چری چین پس از هفت سال غیبت در بازار خودروی استرالیا که به خاطر فراخوانهای حاشیهساز صورت گرفت با چری اومودا ۵ الکتریکی به این کشور بازمیگردد. به گزارش وبسایت درایو استرالیا، چینی ها به دنبال معرفی خودروی الکتریکی چری اومودا ۵ در کلاس محصولات ارزانقیمت بازار استرالیا هستند و میخواهند آن را تا پایان سال بعدی میلادی راهی بازار کنند. این خودروی الکتریکی جدید بر اساس اولین محصول چری برای استرالیا یعنی اومودا ۵ استاندارد شکل میگیرد و رقیبی برای ام جی ZS الکتریکی، هیوندای کنا الکتریک و BYD آتو ۳ خواهد بود. تولید خودروی الکتریکی چری اومودا ۵ برای استرالیا قرار است از سپتامبر سال آینده میلادی شروع شود و این خودرو در قاره همیشهسبز نیز عرضه خواهد شد.
مدیران این شرکت جزئیات محدودی از اومودا ۵ الکتریکی را ارائه کردهاند هرچند اطلاعات منتشر شده در مطالعه تحقیق بازار چری در مالزی نشان میدهد این خودرو حداکثر شعاع حرکتی ۴۵۰ کیلومتری خواهد داشت. چری سنگ محک اصلی خود را هیوندای کنا الکتریکی قرار داده و ادعاهای برجستهای دارد چراکه میگوید اولین خودروی الکتریکی و جهانیاش بسیار بهتر از دومین خودروی الکتریکی پرفروش بازار استرالیا یعنی ام جی ZS الکتریکی خواهد بود.
چارلی ژانگ نایبرئیس اجرایی چری میگوید:
ما قبلاً تحقیقات زیادی درباره بازار خودروهای الکتریکی انجام داده و خودروی خود را با هیوندای کنا الکتریک مقایسه کردیم. اومودا ۵ الکتریکی بسیار بهتر از ام جی ZS الکتریکی خواهد بود. ما نسل جدیدی از معماریهای الکتریکی و الکترونیکی را در اختیار داریم و طراحی، تکنولوژی و ویژگیهای محصول ما بسیار متفاوت خواهد بود
چری چین فعلاً قیمت اومودا ۵ الکتریکی را اعلام نمیکند اما به رسانهها میگوید این خودرو قیمتی رقابتی خواهد داشت و مصرفکنندگان با خودرویی ارزشمند روبرو خواهند شد. زمانی که از ژانگ پرسیده شد آیا اومودا ۵ الکتریکی قیمتی نزدیک به ارزانترین خودروی الکتریکی استرالیا یعنی حدود ۴۵ هزار دلار خواهد داشت یا خیر او گفت:
فکر میکنم باید برخی تحلیلهای بیشتر را قبل از اعلام قیمت نهایی خودروی خود انجام دهیم
او خاطرنشان میسازد:
مهمترین چیز از نظر ارائه محصولی ارزشمند به مشتریان است. ما باید آنها را متقاعد کنیم که شاهد خودرویی مطلوب از چری خواهید بود زیرا این خودرو چیزی متفاوت و باارزش را ارائه میکند. ما باید استراتژی قیمتگذاری خود را تعریف کنیم اما تاکنون ایدهای درباره آن نداشتهام. نظرم این است که میخواهیم رقابتی باشیم و این رقابتی بودن از نظر خود محصول و قیمت آن تعریف میشود
مشخصات اومودا ۵ در بازار مالزی نشان میدهد این چری چقدر رقیب کرهای خود را مدنظر داشته است. اومودا ۵ از پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر استفاده میکند و باتری ۶۴ کیلووات ساعتی آن از نظر ظرفیت مشابه نسخه پرچمدار کنا الکتریک است. این خودرو شعاع حرکتی ادعایی ۴۵۰ کیلومتری خواهد داشت و ۸۰ درصد باتری را نیز میتوان در ۴۰ دقیقه شارژ کرد. اگر از شارژر خانگی استفاده کنید این زمان به ۵ ساعت افزایش خواهد یافت. چری در یک نظرسنجی از مشتریان اهل مالزی خواسته بود قیمت مدنظر خود برای اومودا ۵ را اعلام کنند که آنها قیمتی معادل ۵۷۸۵۰ تا ۶۴۳۰۰ دلار استرالیا را اعلام کرده بودند. شایان ذکر است قیمت رقبای این خودرو یعنی ام جی ZS و هیوندای کنا الکتریکی نیز بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار استرالیا قرار دارد.
مدیر چری همچنین به تولید نسخه پلاگین هیبریدی اومودا ۵ اشاره میکند اما هنوز این خودرو در بازار استرالیا عرضه نخواهد شد. شاسیبلند کوچک چری شاید اولین خودروی پاک این برند در استرالیا باشد اما آخرین آنها نخواهد بود و مدیران این برند تائید کردهاند تمامی محصولات آتی این خودروساز بهصورت فرمان راست نیز در دسترس خواهند بود. ژانگ میگوید:
ما محصولات جدیدی را برای بازارهای فرمان راست به ویژه بر روی پلتفرم T2X تولید خواهیم کرد و این موضوع شامل خودروهای الکتریکی نیز خواهد بود. به همین خاطر خودروهای جدید چری در بازار استرالیا نیز عرضه خواهند شد
همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم چری چین پس از غیبتی هفتساله روانه بازار استرالیا میشود و اومودا ۵ استاندارد را نیز با دو پیشرانه بنزینی عرضه میکند. در سالهای آینده نیز حداقل ۲ شاسیبلند دیگر و یک وانت پیکاپ نیز توسط چری در این کشور ارائه خواهند شد.
حق گوی باطل
۱۱ مرداد ۱۴۰۱حیف پول
استرالیا چی میزنه که میذاره این کومونیسمای لاشخور بیان توی بازار کشورش
پویان
۱۱ مرداد ۱۴۰۱لاشخور!!! چینی ها در برقی ها خوب هستن.
همین چری داره پله پله ارتقا میده. به زودی از بنز و ب ام و هم بهتر میشه. اروپاییها فقط برندشون ممکنه کمکشون کنه.
در ضمن در استرالیا اسنقبال از خوردوهای چینی با وجود این همه تبلیغات منفی رسانه های اونجا نسبتا خوبه
احمدرضا
۱۱ مرداد ۱۴۰۱خدایا نمی دونم چی بهت بگم
تو یه چیز بگو که مخترعش چری باشه😐
عوضش مرسدس کلی ثبت اختراع داره که خودروسازی رو مدیون خودش کرده
Dian
۱۱ مرداد ۱۴۰۱اونجا برخلاف ایران اینقد با چینی ها پدر کشتگی ندارن
همون چینی که شما بهش میگی کمونیست لاشخور الان دومین اقتصاد جهانه
کلی از شرکت های خودروسازی مثل bmw ، فولکس ، بیوک و… خطوط مونتاژی تو چین دارن
یا شرکت هایی مثل اپل کل محصولاتشونو چین تولید میکنن از همونجا به کل جهان میفرستن
rezars pc
۱۱ مرداد ۱۴۰۱چراغ عقب بیش از حد لکسوسه
کرگدن باواریا
۱۱ مرداد ۱۴۰۱چرا احساس میکنم باکیفیت تر از توسان عه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۱ مرداد ۱۴۰۱احساست راسته
meysam
۱۱ مرداد ۱۴۰۱یه سرچی در مورد این نسل جدید جلوپنجره که چینیها بخصوص چانگان خیلی دارن استفاده میکنن و این چری هم رو این مدل استفاده کرده بکنین.
این سبک طراحی فقط ظاهر نیست. کمک زیادی به کاهش هزینه تعمیرات میکنه و قطعات تعویضی بعد از تصادف را خیلی کاهش میده که برای مصرف کننده خیلی خوبه. برای تولید کننده هم هزینه تولید کمتری داره بواسطه تعداد قالبگیری کمتر
مانی
۱۱ مرداد ۱۴۰۱این ماشین قراره تو بازار ایران هم عرضه بشه.ماشین شیک و با کیفیتی هست و اگه با قیمت مناسبی تو ایران عرضه می شه می تونه به رقیبی به رقبای دست دوم کره ای تبدل بشه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ مرداد ۱۴۰۱شما از کدوم منبع یا چه کسی شنیدین ؟
محمد
۱۱ مرداد ۱۴۰۱استرالیا کشور آزادی است .و شما حق انتخاب دارید و اگر دیدید که این خودرو ارزش نداره نمی خری چون صد نا گزینه دیگه داری…. بازآ انحصاری ایران را با استرالیا مقایسه نکنید..در صحن حداقل یک میلیون نفر چینی تو استرالیا زندگی میکنند
فرامرز
۲۰ مهر ۱۴۰۱سلام
دوستان با توجه به استفاده من از تیگو 7 پرو باید بگم خیلی سخته به این محصول چری بگیم آشغال و البته به محصولات بعد از این هم سختر خواهد شد