چری نسخه جدید آریزو ۵ با پسوند جی تی را عرضه کرد. این خودرو قیمت پایینتری نسبت به نسخه فعلی دارد و قیمت آن از ۱۱,۵۹۰ دلار شروع میشود.
اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۲ بود که چری آریزو ۵ جی تی معرفی شد. آن خودرو از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو استفاده میکرد و قیمتش از ۱۴,۵۰۰ دلار شروع و به ۱۵,۸۰۰ دلار میرسید؛ اما نسخه جدید آریزو ۵ جی تی که درباره آن صحبت میکنیم با پیشرانههای ۱.۵ و ۱.۶ لیتری توربو عرضه میشود و قیمت کمتری دارد. از نظر طراحی ظاهری باید گفت خودروی یاد شده تفاوت چندانی با نسخه فعلی ندارد. آریزو ۵ جی تی جدید از جلوپنجره بزرگ X شکل، چراغهای جلوی LED و چراغهای راهنمای دینامیک استفاده میکند. لوگوی جی تی نیز در بخش جلو و عقب خودرو نصب شده و طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب به ۴۷۱۰/۱۸۲۹/۱۴۹۰ میلیمتر و فاصله بین محوری نیز به ۲۶۷۰ میلیمتر میرسد.
در بخش عقب چری آریزو ۵ جی تی میتوانیم چراغهای مشکیرنگ را مشاهده کنیم. یک نوار تزئینی با رنگ مشکی روشن نیز چراغها را به یکدیگر متصل میکند. علاوه بر این، دو خروجی اگزوز در دو سمت محصول جدید چری نیز خودنمایی میکنند. با ورود به داخل کابین شاهد تریم نارنجی روی صندلیها، کنسول مرکزی، ورودیهای سیستم تهویه مطبوع و فرمان خواهید بود. این خودرو همچنین از صندلیهای راحت گرمکن دار و غربیلک فرمان با تنظیم در ۴ جهت سود میبرد. سیستم اطلاعات سرگرمی سدان چینی یاد شده از دو نمایشگر با ابعاد ترکیبی ۲۰.۵ اینچ تشکیل شده و شامل یک نمایشگر تمام LCD برای پشت آمپرها و یک نمایشگر برای سیستم اطلاعات سرگرمی است. از دیگر تجهیزات آریزو ۵ جی تی میتوان به تکنولوژی تشخیص صوتی و شارژ بیسیم گوشی هوشمند اشاره کرد.
اما مهمترین تغییر در نسخه جدید آریزو ۵ استفاده از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو است که ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل میشود. این همان موتور آشنای آریزو ۵ در ایران است. البته تریم فول خودرو با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو نیز عرضه میشود که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۹۴ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتون متر میرسد. در این مدل گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه استفاده شده است. از جمله تجهیزات کمکراننده این خودرو میتوان به کروز کنترل تطبیقی، حفظ خودرو بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور و… اشاره کرد. خانواده چری آریزو ۵ در سال ۲۰۲۲ فروش ۸۱,۱۵۸ دستگاهی داشته که ۴۵,۴۵۰ دستگاه آنها در چین به فروش رفته و ۳۵,۷۰۸ دستگاه نیز صادر شدهاند. فروش این خودرو در سال ۲۰۲۱ نیز ۱۰۵,۱۸۹ دستگاه گزارش شده بود که نشان دهنده افت فروش ۲۲ درصدی است. نسخه جدید این خودرو برای خریداران جوانتر در نظر گرفته شده و قیمت مناسب آن نیز برگ برنده چری خواهد بود.
کافر مقدس
۱۱ فروردین ۱۴۰۲ساخت و تولید همین در داخل کار حضرت فیله و تهش هم مشتری باید جای 11هزار تا 111هزار تا پول بده که با کمال میل این پولها در داخل پرداخت میشه
آرش
۱۱ فروردین ۱۴۰۲الان شاهین برای بازار روسیه 10 هزار دلار قیمت خورده فکرشو بکن این رقیب شاهینه -_-
یه بنده ی خدا
۱۱ فروردین ۱۴۰۲داش سایپا اونجا تا۱۰سال گارانتی مفت میده برعکس ایران
شاهین روسیه رو سفارشی میزنن
مثل سمند های روسیه
NAVID۰۰۹۸
۱۱ فروردین ۱۴۰۲حالا خودمونیما ، ولی وژداناً این قیمت برای یه کشور با شرایط آزاد مُفته حتی با اینکه چینی و به درد نخوره !
الان دیگه با این پول از برندهای اقتصادی جهان حتی نمیشه ارزانترین محصولشان هم خرید و برای همین میگم چین دنیا را به زانو در میاره با ارزانی محصولاتش !
تازه هرجایی جز ایران هم بفروشند مجبورند حداقل ۳ سال گارانتی بدهند و بعد از ۵ سال هم اوراقی و این یعنی یه سودِ دو کله برای خریدار و فروشنده !
Parsa
۱۳ فروردین ۱۴۰۲شما ها فکر میکنید آشغاله و بدرد نخوده همین به کل ماشین های که ایران ساخته می ارزه
محمد
۱۱ فروردین ۱۴۰۲شاید باورت نشه ولی قیمت شاهین در بازار ایران بیشتر از 10 هزار دلاره … یعنی از روس جماعت هم گرونتر میخریم
باران
۱۶ مهر ۱۴۰۲10هزار دلار قیمت فروش هست اما برای داخل کشور همین مبلغ رو ضرب در2 الی 2.5 بکنید قیمت فروش داخلی به دست میاد حدود 1500 تا 1700
محمد
۱۱ فروردین ۱۴۰۲لعنت به این پول بی ارزش و شرایط فعلی ، فروش ماشین های چینی حتی تو کشور های مرفه عربی همسایه هم رشد خیلی خوبی کرده ، شما عملا پول یک موتور سیکلت میدید و صاحب ماشین صفر میشید بله میدونم ابدا کیفیت خودروساز های با سابقه رو نداره ولی به عنوان ماشین دم دستی گزینه بسیار خوبیه هرچند اینجا خانواده ایرانی دیگه دستش از لگن های داخلی هم کوتاه شده شما شش سال هم اگه از این ماشین استفاده کنید و بعد دور بندزید هزینه خرید این ماشین برای شما سالی ۱۸۰۰ دلار بوده ( اگه ما ایرانی ها هم یه زندگی معمولی داشتیم واقعا مفت بود)
Rerace777
۱۱ فروردین ۱۴۰۲و باز هم مدیران خودرو قرار است با قیمت گذاری هایش در عرصه خدمت به هم وطن جولان دهد و شاهد قیمت گذاری منصفانه از ۳ میلیارد به بالا باشیم…
خله
۱۱ فروردین ۱۴۰۲حالا همین لگن را میارند ایران بالای میلیارد میفروشن
mrb-bap
۱۱ فروردین ۱۴۰۲جلوش چقدر شبیه به لکسوس شده
هوتن
۱۱ فروردین ۱۴۰۲طبق چیزی که تو خود مقاله گفته شده تو سال ۲۰۲۲ فروش چری اریزو ۵
۸۱.۱۵۸ دستگاه بود و تو سال ۲۰۲۱ میزان فروش ۱۰۵.۱۸۹ دستگاه بود ،که طبق این برآورد نتنها رشد ۲۲درصدی نبوده بلکا با افت همراه بود پس چطور زدی رشد ۲۲ درصدی بهتر نبود قبل از انتشار مقاله اول خودت بازخونیش میکردی
شاهین
۱۱ فروردین ۱۴۰۲سلام اصلاح شد ممنون
اردشیر
۱۱ فروردین ۱۴۰۲آریزوی GT با ۱۵۴ اسب ۱۱۰۰۰ دلار ، آریزوی معمولی هم حتما ۹۰۰۰ دلار ، نتیجه می گیریم اون آریزوهای بدون توربویی که سال اول آوردن با ۱۰۷ اسب ، ۳۰۰۰ دلار بوده شایدم اصلا نخریدن ، اونجا از نون خشکی جمع کرده بودن
MASOUD 0099
۱۱ فروردین ۱۴۰۲با قیمت ۱۱هزار دلار برای کشور های اطراف ولی برای ایران بیش از ۵۵ هزار دلار هست !!!!
# رییس …….. خسته نباشید !!!
احمدرضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۲این مقاله با این قیمت شوخی بود دیگه ؟
بگین شوخی بود
MasouD
۱۱ فروردین ۱۴۰۲خودروسازی داخلی بیشتر از واردات ارزبری داره و کیفیت ساخت و ایمنی پایینتر و گرانتر از حتی چینی قالب میشه به مردم
و اینهمه کشته و ناتوان توی تصادفات میده
همین ۱۱هزاردلاری که ۲ میلیارد قالب میکنن به ملت صف خرید خواهد داشت
کجا زندگی میکنیم؟
مصلح
۱۱ فروردین ۱۴۰۲حالا تو ایران قیمت کارخانه اش بالای یک میلیارد تومان در میاد. به نظر می رسد دلار واقعی که مصرف کنندگان ایرانی بر اساس آن خرید می کنند نه ۵۰ نه ۶۰ بلکه حداقل ۱۰۰ هزار تومان است و دلار فعلی نوعی دلار با محدودیت در خرید است.
Bmwgg6
۱۱ فروردین ۱۴۰۲داشتم یکی از قسمت های تخت گاز رو میدیدم
که حدودا مال ده سال پیش بود میگفت در اینده مثل اسباب بازی ها و پتوهامون قراره ماشین هامون هم چینی بشن
و رفتن با این استدلال که چین یه کشور کمونیستیه
ماشین های روسیه رو بررسی کردن. اسم های مسخره طراحی بدرد نخور
حتی ترمز های المینیومی!
ولی جالبیش اینه چین مثل روسیه نشد
کاوه
۱۱ فروردین ۱۴۰۲الان مدید مدیران خودرو داره دستاشو بهم میماله و به صورت موزیانه میخنده!!!بعدش ماشین حساب میذاره جلوش و حساب میکنه که اگه ۱۱ هزار دلار بخره و ۸۰ هزار دلار(به قیمت کادیلاک اسکلید)بچپونه به مردم ایران سالی چند صد میلیارد سود میکنه و اخر سال هم میاد یه کت و شلوار وصله پینه کهنه میپوشه و مصاحبه میکنه که خودرو سازی همش ضرره ما از جیبمون خرج میکنیم و از شکم زن و بچه امون میزنیم و فقط در راه خدا و خدمت به مردم شریف ایران و برای اشتغال زایی و نخوابیدن چرخه تولید توی کشور خودرو سازی میکنیم وگرنه بخددددداااا همش ضرره!!!!
al-ml-kh
۱۱ فروردین ۱۴۰۲قیمت ماشین های چینی رو که آدم میبینه تازه میفهمه که چرا انقدر آمریکا داره چوب لا چرخ خودرو سازیشون میکنه.
برای مثال مدل پایه نیسان ورسا رو در نظر بگیرید.قیمت تقریبی 16 هزار دلار با موتور 1.6 تنفس طبیعی و گیربکس دستی .
حالا مدل فول همین آریزو 5 جی تی رو داشته باشین: موتور 1.6 توربو و گیربگس 7 سرعته دو کلاچه به همرا گرمکن صندلی های جلو و رادار بین خطوط و … که اونم با احتساب مالیات و سود صادرات و هزینه هایی از این قبیل حدودا 15 هزار دلار در میاد برای مصرف کننده کشورای دیگه .اگه مدت گارانتی هر دو ماشین هم یکسان باشه مثلا 5 سال و بگیم شما هم نیت دارین این ماشینا رو تا همون مدت اتمام گارانتیشون استفاده کنین و بعد بفروشینش ، انتخابتون بدون تعصب برند و کشور ساخت خودرو کدوم خواهد بود؟
(یکسری از عوامل که خب واضحه کیفیت ساخت موتور و اتاق و همچنین امنیت نیسان خیلی بیشتره و به همون نسبت استهلاک موتورش کمتر البته اینم در نظر داشته باشین که داشبرد و رودری آریزو چرم کار شده ولی نیسان پلاستیکه)
بشخصه اگه چری بتونه خدمات پس از فروش خوب و رقابتیی براش در نظر بگیره به عنوان ماشین اول یه جوون خارجی یا به عنوان ماشین دوم یه خونواده خیلی گزینه جذابیه برای فکر کردن بهش .اینم در نظر داشته باشین که مدل پایش با همون موتور توربو و گیربکس اتومات چند هزار دلار ارزون تر از ورسا در میاد که حتی مدل پایش تا دو سه سال کار آدمو خیلی راحت راه میندازه.
Avan
۱۱ فروردین ۱۴۰۲۱۱ هزار دلار با دلار ۵۵ تومانی هم میشه ۶۰۰ میلیون اونوقت اینجا پژوپارس که حتی دنده اتوماتیک هم نیست ،۶۰۰ میلیون هست!
Arshia m3csl
۱۱ فروردین ۱۴۰۲مدیران خودرو میاره ۷ ماه دیگه اینو تو بازار و به قیمت حداقل ۴۷۰۰۰ دلار میکنه تو پاچه پولدارا و پولدارا هم به صورت اقساط و نقد میخرن این اریزو ۵ جی تی رو و فاز ائودی a4 و لکسوس is و بی ام و سری ۳ میگیرن و فکر میکنن چقدر با کلاس و اسپرته ماشینشون و تو سایت باما ادعا میکنن با این ماشین تو کورس تویوتا کرولا ۲۰۱۵ رو میگیره و از کرولا سریعتره😂😂😂😂
اسماعیل قصاب
۱۱ فروردین ۱۴۰۲خودم با آریزو ، بنز e350 رو به راحتی گرفتم ، حالا درسته بنزه پارک کرده بود ولی خوب بالاخره گرفتمش ، مساله اینه
توانا
۱۱ فروردین ۱۴۰۲واقعا اینایی که این خودروها رو مونتاژ میکنن و دست بر قضا مدیرانشون منصوب دولته و این وارداتچی ها چقدر قدرت و نفوذ دارن که نه تنها زور دولت به اینا نمیرسه بلکه همراهیشون هم میکنن !!!!!!
پرهام رهام
۱۱ فروردین ۱۴۰۲ظالم بودن تا چه حد الان ایت ماشین فردا در ایران بالای ۱ میلیارد قیمت می خوره
پیام
۱۱ فروردین ۱۴۰۲چطور با مقایسه فروش سال 2021 و 2022 نتیجه گرفتید فروش این ماشین بیشتر شده؟ نخیر اتفاقا فروشش 22 درصد کم شده و برای همین هم قیمتش رو کم کردن … مشتری چینی که مثل ایران مجبور به خرید این ماشینها نیست…. لطفا پاراگراف آخر رو اصلاح کنید.
shetab-car
۱۱ فروردین ۱۴۰۲با دلار 55 هزار تومانی میشه حدود 605 میلیون تومان !
ا ج
۱۲ فروردین ۱۴۰۲به شخصه استراتژی مدیران خودرو را میپسندم چون قیمت فروش را به قیمت بازار نزدیک میکنه اینجوری برای دلال جماعت و اونایی که برای سرمایه گذاری ماشین میخرند سود نداره خوبیش اینه که قیمت خودروهاش مشخص بالا میره هرکی هرچی دلش خواست قیمت نمیذاره
ارشک
۱۳ فروردین ۱۴۰۲مافیای خودرو همین شرکتهای مونتاژ کار مثلا خصوصی هستن که ماشین ده هزار دلاری رو سه برابر قیمت میفروشن و منعی هم برای واردات ندارن
حمید
۱۵ فروردین ۱۴۰۲آقا کار از ریشه خرابه دولت به خاطر فروش رفتن آشغال های ایرانخودرو و سایپا واردات رو محدود کرده به چینی ها هم میگه قیمت رو ببرن بالا که مردم عادی نتونن بخرن بعد ازشون مالیات سنگین هم میگیره خوب اگه به قیمت واقعی بدن کدوم احمقی میره شاهین و تارا و دنا اشغال بخره
HOSSEINK3
۱۸ فروردین ۱۴۰۲عجیب اینجاست که محصولات چری توی آفریقا با اون شرایط جاده و … برای محصولات اریزو 500هزار تا و تیگو 7proو 8pro یک ملیون کیلومتر گارانتی موتوری دادن 😐