‌های مشترک با آنها، به نوعی آینده خود را تضمین کنند.
    به گفته این دسته از کارشناسان، چینی‌ها با استفاده از تجارب همکاری‌های مشترک خود با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها، چند سال دیگر به درجه کیفی بسیار بالایی خواهند رسید و خودروسازان ایرانی اگر از همین حالا باب همکاری با آنها را باز نکنند، ممکن است بعدها پشیمان شوند. اصلاً کسی چه می‌داند، شاید چند سال دیگر همین چینی‌ها نیز خودروسازی ما را تحویل نگرفته و برای داشتن ارتباط، کلی شرط و شروط و اما و اگر در نظر بگیرند.

    1. پوریا سلمانیان

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (106 ديدگاه)

      ZORG در یک کلام نظرتون رو در مورد X33 میخواستم؟

      1. zorg

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۱
        سوابق: (30 ديدگاه)

        مثبته

  23. پوریا سلمانیان

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (106 ديدگاه)

    چقدر دیگه باید بگذره تا 4 تا ماشین خوب توی کشور تولید بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چقدر پول الکی واسه ی گمرکی بدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  24. zorg

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    شرکت گریت وال که تا چندی دیگر خودروی C30 آن به بازار ایران راه می یابد، اولین سازنده چینی است که به بازار خودروی انگلیس وارد می شود.
    این شرکت که متخصص ساخت خودروهای کامیونت و SUV است، برند خود را در ماه آینده در نمایشگاه تجاری بیرمنگام به خریداران بریتانیایی عرضه خواهد کرد. اولین خودروی در نظر گرفته شده برای بازار انگلیس، یک وانت دوکابین جمع و جور با نام Steed و با موتور 2 لیتری چهار سیلندر دیزلی است. گیربکس این وانت جمع و جور شش سرعته دستی و نیرو به هر چهار چرخ آن منتقل می شود. این وانت در چین با نام اصلی Wingle ارائه می شود.

    این خودروی دو دیفرانسیل با قیمت 22 هزار و 300 دلار عرضه خواهد شد و گریت وال شبکه ای از 40 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش برای آن در انگلستان دایر کرده است.
    احتمالا قدم بعدی و هدف چینی ها بازار بزرگ خودروی آمریکا خواهد بود. ما فکر می کنیم که آنها حتما چنین نقشه ای دارند.

  25. احسان

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام عزیزم این اطلاعات که دادی اصلا درست نیست من از این ماشین فوق اعاده راضی هستم 1ساله که دارم استفاده میکنم.اون 11 لیتر بنزینتم چرتی بیش نیست تو شهری 8-9 لیتر اوبان 6.5-7 اصلا این ماشن رو از نزدیک ندیدی تخصصی هم صحبت میکنی برید سوار شید ببینید چیه …. ببخشید که صریح حرف زدم

  26. احسان

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من بالاخره متوجه نشدم که در مجموع x33 ماشین خوبی یا نه؟ به نظر دوستان با حدود 30 میلیون تومان بوجه چه ماشینی باید بخریم؟ که هم اصطحلاکش پایین باشه هم ایمن باشه و هم هزینه ی نگهداریش پایین باشه؟ مگان ماشین خوبی اما به نظر شما هزینه نگهداریش بالا نیست؟ دوستان لطفا نظرتون رو بدون قصد و غرض بدید تا بتونیم از نظرات هم استفاده کنیم. در ضمن فراموش نکنید که احترام به دیگران احترام به خود شماست.

    1. افشین

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (117 ديدگاه)

      سلام. مگان اصلا ماشین بدی نیست. همان طور که پیش از این هم گفتم شرکت رنو به دلیل تحریم های اعمال شده به کشور عزیزمون توانایی تامین قطعات اصلی رو نداره. بنابراین برای تامین قطعات اصلی یا باید از بازار آزاد به احتساب قیمت شیپینگ از ترکیه اقدام کنید که خودش یه هزینه مضاعفه. یا باید به قطعات چینی که از ابتدا روی ماشین توسط پارس خودرو نصب شده بسنده کنید.
      در هر صورت تصمیم گیرنده خودتون هستین.

  27. zorg

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    گروه بین الملل: مراحل بازبینی و نظارت بر زیر ساختهای تاسیسات فولکس واگن ژینجیانگ در شهر پکن به پایان رسیده واین واحد آماده تولید در سال 2012 می باشد.

    به گزارش خبر خودرو، تیمی متشکل از 6عضو رسمی فولکس واگن کار نظارت نهایی خود بر تاسیسات جدید این شرکت در چین را به پایان رسانده و آمادگی تولید آن را با ظرفیت ابتدایی سالانه 50هزار دستگاه اعلام کرده اند.

    اگر چه تولید این واحد، از سال 2012 آغاز می شود اما کار عملیاتی از سال 2013 کلید می خورد.این پروژه در پی همکاری مشترک شانکسی اتومبیل پلنز دانگ فنگ موتور و فولکس واگن شکل گرفته و قرار است طبق گفته جدید شانکسی، کارتولیدی خود را از نیمه اول سال جاری آغاز نماید.

    گفتنی است منطقه ژینجیانگ به دلیل حجم بالای تقاضای خودرو در آسیای مرکزی به محلی پرطرفدار از سوی شرکت های خودرو سازی تبدیل شده است. طبق آمارهای دولتی چین صادرات خودرو به این منطقه با 70درصد رشد در سال 2011 به بیش از 10هزار دستگاه رسیده و رقمی 343ملیون دلاری را وارد سامانه گردش مالی خود کرده است.

    سالانه 15درصد بر تعداد خودرو های جاده های ژینجیانگ افزوده می شود و انتظار می رود که تعداد خودرو های آن تا سال 2015 از مرز 6ملیون عبور کند.

  28. شهرام

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان موافق و مخالف

    من قبل از عید یک ایکس 33 تحویل گرفتم و اولین تست جادهای من در جاده چالوس بود.جاده یک طرفه شده بود و من با خیلی ها کورس گذاشتم و اکثر ماشین ها رو میگرفت .فرمان ماشین خیلی نرم بود و اصلا ماشین در پیچها از مسیر خارج نمیشد بطوری که احساس میکردی گیم بازی میکنی قبلا با 405 خیلی مشکل داشتم فرمان ماشین سفت بود و ماشین در پیج های تند به سختی کنترل میشد.موقع رانندگی دید و تسلط به جاده و ماشین مجاور فوق العاده بود.ترمزها بسیارخوب عمل میکردند.شتاب ماشین با توجه به وزن ماشین قابل قبوله و ماشین بر خلاف رونیز خیلی نرم حرکت میکنه و اصلا لرزش احساس نمیکنی .در دست اندازها ضربه در داخل خیلی کم احساس می شه .البته صدای موتور وقتیکه یک دفعه پدال گاز رو تا آخر فشار میدی به طور موقت بالا میره ولی پس از شتاب گرفتن کم میشه .
    از نظر عملکرد تجهیزات داخل اتاق هیج مشکلی پیدا نکردم .
    به نظر من چینی بودن این ماشین ایراد محسوب نمیشه و شاید حسن هم باشه چونکه چین آخرین کشوری خواهد بود که ایران را تحریم خواهد کرد بنابراین مشکل تامین لوازم یدکی نسبت به ماشین های اروپایی و حتی کره ای کمتره.
    البته اگر در ایران ماشین ها به قیمت دبی یا ترکیه عرضه میشد من با این پول میتونستم ای ایکس 55 یا پرادو … بخرم ولی در حال حاضر تنها ماشین شاسی بلند (منظور فاصله بیشتر کف زیرین با زمین )که میشه با این پول خرید همینه.ضمنا با عقل جور در نمیاد که 100 میلیون بدی باشین و بری باهاش توی کوه وکمد رانندگی کنی بنابراین دنده کمکی و سیستم دو دیفرانسیل کاربرد چندانی در ایران نداره فقط اصطهلاک و هزینه تعمیر رو بالا میبره .شما کی رو میشناسین که ای ایکس 55 هیوندای رو بخره ببره توی کوهستان و از دنده کمکی یا سیستم 4wd اون استفاده کنه یا کدوم اتوبان هست که بتونی با سرعت بالای 200 کیلومتر توش رانندگی کنی و خلاصه کلام اینکه اگه از قابلیتهای ماشین نتونی استفاده کنی پولتو هدر دادی (البته این نظر منه) در نهایت اینکه من از خرید این ماشین راضی هستم و با طرز فکر من منطبقه .لطفا اگه به صحبتهای من انتقادی هست بصورت منطقی و با رعایت ادب مطرح بشه .ارادتمند-شهرام

  29. هیوا

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایش شما ها چقدر بیکارید!
    هرکسی هر ماشینی دارد یا قبلا” داشته بی تعصب نکات مثبت و منفی اون رو ذکر کنه تا همه استفاده ببرند.
    مثل یک انسان متشخص و با وقار نظر بدید و سعی کنیم اطلاعات همدیگر را اضافه کنیم تا تصمیم گیری درستی انجام بدیم و همه به هم سود برسانیم .
    داشتن اطلاعات درست و تصمیم گیری صحیح سبب انتخاب درست میشود و سودش به همه میرسد.
    ازاینکه مطلب را خواندید و سعی میکنید اینطوری باشید بسیار سپاس گذارم.

  30. اصغر

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام مجدد
    من دیروز یکیشو تست کردم
    ماشین نو بود و هنوز 1000 کیلونر کار نکرده بود.
    مزایا:
    زیبا و جمع و جور بود هم از تزئینات داخلی هم از ظاهر خارجی (من با فرمون و دندش خیلی حال کردم)
    نسبت به بقیه ماشینهای شاسی بلند نرم بود
    روی جاده شتاب خوبی داشت
    معایب:
    با اینکه توی کاپوت و داشبورد نمد داشت صدای موتور داخل ماشین زیاد شنیده میشد.
    کیفیت قطعات پلاستیکی واقعا خوب نبود حتی محلهای برش خیلی جاها نا هموار و دارای فلیسه بود
    گیربکس ماشین صرفا برای مصارف شهری و بسیار سبک بود به طوری که در یه شیب خاکی معمولی که با ماشین سواری هم میشد رفت کم می آورد و متاسفانه بوی صفحه کلاچ کاملا محسوس بود
    با توجه به داشتن رینگ شماره 16 کف ماشین به سطح زمین نزدیک بود.

    ———————-
    برداشت من اینه که :
    مثبت اندیشانه:
    – یه ماشین شهری زیبا و با طراحی نسبتا مناسب اما کیفیت ساخت پائین تر از محصولات ایران خودرو و سایپا
    منفی نگرانه :
    – یک ماشین غیربیابانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا