همانطور که پیشازاین نیز، بارها گفته شد، سازندگان چینی چند سالی است که وارد مرحله «تولید کیفی» شدهاند و این مسئله هم ناشی از فشار رقابت شدیدی است که از ناحیه رقبای خارجی و داخلی بر آنها وارد میشود. در جایی خواندهام که در این کشور بیش از ۱۵۰ خودروساز با اسامی متفاوت مشغول فعالیت هستند که اگر این امر واقعیت داشته باشد ما با یک جهان خودروسازی روبرو هستیم، کهکشانی بیکران از رشد و تنوع.
چندی پیش سایت «AUTOMIDDLEEAST» نسخهای از این خودرو را مورد بررسی قرار داد که در اینجا برگردان متنش را تقدیم شما عزیزان میکنم.
خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
چری تیگو یک شاسیبلند کوچک است که در برابر خودروهایی همچون کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX قد علم کرده است. این در حالی است که با نگاهی به جادههای امارات درمییابیم که این خودرو بهاندازه رقبایش محبوب نیست ولی درعینحال، نباید این کراساوور چینی را نادیده گرفت و یا به آن بیتوجه ماند.
نمای ظاهری
با ترکیبی از خطوط تازه و پرطراوت، اجزای کرومی و منحنیهای نرمی که در طول بدنه این خودرو بهکاررفته، چری تیگو ۲۰۱۶ جلوهای زیبا از برند خود به نمایش میگذارد که البته این امر در جای خود، مایه شگفتی نیست زیرا که طرح آن، از زیردست طراحان پورشه و مرسدس بنز بیرون آمده است، طراحانی با نامهای کلاوس بادن هاوس (KLAUS BADENHAUSEN)، جیمز برین هوپ (JAMES BRAIN HOPE) و هاکان ساراکوقلو (HAKAN SARACOGLU).
توضیح: کلاوس بادن هاوس، رئیس سابق بخش طراحی و مهندسی کمپانی مرسدس بنز بوده است. جیمز برین هوپ هم طراح ارشد سابق شرکتهای اوپل و فورد و دایملر – کرایسلر و در نهایت هاکان ساراکوقلو هم طراح سابق پورشه و مسئولیت پروژههای کیمن، باکستر،۹۱۱ و ۹۱۸ اسپایدر را عهدهدار بوده است.
کابین
طراحی سحرآمیز به داخل کابین این خودرو هم راه یافته است، کابین دو رنگ آن تریمی از مشکی پیانو را در خود جای داده، همراه با پوششهای چرمی نرم، سوراخدار و برقی از فلز کروم. ضمن اینکه، شرکت چری برای آنکه وجه اسپرتی را برای این کابین فراهم آورد از دوخت قرمز رنگ در فرمان، دستهدنده و صندلی و استراحتگاههای دست بهره برده است. مهمتر از همه، کیفیت کاربری این تجهیزات است، مسئلهای که نیاز به تحسین دارد.
مهندسی
از لحاظ تکنیکی، بخش جلو کابین تیگو به یک سامانه اطلاعات – سرگرمی با کیفیت بالا، اتصالات بلوتوث، سامانه ورود بدون کلید و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز است. چنانچه مبالغ بیشتری را از جیبهایتان خارج نمایید، میتوانید از سیستم START/STOP که ذخیره سوخت خودرویتان را حفظ میکند و نیز یک تنظیم ۸ جهتی الکتریکی برای صندلی راننده بهرهمند شوید.
آنچه که در این خودرو ارائه میشود
این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری نیرو میگیرد که قادر است توانی معادل ۱۳۹ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۸۲ نیوتنمتر را تولید نماید. این نیرو بهطور مستقیم از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلوی این خودرو انتقال مییابد و میتواند سرعتی معادل ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان آورد.
خلاصه بررسی
چری تیگو ۲۰۱۶، تمامی قضاوت و پیشداوریهای ما را در مورد خودروهای چینی به چالش میکشد و درعینحال، شیوه قبلی خود را هم درزمینهٔ «کیفیت» پشت سر نهاده است. قیمت هدفی که برای آن تعیین شده کمتر از همتایانش است، در حالی که تجهیزات بیشتری را نسبت به آنها ارائه میدهد. ارزشش را دارد که وقت صرف نموده و نگاهی به این شاسیبلند کوچک بیاندازید.
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
در ازای مبلغ پرداختی، خرید این خودرو معاملهای خوب و عالی محسوب میشود.
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
تصوراتی که مردم درباره خودروهای چینی دارند.
مشخصات فنی
نوع موتور: SQR484F
حجم موتور: ۱۹۷۱ سیسی
ضریب تراکم: ۱۰.۱
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۸۲ نیوتنمتر در ۴۳۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت (گیربکس CVT) و ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت (گیربکس ۵ سرعته دستی)
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مکفرسون
سیستم تعلیق عقب: مستقل، چند اتصالی (MULTI LINK)
نوع کالیپرهای ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپرهای ترمز عقب: دیسکی ساده
مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۹۶ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت (گیربکس CVT) و ۸.۵ لیتر (گیربکس دستی)
نوع گیربکس: CVT (7 سرعته تیپ ترونیک) – ۵ سرعته دستی
توضیح: تیپهای LUXURY و EXCELLENT سفارش ایران با گیربکس CVT عرضه میشوند و تیپ COMFORTABLE هم با هر دو نوع گیربکس دستی و CVT.
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۰۶/۱۸۴۱/۱۷۴۰ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۶۱۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۵۳۷ کیلوگرم (گیربکس CVT) – ۱۴۹۵ کیلوگرم (گیربکس دستی)
حداقل شعاع گردش: ۵.۵ متر
گنجایش محل بار: ۳۷۰ لیتر
ظرفیت باک: ۵۵ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۶۵ R 17
ایمنی
5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین
4 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو جانبی)- تیپ EXCELLENT این خودرو تنها از دو کیسه هوا بهره میبرد.
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کنترل پایداری (ESP) – فقط در تیپ LUXURY عرضه میشود.
سیستم ضد لغزش (ASR) – فقط در تیپ LUXURY عرضه میشود.
سیستم ترمز اضطراری (EBA) – فقط در تیپ LUXURY عرضه میشود.
سیستم کنترل مستقیم گشتاور موتور (DTC) – فقط در تیپ LUXURY عرضه میشود.
سیستم کمکی حرکت از روی سراشیبی (HHC) – فقط در تیپ LUXURY عرضه میشود.
کمربندهای ایمنی سهنقطهای برای سرنشینان جلو و عقب
و…
برخلاف تجهیزات ایمنی، درزمینهٔ تجهیزات رفاهی بین دو تیپ LUXURY و EXCELLENT سفارش ایران این خودرو تفاوتی وجود ندارد.
غربیلک فرمان با پوشش چرمی
سیستم ورود بدون کلید هوشمند + استارت
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و نمایشگر درجه دمای محیط (قابلیت تنظیم جداگانه برای هر دریچه)
سیستم تثبیتکننده سرعت (کروز کنترل)
سانروف برقی
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان + DVD و پورت USB و AUX
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ
سنسور پارک عقب
دوربین دید عقب
صندلیهای برقی
تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت
پوشش چرمی صندلیها
سیستم نمایش اطلاعات خودرو (مسافت، مصرف سوخت و…)
چراغهای روشنایی در روز
چراغهای جلو و عقب از جنس LED
سیستم ضد سرقت الکترونیکی (IMMOBLIZER)
استراحتگاه دست در کنسول جلو و عقب و نگهدارنده فنجان
و… قیمت
در ایران: ۹۳.۷ میلیون تومان (تیپ EXCELLENT) و ۸۸.۷ میلیون تومان (تیپ LUXURY)
در امارات: ۵۹,۹۰۰ الی ۶۴,۹۰۰ درهم (حدود ۵۶.۲ الی ۶۰.۹ میلیون تومان)
CHERYINTERNATIONAL.COM
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM
و…
نوشته: سام کاویانی
احسان آرسنالی
۱۲ فروردین ۱۳۹۵با توجه به قیمت خارج از ایران. فقط خودروهای چینی هستند که قیمت گذاری شون به واقعیت نزدیک تره. ولی باواین اوصاف هنوز هم حاضر نیستم سوار بر یک خودروی چینی وارد جاده بشم
AALLii
۱۲ فروردین ۱۳۹۵با سلام، لطفا دوستانی که این خودرو رو دارن یا باهاش رانندگی کردن از تجربیاتشون بگن تا خریداران بهتر تصمیم گیری کنن، وگرنه حرف های کیلیویی بدرد نمی خوره.
علي
۱۲ فروردین ۱۳۹۵من این ماشینو سوار شدم غیر از ارتفاع خودرو که بیش از حد بلنده تو موارد دیگه مشکلی ندیدم . از نظر کیفیتی هم نسبت به بقیه خیلی بهتر شده.
mohsen
۱۳ فروردین ۱۳۹۵مثلا چقد؟
فورد
۱۲ فروردین ۱۳۹۵اشغاله
m5
۱۲ فروردین ۱۳۹۵مرسی ، اه !!!
آرماااان
۱۴ فروردین ۱۳۹۵دوست عزیز دیگه الان بازار بازار رقابته تو دنیا،هیچ خودروسازی هم نمیاد اشغال بسازه بده بیرون که برند خودشو زیر سوال ببره مخصوصا توی بازار بزرگ چین،هاوال و جیلی کیفیتشون ثابت شده نه تو ایران بلکه توی خیلی از کشورای اروپا و امریکای مرکزی و جنوبی نمایندگی دارن،بهتره این تعصبات رو بزاریم کنار و اگه تجربه ای از رانندگی با این ماشین ها رو داریم برای دوستان توضیح بدیم نه اینکه کامنتهای منفی بزاریم که از ذهن خودمون ساختیمش
محمد
۱۲ فروردین ۱۳۹۵اشغاله…حیف پول که بابت این بدیم
اگه بخام 93میلیون پول بدم بابت این اشغال چینی…سانگ یانگ تیوولی کره رومیگیرم 85تومن…هم ازنظرکیفیت عالیه..هم امکانات..هم ایمنی و…
یااینکه با95تومن ام جی میگیرم که ازهمه نظر عالی تره به این اشغال
یااینکه ی ماشین کره ای یاژاپنی چندسال کارکرده میگیرم بازم ازهمه نظر عالی تره به این اشغال
ابراهیم
۳ آبان ۱۳۹۵خداوند به شما و همفکرانتان هم ادب و هم رهایی از تعصب دهد. ضمنا قیمت تیوولی و ام جی (که البته اون هم چینیه) رو مجدد نگاه بندازید
وحید
۱۷ مرداد ۱۳۹۶داداش با خیال راحت سوارش شو حرف نداره ، اصلا قابل مقایسه با آشغال سازی ایران خودرو سایپا نداره
سامان اذری
۱۲ فروردین ۱۳۹۵جک اس 5از این خیلی سرتره
حسن
۱۵ شهریور ۱۳۹۵از نظر شتاب آره ولی از نظر کیفیت و راحتی و خرابی و تعمیرات نه.در ایران طبق آمار وزارت صنعت محصولات چری از بین چینی ها کمترین خرابی در سه ماه اول پس از فروش رو داشتند
ابراهیم
۳ آبان ۱۳۹۵برادر گرامی. عدم کیفیت ساخت فنی محصولات جک به خریداران این مدل ثابت شده و در بازار خودروهای چینی در ایران جایگاهی به مراتب پایینتر دارند. ضمنا ظاهر جک اس ۵ کپی شده از ix35 هیونداست. کسانی که ماشین چینی میخرند نه بخاطر شباهت آن به ماشین های کره ای بلکه به دلیل کیفیت بهتر و طراحی شکیلتر نسبت به تولیدات داخلی و قیمت پایینتر نسبت به خودروهای کره ای و ژاپنی است.
محسن ۵
۱۶ فروردین ۱۳۹۵سلام، من ۱ ماهه که مدل اکسلنت(فول) رو خریدم، چینی یا هر چی ،کلا در یک کلام عالیه. فقط اینکه بحث قیمت که باشه، حداقل ۱۰ تومن قیمتش پایین بیاد معقول میشه.در ضمن مثه همیشه کلک ایرانی همچنان براهه. واسه مدل اکسلنت (فول)تو کاتولوگ زده، آینه ها تا شوی برقی، گرمکن صندلی، ایربگ جانبی، ولی گشتم نبود، نگرد نیست….. تو مقاله بالا سیستم ترمز و esp رو واسه مدل لاکچری نوشته، لاکچری که نیمه فوله، و دقیقا همین esp رو نداره……،
حسین
۱۲ فروردین ۱۳۹۵درمیان شرکت های چینی به نظرم هاوال نسبت به بقیه هم از لحاظ کیفیت و هم طراحی برتری داره و ارزش ریسک و خرید کردن داشته باشه
Sina
۱۲ فروردین ۱۳۹۵دوست عزیز بنظرت 230 میلیون دادن به هاوال h9 ارزش ریسک کردن داره!!!!! (اونم با کلی رقبای قدر کره ای و ژاپنی، و حتی آلمانی مثل x1)
sina
۱۲ فروردین ۱۳۹۵ترجیح میدم یک بنز e مدل 2003 بخرم تا این خودرو بی هویتو
moein
۱۲ فروردین ۱۳۹۵من دلم برا کسی می سوزه که از بی عقلی ام وی ام 315 جدید صندق دار می خره با اون قیافش که جعفر پنج ساله از دقوز آباد سفلی طراحیش کرده
باز اینو میشه گنجوند با فرض با این پول این ماشین دو دیفرانسیله
aaa
۲۲ فروردین ۱۳۹۵باید با رقباش بسنجی
به نظر من قیافش بهتر از لوگان و 206 اس دی و405 و سمنده
اما پارس طراحیش خوبه
علی
۸ آبان ۱۳۹۵مگه دو دیفرانسیله؟
محمدرضا
۱۳ فروردین ۱۳۹۵از پسه خرجش برمیای ؟ :|
مهدی
۱۲ فروردین ۱۳۹۵هاکان ساراج اوغلو درسته. در زبان ترکی استانبولی حرف c به صورت ج تلفظ میشه.
سعید
۱۲ فروردین ۱۳۹۵یا تشکر از جناب کاویانی عزیز و تبریک سال نو با12 روز تاخیر!
متاسفانه در کشور و فرهنگی هستیم که به حرف همدیگه بیشتر توجه میکنیم تا تجربه خودمون چون واقعا قشر عظیمی از مردم نمیخوان قبول کنن که بابا چینی ها هم چیز خوب دارن و متاسفانه این تفکر درباره ماشین هابیشتر صدق میکنه اما این به کنار فاجعه زمانی رخ میده که یه بنده خدایی پراید سواره میگه تا ژاپنی هست کره ای اشغاله و این جاست که باید بگم من دیگه حرفی ندارم!
نوید جهرمی
۱۲ فروردین ۱۳۹۵گل گفتی. چون اینجا ب جای تعقل احساسات حاکمه. به جای عمل حرف و شعار.چشم و هم چشمی و حرف دیگران بسیار مهم. قضاوت های همه جوره جزء حقوق اصلی هر فرد. همه هم که در همه ی زمینه ها عقل کل و صاحب نظر.
منم در گیر بعضیاش هستم اما ی سریاش رو اصلاح کردم. بقیش هم تلاش میکنم.
(کمیل)
۱۲ فروردین ۱۳۹۵بخشی از حرف شما درست و به جا اما سابقه تاریخی و هیستوری که در ذهن مردم وجود داره یکی از عوامل مهم بازاریابی و جز اصول هست.حالا از این زاویه نگاه کنید چینی ها که تاریخچه و سابقه ای ندارن دوما وقتی هم که اومدن با سطح کیفیت بسیار پایین و محصولاتی که سخت میشه اسمش رو گذاشت ماشین.تو این شرایط به نظرم زیاده هست اگر انتظار داشته باشیم ملت با یکی دوتا ماشین در حد متوسط کیفی نظرشون عوض بشه نسبت به چینی ها
سام
۱۲ فروردین ۱۳۹۵سعید عزیز
بنده هم به نوبه خود سال نو را به شما تبریگ می گویم و از لطف و محبتی که نسبت به بنده دارید بی نهایت سپاسگزارم.
ارادتمندم
احسان
۱۲ فروردین ۱۳۹۵برا من که تو تبریز زندگی میکنم، و جاده ها،اتوبان ها،پر از سربالایی هست،موتورش خیلی ضعیفه،و موقع سبقت گیری دچار مشکل میشم،جک s5. از نظر فنی خیلی بهتره
parham
۱۲ فروردین ۱۳۹۵در رابطه با نقد این خودرو مربوط به نمونه 2016 می باشد ولی نمی دونم چرا با تصاویر نسخه 2015 نمایش داده شده به مراتب نسخه 2016 زیباتر هست.
اصلی ترین مشکل خورو های چینی در ایران کمبود خدمات پس از فروش. بازار دست دوم و افت قیمت اون هست. جیلی صفر 85 میلیون قیمت دارد و 2 سال کارکرد آن 20 تا 25 میلیون افت قیمت دارد و مدت فروش طولانی آن هم بسیار بالاست.
بدون شک تا 5 ساله آینده ماشین های چینی خیلی بهتر از حال حاضر خواهند بود.
کیانوش
۱۲ فروردین ۱۳۹۵اتفاقا بین چینی ها ام وی ام بهترین خدماته پس از فروشو داره واقعا با مشتری خوب برخورد میشه مثل نمایندگیای برندای معروف…
امیررضا
۱۸ دی ۱۳۹۶اصلا یه همچین چیزی نیست اولا تو تهران و اطراف کلا 5 تا نمایندگی خدمات پس از فروش بیشتر نداره که نسبت به این حجم ماشین و تراکم جمعیت بسیار کمه. ضمن اینکه بنده 550 اتومات داشتم بردم نمایندگی یه مشکل داشت که بعد از تحویل گفتن برطرف شده بعد از مدتی جای دیگه بردم برای یه کار دیگه به تعمیرکارش گفتم راستی فلان مشکل رو داشته یه نیگا میندازی؟ که بنده خدا رفت نیگا کرد و گفت فلانی اینجای ماشین اصلا دست نخورده و اصلا پیچگوشتی رو پیچاش نرفته همونجا زدم تو سر خودم و فهمیدم همه شون دزدن.ببخشید اما تو این مملکت بی صاحاب تا باد چنین بادا…!!! ملت بدبخت و بیچاره هم جرأت اعتراض ندارن چون میگیرن میندازنشون هولوفدونی!!!
بهنام طیبی
۱۲ فروردین ۱۳۹۵میگن چری چین ارزان ترین خودروهای جهان تولید میکنه.ولی قیافه این ماشین زیاد حال نکردم.
محمد
۱۲ فروردین ۱۳۹۵تاچند ماه دیگه باورودماشینای اروپایی باقیمت حدود60تومن به بالا..نسل این چینیا اشغال برچیده میشه..همین الانم توی بازار افت قیمت خیلی زیادی داره ومشتریاشم کمتر میشن
رضا
۱۲ فروردین ۱۳۹۵اگه منتظری که با 60 تومن ماشین اروپایی سوار شی منتظر بمونه تا بیاد :))))
هیچکی دوس نداره ماشین چینی سوار شه، همه دوس دارن ماشین آلمانی سوار شن اما با قیمتی که تو بازار هست شک نکن چینی ها گنده تر از ما ها رو هم مجبور میکنن چینی سوار شیم همون کاری که کره ای ها کردن
shahin
۱۲ فروردین ۱۳۹۵وقتی از نزدیک دیدمش خیلی با عکساش فرق داشت ارتفاع زیاد بیش از حد مخصوصا .عرض کم وطول زیاد والا من سلیقم اینجور ماشینا نیس ماهایی که تو مناطق ازاد هستیم با این قیمتا فورد اج کامارو فورد میتونیم بخریم
کورش
۱۳ فروردین ۱۳۹۵اونوقت فقط توی همون منطقه آزاد می تونید ماشینتون رو عقب جلوکنید
بهنام طیبی
۱۲ فروردین ۱۳۹۵دوستان نظرتون درباره پیشرفت خودروسازی چین تا سال 2025 چیه؟؟؟؟
ایا تا اون موقع چین خواهد توانست از خودروسازی فرانسه و کره پیشی بگیره؟؟؟؟؟
محمد رضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۵تا 2025 شاید به کره ها برسن ولی به ژاپنی ها و غربی ها عمراً
مهدی
۱۳ فروردین ۱۳۹۵ساختن خودرو، شبیه سابیدن کشک نیست! لذا خودروسازان چینی هم به این سادگی نمیتوانند به پای خودروسازان مطرح جهان برسند و ذاتا اگر برسند جای تعجب دارد. ولی همین که این شرکتها به وجود آمده و در حال رشد هستند خود دارای ارزش هست و جای تفکر و بررسی دارند
شرکتهای خودرویی داخلی که چند سال هست در حال ورشکستگی هستند قادر نیستند یک پیچ ماشین طراحی بکنند چه برسه به طراحی و ساخت خودرو. کاش شرکتهای داخلی هم خودرو میساختند تا ما بعدش بیاییم و در کنار خودروهای چینی و …به مسخره بزاریم!
واقعا وضعیت صنعت کشور تاسف بار هست با این همه دانشگاه و مهندس و … یدونه خودرو نمیتوانیم درست بکنیم. فکر کنم اولین کشوری هستیم که قادر نیستیم برای خودمان ماشین درست بکنیم.
چین با محصولاتش اقتصاد آمریکا رو تحت تاثیر گذاشته، شاید برخی از تولیداتش به پای آمریکایی و آلمانی و ژاپنی نرسه ولی آشغال نیستند. این تجار ما هستند که میرن محصولات بی کیفیت را از چین میخرن و میارن تو مملکت، محصولاتی که حتی در خود چین مجوز فروش ندارند با قیمت ارزان میارن به کشور و با پول خوب میفروشن به مردم بدبخت که افسارشون را دادند دست اینها، محصولات چینی آشغال نیستند آشغال … هستند.
احمد باقری
۱۳ فروردین ۱۳۹۵به هر حال، هنوز خودروهای چینی به درجه کیفی و امنیتی خوبی نرسیده اند، اما چاره چیه، با این قیمتهای گزاف، طرف مجبور میشه بعضی اوقات بره و این ماشینها رو بخره.
mojtaba89
۱۳ فروردین ۱۳۹۵البته امروزه خودروهای مثل mg gs و Qoros 3 که با همکاری شرکت های اروپایی ساخته شدند ، در رده خودشون جزء ایمن ترین خودروها هستند.
امیررضا
۱۸ دی ۱۳۹۶دوست عزیز فراموش نکنید که MG یک خودروساز تمام انگلیسی هستش که تمامی تکنولوژی ساخت و تولیدش با همون کیفییت از انگلیس به چین منتقل شده که متاسفانه در مملکت ما بدلیل عدم آگاهی و اطلاعات صحیح برند ام جی یک برند چینی دونسته میشه.ایکاش یکم اهل تفکر بودیم تا اینقدر حرافی…!!!
امیر
۱۳ فروردین ۱۳۹۵امکاناتش قابل قبوله ولی
موتورش برای su ضعیفه!
sunmartin
۱۳ فروردین ۱۳۹۵به زعم بنده کلیت طراحی اینخودرو بیشتر مربوط به دهه های 90 میلادی است و اصلا با خودروهایی مانند کیا اسپرتیج و هیوندای توسان و حتی میتسو قشقایی نیو قابل قیاس نیست این خودرو پهنای کمی دارد و از منظر طراحی و زیبا شناختی نتنها ابراز وجودی ندارد بلکه مانند یک فرضیه مبهم است در هیچ کجای این خودرو پوان و نکته مثبتی ننیتوان یافت از طراحی نامید کننده و درهم این خودرو تا موتور بغایت ضعیف و گشتاور افتضاح که خوشبختانه وقتی یک شخصی برای مشاوره نظر ضمنی من را جویا شد و پاسخ دادم خیر و ایشان علی رقم مشورت خریداری کرد پس از مسافرت از کشش کم خودرو و ظاهر نامتعترف وبازخورد منفی دوستان و آشنایان از خریدش سخن میگفت چین هیچگاه نتوانسته تا کنون خودرویی در خور توجه و کیفیت بسازد این بررسی یک بررسی جانبدارانه و تبلیغاتی برای خودروی معلوم الحال چینی است
ali
۱۵ فروردین ۱۳۹۵متاسفانه اگه کسی بخاد خرید کنه .و مشورت اینترنتی بخواهد متخصص بی سواد خیلی زیاده من نمیدونم کسی که سوار نشده چطوری مشورت میده من یکماه خریدم تجربه 5000 کیلومتر سواری ازش هم دارم در ضمن موهاوی داشتم امکانات به روز وعالی داره گیربکس cvtکشش وسرعت عالی براش درست کرده مصرف بنزین با اینکه تو رنج قیمت خودرو بالا نباید مهم باشه ولی وقتی درجه امپر رو میبینی سریع میاد پائین لذت سواری رو کم میکنه که مصرف واقعا کمی داره کیفیت متریالش عالیه سقف بلندش فضای عالی به داخل خودرو داده قیافه تکراری نداره درضمن ابشن و به روز بودن و قیمت و کیفیت مهمترین پارامترهای خرید خودرو هست که کسانیکه 2008کره ای میرن میخرن 90میلیون تومان به نظر من یه خودرو 30 -40 میلیونی صفر سوار شن بهتره و پارامترهای خرید خودرو رو داره و الا کیفیت کادیلاکهای قدیم از همه بالاتره برید از اونها بخرید دوستان از پشت پراید نظر ندن اگه سوارشدن دلیل خوبی و بدی رو بگن که کسی که میخاد بخره راهنمائی بشه
بهزاد
۱۳ فروردین ۱۳۹۵سانگ یانگ تیولی با موتور 1600 سی سی 128 اسب بخار داره این با موتور 2000 سی سی 139 اسب … مصرف بنزین و آپشن هم که تیوولی سر تر هست … مصرف بنزین این خودرو 14 هست مصرف کننده دیدم گفت
میثم
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز
برا خرید تیولی باید حداقل 20 میلیون بیشتر هزینه کنی
امیررضا
۱۸ دی ۱۳۹۶با عرض سلام به تمامی علاقمندان و خریداران خودرو. الانی که بنده دارم این مطلب رو مینویسم دی ماه 96 هستش باید به عرضتون برسونم که سانگ یانگ تیوولی 120 میلیون تومن شده یه خودرویی که هیچ آپشن خاصی نداره و موتور ضعیف 1600 با قدرت 125 اسب بخار که فقط داره نون قیافه دختر پسندش رو میخوره واقعا جالبه برام که یه خودرو که اصلا در گروه شاسی بلندها قرار نمیگیره رو مگه میشه با یه خودروی شاسی بلند واقعی مقایسه کرد. البته ناگفته نماند که چری تیگو 5 با موتور 2000 و قدرت تقریبی 140 اسب بخار الان 108 میلیون تومان شده که این خودرو هم با این جثه فقط داره پول آپشن های متعدد و البته ظاهر قابل قبولش رو میخوره و باید بگم با این موتور فقط برای قشر میانسال که رانندگی هیجان انگیزی ندارند بدرد میخوره و الا قشر جوان پشت این خودرو واقعا مایوس میشن. باید خدمتتون عرض کنم بزرگترین ضعفش نداشتن سیستم 4wd یا Awd هستش که به کل از منطقه شاسی بلندها بیرون میره ولی باز بخاطر ابعادش شاسی بلند تلقی میشه. خواهش میکنم از دوستانی که پشت ماشینهایی مثل پراید پژو سمند و امثالهم نشسته اند نظر کارشناسی راجع به این نوع خودروها ندهند ولی خوب در گفتن نظر شخصی و عقیدشون آزاد هستند. مساله اصلی در خریدن این خودروها شرایط اقساطی بودنشون هست اون دوستانی که این برندهای چینی رو با برندهایی مثل هیوندایی و کیا و مزدا و در کل برندهای کره ای و ژاپنی مقایسه میکنند خاطرشون این مطلب اساسی باشه که این نوع خودروها شرایط اقساط ندارند و اگر هم دارند نهایتا 12 ماهه و اونهم با اقساط بالای ماهیانه 3.4 میلیون تومان ؛ که متاسفانه فقط قشر کوچکی از جامعه که درآمد ماهیانه ی بالای 10 میلیون تومان دارند میتوانند ازین برندها بهره ببرن. باز نکته اساسی که خیلی از دوستان صاحب سبک یادشون میره!!! اینه که به جرات میشه گفت 95 درصد کسانی که سمت خودروهای چینی میرن بودجه ای در حدود زیر 50 میلیون تومن پول نقد در دست دارند. و وقتی که این دوستان خودروهای چینی که قیمت تمام شده ی بالای 100 میلیون تومن دارند رو با خودروهای تولید داخل از قبیل پژو و سمند و رانا و ال90 و دنا و 207 مقایسه میکنند فقط بخاطر این هستش که دقیقا بودجه در دسترسشون با پول این نوع خودروها برابری میکند. پس خیلی از دوستان نیان برندهای دست دوم کره ای و ژاپنی توصیه کنند مطمئنا همه ماها میدونیم که در کل سگ ماشین دست دوم ژاپنی می ارزه به ماشین صفر چینی. البته نه اون ماشینایی که کارکرد بالایی دارند و دست یک مشت جوون مایه دار بوده و معلوم نیست چه بلایی بر سر این ماشینها آوردند!!! منظور بنده یک ماشین دست دوم تمیز و کم کارکرد هستش. امیدوارم دوستانی که قصد خرید ماشین چینی دارند به نظرات عمومی کوچه خیابونی خیلی از صاحب نظران توجه نکنند و فقط با افراد کارشناس و خبره در امور خودرو مشاوره کنند. مطالب سایت های داخلی در این زمینه میتونه خیلی به دوستان کمک کنه چرا که خیلی ازین دوستانِ صاحب سایت، کارشناسان خودرو و مجله های خودرویی هستند.
این رو هم بگم بنده ام وی ام 550 cvt داشتم که فقط از صدای زیاد موتور که داخل کابین میومد و صدای زیاد کمکها و کیفییت نامرغوب اونها ناراضی بودم. باید خدمتتون عرض کنم بنده با این ماشین تو اتوبان تهران کرج چپ کردم یه بچه دوساله هم داخل ماشین بود باید بگم خدا رحمت کنه تولیدکنندگان این ماشینهای چینی رو. چرا که در اون تصادف وحشتناکی که ماداشتیم حتی یکی از شیشه های ماشین هم نشکست و به هیچ وجه آسیبی به ما 4 نفر نرسید و حتی یک پیچ هم از این ماشین جدا نشد ولی تمام دور تا دور ماشین لِه شد و از بین رفت ولی هرگز آسیبی به درون اتاق وارد نشد و صدمه ای به ما نرسید من واقعا جون 4 نفرمون رو مدیون بدنه بسیار محکم این ماشین هستم. دوستان شاید خودروهای چینی مشکلاتی داشته باشن اما همه ماها میدونیم که از ماشین چیزی نمیدزدن و واقعا ماشین رو همونجوری که هست و بوده تحویل ما میدن.من واقعا متاسفم که خودروسازهای داخلی ما سال به سال به فکر کم کردن ادوات ماشینهاشون هستن و سال به سال ماشینهاشون رو به جای محکمتر کردن و ایمن تر کردن سبکتر و نا ایمن تر میکنند. تمامی مسئولان خودروسازهای داخلی اعم از وزیر صنایع تااااااا فروشنده دور افتاده ترین نمایندگی در ایران همگی در برابر جان ایرانیها مسئولند. باز هم خدارو شکر میکنم که یک خودروی پر مشکل چینی داشتم و الان دارم اینجا نظر میدم. تمام آدمهایی که بالا سر صحنه تصادف ما اومدن حتی پلیس های راهور همگی تعجب کرده بودن از بدنه محکم و ضد نفوذ خودروی بنده. دوستان در خریدن خودرو مخصوصا خودروی ساخت داخل خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی دقت کنید. خدایا شکرت…
از همه دوستان سپاسگزارم. یا علی….
محسن
۱۴ فروردین ۱۳۹۵“نکات مثبت این خودرو:
در ازای مبلغ پرداختی، خرید این خودرو معاملهای خوب و عالی محسوب میشود.
نکات منفی این خودرو:
تصوراتی که مردم درباره خودروهای چینی دارند”
!!!
در ازای مبلغ پرداختی عالیه؟! نکنه توقع داشتن بالای 110 میلیون قیمت بخوره. مگه قرار بوده یک خودروی چینی با طراحی ضعیف (مخصوصا نمای جلو) با موتور ضعیف چقدر قیمت داشته باشه؟
نکته منفی هم فقط اشاره شده ذهنیت منفی مردم به خودروی چینی. بذارید من بگم اشکالش چیه: اول اینکه یک برند درجه چندمه که خیلی از مردم دنیا اصلا نمیدونن مال کدوم کشوره. دوم اینکه موتور ضعیفی داره که برای یک خودروی 93 تومنی با این اندازه فاجعه است. سومین مورد طراحی ضعیف چراغها و مجموعه جلو پنجره است. مخصوصا دی لایت ها کاملا شبیه چراغهای بی کیفیتیه که لوازم فروش ها برای پراید نصب میکنن و در حد خودروی 50 تومنی هم نیست، چه برسه به 93 تومنی.
سام
۱۴ فروردین ۱۳۹۵اگر متن را دوباره با دقت بخوانید می بینید که به غیر از مقدمه،بقیه این متن ترجمه شده از یک سایت اماراتی است و نویسنده هم نظر خود را بیان نموده است.همانطور که مشاهده می کنید قیمت این خودرو در امارات به مراتب پایین تر از ایران است و کمابیش می دانیم که شرایط خرید خودرو در آن کشور قابل مقایسه با بازار متورم،آشفته و بی نظم کشورمان نیست.
میلاد
۲۳ آذر ۱۳۹۵جان هر کسی که دوس دارید نظرات صد من یه غاز ندید. اکثر مردم دنیاااا؟؟؟؟
بابا دنیا فهمید چین دومین قدرت جهانه ماها هنوز درگیره پژو و سمند و ایرانی و ایرانخودرو موندیم. ول کنید بابا اگه دوس دارید بخرید ندارید نخرید و نظرات مهندسی ندید.
فریبرز
۲۴ اسفند ۱۳۹۵واقعا خیلی درست گفتی هر کس به این چینیها پول بده در اصل پولش دور ریخته و اگر دقت کنید اونایی که در موردش خوب گفتن ۳۰ تا ۴۰ لایک دارن و اونایی که مثل شما حقیقت میگن منفی میخورند ۱ چیز تابلو حداقل انقدر تابلو نکنید دلتون به این مردم بسوزه
محمد رضا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام ماشین خیلی خیلی عالی هستش نسبت به قیمتش فقط مثل همیشه یه چندتا آپشن رو یادشون رفته بزارن بعدا میارن در خونه میدن چون روز ثبت نام گفتن این اپشن هارو حتما داره. مثل گرمکن صندلی ها و آینه های جانبی برقی تاشو. انشاء الله حتما زود زود میارن درخونه تحویل میدن.
اکبر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵باسلام من بسیاری از نظرهای مختلف را خوندم میشه به بعضی ها حق داد که ازخودروچینی بترسندولی دوستان بنده با توجه به اینکه زیاد ماشین عوض میکنم واکثر ماشینهایی که داشتم تویوتا بوده مدل 2007 کمری 2005 ویا 2008 کرولا و ماشینهای کره ایی …. بنظرم بعضی از این چینی ها عالی کار کردن مثلا همین هاوال H2 وقتی سوارش میشی احساس نمیکنی که یه خودرو چینی سوار شدی بلکه احساس خوبی از یک خودرو باکیفیت در حد خودرو های کره ایی به آدم دست میده تازه نصف قیمت اونا هم هزینه میکنی خدا کنه خدمات خوب بدند
رحیم
۷ خرداد ۱۳۹۵نمی دونم اگر یکبار دیگر به نوشته های خودتون مراجعه کنید آیا به نظر شما دارید از این خودرو نقد می کنید یا صرفا خواستید چیزی بگید. دوستانی که تجربه سواری این خودرو رو ندارند چرا نظر میدن نمیدونم لااقل به مواردی اشاره کنید که استنادی از آن نیز داشته باشید هدف بیان از نظرات شما استفاده دیگران است این که نشد.
امیر
۸ آبان ۱۳۹۵سلام.آخ که گل گفتی.در مورد ماشین بحث کنید لطفا
پرهام
۱۹ تیر ۱۳۹۵دوستان عزیز لطفا نظر بی خود ندین .تیگو 5 ماشین خوبی هست ماشینه نرم و بزرگ و این ماشین یه بدی که داره اینه که یکم گرونه .,’وگرنه ماشین خوبیه
سید
۸ مرداد ۱۳۹۵سلام
معلوم نیست یه عده بر اساس کدام دلیل منطقی نظر میدن. تنها چیزی که بلدن اینه: آشغاله، چینیه، برادر من کسی نظر ذهنی شما رو نمی خواد. اگر تجربه سواری خودرو رو دارید اظهار نظر کنید. مگه کره ایها پسر خاله های ما هستن که چینی ها نیستن. کدوم آدم عاقلی هست که تفاوت بنز و ب ام دبلیو و تویوتا و سانتافه رو با این ماشین ندونه. طبیعیه که اگر من توان خرید اون ماشین ها رو داشته باشم، در خریدشون شک نمی کنم. این خودرو رو باید نسبت به امکاناتش سنجید. از هر خودرویی باید درود خودش توقع داشت. انتظار داشتید با این قیمت به شما ماشینی در حد نیو سانتافه بدن؟ پس خواهشا از روی احساس و عقیده شخصی و ندیده و نسنجیده حرف نزنید. من سوار این ماشین شدم. هرچند قصد خرید اون رو ندارم (البته فعلاً) اما به نظرم در حد خودش بسیار قابل قبول بود. قیافه هم کاملاً سلیقه ای هست. من از قیافه ماشین هم لذت بردم. شاید بعضی از دوستان بگن ماشین ندیدی. خیالتون راحت ماشین های زیادی رو از خارجی و داخلی دیدم و سوار شدم. این ماشین در مقایسه با همردیف های خودش یه سر و گردن بالاتره. روزگار به کام
م -ا
۱۱ شهریور ۱۳۹۵من 6ماهه ماشین رو دارم غیراز شتاب اولیه که برای من زیاد مهم نیست مشکلی نداره 6000 هم کار کرده کمی مصرفش بالاست البته اگر دلتون می خواهد می توانید 50 میلیون بیشتر بدید کره ای بخرید و لذتش رو هم ببرید ولی امید وارم شرکت مدیران هم به تعهداتش در اینده عمل کند وخدمات لازم را در صورت نیاز ارائه کند.
حسین
۲۰ شهریور ۱۳۹۵سلام دوستان,من 4ماه هستش این خودرو(تیگو5)مدل اکسلنت دارم,واقعا ماشین خوب,نرم و راحتیه,و به دلیل ارتفاع خوبش حس شاسی بلندی بهت میده,مصرفش هم خوبه و ماشین بزرگه,از جک بهتره,
Mohamad
۲۰ شهریور ۱۳۹۵دوستان من دبی بودم و این ماشینو اونجا دیدم و خیلی تعجب کردم که در کنار برندهای آمریکایی و اروپایی و ژاپنی این ماشین اینجا چیکار میکنه،و متوجه شدم تنها برند چین هست که تونسته تو امارات فروش داشته باشه.
فرهاد
۲۳ شهریور ۱۳۹۵با سلام، من تیگو5 مدل اکسلنت رو خریدم، دو ماهی هستش فوق العاده عالی و کامل هستش، ضمنا این خودرو وارداتیه و در ایران تولید نمیشه، اگر زحمتی نیست یه سرچ تو نت بزنید و ببینید این برند در چه کشورهایی(امارات، استرالیا و … )نمایندگی داره و فروشش هم خوب بوده و فقط قیمتش هست که در سایر کشورها یه 15، بیست میلیونی ارزونتر هستش، متریال و دیزاین عالی داره و سواری و زیرپای لذت بخشی داره. لطفا یه بار هم شده سوارش بشید و بعدا نظر بدید بد نیست.
محمد
۲۵ مهر ۱۳۹۵سلام
درود بر شما من هم مثل شما مدل اکسلنت خریدم و با نظر شما موافق هستم
فریدون
۱۰ مهر ۱۳۹۵سلام من ماشین جک جی 5 داشتم قبل از خریدش خیلی بمن میگفتند نخر به دردئنمی خوره صاحب اول و آخرش خودتی ولی با این احوال خریدم کلی هم لذت بردم و در عرض 2 روز فروختم با قیمت مناسب کلی مشتری داشت ما ملت حرف مفت هستیم البته بلا نسبت بعضی ها روی همین حرف های مفت تصمیمات مهم زندگی مون را بنا میکنیم .گذر زمان همه چیز را مشخص میکند هیچ چیز بی عیبی وجود ندارد…باید منطقی بود
یزدان
۲۱ مهر ۱۳۹۵بالاخره تیگو چنتا ایربگ داره و آینه ها جمع میشه یا نه؟
محمد
۲۵ مهر ۱۳۹۵سلام
مدل اکسلنت 4 تا ایربگ داره 2 تا جلو و 2 تا جانبی
مدل لاکچری فقط دو تا جلو
آینه ها به شکل دستی قابل جمع شدن هستن و برقی نیستن و گرمکن آینه هم نداره
یزدان
۲۱ مهر ۱۳۹۵با سلام میخواستم بدونم کیفیت لاستیک های تیگو مناسب هست یا باید عوض کنیم لاستیک بهتر بندازیم
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
محمد
۲۵ مهر ۱۳۹۵کیفیت لاستیکاش خوبه
از چندتا لاستیک فروش آشنا سوال کردم همینطورخود نمایندگی نظرشون این بود
پرهام
۲ آبان ۱۳۹۵با سلام من نزدیک به ۶ ماه است این خودرو را دارم و با تحقیق زیاد خریدم …چهره خودرو به روز است دیگران در خیابان از من راجع به خودرو سوال میکنند و نشان از زیبایی ان دارد… فضای سرنشینان عقب عالی است…شتاب معمولی است اما ضعیف هم نیست.. کیفیت ماشین در حد کره ای هاست من قبلا سانتافه داشتم به علت نیاز مالی فروختم … ماشین راحت نرم و خوش استایل است ..درانتها به جای اینکه در قید و بند برند باشیم بهتر است هر خودرو را بر حسب ظرفیت و امکانات بسنجیم و قضاوت کنیم…صرفا چون چینی است بد نمیشود…خیلی از دوستان حتی عکس این خودرو را هم ندیده اند اما قضاوت بیجا میکنند.