ام وی ام MVMچریخودروهای چینی

نگاهی به ام وی ام X33

mvm x33 محصول شاسی بلند شرکت چینی چری است که در بازار ایران نیز اکنون شناخته شده و محصولات مختلف آن کم و بیش دیده می شوند. این خودرو که  بنام MVM Tiggo  و در ایران X33 نامیده می شود، اکنون در شرکت مدیران خودرو مونتاژ می شود.


این محصول با موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ ۲۰۰۰ سی سی توان ۱۳۹ اسب بخار  را تولید می کند که به چرخهای جلو منتقل می شود. X33 همچنین دارای گیربکسی ۵ دنده دستی است و قرار است سال آینده مدل اتومات آن نیز وارد بازار کشور شود. حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر اعلام شده اند اما در سایت سازنده خبری از اعلام شتاب نیست.


این خودرو با باک بنزینی ۵۷ لیتری خود در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل شهری، بالای ۱۱ لیتر بنزین می سوزاند. مصرف سوخت این شاسی بلند در سیکل اتوبان نیز به ۷ لیتر می رسد و در حالت ترکیبی نیز حدود ۹ لیتر بنزین را می بلعد.


تجهیزات ایمنی و امکانات این خودرو شامل سیستم ترمز ضد قفل ABS، کیسه ایمنی هوا (ایربگ) برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت الکتریکی، فرمان هیدرولیک، چراغ های مه شکن، سانروف (سقف متحرک) برقی و آینه های جانبی برقی اشاره کرد.

X33 هم اکنون با قیمتی معادل ۲۹ میلیون تومان در نمایندگی و ۳۰ میلیون در بازار فروخته می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۶۱۲ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من اومدم اینجا و کامنتهاتون رو دیدم.من خواهرم این ماشینو داره منم باهاش تا حالا 2 دفعه رانندگی کردم و سواریشو پسندیدم.خودم اون اوایل که موسو اومده بود یدونه داشتم و تجربه رانندگی با اس یو وی رو هم کم ندارم.قبول کنید که هر ماشینی رو باید تو رنج قیمت خودش بررسی کرد.شاید خالی از لطف نباشه که یه سری به این سایت بزنید.رنکینگ بین 15 خودرو ست که الیته تعدادیشون الان تو ایران هستند.که در ذیل میبینید.البته نمیگم که این تیگو به طور صد در صد با اینی که تو ایران اومده یکیه.در این رده بندی گراند ویتارا در صدر قرار دارد. http://www.ebuga.com

    Ranking ebuga: Top 100 4×4 pequeño Calculado sobre 111 opiniones | Opiná sobre tu auto | Opiná sobre un concesionario

    Ranking: Mejores coches 4×4 grandes 4×4 medianos 4×4 pequeños Cabriolet Superdeportivo Cabriolet Deportivo Cabriolet Turismo Deportivos clásicos Deportivos gama alta Deportivos gama media Familiares HB 3/5p Grandes HB 3/5p Medianas Miniturismos Monovolúmenes grandes Monovolúmenes medianos Pickup Sedán/Berlina Grandes Sedán/Berlina Medianos Sin carné Superdeportivos Turismo clásicos Utilitarios grandes Utilitarios medianos Concepto: General Conducción Confort Diseño Equipamiento Fiabilidad Seguridad

    Ranking Valoración Autos Opiniones Última semana

    1 100 Suzuki Grand Vitara 2 0

    2 100 Hyundai ix35 1 0

    3 97 Chery Tiggo 7 0

    4 96 Renault Koleos 7 0

    5 96 Hyundai Tucson 5 0

    6 96 Suzuki Jimny 3 0

    7 96 Kia Sportage 2 0

    8 96 Land-rover Freelander I 1 0

    9 90 Citroën Mehari 16 0

    10 88 Tata Sumo 10 1

    11 87 Volkswagen Cross Fox 16 0

    12 85 Ford Ecosport 18 0

    13 84 Suzuki Vitara I 1 0

    14 79 Ford Ecosport I 14 0

    15 78 Ford Escape

  2. داریوش

    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان و خوانندگان گرامی
    بعضیها اونقدر راجع به یه تکه فلز تعصب نشون میدن که انگار خودش اونو ساخته و ….
    و بعضی ها یه تعصب های بی مورد و بی منطق رو بروز میدن که آدم دلش نمی خواد نظرات بعدی رو بخونه. چیه که اینقدر تو سر و کله هم مینوازید به خاطر ……
    من نمیخوام راجع به مدل خاصی از ماشین صحبت کنم و ای کاش فقط ماشین بود که راجع بهش بحث میکردیم. معمولا وقتی می خوایم راجع به یه چیز صحبت کنیم نگاه به همه جوانبش میکنیم و برای شروع از ساخت ماشین تو ایران اشاره میکنم و میبینیم که چه کردند دستان توانای کارخانه های سازنده. از حدود 40 سال پیش که تولید پیکان شروع شده تا آخرش که یه نمونه دم بریده لجن (ببخشید لگن) بنام وانت با ایمنی تعریف ناشده تولید میکنند چه تغییر تو سیستم و کیفیت اون بوده که بخواد تو این مدل های جدید و مونتاژ شده و وارداتی با درجه های متفاوت 1و 2 و 3 که از ترس رقابت در فروش محصولاتی رو وارد می کنند که یه ماشین شناس اصلا قبولشون نداره.فی الحال اشاره من به درجه 3 اونه که چند پله از مدل داخلی نامبرده بالاتره هستش . وقتی نگاه به قیمت ماشین می کنی تغییرات قیمت همشون عین شتاب ماشینا از 0 تا صده کاش ارتقای کیفیت هم مثل همین بالا رفتن قیمتشون بود.(افسوس و افسوس)
    متاسفانه دست و پای بازار واردات رو بستن و طوری قیمت ها رو دست کاری و زیر و رو می کنن که تو خواب هم نمی تونین تصورشو بکنین. شما با 40 میلیون باید بتونید بهترین ماشینهای دنیارو سوار بشید نه این ماشینهایی که به چند برابر قیمتشون فروش میره که متاسفانه با همه این تفاصیل طوری هواس ها رو به سمت تولیدات بی کیفیت و محدودشون می برن که با عجله و بدون توجه به قیمتهای کاذب و من درآوردی که همش از تنور خودشون بیرون میاد هدایت می کنن. از دوستی شنیدم تو پاریس مرغ و خروس گرون شد تمام کسانی که پرورش دهنده مرغ و خروس بودن هر چی مرغ و خروس داشتن ریختن تو خابون تا دولت مجبور به کم کردن قیمتها شد و نمونه دیگش تو اروپا شیر بود که خیابونها رو پر کردن از شیر کردن تا …
    حالا اینجا به محض یه گرونی روی یه کالا صنف مربوطه با کله و حرص بی پایان به دیگر هموطنش رحم نمی کنه . حالا هی از کیفیت و قیمت ماشینایی صحبت کنید که اگه مدیریت درستی روش بود باید مثل دوچرخه همه داشتن نه فقط عکسشو داشتن.
    یه چیز خیلی جالب دیگه به گفته یه مسئول بلند پایه “جمعیت ایران تا 140 میلیون جا داره” !!!! به نظر شما پس چرا با آمار فعلی جمعیت ، شما نمیتونید امروز یه ماشین تولید داخل از نوع معمول مثل 206 رو از تولید کننده بخرید؟؟؟؟؟!!!!

  3. جکسون

    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط و فقط پیکان جوانان تو این دوره حال میده تصادف کنی با خرج کم.پیشنهاد ویزه.

  4. جکسون

    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط جیپ شهباز

  5. علی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام هموطنان عزیز خواهشمندم ماشین چینی نخرید .ماشین های تولید داخل رو که نتونستیم تحریم کنیم حداقل بیاین اینا رو تحریم کنیم

    آقا شهاب!یه کادنز سوار احتمالا یک نمایشگاه داره که همزمان هم داشته با چند تا مشتری صحبت می کرده هم اینجا نظر محترمشو تایپ می کرده.(من اینجوری برداشت کردم)

    1. همایون

      ۲۰ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حاجی شب بخیر ام وی ام ایکس 33 شد 44 میلیون در نمایندگی

  6. سعید

    ۱۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بچه ها چرا اینقدر صغری کبری میکنید،میخواستم یه ام وی ام بخرم کلأ هنگ کردم

    1. شهاب

      ۱۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      سلام سعید جان.بهترین کار اینه که بری پشت فرمونش بشینی و یه چرخ باهاش بزنی و اگه حال کردی بخری.یه کامنتم یکی تو صفحه قبل گذاشته راجع به به رده بندی جالبه ببینیش.

      1. میلاد

        ۲۱ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        ادم میره بی ام و 318i میخره با قیمت 45 ملیون

  7. پوریا

    ۱۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با سلام.اقا محسن شما اگه زیاد ناراحتی رو کامنت من تایید نزن اصلا من یه نفرم تو 10تا اسم…
    شما بجای این که بیاین از ماشینی که رسید به50میلیون(به قول بچه ها)حرف بزنین دارین تاییدهای همدیگه رو میشمارین؟واقعا که…

    1. محسن

      ۱۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (46 ديدگاه)

      پوریا جان حرف شما درست.ولی یکی برو ببین بعد متوجه میشی کی اول از بحث ماشین خارج شد و صحبت های بی ربط کرد.

  8. پوریا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خب هرکی هرچقدر حالیشه حرف میزنه اصلا یکی میاد با 10تا اسم این تاثیری رو نظر من و شما نسبت به این ماشین نداره.ما اینجا اومدیم هرکی اطلاعات یا تجربه ای ازاین ماشین داره در اختیار هم بذاره ضروریتی نداره بپیچیم تو باقالیا یا بیایم تاییدای همدیگرو بشماریم…

    1. حامد

      ۱۷ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اطلاعاتت منو کشته پوریااا

      1. پوریا

        ۲۰ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (15 ديدگاه)

        من معذرت میخوام اینو میگم ولی شمااز منی که 1ساله این ماشینو دارم بیشتر بارت نیست.اصلا شما ببینید کسی بوده که بگه این ماشینو دارم و خداوکیلی ناراضی ام ازش؟!!!
        به قول بچه ها کسی که تجربه کرده میفهمه نه کسی که تاحال لمسشم نکرده!!!

      2. حامد

        ۲۲ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (13 ديدگاه)

        منم خودم دارم باباااااا.7،8 ماهی میشه!کلی گفتم اطلاعاتت منو کشته.بجای این صغری کبری چیدنا یذره بحث فنی کن دیگه داداش گلم

  9. واقعا متاسفم

    ۱۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا متاسفم برای ملتی که سر یک تیکه آهن اینقدر به هم توهین میکنند و ناسزا میگن.

    هرکی دوست داره بره بخره بیاد اینجا بدون تعصب از مزایا و معایبش بگه. نه اینکه اینقدر تو سر وکله هم بزنید و با حرف های اغراق آمیز و مسخره از خوب و بد این ماشین بگید.

    ایران تا حداقل 30 ساله دیگه ایران بشو نیست با این ملت پر مدعا…

    1. شهرام

      ۱۵ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      خب اقای متاسف معلومه باید از خوب و بد این ماشین بگیم پس میخوای چی بشنوی؟!

  10. مهدیم

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بچه ها واقعا دارن با غیرت, در حد بحث ناموسی راجع به یه ماشین نظر میدن!
    بابا کوتاه بیاین

  11. علی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بالاخره این ماشین شاسی بلند یا سواری یا استیشن یا هاچ بک. واقعا این ماشین تو کدوم کلاس قرار میگره؟ شتر گاو پلنگ؟؟؟

  12. محممد

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستانی که x33 خریدند یکمی با خودشون فکر کنند این ماشین واقعا چه فرقی با یک سواری 530 داره؟ فقط یکمی ارتفاعش از زمین بلندتره. از لحاظ کیفیت ساخت چه فرقی داره؟ تقریبا یکی هست. از لحاظ امکانات واقعا چه فرقی داره؟ تقریبا در یک سطح هستند. موتور و گیربکس چه فرقی داره؟ ای بابا اونم که یکی هستند! فقط از لحاظ ظاهری دوباره تاکید میکنم >ظاهری< قیافه یک ماشین به اصطلاح شاسی بلند داره بدون داشتن حتی درصدی از قابلیت های بیابانی یک suv. فقط ارتفاعش بلندتره وزنش سنگین تره که باعث میشه در مقایسه یا یک 530 دارای شتاب کمتر سرعت نهایی کمتر و مصرف سوخت بیشتر بشه. جداً پس برای چی اختلاف قیمت چندین میلیونی نسبت به 530 برای این ماشین پرداخت کردین؟ محض قیافش؟ تو رو بخدا یکم فکر کنید… مقایسه کنید…توی ذهنتون تجزیه تحلیل کنید. آیا تا حالا فکر کردید قیمت تمام شده x33 و 530 چه قدر برای مدیران تفاوت داره که x33 دوازده میلیون گران تر از 530 هست؟ بخدا بیشتر از 2 میلیون نیست. چه بسا کمتر. پس چرا 12 میلیون؟ (هم اکنون)پس میبینیم که دوباره خودروسازهای ایرانی سر مردم کلاه گذاشتن و از یک ویژگی اخلاقی بارز ملت ایران (عقل توی چشم) استفاده سوء کردند و یک ماشین را با قیمت بسیار گران تر از چیزی که واقعابراشون تمام میشه به مردم میفروشند…

    همین سیاست الان توی ایرانخودرو: نمونه بارزش اختلاف قیمت پژو 405 و پژو پارس هست. فکر کردید این دو ماشین واقعا چه قدر قیمت تمام شدش برای ایرانخودرو فرق میکنه…!!!

    ای خدا بسه دیگه بیدار شو. مارا از دست این کلاه بردای دزد نجات بده… الهی آمین (:

    لااقل اگر چینی میخرید همون 530 یا 620 بخرید یا اگر توانایی مالی بیشتری دارید mg. یا هر ماشین چینی دیگه ای که دوست دارید.

    دوستان عزیز این نوشته ها وحی منزل نیست. حکم قطعی نیست. من فقط نظرم گفتم. شما هم یکم فکر کنید. موفق باشید.

    1. ariya

      ۱۴ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (89 ديدگاه)

      ببخشید شما چهرخ و رخ x33 رو (نه شاسی بلند بودنشو) با بدنه بد فرم بادکنکی 530 که از بقل مثه تانک عمر مختار رو یکی می بینی؟

      1. محممد

        ۱۵ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خیلی جالبه این جمله شما دقیقا تائید کامنت قبلی منه که گفتم متاسفانه اکثر ابرانیا عقلشون توی چشمشونه و و فقط بخاطر یک نگاه به چرخ و رخ ماشین (به قول خودتون) تصمیم به خرید یک ماشین میگیرند و 12 میلیون!!! اضافه تر میدن که همون 530 را با همون مشخصات فنی و وزن بیشتر و شتاب کمتر و مصرف بیشتر سوار بشن! واقعا عجیب نیست؟؟؟ کامنت قبلی منو اگه چند بار از اول تا آخر بخونید بهتر متوجه منظورم میشین.

      2. ariya

        ۱۶ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (89 ديدگاه)

        خوب اگه یه ماشین خوب می خواین که هم قیافه داشته باشه هم فنی خوب چرا 207 یا لیفان 620 تلنت نمی گیرید؟در ضمن من خودم یکی از کسایی هم که بیشتر از همه به فنی رای میدم ولی با اون لیفان X60 با موتور 1800 سی سی و وزن بیشتر تحویل می گیرید.ولی قبول کنید با این که من و خیلی های دیگه که به قیافه اهمیت نمی دن نمی تونن از برتری چهره X33 نسبت به 530 گذشت.

    2. مرتضی

      ۱۸ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آفرین این تحلیل کاملا درسته ولی چه میشه کرد بهتره یه دعای دیگر هم می کردی اینکه خدایا عقل ما را سرجاش برگردون توی چشم جایش نیست

  13. حسن سنچولی چوباز

    ۱۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    الکی اسمشو نذاشتن پراید شاسی بلند

  14. فخرالدین

    ۱۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    لطفا کسانی که این خودرو راندارند ونخریدند نظر ندهندمن سه ماهه یکیشو خریدم و واقعا راضی هستم در این سه ماه 10700 کیلو متر راه رفتم مقدار مصرفش کمتر از مقدار اعلامیه ترمزها سواریش وووو هیچ کدام مشکلی نداشت با اینکه موتورش 2000 است ولی از سمند کمتر میسوزونه

    1. عیسی شریفی

      ۱۷ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باسلام
      بنده 8ماه است x33
      خریده ام بسیارماشین خوبی است .قبل ازخریدتحقیقات زیادی کردم وبعدازخریدهم به مشهد،قشم ومنطقه های کوهستانی وخاکی زیادی رفته ام ومثل ماشین کمک دارازش کار کشیدم وتاکنون15000کیلومترهم کارکرده.
      متأسفم که بعضی هاماشین رو توخیابون می بینند وقضاوت میکنند وقیمت هم نسبت به ماشینهای داخلی عالی وتاکنون حداقل 50 مورد کسانی که ازاین خودرواستفاده می کنند پرسیده شده وراضی بوده اند.
      لطفا کسانی که این خودرو راندارندنظرندهند.

  15. محممد

    ۱۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خوبه خودت هم میگی چرخ و رخ x33(عقل توی چشم) من از نظر فنی و ساختاری مقایسه کردم و هزینه تمام شده برای کارخونه نه مثل امثال شما که ماشینا را از نظر چرخ و رخشون مقایسه میکنند. آخه چرخ و رخ x33 چه چیزی توش هست که 12 میلیون گرونتر از 530 باشه؟ هان؟ خوب اگه امثال شما یک ماشینو فقط به صرف چرخ و رخش نمیخریدند الان وضعیت خودرو سازی اینقدر اسف بار نبود. فقط خودروساز ها مقصر نیستند ما مردم هم دامن میزنیم به این مشکلات. هی هرچی تولید میکنند صف میکشیم میریم میخریم. در ضمن من اصلا قصد طرفداری از 530 ندارم. اگه یکروزی مجبور بشم چینی سوار بشم 620 میخرم.

  16. محممد

    ۱۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی جالبه شما هم خودت داری میگی چرخ و رخ x33 با 530 مقایسه میکنی. من از نظر فنی و ساختاری با 530 مقایسه کردم گفتم هیچ فرقی نداره. پس نباید 12 میلیون گرونتر باشه. شما یه نگا به چرخ و رخx33 میکنی میگی قشنگ تره X33 میخری. ببخشید: امثال شما با توجه به همون ویژگی بارز اخلاقی ایرانیا که تو کامنت قبلی گفتم به ظاهر ماشین توجه میکنند و میگن خب حالا که چرخش بزرگتر 530 هست و رخش هم قشنگتر 12 میلیون!!! اضافه تر میدیم شاسی بلند! سوار میشم. آخه خدا وکیلی چرخ و رخ X33 چه چیزی اضافه تر داره که 12 میلیون اضافه تر از یک 530 بالاش پول دادین؟ هان؟ فقط خودروسازها مقصر نیستند. ما مردم هم دامن میزنیم به این مشکلات. هرچی میارن تولید میکنن میریم صف میکشیم میخریم. درضمن من به هیچ عنوان از 530 طرفداری نمیکنم. 620 را بهتر از 530 میدونم. در حالی که خودم 8 ساله زانتیا سوارم.

  17. zorg

    ۱۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    کشف نقص ایمنی در خودروهای لوکس بازار ایران ـ
    دنیای‌خودرو- هادی خطیبی: هر وقت درون یک خودرو لوکس دارای ایربگ جانبی نشسته‌اید، هیچ‌وقت آفتابگیرها را به چپ یا راست نچرخانید چرا که ممکن است در صورت تصادف و عمل کردن ایربگ‌ها، بینی شما بشکند، و احتمالاً به جمجمه و چشم‌هایتان آسیب برسد. تازه اگر برخورد آفتابگیر به شقیقه‌هایتان موجبات مرگتان را فراهم نکند.

    باور نمی‌کنید؟! پس با ما تا پایان این گزارش همراه شوید.
    در یکی از روزهای گرم تابستان، جاده‌ای در آذربایجان را با یک سوناتا شش سیلندر فول طی می‌کردیم. هنوز از تکاب به شاهین‌دژ نرسیده بودیم که در یک پیچ 90 درجه با سرعت 60 کیلومتر به یک اتوبوس برخورد کردیم. از آنجا که هیوندای سوناتا از مقابل و کنار برخورد با اتوبوس را تجربه می‌کرد، علاوه بر ایربگ‌های مقابل، ایربگ‌های جانبی نیز عمل کردند.
    ناگفته نماند هیوندای سوناتا شش عدد ایربگ بیشتر ندارد اما خیلی‌ها فکر می‌کنند تعداد این ایربگ‌ها به هشت مورد هم می‌رسد.
    در آن روز ایربگ‌ها اگرچه جان ما سه نفر را نجات دادند اما تمام ماجرا به اینجا ختم نشد. یک اتفاق ساده باعث شد تا من به این نتیجه برسم که کیسه‌های هوا همیشه مهربان نیستند و در برخی مواقع همچون یک سیلی بر صورت شما می‌کوبند.
    از آن گذشته نگاه به صورت آسیب دیده راننده پرده از رازی برداشت که از اشتباه محاسباتی طراحان این خودرو خبر می‌داد. من به عنوان یک خبرنگار در این حادثه پی به یک ماجرای جالب بردم. آفتابگیری که در اواسط راه برای جلوگیری از رسیدن نور آفتاب به چشمان راننده به صورت 90 درجه باز شده بود در آن حادثه بین ایربگ و صورت او قرار گرفت و فاجعه‌ای را به وجود آورد.
    آری، قبل از اینکه ایربگ جانبی شدت برخورد ضربه ناشی از تصادف به صورت راننده را کاهش دهد، وجود آفتابگیر مزاحم بین ایربگ و صورت راننده سرنوشت دیگری را رقم زد. به جای ایربگ، آفتابگیر به صورت راننده خورده بود.
    در این برخورد جمجمه راننده ترک خورد، بینی او شکست و شبکیه چشم راننده نیز به طور جدی آسیب دید. گویا ماهرترین طراحان ایمنی خودرو در جهان نیز بعضاً اشتباه می‌کنند. خودروهایی که ایربگ‌های پرده‌ای یا جانبی دارند در صورت باز بودن آفتابگیرها دیگر کارایی لازم را نخواهند داشت چرا که آفتابگیرها که معمولاً ضخامت آنها بین دو تا سه سانتی‌متر است. در این‌گونه حوادث مشکل‌ساز می‌شوند.
    این ویژگی فقط مربوط به یک خودرو نیست و باید گفت در تمام خودروهایی که دارای ایربگ جانبی یا پرده‌ای هستند می‌توان این نقص فنی را مشاهده کرد. خودروهایی همچون هیوندای سوناتا، سانتافه، آزرا، توسان، جنسیس، کیا سورنتو، سراتو و اپیروس به همراه تویوتا آریون، مزدا-3 و حتی ب‌ام‌و 740li و بنز کمپرسور C200 از جمله نمونه‌هایی هستند که وجود آفتابگیرها میان ایربگ و صورت سرنشینان در آنها باعث بروز چنین حوادثی تلخ می‌شود.
    درست یک سال بعد از حادثه آذربایجان بود که در مراسم رونمایی از برند جدید ب‌ام‌و سری هفت در تهران که شرکت پرشیاخودرو آن را ترتیب داده بود فرصت را مغتنم شمردم و در حضور مدیر فروش خاورمیانه شرکت ب‌ام‌و از وجود چنین ایرادی در محصولات لوکس بازار خودرو که ب‌ام‌و نیز از آنها مستثنی نبود خبر دادم.
    آن مدیر آلمانی که معتقد بود محصولات تولیدی شرکت متبوعش در تست تصادف 1300 نقطه‌ای مورد آزمایش بدنه و ایمنی سرنشین قرار می‌گیرد، وقتی از این واقعیت با خبر شد متحیر ماند و پاسخی برای این مشکل نداشت. او گفت: پیشنهاد شما برای رفع این مشکل چیست؟ و اینجا این بار من بودم که پاسخی را به او ارائه دادم.
    پیشنهاد این بود: «با طراحی جدید، آفتابگیرهای مقابل سرنشینان، خاصیت باز شدن به چپ یا راست تا زاویه 90 درجه را از دست بدهند و برای ممانعت از رسیدن نور خورشید به نیمرخ سرنشینان از پرده‌ای استفاده شود که قبل از ایربگ و دقیقاً به موازات شیشه قابلیت باز شدن و جمع شدن را داشته باشد.»
    مدیر آلمانی نیز در پاسخ گفت: «ما این احتمال را بررسی می‌کنیم و خبر آن را بعداً اعلام می‌کنیم.»
    اگرچه آن مدیر آلمانی رفت و بعدها نیز خبری از این ماجرا نشد ولی وجود این واقعیت، موضوعی است که اطلاع از آن شاید روزی صورت شما را از یک سیلی محکم توسط آفتابگیرهای خودروهای لوکس بازار ایران حفظ کند.

    1. فرید

      ۱۶ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (155 ديدگاه)

      این خبرنگاره کی بوده؟

  18. م.غ

    ۱۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا خواهشا” یکی پیدا بشه که یاخودش x33داشته یا ازکسی که داشته شنیده بگه برامون ببینیم واقعا” این ماشین عیباش چیه آخه ؟! ولی خواهشا” بدون اغراق وبی غرض.

  19. فرید

    ۱۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    اون حرفی که تو برگ اول دوستمون راجب شلنگ و آتش گرفتن و اگزوز گفته بود واقعن ترسناکه! اگه من بودم که دیگه اصلن سوارش نمیشدم.
    واقعن وقتی میگن مردم جان بر کف راست میگن اون از 405 اینم از این، 405 هم میگن به خاطره یه قطعه چینی آتش میگرفت.

  20. عليرضا

    ۱۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (97 ديدگاه)

    به گزارش فارس، سه مرحله افزایش قیمت این شرکت پیش از این افزایش قیمت به شرح زیر است:

    قیمت در ماههای پایانی سال گذشته:

    قیمت فروش نقدی محصولات مدیران خودرو در ماه‌های پایانی سال گذشته به این ترتیب بود که ام وی ام 110 سه سیلندر 8 میلیون و 600 هزار تومان، ام وی ام 110 چهار سیلندر 10 میلیون تومان و ام وی ام ایکس33 نیز 30 میلیون تومان به فروش می رسید.

    قیمت در فروردین امسال:

    اما در فروردین امسال، قیمت محصولات مدیران خودرو طوری تغییر کرد که قیمت فروش نقدی ام وی ام 110 سه سیلندر 10 میلیون تومان، ام وی ام 110 چهار سیلندر 11 میلیون تومان، ام وی ام 530 معادل 21 میلیون و 800 هزار تومان و ام وی ام ایکس33 نیز 33 میلیون تومان شد.

    قیمت در 31 مرداد:

    31 مرداد امسال بار دیگر قیمت محصولات خود را افزایش داد، به طوری که قیمت فروش نقدی ام وی ام 110 سه سیلندر به 10.5 میلیون تومان، ام وی ام 110 چهار سیلندر 11.5 میلیون تومان، ام وی ام 530 معادل 23 میلیون و 600 هزار تومان و ام وی ام ایکس33 نیز به 34 میلیون و 700 هزار تومان رسید.

    قیمت در شهریور ماه:

    این شرکت در اواخر شهریور ماه باز هم نسبت به افزایش 200 تا 700 هزار تومانی قیمت محصولات خود (نسبت به مردادماه) اقدام کرده به طوری که در نمایندگی‌های فروش مدیران خودرو و همچنین سایت این شرکت قیمت هر دستگاه ام‌ وی‌ ام 110 سه سیلندر 10 میلیون و 703 هزار تومان، ام وی ام 110 چهار سیلندر 11 میلیون و 723 هزار تومان، ام وی ام 530 معادل 24 میلیون و 70 هزار تومان و ام وی ام ایکس33 معادل 35 میلیون و 390 هزار تومان اعلام شده است.

  21. کماندار

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    شما یه نگاه بنداز تو قسمت مربوط به سفر با سمند
    http://www.pedal.ir/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/%D8%B3%D9%85%D9%86%D8%AF/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%AA-%D8%B3%D9%85%D9%86%D8%AF-ef7/#comment-40396
    اصلا متن مقالشم میگیم با قصد خرابی نوشته …نظراتو بخون…

  22. حجي

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    آیا کسی اطلاعی از تست تصادفات این خودرو توسط یک موسسه بین الملی وبی طرف دارد؟البته مستند !!!!

    ممنون
    در ضمن گفتمان بهتر از جدال میباشد چه لفظی وچه فیزیکی زیرا بهترین راه ترقی میباشد.
    {موفق باشید}

  23. بابک

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلااااام.یه نظر تو صفحه قبلی از حامد دیدم اینجا کپیش میکنم واستون چون واقعا واسم جالب بود.از یه سایت خارجی که تو اعلام نظرات کاربرانش دیگه حب و بغضی نیست مگه اینکه پای کاربرای ایرانی بهش باز بشه!(خودمونیم دیگه!)

    سلام.من اومدم اینجا و کامنتهاتون رو دیدم.من خواهرم این ماشینو داره منم باهاش تا حالا 2 دفعه رانندگی کردم و سواریشو پسندیدم.خودم اون اوایل که موسو اومده بود یدونه داشتم و تجربه رانندگی با اس یو وی رو هم کم ندارم.قبول کنید که هر ماشینی رو باید تو رنج قیمت خودش بررسی کرد.شاید خالی از لطف نباشه که یه سری به این سایت بزنید.رنکینگ بین 15 خودرو ست که الیته تعدادیشون الان تو ایران هستند.که در ذیل میبینید.البته نمیگم که این تیگو به طور صد در صد با اینی که تو ایران اومده یکیه.در این رده بندی گراند ویتارا در صدر قرار دارد. http://www.ebuga.com

    Ranking ebuga: Top 100 4×4 pequeño Calculado sobre 111 opiniones | Opiná sobre tu auto | Opiná sobre un concesionario

    Ranking: Mejores coches 4×4 grandes 4×4 medianos 4×4 pequeños Cabriolet Superdeportivo Cabriolet Deportivo Cabriolet Turismo Deportivos clásicos Deportivos gama alta Deportivos gama media Familiares HB 3/5p Grandes HB 3/5p Medianas Miniturismos Monovolúmenes grandes Monovolúmenes medianos Pickup Sedán/Berlina Grandes Sedán/Berlina Medianos Sin carné Superdeportivos Turismo clásicos Utilitarios grandes Utilitarios medianos Concepto: General Conducción Confort Diseño Equipamiento Fiabilidad Seguridad

    Ranking Valoración Autos Opiniones Última semana

    1 100 Suzuki Grand Vitara 2 0

    2 100 Hyundai ix35 1 0

    3 97 Chery Tiggo 7 0

    4 96 Renault Koleos 7 0

    5 96 Hyundai Tucson 5 0

    6 96 Suzuki Jimny 3 0

    7 96 Kia Sportage 2 0

    8 96 Land-rover Freelander I 1 0

    9 90 Citroën Mehari 16 0

    10 88 Tata Sumo 10 1

    11 87 Volkswagen Cross Fox 16 0

    12 85 Ford Ecosport 18 0

    13 84 Suzuki Vitara I 1 0

    14 79 Ford Ecosport I 14 0

  24. maziyar

    ۱۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (132 ديدگاه)

    خداییش خودتون بگین، X33 غیر از ارتفاع چی داره که بهش میگن SUV ؟
    اونایی که میگن ماین راحتیه اول برن یه ماشین مشابه سوار بشن،یا حتی 206 SD
    اره راحته اما نه به اندازه ی پولی که میدی،شما اینو با وانت بار یا جیپ های قدیمی مقایسه میکنی و میگی راحته
    باور کنید بدترین SUV توی بازار امروزه همینه

  25. محمد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من دلم یکیشو میخواد ولی قدرت خرید ندارم ناچارم از سمتلا استفاده کنم

  26. مقصود ارومیه

    ۱۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه 530 صفر خشک مدل 91 از بازار خریدم به رنگ قهوه ای سوخته اتفاقا خیلی هم ازش راضی هستم به نظر من نسبت به امکاناتش و شتابش خیلی از ماشینهای ایرانخودرو و سایپا بهتره اللخصوص بسیار سرتر از سمند lx سورن و پژو پارس هستش و قیمت مناسبی هم داره

  27. محمد

    ۱۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان محترم
    من بیش از یه سال و نیمه یهx33 گرفتم 25000 کیلومتر هم باهاش رفتم با این وضعیت قیمتهای ماشینای دیگه در مقایسه با x33واقعا به قیمتش میرزه من از خیلی ها کهاین ماشینو دارند هم پرسیدم اکثرا راضین
    موفق باشید

  28. صاحب

    ۱۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو رو خدا یه نفر پیدابشه درباره ی این ماشین قشنگ توضیح بده.
    آخه بابام تصمیم به خریدنش گرفت اگه خیلی ماشین بدیه بهم بگین که منصرفش کنم.
    خیلی ممنون

  29. محمد

    ۱۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    اینهمه داستان و صغری کبری چیدین! ولی از توش اطلاعات مناسب در نمی یاد!!!!!!
    به جای تخریب و خالی بستن واقعیت و نظر واقعی خودتان رو بگذارید!!!
    حالا . . .
    من از سال 86 ریو دارم و خیلی ازش راضی بودم!خیلی!
    بنده 1 ماهی است که X33 خریدم!
    اول اینکه جنس پلاستیک داشبوردش در اولین نگاه زد تو حالم!!!
    اما بعد که یه کم باهاش ور رفتم و براندازش کردم به خاطر امکاناتی که داشت دیگه جنس داشبوردش از یادم رفت!
    طراحی داشبورد (طراحی!نه جنس) و محل قرار گرفتن دکمه هاش عایه!
    طراحی و جنس صندلی ها خیلی راضی کننده است و برای من خیلی راحته!
    صندلی های جولو گرم کن و تنظیم کننده ارتفاع دستی دارن! فقط قسمت پشت سری صندلی ها یه کم بد فرمه!یعنی کله توش جا نمیگیره(جمله بهتر پیدا نکردم!!!)!!!!!!
    سیستم صوتیش خوبه یعنی برای غیر حرفه ای ها عالیه!
    6 تا CD تو حافظه اش می مونه و USB خور هم است!
    صندلی های عقب ریلیه یعنی عین صندلی های جولو می شه عقب جولو کرد!بعد اینکه صندلی های عقب رو می شه کلا جمع کرد که صندوق ماشین جا دار تر شه!اگه این کارو کنید می تونید جای وانت استفاده کنید!چون خیلی بزرگ و جاداره!!!!!!!!!
    خلاصه اینکه کلی امکانات و تزیینات داخلی داره که باید با عکس نشان داد!فردا پس فردا میگذارم عکس ها رو!
    فرمان ماشین خیلی نرمه و برای کسی که اولین بار رانندگی می کنه باهاش خیلی محسوس و لذت بخشه.

    خیلی نرم و بی صدا استارت می خوره و کلا موتورش کم صداست!
    پدال گاز و کلاچ خیلی نرم و حساس هستند ولی ترمزش خشکه!
    اولا هی فکر می کردم که خرابه ترمزاش ولی بعدش عادی شد!!!!!
    دنده هاش خیلی نرم و خوشگل جا میره!مخصوصا دنده عقب!باید بشینید پشتش تا متوجه این حرف بشید!
    موتورش کم زوره!نه تو خیابون!تو جاده خاکی و سر بالایی شیب دار!هی باید 1 و2 کنی تا بره!منظورم اینه که به قد و قواره ماشیم نمی یاد!اما شتاب خوبی داره، تو اتوبان راحت و بی درد سر و کم صدا 140 رو پر میکنه.
    ماشین خوب منتاژ شده،از بیرن که نگاه می کنی بین در ها یا کاپوت و بدنه در باک و … درز نداره!یعنی کامل فیت شدن!
    نور چراغ های جولو عالیه! اهرم های شیشه شور و چراغ ها که کنار فرمان هستند خیای سفت و بزرگن و زشتن!
    تنظیم کننده آیینه های بقل برقیه!ولی عین اسباب بازی می مونه!نوصیه می کنم زیاد ور نرید باهاش چون هر آن ممکنه کنده شه!!!!
    فنراش خیلی خشکه!
    این ها چیزایی بودن که به نظر من میان! چون من فقط یه راننده ام و تخصصی رو طراحی و این حرفا ندارم!فقط استفاده می کنم!
    ارزیابی خودم اینه که تو این رنج قیمت این ماشین عالیه.و اگر باهاش رانندگی کنید مطمعنا خوشتان می اد!

  30. رضا

    ۲۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام این ماشین x33واقا عالیه هم تو جاده وهم توکهستان

    فقط یک بدی که داره پلاکش دیر میاد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا