mvm x33 محصول شاسی بلند شرکت چینی چری است که در بازار ایران نیز اکنون شناخته شده و محصولات مختلف آن کم و بیش دیده می شوند. این خودرو که بنام MVM Tiggo و در ایران X33 نامیده می شود، اکنون در شرکت مدیران خودرو مونتاژ می شود.
این محصول با موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ ۲۰۰۰ سی سی توان ۱۳۹ اسب بخار را تولید می کند که به چرخهای جلو منتقل می شود. X33 همچنین دارای گیربکسی ۵ دنده دستی است و قرار است سال آینده مدل اتومات آن نیز وارد بازار کشور شود. حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر اعلام شده اند اما در سایت سازنده خبری از اعلام شتاب نیست.
این خودرو با باک بنزینی ۵۷ لیتری خود در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل شهری، بالای ۱۱ لیتر بنزین می سوزاند. مصرف سوخت این شاسی بلند در سیکل اتوبان نیز به ۷ لیتر می رسد و در حالت ترکیبی نیز حدود ۹ لیتر بنزین را می بلعد.
تجهیزات ایمنی و امکانات این خودرو شامل سیستم ترمز ضد قفل ABS، کیسه ایمنی هوا (ایربگ) برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت الکتریکی، فرمان هیدرولیک، چراغ های مه شکن، سانروف (سقف متحرک) برقی و آینه های جانبی برقی اشاره کرد.
X33 هم اکنون با قیمتی معادل ۲۹ میلیون تومان در نمایندگی و ۳۰ میلیون در بازار فروخته می شود.
zorg
۲۷ بهمن ۱۳۹۱کمپانی چری در سال 2006 میلادی اولین محصول شاسی بلند اما تک دفرانسیل خود را با نام تیگو معرفی کرد که تولید ان علاوه بر چین در کشورهای مصر- اندونزی – ترکیه – روسیه و اروگوئه ادامه دارد. اما جالب انکه کمپانی ایتالیایی DRMTORS این خودرو را فیس لیفت کرده و با نام DR5 در ایتالیا مونتاژ میکند!!!!!تیگو با 3 موتور 1/6 و 1/8 و 2 لیتری با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه میشود. البته تنها مدل 2 لیتری با گیربکس 4 دنده خودکار را می توان به صورت 4 چرخ متحرک سفارش داد. هم زمان با رونمایی نسل جدید تیگو توسط کمپانی سازنده , شرکت مدیران خودرو مونتاژ نسل کنونی ان با نام X33 مجهز به پیشرانه 2 لیتری و جعبه دنده 5 سرعته دستی را اغاز کرد.
طراحی ظاهری
در کاتالوگ های تبلیغاتی شرکت چری تیگو با عبارت NEW CONCEPT VEHICLE که مخفف ان NCV می باشد معرفی شده.
در نمای جلو چراغ هایی با ابعاد بزرگ و لنزهای شفاف , جلو پنجره ساده مزین به دو نوار کرومی در ترکیب با سپری خوش فرم و کاپوت عضلانی , چهره ای نسبتا بدون ایراد و پویایی دارد.
خط کمر افقی و ساده بدنه در میانه راه تا حدودی ناپدید شده و دوباره از میانه در عقب بیشتر به چشم می اید که در انتها به چراغ عقب می پیوندد. درها استاندارد و مطابق اصول طراحی شده اند تا سوار و پیاده شدن به این خودرو بدون هیچ دردسری انجام شود.
ایینه های جانبی نیز بدون هیچ گونه هیجان اما متناسب و استاندارد هستند.
محل نصب لاستیک زاپاس به همراه پوشش محافظ ان را باید از نقاط قوت طراحی تیگو دانست.
به طور کلی در مورد چهره این چینی قد بلند و رعایت تناسب طراحی در ان غیر از ترکیب نامتوازن سپر عقب می توان نمره تا حدودی قابل قبول را برای ان در نظر گرفت.
با باز کردن درهای خودرو و ورود به داخل کابین , فضای داخلی تیگو را جذاب تر از انچه تصور میکنید خواهید یافت. ترکیب و حجم قابل توجه داشبورد و کنسول وسط , همراه با رنگ بندی روشن و کرم زیبایی داخل اتاق را تا جایی بالا برده .
از لحاظ ارگونومی باید گفت دریچه های میانی تهویه با ابعادی کوچک , در ارتفاع بالایی تعبیه شده اند و همچنین محل کلیدهای گرمکن صندلی ها مناسب نیست ولی سایر ادوات و تجهیزات در دسترس قرار دارند.
طرح فرمان نیز ساده و مجهز به کلیدهای کنترل مجموعه پخش صوت است اما جنس پلاستیک مصرفی برای غربیلک نسبت به داشبورد و رودری ها در سطح پایین تری قرار دارد.
صندلی های جلو طرح قابل قبولی داشته اما کیفیت پشت سری های ان چنگی به دل نمیزند.
راننده تیگو در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته و فضای کافی در مقابل پا و بالای سر خواهد داشت. در صندلی های ردیف دوم نیز فضای بالای سر و جلوی پا کافی برای سرنشین تا قد حدود 180 سانتی متر وجود دارد از مزایای تیگو قابلیت تنظیم صندلی 2 تکه ردیف عقب در راستای طول و زاویه پشتی صندلی است که بای به ان طرح و جنس پوشش ستون ها , سقف و پوشش فضای بار نیز افزود.
تیگو مونتاژ مدیران خودرو از نوع فول اپشن بوده که قفل مرکزی با ریموت کنترل – ایموبیلایزر – شیشه ها و ایینه های جانبی برقی – فرمان هیدرولیک – کولر – سانروف برقی 2 حالته – گرمکن صندلی های جلو – سیستم پخش صوت MP3 مجهز به درگاه یو اس پی با قابلیت کنترل از روی فرمان – تنظیم زاویه نوردهی چراغ های جلو – روکش چرم صندلی ها – تنظیم ارتفاع صندلی راننده – صندلی عقب تنظیم و جمع شونده – را شامل میشود .
در این میان سانروف برقی دو حالته و به خصوص گرمکن صندلی های جلو غافلگیر کننده اند اما فقدان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک – نبود پوشش چرم فرمان و حس گر دنده عقب کاملا احساس میشود.
تجهیزات ایمنی تیگو 2 ایربگ برای سرنشینان جلو – ترمز دیسکی در هر چهار چرخ مجهز به سامانه ABS – EBD را در بر میگیرد. چری تیگو با استاندارد EURO NCAP ازمایش شده است
پدال کلاچ نرم است و تمامی دنده ها به نرمی در جای خود قرار میگیرند اما فرایند تعویض کند و و ارام صورت میگیرد. نمیتوان ان را یک خودروی تنبل نامید و با توجه به گشتاور قابل قبول شما را در سبقت و شتاب ناامید نمی کند.
سیستم تعلیق تیگو که چری حسابی روی ان مانور میدهد در جلو از نوع مک فرسون و در عقب چند جزئی است. که توسط کمپانی خوش نام لوتوس طراحی شده و در جلو به استرس بار نیز مجهز است. این مجموعه فنر بندی در طول سواری ثابت میکند به خوبی ضربات حاصل از دست اندازها را در هر دو محور جذب میکند. و فرمان با دقتی قابل قبول تا حد امکان از انتقال ضربات جلوگیری میکند.
سیستم ترمز با اتکا به چهار دیسک و همراهی ABS عملکرد قابل قبولی دارد. بزرگترین مزیت تیگو کنترل و تسلط عالی بر ان است زیرا علاوه بر مشاهده خطوط برجسته روی کاپوت , شیشه های بزرگ جلو و کنار به همراه اینه های بزرگ مربعی شکل به خوبی راننده را بر اطراف مسلط میکند. قوس مطلوب و ضخامت کم ستون A خودرو نیز به هیچ وجه میدان دید را کاهش نمیدهد.
تیگو در مجموع یک خودروی شاسی بلند جمع و جور اما با رفتاری مشابه یک سدان خانوادگی و مناسب برای رانندگی ارام و متعادل است که قیمت ان تا حدودی بالاست اما در بازار بسیار محدود شاسی بلندهای موجود رقیب مستقیمی پیش روی ندارد. این خودرو یک کراس اور کوچک شهری تک محور متحرک است.
zorg
۲۹ بهمن ۱۳۹۱اینجا ایران است خودرو سازی پرسود !
تقسیم پاداشهای چند صد میلیونی سالانه از سوی خودروسازان نشان دهنده تداوم سودهای هنگفت آنهاست، خودروسازان در هر مقطع زمانی سودهای کلانی را به جیب زدهاند…
چرا خودروهای صادراتی به کشورهای مختلف پس از مدتی مرجوع میشود؟
آیا غیر از این است که مدیران خودرویی کشور در امر ارتقاء کیفیت تولیداتشان کوتاهی کردهاند؟
قطعات اساسی خودروهای داخلی با بیش از 20-30 سال سابقه داخلی سازی همچنان از خارج وارد میشود. مگر ادعای خودروی وطنی نداشتید اقایان !!!
خودروسازان قیمت محصولاتشان را همواره با قیمت خودروهای وارداتی که به دلیل وضع تعرفه، با قیمتهای بالا وارد کشور میشود مقایسه کرده و با افزایش قیمت سود خوبی را به جیب زدهاند این وسط فقط و فقط مصرف کننده ایرانی متضرر شده است.
مدیران صنایع خودروسازی به لطف سد نظام تعرفه گذاری خودرو در برابر واردات خودروهای خارجی به جای بهبود فرآیندها و کیفیت تولیدات تنها و تنها افزایش قیمت تولیداتشان را محور لابیها و رایزنیهایشان با مسوولان اجرایی قرار داده و در نهایت موفق شدند ساز و کار قیمتگذاری خودرو را دور زده و سر مــــــــــــشــــــــــــــــــتــــــــــری بدبخت را کلاه بگذارند.
چرا پراید شد این قیمت ؟ مگردرآمد همه به نسبت اینقدر رفته که شما آتش به سرمایه بیت المال می زنید؟ مگر قیمت گذاری قرار نبود سر وسامانی بدهد بر این اشفته بازار؟ نکند جای اب روی آتش بنزین ریختید اقایان کارشناس ! کسی با در آمدمهندسی یا حقوق کارمندی یا معلمی می تواند دیگر حتی پراید نیز خریداری کند؟ انصافتان را شکر ! قبول ارز گران شد اما گرانی ناشی از ارز هم سودش به جیب شما رفت نه مردم ! فقط دودش به چشم ما رفت !
یادتان هست هنوز خانم دکتر وحیددستجردی هنوز وزیر بود و می گفت: دارو نداریم ! ارز دارو را نمی دهند ! از ان طرف 60دستگاه پورشه با ارز 1200 تومنی وارد شد یادتان آمد که حتی من در این کلوب اشاره کردم که اقا این 60 تا پورشه آخرین ضربه ای بود که عده ای نان به نرخ روز خور و لابی باز توانستند قوانین (مخصوص ما نه ایشان) را دور بزنند و کارشان را بکنند.
محسن
۴ اسفند ۱۳۹۱x33ماشین بدی نیست بهیچ وجه انتقادات راقبول ندارم.پزو سمند بنز پاترول شورلت نوا رنو 21 سوناتا وسانتافه ماشینهایی بوده که داشتم والان همx33دارم واصلا ناراضی نیستم.درسته به قیمتش نمی ارزه ولی مگه پرایدو….به قیمتشون می ارزن؟مهم فنی که خیلی okهستش
mohsen
۱۷ اسفند ۱۳۹۱محسن جان لطفا با پاترول مقایسش نکن چون پاترول هرچی نباشه ی ماشینه کمک داره و مسه x33اسمه شاسی بلندو ب یدک نمیکشه و ی ماشینه افروده و اصالته ژاپنی داره نه مسه x33چینی و بی اصالت
کپی کاریه . .
من ی 82دودر دارم صدتا x33رومیخوره ه ه
شروین
۲۰ اسفند ۱۳۹۱داداش من شمایی که میگی سانتافه و سوناتا داشتی هیوندای رو داری با یه ماشین چینی مقایسه میکنی؟به نظرت به قیمت کنونی 65میلیون می ارزه؟مزخرف ترین ماشینیه که دیدم!!!
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام خوش بحالت که انقدر ماشین سوار شدی من الان دو ساله به هر دری میزنم نمیتونم ماشین بخرم چون روز ب روز داره گرون میشه پولم نمیرسه چیکار کنم؟وام هم کسی بهم نمیده.
FARDZA
۵ اسفند ۱۳۹۱X33واقعاماشین خوبیه من ماشینهیای زیادی داشتم ولی هیچکدام بهX33نمیرسه هم ازلحازتجهیزات هم امکانات
فرید
۷ اسفند ۱۳۹۱کلا خانواده mvm واتومبیلهای چینی یعنی اشغال درکارکردبالا خودشونشون میده من خودم توی نمایندگب اون کارشناس هستم گذشت زمان اینو اثبات میکند شب بلنداست وقلندربیداراگه واردات خودرو ازاد بشه هیچکس اینارونمیخره ازطرفی کمترکسی که خوش درمدیران خودرو شاغله ازاین نوع خودروها سوارمیشه
یاحق
بهنام
۷ اسفند ۱۳۹۱در عرض 4 هفته 30 میلیون گرون شد.ما که می خواستیم یکی بگیریم ولی الان دیگه وسعمون نمیرسه.البته یه مسیر 700 کیلومتریو باهش رانندگی کردم و بخوام نظر شخصیم رو بگم ماشین صاف و ساده و بی دردسریه آخه من خودم پراید دارم و بیشتر به خاطر این از x33 خوشم اومد چون از لحاظ فنی مثل پراید ساده و بی دردسره البته سوء تفاهم نشه دوستانی که x33 دارن یه وقتی ناراحت نشن منظورم این نیست که ماشینشون در حد پراید منظورم این که ماشینشون سیستم ساده ای داره و اگه باهاش خوب رانندگی کنن و زیاد بهش فشار نیارن به این زودی از پا در نمیاد و چند سالی براشون ماشینه.از لحاظ سواریم شتاب خوبی داره و ماشین نرمیه از لحاظ امکاناتم انصافاً این چینیا چیزی براش کم نذاشتن.به نظر من که ماشین خوبه و در کل میتونه راضیتون کنه.
کیاسری
۷ اسفند ۱۳۹۱اگر چه ضعف ماشین های mvm رو کسی که ماشین شناس باشه می فهمه و بقیه هم با طی زمان ؛ ولی خیلی زشته به کالایی که داریم استفاده می کنیم ، حرف های نا مربوط بزنیم . هر کس سلیقه و ادراک خودش رو داره ، مقایسه با این جور حرفا متفاوته .
علیرضا
۸ اسفند ۱۳۹۱ماشین چینی x33و110نداره آشغاله یک کلام
جواد
۹ اسفند ۱۳۹۱سلام بچه ها بنظر من هیچ کدوم از ماشینهای مونتاژ ایران بدرد نمیخوره آخه به قول رئیس جمهور پراید کیلوئی چند که 20 تومن قیمتشه x33 بخدا بیشتر از 25 میلیون نمی ارزه حالا شده70 تومن آدم بمیره پول بابت اینا نده
inlad
۹ اسفند ۱۳۹۱واقعا 63 ملیون واسه ام وی ام زور داره، میشه یه مزدا 3 مدل 89 خرید
افشین
۹ اسفند ۱۳۹۱من که فروختمش من هم خیلی ین سایتها را دور زدم اما اخرش گول خوردم و خریدم چیه بابا…….. باهاش رفتم اهواز پرشیا 206 ازم زد جلو سر پیچ کم میاره صدای موتور نگو قربان همان SD سالاره
حسین
۱۰ اسفند ۱۳۹۱فرمایشات شما متین اما بااین قیمتها نمی شود شاسی بلند گرفت بهتر است تا رسیدن وسعمان تحمل بنمائیم دست ما کوتاه و خرما برنخیل
zorg
۱۱ اسفند ۱۳۹۱قیمت کیلویی خودرو های مختلف +جدول
«خودرو کیلویی چند؟» این پرسش محمود احمدینژاد رییسجمهور بود از خودروسازان؛ پرسشی که اگرچه از سر مزاح بود، اما در این چند روز اخیر رنگ و بویی جدی به خود گرفته و حالا شاید شاید برای خیلیها سوال باشد که واقعا «خودرو» در ایران کیلویی چند به دست مشتریان میرسد؟
دنیای اقتصاد نوشت: حال اما با نگاهی به «وزن» و «نرخ کارخانهای» خودروهای داخلی، مشخص میشود هر کیلو خودرو در کشور قیمتی بین حدودا 12 تا 88 هزار تومان دارد. بر این اساس، ارزانترین خودروی داخلی بر حسب «کیلو»، وانت پیکان است و نیسان تیانا نیز گرانترین به حساب میآید.
– پس از آنکه محمود احمدینژاد رییسجمهور، در گفتوگوی زنده تلویزیونی خود از خودروسازان خواست تا بگویند «خودرو کیلویی چند» برای آنها از آب در میآید، شاید برای خیلیها جالب باشد که بدانند واقعا خودرو در ایران کیلویی چند است.
اگرچه احمدینژاد بیشتر از سر مزاح، این جمله را گفت و قیمت خودرو بر اساس «وزن» تعیین نمیشود، اما حالا که او این پرسش را در برنامهای زنده مطرح کرده، پاسخ دادن به آن شاید خالی از لطف نباشد.
به هر حال این روزها قیمت خودرو به نقل هر محفلی تبدیل شده و اس ام اسهای زیادی نیز در مورد گرانی خودروها بین مردم رد و بدل میشود و حالا که احمدینژاد پرسیده «خودرو کیلویی چند؟»، خیلیها میخواهند بدانند «خودرو» واقعا کیلویی چند به دست آنها میرسد؟ این طور حداقل میتوانند مقایسهای داشته باشند بین قیمت خودرو و برخی کالاهای اساسی و غیر اساسی مانند «گوشت» و «پسته» و آنگاه حساب دست شان میآید که به لحاظ وزنی، چه تفاوتی بین قیمت «خودرو» و سایر کالاها در بازار کشور است.
اما به سراغ «وزن» و «قیمت» خودروهای داخلی برویم و ببینیم در نهایت نرخ آنها به «کیلو» چقدر از آب در میآید.
در بین خودروهای داخلی سنگینترین وزن را «سوزوکی گرند ویتارا» دارد که یک هزار و 552 کیلوگرم سنگینی آن است و «پراید» نیز با وزنی 900 کیلوگرمی، سبکترین خودرو تولید داخل به شمار میرود. با این حساب، ویتارا که در سایت خراسان ایران خودرو مونتاژ میشود و نرخ کارخانهای آن 130 میلیون تومان است، کیلویی حدودا 84 هزار تومان به دست مشتریان میرسد. البته ویتارا به لحاظ «کیلویی» گرانترین خودرو داخلی نیست و این لقب را باید به «نیسان تیانا» داد، خودرویی که یک هزار و 533 کیلوگرم وزن دارد. با این حساب، تیانای 135 میلیونی پارس خودرو، کیلویی 88 هزار تومان به فروش میرسد؛ بنابراین گرانترین خودرو تولید داخل به شمار میرود.
همچنین لقب ارزانترین خودرو داخلی را نیز باید به «وانت پیکان» بدهیم، محصولی که 960 کیلوگرم وزن دارد و با توجه به قیمت 11 میلیون و 300 هزار تومانیاش حدودا کیلویی 11 هزار و 800 تومان به دست مشتریان میرسد.
اما سری به پراید بزنیم، خودرویی که احمدینژاد مخصوصا دست روی آن گذاشت و از خودروسازان خواست بگویند کیلویی چند از آب در میآید. پراید با توجه به وزن 900 کیلویی و قیمت 17 میلیون و 800 هزار تومانیاش، کیلویی حدودا 19 هزار و 800 تومان عرضه میشود تا پس از «وانت پیکان» ارزانترین خودرو تولید داخل به لحاظ «وزنی» باشد. با این اوصاف، یک کیلو پراید با قیمت حدودا سه کیلو مرغ برابری میکند.
پس از «پراید»، «تیبا» را که سومین خودرو ملی کشور محسوب میشود، باید به لحاظ «وزنی» ارزانترین خودرو داخلی دانست. تیبا که یک هزار و 13 کیلوگرم وزن دارد و 19 میلیون و 790 هزار تومان قیمت نمایندگی آن است، کیلویی حدودا 20 هزار تومان عرضه میشود. سمند نیز که یک هزار و 220 کیلوگرم وزن دارد و ایران خودرو قیمت رسمی مدل LX آن را 27 میلیون و 500 هزار تومان تعیین کرده است، دیگر خودرو ارزان داخلی به لحاظ «وزنی» محسوب میشود. سمند که اولین خودرو ملی کشور به حساب میآید، با توجه به وزن و قیمت فعلیاش، کیلویی 22 هزار و 600 تومان عرضه میشود.
پشت سر سمند، با پژو 405 روبهرو میشویم، خودرویی که یک هزار و 100 کیلوگرم وزن دارد و قیمت آن در نمایندگیها 26 میلیون تومان است. این خودرو که یکی از قدیمیهای جاده مخصوص به شمار میرود، با توجه به وزن و قیمت خود، کیلویی 23 هزار و 700 تومان از آب در میآید. اما دیگر خودرو ارزان کشور به لحاظ «وزنی» را باید «رانا» بدانیم. رانا که دومین خودرو ملی کشور به حساب میآید، یک هزار و 104 کیلوگرم وزن دارد و نرخ کارخانهای آن 32 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده؛ بنابراین رانا کیلویی 29 هزار و 500 تومان به دست مشتریان میرسد. از رانا که بگذریم، به «تندر – 90» میرسیم، خودرویی که قیمت یک کیلو از آن با قیمت یک کیلو گوشت تقریبا برابری میکند. تندر – 90 وزنی معادل یک هزار و 115 کیلوگرم دارد و خودروسازان قیمت آن را 36 میلیون تومان در مدل E2 تعیین کردهاند و با این حساب، تندر کیلویی حدودا 32 هزار و 500 تومان عرضه میشود. این خودرو البته مدلی به نام E1 نیز دارد که نرخ کارخانهای آن 32 میلیون و 500 هزار تومان است و با این اوصاف، E1 کیلویی حدودا 29 هزار تومان از آب در میآید.
اما به سراغ پژو «پارس»، دیگر خودرو ارزان داخلی به لحاظ «وزنی» برویم. پارس که مدل اتومات آن 40 میلیون تومان تعیین شده، یک هزار و 215 کیلوگرم وزن دارد؛ بنابراین با یک حساب سرانگشتی مشخص میشود که این خودرو کیلویی حدودا 33 هزار تومان به دست مشتریان میرسد. پس از پارس، باید «پژو 206 صندوقدار» را دیگر خودرو ارزان تولید داخل به لحاظ «قیمت وزنی» بدانیم. این محصول یک هزار و 190 کیلوگرم وزن دارد و 43 میلیون تومان در نمایندگیهای ایران خودرو قیمتگذاری شده است؛ بنابراین کیلویی حدودا 36 هزار و 500 تومان به دست مشتریان میرسد.
همچنین پژو 207 اتومات را که وزنی برابر با یک هزار و 54 کیلوگرم دارد و 42 میلیون و 500 هزار تومان قیمتگذاری شده است، باید نهمین خودرو داخلی به لحاظ «قیمت وزنی» دانست. این محصول با توجه به مشخصات وزن و قیمت خود، کیلویی حدودا 40 میلیون و 500 هزار تومان روانه بازار میشود.
اما «مدلهاچ بک پژو 206» را نیز باید در رده دهم جدول «قیمت وزنی» خودروهای تولید داخل قرار بدهیم. این خودرو یک هزار و 25 کیلوگرم وزن دارد و 42 میلیون و 500 هزار تومان در نمایندگیهای ایران خودرو به فروش میرسد؛ بنابراین قیمت آن به کیلو میشود حدودا 41 هزار و 500 تومان. اگر قیمت پسته را در فروشگاههای بهاره، در نظر بگیریم، قیمت یک کیلو پژو 206هاچ بک با یک کیلو پسته برابری میکند.
از 206 که بگذریم، به «مگان» میرسیم، خودرویی که یک هزار و 370 کیلوگرم وزن دارد و پارس خودروییها قیمت آن را در نمایندگیهای خود حدود 75 میلیون تومان تعیین کردهاند. با این حساب، مگان حدودا کیلویی 55 هزار تومان به دست مشتریان میرسد. همچنین «ماکسیما» که یک هزار و 430 کیلوگرم وزن آن است و قیمتی برابر با 105 میلیون تومان در نمایندگیها دارد، کیلویی حدودا 73 هزار و 500 تومان به بازار عرضه میشود. با این حساب، «ماکسیما» را باید پس از «تیانا» و «ویتارا» سومین خودرو گرانقیمت داخلی به لحاظ «وزنی» دانست.
عليرضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۱بازم لیفان ایکس 60 !!!
behzad
۱۴ اسفند ۱۳۹۱داداش ماشین شناس نیستی.چین خودش چیه که ماشینش چی باشه
محمدرضا
۱۶ اسفند ۱۳۹۱آدم عاقل بجای اینکه پول بده ماشین چینی بگیره میده مگان فرانسوی میگیره
امید
۱۷ اسفند ۱۳۹۱سلام،به نظرمت هم ماشین های که ایران درست میکنه افتظاحه ،هرکی میخوادماشین بخره اول به خاننوادش فکرکنه که کدوم ماشین امنیتش بیشتره
ahmad
۱۸ اسفند ۱۳۹۱بابا بیخی…چین یعنی آشغال…با اون چشماشون…والله….کلا تو دنیا توی بهترین نمایشگاه های اتومبیل تو اروپا یا امریکا که هر ساله برگزار میشه همه ی کشورهای سازنده غرفه دارن همه ی کمپانی ها. . . حالا بیا این وسط چینیا رو پیدا کن…پ ن پ ژاپنی هارو…ماشین به اصلت و وجودشه…فهمیدین که…یه بنز مدل1998 با شرف تر از صد تای چینی هست…چون اصات…تاریخ…بنیه…شرافت…ذات و مفهوم داره…هر نکته به نکته ی ماشیناش مفهوم داره…نه همی جور کیلویی ورقو خم کنی و ماشین بسازی….
مهدی
۲۰ اسفند ۱۳۹۱x33 ماشینیه که وقعا هم خوب بنزین مصرف میکنه هم قدرت و امکاناتش عالیه
مجتبی
۲۱ اسفند ۱۳۹۱دوستان من خرید و فروش ماشین دارم در ماه حداقل 5 تا 8 تا ماشین خرید و فروش میکنم تمامی ماشینهای چینی ایران خودرو پارس خودرو سایپا هیوندای تویوتا نیسان مزدا کیا رو امتحان کردم به نظر من ماشین های چینی در ظاهر خوب و راحت معقول میاد ولی کیفیت قطعات از محصولات ایران خودرو هم بدتره ماشین چینی بعد از 50 هزار کیلومتر خودشو نشون میده که واقعا افتضاحه بین تولید کننده های ایرانی پارس خودرو بهترن کیفیت داره ماکسیما رونیز پیکاپ حداقا 200هزار کیلومتر عمر میکنند هیوندا و مزدا هم از اخاظ کیفیت در یک سطح و این وسطا قرار میگیرند اگه بخوام پیشنهاد کنم ماشین کره ای برای کسایی که ماشین پر اپشن و زیبا و لوکس میخوان(کیا هیوندای)ماشینهای ژاپنی برای کسایی که ظاهر و اپشن مهم نیست و یه عمر میخوان سوار شن (More option, Low function)این یک قانونه تو همه محصولات و برای محصولات ایران خودرو هم کسایی که میخوان یه چیزی داشته باشن که پیاده نباشن خدا زیاد کنه
مجتبی
۲۱ اسفند ۱۳۹۱سلام من 6 سالی هست که خرید و فروش ماشین دارم ماشین چینی یعنی عمر مفید 50هزار کیلومتر کارایی و کیفیت قطعات در حد باقالی سیستم ترمز اصلا گیج و داغون پایداری سر پیچ در حد پراید آقا نخرید والا نخرید به درد نمیحوره دیدگاه غیر کارشناسی زیاده از پشت پراد پشت X33 نشستن واقعا عالیه شتاب خوب زیبایی ظاهر نرمی اتاق اینا همه ظاهر قضیه هست تو شرایط سخته کا ماشین خودشو نشون میده کسی میتونه مقایسه خوبشی داشته باشه که همه ماشینها رو امتخان کرده باشه اگه x33با رونیز مقایسه کنیم x33یه شاسی هست که قابلیت افرود نداره و از طرفی انتظارات یک سواری رو هم براورده نمیکنه عمر مفید رونیز 10 ساله ولی x33یک سال حرف زیاده ولی از نظر کسی که تجربه داره ماشینهای پارس خودرو کیفیت عالی دارن و چینی کمترین
shahin
۲۱ اسفند ۱۳۹۱من برای نظرات همه دوستان ارزش قائل هستم….اما شمائی که میگی چینیه چینیه ……شما یدونه ماشین نشون بدین که چینی نباشه…….اونائی هم که میگن نمیدونم باترول یا بنز مثلا مدل بائین خوبه…..ما ماشین فروشا میگیم اصطلاحا جو دونش دیگه صاف شده……….هرچی هم که باشه ماشین که بیست سال از سنش بگذره دیگه عمره مفیدشو کرده………….در ضمن این x33 هر چی که باشه شاسی بلنده کاری ندارم که کمک نداره اما شاسی دار که هست و همین باعث میشه سواری خوب و نرمی رو به ادم القا کنه…..
فريبا
۲۱ اسفند ۱۳۹۱پروتونم خیلی ماشین خوبیه اتوماتشم حرف نداره
zorg
۲۶ اسفند ۱۳۹۱رکودی که بعد از صحبتهای رییسجمهور برای کاهش قیمت بر بازار خودرو حاکم شد، این روزها در حالی ادامه دارد که خودروسازان طی روزهای گذشته قیمت تمام محصولات خود را تا ۱۰ درصد کاهش دادند؛ اما از آنجا که این کاهش قیمتها بهقدری نبود که بتواند شوک بازار از افزایش قیمتها را درمان کند، رکود در بازار خودرو همچنان ادامه دارد. به گزارش دنیای اقتصاد، اما فعالان بازار این رکود را در سال آینده نیز ماندگار میبینند و پیشبینی خوشبینانهای در مورد رونق آن ندارند. آنها معتقدند زمانیکه بازار شب عید رونق نداشته، قطعا در ماههای ابتدایی سال نیز خبری از خرید و فروش نخواهد بود. بر همین اساس یکی از فعالان بازار میگوید: رکود در بازار خودرو در حالیکه قیمتهای جدید هم اعلام شده است همچنان ادامه دارد. این فعال بازار دلیل ماندگار شدن این رکود حتی بعد از کاهش قیمتها را تعلل خودروسازان در اعلام قیمتهای جدید میداند و میگوید: این اقدام خودروسازان بیشتر شبیه نوعی وقتکشی بود، آنها اعلام قیمت را به قدری طولانی کردند که مشتریان از این بازار ناامیدشدند و آن را ترک کردند؛ اما از دیگر دلایل عدم استقبال مشتریها از بازار خودرو آن هم در روزهای پایانی سال، عرضه نشدن خودروها با مدل ۹۲ به بازار است. همین موضوع هم باعث کاهش بیش از پیش انگیزهها برای خرید خودرو در روزهای پایانی امسال شد. به این ترتیب خودروسازان تمام امتیازهای خود را برای جذب مشتری از دست دادند. حال باید منتظر ماند و دید با اعلام قیمتهای جدید توسط شورای رقابت، بازار خودرو امسال را در رکود به پایان خواهد برد یا هر چند کوتاه، در روزهای پایانی رونقی دوباره خواهد یافت.
DLL
۲۶ اسفند ۱۳۹۱ماشین خوبیه ولی نمیشه گفت شاستی بلنده! ولی من ام جی و امگرندو ترجیح میدم به…
فیلم شتاب 0 تا 60 امگرند EC7 با دو سرنشین
http://www.aparat.com/v/3Fldp
ariya
۲۶ اسفند ۱۳۹۱ولی شاستی بلنده!!!شاستی بلند:))
سهراب
۲۷ اسفند ۱۳۹۱سلام به همه من تعمیرکاره ماشین هستم هرکس این ماشبنو داره مبارکش باشه ولی اگه کسی تازه میخواد بخره بهش بگه این ماشین از همه جهت ها افتضاح تولید شده و کامل نقص مکانیکی داره.
کیوان
۳ فروردین ۱۳۹۲در تعجبم که شما مردم چطور 63 میلیون پول بی زبون را بابت این اشغال چینی های از ایرانی بد تر میدین…..
روزگار ما که روزی بی ام دبلیو و شورلت و ماشین های روز خارجی را سوار میشدیم به کجا رسیده که حالا به یک چینی نیمه suv بدون کمک دل خوش میکنیم و ازش تعریف میکنیم…
هر کی هر ماشینی داره ازش تعرییف میکنه پس نباید توقع داشت کسی که 63 میلیون پول mvm داده ازش بد بگه….
محمد دادا
۸ فروردین ۱۳۹۲ماشینی که اس پو وی باشه 4wd نباشه باید چی کارش کرد ؟؟؟ من بشخصه از برندش بدم نمیاد از طرحش بدم میاد! و 4wd نبودنش! مردم عزیز ما هم همچنان می خرنش! چینی ها بلدن کپی کنن!
amir 30
۱۵ فروردین ۱۳۹۲با اومدن X60 دیگه فکر نکنم کسی اینو بخره ، باطن که ندارن ماشینای چینی اون حداقل ظاهرش قشنگه
kamran
۱ اردیبهشت ۱۳۹۲با سلام به همه.این ماشینی که در موردش صحبت میکنیم شاسی بلند نیست بلکه پاشنه بلنده و فقط ارتفاعش زیاده و توی تست رانندگی در برف و بارون لیز میخوره .همکاره من تازه خریده و اصلا راضی نیست چون ماشین تک دیفرانسیل نباید به این صورت طراحی بشه.این تولیدات فقط برای جهان سومه نه برای ما.
ariya
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲نه که ما جهان سوم نیستیم