همانطور که پیشازاین نیز، بارها گفته شد، سازندگان چینی چند سالی است که وارد مرحله «تولید کیفی» شدهاند و این مسئله هم ناشی از فشار رقابت شدیدی است که از ناحیه رقبای خارجی و داخلی بر آنها وارد میشود. در جایی خواندهام که در این کشور بیش از ۱۵۰ خودروساز با اسامی متفاوت مشغول فعالیت هستند که اگر این امر واقعیت داشته باشد ما با یک جهان خودروسازی روبرو هستیم، کهکشانی بیکران از رشد و تنوع.
چندی پیش سایت «AUTOMIDDLEEAST» نسخهای از این خودرو را مورد بررسی قرار داد که در اینجا برگردان متنش را تقدیم شما عزیزان میکنم.
خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
چری تیگو یک شاسیبلند کوچک است که در برابر خودروهایی همچون کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX قد علم کرده است. این در حالی است که با نگاهی به جادههای امارات درمییابیم که این خودرو بهاندازه رقبایش محبوب نیست ولی درعینحال، نباید این کراساوور چینی را نادیده گرفت و یا به آن بیتوجه ماند.
نمای ظاهری
با ترکیبی از خطوط تازه و پرطراوت، اجزای کرومی و منحنیهای نرمی که در طول بدنه این خودرو بهکاررفته، چری تیگو ۲۰۱۶ جلوهای زیبا از برند خود به نمایش میگذارد که البته این امر در جای خود، مایه شگفتی نیست زیرا که طرح آن، از زیردست طراحان پورشه و مرسدس بنز بیرون آمده است، طراحانی با نامهای کلاوس بادن هاوس (KLAUS BADENHAUSEN)، جیمز برین هوپ (JAMES BRAIN HOPE) و هاکان ساراکوقلو (HAKAN SARACOGLU).
توضیح: کلاوس بادن هاوس، رئیس سابق بخش طراحی و مهندسی کمپانی مرسدس بنز بوده است. جیمز برین هوپ هم طراح ارشد سابق شرکتهای اوپل و فورد و دایملر – کرایسلر و در نهایت هاکان ساراکوقلو هم طراح سابق پورشه و مسئولیت پروژههای کیمن، باکستر،۹۱۱ و ۹۱۸ اسپایدر را عهدهدار بوده است.
کابین
طراحی سحرآمیز به داخل کابین این خودرو هم راه یافته است، کابین دو رنگ آن تریمی از مشکی پیانو را در خود جای داده، همراه با پوششهای چرمی نرم، سوراخدار و برقی از فلز کروم. ضمن اینکه، شرکت چری برای آنکه وجه اسپرتی را برای این کابین فراهم آورد از دوخت قرمز رنگ در فرمان، دستهدنده و صندلی و استراحتگاههای دست بهره برده است. مهمتر از همه، کیفیت کاربری این تجهیزات است، مسئلهای که نیاز به تحسین دارد.
مهندسی
از لحاظ تکنیکی، بخش جلو کابین تیگو به یک سامانه اطلاعات – سرگرمی با کیفیت بالا، اتصالات بلوتوث، سامانه ورود بدون کلید و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز است. چنانچه مبالغ بیشتری را از جیبهایتان خارج نمایید، میتوانید از سیستم START/STOP که ذخیره سوخت خودرویتان را حفظ میکند و نیز یک تنظیم ۸ جهتی الکتریکی برای صندلی راننده بهرهمند شوید.
آنچه که در این خودرو ارائه میشود
این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری نیرو میگیرد که قادر است توانی معادل ۱۳۹ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۸۲ نیوتنمتر را تولید نماید. این نیرو بهطور مستقیم از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلوی این خودرو انتقال مییابد و میتواند سرعتی معادل ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان آورد.
خلاصه بررسی
چری تیگو ۲۰۱۶، تمامی قضاوت و پیشداوریهای ما را در مورد خودروهای چینی به چالش میکشد و درعینحال، شیوه قبلی خود را هم درزمینهٔ «کیفیت» پشت سر نهاده است. قیمت هدفی که برای آن تعیین شده کمتر از همتایانش است، در حالی که تجهیزات بیشتری را نسبت به آنها ارائه میدهد. ارزشش را دارد که وقت صرف نموده و نگاهی به این شاسیبلند کوچک بیاندازید.
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
در ازای مبلغ پرداختی، خرید این خودرو معاملهای خوب و عالی محسوب میشود.
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
تصوراتی که مردم درباره خودروهای چینی دارند.
مشخصات فنی
نوع موتور: SQR484F
حجم موتور: ۱۹۷۱ سیسی
ضریب تراکم: ۱۰.۱
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۸۲ نیوتنمتر در ۴۳۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت (گیربکس CVT) و ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت (گیربکس ۵ سرعته دستی)
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مکفرسون
سیستم تعلیق عقب: مستقل، چند اتصالی (MULTI LINK)
نوع کالیپرهای ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپرهای ترمز عقب: دیسکی ساده
مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۹۶ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت (گیربکس CVT) و ۸.۵ لیتر (گیربکس دستی)
نوع گیربکس: CVT (7 سرعته تیپ ترونیک) – ۵ سرعته دستی
توضیح: تیپهای LUXURY و EXCELLENT سفارش ایران با گیربکس CVT عرضه میشوند و تیپ COMFORTABLE هم با هر دو نوع گیربکس دستی و CVT.
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۰۶/۱۸۴۱/۱۷۴۰ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۶۱۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۵۳۷ کیلوگرم (گیربکس CVT) – ۱۴۹۵ کیلوگرم (گیربکس دستی)
حداقل شعاع گردش: ۵.۵ متر
گنجایش محل بار: ۳۷۰ لیتر
ظرفیت باک: ۵۵ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۶۵ R 17
ایمنی
5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین
4 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو جانبی)- تیپ EXCELLENT این خودرو تنها از دو کیسه هوا بهره میبرد.
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کنترل پایداری (ESP) – فقط در تیپ LUXURY عرضه میشود.
سیستم ضد لغزش (ASR) – فقط در تیپ LUXURY عرضه میشود.
سیستم ترمز اضطراری (EBA) – فقط در تیپ LUXURY عرضه میشود.
سیستم کنترل مستقیم گشتاور موتور (DTC) – فقط در تیپ LUXURY عرضه میشود.
سیستم کمکی حرکت از روی سراشیبی (HHC) – فقط در تیپ LUXURY عرضه میشود.
کمربندهای ایمنی سهنقطهای برای سرنشینان جلو و عقب
و…
برخلاف تجهیزات ایمنی، درزمینهٔ تجهیزات رفاهی بین دو تیپ LUXURY و EXCELLENT سفارش ایران این خودرو تفاوتی وجود ندارد.
غربیلک فرمان با پوشش چرمی
سیستم ورود بدون کلید هوشمند + استارت
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و نمایشگر درجه دمای محیط (قابلیت تنظیم جداگانه برای هر دریچه)
سیستم تثبیتکننده سرعت (کروز کنترل)
سانروف برقی
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان + DVD و پورت USB و AUX
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ
سنسور پارک عقب
دوربین دید عقب
صندلیهای برقی
تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت
پوشش چرمی صندلیها
سیستم نمایش اطلاعات خودرو (مسافت، مصرف سوخت و…)
چراغهای روشنایی در روز
چراغهای جلو و عقب از جنس LED
سیستم ضد سرقت الکترونیکی (IMMOBLIZER)
استراحتگاه دست در کنسول جلو و عقب و نگهدارنده فنجان
و… قیمت
در ایران: ۹۳.۷ میلیون تومان (تیپ EXCELLENT) و ۸۸.۷ میلیون تومان (تیپ LUXURY)
در امارات: ۵۹,۹۰۰ الی ۶۴,۹۰۰ درهم (حدود ۵۶.۲ الی ۶۰.۹ میلیون تومان)
CHERYINTERNATIONAL.COM
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM
و…
نوشته: سام کاویانی
آرش ایلخچویی
۱۳ آبان ۱۳۹۵ماشین خوبیه، نظرات ذهنی ملاک نیست،کسانی که نسبت به ماشین های چینی نظر مساعد ندارند میتوانند از پیکان پراید یا پژو ۴۰۵ استفاده کنند، اجباری در کار نیست، کسی که ۹۰ ملیون میده به یه ماشین حتماً اهل حساب و کتاب هست.
علی
۲۹ آبان ۱۳۹۵کسی که اهل حساب و کتاب باشه 90 میلیون رو میده پای ماشین نه این
رضا
۴ بهمن ۱۳۹۵شما که اهل حساب کتابی 90 میلیون رو به چی میدی در این بازار؟
Ali
۲۰ اسفند ۱۳۹۵اتفاقاً حساب و کتاب می گه پول دادن بابت چینی یعنی ضرر
من شخصاً اقتصاد و ایمنی و کیفیت را به ظاهر ترجیح داده و اسپورتج ۲۰۱۰ یا داستر می خرم با ۹۰ تومن
البته سانتافه و سورنتو اتاق قدیم هم هستند .
رسول
۱۱ تیر ۱۳۹۶ماشین کره ای کارکرده خرج نگهداریش خیلی بالاست اصلا نمیصرفه ۹۰ تومن بدی یه سانتافه ۲۰۰۸ سوار بشی….اگر صفر بخری باید هزینش رو پرداخت کنی….کارکرده کره ای با این قیمت اصلا به صرفه نیست دوست عزیز
آرش ایلخچویی
۱۳ آبان ۱۳۹۵ماشین خوبیه، نظرات ذهنی ملاک نیست،
فرزاد
۱۷ آبان ۱۳۹۵من ازش دارم عالیه
سامان
۲۱ آبان ۱۳۹۵سلام دوستان من مدتی این ماشین رو داشتم خیلی ازش راضی بودم امکانات خیلی خوبی داشت و سواری راحت و لذت بخشی داره ، به نظر من با این قیمت ماشین مناسبی هست ، انصافأ کیفیت خیلی خوبی داره ، خداییش میگم من خیلی ازش راضی هستم هر کسی یه دور باهاش بزنه میفهمه کیفیتشو 5 سال گارانتی 150,000 کیلو متر گارانتی داره
امیررضا
۲۳ آبان ۱۳۹۵من میخوام بخرم ولی موندم لیفان 820 بگیرم یا این رو؟؟?
حمید
۱۰ دی ۱۳۹۵820 نخر گیربکسش خنگه یک به پدال گاز دیر جواب میده و تو سبقت ها خیلی کند هست کلا ماشین بی حالی هست دارمش وقتی تو دست انداز میوفتی انگار یچیزی یهو میوفته پایین با صدای وحشتناک
مهدی
۸ بهمن ۱۳۹۵مطمئنی لیفان 820 داری چرا می یای الکی نظر میدی گیربکسش خیلی خوبه چون الان دارم خیلی خوب راه میره اصلا تنبل نیست شتابش عالیه 820 یکم ماشین خشکی هست که با عوض کردن لاستیکاش خیلیم بهتر میشه
داود
۱ اسفند ۱۳۹۵آخه لیفان 820داری بس توی این سایت چه غلطی میکنید ها؟
حمید
۲۷ آبان ۱۳۹۵واقعا عالیه و قابل مقایسه با جک نیست مخصوصا مصرفش ،طراحیش و آپشن.نظر بقه دوستان هم محترمه
رضا
۲۶ آذر ۱۳۹۵البته بنده جک S5 دارم و اونهم به نسبت قیمتش ماشین خوبیه.
حسام
۱۴ آذر ۱۳۹۵سلام منم بالاخره تحویل گرفتم و خیلی راضیم با وجود اینکه اب بندی نشده.چون دارمش تعریف نمیکنم.فقط پیشنهاد میکنم منتقدا یبار سوارش بشن همین
صفری
۲۰ آذر ۱۳۹۵سللام
ماشین من مصرفش خیلی بالاست
چیکار کنم
masoud
۹ بهمن ۱۳۹۵از منم مصرفش بالاست 15 الی 14 لیترمصرف داره با این مصرف کندی و شتاب بسیار پایینی داره
امیر
۲۶ آذر ۱۳۹۵چین حتی به گرد فرانسه هم نمیرسه.خ خ تلاش میکنه ولی واقعا اختلافات عمیقی حتی با همسایش کره داره.خودرو سازی صنعت پیچیده و عجیبی هست.شاید اگه سسیتم درست بود همین خودرو سازهای وطنی با این همه سال سابقه با اختلاف از خیلی از این شرکت های تازه به دوران رسیده چین جلو بودن.
reza
۱۷ مرداد ۱۳۹۶همین چینیها ناو هواپیمابر و فضا پیما میسازن.که تعداد انگشت شماری از کشورها تواناییشو دارن.بعد شما میگی خودرو سازی رو نمیتونن.اگه تجار ما جنس بی کیفیت و مرجوعی چینی وارد میکنن و ما راضی از اون جنسا نیستیم.این دلیل بر عدم توانایی چینیها واسه ساخت خودرو نیست .بعضی دوستان چنان با تعصب از کره و ژاپن حمایت میکنن و از چینیها بد میگن انگار یه موضوع ملی میهنی هستش و انگار کره یها از کجا اومدن.این کره یها همونا هستن که 20 سال پیش پراید میساختن.چینیهام از همون نژادن.و فقط هم واسه ما ایرانیا این ماشینا رو نمیسازن اومدن واسه رقابت و با برندهای مطرح دنیت . مثله ما درجا نمیزنن تا حریف پشتشونو به خاک بماله.آینده نشون میده چینیها اومدن که مثله تمام صنایع دیگه توی خودرو سازی هم تمام رقبا رو از میدون به در کنن.البته ماشین بی کیفیتم میسازن.ولی دارن به سرعت پیشرفت میکنن
مهرداد
۲۷ آذر ۱۳۹۵باسلام خدمت دوستان ، بنده پس از کلی تحقیق بین این ماشین و جک ، و تست این دو خودرو به این نتیجه رسیدم که تیگو خیلی بهتر از جک هست. رفتم نمایندگی که مدل اکسلنت این خودرو رو بگیرم که گفتند دیگه تولید نمیشه و داره نمونه نیو یا جدید اکسلنت میاد که تمام اپشنهای اون فعاله و یه تغیرات جزیی در چراغها و پشت ماشین داده شده ، و از یکم دی ثبت نام آغاز میشه. بدون هیچ طرفداری و تجربه استفاده ایی که دیگران داشتند و واقعا از هر لحاظ راضی هستند ، بنده تیگو را ماشین خوب و مناسبی دیدم. و به امید خدا این تیگو نیو را میگیرم. ضمنا باور کنید که این ماشینهای جدید چینی مخصوصا تیگو خیلی از محصولات ایرانخودرو و سایپا و هم نمونه های چینی اون بهتره. چون در ایران مونتاژ نمیشه و و مستقیم از چین وارد میشه.
علیرضا
۲۹ آذر ۱۳۹۵سلام به همه دوستان
بنده حدود ۵ ماه هست که تیگو ۵ دارم و حدود ۱۱۰۰۰کیلومتر بهاش رانندگی کردم و نسبت به قیمتش خیلی راضی کننده هست
مصرف تو جاده با سرعت ۱۱۰ حدود ۷.۵تا ۸ و داخل شهر حدود ۹ و نرمی قابل قبولی دارد و فضای داخلی کابین خوب و جادار و نفوذ صدای موتور بداخل کابین نسبتا بسیار کم و قابل چشمپوشی و عملکرد کروز در مسیرهای کفی و شیب دار نسبتا خوب و عملکرد گیربکس cvtو تعویض دنده با توجه دور موتور بدون هیچ تقه و احساسی انجام میشود
ش
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اخوی گیربکس cvt اصلا چرخ دنده نداره که تقه بده
هادی
۱۱ دی ۱۳۹۵سلام
من دو هفته ای است تیگو خریدم واقعا ماشین فوق العاده ای مخصوصا دیروز اولین سفرم رو باهاش رفتم و واقعا لذت بخش بود.
امروز شنیدم که جدیدش وارد بازار شده با ۱۵ اپشن اضافی ولی با همون قیمت ماشین قدیمی اینطوری قیمته ماشین ما خیلی میاد پایین هنوز قسط اول نداده ۱۰ تومان ضرر میکنیم چون ۱۰ تا ۱۵ میلیون اپشن اضافه داره اونوقت کی جواب ضرر ما رو میده.
من تو گروهتون عضو کنید صحبت کنیم باید یه فکری به حالش بکنیم هنوز سرویس اولیه نرفتم اگه اینطوری باشه من پاس نمیکنم چک هاش
ممنون
هادی
۱۱ دی ۱۳۹۵دوستان رسما دیگه هیج کس ماشین ما رو نمیخره و 10 تا 15 میلیون ضرر میکنیم این جدیداش 10 تا 15 میلیون اچشن اضافه داره و فقط 1 میلیون گرون تره اگه گروهی هست عضو بشین درستش کنیم والا هیج کی دیگه نمیخره ماشین های مارو
گرم کن صندلی و lcd 8 اینچی و اینه ها برقی و نوار led جلو و عقب ماشین و …..
ج - ر
۱۳ دی ۱۳۹۵من حدود یک ماهه مدل اکسلنت خریدم. راضی هستم تا حالا باهاش مسافرت نرفتم. مصرفش تو شهر حدود 11 لیتره. صندلیهاش راحته. ارگونومی کاملا رعایت شده. قبلا با برخی از انواع اتومبیلهای ایرانی و خارجی رانندگی کردم. با بررسی جمیع جهات، برایند نکات جهت تصمیم گیری برای خرید این محصول به نظر من مثبت است.
بالطبع اگر یکی دوماه صبر میکردم مدل جدیدش رو می گرفتم ولی از خرید فعلی هم پشیمون نیستم چون آن روزی که خریدم بروز بوده و طبیعیه که امروز تغییر کنه.
سینا
۲۴ دی ۱۳۹۵من حدود یه ساله دارمش کارکردش 32000 کیلومتر فقط تنها ضعفش میله موجگیرش هستش فرق خیلی عمده اش با s5 اینه که تیگو بعد 1 سال مصرفش به حدود 8لیتر میرسه ولی اس5 مصرفش حدود 15 میشه واین واقعا واقعا آزار دهنده هستش. همکار من اس 5 داره. یه کم از خشکی ماشین و مصرف زیاد بنزین سر صدای جلو بندی شاکی هستش ولی از قدرت موتور راضی هست. کلا نظر شخصی. من کیفیت تیگو بالاتر از اس 5 هستش.فرمان پذیری اس5 تو سر پیچها یه کم خود سری داره ولی تیگو این مشکلو نداره. کروز کنترل تیگو خوب عکس العمل نشون میده تو سربالای ولی اس 5 اصلا کروز کنترل نداره حتی مدل اتوماتشم کروز نداره قدرت موتور اس5 نسبت به مصرف بالای بنزینش توجیح نداره
مهدی
۲۴ بهمن ۱۳۹۵قشنگ معلومه هدفت تخریب جک هست
من خودم 2سال جک داشتم 6ماهه تیگو در کل جفتشون خوبن اما اکثر این مشکلاتی که گفتین جک نداره و تکذیب میکنم بستگی به خواسته و توقعات مشتریان داره که کدومشو انتخاب کنه
میثم
۲۶ دی ۱۳۹۵سلام و عرض احترام
این تجربه شخصی خودم رو توی چندتا سایت نوشتم و امیدوارم به هموطنها و افرادی مثل خودم کمکی کرده باشم:
دیروز 95.10.24 رفتم نمایندگی مدیران خودرو پل چوبی و درخواست تست و روندن تیگو 5 جدید رو ازشون کردم و واقعا محترمانه برخورد کردن و این اجازه رو دادن، حالا نتیجه بررسی رو خدممتون عرض میکنم:
– اولا ماشینی که تست کردیم ، ماشینی تحویل گرفته شده یکی از مشتریان بود و این خیلی بی انصافیه که ماشین صفر کیلومتر و آب بندی نشده یه مشتری رو بدن به دیگران تا هرطور که میخواد روش تست انجام بده و گاز بده و بهش فشار بیاره.
– من خودم 206 اتومات دارم ولی مدتیه قصد تعویض دارم و چندین بار بعنوان خریدار (البته فقط به قصد تست کردن) وقت گذاشتم و رفتم و توسان و اسپورتیج فروشندگان شخصی رو بازدید کردم و سوار شدم و خواهشم اینه شما دوستان قبل تصمیم گیری فقط یکبار اینکار رو بکنید.
– واقعا تیگو 5 با اختلاف خیلی زیاد عملکردی پایینتر از توسان و اسپورتیج داره. به هیچ عنوان صدای موتور و نرمی و کمی صدای موتور توسان و اسپورتیج رو نداره، هندلینگ به مراتب پایینتر نسبت به توسان و اسپورتیج داره و صدای موتور خیلی بیشتر داخل اتاق میاد و ضربات چرخها خیلی داخل اتاق صدا میده و نرمی حرکت اصلا با محصولات کره ای و به هیچ عنوان با محصولات ژاپنی قابل مقایسه نیست و ضعیفه.
– عملکرد دسته دنده بسیار بد بود و تعویض حالات دنده خیلی ضعیف و با صدای بدی انجام میشد و اصلا نرمی و دقت عملکرد دسته دنده توسان و اسپورتیج رو نداشت. عملکرد ترمز دستی هم خیلی پایین بود.
– کیفیت قطعات تزیینی، دکوراتیو و پلاستیکی نمونه ای که به مشتریان تحویل میدن (نمونه ای که متاسفانه مال مردم بود و برای تست به بنده دادن) با نمونه داخل نمایشگاه و مدل ویترینی به شکل ملموسی فرق داشت و کیفیت پایین تری داشت و این یک ظلم و جفا در حق مصرف کننده هست.
– شاید این ماشین به اندازه خودش خوب باشه ولی مطمینا اصلا قابل قیاس با توسان، اسپورتیج، مزدا و میتسوبیشی و … نیست و تمنا دارم هموطن های عزیز فریب افرادی بی تجربه یا دروغگو که توی این سایتها میان و تعریف بیجا میکنند و ادعا میکنند که سانتافه و سوناتا و … داشتند و الان تیگو5 دارند و خیلی راضیند، رو نخورید. منم داشتم اشتباه میکردم ولی خداروشکر هرطور بود این ماشین رو تست کردم، اینا که تعریف بیجا میکنند همه دروغ میگن یا نمیتونن به اشتباهشون در خرید تیگ 5 اعتراف کنند. این ماشین تیگو 5 در حدیه که اگه فقط یکبار یه ماشین کره ای یا ژاپنی یا اروپایی سوار بشید کاملا تفاوت و کیفیت بسیار پایینترش رو متوجه میشد . پس ریسک نکنید و فقط فقط یکبار برید توسان یا اسپورتیج یا رنو یا مزدا و … سوار بشید و بعدش تصمیم بگیرید.
– به اعتراف اکثر مصرف کنندگان و فروشندگان تازه این تیگو5 کیفیترین و بهترین محصول چینیه و از جک S5 و سایر محصولا بظاهر لوکس چینی بهتر هست !!
– دوستان قطعا شما 100 میلیون تومان رو با زحمت فراوان بدست آوردید و انصافا مبلغ زیادی هم هست، ولی شک نکنید بعدا این ماشین تیگو5 یا سایر محصولات چینی رو بسیار به سختی میتونید بفروشید چون اولا بعد یکی دوسال به لحاظ ساختار و موتور و اتاق شدیدا افت میکنه و ثانیا هرکسی که خودش رو متقاعد کنه که ماشین چینی بخره، مثل شما میره صفرش رو میخره و بعیده بخواد مدل های کارکرده بخره.
امیدوارم موفق و موید باشید
محمد
۱۰ بهمن ۱۳۹۵باسلام دوست محترم
در کل ماشین سلیقه شخصیه هر فردیه اما اگه نگاهی اجمالی داشته باشیم انصافا ماشینهای چین آشغالش به ماشینهای تولید داخل شرف داره واقعا تا کط ما باید حمایت های بیجا از ماشینهای تولید آخل کنیم و الان که حتی تحریم های خودرو برداشته شده میبینید پژو ارین 86 چراغهاش تغییر میکنه ومیشه 207 صندوقدار والبته 50 میلیار تومن هزینه طراحی !!!!
من احساس میکنم برای کشور ما که محدودیت واید علم کافی از تولید خودرو لوکس نداره ماشینهای چین قابل مقایسه تر باشه والبته شما داری این ماشینو با اسپورتیج کیا که 170 تومن پولشه قیاس میکنید که قیاس کاملا بیجاییه وبهتره هر ماشینی تورنج خودش مقایسه شه ممنون
داود
۹ اسفند ۱۳۹۵منم بی ام دابلیو ایکس 6 سوار شدم خیلی بهتر از تیگو 5 بود!!!
دوست عزیز با 100 میلیون شماسانتافه 2012 با 150 هزار کارکرد دور رنگ هم نمیتونی بخری. این چه مقایسه ی بی ربطی بود.
Ali
۲۰ اسفند ۱۳۹۵به نکته خوبی اشاره فرمودید
ایمان دارم که بالغ بر ۹۰ درصد خریداران این دسته خودرو ها ،هرگز مالک ماشین خوب نبودند و چینی ها رو با پژو و سمند مقایسه می کنند و نظر میدن
۱۰۰ میلیون سورنتو اتاق قدیم یا اسپورتج سوار شده باشی از این ماشین اینطوری تعریف نمی کنی .
اسماعیل
۳ بهمن ۱۳۹۵من تیگو 5 جدید رو خریدم از این جهت راضی هستم که باید با این پول یک اسپورتیج 2010 میخریدم که معلوم نبود باهاش چکار کرده بودن و از این به بعد باید همش خرجش میکردم. من 7 سال دیگه از این ماشین استفاده میکنم بعدش رایگان هم بخرن واسم مشکلی نیست. اگه 160 میداشتم حتما توسان و اسپورتیج نو میخریدم ولی ندارم.
امگا
۱۲ بهمن ۱۳۹۵مشکل ما ایرانی ها چشم و هم چشمیه !!
مشکلمون شاسی بلنده و لاغیر !!
وگرنه با کیفیت و بی کیفیت برامون مهم بود !
وگرنه با ۱۰۰ میلیون النترا و اکسنت و مزدا و رنو هم میدادن …
مشکل ما شاسیه ….
نمی دونم عمریه که مرسدس غول صنعت خودرو تمرکزش رو خودروهای سدان و سواریه !!
مگه تهران کوهستانیه ؟
پس چرا تو این کوچه های تنگ ، خیابونای شلوغ میریم دنبال اس یو وی ؟؟ فقط چشم و هم چشمی !!
خودروی چینی فقط باید با چینی مقایسه بشه نه کره ای !! اگه نه دیگه لقب منفور چینی رو نداشت !!
من اگر ۱۰۰ میلیون داشتم النترمدل بالا میخریدم به خاطر خیلی از مزیت هایی که داره (نمای ظاهری و داخلی ، برند هیوندای ، کیفیت محصول ، ارزش خرید و بازار خوب دست دوم) ماشینی که خیلی از کشورهاق عربی تاکسیه !! یا نهایتن یه ماشین فرانسوی یا ژاپنی میخرم …
من فکر نمی کنم یه صحرا نشین قطری بره دنبال یه سواری ضعیف ، بله اون لندکروز سوار میشه و اگه نداشت میره ۱۰ مدل پایین تر لندکروز رو میخره ولی چینی نمیخره !!
چینی ها بازار هدف خوبی رو نشونه رفتن همینو میتونم بگم …. دلم برای صنعت خودروی کشورم میسوزه ، روزی بود که ایران ماشین صادر میکرد ابوظبی امارات ، روزایی بود که شورلت و کادیلاک جولون میدادن تو خیابونهای عریض تهرون ، ولی حالا چی ؟ ماشین های بزرگ تو خالی و کوچه های شلوغ و کوچیک …..
اقتصاد رابطه تنگاتنگی با فرهنگ ها داره …..
هادی
۸ بهمن ۱۳۹۵باسلام خدمت همه ی دوستان
من یک ماه هست که تیگو 5 cvt اکسلنت گرفتم از همه لحاظ خوبه بخصوص داشبورد ان که خیلی زیبا طراحی شده و نمای بیرون هم خوب هست فقط تنها مشکلی که داره مصرف سوختش خیلی خیلی بالاست
امیر
۱ اسفند ۱۳۹۵من فکر میکنم یکی از دلائل اصلی خرید یه همچین ماشینی این هست که میشه بصورت شرایط خرید.منم اگه 100تومن نقد داشتم لااقل یه ماشین کره ای یا ژاپنی با مدل پایئنتر میخریدم.
ولی درحال حاضر با 40 تومن دارم به تیگو5 فکر میکنم.
داود
۹ اسفند ۱۳۹۵دقیقا همینطوره. منم 100 تومن نقد داشتم حتما النترا دست دو میگرفتم ولی الان با 40 تومن تیگو 5 نوشتم. البته هنوز تحویل نگرفتم.
صادقی
۱۰ اسفند ۱۳۹۵با سلام
منهم حدود سه ماهه این خودرو رو خریدم . هر کس با توجه به بودجه ,شرایط خانواده و … خرید میکنه وگرنه همه میدونن که بنز و بی ام دبلیو از چری بهتره . ماشین خوبیه . با اون احساس راحتی میکنم . برای مسافرتام جای کافی برای بچه ها هست . شرایط فروشش با بودجه من مطابقت داشت . خریدم و از امکاناتش راضی هستم . فرمون نرمی داره . یه کم صدای موتور داخل کابین میاد . تعویض دنده مشکلی نداره و به راحتی انجام میشه .
سلمان
۱۲ اسفند ۱۳۹۵باسلام.خداوکیلی من تجربه ماشین چینی نداشتم…ولی هرچی باشن…مطمعنا از سمند و ویران خودرو حتما بهتربایدباشن…من نمیدونم چرا بعضیها مجبورن نظر بدن…?.اخه با ۴۰تومان چطور میشه توسان یا سانتافه خرید…هی میگن چینی نخرین…خوب ایران خودرو هم که بدرد نمیخوره…ما ایرانیها توقعمون بالا نیست بخدا…حقمونه که ماشین خوب سوار بشیم…از عربها که کمترنیستیم….
مهرداد
۱۳ اسفند ۱۳۹۵سلام
من سال پیش یک سوارى فاو بسترن خریدم و تا چند روز پیش أنرا داشتم و با بیست و دو میلیون ضرر انرا فروختم ، عیوب این ماشین بکى لاستیک ان بود که صداى حرکت در جاده خارج شهر را بداخل اطاق منتقل میکرد و در دست اندازها هم میکو بید ، دیگر رنگ بدنه بود که کیفیتى پائین داشت و زود با کوچکترین تماس أشیاء خش برمیداشت و صندلیهاى ان که چرم سفید بود و زود کثیف میشد و روشن شدن چراغ جاده لغزنده و بلوتوث بد و غیر قابل استفاده براى صحبت و پخش اهنگ از أیفون
ولى با تمام این عیوب و ضرر چون فعلا پول زیادترى برأى خرید ماشینهاى خوب و گران نداشتم و با ۴۰ میلیون میتوانستم یک تیگو ۵ را تحویل فورى و بدون ماندن چند ماهه در نوبت تحویل خریدم و برایم هم مهم نیست بعد چقدر افت قیمت خواهد داشت و پس از یکى دو سال که پولى بدستم رسید انرا با ماشینى بهتر تعویض میکنم ، بهر صورت از ماشینهاى ایرانى اشغال بى کیفیت و بهتره و یک زمان به محصولات ژاپن میگفتند بى کیفیت و یا به ادمهاى بد میگفتند فلزش ژاپونیه و بعد در مورد اجناس کره اى این را میگفتند و حالا به اجناس چینی ولى این کشورها روز بروز محصولات بهترى تولید میکنند ولى در ایران روز بروز کیفیت محصولات بدتر میشود
واقعا اگر مردم به تحریم خرید خودروهاى ایرانى ادامه میدادند انها مجبور میشدند خودروهاى با کیفیت بهتر تولید کنند ،
بهر صورت بحرف کسى گوش نگیرید و خودتان بررسى و هر چه دوست داشتید بخرید و پاى تصمیمتان بمانید
امید
۳ فروردین ۱۳۹۶حرفت دل نشین بود.
احمد
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ماشین بسیارعالی هست بعضی ها چون چینی هست نمپسندن ولی کیفیت عالی داره
امیر رضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۵سلام . ممنون از کسانی که نظرات خودشون در مورد سواری با تیگو 5 دادن . من سوار تیگو 5 نشدم و نظری در موردش نمی دم ولی من تویوتا کمری داشتم و به نظر من کسایی که برشون مهم نیست که حتما ماشین شاسی بلند داشته باشن یه کمری 2008 یا 2009 خیلی بهتر از این ماشین هست . در ضمن تویوتا پول نقد هست و هر کجا خواستی می تونی سریع بفروشیش . هزینه نگهداری خانواده تویوتا هم از هرکی و هر سایت خارجی مطالعه کنید از تمام برند ها کمتر و کم هزینه تر هستند . انشا الله که هر ماشینی رو که می خرید ازش لذت ببرید و باهاش جاهای خوب. و عروسی برید .
کامران اطرشی
۳ فروردین ۱۳۹۶درمقایسه بین تیگو فایو وهایما چند آپشن هایماداره ازجمله نشانگر تنظیم باد لاستیک روی آینه داخل ماشین ،گرمکن صندلی های جلو وتنظیم صندلی راننده در هشت جهت ولی تیگو فایو گرمکن صندلی ونشانگر تنظیم باد نداره وصندلی راننده هم در شش جهت تنظیم می شود وفقط صندلی های جلو هر دو برقی هست که هایما سمن راننده فقط برقی هست ولی مشخص نیست به چه جهت تیگو فایو ۲۰میلیون تومان گران تر از هایما هست چراکه هایما ۷۹میلیون تومان است ولی تیگو فایو ۹۹میلیون تومان. البته این مقایسه بین هایما تنفس طبیعی با تیگو فایو بود وهایما توربو شارژ آپشن های بیشتری دارد وقدرت وشتاب بیشتر والبته کمی هم گران تر است
علی
۲۰ فروردین ۱۳۹۶من موندم با شرایط که سایپا گذاشته سراتو اپشنال بگیرم یا تیگو 5 ؟
امیر از اهواز
۲۶ فروردین ۱۳۹۶سلام امیر هستم از اهواز ممنون از اینکه فرصت درج دیگاهها را دادید ،من چند روزیه که مدل اکسلنت اونو تحویل گرفتم و تا الان حدود 600 کیلومتر باش رفتم چند مورد داره که نمیدونم همه شون اینطورن یا ماشین من:
۱ -محل چراغ راهنمای عقب بسیار نامناسب هست یعنی درگوشه بیرونی سپر عقب جفت مه شکن ، در صورتیکه در دفترچش جنب چراغ ترمز عقب باید باشه که نمایندگی مزرعه در اهواز میگه این مورد جزء طراحیه و به ما ربطی نداره(شایدخودروهای پشت سری بسختی بتونن چشمک زدن راهنمای عقب را ببینن).
۲- وقتی موتور یه مقدار گرم باشه و بخوای از دنده عقب استفاده کنی موتور بشدت می لرزه بطوری که میخواد خاموش بشه.(تو حالت D دنده هم وقتی موتور گرم باشه شروع به حرکتش خیلی ضعیفه)
۳-اینطور که متوجه شدم ظاهرا کلیه هزینه های سرویس های دوره ای به عهده مشتری می باشد.
4-با اینکه مدل اکسلنت باید کامل ترین مدل اون باشه ولی بازهم بعضی از اپشنایی که تو دفترچش گفته را نداره .
5-قسمت سرنشین های عقب روشنایی کافی نداره.
6- تو قسمت صندوق عقب گیره هایی برای بستن وسایل عقب نداره در نتیجه تو دست انداز وسایل ثبات لازم را ندارن.
7-آینه روی آفتابگیر سمت شاگرد فاقد لامپ روشنایی می باشد.
8- با ترک ماشین هیچ صدایی یا آلارمی که متوجه بشین دزدگیرو فعال نکردین نداره.
در کل از این دست اشکالات که حتی خودروهای داخلی مثل سمند هم ندارند زیاد داره.
ممنون می شم کسایی که اطلاع دارند راهنمایی بفرمایندشاید فقط خودرو من اینطوریه. ممنون امیر از اهواز
فرهاد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶با درود بر دوستان همه ما اسیر سیاستهای سود جویانه کمپانیهای ایرانی شدیم که مجبور هستیم خودرو های با کیفیت پایین را سوار بشیم ، من سال گذشته یک سورن از ایران خودرو گرفتم و چند ماه با آن رانندگی کردم ( حدود 8000 هزار کیلومتر ) که 7000 کیلومتر آن در راه تعمیرگاه خود ایران خودرو بود ( یعنی هر روز یک مشکلی داشت ) خلاصه با کمی اختلاف آن را فروختم و در حال حاضر به دنبال یک خودرو میگردم امروز از یک مرکز فروش مدیران خودرو رد شدم و چند سوالیی از آنها کردم و گفتند که tiggo5 آخرش و چنین است و چنان و حسابی تعریف کردن ، اما یکی از دوستان درست میگفت تا سوار یک خودرو نشی و مدتی با آن رانندگی نکنی متوجه اشکلات خودرو نمیشی ، ما ایرانیها عادت داریم از چیزی که خودمان داریم بسیار تعرف کنیم و اشکلات آن را پنهان نماییم ، که این کار درستی نیست ” خودرو دست دوم که هزاران مشکل پنهان داره و خودرو جدید غیر چینی هم بسیار قیمتش بالاست ، میماند این خودرو های چینی که ظاهر پر فریبی دارد و اما کیفیت آن ….!!! من سپاسگزار دوستانی هستم که این خودرو را به تازگی خریداری کردند و اشکالاتش را بیان میدارند ( پیوسته شاد و پیروز باشید)
رضا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام هموطنای عزیزم نظرات دوستان رو مطالعه کردم باید بگم اکثر نظرات دوستان یک طرفه به قاضی رفتنه من از لحاظ مالی مشکلی ندارم ذهنیت من تا قبل از تست این ماشین تیگو ۵ خیلی بد بود ولی بعد از تست نظرم عوض شد شما با ۹۰ تومن پول گزینه بهتری نداری من زیاد تحقیق کردم حتی با ۱۵۰ هم گزینه خوبی نداری من نظرم ازرا ۲۰۱۱ بود که کارکرده تمیز ش ۱۴۰ قیمت میخوره
رامین
۶ تیر ۱۳۹۶با سلام
من توی نمایندگی 702 هیوندای شیراز کار میکنم ودو روزی هست که تیگو 5خریداری کردیم
درباره سواری این ماشین با محصولات هیوندای مثل سانتافه میتونم اینو به قطعیت بگم که تفاوتی توشون نیست ولی وقتی توی سانتافه نشستید احساس قرص بودن بیشتری دارید
عملکرد دسته دنده که گفته بودن خشک بله تایید میشه نسبت به سانتافه خشک هست ودر برخورد اول توجهتون رو جلب میکنه البته ماشین ما صفر شاید با یکم کارکرد روان بشه
کیفیت باز وبست درهای ماشین خوبه واونهم باز میشه با سانتافه مقایسه کرد البته درب صندوق سانتافه فول برقی هست وسیستم power tailgate و smart tailgate رو داره ولی این نداره
بوی نویی اتاق دقیقا با محصولات هیوندای صفر یکی هست حتی رنگ قسمت پلاستیکی فرمان سانتافه میره ولی این بهش نمیخوره اینطور باش وچرم دوزیش وکیفیتش مثل توسان TL
ضمنا یکی از دوستان گفته بودن که tpms وگرم کن صندلی نداره که این درست نیست ودر نمونه فول این ماشین آِینه تاشو برقی وگرم کن صندلی وهمه چیز رو داره
در کل تفاوت قیمتش بخاطر اختلاف تکنولوژی با سانتافه هست وموتور ضعیف ترش
یکی از این موارد اختلاف تکنولوژی میتونم به این اشاره کنم که چری کویل دوبل و وایر شمع داره یا اینکه کمپرسورش از نوع کلاچ مگنتی هست در حالی که سانتافه از کمپرسور حجم متغییر بدون کلاچ استفاده میکنه گرچه ضریب اطمینان پایینی داره وخرابی زیادی داره ولی خب یه تکنولوژی جدید هست
مانتیور ماشین تاچش عالی بود وخیلی ساده وکاربردی هست
صندلی های نرمی داره وعقبش خیلی جادار هنوز پلاستیک ها رو در نیاوردم که ببینم کیفیت چرمش چطوره ولی اگر از همون نوعی باش که روی رودری ها دوخته شده کیفیت خوبی داره
کولرش حالت دوگانه داره یعنی سرنشین جلو وراننده میتونن دودمای مختلف داشته باشند وهمچنین حالت اتوماتیک داره که شما با دادن یک دمای مشخص بهش اون سرعت فن رو خودش تنظیم میکنه
سیستم کمکی HHC واقعا اپشن خوبی هست وتوی رمپ ناجور پارکینگ ما عالی کمک میکنه ماشین به عقب برنگرده
معایبی که دیدم میتونم به افت قیمت اشاره کنم واینکه دیدم توی نت یکی دو نفر از لرزش گیربکس شکایت داشتند در کل به نسبت پول 100میلیونی که دادیم واینکه ماشین صفر شاسی بلند میخاستیم راضی هستیم
ضمنا کسانی که میگن سواری کارکرده با این قیمت بخرید یه فکری به حال هزینه های سنگین این ماشین ها بکنید شما یه سیبک فرمان وکمک وطبق یه سمت ازرا رو بخاید تهیه کنید نزدیک 1/200براتون تمام میشه ولی این حداقل تا 5سال گارانتی هست