شرکت مدیرانخودرو بهعنوان نماینده و تولیدکنندهٔ محصولات شرکت چری چین در ایران همواره به دنبال بروز کردن محصولات خود (در اصل محصولات چری) و عرضهٔ خودروهای جدیدی به بازار ایران بوده است تا بدین واسطه بتواند سهم خود را از بازار خودروی کشورمان افزایش دهد. پس از عرضهٔ محصولات جدید امویام ۵۵۰ (نسل جدید ۵۳۰)، ۱۱۰ S (نسل جدید ۱۱۰)، X33 S (فیسلیفت X33)، تیگو ۵ و آریزو ۵ به بازار ایران و همینطور کراساوور کوچک X22 که بهتازگی معرفی شده است، حالا خبر میرسد که مدیرانخودرو قصد دارد محصول دیگری از چری را که تیگو ۷ نام دارد، در آیندهای نزدیک روانهٔ بازار کشورمان کند.
تیگو ۷ جدیدترین کراساوور چری است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن امسال رونمایی شد. این خودرو در اصل نسخهٔ تولیدی کانسپت TX است که در سال ۲۰۱۲ معرفی گردید. حال بهتازگی قائممقام مدیرعامل شرکت مدیرانخودرو خبر از عرضهٔ تیگو ۷ به بازار کشور داده است. این کراساوور ابعادی بسیار مشابه با تیگو ۵ دارد بهگونهای که در طول و عرض تقریباً بهطور کامل هماندازهٔ تیگو ۵ است اما ۷ سانتیمتر ارتفاع کمتری از آن دارد و از ۶ سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری برخوردار است.
تیگو ۷ در بیرون از طراحی نسبتاً مدرن و متفاوتی سود میبرد که البته طبق زبان طراحی جدید چری شکل گرفته است. در قسمت جلوی خودرو شاهد چراغهایی بومرنگ شکل و جلوپنجرهٔ ذوزنقهای هستیم که با طراحی چراغها هماهنگ است. یک زه کرومی هم از میانهٔ جلوپنجره رد شده و به زیر چراغها کشیده شده است. در کل در بخش جلویی تیگو ۷ اثر چندانی از کپیبرداری دیده نمیشود اما در عقب تأثیرپذیری آن از نسل جدید کیا اسپورتیج کاملاً مشهود است.
در داخل کابین اما با طراحی نسبتاً سادهای مواجه میشویم که البته در برخی تیپها با تریم دورنگ داشبورد سعی شده کمی از این سادگی کاسته شود. یک نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد تیگو ۷ اولین چیزی است که جلبتوجه میکند. زیر این نمایشگر یک زه ضخیم طراحی شده که در تریم دورنگ، رنگ متفاوتی با داشبورد دارد و از طرفین به دریچههای تهویه میرسد. همچنین غربیلک فرمان هم فرمی زیبا و تا حدودی اسپرت دارد. درکل طراحی داخلی و خارجی تیگو ۷ برای شرکتی چون چری نسبتاً پذیرفتنی و قابلقبول است.
چری تیگو ۷ در بازار چین با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه میشود که اولی چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور بوده و دومی بک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با توجه به اظهارات قائممقام مدیرانخودرو مبنی بر اینکه به این زودیها موتورهای توربوی چری در ایران عرضه نخواهند شد، بنابراین بهاحتمال بسیار زیاد تیگو ۷ با پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی در ایران عرضه خواهد شد. طبق اطلاعات سایت chinaautoweb، برای این موتور تنها یک گیربکس ۷ سرعتهٔ CVT ارائه میگردد.
تیگو ۷ در نمونهٔ ۲ لیتری ۱۴۳۲ کیلوگرم وزن دارد که حدود ۱۰۰ کیلوگرم کمتر از نسخهٔ اتوماتیک تیگو ۵ است اما در همین حال حدود ۲۰ اسب بخار هم قدرت کمتری دارد؛ بنابراین به نظر میرسد یک پیشرانهٔ ۱۲۰ اسب بخاری چندان مناسب وزن حدود ۱.۵ تنی تیگو ۷ نباشد. سیستم تعلیق چری تیگو ۷ در جلو از نوع مکفرسون و در عقب از نوع چند اتصالی است و نیروی موتور هم طبق رسم اکثر کراساوورهای چینی تنها به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
تیگو ۷ همانند تیگو ۵ کراساوور نسبتاً کاملی بوده و از سطح تجهیزات مناسبی برخوردار است. رینگهای آلیاژی، چراغهای اتوماتیک، آینههای برقی، سانروف پانوراما، حالات رانندگی اقتصادی/اسپرت، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سیستم صوتی با پورت USB و ۶ بلندگو، صفحهنمایش ۹ اینچی لمسی با GPS و اتصال بلوتوث، DVD پلیر، کامپیوتر سفری ۴.۸ اینچی، ایربگهای جلو و جانبی، تهویه اتوماتیک دو منطقهای و دوربین دید ۳۶۰ درجه ازجمله تجهیزات این کراساوور چینی هستند.
با توجه به اینکه چری تیگو ۵ در بازار چین بسته به تیپها و سطح تجهیزاتش با قیمتی بین ۹۳,۹۰۰ یوآن (۱۳,۵۲۰ دلار) تا ۱۵۰,۹۰۰ یوآن (۲۱,۷۰۰ دلار) عرضه میگردد و در کشورمان بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، میتوان تا حدودی قیمت تیگو ۷ را پیشبینی کرد. نسخهٔ ۲ لیتری این کراساوور هماکنون در چین در دو تیپ مختلف عرضه میشود که اولی ۱۱۵,۹۰۰ یوآن (۱۶,۷۰۰ دلار) و دومی ۱۲۳,۹۰۰ یوآن (۱۷,۸۰۰ دلار) قیمت دارد؛ بنابراین احتمالاً تیگو ۷ در ایران با قیمتی بین ۹۵ تا ۱۰۵ میلیون تومان عرضه خواهد شد که در این صورت رقبایی چون رنو کپچر، رنو داستر، بیوایدی S6 و سانگیانگ تیوولی را در مقابل خود خواهد داشت.
رضا پ
۷ دی ۱۳۹۵ماشین چینی !!
یا خدااااا
الان دوباره دعوا میشه?
رهگذر
۷ دی ۱۳۹۵الان دوستان ضد خودروی چینی دارن دنبال این می گردن که ببینن که کجاش مشابه خودروی دیگست سری بگن اینکه از فلان ماشین کپی زده، دیگه دوران اینجور حرفا بنظر بنده به سر رسیده، دیگه باید قبول کرد که درسته خودروهای چینی از نظر فنی یک کم از خودروهای کره ای عقبتر هستند ولی باید پذیرفت که از لحاظ ظاهری خیلی پیشرفت چشمگیری داشتن. شاید خودم به شخصه طرفدار خودروی چینی نباشم ولی همچین مخالفشون هم نیستم چون قبلآ تصاویر چری آریزو 5 رو دیده بودم ولی امروز تو شهر خود ماشین رو دیدم و باید اعتراف کنم آریزو 5 اولین خودروی چینی هستش که حداقل از لحاظ ظاهری توجه من رو به خودش جلب کرد. واقعآ باید قبول کرد که پیشرفت صنعت خودروسازی چین کاملآ محسوس هستش برخلاف خودروسازهای ما که نه تنها در حال درجا زدن هستند بلکه دارن عقب گرد هم می کنند.
با تچکر.
رضا
۷ دی ۱۳۹۵کیفیت ماشیناشون رو نمی تونم که بگم داره خوب بشه علتشم اینه که بعد از 3 یا 4 سال باید در مورد کیفیتششون صحبت کرد.البته صد در صد اون ها کیفیتشون داره خوب میشه . تنها ماشین چینی با کیفیت هم به نظرم لیفان820 هست (با توجه به قطعات فنیش مثل شاسیش که ماله کمریه یا گیربکس و ..)
ولی ماشین های چینی بدیشون اینه که یه مدت طرفدار دارن و بعد از مدتی دیگه طالب ندارن.مثال هاشم زیادن لیفان 620 یا ایکس 60 یا mvm x33 و..
الان هم برلیانس طالب داره ولی بعد یه مدت اونم میره کنار واسه همین هم افت قیمت شدیدی دارن
سامان اذری
۷ دی ۱۳۹۵رهگذر جان
با افزایش.کیفیت خودروهای چینی قیمتشونم به شدت بالا میاد نمونه فول این ماشین قیمتش حدودا 21.700 دلار
یعنی تقریبا هم قیمت با مزدا cx5 حالا شما خودت کم اپشن مزدا رو انتخاب میکنی یا لیمیتید این ماشین رو ؟؟؟
در مورد اریزو 5 هم عرض کنم که دو ماه پیش رفتیم اریزو پنج رو واسه دوستم نمایندگی ببینیم که من با تمام وجود پشیمونش کردم
اره قیافه خوشگلی داره ولی 70 الی 75 میلیون تومن.؟؟؟؟؟
اونم واسه موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 116 اسب بخار؟؟؟ گیربکس cvt یعنی 206یا 405 راحت ازش رد میشه 😑
مگه پول علف خرسه
با 75 تومن میشه یه کمری SE بدون رنگ خرید و تا اخر عمر سوارش شد 😌
رهگذر
۸ دی ۱۳۹۵سامان جان عرایض شما درست ولی مشکل اینجاست خیلی ها 75 تومن پول نقد ندارند که بابت ماشین دست دوم بپردازند و خیلی ها هم اصلآ به خرید ماشین دست دوم اعتقاد ندارند. قبول دارم قیمت خودروهای چینی کذایی هستش ولی باید قبول داشت که قیمت سایر برندهای خارجی تو ایران کذایی که هیچی اصلآ فضاییه. تا اونجایی که بنده اطلاع دارم اگر فردی بخواد زیر 100 تومن خودروی کره ای یا ژاپنی یا فرانسوی بخره کلآ تعداد محدودی انتخاب بیشتر نداره که شامل هیوندای ای 20 ، اکسنت، میتسوبیشی میراژ و کیا پیکانتو، اپل کورسا بهمراه چندتا از محصولات رنو که حداقل از نظر کاربردی و ظاهری چنگی به دل نمیرنند (یک نکته اینکه مردم ما به ظاهر و آپشن خودرو خیلی اهمیت میدن بطور مثال اگر یک خودروی کره ای مثلآ از برند کیا و یک ماشین فرانسوی بطور مثال از رنو هم قیمت باشند مطمئن باش مردم ما میل بیشتری به خرید خودروی کره ای دارند چون دارم میبینم که این حرف رو میزنم) . شاید افزایش قیمت غیر منطقی خودرو های کره ای و چینی بیشتر به کاهش یا عدم ورود خودروهای اقتصادی از برندهای اروپایی و ژاپنی به کشور مرتبط باشه (البته اگر گمرک با دلالها بزارن با قیمت مناسب وارد شوند) و شاید با ارائه محصولات جدید رنو و پژو البته اگر با کیفیت و قیمت مناسب ارئه بشن مطمئنآ عرصه رو بر خودروهای چینی تنگ می کنند فقط باید نشست و منتظر موند و دید.
نوید جهرمی
۱۱ دی ۱۳۹۵کاش اینجوری میسنجیدن داش سامان.
محمد
۸ دی ۱۳۹۵توش،شبیه مزراتی لوانتس ????
سعید
۸ دی ۱۳۹۵فک کردم نیسانه با این چراغ های جلوش
ASA
۷ دی ۱۳۹۵قدرت چینی ها واقعا تحسین برانگیز هست؟!!
madjid
۷ دی ۱۳۹۵هیچ وقت از ماشین چینی خوشم نیومده.
(نظر شخصی)
KING 918
۷ دی ۱۳۹۵جون مجید خیلی راحت نظرتو میتونم تغییر بدم ………..
madjid
۸ دی ۱۳۹۵جون خودت!
نظر من تغییر نمیکنه…
رهپو
۷ دی ۱۳۹۵ظاهر خودروهای چینی چقدر داره بروز میشه این مدل رو با مدلهای 10 سال پیش همین شرکت مقایسه کنید امکانات و مشخصات فنی هم همینطور واقعا شیب پیشرفت خودرو سازهای چینی تنده
یک زمانی میگفتیم زشتن یک زمانی میگفتیم کپی میکنن و هزاران ایراد دیگه که همین انتقادات باعث پیشرفتشون شد یکی نیست بگه ما چکار میکنیم که از همه ایراد میگیریم ما کی خودروی زشت و کپی خودمون رو شروع میکنیم؟؟؟
رهگذر
۷ دی ۱۳۹۵کاملآ با شما موافقم یک نفر جمله خیلی جالبی گفتش و چون عین حقیقت بود هنوزم یادم مونده اینکه ” خودروسازای چین فرصت این رو ندارند که دنبال این باشند که ببینند چندتا منتقد پراید سوار و 405 سوار در مورد خودروهاشون چه نظری دارند چون اینقدر به سرعت در حال پیشرفت هستند که وقت گوش دادن به این حرفها رو ندارند چون یک لحظه غفلت باعث میشه کلی از صنعت خودرو عقب بیفتند” . جلمه برای خودم نیست امیدوارم خوب نقل کرده باشم که دچار تحریف نشده باشه.
Continental
۷ دی ۱۳۹۵ظعیفه یکی از مشکلات اصلی چین تکنولوژی ظعیف موتوره که تو بیشتر ماشینایی چینی وجود داره مثل محصولات چری.
روح الله
۷ دی ۱۳۹۵من از ماشین چینی دل خوشی ندارم.اما این ماشین واقعا زیبا طراحی شده.پیشرفت چینیا تحسین برانگیزه….
علیرضا4225
۸ دی ۱۳۹۵به نظر من با این وضع مالی و گرانفروشی خودرو سازان داخلی ،برای ما ایرانی ها که اکثرا جز طبقه متوسط جامعه هستیم بهترین انتخاب خودرو چینی هست چون هم ظاهر خوبی دارند و هم امکانات و کیفیت بهتری نسبت به لگن های داخلی دارند پس بیخود تعصبی برخورد نکنیم
shahin
۷ دی ۱۳۹۵مهندسیشون در حد گلابیه!!!! مزدا ۳ سال ۲۰۱۰ از موتور ۲۰۰۰تنفس طبیعی ۱۴۸ اسب بخار قدرت میگیرفت اونوقت اینا تو سال ۲۰۱۶ از همون حجم موتور ۱۲۰ اسب میگیرن…تازه اسبای ژاپنی کجا و اسبای چینی کجا…واقعا میشه حدس زد جز ظاهرش هیچی نداره..حالا تازه نسبت وزن به اسب بخار هم اگه بگیریم اوضاع بدتر میشه…
شایان
۷ دی ۱۳۹۵داداش من چی میگی؟چرا مزدا رو با چری مقایسه میکنی؟مزدا کجا و چری کجا؟اعتبار و قدمت و طراحی مزدا کجا و چری کجا؟ولله قسم پراید از سر ماها زیاده
نمیدونم چ دردی شده زورتون رسیده به چینی و کره ایی…کره ایی همونه که مردم تو کفشن
چینی هم صد پله از خودرو های وطنی بهتره
پس لطفا انقدر شرکت هایی ک در حال پیشرفت هستن رو نکوبید
shahin
۸ دی ۱۳۹۵موضوع اینجاس که این ماشین تو بازار ایران احتمالا تو محدوده قیمتی مزدا۳ قرار میگیره.وگرنه مزدا و چری که دو تا دنیای متفاوتن و هزار سال دیگه هم چینیا به مزدا نمیرسن
Sami
۷ دی ۱۳۹۵مث اینکه بنز رو با پراید مقایسه کنی.فازت چیه.
Fariman
۷ دی ۱۳۹۵موتور ۲ لیتری و تنها ۱۲۰ اسب بخار؟
حسین
۷ دی ۱۳۹۵با موتور x33s عرضه بشه بهتره!
هم قدرت بیشنر ، هم خدمات پس از فروش بهتر!
یوسف
۷ دی ۱۳۹۵کارگرامون افغانی
گداهامون پاکستانی
صنعتمون چینی
خودمون هم هشتاد میلیون آدم خوش و خرم
مهدی
۸ دی ۱۳۹۵بعضی البته بعضی از مدیران هم انگلیسی و امریکایی خاین
علي
۷ دی ۱۳۹۵از نظر ظاهری و طراحی بیرونی و داخلی چیزی کم نداره و خیلی زیباست بقیشم باید دید تو تست به چه صورتی عمل میکنه مثلا هندلینگ و موتور
با تچکر
علی
۷ دی ۱۳۹۵نگاه تو رو حضرت عباس تا دو سال پیش x33 داشتن حالا چی میزنن
احمد باقری
۷ دی ۱۳۹۵به نسبت خوبه.
amin
۷ دی ۱۳۹۵طراحیش انصافاً خیلی خوبه و نمیشه مثل تیگو 5 ازش ایراد گرفت. خوب شده که ارتفاعش رو کم کردن که دیگه عرضش کم به نظر نماید و ابعادش مناسب شده
من ازش خوشم اومد
یاسین
۷ دی ۱۳۹۵ظاهرش برای بازار ما خوبه ولی قیمتش خیلی زیاده فوقش باید 80 باشه همین تیگو 5 باید تهش 70 میبود
بعدم 1.5 تن وزن 120 اسب بخار!!!!خدایی این تو سربالایی ابرو ادمو میبره مزدا تو نسل قدیم 3 از یه موتور دو لیتری نزدیک 150 اسب قدرت میگیره یا پژو تو مدل 2008 نسخه سه سیلندر 1.2 لیتری 128 اسب قدرت و 230 نیوتون متر گشتاور میکشه!!!!!! چینیا پیشرفتشون خوبه ولی تو بحث موتور و گیربکس خیلی کم کاری کردن
ناشناس
۷ دی ۱۳۹۵تیگو 5 موتورش بهتره البته اینم فقط باتوربوش خوبه
مهیار
۷ دی ۱۳۹۵مشگل بزرگ ماشینهای چینی (بجز کیفیت ) نداشتن بازار دست دومه .
سروش شیرازی
۷ دی ۱۳۹۵گیربوکس cvt هفت سرعته?یعنی چی? مگه میشه??
امیر دهقان
۸ دی ۱۳۹۵گیربکس های CVT اصولاً دنده ندارن و تعویض دنده در اون ها بی معنیه که همین امر موجب یک نواختی رانندگی میشه چون هیچ تعویض دنده ای وجود نداره و نیروی موتور بصورت یک نواخت منتقل میشه. برای همین خیلی ها گیربکس های CVT رو خسته کننده و کسل کننده میدونن. به همین دلیل تو نمونه های جدید این گیربکسها بصورت کامپیوتری و نه فیزیکی یک سری بازه هایی برای گیربکس CVT تعریف میشه که حس تعویض دنده دارن و حتی میشه بصورت دستی هم اقدام به تعویض دنده کرد. به عبارت دیگه هنوز هم تو گیربکس CVT دندۀ فیزیکی وجود نداره و فقط یک برنامه و نرام افزار کامپیوتری رو گیربکس اجرا میشه که حس تعویض دنده رو به راننده منتقل میکنه و همچنین در مواقعی مثل سربالایی ها هم به کار راننده میاد.
faramarz
۸ دی ۱۳۹۵پشتش خود اسپرتیج
احمد
۸ دی ۱۳۹۵خود کپی کردنم نوعی پیشرفت محسوب میشه مثلا بتونی یه اسپورتیج 90 95 درصدی در بیاری یه عده غش و ضعف کنند از این پیشرفت بگن بایدم قبول کنیم خودروسازی بنجل پیشرفت کرده هستش
فیصل
۸ دی ۱۳۹۵دلیل نمیشه حالا که ایرانخودرو و سایپا ماشینهای بی کیفیت و بنجل تولید میکنند یه عده تو ایران پاشن برن یه مشت خودروی بنجل چینی وارد کنند و به صرف سپر و چراغهای خوشگل اون رو علم کنند و به همه ایرانیا از مزایاش نسبت به بقیه ماشینای موجود بگن. اگه خریداراش راضی بودند از ته دل هیچ وقت لوگوهای ماشیناشون رو با ماشینای دیگه عوض نمیکردند تا اعتماد به نفس پیدا کنند یا هیچ وقت صبح تا شب نیاز به توجیه اطرافیانشون نداشتن که چرا 80-90 ملیون پول بابت خرید ماشین چینی دادن.
مدلهای جدید پژو مثل 2008 که وارد بازار شد اون وقت تو بازه قیمتی 70 تا 100 که همه دم از چینیها میزنند خواهیم دید مردم کدوم رو ترجیح میدن هرچند همین الان هم چینیها مطلقا بازار دست 2 ندارند دلیلش هم معلومه چرا.
sunmartin
۸ دی ۱۳۹۵بله با فیصل موافقم دلیل پیشرفت چینی ها این نیست که دلشون بر ای ما میسوزه و درصدد تولید مدل های جدید هستند بلکه میخوان در ایران که مهمترین بازار هدف چینی ها و بخصوص خودرو هاشون است فروش داشته باشند چینی ها در سایه تحریم که برای عده ای نان و آب داشت و تحریم را برکت الهی میدانستند بصورت قارچ گونه در ایران رشد کردند هزینه مهندسی و طراحی و تست چینی ها از جیب ملت ایران پرداخت میشود به اینصورت که خودرویی را بالاتر از ارزش واقعی خود بفروش رسانده سپس بهای قطعات مصرفی و لوازم خودرو را مانند برندهای مطرح از جیب ملت بیرون میکشند همچنین ایران را به محلی برای آزمون و خطای خود برگزیده و جدیدترین مدلهای خود را بخاطر صرف اقتصادی در ایران رونمایی و بفروش میرسانند خریداران ایرانی که از ظاهر و نبود حق انتخاب و نبود تنوع بواسطه کاسبان تحریم و خودروهای بظاهر ایرانی خسته شده اند با خرید چینی ها با شرایط اقساطی و ظاهری به روز و آپشنال بواقع به صنایع چین خدمت بزرگی میکنند بی آنکه آگاه باشند
shahin
۸ دی ۱۳۹۵1600kg/120hp=13.3
اگه این نسبت در هر ماشینی بیشتر از ۱۰ بود بدونین به طور قطع اون ماشین تو سربالایی راه نمیره و شتاب اولیه و ثانویه افتضاحی داره.این نسبت واسه ماشینای المانی معمولا ۶ و ماشینای ژاپنی حدودا ۷ هست و برای ماشینای چینی بین ۱۳ تا ۱۵
amir.dp
۹ دی ۱۳۹۵شاید خیلی ها بگند کپیه و یا بی کیفیته ،حتی موتورش ضعیفه ولی با این وجود همین محصولات چین که ما مسخرش میکنیم روزی با تلاششون رویای ما میشن و این از بی لیاقتی خودروسازان و همچنین مسئولین بی کفایت ماست.
عبدالله
۱۱ دی ۱۳۹۵بعله.خیلی هم عالی.ماهم میشینیم و پیشرفت چین رو می بینیم ک مثل برق و باد داره ازمون رد میشه و ماهم ن تنها درجا زدیم در این30سال بلکه پس رفت هم داشتیم و روز ب روز کیفیت کم شده…
احمدرضا
۱۲ دی ۱۳۹۵متاسفانه مثل اکثر محصولات دیگه چری توی ایران موتور ضعیفی داره. متاسفانه چینی ها با وجود پیشرفتهای فراوانی که توی عرصه صنعت خودرو داشتند هنوز اکثرشون توی طراحی موتور و بهینه سازی و ارایه موتورهای با قدرت مناسب و در عین حال اقتصادی پیشرفت مناسبی نداشتند. امیدوارم در این زمینه هم بتونند با سرعت مناسب پیشرفت کنند و دیگه شاهد تکرار این موتورهای اکثراً کم توان در خودروهای مختلف چینی نباشیم
گللر
۱۳ دی ۱۳۹۵جالبه بعلت زیاد بودن خودروسازی چینی فروش اکثر خودروهایشان کمتر از ایران خودرو انحصاری هست ولی هر سال دهها مدل و پلاتفرم عوض میکنن اپشنها زیاد میکنن ولی سود هم میکنن ولی ویرانخودرو ملی ما بیست سال از یک پلاتفرم استفاده میکنه و سرمایه گذاری نکرده ادعای ضرر هم میکنه.
عاشق ايران
۱۷ دی ۱۳۹۵با سلام
دوستان فقط میشه واسع صنعت مملکت ایران متاسفم بود این مدیران فرمایشی که هیچ ایده اینده نگری ندارند و با تولیدات تکراری ونهایت تبدیل پراید به وانت ویا موتور پیکان بزارند روی اردی بعدش بکنن وانت همان بهتره ماشین چینی سوار شد تا حداقل از حقوق های نجومی و بی کفایتی مدیریت درس عبرتی بشه برای کسانی که هشتاد میلیون جمعیت را مسخره خودش کردند البته واقعیت این هست که خود چینی ها برند ها خارجی سوار میشن بیشتر بنز و تویوتا و فولکس ولی صنعت پیشرفته پیدا کردن
Mohammad
۲۵ دی ۱۳۹۵چینی فقط جیلی ام جی
مهدی
۴ بهمن ۱۳۹۵البته بچهها من رو این 122 اسب بخار مشکوکم. چون فوقش همون موتور تیگو5 رو این ماشین استفاده میشه. از نظر فنی هم توجیه پذیر نیست که یه موتور 2000 فقط 122 اسب بده. چطور گشتاور موتور همون 180 مونده و توان پایین اومده !!! اگه نسبت تراکم تغییر کنه اونوقت گشتاور هم تغییر میکنه. احتمالا مدیران خودرو از همون موتو 2 لیتری فعلی با همون گیربکس تیگو 5 استفاده خواهد کرد. که با گیربکس خوبش و توان 139 اسبی و وزن 120 کیلو کمتر نسبت به تیگو 5 کارایی بدی نخواهد داشت