خودروساز چینی «چری» با شعار «رانندگیِ مفرح، لذتِ آینده با چری»، تعداد ۱۲ مدل و ۴ پیشرانه را در نمایشگاه موتور شوی پکن به نمایش گذاشته است. در این میان، کانسپت FV2030 چیزی است که بیشتر از همه جلبتوجه میکند. این کانسپت که بر اساس عنوان «فیوچر ویژن ۲۰۳۰» نامگذاری شده، با ظاهر آیندهنگرانهاش بهترین تعریف از درونمایه کمپانی «چری» را ارائه میدهد و استانداردهای این خودروساز را در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده مشخص میکند.
با توجه به توصیف چری در مورد «ترکیب سه تکنولوژی آینده» در این مدل، شامل هوشمندی، اینترنت و انرژیهای نو، میتوان تصور کرد که این کانسپت بتواند خودش رانندگی کند، با اتصال به اینترنت همراه باشد و از یک پیشرانه الکتریکی بهره ببرد. در همین حال، FV2030 یکی از تهاجمیترین طراحیهای بدنه را در موتور شوی پکن داشته است و برای این منظور از زبان طراحی جدید برند با عنوان «پایه و اساس جدید» و «زندگی در حرکت» استفاده کرده است. به گفته چری، چهره این کانسپت برای تأثیر بیشتر بر روی مخاطبین جوانتر توسعه داده شده است.
این خودروساز حتی از عنوان خارقالعاده (Supercool) برای توصیف درهای گالوینگ، طراحی کلی این کانسپت و نمایشگر هولوگرافیک سهبعدی «فانتزی» استفاده کرده و سعی کرده تا تصویری از یک برند خودرویی جوانپسند و سرزنده چینی را به دنیا نشان دهد.
منبع: carscoops
یاس ی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی از ماها ماشینهای چینی را قبول نداریم، با این سرعت پیشرفت اونها نسل بعدی ما ایرانیها هنوز سمند و ساینا سوار میشن و چینیها مثل کره ایها ماشیناشون وارد بازار اروپا و آمریکا میشه،مردم ما هم احتمالا به جای چینی، هندی یا پاکستانی سوار میشیم، شاید ایناهم برامون گرون در بیاد.
خدایا خودت فرجی کن.
آرش
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵جای خالی ایرانخودرو در موتور شوی پکن کاملا به چشم می آید.محصولات شگفت انگیزی چون ” رانا”، ” دنا” “سمند سورن”، مخصوصا ” پژو آردی”…چشم بادامی ها اگر این محصولات را ببینند دست از خودرو سازی برداشته به ساخت کتانی اکتفا خواهند کرد!
ali-az
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵لطفا بگید چرا نظرات من ثبت نمیشه؟
همه پیشرفت میکنن ما هرروز داریم پست رفت میکنیم
دلم رفت شره شره شدم دیوانه این طراحی جدید هستم کی از حالت مفهومی در میاد خدا داند عاشق شدم رفت رینگ و لاستیک ببین لامصب رو موخه
رهگذر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵در ابتدا باید عرض کنم بنده طرفدار خودروهای چینی نیستم ولی نسبت به پیشرفت سریعشون احترام خاصی قائل هستم. پیش بینی من این هستش که تا چند سال آینده خودروهای چینی به حدی پیشرفت خواهند داشت که فاصله ی خودشون رو با خودروسازهای دیگر به حداقل خواهند رسوند و دیگر خودروهای خودشون رو برای مونتاژ به دو فرغون ساز نخواهند داد و داشتن همین خودروهای چینی برای قشر متوسط جامعه ما به آرزو تبدیل میشه.
king 918
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵دیگه میخوام دلو بزنم به دریا انتحاری برم تو ایرانخودرو …………..
وای از وقتی اینو نوشتم دوتا لیزر از تو پنجره رد شده افتاده رو پیشونیم فکر کنم تک تیر انداز باشن اقا غلط کردم رو برا این طور مواقع گذاشتن اقا اشتباه تایپی بود جان تو ………..
ehsan
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا از ته دل ارزوی موفقیت براشون میکنم.واقعا لیاقت دارن.
ehsan
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵اینایی که بدون منطق دیس لایک میدن خیلی بامزن
Javid
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵یه رنگ سیاه مات=ماشین بتمن
احمد باقری
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵به هر حال، باید قبول کرد که دارن پیشرفت می کنن.
بهنام طیبی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵طراحان چری چینی هستن یا اروپایی؟؟؟؟؟
پویان
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵شما هنوز خوب اشنا نیستی .همه اینها در کشورهای مختلف دفتر طراحی دارن. این خودروی چری توی دفتر ایتالیا طراحی شده
بهنام طیبی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵مرسی از تذکر شما دوست گرامی
سينا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵به طراح مربوط نیست که اروپایی باشه یا آفریقایی
مهم مدیریت هستش که چینی ها دارن به خوبی و خیلی بهتر از قبل انجام میدنش
که نمونه مشابه چنین مدیریتی رو شرکت کیا و هیوندای با استخدام طراحان اخراجی بی ام و و بنز که پیتر شرایر هم یکی از اون طراحان بود انجام دادند و شاهد انقلاب در طراحی کره ای ها در سال 2010-2011 شدیم که الآن بخش بزرگی از بازار امریکای شمالی و حتی بازار چین رو هم در اختیار دارند.
مشکل در کشور ما به مردم هم بر میگرده که همچنان بعضی ها مبادرت دارند که از ایرانخودرو و سایپا خودرو صفر بخرند
اگه این دو ارابه ساز رو یک سال تحریم کنید بالأخره دولت مجبور میشه تعرفه رو برداره یا به حداقل برسونه
یاس ی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵سینا عزیز مردم از ایرانخودرو و سایپا نخرن چی بخرن آخه ؟
قشر متوسط و پایین دست جامعه از این دو شرکت خرید میکنن که بیشترین آمار مردم ایران تشکیل میدن، طرف وام گرفته، النگو زنشم فروخته شده 20 میلیون، شما چی پیشنهاد میدین بهش ؟؟
مردم چه گناهی دارن. من 40 تومان دارم چی بخرم؟
دولت مسووله که با سیاست غلط و حمایت بیش از اندازه خودروسازی شده این، اگه قراردادی که سالها قبل با پژو بسته بودن به صورتی بود که بعد 5 یا شش سال مدل جدید پژو بجای 405 تولید بشه و مدلهای دیگه حداقل الان شاید با قیمت معقولتری چندتا ماشین به روزتر سوار بودیم نه 405 و سمند و…
genius
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵خبری از مخالفان سرسخت خودروهای چینی نیست؟!!!شک نکنید و در ذهن خود تکرار کنید اینانی که امروز محصولات چینی را با تمام کاستیهای خرد و درشتی که در هر خودروی دیگری هم امکان دارد مشاهده شود زیر بار انتقادهای خود میکوبند همانهایی هستند که تا همین سه چهار سال پیش موبایل را فقط در قالب نوکیا میدیدند و بس ولی امروز برای محصولات برند مغضوب آن روزهای بازار یعنی سامسونگ سر و دست میشکنند این مثال خود گویای همه چیز است.
بهترین مشتریان بازار آنانی هستند که علاوه بر تحلیل شرایط امروز بازار قدرت پیش بینی و آتیه نگری نیز دارند حال چه برسد به داستان چینیها که با توجه به رقبای فسیلی که امروز در بازار دارند و مکر و طمع فرغون مونتاژ کننده های داخلی که به احتمال 99.9% با ادامه سیاست خود در تولید لگنهای تاریخ گذشته یا اعلام قیمتهای نجومی روی محصولات جدیدشان تغییری در کیفیت و در دسترس بودن خودروهای مونتاژ داخل ایجاد نخواهند کرد و هم با عنایت به سرعت بالای رشد و توسعه شان در ایران کاملا شیرین و دلچسب خواهد بود و این حقیقتی است که هرچند از مرام و مسلک کمونیستی چین بیزارم ولی گریزی از آن نیست!!
حمیدرضا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظرم اینو دیگه تقلید نکردن البته اگر به کسی بر نخوره
عبدالله
۱۱ دی ۱۳۹۵دمت گرم چین.نوش جوونت.حلالت باشه.تلاش میکنی پیشرفت میکنی چار روز دیگ جلو کره و ژاپن هم وایمیستی.ماهم همون اقایی بودیم ک هستیم دیگ30ساله فقط پس رفت :))