شرکت مدیرانخودرو بهعنوان نماینده و تولیدکنندهٔ محصولات شرکت چری چین در ایران همواره به دنبال بروز کردن محصولات خود (در اصل محصولات چری) و عرضهٔ خودروهای جدیدی به بازار ایران بوده است تا بدین واسطه بتواند سهم خود را از بازار خودروی کشورمان افزایش دهد. پس از عرضهٔ محصولات جدید امویام ۵۵۰ (نسل جدید ۵۳۰)، ۱۱۰ S (نسل جدید ۱۱۰)، X33 S (فیسلیفت X33)، تیگو ۵ و آریزو ۵ به بازار ایران و همینطور کراساوور کوچک X22 که بهتازگی معرفی شده است، حالا خبر میرسد که مدیرانخودرو قصد دارد محصول دیگری از چری را که تیگو ۷ نام دارد، در آیندهای نزدیک روانهٔ بازار کشورمان کند.
تیگو ۷ جدیدترین کراساوور چری است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن امسال رونمایی شد. این خودرو در اصل نسخهٔ تولیدی کانسپت TX است که در سال ۲۰۱۲ معرفی گردید. حال بهتازگی قائممقام مدیرعامل شرکت مدیرانخودرو خبر از عرضهٔ تیگو ۷ به بازار کشور داده است. این کراساوور ابعادی بسیار مشابه با تیگو ۵ دارد بهگونهای که در طول و عرض تقریباً بهطور کامل هماندازهٔ تیگو ۵ است اما ۷ سانتیمتر ارتفاع کمتری از آن دارد و از ۶ سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری برخوردار است.
تیگو ۷ در بیرون از طراحی نسبتاً مدرن و متفاوتی سود میبرد که البته طبق زبان طراحی جدید چری شکل گرفته است. در قسمت جلوی خودرو شاهد چراغهایی بومرنگ شکل و جلوپنجرهٔ ذوزنقهای هستیم که با طراحی چراغها هماهنگ است. یک زه کرومی هم از میانهٔ جلوپنجره رد شده و به زیر چراغها کشیده شده است. در کل در بخش جلویی تیگو ۷ اثر چندانی از کپیبرداری دیده نمیشود اما در عقب تأثیرپذیری آن از نسل جدید کیا اسپورتیج کاملاً مشهود است.
در داخل کابین اما با طراحی نسبتاً سادهای مواجه میشویم که البته در برخی تیپها با تریم دورنگ داشبورد سعی شده کمی از این سادگی کاسته شود. یک نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد تیگو ۷ اولین چیزی است که جلبتوجه میکند. زیر این نمایشگر یک زه ضخیم طراحی شده که در تریم دورنگ، رنگ متفاوتی با داشبورد دارد و از طرفین به دریچههای تهویه میرسد. همچنین غربیلک فرمان هم فرمی زیبا و تا حدودی اسپرت دارد. درکل طراحی داخلی و خارجی تیگو ۷ برای شرکتی چون چری نسبتاً پذیرفتنی و قابلقبول است.
چری تیگو ۷ در بازار چین با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه میشود که اولی چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور بوده و دومی بک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با توجه به اظهارات قائممقام مدیرانخودرو مبنی بر اینکه به این زودیها موتورهای توربوی چری در ایران عرضه نخواهند شد، بنابراین بهاحتمال بسیار زیاد تیگو ۷ با پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی در ایران عرضه خواهد شد. طبق اطلاعات سایت chinaautoweb، برای این موتور تنها یک گیربکس ۷ سرعتهٔ CVT ارائه میگردد.
تیگو ۷ در نمونهٔ ۲ لیتری ۱۴۳۲ کیلوگرم وزن دارد که حدود ۱۰۰ کیلوگرم کمتر از نسخهٔ اتوماتیک تیگو ۵ است اما در همین حال حدود ۲۰ اسب بخار هم قدرت کمتری دارد؛ بنابراین به نظر میرسد یک پیشرانهٔ ۱۲۰ اسب بخاری چندان مناسب وزن حدود ۱.۵ تنی تیگو ۷ نباشد. سیستم تعلیق چری تیگو ۷ در جلو از نوع مکفرسون و در عقب از نوع چند اتصالی است و نیروی موتور هم طبق رسم اکثر کراساوورهای چینی تنها به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
تیگو ۷ همانند تیگو ۵ کراساوور نسبتاً کاملی بوده و از سطح تجهیزات مناسبی برخوردار است. رینگهای آلیاژی، چراغهای اتوماتیک، آینههای برقی، سانروف پانوراما، حالات رانندگی اقتصادی/اسپرت، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سیستم صوتی با پورت USB و ۶ بلندگو، صفحهنمایش ۹ اینچی لمسی با GPS و اتصال بلوتوث، DVD پلیر، کامپیوتر سفری ۴.۸ اینچی، ایربگهای جلو و جانبی، تهویه اتوماتیک دو منطقهای و دوربین دید ۳۶۰ درجه ازجمله تجهیزات این کراساوور چینی هستند.
با توجه به اینکه چری تیگو ۵ در بازار چین بسته به تیپها و سطح تجهیزاتش با قیمتی بین ۹۳,۹۰۰ یوآن (۱۳,۵۲۰ دلار) تا ۱۵۰,۹۰۰ یوآن (۲۱,۷۰۰ دلار) عرضه میگردد و در کشورمان بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، میتوان تا حدودی قیمت تیگو ۷ را پیشبینی کرد. نسخهٔ ۲ لیتری این کراساوور هماکنون در چین در دو تیپ مختلف عرضه میشود که اولی ۱۱۵,۹۰۰ یوآن (۱۶,۷۰۰ دلار) و دومی ۱۲۳,۹۰۰ یوآن (۱۷,۸۰۰ دلار) قیمت دارد؛ بنابراین احتمالاً تیگو ۷ در ایران با قیمتی بین ۹۵ تا ۱۰۵ میلیون تومان عرضه خواهد شد که در این صورت رقبایی چون رنو کپچر، رنو داستر، بیوایدی S6 و سانگیانگ تیوولی را در مقابل خود خواهد داشت.
Ali
۹ بهمن ۱۳۹۵توش رو از ولوو اسکی نرفته ???؟؟؟
سینا
۱۰ بهمن ۱۳۹۵پشتش کپی کیا اسپورتیج 2017
محمد
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ظاهرش از تیگو 5 زیبا تره ولی داشبورد تیگو 5 قشنگ تره فکر کنم همون موتور معروف 2000 که رو ماشینای ام وی ام نصبه روش نصب کنن من خودم تیگو 5 دارم و 8000 تا باهاش رفتم بدک نیست و برام جالبه بعضی ها بدون اینکه حتی یکبار هم سوارش بشن نظرهای عجیب و غریب میدن
من ماشینای زیادی داشته و سوار شدم و فکر میکنم برخلاف نظرات بعضی از دوستان اونقدرا تفاوت بین تیگو 5 با ماشین های کره ای نیست که آدم دوبرابر پول بابت ماشین کره ای پرداخت کنه
محمد
۷ اسفند ۱۳۹۵داداش ماشین های کره ای از همه نظر از ماشین های چینی سرتر هستند چه موتوری.چه کیفیتی وآپشنی از چینی ها بهتر هستند
بعد یک سوال گیبربکس هفت سرعته ی cvt!!!!
مگه میشه ! مگه داریم!
احمد فرمانی
۱۷ اسفند ۱۳۹۵تیگو ۵ دارم از لحاظ قدرت بدنه و امکانات چیزی کم نداره بنظر من فوق الغادس دوسم که توسان ۹۶ داره وقتی سوارش شد بسیار متغجب بود که چقدر ابشنهای بیشتری داره ابراز میکرد که عالیه
aajtomcat
۱۹ فروردین ۱۳۹۶با سلام خدمت دوستان ببینید واقعیت رو باید قبول کنیم ما خودمون صنعت خودرو سازی بومی نداریم درست هر چیزی هم می زنیم مونتاژ هستش به جز یکی دو تا خودرو که بیشتر قطعاتش از خارج میاد خوب اون دوست عزیزی که میگه ماشین های پژو و رنو یا اروپایی بیاد اونوقت چی میشه یا کاسب های تحریم چینی ها رو آوردن و این حرفا بله درسته توو چین به ماشین های خودشون رغبت زیادی ندغرن ولی حداقل مردم متوسط رو به پایینشون مثل جامعه متوسط رو به پایین ما نمی تونن خودرو های گزون اروپایی و احیانا آمریکایی رو سوار بشن برادر من توو موقع تحریم همین پژو و رنو بودن باعث شدن قیمت ماشین ها سر سام آور بالا بره و همین مردن با در آمد متوسط هم نتونن ماشین بخرن بله یه عده سوء استفاده کردن ولی بازم این چینی ها بودن تنها موت نذاشتن من نمی گم خوبن ولی حداقل توو اون برهه از دستمون گرفتن حالا تجار ما می رن آشغال از چین وارد میکنن تقصیر اونا چیه چین داره به خود آمریکا هم ماشین صادر میکنه به اروپا هم همین طور پس اینو در نظر داشته باشیم هیچ کس راضی نمیشه پولشو بده آشغال بخره ولی وقتی مجبوری و خودت هم نمی تونی چیزی بسازی بهتره به جای مسخزه کردن دیگران و یا تمجید ساخته های دیگران فکری به حال خودمون بکنیم هممون عقده ای شذیم آرم هیوندایی رو میزنیم رو ماشین چینی .باید از مسئولین مطالبه کنیم وگر نه تا دلت بخواد هم چینی ها هم اروپایی ها دارن پبشرفتشونو میکنن به ربش ما هم می خندن بابت رفتارامون تا یک ملت نخواد سرنوشتش عوض نمی شه حالا هی افتخار کنید به پژو ۲۰۰۸و ….
Nima kalali
۲۰ مهر ۱۳۹۶ماشین های آریزو 5ماشین خوبیه…امکانات داری…